خواص روغن زیتون

محققان دانشگاه تمپل و دانشگاه Sapienza در رم نشان دادند که مصرف روزانه روغن زیتون خالص ، یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای، از حافظه و توانایی یادگیری محافظت می کند و باعث کاهش تشکیل بتا آمیلوئید پلاک و استنت های نوروفیبریلاسیون در مغز ( از نشانه های اصلی بیماری آلزایمر) می شود.
این تیم، به سرپرستی پروفسور Domomeno Praticò، دردانشگاه Temple، مکانیسم هایی را که عامل تاثیر حفاظتی روغن زیتون خالص هستند را شناسایی کردند.

خواص روغن زیتون بکر و صاف نشده

رژیم غذایی مدیترانه ای برای جوان ماندن مغز

پروفسور Praticò گفت: این یک کشف بسیار مهم است، چون ما معتقدیم که کاهش کارآمدی علائم بیماری آلزایمر را نشان می دهد. او گفت :

ما دریافتیم که روغن زیتون التهاب مغزی را کاهش می دهد اما مهمتر از همه باعث فعال شدن فرآیند اتوفاژی  autophagy در بدن می شود.

(فرایندی که سلول ها  مواد زائد را از بین می برند و توکسین ها مانند پلاک های آمیلوئید و توئه ها را پاکشاری می کنند) دانشمندان ، بسیاری از بیماری‌ها مثل سرطان و زوال عقل را محصول اختلال در روند اتوفاژی سلول می‌دانند.

پروفسور Praticò گفت:

"این یک یافته هیجان انگیز برای ما است. با تشکر از خواص شگفت انگیزروغن زیتون که باعث فعال سازی اتوفاژی autophagy، حافظه و یکپارچگی سیناپتی حفظ شد، و توسعه بیماری آلزایمر به طور قابل توجهی کاهش یافت.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید