عوارض جانبی بعد از واکسن کرونا

در

واکسیناسیون

 

واکسیناسیون روشی برای وارد کردن ماده ای به بدن است که سیستم ایمنی بدن آن را عامل بیماری های عفونی می داند. در نتیجه ، واکنشهای خاصی (پاسخ ایمنی) ایجاد می شود و منجر به تشکیل آنتی بادی ها می شود - ترکیبات پروتئینی که وقتی عامل بیماری زا دوباره وارد بدن می شود ، آن را خنثی می کند. در پزشکی مدرن ، چندین نوع واکسن برای محافظت در برابر بیماریهای عفونی استفاده می شود: بر اساس پاتوژنهای زنده یا غیر فعال ، آماده سازیهایی که فقط بخشهای خاصی از سلولهای میکروارگانیسمها را شامل می شوند. در این مورد ، ایمنی ایجاد می شود ، اما بیماری ایجاد نمی شود

 

در مورد COVID-19 ، امروزه 15 نوع دارو برای واکسیناسیون کرونا در جهان استفاده می شود که از نظر ترکیب متفاوت است. با این حال ، صرف نظر از نوع واکسن کرونا ، ممکن است عوارض جانبی بعد از واکسیناسیون کرونا ایجاد شود. آیا این علائم باید نگران کننده باشد یا طبیعی است؟ آیا می توان به نوعی وضعیت سلامتی پس از واکسیناسیون را کاهش داد و در چه مواردی باید بعد از واکسیناسیون با پزشک مشورت کرد؟ این سوالات برای بیشتر کسانی که قبلاً واکسینه شده اند یا در نظر دارند واکسن COVID-19 را دریافت کنند ، نگران کننده است.

 

واکسیناسیون چه عوارضی می تواند داشته باشد

فرایند پاسخ ایمنی (ایجاد ایمنی در برابر عامل بیماری زای خاص) در بیشتر موارد با عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​همراه است. بیشتر اوقات ، این واکنش با افزایش جریان خون آشکار می شود - به طوری که سلول های ایمنی بیشتری می توانند از طریق خون در بدن پخش شوند و همچنین افزایش دمای بدن - برای از بین بردن عامل بیماری زا.

 

بنابراین تب پایین و درد عضلانی پس از واکسیناسیون جای نگرانی ندارد. برعکس ، علامت شناسی نشان می دهد که واکسن عملکرد خود را انجام می دهد. اگرچه بلافاصله باید توجه داشت که عدم وجود علائم جانبی را نمی توان ناکارآمدی واکسن کرونا  دانست. واقعیت این است که موجودات مختلف واکنش متفاوتی به واکسن تزریق شده نشان می دهند.

 

chto-delat-pri-pobochnyh-effektah-posle-vakcinacii-ot-covid-19.jpeg

عوارض جانبی معمولی پس از واکسیناسیون کرونا

عوارض جانبی معمولی پس از واکسیناسیون COVID-19:

درد در محل تزریق ؛

افزایش دمای بدن ؛

سردرد ؛ لرز ؛

درد عضلانی ؛

اسهال 

اما اگر علائم ذکر شده بعد از اکثر واکسن ها برای بیماری های مختلف ظاهر شوند ، در مورد COVID-19 یک علامت خاص نیز وجود دارد ، به اصطلاح "دست کووید". علائم شامل قرمزی ، درد و تورم در اطراف محل تزریق است. معمولاً پس از اولین دوز واکسن رخ می دهد. این بیماری تقریباً یک هفته ادامه می یابد ، اگرچه طول دوره می تواند از 5 تا 21 روز متغیر باشد. علائم ممکن است پس از انواع مختلف واکسن ها کمی متفاوت باشد. در موارد نادر ، افراد مبتلا به آلرژی ممکن است پس از واکسیناسیون دچار آنافیلاکسی (واکنش آلرژیک) شوند. اگرچه ، طبق گفته WHO ، این اتفاق بسیار نادر است .

 

از آنجا که هیچ یک از واکسن های کرونا حاوی ویروس زنده نیستند ، احتمال عفونت پس از واکسیناسیون به طور کامل منتفی است. عوارض جانبی واکسیناسیون COVID-19 می تواند برای چند روز ادامه یابد.

 

داروهای OTC برای از بین بردن اثرات پس از واکسیناسیون اگر عوارض جانبی بعد از واکسیناسیون شدید باشد ، برخی از آنها را می توان با داروهای بدون نسخه کاهش داد. به ویژه ، با درد شدید عضلانی و / یا سردرد ، تب ، لرز ، مسکن و داروهای ضد تب می توان مصرف کرد. این می تواند ایبوپروفن ، آسپرین ، استامینوفن یا پاراستامول باشد. هنگامی که علائم "دست کووید" ظاهر می شود ، می توان از آنتی هیستامین برای کاهش واکنش استفاده کرد. اما این را باید در نظر گرفت که برخی از داروها در این گروه باعث خواب آلودگی می شوند ، بنابراین ، در حالی که دارو مصرف کرده اید ، نمی توانید رانندگی کنید یا کارهایی را که نیاز به افزایش تمرکز دارند را شروع کنید.

 

_114241106_vaccineillus976_rtrs.jpg

 

داروهای خانگی برای تسکین علائم پس از واکسیناسیون با استفاده از یک کیسه یخ بسته بندی شده درحوله  به محل تزریق ، علائم دست کووید و سایر عوارض بعد از واکسیناسیون قابل تسکین است. کمپرس سرد می تواند به تسکین تورم و درد ، از جمله درد مفاصل و عضلات کمک کند.(حوله خشک را داخل فریزر بگذارید تا سرد شود)

 

برخی از افراد پس از واکسیناسیون احساس سفتی و درد در بازوی تزریق می کنند. اگر اندام خود را تا حد امکان حرکت دهید - می توانید ناراحتی را از بین ببرید و از سفتی شدیدتر جلوگیری کنید - با انجام تمرینات بازو باعث شل شدن ماهیچه ها و رفع هر گونه سفتی می شود. اگر دوره بعد از واکسیناسیون با تب و لرز همراه باشد ، نوشیدن مقدار زیادی آب برای هیدراته ماندن مهم است. همچنین ، زیاد لباس گرم نپوشید ، زیرا این امر با گرم شدن بیش از حد بدن و افزایش شدیدتر دما همراه است.

 

Untitled.jpg

 

چه زمانی باید از پزشک کمک گرفت

اگر 24 ساعت پس از واکسیناسیون ، علائم پس از واکسیناسیون تشدید شود ، درد شدید ، تورم در محل تزریق ایجاد شود ، ناحیه قرمزی افزایش می یابد ، در این مورد لازم است با پزشک مشورت کنید . علائم یک واکنش آلرژیک شدید نیز دلیلی برای مراجعه فوری به یک مرکز پزشکی یا تماس با آمبولانس است. در صورت حساسیت به واکسن ، کهیر ، تورم صورت و گلو ظاهر می شود و تنفس برای فرد دشوار می شود. واکنش آلرژیک به واکسن معمولاً ظرف چند دقیقه پس از تجویز دارو ظاهر می شود. بنابراین ، پس از تزریق ، فرد باید حداقل 15 دقیقه زیر نظر پزشک در یک مرکز درمانی بماند.

اگر تنگی نفس ، درد قفسه سینه ، تپش قلب ، آریتمی بعد از واکسیناسیون ظاهر شد ، باید فوراً با پزشک مشورت کنید ، زیرا این علائم ممکن است نشانه میوکاردیت یا پریکاردیت باشد ، که در موارد بسیار نادر پس از واکسیناسیون با مدرنا  Moderna  یا  فایزر Pfizer ایجاد می شود.

 

آیا می توان عوارض جانبی واکسن کرونا را به حداقل رساند

با مصرف دارو نمی توان از عوارض جانبی بعد از واکسیناسیون جلوگیری کرد. همچنین ، قبل از واکسیناسیون آنتی هیستامین مصرف نکنید تا از واکنش آلرژیک احتمالی جلوگیری شود. با این حال ، مواردی وجود دارد که می تواند به بهبود شرایط پس از واکسیناسیون کمک کند.

اول ، استراحت خوب و آرامش قبل از واکسیناسیون بسیار مهم است. یک حالت عادی روانی- عاطفی تحمل استرس های ناشی از این روش را آسان تر می کند.

دوم ، شما باید مقدار زیادی آب بنوشید. علاوه بر این ، مهم است که این کار را نه تنها در روز واکسیناسیون ، بلکه حداقل 2 روز قبل از واکسیناسیون انجام دهید. کم آبی بدن عوارض جانبی نامطلوب را افزایش می دهد ، بنابراین ، پس از تزریق ، حداقل 2 روز ، مصرف مقدار زیادی آب خالص ضروری است.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۶چگونه از قبل بدانیم که به واکسن آلرژی خواهید داشت اکنون تعداد زیادی از شارلاتان ها ظاهر شده اند و قول دادند که شما را معاینه کنند و متوجه شوند که آیا به اجزای واکسن حساسیت دارید یا خیر. این فقط یک تقلب است، یک کلاهبرداری برای پول. دکتر گفت که بدون تزریق دارو نمی توان متوجه شد که آیا به آن واکنش آلرژیک دارید یا خیر.

۱۴۰۰/۹/۱۷چه مشکلات کبدی پس از درمان کووید-19 ممکن است رخ دهد؟ پس از درمان عفونت کروناویروس، بیماران نه تنها ممکن است مشکلات ریوی یا سندرم پس از کووید را تجربه کنند، بلکه ممکن است پدیده خطرناکی مانند آسیب سمی کبد را نیز تجربه کنند. نکته فقط در خود بیماری نیست، بلکه در داروهایی که با آن درمان می شود نیز هست. داروهایی که برای درمان بیماران کووید استفاده می‌شوند جان انسان‌ها را نجات می‌دهند، اما می‌توانند منجر به مشکلات کبدی شوند. در برخی موارد، پزشکان در مورد آسیب سمی کبد صحبت می کنند که پس از درمان با داروهای ضد ویروسی ظاهر می شود. این عارضه جانبی آنهاست.

۱۴۰۰/۹/۱۷به گفته عصب شناس، سندرم پس از کووید می تواند تا 9 ماه ادامه یابد. پزشکان در حال حاضر بیمارانی را که حدود 8 تا 9 ماه از postcoid رنج می برند، تحت نظر دارند. آنها علائم شدید آنفولانزا دارند. ما در مورد ضعف، درد در عضلات و مفاصل، تب، مسمومیت، مشکلات از دست دادن حافظه و سایر اختلالات شناختی صحبت می کنیم. افراد مبتلا به سندرم postcoid از اختلال در توجه، ناتوانی در کار، نوسانات نبض و فشار شکایت دارند. گاهی اوقات این علائم با هم ظاهر می شوند. برای اولین بار از زمان شروع همه گیری، سازمان جهانی بهداشت تعریفی از سندرم پست کوید ارائه کرده است. به گفته متخصصان، در این شرایط، ما در مورد خستگی، تنگی نفس (تنگی نفس)، اختلالات شناختی صحبت می کنیم. WHO اذعان کرد که همه اینها با زندگی روزمره تداخل دارد. علائم می تواند تغییر کند و این وضعیت کم و بیش حاد می شود.

۱۴۰۰/۹/۱۷پس از تماس با بیمار کووید-19 چه بخوریم؟ متخصص بیماری های عفونی گفت، پس از تماس با فردی که مبتلا به کووید-19 است، باید سبزیجات و میوه های بیشتری بخورید. این یک نوع پیشگیری از عفونت است. متخصص بیماری های عفونی یادآور شد که در حال حاضر، در فصل میوه ها و سبزیجات، آنها باید تا حد امکان خورده شوند. بنابراین، پس از تماس با فرد بیمار، مصرف روزانه تا نیم کیلوگرم سبزیجات و میوه ها توصیه می شود. توت ها نیز سود زیادی خواهند داشت. توصیه اکید پزشک این است که در فصل سرما کمتر در مکان های شلوغ بمانید، فاصله بگیرید و از ماسک استفاده کنید.

۱۴۰۰/۹/۱۷اکنون شایع ترین عارضه کووید، مشکلات مرتبط با سیستم عصبی است. می توانیم در مورد مشکلات جدی خواب، بی تفاوتی یا برعکس تمایل به رفتار پرخاشگرانه صحبت کنیم که قبل از بیماری برای یک فرد معمولی وجود نداشت. پزشکان قبلاً تشخیص داده اند که کووید یک ARVI رایج نیست، به یک بیماری سیستمیک تعلق دارد و بسته به شدت دوره تقریباً همه اندام ها را تحت تأثیر قرار می دهد. بسیاری از افراد مبتلا به سندروم مشکلاتی در پوست، مو، اختلالات بینایی یا شنوایی دارند. به گفته تریکولوژیست ها، ریزش مو در این مورد با کمبود ویتامین ها همراه است: روی، منیزیم، سلنیوم، ویتامین D، B6، B9 و B12 معمولاً کمبود دارند. پزشکان خاطرنشان می کنند که پس از ابتلا به ویروس کرونا، ممکن است نیاز به توانبخشی جدی باشد.

۱۴۰۰/۹/۱۷چه آزمایش هایی به شناسایی لخته های خون پس از ابتلا به ویروس کرونا کمک می کند؟ در حال حاضر برای همه روشن است که ویروس کرونا نه تنها می تواند عوارض ریوی، بلکه مجموعه ای کامل از اثرات منفی بر کل بدن ایجاد کند. به احتمال زیاد، عروق بعد از ریه ها از نظر نیروی "ضربه" در رتبه دوم قرار دارند. اگر به شکل شدید بیمار بوده اید و به خصوص اگر بیماری های مزمن دارید، بررسی رگ های خونی ضروری است. برخی از افراد ممکن است پس از کووید دچار ترومبوز شوند. هنگامی که لخته های خون در رگ ها، یعنی ترومبوز، تشکیل می شود، این یک وضعیت تهدید کننده زندگی است. آنچه باید به آن توجه کنید. دکتر می گوید مهم ترین چیز تورم و سنگینی در پاها است. چنین علائمی ممکن است نشان دهنده انسداد رگ های خونی باشد. حتی خطرناک تر پف کردگی یک طرفه است و سیانوز پوست روی نواحی مشکل نازک می شود، براق می شود، . اول از همه، شما باید یک کواگولوگرام انجام دهید. این یک مطالعه جامع است که به شما امکان می دهد وضعیت سیستم هموستاز را ارزیابی کنید. از جمله موارد دیگر، نقض یکپارچگی دیواره عروقی را نشان می دهد. علاوه بر این، انجام اسکن دوبلکس اولتراسوند، فلبوگرافی و آزمایش خون برای تست D-dimer خوب است.

۱۴۰۰/۱۱/۶از جمله دلایل پزشکی منع مصرف واکسیناسیون می توان به آلرژی، عوارض پس از اولین واکسیناسیون، عفونت ها و بیماری های مزمن در مرحله حاد اشاره کرد. موارد منع مصرف به دو دسته دائمی و موقت تقسیم می شوند. موارد اول شامل حساسیت مفرط به مواد تشکیل دهنده دارو یا واکسن است. ما همچنین در مورد واکنش های آلرژیک شدید ثبت شده در پرونده پزشکی صحبت می کنیم. عوارض شدید پس از واکسیناسیون - شوک آنافیلاکتیک، سندرم تشنج، دمای بالای چهل درجه، تورم در محل تزریق. موارد منع موقت شامل بیماری های عفونی حاد، بیماری های غیر عفونی و تشدید بیماری های مزمن بود. در این مورد، منع واکسیناسیون برای دوره یک بیماری حاد و برای دو تا چهار هفته پس از بهبودی داده می شود.

در ادامه بخوانید...

آخرین وضعیت واکسن کرونا، بروزرسانی 14 تیر

در

درحال حاضر بیشتر از 145 شرکت، سازمان و دانشگاه درحال کار روی واکسن کرونا هستند و تقریبا 20 واکسن روی انسان آزمایش شده است. واکسن ها معمولا باید چند سال آزمایش شوند تا برای استفاده تعداد زیادی انسان قابل اطمینان باشند. ولی دانشمندان قرار گذاشتند این زمان را به یکسال کاهش دهند.

a.jpg

مراحل آزمایش واکسن

 

PRECLINICAL TESTING یا آزمون مقدماتی

 

در این مرحله واکسن روی حیوانات مانند موش یا میمون آزمایش می شود. بعد از مشخص شدن پاسخ مثبت سیستم ایمنی واکسن به مرحله بعد می رود.

 

 

PHASE I SAFETY TRIALS یا فاز اول - آزمون ایمنی

 

دانشمندان واکسن را به تعداد کمی از انسان ها می دهند تا میزان پاسخ سیستم ایمنی و امن بودن واکسن مشخص شود.

 

 

PHASE II EXPANDED TRIALS یا فاز دوم - آزمون انبساطی

 

دانشمندان واکسن را به 100 ها نفر می دهند. واکنش کودکان، بزرگسالان و افراد مسن را به صورت جداگانه بررسی می کنند. 

 

 

PHASE III EFFICACY TRIALS یا فاز سوم - آزمون اثربخشی

 

اینبار واکسن به هزاران نفر داده  می شود. در این آزمون تعداد شبه دارو نیز ارائه می شود که در نهایت نتایج افرادی که واکسن واقعی و افرادی که شبه دارو دریافت کردند را مقایسه می کنند. تمامی افراد در این آزمون به صورت داوطلبانه شرکت می کنند.

 

APPROVAL یا تایید

 

هر کشور متناسب با قوانین سازمان دارویی خود تصمیم به تایید یا رد واکسن ساخته شده می گیرد. در شرایط بحرانی مانند کرونا این فاز ممکن است زیاد سخت گرفته نشود.

 

 

انواع واکسن

 

واکسن ها به چند نوع اصلی واکسن ژنتیکی، واکسن برپایه ویروس، واکسن برپایه پروتئین و واکسن ویروس کامل تقسیم می شوند. هر شرکت متناسب با توانایی تکنولوژی و امکاناتی که در اختیار دارد یک یا چند نوع از واکسن را اماده می کند.

 

واکسن ژنتیکی

 

b.jpg

فاز 2

moderna.jpg

شرکت مودرنا درحال توسعه واکسن ژنتیکی است که احتمالا تا سال 2021 اماده نخواهد شد.

 

فاز 1 و فاز 2

cc.jpg

شرکت آلمانی BioNTech واکسن برپایه mRNA را برای انتهای سال 2020 اماده خواهد کرد. 

 

فاز 1 و فاز 2

n.jpg

شرکت آمریکایی inovio هم فاز 1 را با موفقیت به پایان رسانده و در تابستان فاز 2 و 3 را شروع کرده است.

 

 

فاز 1 و فاز 2

im.jpg

 

امپریال کالج لندن یا کالج سلطنتی لندن نیز واکسن برپایه RNA را تا فاز 2 پیش برده و همچنان درحال پیشروی است.

 

 

فاز 1 و فاز 2

d.jpg

شرکت ژاپنی AnGes نیز با همکاری دانشگاه اوساکا واکسن ژنتیکی را تا فاز آزمون ایمنی پیش برده است.

 

 

واکسن برپایه ویروس

g.jpg

 

فاز 2 و فاز 3

g1.jpg

شرکت AstraZeneca با همکاری دانشگاه آکسفورد واکسنی برپایه آدنوویروس شامپانزه به نام ChAdOx1 تولید کردند که در فاز 3 قرار دارد. احتمالا به عنوان واکسن اورژانسی تا ماه اکتبر قابل استفاده باشد.

 

فاز 2

 

8.jpg

شرکت چینی CanSino Biologics نیز بر روی واکسنی به نام Ad5 کار می کند که در فاز 2 روی تعداد محدودی انسان آزمایش شده است.

 

 

آزمون مقدماتی

m9.jpg

m8.jpg

 

کمپانی معتبر مرک نیز به همراه دو شرکت دیگر درحال توسعه واکسن هستند ولی هنوز در فاز مقداماتی قرار دارد.

 

 

 

واکسن برپایه پروتئین

m10.jpg

 

فاز 1 و فاز 2

 

n1.jpg

2 ماه گذشته شرکت Novavax ساخت واکس برپایه قسمتی از پروتئین ویروس کرونا را شروع کرد. در این پروژه 385 میلیون دلار هزینه شده است.

 

 

فاز 1

n2.jpg

شرکت Clover Biopharmaceuticals نیز موفق به تولید واکسن از پروتئین ویروس کرونا شده است. این واکسن بیماری را برای سیستم ایمنی شبیه سازی می کند.

 

 

 

واکسن ویروس کامل

k2.jpg

 

فاز 1 و فاز 2

222.jpg

 

یکی از واکسن های که احتمالا به زودی وارد بازار خواهد شد و در این هفته صحبت های زیادی درباره آن شده است، واکسن شرکت هندی بهارات به نام Covaxin است که از ویروس غیرفعال برای انتقال پروتئین استفاده می کند. به زودی فاز 1 و 2 انجام خواهد شد.

 

 

واکسن تولید شده

فاز 3

223.jpg

تیم اتریشی روی واکسن Bacillus Calmette-Guerin یا ب.ث.ژ که در سال 1900 برای مقابله با ویروس سل استفاده شده است تحقیق می کنند.

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

برای تهیه واکسن کرونا از کبد کوسه استفاده می شود

در

واکسن کرونا

دوستداران محیط زیست در تلاشند تا کوسه ها را نجات دهند. از کبد کوسه ها برای تولید واکسن کرونا  استفاده می شود

پشتیبانی از جنبش نجات کوسه موج جدیدی از پشتیبانی آنلاین را دریافت می کند. این به این دلیل است که کوسه ها منبع مشترکی از یک ماده مهم واکسن هستند که به اسکولین معروف است. به گفته اورلاندو سنتینل ، در حالی که تمام دنیا در حال تهیه واکسن کرونا  COVID-19 هستند ، جمعیت کوسه ها در معرض خطر هستند.

 

در اوایل ماه سپتامبر ، گروه حفاظت کوسه ها در لس آنجلس ، کوسه های متحدین ، ​​در فیس بوک با ارسال یک پست و دادخواست در Change.org وضعیت جمعیت کوسه ها را در حالی که کشورهای جهان به دنبال واکسن کرونا  هستند توصیف کرد.

 

طبق usa.gov ، کوسه ها منبع مشترک این نوع واکسن ها هستند که ماده مهمی مانند اسکولین است. برای افزایش پاسخ ایمنی به ترکیب اضافه می شود. اسکولین را می توان در بسیاری از منابع از جمله گیاهان یافت اما ترجیح داده می شود از جگر کوسه تهیه شود. دلیل آن بهره وری اقتصادی چنین معادنی است.

در نتیجه ، دوستداران محیط زیست نگران هستند که رقابت برای واکسن کرونا  منجر به کشتار بی رویه از تعداد زیاد کوسه ها شود ، که می تواند کل گونه را به خطر بیندازد.سازمان بهداشت جهانی اسکولین را به عنوان ماده ای در واکسن های پیش بالینی COVID-19 شناسایی کرده است ، اما منبع ماده را عنوان نکرده است.

 

Shark Allies در Change.org گفت: "این می تواند برای کوسه ها و انسان ها فاجعه بار باشد زیرا این منبع برای تولید انبوه واکسن کرونا  COVID-19 نه پایدار است و نه قابل اعتماد است." وی افزود: ممكن است كشورهایی كه از کوسه ها اسکولین تهیه می كنند به زودی به مواد واکسن کرونا  احتیاج داشته باشند. زنجیره تأمین هرگز در مقیاس مورد نیاز واکسن کرونا  آزمایش نشده است. "

 

Shark Allies در دادخواست از نهادهای نظارتی و تولیدکنندگان می خواهد اسکولین غیر حیوانی را در تمام آزمایشات محصولات اسکولین موجود و در آینده بگنجانند.

طرفداران حمایت از کوسه ها در یک پست فیس بوکی گفتند: "اخبار مربوط به کبد کوسه های مورد استفاده در واکسن کرونا در سراسر جهان پخش شده است." "استفاده از منابع پایدار و محافظت از کوسه ها نباید مردم را از هیچ چیز محروم کند. ما می توانیم هر دو را انجام دهیم. گزینه های دیگری وجود دارد! "

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا واکسن کرونا ویروس جهش یافته را می کشد

در

59950.jpg

 

جواب: واکسن هیچ ویروسی را چه معمولی، چه جهش یافته را نمی کشد، کارکرد واکسن به این گونه نیست، تمامی واکسن ها حاوی ویروس کامل یا قسمتی از ژن ویروس هستند که بدن با دریافت آن می تواند در فرصت کافی روش مقابله با ویروس را پیدا کند، بدن ما توانایی مقابله با ویروس را دارد و فقط کافی است زمان کافی داشته باشد، این زمان توسط واکسن ها به ما داده می شود. واکسن ها تهدیدی در بدن ایجاد می کنند که سیستم دفاعی به آن واکنش نشان می دهد و در نتیجه آنتی بادی یا پادتن مناسب تولید می شود که بعدا در مواجه با ویروس واقعی به سرعت وارد عمل شده و ویروس را  از بین می برد.

امروز واکسن مقابله با کرونا ساخت ایران بر روی 3 داوطلب ایرانی آزمایش شد. نتایج این آزمایش طی هفته ای آینده مشخص خواهد شد، این افراد از بین تعداد زیادی داوطلب انتخاب شده اند، هر دارو یا واکسنی موازی اثر مفید ممکن است عوارض جانبی و خطراتی داشته باشد و این افراد با آگاهی از این خطرات پیش قدم شدند، نام این افراد برای همیشه در تاریخ ایران ثبت خواهد شد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

در

اگرچه علائم آلرژی پوستی می تواند سخت و ناراحت کننده باشد، این بیماری می تواند با موفقیت مدیریت شود. افرادی مبتلا به آلرژی پوستی می توانند زندگی های سالم و پرباری داشته باشند. کلیدهای کیفیت زندگی بستگی به اطلاعات کافی داشتن؛ آگاه بودن از علائم و علت احتمالی آنها؛ و توسعه مشارکت با بیمار یا اعضای خانواده مراقب، پزشک، و دیگر متخصصان سلامت دارد. 


هنگامی که کودکی آلرژی پوستی دارد، کل خانواده ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرند. این امر که اگر خانواده حمایت اضافی برای کمک به آنها برای از عهده برآمدن استرس و نا امیدی مرتبط با بیماری کنند، مفید است. کودک ممکن است ایرادگیر شود و نگهداری او از خاراندن و مالش پوستش سخت و غیر ممکن باشد. پرت کردن حواس کودک و ارائه فعالیت هایی که دست های او را مشغول نگه دارد، مفید است اما نیازمند تلاش زیادی برای بخشی از خانواده یا پرستاران است. موضوع دیگر مربوط به چهره خانواده ها در اجتماع و استرس عاطفی مربوط به تغییرات در ظاهر ایجاد شده با آلرژی پوستی است. کودک ممکن است به سختی در مدرسه یا با روابط اجتماعی رو در رو شود و ممکن است نیاز به پشتیبانی اضافی و تشویق از طرف اعضای خانواده داشته باشد.(سیارک
بزرگسالان مبتلا به آلرژی پوستی می توانند کیفیت زندگی خود را با مراقبت منظم پوست خود و مواظب بودن از تاثیرات این بیماری و چگونگی درمان آن، بالا ببرند. بزرگسالان باید یک رژیم مراقبت از پوست را بعنوان بخشی از روال روزانه خود که می تواند به عنوان شرایط و وضعیت پوست در حال تغییر آداپته شود، توسعه دهند. مدیریت استرس و تکنیک های آرامش اعصاب ممکن است به کاهش احتمال عود کمک کند. گسترش شبکه ای از پشتیبانی ها که شامل خانواده، دوستان، متخصصان سلامت و گروه ها یا سازمان های حمایتی می تواند سودمند باشد. اضطراب مزمن و افسردگی ممکن است با روان درمانی، تسلی یابد.
شناخت شرایطی که خارش به احتمال زیاد رخ می دهد نیز ممکن است کمک کند. برای مثال، بیماران زیادی یافته اند که آنها زمانی که بیکار هستند، بیشتر پوست خود را می خارانند و آنها زمانی که درگیر فعالیت هایی هستند که دست آنها را مشغول نگه می دارد، بهتر عمل می کنند. مشاوره نیز ممکن است برای شناسایی یا تغییر اهداف شغلی درصورتی که شغلی شامل ارتباط با محرک ها یا شامل شستشوی مکرر دست باشد، مانند کار در آشپزخانه یا فروشگاه خرید و فروش ماشین، مفید باشد.
نکاتی برای همکاری با پزشک خود
- ارائه کامل و دقیق اطلاعات پزشکی
- تهیه لیستی از سوالات و نگرانی های خود برای پیشرفت
- صادق بودن و به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات خود با پزشک
- درخواست در صورت لزوم برای توضیحات واضح یا بیشتر
- صحبت با اعضای دیگر تیم مراقبت سلامت، مانند پرستار، درمان گران، یا داروسازان
- شک نکردن برای بحث کردن درمورد موضوعات حساس با پزشک خود
- بحث در مورد تغییرات در درمان پزشکی یا داروها با پزشک خود(سیارک
آلرژی پوستی و واکسیناسیون علیه آبله
اگرچه دانشمندان در حال کار برای گسترش واکسن های امنتر هستند، افراد مبتلا به آلرژی پوستی ( یا اگزما) نباید واکسن آبله فعلی را بزنند. با توجه به مراکز کنترل و پیش گیری بیماری (CDC)، یک سازمان دولتی امریکایی، اشخاصی که آلرژی پوستی داشته اند، حتی اگر در وضعیت خفیف یا لزوما غیر فعال باشند، احتمال گسترش عارضه جدی در صورت قرار گرفتن در معرض ویروس از واکسن آبله خواهند بود.
افرادی که آلرژی پوستی دارند باید هنگامی که وارد ارتباط فیزیکی نزدیک با شخصی که به تازگی واکسینه شده است، احتیاط کنند و مطمئن شوند که شخص واکسینه شده قسمت واکسن زده را پوسانده یا اقدامات حیاتی دیگر را تا زمانی که زخمش بیفتد (حدود 3 هفته) انجام داده است. کسانی که ارتباط فیزیکی با اشخاص واکسینه شده ای که محل واکسن آنها بهبود نیافته یا با ملافه آنها یا دیگر وسایلی که ممکن است توسط آن منطقه لمس شده باشد، دارند، باید به پزشک خود، مخصوصا اگر آنها یک جوش جدید یا غیر معمول داشته باشند، اطلاع دهند.
در طول شیوع آبله، این توصیه های واکسیناسیون ممکن است تغییر کند. افراد مبتلا به آلرژی پوستی که در معرض آبله قرار می گیرند، باید با دکتر خود راجع به واکسیناسیون مشورت کنند.
اطلاعات اضافی راجع به آلرژی پوستی و واکسیناسیون آبله در CDC در دسترس است  (سیارک

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

مترجم توسط itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

شیوع دوباره سرخک در سراسر جهان

در

سرخک سرخجه

جهان به اندازه کافی برای بهبود پوشش واکسیناسیون کار نکرده است و اکنون شیوع سرخک تقریبا در هر گوشه ای از جهان در حال افزایش است.

بر اساس گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC)، سال گذشته تعداد موارد سرخک گزارش شده بیش از 30 درصد در سراسر جهان افزایش یافت.
کارشناسان برای سال ها هشدار داده اند که چیزی شبیه  به این می تواند اتفاق بیفتد. از آنجا که حتی اگر دو نوع واکسن به راحتی قابل پیشگیری از بیماری سرخک باشد، ما حدود 95 درصد پوشش را برای جلوگیری از شیوع بیماری در نظر می گیریم.امروز برای این هدف هنوز راهی طولانی در پیش داریم. 

در گزارش جدید در سال 2017، پنج منطقه از 6 منطقه WHO در جهان با افزایش شیوع سرخک روبرو بوده و این امر در آمریکا، اروپا و دریای مدیترانه نیز صادق است.

Soumya Swaminathan، معاون مدیر کل برنامه های WHO هشدار می دهد:

بدون تلاش فوری برای افزایش پوشش واکسیناسیون و شناسایی جمعیت درگیر با میزان غیر قابل قبول کودکان غیر ایمن، و خطر از دست دادن دهه ها پیشرفت در محافظت از کودکان و جوامع، در برابر این بیماری ویرانگر، اما کاملا قابل پیشگیری ، روبرو هستیم.

قبل از سال 1963، زمانی که واکسن سرخک کشف نشده بود، جهان هر چند سال یکبار شیوع عمده سرخک را تجربه میکرد و سرخک باعث مرگ 2.6 میلیون نفر در سال میشد.

پنج دهه بعد، جهان از هر زمان دیگری برای از بین بردن این بیماری بسیار مسری و بالقوه کشنده آماده بود در واقع کشورهای مانند ایالات متحده، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و ژاپن قبلا چنین کاری کرده اند و بسیاری از کشورهای دیگر در آستانه انجام همین کار هستند.

تأثیر چنین اقداماتی فوق العاده است. از نوامبر قرن بیستم، واکسن سرخک بیش از 21 میلیون نفر را نجات داده است و فقط 17 سال است که تلفات جهانی را به میزان 80 درصد کاهش داده است.

در سال 2017، گزارش شده است که 20.8 میلیون نوزاد در سراسر جهان موفق به دریافت اولین واکسن سرخک شده اند.

اکثر متخصصان سلامت که در طول این سالها در این زمینه تجربه کسب کرده اند و سازمان هایی مانند WHO و شرکای آن در باره سرخچه و سرخک هشدار داده اند مبنی بر این که  اگر نرخ واکسیناسیون تقویت نشود، این بیماری قابل پیشگیری می تواند دوباره برگشت غیر قابل جبرانی داشته باشد.

Swaminathan گفت: "نگرانی ظهور سرخک بسیار جدی است و ما به عنوان یک جامعه جهانی، راه امن و موثری برای از بین بردن سرخک در دستان خود داریم، اما هنوز نتوانسته ایم از سلاح بخوبی استفاده کنیم.

از آنجا که سرخجه امروزه تهدید بسیار خطرناکی است، بسیاری از کشورها در تلاش برای اطمینان از حذف آن،شده اند. علاوه بر این، شایعات نادرست، تصورات غلط و افسانه های مربوط به این واکسن تنها برای جلوگیری از شیوع بیماری های اخیر موثر واقع شده است.

در اروپا، جایی که اطلاعات غلط درباره واکسن سرخک منتشر شده است، پوشش واکسیناسیون در برخی مناطق کمتر از 70 درصد است!!

بخش عمده ای از این بیماری، به علت فقدان بودجه و افزایش اطلاعات نادرست، پس از سالها پیشرفت برای جلوگیری از شیوع ، به بدترین حالت قبل برگشته استنویسندگان این گزارش خواستار اقدام فوری هستند. آنها می گویند ما نیاز به سرمایه گذاری پایدار داریم تا خدمات واکسیناسیون روزانه را تقویت کنیم، به ویژه در میان فقیرترین و محروم ترین جوامع.

در عین حال، آنها معتقدند ما همچنین نیاز به حمایت عمومی از واکسیناسیون و به همان اندازه و در اسرع وقت مبارزه با اطلاعات غلط و تردید در مورد مصرف واکسن ها را داریم.

Berkley گفت:استراتژی های موجود باید تغییر کند: تلاش های بیشتری نیاز است تا پوشش های ایمن سازی روتین و تقویت سیستم های بهداشتی را افزایش دهد،در غیر این صورت، ما شاهد شیوع یک بیماری پس از دیگری خواهیم بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان کرونا

در

همانطور که مشخص است این مقاله علمی نیست و در بخش بهداشت و درمان نیز قرار ندارد، بیشتر موارد ذکر شده هیچ پایه علمی ندارند. اگر علائم ویروس کرونا را دارید به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

 

از زمان شیوع ویروس کرونا، درمان های خانگی زیادی برای آن معرفی شده است، ما در این مقاله به 10 + 1 مورد ویژه درمان ویروس کرونا می پردازیم.

 

سیر

برخی در چین اعتقاد دارند که سیر جوشانده شده در آب می تواند ویروس ها را بکشد.

 

پیاز

در ورودی یکی از هتل ها در کرایكودی هندوستان روی تابلو نوشته شده "برای جلوگیری از کرونا پیاز کوچک بخورید"

 

پیاز کوچک

در طب باستان هندی ذکر شده که پیاز برای درمان آنفولانزا یا حداقل بیماری با علائم آنفولانزا موثر است.

 

جوشانده پیچ امین‌الدوله (سرده)

بر طبق یک اعتقاد باستانی چینی جوشانده سرده نیز موثر است، جالب است که مردم چین پیگیر داستان شدند ولی به نظر این معجون به سرعت اثر نمی کند.

 

Shuang Huang Lian

بعد از انتشار خبری در مورد موثر بودن این دارو در برابر ویروس توسط Chinese Academy of Sciences ملت به داروخانه ها حمله کردند، البته شباهت شیشیه دارو به نمونه ای در فیلم "شیوع" نیز بی تاثیر نبوده است!

 

ادرار گاو

سوامی چاکراپانی روز جمعه اعلام کرد ادرار گاو برای درمان بیماری ویروس کرونا موثر است. 

 

 

Arsenicum album-30

مصرف این دارو به همراه مالیدن روغن های گیاهی نیز توسط فردی در هند توصیه شده بود که بعدا توسط منابع علمی رد شد.

 

 

 

داروهای سنتی اونانی شامل انواع دمنوش های Musta, Parpat, Usheer, Chandan,Udeechya & Nagar که در یک لیتر آب جوشانده و در هنگام تشنگی نوشیده شود

 

دالایی لاما از پیروانش خواست دعا کنند. به نظر این روش از تمامی روش های بالا موثر تر است.

 

چایی نبات

بله و در نهایت یکی از بهترین داروها برای تمامی دردها، چایی نبات خودمان است که با کمی زعفران حتی ویروس کرونا را نیز از پای در خواهد آورد.

 

 

ویروس کرونا بسیار خطرناک است اگر هریک از علائم این بیماری را دارید یا حتی شک دارید که ممکن است در خطر باشید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید و حتما پرستار و پزشک معالج را از وضعیت خود مطلع سازید. تا این لحظه ویروس کرونا جان بیش از 600 نفر را گرفته و هیچ درمان قطعی یا واکسن قابل اطمینانی برای آن ساخته نشده است.

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...