بالا بردن سطح استقامت بدن با تغذیه مناسب

آیا اغلب احساس عدم استقامت کافی را دارید؟ ایا احساس خستگی دارید و گرفتار این خستگی می شوید؟ با توجه به شیوه زندگی ناسالم، اغلب قربانی خستگی و عدم استقامت می شویم.

اما بعد آن مواد مغذی مشخصی نیز وجود دارند که در افزایش سطح استقامت شما مفید خواهند بود. ایا دوست دارید این مواد مغذی و غذاهای حاوی آن ها را بدانید!

دراین پست مواد مغذی آورده می شود که نقش حیاتی در بالا بردن سطح استقامت شما خواهند داشت:

  1. کربوهیدراتهای پیچیده

کربوهیدرات های پیچیده شامل فیبر غذایی و نشاسته می باشند. مقدار زیادی از انرژی که شما بعنوان سوخت برای ماهیچه و مغزتان استفاده می کنید را تامین می کنند. فیبرهای محلول از جمله میوه، آجیل، حبوبات، بذر گیاه، سبوب برنج، بذر گیاه، برنج قهوه ای و جو، سطح قند خونتان را کنترل کرده و کلسترول آن را پایین نگه می دارند. فیبرهای نامحلول از جمله نان سبوس دار، ماکارونی، برنج، غلات، سبوس گندم، سبوس ذرت، سبزیجات و آجیل کمک زیادی به ایجاد استقامت می کنند. این غذاها به گلوکز تجزیه گردیده و انرژی زیادی تولید می کنند. کربوهیدراتهای یپیچیده به شما احساس خوبی داده و کل روز پر انرژی خواهید بود.

  1. پروتئین ها:

پروتئین های غذا توسط سیستم گوارشی ما به آمینواسیدها تجزیه می شوند. این آمینواسیدها برای عضله سازی و ترمیم آنها، تولید هورمونها، سلول های قرمز خون، و سایر بافت های بدن استفاده می شوند. پروتئین ها نقش مهمی در رشد و پیشروی سیستم ایمنی بدن دارند. پروتئین ها بیشتر از چربی ها سوخت ساز هستند و کالری زیادی می سوزانند. منابع پروتئین ماهی، مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، حبوبات و آجیل می باشد.

  1. ویتامین C:

مصرف میوه که غنی از ویتامین C می باشد، ضروری است. ویتامین C به قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن و تنظیم واکنشهای شیمیایی بدنتان کمک می کند. ویتامین C بدنتان را در مقابل عفونت های ویروسی و باکتریایی که تاثیر منفی روی سلامتی شما دارند، حفاظت می کند.

  1. آهن و کلسیم:

کلسیم ماده معدنی مهمی است که استخوانهای بدنتان را قوی می سازد.آهن به سلولهای قرمز خون در انتقال اکسیژن به سرتاسر بدنتان کمک می کند. کمبود آهن در وعده غذایی باعث کم خونی شده و منجر به از دست دادن استقامتتان می شود. برخی از غذاهای غنی از آهن، بروکلی، اسفناج، گوشت، لوبیا، و آجیل می باشد. کلسیم می تواند از طریق شیر، پنیر، ماست، سبزیجات برگ سبز و ساردین بدست آید.

  1. چربی:

چربی ها برای افزایش جذب ویتامین های محلول در چربی از جمله ویتامین های A، D، E و K مورد نیاز می باشند. استفاده از گزینه های سالم چربی که اسیدهای چربی اومگا 3 را تامین نمایند مهم می باشد.برای مثال روغن ماهی، بادام، گردو و روغن های گیاهی. این چربی ها به رشد و پرورش بدنتان کمک می کنند. برای ایجاد استقامت و حفظ سطح بالای انرژی بدنتان، نیاز به غذاهای سالم دارید. محصولات غذایی، سوختی برای نیازهای بدنمان می باشند. خوردن وعده غذایی متعادل که حاوی میوه، سبزی و گوشت بدون چربی و ... زیاد است، نیاز می باشد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Melvina 718 :

    Wonderful exolnaatipn of facts available here.

    1395/12/27 9:15

بیشتر بخوانید