25 غذایی که موجب استقامت بدن می شود

دراین پست انواع غذهایی را که انرژی زیادی تامین کرده و موجب استقامت بدنتان می شود می آوریم:

  1. سیب:

سیب قرمز غنی از آنتی اکسیدانها بوده و سرشار از فیبر نامحلول، آهن، ویتامین و مواد معدنی می باشند. سیب سیستم ایمنی بدن، سم زدایی کبد، کنترل وزن وحفظ سلامتی قلب را بهبود می بخشد. فیبر محلول شما را سیر نگه می دارد و در طول روز انرژی بالاتری خواهید داشت. آهن به افزایش هموگلوبین خون، افزایش انرژی برای ماهیچه ها و ایجاد استقامت، به شما کمک خواهد کرد.

  1. بادام:

بادام بعنوان سالم ترین غذای روی زمین درنظر گرفته می شود. بادام غنی از ویتامین E  و اسیدهای چرب اومگا 3 می باشد. این اسیدهای چرب منبع انرژی زای عالی هستند و در بدن تجمع نمی یابند. استخوان های قوی، قوی کردن مغز، بهبود سلامتی قلب و حفظ انرژی در کل طول روز را فراهم می آورد. (سیارک)

  1. لوبیا:

لوبیا سرشار از آهن، فیبر، کربوهیدرات، پروتئین و دیگر مواد معدنی هستند. از طریق افزایش ظرفیت انتقال اکسیژن به خون، موجب کامل بودن تغذیه و افزایش استقامت می شود.

  1. برنج قهوه ای:

برنج قهوه ای در دسته کربوهیدرات های پیچیده قرار می گیرد. غنی از محتوای فیبری و ویتامین پیچیده B می باشد. برنج قهوه ای نشاسته کمی داشته و از این رو هضم طولانی تری دارد. این موجب می شود که شکمتان مدتی طولانی تر سیر مانده و به حفظ سطح خوب استقامتی کمک می کند.

  1. موز:

موز غنی از کربوهیدرات، فیبر و فروکتوز می باشد. موز فورا انرژی را تامین کرده و استقامت را بالا می برد. موز باعث آزاد شدن دوپامین می شود که از کنسانتراسیون و تمرکز پشتیبانی می کند. بهمانند نوشیدنی انرژی زای ورزشی، مفید می باشد!

  1. آب چغندر:

چغندر سرشار از ویتامین های A و C می باشد. این ماده مغذی به استقامت و کاهش خستگی کمک می کند. آب چغندر بعنوان از بین برنده خستگی شناخته می شود. نوشیدن یک لیوان آب چغندر قبل از تمرین می تواند سطح انرژی تان را بالا ببرد.

  1. مرکبات:

مرکبات، غنی از ویتامین C می باشند که جذب آهن در خون را افزایش می دهد. مرکبات تقویت کننده های انرژی بسیار خوبی هستند. خون را پاک کرده و ایمنی بدن را افزایش می دهند. با نوشیدن یک لیوان آب مرکبات، میزان جذب را حدودا 10 درصد بالا می برید.

  1. قهوه:

قهوه تقویت کننده فوری انرژی است. هوشیاری و فعال بودن مغزتان را تحریک کرده و انرژی آن را تامین می کند. استفاده از کافئین یا قهوه ی زیاد مضر می باشد. با این حال استفاده در مقادیر معین موجب درمان میگرن و تامین سطوح مورد نیاز استقامت می شود.

  1. ذرت:

ذرت چربی پایینی داشته و ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی و آنتی اکسیدانهای فراوانی دارد. ذرت کالری سالم برای سوخت و ساز فراهم کرده و به طور قابل توجهی از بیماری های مختلف پیشگیری می کند. منبع عالی از کربوهیدراتها می باشد. ذرت کلسترول پایین تری دارد و عملکرد قلب را بهبود بخشیده و استقامت را بالا می برد. به راحتی گلیکوژن را برای بدن تامین می کند که آنهم موجب انرژی فوری بدن می شود. (سیارک)

[نکات ساده برای ایجاد استقامت ذهنی تان را بخوانید].

  1. مرغ:

 مرغ منبع خوبی از پروتئین های کم چرب می باشد. سلامتی وزنی بدن را تامین کرده، رشد و پرورش ماهیچه ها را موجب می شود و وزن را کاهش می دهد. مرغ در طول کل روز با سیر و پر انرژی نگه داشتن شما، استقامت تان را بهبود می بخشد. خوردن مرغ سلامت استخوان را بهبود بخشیده، موجب عضله سازی و بهبود ایمنی و کاهش استرس می شود.

  1. میوه خشک:

میوه های خشک گزینه ای عالی برای قندهای تصفیه شده هستند. مملو از مواد مغذی مختلف ضروری، ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری برای حفظ سلامتی و انرژی بدن هستند. آنها سرشار از اسیدهای چرب اومگا 3 بوده و انرژی زیادی را تامین کرده و به استقامت بدن کمک می کنند.

  1. تخم مرغ:

تخم مرغ یکی از مغذی ترین مواد خوراکی و منبع خوبی از پروتئین هاست. سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشد. گرچه تخم مرغ کلسترول زیادی دارد اما سطح کلسترول خون را تحت تاثیر قرار نمی دهد. یک غذای سالم هست که استقامت بدنتان را بالا می برد و سطح انرژی آن را کل طول روز حفظ می کند.

  1. ماهی:

ماهی، فوق العاده مغذی است. سرشار از پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چربی اومگا 3 می باشد. خوردن ماهی برای سلامتی قلب، رشد مغز و سیستم عصبی مفید می باشد. ماهی پروتئین های چربی و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای سطوح بهینه استقامت را تامین می کند.

  1. چای سبز:

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. به سم زدایی سیستم بدنتان کمک کرده و شما را پر انرژی می سازد. بمانند کافئین محرک مغز است اما انتخاب سالم تری می باشد. چای سبز کلسترول پایینی دارد و وزن را کاهش داده، استقامت را بالا می برد.

  1. سبزیجات برگ سبز:

سبزیجات برگ سبز سرشار از فیبر، ویتامین و ترکیبات مغذی و اصلی می باشد. ویتامین C سطح استقامت را بالا برده، هضم فیبر را طولانی تر می کند و به حفظ سطح قند خون کمک می کند. (سیارک)

  1. گوشت کم چرب:

گوشت کم چرب یک منبع عالی از پروتئین ها بوده و چربی و کالری کمی دارد. سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. گوشت کم چرب، پروتئین های مورد نیاز برای سبک زندگی پرفعالیت و پرانرژی را تامین می کند. موجب عضله سازی، قوی شدن بدن و افزایش استقامت می گردد.

  1.  گیاه مکا یا ماکا :

مکا یا ماکا غذای فوق العاده ای است که خصوصیات دارویی دارد. موجب باروری و میل جنسی انسان می شود. ریشه مکا یا ماکا در اصل به شکل پودر می باشد. یکی از بهترین مواد غذایی است که استقامت جنسی را بالا می برد و برای بهبود زندگی زناشویی از طرف پزشک تجویز می گردد.

  1. کدو تنبل:

کدو تنبل بسته غذایی سرشار از ویتامین A و فیبر بوده، و کم کالری میباشد. دانه های کدو تنبل بسیار مغذی بوده و حاوی ویتامین و در سطح گسترده ای مواد معدنی مثل منیزیم، منگنز، روی و مس دارد. کدو تنبل تاثیر زیادی روی هورمونها دارد. استقامت بدنتان را بالا می برد، شما را تندرست تر و پرانرژی تر می کند.

  1. انار:

انار سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. سلامتی استخوان، سلامتی قلب و عروق و سیستم ایمنی بدن و استقامت را افزایش می دهد. انار سرشار از پلی فنول بوده و در از بین بردن التهاب عضله و درد کمک می کند.

  1. بلغور جو دو سر:

بلغور جوی دو سر حاوی کربوهیدرات های پیچیده می باشد. به اجزای کم فعالیت تری تجزیه شده و هضم بیشتری می برد. این به سیر ماندن شکمتان برای مدتی طولانی تر کمک می کند. بلغور جوی دو سر بسته غذایی قوی بوده و انرژی فراهم می کند که ساعتها پایدار خواهد ماند. قند خون تان را در سطح خوبی نگه داشته و استقامت آن را نیز افزایش می دهد.

  1. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی غذایی عالی برای افزایش استقامت بدن است. سرشار از اسیدهای چربی اومگا 3 می باشد که برای سلامتی بدن و مغز مورد نیاز است. از آنجایی که کره بادام زمینی کالری بالایی دارد، لذا هضم آن زمانی طولانی می کشد. با مصرف کره بادام زمینی بهمراه کربو هیدرات های پیچیده، زمانی طولانی پرانرژی خواهید بود. (سیارک)

  1. کوینولا

کوینولا یک غله عالی است که سرشار از اسیدهای آمینه، ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی می باشد. سرشار از پروتئین بوده و دو برابر غلات دیگر فیبر دارد. انرژی ضروری را فراهم می کند و سطح انرژی را در کل طول روز بالا نگه می دارد. کوینولا بعنوان بسته غذایی قوی برای ورزشکاران در نظر گرفته می شود و سطح استقامت آنها رابالا می برد.

  1. انگور قرمز:

انگور قرمز قند طبیعی فراوانی دارد و انرژی ضروری و استقامت بدن را تامین می نماید. همچنین حاوی رسوراترول است که تقویت کننده انرژی خوبی است.

  1. سویا:

سویا غنی ترین منبع پروتئین گیاهی بوده و بهترین غذا برای افزایش استقامت بدن است. سطح بالایی از فیبر نامحلول، ویتامین و مواد معدنی دارد. سویا به افزایش قدرت عضلانی کمک کرده و استقامت حفظ طولانی مدت فعالیت بدنی را تامین می کند.

  1. گوجه خشک

گوجه خشک یک منبع خوب برای آهن، فیبر و آنتی اکسیدان می باشد. همچنین حاوی کلسیم بوده و سلامتی قلب را بهبود بخشیده و موجب قدرت عضلانی می شود. گوجه خشک 1/3 از RDA آهن را تامین کرده و به ماهیچه ها جهت گرفتن اکسیژن بیشتر کمک می کند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  پیگرد قانونی دارد

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • طاهره مصطفوی :

    تمام مواد غذایی بی خاصیت شدن

    1395/10/29 13:19

بیشتر بخوانید