نوشیدنی سم‌ زدای کلم پیچ و انار

در

 طرز تهیه نوشیدنی سم‌زدای کلم پیچ و انار 
مواد لازم:
• یک دسته برگ کلم
• انار
• کمی نمک
• فلفل سیاه

نحوه آماده سازی
1. برگ کلم را بهمراه انار داخل پردازنده مواد غذایی بریزید.
2. کمی نمک و پودر فلفل سیاه را به آن اضافه کنید.
3. آن را کاملا چرخ کنید.
4. بهنگام مصرف مقداری یخ به آن اضافه کنید.
فواید
• کلم پیچ سرشار از فیبر، فیتوکمیکال ها و پروتئین است. این گیاه به کاهش کلسترول خون، و جلوگیری از سرطان پستان، سرطان روده بزرگ، سرطان مثانه و سرطان پروستات کمک می کند. با توجه به حضور کامفرول و کوئرستین، در کلم پیچ، این گیاه آنتی اکسیدان و عامل ضد التهابی فوق العاده است. همچنین کلم پیچ در کاهش چربی بدن و حفظ سلامتی قلب و عروق موثر می باشد.
• انار حاوی ویتامین C، ویتامین K، فولات، پروتئین، فیبر و پتاسیم است. پونیکالاجین انار یک آنتی اکسیدان است و ایمنی کلی بدن را افزایش می دهد. انار مانع از ابتلا به دیابت نوع دوم، سرطان (پروستات و سینه)، و بیماری های قلبی است. همچنین برای کسانی که از ورم مفاصل، فشار خون، بیمار‌ی های پوستی و اختلالات شناختی رنج می برند مفید می باشد. حافظه و گردش خون را بهبود می بخشد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دستور سوپرخوراکی خنکی که شما را برای تابستان آماده می کند

در

دیگر تحمل انتظار تابستان را ندارید ؟ من هم همین طور ! متخصص تغذیه ی با سابقه ای به شما کمک می کند که این فصل را با خوراکی های خنک بدون مشکل، شروع کنید.

در اینجا سه نوشیدنی با ارزش و سرشار از قدرت آنتی اکسیدان از لیموترش ، دانه ی انار و بلوبری های وحشی زیبا وجود دارد. بیایید مواد مغذی را در یک نوشیدنی خنک بررسی کنیم .

بلوربری وحشی :

یک دوم فنجان بلوبری وحشی بسیار کوچک سرشار از آنتی اکسیدان و پروآنتی اکسیدان با قدرت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به میوه های دیگر است! تحقیقات ، ارتباط سازگار این گوهرهای کوچک را با سلامت کامل مغز به همراه کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ، انواع سرطان ها و علائم سندرم متابولیسمی نشان می دهد. بلوبری ، راه درمان کم کالری آگاهانه ی تابستانی با بیش از 400 نوع از این خانواده هستند که فقط 45 کالری دارند!

انار:

انار "سوپرغذاهای " اصلی با آنتی اکسیدانی ( به نام پونی کالیین) بیشتر از چای سبز هستند. مطالعات اولیه روی فراورده های انار ، ارتباط آنها را به کاهش خطر تورم معدی-روده ای ، رشد سرطان پروستات و بیماری قلبی نشان داد. نیمی از یک فنجان آریل ( واژه ی مناسب غلاف ضمیه ی بذر) فقط 72 کالری و 3 1/2 گرم فیبر دارد.

لیمو ترش :

لیمو ترش سرشار از ویتامین C است ، یک آنتی اکسیدان مهم در ساخت کولاژن برای تاندون ، لیگامنت (رباط) ، پوست و استخوان سالم است. آنها نیز سرشار از فلانوئید هستند که با کاهش خطر سرطان ، حمله ی قلبی و التهاب ارتباط دارند. لیمونادهایی را که در فروشگاه فروخته می شود ، کنار بگذارید که عملا فقط آب شکر با اسانس لیمو است ، چونکه مجموعه ی عظیمی از نوشیدنی های تازه ی ما وجود دارد.

این آیس پای ها به زیبایی مزه شان هستند ولی چند مرحله زمان می برد تا آنها را به درستی و ورقه ورقه درست کنید. 

مواد تشکیل دهنده

1/2 فنجان بلوبری های وحشی منجمد

قاشق چایخوری آبلیمو

1/2‌ قاشق سوپخوری عسل

3/4‌فنجان آبلیمو

1/2 فنجان آب

3 قاشق سوپخوری عسل

1‌ انار ، آریل های آن جدا شده باشد

دستور تهیه:

بلوبری های را گرم کنید ، یک قاشق چایخوری آبلیمو ، یک و یک دوم قاشق سوپخوری عسل را در ماهیتابه ی کوچکی روی گرمای متوسط به بالا قرار دهید تا زمانی که بجوشد ،‌غلیظ شود و به مربا تبدیل گردد. پوره کنید اگر شما بافت روانتری را ترجیح می دهید می توانید در صورت تمایل کمی تکه های بزرگ در آن باقی بگذارید. سپس بلوبری را بین 8 قالب آیس پاپ تقسیم کنید. یک تا سه ساعت آن را در فریزر بگذارید.
علاوه براین ، سه چهارم فنجان آبلیمو ، یکی و یک دوم فنجان آب و سه قاشق سوپخوری عسل را در ماهیتابه ی کوچک روی گرمای بالای متوسط قرار دهیدو بگذارید این ترکیب خنک شود.
زمانی که ورقه ی بلوبری در فریزر سفت شد ، لیموناد را روی ورقه ی بلوبری بریزید. دو قاشق چایخوری دانه ی انار را به هر قالب اضافه کنید. یک میله ی چوبی در هر قالب بگذارید و کل مواد را یک شبانه روز در فریزر بگذارید تا از خوردن آن لذت ببرید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

در

 1- فعالیت فیزیکی برای کاهش چربی دور شکم (با کم شدن چربی دور شکم ، قند خون بصورت چشمگیری پایین می آید.)

2- رعایت رژیم غذایی سالم

3- کنترل وعده های غذایی با افزایش نوبت های غذایی و کاهش حجم غذا

4- کاهش مصرف مواد قندی شکلات ، آبنبات، شیرینی و .... 

5-  اضافه کردن انواع مختلف گیاهان، ادویه جات و دیگر غذاها به برنامه غذایی از جمله :

1- میخک
میخک ها علاوه بر آنتی اکسیدان فولدارای آنتوسیانین آنتی اکسیدان ها و کورستین نیز می باشند . میخک ها ضد عفونی کننده و میکروب کش ، ضد التهاب، ضد درد و کمک کننده به گوارش می باشند با مصرف میخک خطر ابتلابه دیابت و بیماری های قلبی بسیار کاهش می یابد.

2- دارچین
دارچین حاوی پروتئین یا لیپیدهایی هستند که بر اثر قرار گرفتن در معرض قند ها گلیکوزیله می شوند.  دارچین انتخابی عالی برای بهبود حساسیت به انسولین و کنترل گلوکز خون می باشد.

3- پونه کوهی
پونه کوهی را در غذاهای اسپانیایی و مدیترانه ای بسیار زیاد استفاده می کنند. پونه کوهی را برای درمان عفونت های باکتریایی و انگلی استفاده می کنند. تحقیقات نشان داده ترکیبات موجود در این گیاه مانند داروهای جلوگیری از دیابت عمل می کنند.

4- زردچوبه
زردچوبه و کورکومین که یکی از ترکیبات فعال ادویه زردچوبه می باشد تاثیر زیادی  درپایین آوردن قند خون دارد.

5- زنجبیل
 زنجبیل برای تثبیت گلوکز خون استفاده می شود . زنجبیل می تواند حساسیت به انسولین و برخی توابع مشخصات لیپیدی را بهبود ببخشد و سطح CRP و PGE2 را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 پایین بیاورد. 

6- گیلاس
گیلاس حاوی آنتوسیانین ماده ای که عامل قرمز، بنفش و آبی شدن بسیاری از میوه ها می شود ، می باشد. اقرادی که دارای برنامه غذایی  سرشار از آنتوسیانین هستند  التهاب سیستمیک کمتری دارند و حساسیت به انسولین  در آنها بهبود می یابد.

7- سیر
 سیر به علت داشتن ترکیبات سولفور، (مخصوصا گاز سولفید هیدروژن)،  باعث باز شدن رگ های خونیمی شود. کاهش دهنده  کلسترول خون و برای کاهش قند خون هم کاربرد دارد.

8- مریم گلی
مریم گلی حاوی فیتواسترول است که به خاطر تاثیر خنک کننده اش شناخته می شود. در افرادی که دمنوش مریم گلی را با معده خالی استفاده می کنند ، سطح قند خون بصورت چشمگیری پایین می آید (سیارک

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

مترجم  itrans.ir   

نظرات

در ادامه بخوانید...

در مورد دیابت بیشتر بدانید

در

دیابت چیست؟
سه نوع دیابت اصلی وجود دارد:


• دیابت نوع 1 بدن شما انسولین درست نمی کند. این یک مشکل است زیرا شما برای گرفتن مواد قندی (گلوکز) از غذاهایی که می خورید و تبدیل آن به انرژی برای بدنتان، به انسولین نیاز دارید. شما هر روز برای زنده ماندن باید انسولین مصرف کنید.(سیارک
• دیابت نوع 2 بدن شما انسولین را بخوبی تولید یا استفاده نمی کند. شما ممکن است نیاز به مصرف قرص ها یا انسولین داشته باشید تا یه کنترل دیابت تان کمک کند. نوع 2 رایج ترین نوع دیابت است.
• دیابت حاملگی (jest-TAY-shun-al) برخی از زنان هنگام حاملگی این نوع از دیابت را می گیرند. بیشتر اوقات، بعد از به دنیا آمدن بچه، از بین می رود. اما اگر از بین هم برود، این زنان و بچه هایشان احتمال بیشتری برای گرفتن دیابت در آینده دارند.

شما مهمترین عضو تیم مراقبت از سلامتی خودتان هستید. (سیارک
شما کسی هستید که روز به روز دیابت خودتان را کنترل می کنید. در مورد اینکه چگونه می توانید بهترین مراقبت را برای سالم ماندن از دیابت انجام دهید با پزشک خود صحبت کنید. برخی از افرادی که به شما می توانند کمک کنند شامل:
• دندانپزشک
• پزشک دیابت
• مربی دیابت
• متخصص تغذیه
• پزشک چشم
• پزشک پا
• دوستان و خانواده
• مشاور بهداشت روانی
• پرستار
• پرستار متخصص
• داروساز
• مددکار اجتماعی
چگونه در مورد دیابت بیشتر یاد بگیریم.
• در کلاس هایی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زندگی با دیابت شرکت کنید. برای پیدا کردن یک کلاس، تیم مراقبت از سلامت، بیمارستان یا درمانگاه بهداشتی منطقه خود را بررسی کنید. همچنین می توانید بصورت آنلاین جستجو کنید.
• به یک گروه پشتیبان بپیوندید بصورت شخصی یا آنلاین تا حمایت همکاران را برای مدیریت دیابت بدست آورید.
• بصورت آنلاین در مورد دیابت بخوانید. 

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

در

پیش دیابت بیماریی است که در آن سطح گلوکز خون یا A1Cکه سطح متوسط گلوکز خون را منعکس می­کند ، بیشتر از حد نرمال است اما برای تشخیص دیابت به اندازه کافی بالا نیست.

 پیش­ دیابت در ایالات متحده در حال شایع­تر شدن است. وزارت بهداشت و خدمات انسانیِ ایالات متحده برآورد کرده است که حداقل 86 میلیون از بزرگسالان در ایالات متحده با سن 20 سال یا بیشتر در سال 2012 به پیش­ دیابت مبتلا بودند. افراد مبتلا به پیش ­دیابت در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی- عروقی هستند، که می­تواند به حمله قلبی یا سکته منجر شود.(سیارک)  

انسولین چیست؟
انسولین هورمونی است که در پانکراس (لوزالمعده)، یک اندام واقع در پشت معده، ساخته می شود. لوزالمعده شامل گروهی از سلول ها به نام جزایر است. سلول های بتا در این جزایر، انسولین را درست کرده و آنرا در خون منتشر می کنند.
انسولین نقش مهمی در سوخت و ساز (متابولیسم) بدن، راهی که بدن با استفاده از آن مواد غذایی را برای انرژی، هضم می کند، دارد. مجرای گوارشی، کربوهیدرات  قندها و نشاسته موجود در بسیاری از غذاها را به گلوکز تجزیه می کند. گلوکز یک نوع قند است که وارد جریان خون می شود. با کمک انسولین، سلول های سراسر بدن، گلوکز را جذب و از آن به عنوان انرژی استفاده می کنند.


نقش انسولین در کنترل گلوکز خون
وقتی سطح گلوکز خون بعد از یک وعده غذایی بالا می رود، لوزالمعده انسولین را به درون خون آزاد می کند. سپس انسولین و گلوکز، در خون به سراسر سلول های بدن سفر می کنند.
• انسولین به عضلات، بافت چربی، و کبد، به جذب گلوکز از جریان خون، و پایین آوردن سطح گلوکز خون کمک می کند.
• انسولین بافت کبد و عضله را برای ذخیره گلوکز بیشتر، تحریک می کند. شکل ذخیره شده ی گلوکز، گلیکوژن نامیده می شود.
• انسولین همچنین سطح گلوکز خون را با کاهش تولید گلوکز در کبد، پایین می آورد.(سیارک)  
در یک فرد سالم، این کارها به گلوکز خون و سطح انسولین اجازه می دهد که در محدوده ی نرمال باقی بماند.


هنگام مقاومت به انسولین چه اتفاقی می افتد؟
در مقاومت به انسولین، سلول های عضلات، بافت چربی، و کبد پاسخ مناسبی به انسولین نمی دهند و بنابراین گلوکز را براحتی نمی توانند از خون جذب کنند. در نتیجه، بدن به سطح بالاتری از انسولین نیاز دارد تا گلوکز به درون سلو لها وارد شوند.
سلول های بتا در لوزالمعده سعی می کنند که این تقاضای بالا برای انسولین، را با تولید بیشتر انسولین جبران کنند.
مادامیکه سلول های بتا قادر به تولید انسولین کافی برای غلبه بر مقاومت به انسولین باشند، سطح گلوکز خون در محدوده سالم خود باقی می ماند.
با گذشت زمان، مقاومت به انسولین می تواند به دیابت نوع 2 و پیش دیابت منجر شود زیرا سلول های بتا از عهده ی نیاز بالای بدن به انسولین برنمی آیند. بدون انسولین کافی، گلوکز اضافی در جریان خون تجمع یافته، و منجر به دیابت، پیش دیابت و دیگر اختلالات جدی سلامتی می شود.
لوزالمعده حاوی گروه هایی از سلول ها بنام جزایر می باشد. سلول های بتا در این جزایز انسولین درست کرده و آنها را به درون خون آزاد می کنند.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

در

مقاومت به انسولین خطر توسعه دیابت نوع 2و پیش­ دیابت را افزایش می­دهد. پیش­ دیابت معمولا در افرادی رخ می­دهند که پیش از این مقاومت به انسولین دارند.

اگر چه مقاومت به انسولین به تنهایی سبب ایجاد دیابت نوع 2 نمی ­شود، اما اغلب با تقاضای بالا از سلول­های بتای تولیدکننده­ ی ­انسولین، زمینه را برای این بیماری، فراهم می­کنند. در پیش­ دیابت­ها، سلول­های بتا دیگر نمی­تواند انسولین کافی برای غلبه بر مقاومت به انسولین تولید کنند، در نتیجه باعث افزایش میزان گلوکز خون، بالاتر از حد طبیعی، می­شود. (سیارک

وقتی فردی دارای پیش ­دیابت است، کاهش پیوسته­ ی عملکرد سلول بتا معمولا منجر به دیابت نوع 2 می­ شود. افراد مبتلا به دیابت نوع 2، گلوکز خون بالایی دارند. با گذشت زمان، گلوکز بالای خون باعث آسیب به عصب رگ­های خونی شده، که منجر به عوارضی مانند بیماری­های قلبی، سکته مغزی، کوری، نارسایی کلیه، و قطع عضو اندام تحتانی می­ شود.مطالعات نشان داده ­اند که بسیاری از افراد مبتلا به پیش­ دیابت، دیابت نوع 2 را در عرض 10 سال توسعه داده ­اند، مگر اینکه آنها در شیوه زندگی خود تغییر ایجاد کرده باشند.  تغییر در شیوه زندگی شامل از دست دادن 5 تا 7 درصد از وزن بدن خود – 10 تا 14 پوند برای افرادی که وزن آنها 200 پوند است.با ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و سطح فعالیت بدنی خود، می­ شود.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷I cannot tell a lie, that really heelpd.

در ادامه بخوانید...

سندرم متابولیک چیست

در

سندرم متابولیک، همچنین سندرم مقاومت به انسولین نیز نامیده می شود، یک گروه از صفات و شرایط پزشکی مرتبط با چاقی و اضافه وزن است که مردم را در معرض خطر برای هر دو CVD و دیابت نوع 2 قرار می دهد. سندرم متابولیک بصورت "وجود هر یک از سه مورد زیر" تعریف می شود:


• اندازه دور کمر بزرگ اندازه دور کمر 40 اینچ یا بیشتر برای مردان و 35 اینچ یا بیشتر برای زنان
• تری گلیسیرید بالا در خون سطح تری گلیسیرید 150 میلی گرم در هر دسی لیتر (mg/dL) یا بالاتر، یا مصرف دارو برای سطح تری گلیسرید بالا (سیارک)  
• سطوح غیرطبیعی کلسترول در خون ،HDL، یا سطح کلسترول خوب، کمتر از mg/dL 40 برای مردان و کمتر از mg/dL 50 برای زنان، و یا مصرف دارو برایHDL پایین
• فشار خون بالا ،سطح فشار خون 85/130 یا بالاتر، یا مصرف دارو برای فشار خون بالا
• سطح گلوکز خون بالاتر از نرمال ،سطح گلوکز خون ناشتای mg/dL یا بالاتر، یا مصرف دارو برای گلوکز خون بالا
سندرم متابولیک، علاوه بر دیابت نوع 2، به اختلالات سلامتی زیر مرتبط می باشد:
• چاقی
• CVD
• PCOS
• بیماری کبد چرب غیرالکلی
• بیماری نارسایی کلیوی
با این حال، هرکسی که این بیماری ها را دارد، به مقاومت به انسولین مبتلا نمی شود، و برخی از افراد ممکن است مقاومت به انسولین را بدون ابتلا به اختلالات بالا، بگیرند.
افرادی که چاق هستند یا دچار سندرم متابولیک، مقاومت به انسولین، دیابت نوع 2، و یا دچار پیش دیابت شده اند، اغلب نیز التهاب سطح پایین در سراسر بدن و نقص در لخته شدن خون را دارند که خطر ایجاد لخته ی خون در شریان ها را افزایش می دهد. این شرایط، خطرCVD را بالا می برد.
مقاومت به انسولین و پیش دیابت چگونه تشخیص داده می شوند؟
ارائه دهندگان مراقبت بهداشتی، با استفاده از آزمایش های خون تعیین می کنند که آیا یک فرد دارای پیش دیابت است، اما آنها معمولا به طور خاص آزمایشی برای مقاومت به انسولین نمی گیرند. مقاومت به انسولین را می توان با اندازه گیری سطح انسولین در خون ارزیابی کرد. (سیارک)  
با این حال، آزمایشی که بدقت مقاومت به انسولین را اندازه گیری می کند، را گیره ی euglycemic می نامند، که برای استفاده در بسیاری از دفاتر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، بیش از حد پرهزینه و پیچیده بوده است. گیره (clamp) یک ابزار تحقیقاتی است که توسط دانشمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد متابولیسم گلوکز مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات نشان داده است که اگر آزمایش خون پیش دیابت، مقاومت به انسولین را نشان دهد، به احتمال زیاد وجود دارند.
آزمایش های خون برای  تشخیص پیش دیابت
همه آزمایش های خون شامل کشیدن خون در دفتر ارائه دهنده مراقبت بهداشتی و یا مرکز تجاری و ارسال نمونه به آزمایشگاه برای تجزیه و تحلیل است..تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی خون، برای اطمینان از دقت نتایج آزمون مورد نیاز است.
دستگاه های اندازه گیری گلوکز در یک دفتر ارائه دهنده مراقبت بهداشتی، مانند دستگاه های fingerstick (دستگاهی برای نمونه گیری از انگشت)، برای تشخیص، به اندازه کافی دقیق نیستند، اما ممکن است به عنوان یک نشان گر سریع گلوکز خون بالا، استفاده شود.
پیش دیابت را می توان با یکی از آزمایش های خون زیر شناسایی کرد:
• آزمایش A1C
• آزمایش گلوکز پلاسمای ناشتا (FPG)
• آزمایش تحمل گلوکز خوراکی (OGTT)
آزمایش A1C. گاهی اوقات آزمایش هموگلوبین A1c، HbA1c، و یا آزمون گلیکوهموگلوبین نامیده می شود، این آزمایش نشان دهنده ی سطح متوسط گلوکز خون، در 3 ماه گذشته است. این آزمایش، قابل اطمینان ترین آزمایش برای پیش دیابت است، اما به اندازه ی آزمایش های دیگر حساس نیست. در برخی از افراد، این آزمایش ممکن است پیش دیابت را تشخیص ندهد، که بوسیله آزمایش های گلوکز می توان متوجه شد.(سیارک)  
اگر چه برخی از ارائه دهندگان مراقبت بهداشتی می توانند به سرعت A1C را در دفتر خود اندازه گیری کنند، اما آن نوع از اندازه گیری بنام آزمایش نقطه ی مراقبت ،در تشخیص بیماری قابل اطمینان نیست. برای تشخیص پیش دیابت، آزمایش A1C را باید در یک آزمایشگاه و با استفاده از روشی که توسط NGSP تایید شده باشد، تجزیه و تحلیل کرد.
آزمایش A1C می تواند برای تشخیص پیش دیابت در افراد با شرایط خاص که در نتایج آنها تداخلی صورت گرفته است، غیر قابل اعتماد باشد. وقتیکه نتایج A1C بسیار متفاوت از نتایج حاصل از آزمایش گلوکز خون به نظر می رسد، باید به وجود تداخل شک کرد. بخصوص مردم آفریقا، مدیترانه، و یا نژادهای جنوب شرقی آسیا، و یا افرادی با اعضای خانواده ی با کم خونی داسی شکل یا تالاسمی، در معرض خطر تداخل هستند. مردم در این گروه ها ممکن است یک نوعِ کمتر رایج از هموگلوبین، تحت عنوان هموگلوبین مغایر (hemoglobin variant)، که می تواند سبب تداخل در برخی از آزمایش هایA1C شوند، را داشته باشند.
آزمایش گلوکز پلاسمای ناشتا.

این آزمایش گلوکز خون را در افرادی که برای حداقل 8 ساعت چیزی نخورده اند، اندازه گیری می کند. این آزمایش وقتی در صبح انجام شود، بسیار قابل اطمینان تر است. پیش دیابت های یافت شده با این آزمایش IFG نامیده می شود.
سطح گلوکز ناشتای 100 تا mg/dL 125، پیش دیابت را نشان می دهد.(سیارک)  
OGTT: در این آزمایش بعد از اینکه فرد برای 8 ساعت چیزی نمی خورد و 2 ساعت دیگر نیز تنها یک مایع شیرین که از طرف ارائه دهنده مراقبت سلامتی یا آزمایشگاه به او داده شده را می نوشد، گلوکز خون اندازه گیری می شود. پیش دیابت یافت شده با این آزمایش، IGT نامیده می شود.
یک سطح گلوکز خون بین 140 و mg/dL 199، پیش دیابت را نشان می دهد.
یک آزمایش خون که پیش دیابت را نشان می دهد به این معناست که مقاومت به انسولین تا جایی پیشرفت کرده است که سلول های بتا در لوزالمعده دیگر توانایی جبران آنرا ندارند، و سطح گلوکز خون فرد به سمت دیابت نوع 2، در حال افزایش است. هرچقدار نتایج آزمایش بالاتر باشند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بیشتر است. سطح خطر همچنین به دیگر عوامل خطر فرد، که در بخش "چه کسی باید برای پیش دیابت آزمایش شود" ذکر شد، بستگی دارد.
اعداد مربوط به آزمایش. برای مثال، افراد با A1C زیر 5.7 درصد هنوز هم ممکن است در صورتیکه یک سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت نوع 2 یا اضافه وزن در اطراف کمر را دارند، در معرض خطر ابتلا به دیابت باشند. مردم باA1C بالاتر از 6 درصد باید در معرض خطر بسیار بالای ابتلا به دیابت در نظر گرفته شوند. سطح 6.5 درصد و یا بالاتر به معنای یک فرد دارای دیابت است.(سیارک)  
پیگیری.

افرادی که نتایج آزمایش آنها نشان می دهد که آنها مبتلا به پیش دیابت هستند ممکن است در ظرف 1 سال مجدد مورد آزمایش قرار گیرند و باید تغییراتی در شیوه زندگی خود به منظور کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، ایجاد کنند.
تغییر نتایج. اگر چه همه این آزمایشات را می توان برای آزمایش پیش دیابت مورد استفاده قرار داد، در برخی از افراد یک آزمایش، پیش دیابت یا دیابت را نشان می دهد درحالیکه یک آزمایش دیگر آنرا نشان نمی دهد. افراد با نتایج آزمایش متفاوت ممکن است در مراحل اولیه این بیماری باشند، که در آن سطح گلوکز خون به اندازه کافی افزایش نیافته است که آنرا در هر آزمایشی نشان دهد.
ارائه دهندگان مراقبت بهداشتی، تست های آزمایشگاهی را برای تایید نتایج تست، تکرار می کنند. دیابت در طول زمان توسعه می یابد، بنابراین حتی با وجود تغییراتی در نتایج آزمایش، ارائه دهندگان مراقبت بهداشتی می توانند بگویند که چه وقت سطح کلی گلوکز خون بیش از حد بالا می رود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...