25 غذایی که موجب استقامت بدن می شود

در

دراین پست انواع غذهایی را که انرژی زیادی تامین کرده و موجب استقامت بدنتان می شود می آوریم:

  1. سیب:

سیب قرمز غنی از آنتی اکسیدانها بوده و سرشار از فیبر نامحلول، آهن، ویتامین و مواد معدنی می باشند. سیب سیستم ایمنی بدن، سم زدایی کبد، کنترل وزن وحفظ سلامتی قلب را بهبود می بخشد. فیبر محلول شما را سیر نگه می دارد و در طول روز انرژی بالاتری خواهید داشت. آهن به افزایش هموگلوبین خون، افزایش انرژی برای ماهیچه ها و ایجاد استقامت، به شما کمک خواهد کرد.

  1. بادام:

بادام بعنوان سالم ترین غذای روی زمین درنظر گرفته می شود. بادام غنی از ویتامین E  و اسیدهای چرب اومگا 3 می باشد. این اسیدهای چرب منبع انرژی زای عالی هستند و در بدن تجمع نمی یابند. استخوان های قوی، قوی کردن مغز، بهبود سلامتی قلب و حفظ انرژی در کل طول روز را فراهم می آورد. (سیارک)

  1. لوبیا:

لوبیا سرشار از آهن، فیبر، کربوهیدرات، پروتئین و دیگر مواد معدنی هستند. از طریق افزایش ظرفیت انتقال اکسیژن به خون، موجب کامل بودن تغذیه و افزایش استقامت می شود.

  1. برنج قهوه ای:

برنج قهوه ای در دسته کربوهیدرات های پیچیده قرار می گیرد. غنی از محتوای فیبری و ویتامین پیچیده B می باشد. برنج قهوه ای نشاسته کمی داشته و از این رو هضم طولانی تری دارد. این موجب می شود که شکمتان مدتی طولانی تر سیر مانده و به حفظ سطح خوب استقامتی کمک می کند.

  1. موز:

موز غنی از کربوهیدرات، فیبر و فروکتوز می باشد. موز فورا انرژی را تامین کرده و استقامت را بالا می برد. موز باعث آزاد شدن دوپامین می شود که از کنسانتراسیون و تمرکز پشتیبانی می کند. بهمانند نوشیدنی انرژی زای ورزشی، مفید می باشد!

  1. آب چغندر:

چغندر سرشار از ویتامین های A و C می باشد. این ماده مغذی به استقامت و کاهش خستگی کمک می کند. آب چغندر بعنوان از بین برنده خستگی شناخته می شود. نوشیدن یک لیوان آب چغندر قبل از تمرین می تواند سطح انرژی تان را بالا ببرد.

  1. مرکبات:

مرکبات، غنی از ویتامین C می باشند که جذب آهن در خون را افزایش می دهد. مرکبات تقویت کننده های انرژی بسیار خوبی هستند. خون را پاک کرده و ایمنی بدن را افزایش می دهند. با نوشیدن یک لیوان آب مرکبات، میزان جذب را حدودا 10 درصد بالا می برید.

  1. قهوه:

قهوه تقویت کننده فوری انرژی است. هوشیاری و فعال بودن مغزتان را تحریک کرده و انرژی آن را تامین می کند. استفاده از کافئین یا قهوه ی زیاد مضر می باشد. با این حال استفاده در مقادیر معین موجب درمان میگرن و تامین سطوح مورد نیاز استقامت می شود.

  1. ذرت:

ذرت چربی پایینی داشته و ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی و آنتی اکسیدانهای فراوانی دارد. ذرت کالری سالم برای سوخت و ساز فراهم کرده و به طور قابل توجهی از بیماری های مختلف پیشگیری می کند. منبع عالی از کربوهیدراتها می باشد. ذرت کلسترول پایین تری دارد و عملکرد قلب را بهبود بخشیده و استقامت را بالا می برد. به راحتی گلیکوژن را برای بدن تامین می کند که آنهم موجب انرژی فوری بدن می شود. (سیارک)

[نکات ساده برای ایجاد استقامت ذهنی تان را بخوانید].

  1. مرغ:

 مرغ منبع خوبی از پروتئین های کم چرب می باشد. سلامتی وزنی بدن را تامین کرده، رشد و پرورش ماهیچه ها را موجب می شود و وزن را کاهش می دهد. مرغ در طول کل روز با سیر و پر انرژی نگه داشتن شما، استقامت تان را بهبود می بخشد. خوردن مرغ سلامت استخوان را بهبود بخشیده، موجب عضله سازی و بهبود ایمنی و کاهش استرس می شود.

  1. میوه خشک:

میوه های خشک گزینه ای عالی برای قندهای تصفیه شده هستند. مملو از مواد مغذی مختلف ضروری، ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری برای حفظ سلامتی و انرژی بدن هستند. آنها سرشار از اسیدهای چرب اومگا 3 بوده و انرژی زیادی را تامین کرده و به استقامت بدن کمک می کنند.

  1. تخم مرغ:

تخم مرغ یکی از مغذی ترین مواد خوراکی و منبع خوبی از پروتئین هاست. سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشد. گرچه تخم مرغ کلسترول زیادی دارد اما سطح کلسترول خون را تحت تاثیر قرار نمی دهد. یک غذای سالم هست که استقامت بدنتان را بالا می برد و سطح انرژی آن را کل طول روز حفظ می کند.

  1. ماهی:

ماهی، فوق العاده مغذی است. سرشار از پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چربی اومگا 3 می باشد. خوردن ماهی برای سلامتی قلب، رشد مغز و سیستم عصبی مفید می باشد. ماهی پروتئین های چربی و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای سطوح بهینه استقامت را تامین می کند.

  1. چای سبز:

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. به سم زدایی سیستم بدنتان کمک کرده و شما را پر انرژی می سازد. بمانند کافئین محرک مغز است اما انتخاب سالم تری می باشد. چای سبز کلسترول پایینی دارد و وزن را کاهش داده، استقامت را بالا می برد.

  1. سبزیجات برگ سبز:

سبزیجات برگ سبز سرشار از فیبر، ویتامین و ترکیبات مغذی و اصلی می باشد. ویتامین C سطح استقامت را بالا برده، هضم فیبر را طولانی تر می کند و به حفظ سطح قند خون کمک می کند. (سیارک)

  1. گوشت کم چرب:

گوشت کم چرب یک منبع عالی از پروتئین ها بوده و چربی و کالری کمی دارد. سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. گوشت کم چرب، پروتئین های مورد نیاز برای سبک زندگی پرفعالیت و پرانرژی را تامین می کند. موجب عضله سازی، قوی شدن بدن و افزایش استقامت می گردد.

  1.  گیاه مکا یا ماکا :

مکا یا ماکا غذای فوق العاده ای است که خصوصیات دارویی دارد. موجب باروری و میل جنسی انسان می شود. ریشه مکا یا ماکا در اصل به شکل پودر می باشد. یکی از بهترین مواد غذایی است که استقامت جنسی را بالا می برد و برای بهبود زندگی زناشویی از طرف پزشک تجویز می گردد.

  1. کدو تنبل:

کدو تنبل بسته غذایی سرشار از ویتامین A و فیبر بوده، و کم کالری میباشد. دانه های کدو تنبل بسیار مغذی بوده و حاوی ویتامین و در سطح گسترده ای مواد معدنی مثل منیزیم، منگنز، روی و مس دارد. کدو تنبل تاثیر زیادی روی هورمونها دارد. استقامت بدنتان را بالا می برد، شما را تندرست تر و پرانرژی تر می کند.

  1. انار:

انار سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. سلامتی استخوان، سلامتی قلب و عروق و سیستم ایمنی بدن و استقامت را افزایش می دهد. انار سرشار از پلی فنول بوده و در از بین بردن التهاب عضله و درد کمک می کند.

  1. بلغور جو دو سر:

بلغور جوی دو سر حاوی کربوهیدرات های پیچیده می باشد. به اجزای کم فعالیت تری تجزیه شده و هضم بیشتری می برد. این به سیر ماندن شکمتان برای مدتی طولانی تر کمک می کند. بلغور جوی دو سر بسته غذایی قوی بوده و انرژی فراهم می کند که ساعتها پایدار خواهد ماند. قند خون تان را در سطح خوبی نگه داشته و استقامت آن را نیز افزایش می دهد.

  1. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی غذایی عالی برای افزایش استقامت بدن است. سرشار از اسیدهای چربی اومگا 3 می باشد که برای سلامتی بدن و مغز مورد نیاز است. از آنجایی که کره بادام زمینی کالری بالایی دارد، لذا هضم آن زمانی طولانی می کشد. با مصرف کره بادام زمینی بهمراه کربو هیدرات های پیچیده، زمانی طولانی پرانرژی خواهید بود. (سیارک)

  1. کوینولا

کوینولا یک غله عالی است که سرشار از اسیدهای آمینه، ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی می باشد. سرشار از پروتئین بوده و دو برابر غلات دیگر فیبر دارد. انرژی ضروری را فراهم می کند و سطح انرژی را در کل طول روز بالا نگه می دارد. کوینولا بعنوان بسته غذایی قوی برای ورزشکاران در نظر گرفته می شود و سطح استقامت آنها رابالا می برد.

  1. انگور قرمز:

انگور قرمز قند طبیعی فراوانی دارد و انرژی ضروری و استقامت بدن را تامین می نماید. همچنین حاوی رسوراترول است که تقویت کننده انرژی خوبی است.

  1. سویا:

سویا غنی ترین منبع پروتئین گیاهی بوده و بهترین غذا برای افزایش استقامت بدن است. سطح بالایی از فیبر نامحلول، ویتامین و مواد معدنی دارد. سویا به افزایش قدرت عضلانی کمک کرده و استقامت حفظ طولانی مدت فعالیت بدنی را تامین می کند.

  1. گوجه خشک

گوجه خشک یک منبع خوب برای آهن، فیبر و آنتی اکسیدان می باشد. همچنین حاوی کلسیم بوده و سلامتی قلب را بهبود بخشیده و موجب قدرت عضلانی می شود. گوجه خشک 1/3 از RDA آهن را تامین کرده و به ماهیچه ها جهت گرفتن اکسیژن بیشتر کمک می کند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  پیگرد قانونی دارد

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹تمام مواد غذایی بی خاصیت شدن

در ادامه بخوانید...

تغذیه سالم برای به تعویق انداختن آلزایمر

در

غذاها فقط سوختی برای بدنتان نیستند. درست است که انرژی لازم برای بدنتان از غذا به دست می‌آید ولی فواید تغذیه سالم، ورای این موضوع است.در یخچال خود بگردید ، شاید غذاهایی پیدا کنید که علم میگوید میتوانند سلامتی مغز شما را افزایش دهند.

این خوراکی‌ها میتوانند حافظه شما را افزایش دهند، تفکر شما را شفاف کنند، پیری مغز را به تعویق بیاندازند و از آلزایمر جلوگیری کنند. (سیارک
تحقیقات اخیر نشان داده است که غذاهای زیر میتوانند برای مغز بسیار مناسب باشد:
آب سیب و آب انار
انگور قرمز، توت فرنگی، سیب، شاه توت و ذغال اخته
چای و کاکائو
سویا
دانه آفتابگردان و گردو
سبزیجات، بالاخص سبزی تازه
روغن زیتون
شکلات سیاه
زمانی که خوراکی‌هایی از این دست میخرید حتماً برچسب مواد مغذی آن را بخوانید. بعضی از این خوراکی‌ها ممکن است با شکر، چربی یا نمک زیاد درست شوند و کالری و سدیم اضافه به غذای شما وارد کنند. برای سالم ماندن بهتر است نسخه‌های تازه این غذاها را انتخاب کنید. غذاهای آماده را کمتر مصرف کنید. (سیارک
به عنوان مثال میتوانید با مخلوط کردن آب اناری که شکر دارد با آب، هنوز هم از فواید آن استفاده ببرید. کاکائویی که با شیر بدون چربی یا با شیر برنج یا شیر بادام درست شده است بدون اضافه کردن چربی میتواند انرژی مغز شما را بیشتر کند. همچنین بگذارید یک قطعه شکلات سیاه به آرامی در دهانتان آب شود، هم زمان لذت بردن شما را افزایش میدهد هم باعث میشود که تغذیه سالم داشته باشید.
برای سلامت مغز و همچنین سلامت کلی بدنتان از غذاهایی که چربی‌های اشباع یا ترانس دارند دوری کنید. رابطه مستقیم بین این خوراکی‌ها و از بین رفتن توانایی مغز وجود دارد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

سویا

در


سویا نوعی لوبیا می باشدو از دانه لوبیای سویا گرفته می‌شود. می‌توان دانه‌های سویا را فرآوری نماییم واز آن پروتئین سویا به دست آوریم که پودری می شود که با آن نوشیدنی شیر سویا تهیه می شودوامکان داردبه آن کلسیم یا ویتامین D و یا امگا 3 اضافه شود و به عنوان شیر سویای غنی شده در بازار بفروش برسد .  فیبر سویا هم شامل برخی از بخش‌های فیبری دانه می باشد که بصورت خشک شده وبسته بندی در بازار موجود است.
ازخواص سویا برای کلسترول بالا، فشار خون بالا و پیشگیری از بیماری ‌های قلبی و رگ‌های خونی استفاده می‌گردد. همچنین از آن در بیماری های دیابت نوع 2، آسم، سرطان ریه، سرطان آندومتر، سرطان پروستات و سرطان تیروئید و همچنین جلوگیری از ضعیف شدن استخوان (پوکی استخوان) و کندکردن روند پیشرف بیماری کلیویمورد استفاده قرار می گیرد.
سایر کاربردهای آن عبارتند از درمان یبوست و اسهال، و نیز کاهش پروتئین در ادرار افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی، بهبود حافظه و درمان درد عضلانی ناشی از ورزش.
خانم‌ها از سویا برای درد سینه، جلوگیری از سرطان سینه، جلوگیری از گرگرفتگی پس از سرطان سینه، علائم یائسگی و سندرم پیش از قائدگی (PMS) استفاده می‌کنند.
در مواد غذایی سویا به عنوان یک جایگزین برای شیر در فرمول تغذیه نوزاد و یک جایگزین برای شیر گاو مورد استفاده قرار می‌گیرد. سویا به صورت آب‌پز یا سرخ‌شده خورده می‌شود. از آرد سویا به عنوان یک عنصر افزودنی در مواد غذایی، نوشابه و همچنین چاشنی استفاده می‌شود.
ماده تشکیل‌دهندۀ فعال سویا ایزوفلاون نامیده می‌شود. بررسی کیفیت مکمل‌های تجاری سویای موجود نشان می‌دهد که کمتر از 25% محصولات حاوی 90% محتوای ایزوفلاون برچسب زده شده می‌باشند. پرداخت پول بیشتر برای یک محصول الزاما تضمین کننده این نیست که محتوای بیان شده بر روی برچسب آن دقیق است.
چگونه عمل می‌کند؟
سویا حاوی "ایزوفلاون" است که در بدن به "فیتواستروژن" تبدیل می‌شود که مشابه هورمون استروژن است.
ایزوفلاون‌های سویا
ایزوفلاون‌ها، معمولا جنستئین و دایدزین، بیوفلائنوئیدهایی هستند که در محصولات سویا و سایر گیاهان یافت می‌شوند و قادر هستند که با هورمون‌های مختلف از جمله استروژن فعل و انفعال نشان دهند. به نظر می‌رسد که سالم باشند و برای مردان جوان و سطح تستسترون مضر نیستند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص کدو تنبل

در

یافته های باستان شناسی دره Oaxaca در قلمرو مکزیک و با توجه به منابع مختلف نشان می دهد که از 5.5تا 8 هزار سال پیش در قلمرو آزتک ها ، مردم در حال رشد میوه های کدو تنبل برای میوه و دانه های آن تا حال حاضر بوده اند.

 

تاریخچه کاشت کدو تنبل

کدو تنبل برای اولین بار در تاریخ اروپای مدرن توسط ماجراجویان و استعمارگران که از دنیای قدیم به آمریکا وارد شده بودند، کشف شد . در کتاب الهیاتی از 1505، که به عنوان "ساعتهای آن برتون" شناخته می شود، شامل یک تصویر زینتی اما واقعی از ساقه ها، گل ها و میوه های کدو است. اما، با توجه به ارجاعات بیزانس به کدو تنبل در منابع قرن نوزدهم، مردم در مورد این سبزی در دنیای قدیم خیلی طولانی قبل از کریستوف کلمب می دانستند. در ادبیات اروپا کدو اولین بار در اواسط قرن شانزدهم در آثار اساسی راهب صومعه برناردینو د Sahagun، که در 1529 توصیف شد. در همان قرن شانزدهم، کدو تنبل "آمریکایی" در جهان پیر، به سرعت در اروپا (به جز کشورهای شمال) و آسیا گسترش یافت. در ابتدای قرن هجدهم، سبزیجات به عنوان یک محصول غذایی مورد توجه قرار گرفتند. تقریبا در همان زمان، کدو تنبل ها در روسیه شروع به رشد می کنند، که امروزه از پنج کشور تولید کننده تولید کننده برتر است. چین در ابتدا با حاشیه ای بزرگ از کشورهای دیگر (حدود 28.7 درصد از بازار جهانی)، هند دوم (19.7 درصد)، روسیه سوم (4.8 درصد)، اوکراین چهارم (4 ، 3٪)، در پنجم - ایالات متحده آمریکا (3.4٪). با توجه به شرایط آب و هوایی، شمال اروپا و انگلستان به علت یک فصل رشد نسبتا طولانی برای کدو تنبل، برای رشد این محصول مناسب نیستند.مصرف روغن دانه کدو تنبل در اروپا به زودی شروع شد. اولین یادداشت شناخته شده از مصرف آن به سال 1739 می رسد.روغن دانه کدو تنبل گاهی اوقات به عنوان "طلای سبز" نامگذاری می شد.

کدو تنبل یک گیاه ساله  و  شاخه دار، طولی (تا 8 متر) ساقه و برگ های بزرگ (تا 25 سانتی متر) که با پرزهای سفت پوشانده می شود. میوه این گیاه متعلق به انواع توت ها است و یک کدو کروی یا بیضی شکل با پوستی است که عمدتا صاف است. "کدو تنبل" اشاره به تمام میوه های خانواده کدو تنبل است، اما بسته به نوع مختلف، آنها می توانند به شدت در شکل، اندازه، وزن، رنگ، ترکیب شیمیایی، ضخامت پوست، مقدار دانه، عملکرد و غیره متفاوت باشند. پرورش دهندگان تعداد دیگری از انواع کدو تنبل دارند. اغلب، همه تنوع گونه ای به سه نوع تقسیم می شوند:

میوه بزرگ. این گونه نه تنها بزرگترین، بلکه شیرین ترین میوه ها نیز می باشد. محتوای قند تعدادی از گونه ها می تواند به 15٪ برسد، که بیشتر از مقدار قند هندوانه شیرین است. چنین pumpkins بهتر از دیگران تحمل تغییرات دما و کاملا بدون نگهداری در زیرزمین سرد و تاریک ، حتی در یک آپارتمان ذخیره می شود.

هاردکور میوه های این گونه در اندازه متفاوت، اما در پوسته ضخیم پوشیده شده اند. کدو تنبل (با میوه های صاف) و کدو (با میوه هایبیضی شکل دراز) متعلق به کدوی تنقلات است. اعتقاد بر این است که دانه های هاردکور بین انواع کدو تنبل خوشمزه تر است.

مسقطی :اشکال اصلی این نوع از کدو تنبل مشکل گرمازدگی است.چنین کدو تنبل هایی ممکن است به سادگی وقت نداشته باشند. بنابراین، بیشتر آنها از طریق نهال رشد می کنند و در شرایط نامساعد آب و هوایی، نابالغ از بین می روند. هنگام انتخاب میوه ها باید بدانید که گونه های خاصی متعلق به آن هستند، چرا که بعضی از میوه ها برای تهیه یک ظرف خاص در یک زمان خاص مناسب هستند، در حالی که دیگران کمتر هستند. به عنوان مثال، دوستداران آبمیوه کدو تنبل و سبزیجات پخته باید از گونه های بزرگ میوه ای انتخاب کنند. تنوع انواع کدو تنبل در انواع مختلف بسیار بزرگ است.

 

انتخاب کدو تنبل و ذخیره سازی

انتخاب یک یا چند نوع کدو تنبل بستگی به اهداف ما دارد. اغلب، کدو با پوست خاکستری و کمتر قابل توصیف، شادتر و سالم تر از میوه های بزرگ می باشند. بنابراین، هنگام انتخاب، آنها نه از نظر ظاهر، بلکه به عنوان نیازی که در پخت برای غذاهای فصل تابستان برای آب پز، خورشتی یا خمیر سرخ شده،لازم دارید، انتخاب کنید.

اعتقاد بر این است که کدو تنبل رسیده، پس از برداشت از بوته، می تواند تا 2 سال ذخیره شود.  بیشتر در این زمینه بستگی به کیفیت میوه، تنوع و شرایطی که در آن میوه قرار می گیرد، اما در دمای 6-8 درجه سانتیگراد و رطوبت 75-80 درصد بیشتر انواع می توانند حداقل 2 ماه تا یک سال سالم بمانند. با این حال، در طول این دوره، ترکیب شیمیایی کدو تنبل می تواند به طور قابل توجهی تغییر کند. کربوهیدراتهای کدو تنبل در طول ذخیره سازی،تحت تاثیر تغییرات قابل توجهی قرار می گیرند. در 1-2 ماه اول، هنگام رسیدن کدو تنبل، مونوساکارید ها با افزایش سطح خود در 1-5٪ (بسته به نوع تنوع) انباشته می شوند . در 2 ماه اول، محتوای نشاسته 30-40٪ کاهش می یابد. محتوای جامدات به تدریج و به آرامی کاهش می یابد (از محدوده 8/24 تا 20/2 درصد به ترتیب 7/19 تا 6/6 درصد). مقدار کاروتنوئید ها (رنگدانه های گیاهی محلول در چربی) تقریبا دو برابر می شود، که در طول دوره ذخیره سازی ساختار آنها با بازسازی مرتبط است. میزان تجمع کاروتن در خمیر در طی بلوغ با افزایش میزان قندها و افزایش فعالیت آنزیم های پلی فنول اکسیداز و آسکورب اکسیداز ارتباط دارد. در این مورد پوست پوست کدو تنبل تقریبا همیشه محتوای کاروتن را کاهش می دهد. هنگام ذخیره کدو تنبل به مدت 3 ماه، غلظت کاروتن در تمام ارقام (با٪ 51-85) کاهش می یابد. به طور معمول در این مطالعه نتیجه گیری می شود که برای مصرف و در نگهداری ، کدو تنبل را بیش از 3 ماه ذخیره نکنیم البته این روش ذخیره در فضای آپارتمان یا زیرزمین است و پس از این دوره، کدو تنبل مشکلی پیدا نمی کند، اما کیفیت میوه بطور قابل توجهی کاهش می یابد. 

 

خواص کدو تنبل

ترکیب شیمیایی و در دسترس بودن مواد مغذی  و ویژگی های کدو تنبل نه تنها در طول ذخیره سازی میوه ها بلکه در فرایند پردازش آنها به روش های مختلف تغییر می کند. در زیر مقادیر تطبیقی ​​ترکیب شیمیایی خمیر میوه های کدو تنبل در انواع خام و پس از پخت و پز را آورده ایم.

 

مواد اولیه (میلی گرم / 100 گرم): کدو تنبل خام  کدو تنبل پخته 
آب 91.6 93،69
کربوهیدرات 6.5 4.90
شکر 2.76 2.08
فیبر غذایی 0.5 1.1
پروتئین 1 0.72
چربی 0.1 0.07
کالری (کیلو کالری) 26 کیلوکالری 20 کیلوکالری
مواد معدنی
پتاسیم 340 230
فسفر 44 30
کلسیم 21 15
منیزیم 12 9
سدیم 1 1
آهن 0.8 0.57
روی 0.32 0.23
ویتامین ها
ویتامین C 9 4.7
ویتامین E 1.06 0.8
ویتامین PP، نیاسین آمید 0.6 0.413
ویتامین B2 0.11 0.078
ویتامین B6 0.061 04.04
ویتامین B1 0.05 0.031

 

خواص دانه کدو تنبل

دانه های کدو تنبل کم ارزش تر از میوه و  پالپ آن نیستند. ترکیب دانه ی کدو شامل کاروتنوئید، فسفولیپید، فسفاتید، استرول، فلاونوئیدها، ویتامین های مختلف است. روغن، که سهم آن به طور متوسط ​​35-40 درصد از دانه است، حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده، اشباع شده و غیر اشباع است: کلسیم و پالمتیک (در کل حدود 30 درصد)، لینولئیک (به 40-57 درصد)، اوئیک (25-41 ٪) و غیره

مواد اولیه (میلی گرم / 100 گرم): مغز خشک شده مغز سرخ شده پخته شده 
آب 5.23 2.03 4.5
کربوهیدرات   14.71 53.75
شکر 1.4 1.29  
فیبر غذایی 6 6.5 18.4
پروتئین 30.23 29.84 18.55
چربی 49.05 49.05 19.40
کالری (کیلو کالری) 559 کیلوکالری 574 کیلوکالری 446 کیلوکالری
مواد معدنی
پتاسیم   788 919
فسفر 1233 1174 92
منیزیم 592 550 262
کلسیم 46 52 55
آهن 8.82 8.07 3.31
روی 7.81 7.64 10.3
سدیم 7 18 18
ویتامین ها
ویتامین C 1.9 1.8 0.3
ویتامینPP، نیاسین آمید 4،987 4.43 0.286
ویتامین E 2.18 0.56  
ویتامین B1 0.273 0.07 0.034
ویتامین B2 0.153 0.15 0.052
ویتامین B6 0.143 0.1 0.037

 

خواص پوست کدو تنبل

ترکیب شیمیایی و خواص فیزیکی پوست کدو تنبل نیز به انواع مختلف آن بستگی دارد و به طور قابل توجهی متفاوت است، اما الگوهای کلی وجود دارد. به عنوان مثال، در پوست سبزیجات، به عنوان قاعده، چربی کمتری نسبت به پالپ آن وجود دارد، اما بیشتر فیبر و مواد معدنی در رژیم غذایی وجود دارد. محتوای ب-کاروتن ممکن است حتی بیشتر باشد. در مواد خام و پوست از مواد پکت تقریبا برابر است - حدود 0.7-0.9٪ و همچنین ویتامین C (در محدوده 3-1-4-13 میلی گرم در 100 گرم) .

ویژگی مشخصه پوست این است که وقتی آن را به سطحی بالاتر از رطوبت 5-6٪ خشک می کنید، غلظت مواد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

خواص گل و برگ کدو تنبل

از آنجایی که نه تنها میوه ها خورده می شوند، بلکه گل ها و برگ آن هم استفاده می شود، در زیر جداول تطبیقی ​​ترکیبات شیمیایی آنها قبل و بعد از پخت و پز آمده است.

 

مواد اولیه (میلی گرم / 100 گرم): گلهای خام  گل های پخته شده  برگ های تازه برگ پخته شده 
آب 95.15 95.2 92.88 92.51
کربوهیدرات 3.28 3.3 2.33 3.39
پروتئین 1.03 1.09 3.15 2.72
چربی 0.07 0.08 0.40 0.22
کالری (کیلو کالری) 15 کیلوکالری 15 کیلوکالری 19 کیلوکالری 21 کیلوکالری
مواد معدنی
پتاسیم 173 106 436 438
فسفر 49 34 104 79
کلسیم 39 37 39 43
منیزیم 24 25 38 38
سدیم 5 6 11 8
آهن 0.7 0.88 2.22 3.2
ویتامین ها  
ویتامین C 28 5 11 1
ویتامینPP، نیاسین آمید 0،69 0.31 0.92 0.85
ویتامین B2 0.075 0.032 0.128 0.136
ویتامین B1 0.042 0.018 0.094 0.068

 

کدو تنبل در طب سنتی

اغلب در مجموعه ای از ابزارهای درمانی اورولوژیست ها، متخصصین جنسی و جراحان کدو تنبل شناخته می شود. اول از همه، این امر به دلیل مقدار بالای روی یا زینک در دانه کدو تنبل است، به طور متوسط ​​حدود 8-10 میلی گرم / 100 گرم دقیق تر است، دقیقا، 30 گرم دانه کدو تنبل، در حدود 15 گرم می تواند  70-80٪ از نیازهای روزانه بدن مرد را تامین کند.

به همین علت، دانه کدو تنبل به چندین روش روی سیستم بدن تأثیر می گذارد: در سنتز هورمونهای جنسی مرد مشارکت می کند.

فعال شدن اسپرماتوژنز و ترویج تولید مایع منی (در مردان بالای 44 سال)

عملکرد غده پروستات را عادی می کند

بهبود وضعیت سیستم قلبی عروقی

دانه کدو تنبل، همراه با صدف (10-40 میلی گرم / 100 گرم) و کنجد (7/11 میلی گرم / 100 گرم)، در میان سه محصول با بالاترین محتوای از روی، که عنصر بسیار مهمی برای بدن است، زیرا روی نه تنها در سنتز تستوسترون ، بلکه مانع از تبدیل تستوسترون به استروژن می شود.

روی یا زینک می تواند رشد آدنوم پروستات را مهار کند .

دانه کدو تنبل در میان محصولات گیاهی و حیوانی در محتوای عنصر دیگری - L-arginine: 5300 میلی گرم / 100 گرم محصول است.

محققان فرانسوی که  ترکیب ایمن و موثر یوهمبین هیدروکلراید با L-arginine glutamate را برای بازگرداندن عملکرد نعوظ به اثبات رسانده اند، اثربخشی این ترکیب را تشخیص دادند و این نشان می دهد که این امر به دلیل توانایی L-arginine در تجزیه اکسید نیتریک است که منجر به گسترش عروق خونی در آلت تناسلی مرد می شود.

همچنین در کدو تنبل، به طور متوسط ​​4-5 برابر بیشتر بتا کاروتن نسبت به هویج موجود است . به عنوان بخشی از باروری مرد، بررسی عوامل تغذیه ای که بر باروری مردان موثر است، بار مثبت نقش بتا کاروتن را در حرکات پیشرفته و غلظت اسپرم  و همچنین تعداد آنها  ذکر کرده است .

در نهایت، دانه و قسمت گوشتی کدو تنبل شامل مقدار زیادی از ویتامین E است که توکوفرول نامیده می شود که از یونانی به عنوان "باروری" ترجمه شده است.

مطالعات در هنگام خوردن غذاهایی با این ویتامین (همراه با ویتامین D و C) کاهش خطر آسیب شناسی اسپرم (کاهش آسیب شناسی حرکت اسپرم) را تایید می کنند .

دانه کدو تنبل به طور گسترده ای در مواد دارویی و مکمل های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، در آماده سازی دانه کدو تنبل (تخم کدو) نشان می دهد که یک اثر پیچیده ضد زخم، hepatoprotective (حفاظت از کبد) وخواص  choleretic دارد.

علاوه بر این، اشاره شده است که این ابزار proliferation (رشد بافت، نئوپلاسم)  سلول های پروستات را کاهش می دهد. همچنین یک اثر ضد التهابی و فعالیت ضد سرطانی علیه نوارهای کرمی نیز ذکر شده است . فرض بر این است که جزء اصلی، که به دارو اجازه می دهد تا با انگل مبارزه کند ، در پوسته نازک خاکستری و سبز دانه کدو وجود دارد. برای deworming، عصاره 500 گرم از دانه های درمان نشده (دوز بالغ)، که در معده خالی می نوشند، تجویز می کنند، و بعد از 2 ساعت بعد از تزریق، مری با استفاده از یک نمکی مایع تخلیه می شود.

جالب توجه است که ضعف و گاهی اوقات اسهال به عنوان یک اثر جانبی نشان داده شده است. اما در "سرزمین" کدو (منظور مبدا کدو مکزیک)، بذر گیاه، مخلوط با آب گوجه فرنگی زرد، فلفل قرمز و کاکائو، توسط آزتک ها برای خلاص شدن از اسهال استفاده می شده است.

مخلوط دانه کدو تنبل و فلفل در ترکیب با گیاهان مختلف برای "بیماری های قفسه سینه" استفاده می شود.

در برابر انگل ها، دانه های کدو تنبل، همراه با سرخس، نیز در طب سنتی استفاده می شود. در عین حال، به علت فعالیت پایین تر از سرخس، و همچنین به علت عدم وجود یک عارضه جانبی، دامنه کاربرد به طور قابل توجهی افزایش یافته است .

داروهایی که بر اساس دانه های کدو تنبل به کودکان، سالمندان و زنان باردار داده می شود. پالپ کدو در فارماکولوژی به صورت مکرر و عمدتا به عنوان منبع کاروتن استفاده می شود.

در طب سنتی، آب کدو تنبل و پالپ برای اختلالات متابولیک، برای بیماری های کبد، قلب و همچنین به عنوان دیورتیک تجویز می شود.

برای انجام این کار، کدو تنبل خام را استفاده کنید: یا نصف پوند خمیر رنده شده، و یا نیم فنجان آب، از میوه کدو تنبل فشرده شود.

با 0.5 فنجان آب کدو تنبل در / روز، ادم ها (تورم) برطرف می شوند، عملکرد روده ها بهبود می یابد و دفع نمک های بدن افزایش می یابد.

در قرن 10، به اصطلاح دایره المعارف کشاورزی بیزانس منتشر شد، در یونان با نام "Geoponics" نوشته شده است در این دایره المعارف، آب کدو تنبل برای جلوگیری از بیماری های گوش مفید است. ابن سینا یک توصیه مشابه داشت. علاوه بر این، کدو تنبل در اینجا برای ارائه "اثر ملین" توصیه می شود.

یکی دیگر از دستورات قدیمی  اشاره به میوه های کدو تنبل که برای اهداف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد، در یک کتاب پزشکی قرن های هفدهم و هجدهم قرار دارد که با نام اختصاری "Cool Helicopter" شناخته می شود. در این کتاب، میوه کدو تنبل برای کسانی که به علت گرمای زیاد "کبد" پف کرده یا متورم شده بود توصیه می شود.

برای استفاده موضعی و خارجی،  آب میوه کدو تنبل برای سوختگی ، پسوریازیس ، درماتیت تجویز می شود .

آبمیوه برای پریودنتیت (التهاب لثه) توصیه می شود و دهان را با آن شستشو دهید.

، پسوریازیس ، درماتیت تجویز می شود . هنگامی که آبمیوه پریودنتیت توصیه می شود دهان را شستشو دهید.

 

کدو تنبل در لوازم آرایشی

هنگامی که یک کدو تنبل توسط Aesculapius (خدای پزشکی و پسر آپولو ) به عنوان وسیله ای برای از بین بردن freckles (کک و مک) توصیه می شود.شما می توانید دستور العملی برای روشن شدن لکه های سنی با استفاده از خمیر دانه های کدو تنبل درست کنید.

ماسک کدو تنبل

برای انجام این کار، یک قاشق غذاخوری از خمیر دانه های کدو تنبل را با مخلوط با همان حجم شیر ترش، 1 قاشق چای خوری آب لیمو و عسل،  به مدت 15 دقیقه روی صورت به صورت ماسک بگذارید.بعد از آن با آب سرد شسته شود.

لوازم آرایشی ژاپنی و کره ای، که برای دستور العمل های موثر برای روشن شدن کرم ها و سرم ها شناخته شده، نیز از عصاره کدو برای این استفاده میکنند. با این حال، عصاره کدو تنبل در ترکیب کرم ها از شناخته شده ترین روشن کننده های پوست است. و آن دسته از لوازم آرایشی که بر اساس عصاره کدو ساخته شده اند بیشتر به عنوان مرطوب کننده استفاده می شوند.

ماسک کدو تنبل 2

با این حال، قسمت گوشتی و پالپ میوه نیز در لوازم آرایشی خانگی، در ترکیب با زرده تخم مرغ ، عسل و شیر در مقادیر مساوی و پالپ از کدوی خام در یک ماسک تغذیه کننده برای پوست خشک استفاده می شود و در یک ماسک برای پوست چرب در ترکیب با سفید تخم مرغ استفاده می شود. 

 

تحقیقات علمی در باره خواص کدو تنبل

کدو تنبل غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف باعث می شود کدو و دانه های آن برای تحقیق محبوب باشد. تا به امروز، دانشمندان دریافته اند که دانه پوسته کدو تنبل - یک انتهلمینتیک موثر یا داروی ضدکرم ، و دانه از بدن در برابر توسعه آدنوم پروستات محافظت می کند و همچنین به افزایش تعداد و تحرک اسپرم ها کمک می کن .

علاوه بر این، دانه کدو تنبل - منبع منیزیم است . محققان به این نتیجه رسیدند که این ماده معدنی برای جذب ویتامین D ضروری است. بدون منیزیم ، ویتامین D می تواند در بدن تجمع یابد اما اثر مثبتی ندارد. در عین حال، می تواند مضر باشد، زیرا استفاده از مکمل های ویژه ویتامین می تواند منجر به جهش کنترل نشده در سطح کلسیم و فسفر شود.

روی یا زینک در دانه کدو تنبل به جلوگیری از رشد سرطان مری کمک می کند. دانشمندان آمریکایی متوجه شده اند که دوز  موثر از روی یا زینک بر سلول های سرطانی تاثیر می گذارد، اما به بقیه بدن آسیب نمیزند.

محققان این پدیده را به پیوند خاصی از روی و کلسیم اختصاص می دهند. ماهیت این ارتباط هنوز مشخص نشده است، اما اکنون واضح است که زینک به سیگنالهای کلسیم "فرستاده شده" از سلولهای سرطانی پاسخ می دهد . آزمایش های علمی نشان می دهد که پالپ کدو نیز می تواند در مبارزه با سرطان کمک کند. محتوای بالای بتا کریپتوکسانتین (provitamin A) آن  به جلوگیری از پیشرفت سرطان ریه کمک می کند.

در طول آزمایش ها بر روی  موش ها ، دانشمندان توانستند اثربخشی سرطان زایی  را از مشتقات نیکوتین در انواع خاصی از دخانیات و در مایعات سیگار با توجه به دوزهای کوچک پروینتامین A خنثی کنند .

دانشمندان همچنین تحقیقاتی را انجام می دهند که ممکن است در آینده ما را از بروز زودرس ماکولا که یکی از مهمترین مشکلات چشم پزشکی است، نجات دهد. این ممکن است به علت حضور کارائوئنوئید زاکسنتین در گوشت کدو تنبل باشد.

در مطالعات داخلی، دانشمندان توجه ویژه ای به فعالیت بازسازی عصاره روغن کدو تنبل دارند. مشخص شد که موثر ترین عصاره روغن 50٪ است که در صورت استفاده روزانه، زمان بهبود زخم را در حیوانات به میزان 22٪ کاهش می دهد .

کدو تنبل علاوه بر اثرات مفید بر بدن، اثر غیر مستقیم بر سلامت انسان دارد. بنابراین، محققان از ایالات متحده دریافتند که  پوست خشک دانه های کدو تنبل یک تصفیه کننده موثر آب است. پس از جوشاندن و خشک شدن، آنها را در آب با یون های سرب قرار دادند، که برای چند ساعت تقریبا به طور کامل یون های سرب جذب می شد. و در ترکیب با پوست آوکادو و لیمو ، بهره وری افزایش می یابد. چنین روش ارزان و ساده فیلتر کردن می تواند نجات واقعی برای کشورهای جهان سوم باشد که کمبود آب آشامیدنی دارند.

 

کدو تنبل در رژیم غذایی

متخصصان تغذیه گاهی اوقات یک کدو تنبل را سبز می نامند. برخی از محصولات، از جمله کدو تنبل، می توانند عواملی را که فرد به ارث برده است، روشن یا خاموش کنند. کدو تنبل در این زمینه توسط یک متخصص تغذیه برای رسیدن به یک اثر ضد تومور و همچنین یک عنصر از رژیم غذایی برای گاستریت و بیماری های مثانه استفاده می شود.

به تاثیر کدو تنبل در متابولیسم بسیار اشاره شده است. طبق گفته متخصصین تغذیه، کدو تنبل در رژیم غذایی، متابولیسم را کاهش می دهد، به کاهش وزن چربی کمک می کند و برای کاهش وزن، و لاغری مفید است.

کدو تنبل بخشی از رژیم غذایی بویایی دکتر (روانپزشک) آلن هیرش است، که از سال 2005 تاکنون تحقیقی بر روی حس بویایی بر آگاهی و فیزیولوژی انسان دارد. برنامه اصلاح وزن بر اساس بیانیه ای است که برخی از محصولات بوهای "اشتها" را خنثی می کنند و ترشح آب معده را کم می کنند. بر خلاف بعضی که، به عنوان مثال، عطر سیب سبز، نعناع ، موز و بوهای دیگر، بوی کدو تنبل اشتها را کاهش نمی دهد، اما در مرحله اول رژیم غذایی است که طی آن بیمار یاد می گیرد که بو ها را در رژیم غذایی مخلوط نکند. اصول تغذیه یک دکتر فرانسوی مبتنی بر ایده عادی کردن فرآیندهای متابولیک با معرفی محدودیت های خاصی در ترکیب محصولات بود. به عنوان مثال، رژیم غذایی مخلوط کردن چربی ها و کربوهیدرات ها را در یک غذا ممنوع می کند.

علاوه بر این، با توجه به  کربوهیدرات مثبت موجود در کدو تنبل، می تواند و باید خورده شود، و کربوهیدرات منفی مثل شکر، الکل، شیرینی و غیره نباید خورده شود. یک مطالعه انجام شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده این فرضیه را تایید کرد که رژیم های غذایی با بسیاری از کدو تنبل ها می تواند سبب کاهش اشتها به علت مقدار زیاد فیبر آنها شود.

کدو تنبل غذای کم کالری است (یک فنجان استاندارد پوره کدو تنبل آب پز حاوی حدود 50 کالری است). برای بهبود طعم نوشیدنی و مهمتر از همه، برای بهبود جذب بتا کاروتن و از بین رفتن ویتامین ها، در هنگام پختن کدو تنبل که اغلب با سایر سبزیجات برای مثال هویج ترکیب می شود، کمی کرم کوچک با آن ترکیب شود . چربی موجود در کرم به هضم عناصر مفید در سبزیجات کمک می کند.

 

مضرات خطرناک کدو و موارد منع مصرف آن

خواص مضر کدو تنبل بسیار نادر است و به طور عمده به دلیل سوء استفاده یا در ارتباط با تهدید نیترات است. کدو تنبل واقعا می تواند نیترات ها را جمع آوری کند، به خصوص در تولید صنعتی و در کشور هایی که کود و آفت کش ها به طور گسترده ای در کشاورزی استفاده می شود. اما حتی با این شاخص، کدو تنبل در میان محصولات با بالاترین توانایی برای انباشتن مواد مضر نیست، بلکه نشان دهنده گروه «خطر متوسط» با محتوای نیترات حدود 300-600 میلی گرم بر کیلوگرم با حداکثر مقدار مجاز حدود 500 میلی گرم در روز است. (حد بالای این استاندارد حدود 5 میلی گرم در هر کیلوگرم وزن یک فرد است).

با این حال، کدو خام نباید توسط افرادی که دچار تشدید فرآیندهای التهابی در معده، پانکراس، کیسه صفرا و روده هستند، استفاده شود. مشاوره پزشکی شخصی باید در بیماران مبتلا به گاستریت با اسیدیته پایین، کولیت روده، قند خون بالا به دست آید.

با آبمیوه کدو تنبل، همانطور که با هر نوع دیگری از آبمیوه ها رایج است باید با محدودیت استفاده شود. بر طبق  نظر برخی از متخصصان تغذیه، یک بزرگسال نیاز به 1-2 فنجان در هفته دارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...