آب سم زدای سوزاننده چربی

در

برا ی تهیه آب سم زدای سوزاننده چربی به مواد زیر نیاز دارید:
• سیب کال
• سرکه سیب
• دارچین
• عسل
• آب

نحوه آماده سازی
1. سیب سبز را خرد کرده و آن را در یک ظرف بریزید.
2. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب به آن اضافه کنید.
3. ۱ قاشق غذاخوری دارچین اضافه کنید.
4. ۱ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.
5. در نهایت یک لیتر آب اضافه کنید.
6. مدتی در یخچال قرار دهید.
7. نوشیدنی شما آماده است.
فواید
• سرکه سیب با کاهش کلسترول خون، ایمنی بدنتان را افزایش می دهد. انسولین را تنظیم کرده و خواص ضد التهابی دارد، نوسان فشار خون را کنترل و همچنین به کاهش وزن کمک می کند.
• عسل حاوی هزاران ویتامین و مواد معدنی از جمله کلسیم، مس، پتاسیم، منیزیم، منگنز و روی است. در سوخت و ساز کلسترول و اسیدهای چرب کمک می کند. عسل دارای شاخص خوب قند خون بوده و روند هضم را بهتر می کند.
• دارچین دارای آنتی اکسیدان، ضد لخته شدن، و خواص ضد میکروبی است. نیز سطح کنترل خون را کنترل و باعث بهبود عملکرد مغز، محافظت در برابر بیماری های قلبی است و طبیعت گرم روی بدن دارد.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آب سم زدای مخلوط توت فرنگی و دارچین

در

مواد لازم
• 7-8 عدد توت فرنگی
• 1 عدد چوب دارچین
• چند عدد برگ نعناع
• یک لیتر آب


طرز تهیه
1. توت فرنگی ها را دو نیم کرده و در ظرفی بریزید.
2. برگ های نعناع و دارچین را نیز داخل ظرف بریزید.
3. یک لیتر آب به آن اضافه کنید.
4. به مدت یک شب در یخچال نگهداری کنید.
5. آن را سرد بنوشید.
فواید
• توت فرنگی سرشار از ویتامین C، منگنز و فیبر است. این میوه قرمز و لذیذ دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب بوده، نیز به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. و به حرکت صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند و نیز در دفع چربی مفید می باشد. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده و معطر شدن آن می گردد.
• دارچین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد لختگی، و خواص ضد میکروبی است. همچنین سطح قند خون را کنترل، باعث بهبود عملکرد مغز، محافظت از بیماری‌های قندی و طبیعت گرم در بدن می‌شود.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱I love reading these articles because they're short but inveomatifr.

در ادامه بخوانید...

دفع سموم بدن با هندوانه و خیار

در

مواد لازم
• هندوانه
• خیار خورد شده
• برگ گشنیز
• برگ نعناع
• فلفل سیاه



طرز تهیه
1. هندوانه را قاچ کرده بهمراه خیار خرد شده در پردازنده مواد غذایی بریزید.
2. چند برگ نعناع و گشنیز به آن اضافه کنید.
3. آنها را چرخ کنید.
4. قبل از مصرف مقداری فلفل سیاه و یخ به آن اضافه کنید.
فواید
• خیار به دفع سموم و بازپس‌گیری آب توسط سلول ها کمک می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. و به حرکت صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند و نیز در دفع چربی مفید می باشد. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده و معطر شدن آن می گردد.
• سیترولین هندوانه (یا خیار) به کلیه ها در دفع آمونیاک که برای بدن بسیار سمی است کمک می کند.
• برگ گشنیز دارای ویتامین A و ویتامین K می‌باشد. همچنین غنی از مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم است. در درمان سوء هاضمه، درمان بیماری های پوستی و اختلالات قاعدگی، حفظ سطح قند خون و سطح کلسترول و بهبود بینایی مفید است.
• فلفل سیاه باعث بهبود هضم غذا شده و منبع خوبی برای ویتامین E است. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آب سم‌ زدای بلیس سامر

در

مواد لازم
• توت فرنگی
• چند قاچ کیوی
• هندوانه
• برگ نعناع
• آب


طرز تهیه
1. توت فرنگی، کیوی ها و هندوانه قاچ شده را در یک ظرف بریزید.
2. تعدادی برگ نعناع به آن اضافه کنید.
3. ظرف را با آب پر کنید.
4. به مدت یک شب در یخچال قرار دهید.


فواید
• کیوی یک منبع عالی از ویتامین C، ویتامین A و ویتامین K می‌باشد. میوه های گرمسیری خواص ضد سرطانی و انتی اکسیدانی داشته و از آسیب دیدن DNA جلوگیری می کنند. در مقابل آسم بسیار موثر بوده و از دژنراسیون ماکولا جلوگیری کرده، موجب بهبود سلامت قلبی عروقی شده و سطح قند خون را کنترل می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد.
• سیترولین هندوانه (یا خیار) به کلیه ها کمک می کند تا آمونیاک را از بدن دفع نماید چرا که برای بدن بسیار سمی است.
• توت فرنگی سرشار از ویتامین C، منگنز و فیبر است. این میوه قرمز و لذیذ دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب بوده، نیز به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که خوردنشان باعث رشد مژه ها می شود

در


(سیارک) : داشتن یک تغذیه متعادل و سالم یک گام مهم دیگر برای رشد سالم مژه است. مژه های شما به ذخیره کافی از ویتامینها و مواد معدنی نیاز دارند مثل ویتامینهای A،B،C، و E و آهن، زینک، مس، منیزیم و سلنیوم برای رشد مو مهم هستند.

امگا 3

اسیدهای چرب امگا3 رشد مژه های پر و براق را بهبود می بخشند.

غذاها شامل: روغن تخم کتان، روغن ماهی، بذر chia، گردو، خاویار، ماهی چرب، غذاهای دریایی، سویا، و اسفناج

ویتامین B5

این ویتامین جریان خون را افزایش داده و به ضخیم شدن مژه ها کمک می کند.

غذاها شامل: جگر مرغ، تخمه افتابگردان، سمن وحشی، و اوکادو

آهن

آهن حاوی فریتین است که به سلولهای پروتئینی مو کمک می کند. این در هر سلولی در بدن شما یافت می شود و برای مژه های سالم ضروری است.(سیارک)

غذاها شامل: گوشت قرمز، غلاتی که با آهن تقویت شده، سبزیجات

پروتئین

وقتی پوتئین کافی به شما نرسد رشد موی شما متوقف می شودچون این یک جز سازنده ضروری برای رشد سلول جدید است.

غذاها شامل: ماست یونانی، پنیر دلمه شده، تخم مرغ، گوشت کم چربیف توفو، و عدس

خوارکی های دیگری که برای رشد مژه ها اضافه می شوند:

دارچین به گردش خون کمک می کند و اکسیژنو مواد مغذی را به فولکولهای مو می رساند و رشد را تحریک می کند.

دارچین را به قهوه، شکلات داغ، آرد جو دوسر و کاری ها اضافه کنید.

سیر رشد مو را افزایش می دهد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.   

ترجمه  itrans.ir / هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  ممنوع است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترکیب برخی غذاها برای جذب بهتر

در


برخی غذاها به هم تعلق دارند. منظورمان این نیست که کره بادام زمینی و ژله با هم خوشمزه می‌شوند (صد البته که می‌شوند!). بلکه منظور استفاده ترکیبی از برخی غذاها برای جذب بهتر مواد مغذی آنها است.

از بین ترفندهای هوشمندانه برای تغذیه که متخصصین روی آنها قسم می‌خورند، مصرف ترکیبی یکی از بهترین‌ها است: با انجامش به سادگی ارزش غذایی وعده‌های روزانه خود را افزایش می‌دهید، آن هم با تلاش بسیار کم.

قطعا مخلوط کردن غذاهای سالم مزایایی دارد اما در اینجا به معرفی تعدادی می‌پردازیم که در کنار هم ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای دارند.

۱. ماست و موز (پروتئین و پتاسیم)

گویا بهترین صبحانه قابل‌حمل، بهترین تغذیه بعد از ورزش هم هست. ترکیب پتاسیم موجود در موز با پروتئین‌های فراوان ماست (به خصوص ماست چکیده) می‌تواند به ساخت عضله و بازتولید آمینو اسیدها -که در جریان ورزش مصرف شده‌اند- کمک کند. پس در راه بازگشت از باشگاه اینها را بخرید یا از قبل در سبد غذاهای ورزشی خود بگذارید و انرژی کافی بگیرید.

لاغری با غذاهای ترکیبی

۲. هویج و نخود و ارده (کربوهیدارت‌های سالم و پروتئین) 

اگر به دنبال تنقلاتی برای عصرانه می‌گردید که یک کلاس بالاتر از بقیه باشند، انتخاب غذاهایی که پروتئین و کربوهیدرات‌های سالم را مخلوط کنند بهترین انتخاب است و به شما انرژی کافی برای بقیه روز را می‌دهد. نخود-ارده که از نخود درست می‌شود پر از پروتئین است؛ آن را با کربوهیدرات‌هایی به شکل فیبر آبدار که در هویج هست ترکیب کنید، و یکی از بهترین خوراکی‌های سرپایی برای روزهای شلوغ را خواهید داشت. گزینه‌های دیگری مثل ماست و میوه هم وجود دارد، مثلا یک سیب با کره بادام زمینی، یا پنیر با بیسکویت‌های خانگی پر از غلات.

۳. آووکادو با سالسا (چربی‌های مفید و کاروتنوئیدها) 

اگر دنبال تجربه غذای مکزیکی هستید، خبر خوبی برای‌تان داریم: ترکیب سالسا با آووکادو مثل یک دونوازی با گیتار و کلاه‌مکزیکی است. اینها آفریده شده‌اند تا با هم میل شوند. سبزیجات رنگارنگ داخل سالسا سرشار از کاروتنوئیدها هستند، این رنگدانه‌های گیاهیِ کُشنده بیماری‌‌ها به شما کمک می‌کنند در مقابل سرطان و بیماری‌های قلبی مقاوم‌تر شوید. با افزودن چربی‌های سالم داخل آووکادو به کاروتنوئیدها می‌توانید مزایای آنها برای سیستم ایمنی بدن را حداکثر کنید. در یک پژوهش کاشف به عمل آمده که خوردن آووکادو با سالسا باعث تقویت جذب لیکوپن -یک کاروتنوئید داخل گوجه- تا ۵ برابر حالت عادی می‌شود. یک مشت گوآکاموله به سالادتان اضافه کنید، زیرا سبزی‌های برگدار پر از کاروتنوئید هستند.

۴. تخم‌مرغ و پنیر (ویتامین دی و کلسیم)

بدن شما نیازمند ویتامین دی است تا قادر به جذب کلسیم برای تقویت استخوان‌ها شود، اما ویتامین دی به طور طبیعی در غذاهای کمی یافت می‌شود که یکی از آنها زرده تخم مرغ است. پس به سراغ تخم‌مرغ بروید و آن را به صبحانه‌تان اضافه کنید. پنیر مورد علاقه‌تان را هم به آن اضافه کنید (البته اگر قصد محدود کردن کالری و چربی را دارید، زیاد پنیر نخورید) و مقداری هم بروکلی برش خورده اضافه کنید؛ بروکلی منبع خوب و کمترشناخته‌شده‌ای از کلسیم است، که ارزش غذایی این مجموعه را بالاتر می‌برد.

۵. سبزی‌های برگدار و روغن زیتون (ویتامین k و چربی‌های خوب)

ویتامین k از استخوان‌های شما محافظت می‌کند و مسئول لخته کردن خون است (بدون آن، از خونریزی می‌میریم)، اما از آنجا که این ویتامین فقط در چربی قابل حل است، بدن شما نمی‌تواند آن را بدون خوردن مقداری چربی به همراهش، هضم کند. به همین خاطر است که بایستی همیشه چربی‌های مفید -مثل آنهایی که در گردو، مغز بادام، بادام زمینی، بادام هندی، و روغن زیتون هستند- را با منبع عالی ویتامین k، یعنی سبزی‌های برگدار مصرف کنید.

۶. توت فرنگی و اسفناج (ویتامین سی و آهن)

یکی از برجسته‌ترین انواع فقر غذایی در دنیا، فقر آهن است. آهن نقشی کلیدی در رساندن اکسیژن به خون دارد. فقدان این ماده معدنی (که به کم‌خونی معروف است) باعث خستگی، ضعف عضلانی، و حتی ریزش مو می‌شود، پس مهم است که مردم -به خصوص خانم‌ها- از غذای خود به مقدار کافی آهن دریافت کنند. یک راه این کار خوردن غذاهای سرشار از آهن همراه با ویتامین سی است. ترکیب سبزیجات سرشار از آهن و مرکبات دارای ویتامین سی به جذب بهتر این ماده کمک می‌کند. سعی کنید یک سالاد مغذی پر از اسفناج و چند برش توت فرنگی که پر از ویتامین سی است را مصرف کنید. دیگر ترکیبات مشابه اینها هستند: بروکلی با فلفل دُلمه‌ای، نخود با گوجه فرنگی، یا غلات سرشار از آهن با آب پرتقال.

۷. گیاهان خام و تخم‌مرغ (کاروتنوئیدها و زرده تخم‌مرغ)

دفعه بعدی که به رستوران گیاهخواری رفتید، چند تخم‌مرغ آب‌پز به ظرف‌تان اضافه کنید. تحقیقات اخیر نشان داده که اضافه کردن مواد سرشار از پروتئین به گیاهان خام می‌تواند ارزش غذایی را آن را افزایش دهد. در یک پژوهش توسط دانشگاه پوردو مشخص شده افرادی که هویج، اسفناج و گوجهٔ خام را با مقداری تخم‌مرغ میل می‌کنند از مزیت جذب بیشتر کاروتنوئیدها برخوردار می‌شوند. این کاروتنوئیدها، به خصوص کاروتنوئید بتا، آلفا، لیکوپن، لوتئین، و زآگزانتین دارای خاصیت‌های آنتی‌اکسیدانی هستند که بدن را در برابر چند نوع سرطان و بیماری‌های چشم محافظت می‌کنند. منبع

نظرات

در ادامه بخوانید...

نقش مواد معدنی موجود در غذا ها

در

(سیارک) مواد معدنی از 0.2 تا 0.3% مجموع همه مواد خوراکی ورودی در غذای روزمره را نشان می دهند.مواد معدنی خوراک روزانه برای نگهداری سوخت و ساز سلولی و کار کرد نسج (بافت) ضروری هستند. این مواد خوراکی در شماری از فرآیندهای فیزیولوژیکی و بیو شیمیایی مهم برای سلامتی مشارکت می کند. به دلیل فعالیت بیو شیمیایی وسیعشان، تعدادی از این عناصر عمداً به عنوان عوامل عامل دار در غذاهای متنوعی استفاده می شوند. به عبارت دیگر، برخی از کاتیون ها ممکن است همچنین موجب تنوعی از اثرات نامطلوب شوند که بر روی کیفیت غذاهای خوراکی اثر گذارند. مواد معدنی نقشی مهم در زندگی گیاه ایفا می کند.

مواد معدنی همچنین خیلی مهم و موثر هستند که بدون آنها موجود زنده قادر به مورد استفاده قرار دادن همه اجزای  غذا نخواهد بود. بخش عمده این مواد معدنی شامل بزرگ عنصرها هستند، و مقادیر کم شامل کمتر از یک صدم درصد مجموع حجم مواد خوراکی خورده شده روزانه هستند.

آنها در عمل بعنوان کاتالیست های (کاتالیزور)واکنش های بیوشیمیایی، مسئول تغییرات در مرحله برخورد های سلولی هستند، مستقیماً بر روی سوخت و ساز سلول اثر می گذارند و شامل تغییرات در آماس و نفوذ پذیری پروتو پلاسم می شوند. آنها اغلب مراکز پدیده های الکتریکی و رادیو اکتیو در بدن موجودات زنده می شوند. مواد معدنی معمولاً در دو دسته طبقه بندی می شوند: بزرگ عنصرها که در رژیم غذایی انسان در مقادیر بیش از 100 میلی گرم مورد نیاز است، و کوچک عنصرها در مقادیر میلی گرم یا کمتر مورد نیاز است. بزرگ عنصرها شامل Ca، Mg، P، Na، K، و Cl هستند. کوچک عنصرها Fe، Zn، Cu، Mn، I، Co، Ni، Mo، Cr، F، Se، V، B، Si و تعداد کمی دیگر از عوامل بیولوژیکی که هنوز به طور کامل شناخته نشده است. در واقع، حالت کمبود مواد معدنی محتمل تر از ناکافی بودن ویتامین رخ می دهد. احتمال خطر کمبود مواد معدنی در افرادی که رژیم غذایی کم کالری دارند، کهنسالان، زنان باردار، افرادی که از داروی معینی مانند میزه‌آور استفاده می کنند، گیاه خواران و آنهایی که در سرزمین هایی زندگی می کنند که خاک های آنجا از مواد معدنی معین دارای کمبود است، افزایش می یابد. شواهدی وجود دارد که انسان هایی که وضعیت تغذیه شان کمتر از حالت بهینه در کوچک عناصر مانند Se هستند، ممکن است در احتمال خطر بیشتری برای برخی از شکل های سرطان و بیماری قلبی باشند. ورودی کمتر از حالت بهینه ممکن است به دلیل تقلیل ذخایر خاک، تاثیرات باران اسیدی، تصفیه و فرآوری بیش از حد غذاها و عوامل دیگر باشد. مواد معدنی در غذاها در اشکال شیمیایی متفاوت یافت می شوند.

آنها از روده ها همانند کاتیون های ساده به عنوان بخش یک گروه آنیونی یا در پیوند کووالانت یا غیر کووالانت با مولکول های بنیادی جذب می شوند. شکل شیمیایی مواد معدنی در غذاها قویاً بر روی دسترسی بیولوژیکی و جابجایی روده ای اثر می گذارد. بنابراین، آهن در شکل هموگلوبین در گوشت ها بیش از آهن معدنی از لحظ زیستی قابل دسترسی است. این امر ممکن است همچنین برای سلنیم در سینومتیونین ، و برای ترکیب های طبیعی در رژیم غذایی کرومیوم و زینک درست باشد. عواملی که بر روی حلالیت مواد معدنی یا کاهش آنها به یک شکل مناسب برای ورودی سلول اثر می گذارد یا آنهایی که بر روی انتقال از میان خلط یا انتقال از طریق گردش اثر می گذارد، نرخ و راندمان ورودی مواد معدنی را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال، آهن و زینک خیلی بیشتر از شیر سینه انسان نسبت به شیر گاو یا خوراک کودک در مقایسه قبلی در دسترسی زیستی هستند. پیوندهای مولکولی ذاتی این مواد معدنی با اجزای پیوند دهنده با وزن مولکولی پایین در ترشحات سینه ای انسان دلیلی بر این افزایش قابلیت جذب هستند. 
بعضی از مواد غذایی می تواند مسمومیت مزمن ایجاد کنند زمانی که جذب می شوند و نیازهای بدنی زیادی را حفظ کند. ساز و کار های هم ایستایی ، اغلب از لحاظ هورمونی حل شده، جذب مواد معدنی معین را تنظیم می کند و بنابراین در مقابل انباشتگی زیادی محافظت می کند.

اخیراً ارزیابی گونه زایی توسعه داده شده، تعیین نمودن اشکال مواد معدنی ای که در غذا و در محیطی که ممکن است تاثیرات دارو شناسی یا فیزیولژی خاص را در ارگانیسم انسان باعث شود، ممکن می سازد. ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...