خواص روغن زیتون

در

محققان دانشگاه تمپل و دانشگاه Sapienza در رم نشان دادند که مصرف روزانه روغن زیتون خالص ، یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای، از حافظه و توانایی یادگیری محافظت می کند و باعث کاهش تشکیل بتا آمیلوئید پلاک و استنت های نوروفیبریلاسیون در مغز ( از نشانه های اصلی بیماری آلزایمر) می شود.
این تیم، به سرپرستی پروفسور Domomeno Praticò، دردانشگاه Temple، مکانیسم هایی را که عامل تاثیر حفاظتی روغن زیتون خالص هستند را شناسایی کردند.

خواص روغن زیتون بکر و صاف نشده

رژیم غذایی مدیترانه ای برای جوان ماندن مغز

پروفسور Praticò گفت: این یک کشف بسیار مهم است، چون ما معتقدیم که کاهش کارآمدی علائم بیماری آلزایمر را نشان می دهد. او گفت :

ما دریافتیم که روغن زیتون التهاب مغزی را کاهش می دهد اما مهمتر از همه باعث فعال شدن فرآیند اتوفاژی  autophagy در بدن می شود.

(فرایندی که سلول ها  مواد زائد را از بین می برند و توکسین ها مانند پلاک های آمیلوئید و توئه ها را پاکشاری می کنند) دانشمندان ، بسیاری از بیماری‌ها مثل سرطان و زوال عقل را محصول اختلال در روند اتوفاژی سلول می‌دانند.

پروفسور Praticò گفت:

"این یک یافته هیجان انگیز برای ما است. با تشکر از خواص شگفت انگیزروغن زیتون که باعث فعال سازی اتوفاژی autophagy، حافظه و یکپارچگی سیناپتی حفظ شد، و توسعه بیماری آلزایمر به طور قابل توجهی کاهش یافت.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه تفاوتی بین زیتون سبز و زیتون سیاه وجود دارد

در
زیتون
 
به سختی می توان فردی را یافت که در زندگی خود حداقل یک بار طعم زیتون را نچشیده باشد. این "میهمان" از کشورهایی  مانند اسپانیا ، ایتالیا ، مراکش ، ترکیه و یونان قلب بسیاری از مردم جهان را به دست آورده است. در واقع ، از نظر طعم تند ، آنها نه از بار اول ، بلکه گاهی اوقات نه از بار دوم و نه همه. اما این میوه ها چیست ، همه نمی دانند. بسیاری از افراد سوالات زیادی دارند ، به عنوان مثال ، آیا زیتون محصول یک درختاست یا نه ، آیا آنها توت هستند یا میوه و به طور کلی ، آیا با یکدیگر متفاوت هستند.
 

1. زیتون و زیتون میوه های یک درخت هستند

آنچه ما زیتون می نامیم  ، همه میوه هایی هستند که روی یک درخت رشد می کنند. رنگ بسته به میزان رسیده بودن میوه ها و یا با استفاده از فناوری  فرآوری است. در همه کشورها ، بسته به رنگ ، "زیتون سبز" و "زیتون سیاه" (زیتون سبز و سیاه) نامیده می شود.
 
زیتون
رنگ میوه زیتون با درجه رسیدگی و روش فرآوری متفاوت است / عکس
 
 

2. کمی درباره زیتون

زیتون
زیتون یک درخت همیشه سبز با طول عمر متوسط تا ​​چندین قرن است / عکس
 
درخت زیتون  در آب و هوای نیمه گرمسیری رشد می کند. درخت همیشه سبز  بسیار آهسته و در مدت زمان طولانی رشد می کند. طول عمر متوسط ​​آن چندین قرن است ، اما نمونه هایی وجود دارد که از 1000 تا 1500 سال قدمت دارند. به معنای صنعتی ، زیتون وقتی از سن کاشت به 20 سالگی (دقیق تر ، کمی بیشتر) می رسد ، میوه می دهد. بهره وری آنها با هر سال بعد افزایش می یابد. میوه ها تا پیری درخت رشد می کنند ، هرچند که هر ساله نیست.
 
زیتون
درخت  زیتون اغلب در نزدیکی دریا کاشته می شود / عکس
 
درخت زیتون می تواند تا بیست متر ارتفاع داشته باشد. اما برای سهولت برداشت ، آنرا قطع می کنند. در نتیجه ، ارتفاع درختان صنعتی به ندرت بیش از ده تا پانزده متر است. برای اینکه زیتون زنده بماند ، رشد کند و شروع به باردهی کند ، به گرما ، آب و هوای خشک و آفتاب نیاز دارد. اما از نظر خاک ، کاملاً کم طلب است و در خاک شور بهتر رشد می کند ، بنابراین غالباً در کنار دریا کاشته می شود.
 
زیتون
میوه های زیتون نه تنها به عنوان میان وعده مصرف می شوند ، بلکه به عنوان ماده اولیه تولید روغن زیتون سالم نیز مورد استفاده قرار می گیرند / عکس
 
میوه های زیتون حاوی بسیاری از مواد مفید برای بدن انسان هستند: آهن ، مس ، ویتامین های B ، K ، E ، فولیک و اسیدهای اولئیک ، سلنیوم ، فسفر ، منیزیم ، کلسیم ، سدیم ، روی. زیتون ماده اولیه تولید روغن زیتون است (تا 90 درصد میوه های برداشت شده استفاده می شود) و به عنوان میان وعده خورده می شود. در حال حاضر ، عملاً زیتون وحشی وجود ندارد. در مورد اینکه زیتون ، توت ، سبزیجات یا میوه است اختلاف نظر زیادی وجود دارد. در واقع ، آنها به یک ردیف جداگانه  تعلق دارند. بنابراین ، زیتون نه توت ، سبزیجات یا میوه  هستند.
 

3. نحوه تهیه زیتون سیاه

زیتون
زیتون سبز به صورت خام خورده نمی شود ، زیرا تلخی شدیدی دارد / عکس
 
زیتون سبز به دلیل تلخی بیش از حد خام خورده نمی شود. قبل از ارسال آنها برای فروش ، متخصصان لزوما میوه ها را با یک محلول قلیایی خاص آغشته می کنند ، که تلخی را از بین می برد. در نتیجه ، آنها طعم خوش خاص خود را پیدا می کنند. مواد تلخ فنولیک با رسیدن میوه ها روی درختان به غذاهای مختلف تبدیل می شوند. در نتیجه ، میوه های رسیده کاملاً خوراکی می شوند.
 
زیتون
زیتون طبیعی می تواند هر سایه ای داشته باشد ، به جز سیاه ، دومی به طور مصنوعی به دست می آید / عکس
 
رنگ زیتون با بالغ شدن تیره می شود. سایه های زیتون می تواند متفاوت باشد: قرمز رو به سیاهی ، شاه بلوطی ، بنفش ، بنفش تیره اما سیاه نیست. این رنگ پس از برداشت میوه ها حاصل می شود. بنابراین ، رنگ سیاه خالص به طور مصنوعی بدست می آید.
 

4. زیتون چگونه برداشت می شود

زیتون
هرچه زیتون ها بیشتر رسیده  شوند بدتر نگهداری می شوند و برای تولیدکنندگان بی فایده و ضرردارند / عکس
 
هرچه زیتون تیره باشد ، رسیده تر است ، به این معنی که نرم تر است. بر این اساس ، آنها بسیار بدتر از موارد نارس ذخیره می شوند. این برای تولید کنندگان ضرردارد. در نتیجه ، آنها به یک فناوری خاص رسیده اند.
 
زیتون
برای فرآوری بیشتر ، میوه های سبز نارس برداشت می شوند / عکس
 
میوه های سبز را برای از بین بردن تلخی برای مدت زمان مشخصی در یک محلول قلیایی خاص نگهداری می کنند. پس از آن ، تحت اکسیژن قرار می گیرند و به لطف آن سیاه می شوند. سپس زیتون ها را شسته ، با نمک آماده پر کرده و E 579 (گلوکونات آهن) به آن اضافه می کنند. یک تثبیت کننده رنگ است. در غیر این صورت ، میوه ها به رنگ سبز خود برمی گردند.
 
زیتون
کارشناسان می گویند که فرآوری صنعتی میوه های زیتون بی ضرر است ، اما بهتر است محصول سبز را که  در آب نمک نیست استفاده کنید / عکس

 

نظرات

۱۴۰۰/۵/۲۵مانند یافتن یک قطره شیر باقی مانده در کارتن ، کشف یک زیتون تنها در قوطی می تواند ناراحت کننده باشد. اما در این وضعیت یک فکر اقتصادی وجود دارد. حتی پس از خوردن آخرین زیتون: آب نمک زیتون. و من از شما می خواهم آن را دور نریزید. آب نمک زیتون مایع زیتونی است که در آب نمک بسته بندی شده است که با طعم زیتون جا افتاده است. و در حالی که اساساً یک محصول جانبی است ، من آن را به عنوان یک چاشنی فوق العاده همه کاره در نظر گرفته ام ، که پاشیدن آن می تواند نمک و طعم را در هر کجا که نیاز است به همراه داشته باشد. (برای روشن تر شدن ، من به آب نمک ناشی از انواع زیتون هایی که در شیشه فروخته می شود ، اشاره می کنم .در حالی که به نظر می رسد بی فایده است ، آب نمک زیتون یک ماده مخفی است که ریال من را افزایش می دهد ، ضایعات آشپزخانه من را کاهش می دهد و به غذاهای گیاهی من مزه می بخشد. من متوجه شده ام که به ویژه برای غذاهایی که از زیتون به خوبی استفاده می کنند مناسب است: خاورمیانه ، مدیترانه و جنوب اروپا. استفاده خوب از آب نمک زیتون این است که چند قاشق غذاخوری به سس مارینارا خریداری شده از فروشگاه اضافه کنید ، که یک وعده غذایی نودل و سس قرمز را کاملاً رضایت بخش می کند. گزینه ها تقریباً بی پایان هستند. من همچنین دوست دارم نمک زیتون را به سس سالاد ، سوپ سبزیجات مخلوط ، سالاد ماکارونی ، کاسه غلات اضافه کنم-شما نام ببرید ، من احتمالاً نمک زیتون را به آن اضافه کرده ام. گاهی اوقات من برای پختن برنج یا ماکارونی از آب نمک زیتون استفاده می کنم ، که طعم ملایم و آرامش بخش را به آن اضافه می کند. خوبی آب نمک زیتون در این است که طعم زیتون را اضافه می کند.در آب نمک زیتون می توانید بدون ترس از کپک زدن خیار شور یا هر نوع دیگر شوری گوجه شور و غوره شور و .... درست کنید. وسواس من در مورد این مواد چند سال پیش زمانی شروع شد که من زیتونم تمام شد اما به شدت به دنبال اسپاگتی آلاتوتانسکا بودم . هنگامی که متوجه شدم آب نمک زیتون یک راه میانبر برای اسیدیته و طعم است ، شروع به استفاده خلاقانه و خودجوش از آن کردم و آن را به هر چیزی که نیاز داشت اضافه کردم - و امیدوارم شما نیز این کار را انجام دهید. من پشیمان نیستم.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن زیتون یک روغن گیاهی است که از میوه زیتون به دست می آید. درختان زیتون از زمان های قدیم کشت می شدند. هدف اصلی از کشت آنها به دست آوردن روغن زیتون بود. اولین شواهد تولید روغن به دوران مصر باستان، یونان باستان و فنیقیه برمی گردد. برای اهداف مذهبی در مراسم عبادت و در زندگی روزمره، به ویژه، برای روشن کردن محل استفاده می شد.

۱۴۰۰/۹/۲۴تولیدکنندگان اصلی روغن زیتون در جهان عبارتند از: اسپانیا، ایتالیا، یونان، ترکیه، مراکش و سوریه. اسپانیا پیشرو جهان در تولید روغن زیتون است. ایتالیا به مزارع زیتون سیسیل و تمام جنوب ایتالیا معروف است. در سال 1959، تحت نظارت سازمان ملل متحد، شورای بین المللی زیتون، سازمانی که به امور مربوط به روغن زیتون و زیتون های سفره اختصاص دارد، در مادرید تأسیس شد.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن زیتون در آشپزی، پزشکی، آرایشی و بهداشتی، صابون سازی، عطرسازی و صنعت استفاده می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۴به عنوان یک محصول غذایی، روغن زیتون به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب و پلی فنول ها، یک محصول رژیمی با ارزش است و بخشی جدایی ناپذیر از غذاهای مدیترانه ای است.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن زیتون می تواند خالص، تصفیه نشده (روغن زیتون بکر) و تصفیه شده باشد. روغن تصفیه نشده از تفاله زیتون های سالم به دست می آید که با دست برداشت می شود، در حالی که روغن تصفیه شده از تفاله زیتون هایی که به دلایلی آسیب دیده اند به دست می آید . اگر این روغن تصفیه نشود، به سرعت خراب می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۴در زیبایی شناسی فقط از روغن تصفیه نشده استفاده می شود. با فشار سرد میوه به دست می آید. این مایع شفاف زرد یا سبز مایل به زرد با بوی مشخص است. وقتی تا دمای 10 درجه سانتی گراد خنک شود، روغن کدر می شود و در دمای 0 درجه سانتی گراد جامد می شود. روغن زیتون کمتر از سایر روغن های گیاهی اکسید می شود. با این حال، هنگامی که در معرض نور و اکسیژن قرار می گیرد، به سرعت اکسید می شود. روغن زیتون نیز با فشار دادن از پوست و هسته زیتون به دست می آید. زیتون حاوی 14-25٪ روغن چرب، پروتئین، کربوهیدرات، استخوان حاوی 10-13٪ روغن چرب است.

۱۴۰۰/۹/۲۴با ارزش ترین انواع روغن زیتون روغن های زیتون فرابکر با پرس سرد، فیلتر نشده و فیلتر شده هستند . در آنها اسیدیته از 1% تجاوز نمی کند و هر چه اسیدیته کمتر باشد، کیفیت روغن بالاتر است. برای اینکه روغن به عنوان روغن فشرده سرد در نظر گرفته شود، دمای فرآیند نباید از 27 درجه تجاوز کند.

۱۴۰۰/۹/۲۴یونانیان باستان روغن زیتون را "طلای مایع"، "منبع حیات"، "آب دوم" می نامیدند، این روغن بی خطر و بسیار سالم است، کالری بالایی دارد و در آشپزی کاربرد فراوانی دارد . مواد مغذی در روغن برای پنج ماه اول از تاریخ تولید حفظ می شود. بنابراین ماندگاری روغن شش ماه است. نگهداری طولانی مدت در بطری های پلاستیکی می تواند منجر به فرآیندهای شیمیایی شود. به راحتی بوهای مختلف را جذب می کند. اگر روغن در سرما ذخیره شود، با گذشت زمان، ممکن است یک رسوب طبیعی بیفتد، این به هیچ وجه بر کیفیت روغن تأثیر نمی گذارد، پس از گرم شدن، رسوب از بین می رود.

۱۴۰۰/۹/۲۴از خواص دارویی روغن زیتون در پزشکی استفاده می شود . این روغن حاوی حداکثر چربی های تک غیراشباع و به راحتی قابل هضم و حداقل ویتامین های اشباع، جامد و منحصر به فرد از جمله ویتامین های A، D، E است. به لطف ویتامین E، به بدن کمک می کند تا ویتامین های محلول در چربی ها را بهتر جذب کند. علاوه بر این، استرول ها، توکوفرول ها، کاروتنوئیدها، کربوهیدرات ها، ترکیبات تری ترپن، استرول های 4 متیل، ترکیبات حاوی فسفر - فسفولیپیدها و فسفاتیدها وجود دارد. فسفاتیدها توانایی حفظ آب در روغن را دارند. این روغن همچنین حاوی اسیدهای چرب - اولئیک، لینولئیک، پالمتیک، استئاریک، تیروسول، هیدروکسی تیروزول، اسیدهای فینولیک - قهوه، پی کوماریک، سیرینگیک، فرولیک، لوتئولین و آپیژنین آگلیکون، اولئوروپئین، اسید داستوکسیولئوروپئین است. ترکیب اسیدهای چرب موجود در روغن بسته به شرایط آب و هوایی می تواند در محدوده نسبتاً وسیعی متفاوت باشد.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی، بازسازی کننده، مغذی، نرم کننده، مرطوب کننده، ترمیم کننده زخم، ضد التهاب، ضد عفونی کننده است. از خواص دارویی روغن زیتون در موارد زیر استفاده می شود: - روغن زیتون برای پیشگیری و درمان آترواسکلروز - روغن زیتون برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش - روغن زیتون برای عادی سازی کبد و مجاری صفراوی - روغن زیتون برای پیشگیری از پوکی استخوان - روغن زیتون برای بهبود ترکیب خون - روغن زیتون برای عادی سازی قند خون - روغن زیتون برای عادی سازی متابولیسم، برای جلوگیری از چاقی - روغن زیتون برای التیام و التیام زخم ها، سوختگی ها، زخم ها - روغن زیتون برای عادی سازی فشار خون بالا - روغن زیتون برای کاهش تعداد سلول های چربی درگیر در لخته شدن خون - روغن زیتون و دیابت قندی - روغن زیتون برای کاهش سطح کلسترول خون -روغن زیتون برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن زیتون به دلیل خواص معجزه آسایی که دارد به طور گسترده در لوازم آرایشی استفاده می شود . در ساخت تعداد زیادی از محصولات آرایشی برای مراقبت از صورت، بدن و مو استفاده می شود. در کرم‌های صورت، دست‌ها، پاها، شیر بدن، روغن‌ها، ماسک‌ها، صابون‌ها، شامپوها، مومیایی‌ها، آبکش‌ها، محصولات مراقبت از ناخن موجود است و در روش‌های خانگی نیز استفاده می‌شود. با این حال، لوازم آرایشی روغن زیتون تنها زمانی می توانند بسیار موثر باشند که حاوی روغن فشرده سرد باشند.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن زیتون به راحتی و عمیقا به بافت ها نفوذ می کند و به سرعت اجزای فعال گیاهان را به سلول ها می رساند و می تواند با آن غنی شود. منافذ را مسدود نمی کند، به سلول ها اجازه تنفس می دهد. پوست را با لایه ای نمی پوشاند، اما توسط بدن جذب می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن زیتون در زیبایی به دلیل موارد زیر استفاده می شود: - خاصیت بازسازی کننده و آنتی اکسیدانی روغن زیتون با رادیکال های آزاد مبارزه می کند، از پیری زودرس جلوگیری می کند. به دلیل محتوای بالای ویتامین E، دارای اثر آنتی اکسیدانی و جوان کننده بارز است. به طور قابل توجهی وضعیت پوست را بهبود می بخشد، رنگ چهره را احیا می کند. رنگ پوست و خواص محافظتی را افزایش می دهد.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن زیتون ایده آل برای پیری و پیری پوست. روغن زیتون پوست را نرم می کند و آن را با ویتامین ها اشباع می کند بدون اینکه منافذ را مسدود کند. از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند و چین و چروک های موجود را صاف می کند. حاوی ویتامین های B، D، K، A، E، عناصر کمیاب، اسیدهای غیر اشباع است که اصلی ترین آنها اولئیک است. روغن زیتون به خوبی جذب می شود، به سرعت در مویرگ ها نفوذ می کند و رسانای عالی سایر اجزای فعال است. چربی های موجود در روغن زیتون به راحتی به غشای سلولی نفوذ کرده و پوست را از درون به بیرون تغذیه می کند. به دلیل خاصیت محافظتی چربی از نفوذ ناخالصی های موجود در هوا به پوست جلوگیری می کند. لوازم آرایشی مبتنی بر روغن زیتون سرشار از ویتامین ها و ریز عناصر هستند که به خوبی توسط بدن انسان جذب می شوند. روغن زیتون حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب غیراشباع و عناصر کمیاب لازم برای سلامتی است. به عنوان مثال، میزان اسید اولئیک در روغن زیتون 70-85٪ است، در حالی که در روغن آفتابگردان 33٪ است. - خاصیت مرطوب کنندگی روغن زیتون رطوبت را تثبیت و حفظ می کند، بدون اینکه مانع از عملکرد طبیعی پوست شود، یک سد هوادار تشکیل می دهد. حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که مسئول رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست است. فسفاتیدهای موجود در روغن این توانایی را دارند که آب را در خود نگه دارند.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن زیتون در ساخت مرطوب کننده ها و صابون ها استفاده می شود. یک درمان عالی برای پوست های کم آب و خشک. - خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی به طور کامل از پوست ناهموار، ملتهب و پوسته پوسته مراقبت می کند. پوست را ضد عفونی می کند. روغن زیتون مناسب برای پوست های حساس و ملتهب. - روغن زیتون و عمل ترمیم زخم سوختگی ها، زخم ها، زخم ها، بریدگی ها را التیام می بخشد. بافت های آسیب دیده، کبودی ها، نیش حشرات را بهبود می بخشد. از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. بر اساس آخرین تحقیقات دانشمندان ژاپنی، درمان پوست با روغن زیتون پس از آفتاب گرفتن خطر ابتلا به سرطان پوست را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن زیتون به طور گسترده ای برای مراقبت از پوست دور چشم استفاده می شود. به شما این امکان را می دهد که پوست نازک زیر چشم را به خوبی مرطوب کنید و چین و چروک های کوچک روی آن را صاف کنید. می توان از آن برای پاکسازی پوست صبح و عصر، پاک کردن آرایش و پاک کردن آرایش چشم استفاده کرد.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن زیتون مراقبت عالی از ناخن. به تقویت صفحه ناخن کمک می کند، به طور موثر ناخن های شکننده و پوسته شده را درمان می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن زیتون را می توان به عنوان پایه ای برای ماساژ استفاده کرد، اما بهتر است در ترکیب با سایر روغن های پایه (10-50٪) استفاده شود. اسانس ها را حل می کند و با آنها یک کل را تشکیل می دهد. به سرعت بوها را جذب می کند و عطر اسانس را حفظ می کند. اثر پیچیده ای دارد. پوست را تغذیه و مرطوب می کند و در عین حال سیستم عصبی را آرام می کند و گردش خون را بهبود می بخشد، به پوکی استخوان و رسوب نمک کمک می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن زیتون به طور موثر با سلولیت و علائم کشش (استریا) مبارزه می کند. غلظت بالای اسید اولئیک به عادی سازی متابولیسم لیپید پوست کمک می کند. محتوای ویتامین E موجود در روغن از کشیدگی پوست جلوگیری می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن زیتون ایمن است که باعث واکنش های آلرژیک، تحریک و بثورات پوستی نمی شود. درد عضلانی بعد از تمرین ورزشی را تسکین می دهد. مناسب برای مراقبت از کودکان.

۱۴۰۰/۹/۲۴ حمام روغن زیتون پوست را مرطوب و تغذیه می کند و به آن خاصیت ارتجاعی و استحکام می بخشد. روغن زیتون یک محصول عالی برای مراقبت از مو است . به موها درخشندگی و درخشندگی حیاتی می بخشد، از شوره سر و ریزش مو جلوگیری می کند. موهای خشک را مرطوب می کند و آن را کمتر شکننده می کند. اثر مفیدی بر روی پوست سر دارد، آن را از سلول های مرده و سموم پاک می کند، تنفس سلولی را فعال می کند و ترشح غدد چربی را بهبود می بخشد.

۱۴۰۰/۹/۲۴خواص مفید زیتون از 500 سال قبل از میلاد مسیح کشف شد. اما تنها در قرن بیستم، به لطف آخرین پیشرفت های علمی، امکان یافتن منبع فواید روغن زیتون وجود داشت. مشخص شد که حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که در جذب ویتامین های A و K نقش دارد. با استفاده منظم از این محصول، یک "واکنش زنجیره ای" طبیعی باعث جوان سازی عمومی بدن می شود. روغن زیتون همچنین به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب تک غیراشباع، به ویژه اسید اولئیک، محبوب است که به طور فعال سطح کلسترول «بد» را کاهش می‌دهد و در عین حال سطح کلسترول «خوب» را حفظ می‌کند. به همین دلیل روغن زیتون برای افرادی که از ناراحتی های گوارشی، بیماری های کبد و کیسه صفرا رنج می برند مفید است. روغن زیتون به ویژه برای کودکان مفید است زیرا رشد استخوان را تحریک می کند. دانشمندان بریتانیایی دریافته اند که اسیدهای چرب روغن زیتون فوق بکر از نظر ترکیب بسیار شبیه به چربی های موجود در شیر مادر هستند. اما احساس واقعی تعدادی از اکتشافات انجام شده در مطالعه رژیم غذایی مدیترانه ای و تأثیر آن بر بدن انسان بود. دانشمندان از اسید اولئیک، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون خوشحال بودند. چندین مطالعه مستند کرده اند که روغن زیتون خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد. رژیم غذایی سالم با روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی می تواند خطر ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این به این دلیل است که جهش های سلولی ناشی از سرطان تا حدودی ناشی از سمومی است که از طریق غذا وارد بدن شده و به DNA حمله می کند. هنگامی که این سموم از کبد عبور می کنند، رادیکال های آزاد تشکیل می شوند که در واقع به DNA حمله می کنند. برای مبارزه با رادیکال های آزاد، بدن به ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی مشابه آنچه در روغن زیتون یافت می شود، نیاز دارد. هنگامی که این سموم از کبد عبور می کنند، رادیکال های آزاد تشکیل می شوند که در واقع به DNA حمله می کنند. برای مبارزه با رادیکال های آزاد، بدن به ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی مشابه آنچه در روغن زیتون یافت می شود، نیاز دارد. هنگامی که این سموم از کبد عبور می کنند، رادیکال های آزاد تشکیل می شوند که در واقع به DNA حمله می کنند. برای مبارزه با رادیکال های آزاد، بدن به ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی مشابه آنچه در روغن زیتون یافت می شود، نیاز دارد.

در ادامه بخوانید...

چگونه با شپش مبارزه کنیم؟

در

فهمیدن اینکه شما یا عزیزانتان دارای شپش شده اید یک کابوس است. این انگل های کوچک از خون شما تغذیه و با حالتی بسیار آزار دهنده خارش غیرقابل تحملی در سر ایحاد می کنند!بدتر از همه،  آنها مانند دیوانگان تکثیر می شوند و مانند آنش گسترش می یابند.برای رهایی از  شر شپش ، باید به سرعت شرایط را تحت کنترل در آورید. اما عحله نکنید و دور خود را با داروهایی شیمیایی شلوغ نکنید.
 شما می توانید به آسانی و به طور طبیعی از شرشپش خلاص شوید.انتظار می رود که بسیاری از این مواد را در خانه داشته باشید. برخی از آنها ممکن است شما را سورپرایز کنند.

سیر

بوی شدید سیر به معنای واقعی کلمه این آسیب را از بین ببرد. حالا به شما نشان می دهیم که چطور این کار را انجام دهید:
8تا 10 حبه سیر را خمیر کنیدو با 3 قاشق چای خوری آب آهک مخلوط کنید.
این مخلوط بد بو را روی موهایتان بگذارید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید.
سپس بشویید و این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

روغن بچه

روغن بچه یکی دیگر از درمانهای طبیعی است که می تواند به رها شدن از دست شپش ها کمک کند.
روغن بچه را به مو و شانه خود بمالید تا اکثریت جاها را بپوشاند.
موهایتان را با صابون خیلی ملایم بشویید.
سرکه سفید را روی موها بگذارید و با کلاه حمام بپوشانید و یک شب بگذارید.
این روش شپش زدایی را 4-5 روز در هفته تا جایی که لازم است تکرار کنید.(سیارک)

روغن زیتون

روغن زیتون فقط برای پخت و پز نیست. برای از بین بردن شپش هم عالی است.
روغن زیتون خالص را قبل از خواب سخاوتمندانه به سرتان بمالید
با یک حوله یا کلاه حمام بپوشانید و به رختخواب بروید.
صبح موها را به طورکامل شانه زده و با شامپوی روغن درخت چای شستشو دهید.
این درمان فقط 1 تا 2 بار در هفته بسیار موثر است.

نمک

نمک یکی دیکر از سلاح های مرگبار برای کشتن شپش ها است.
مخلوط بزرگی از سرکه و نمک تهیه کنید به نسب یک به یک
موهای خود را با این محلول نسبتآ اغشته کنید.
یک کلاه دوش حمام بپوشید و بعد از 2-3 ساعت به صورت عادی  موها را شستشو دهید
تکرار این کار به مدت 3 روز نتیجه ی بسیار جالبی برای شما به ارمغان می آورد.

وازلین

وازلین استفاده های متنوع شگفت انگیزی دارد، از جمله کشتن شپش ها!
قبل از خواب وازلین را به موهایتان بمالید
سر خود را با حوله یا کلاه حمام بپوشانید
از روغن بچه برای کمک به حرکت وازلین روی موهایتان کمک بگیرید.
این روال را 3 شب برای حداکثر کردن نتیجه تکرار کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای به عنوان یک عامل درمانی هومیوپاتی برای ده ها مورد از کاربردهای بهداشتی استفاده می شود. همچنین می تواند به عنوان یک حشره کش قدرتمند باشد، و نمیدانید چه ضربه هایی به شپش ها وارد خواهد کرد!
یک قاشق چای خوری روغن درخت چای را با یک اونس شامپو و 3 قاشق چای خوری روغن زیتون/نارگیل مخلوط کنید.
به مدت یک ساعت سر خود را با این مخلوط آغشته و با کلاه بپوشانید .
موهای خود را با اب گرم شستشو داده و سپس از طریق شانه زدن اقدام به پاک کردن شپش ها کنید.
این کار را می توان روزانه تکرار کرد اما روغن درخت چای را مستقیما روی سر خود استفاده نکنید.

روغن نارگیل

یک روغن پخت و پز سالم است که آثار شگفتی هم برای سلامت پوست و مو دارد و شیوع شپش را متوقف می کند.
موهای خود را با استفاده از سرکه سیب رقبق بشویید.
وقتی موها را کاملآ خشک کردید مو و پوست سر را به روغن نارگیل اغشته کنید.
طی شب موها را با یک کلاه یا حوله بپوشانید.صبح موها را به طور کامل شانه زده و به طور عادی بشویید. انجام این کار به مدت یک هفته ترفند بسیار خوبی است.با این حال افزودن روغن رازیانه به روغن نارگیل قدرت  آن را بالا می برد.(سیارک)

سرکه سفید

سرکه سفید که با نام اسید استیک هم شناخته می شود، ارزان و به راحتی در دسترس است و همچنین قاتلی بسیار قوی برای شپش هاست.سرکه سفید و اب را با نسبت یک به یک مخلوط کنید.
پوست سر خود را با این محلول اسیدی کاملا اغشته کنید.
به مدت دو ساعت سر خود را با کلاه حمام با کاور بپوشانید.
شانه را در سرکه سفید زده و به طور عمیق در موها فرو ببرید و کاملا شانه بزنید.
به صورت عادی موها را شامپو بزنید.
این کار را چند بار و تا رسیدن به حداکثر نتیجه ادامه دهید.

روغن دانه کنجد

دانه کنجد به طور طبیعی ضد قارچ، ضدباکتری و حشره کشی قوی است. این سلاح می تواند در جنگ علیه شپش ها به کار رود.
یک چهارم فنجان روغن دانه کنجد،  یک قاشق چای خوری درخت چای، یک دوم قاشق چای خوری روغن رزماری و اکالیپتوس، و یک قاشق چای خوری روغن اسطوخودوس.
موها را کاملآ با سرکه سیب بشویید و خشک کنید.
این مخلوط را به سر و موهای خود بمالید
در طی شب موها را با یک حوله یا کلاه حمام بپوشایند.
با شانه زدن شپش های مرده را حذف کنید و سپس به طور نرمال بشویید.
این درمان کشتن شپش ها را روزانه به مدت یک هفته استفاده کنید تا در این مباررزه پیروز شوید. 

مایونز

بله، این مورد را درست خواندید. سس مایونز محبوب شما می تواند در عرض یک هفته شپش ها را از بین ببرد.
به طور کامل مو و پوست سر خود را با سس مایونز پرچرب اغشته کنید.
با استفاده از یک کلاه یا حوله سر را بپوشانید و یک شب آنرا بگذارید.
به صورت نرمال شامپو بزنید و شانه بزنید تا شپش های مرده پاک شوند.
این چرخه را روزانه و به مدت یک هفته تکرار کنید تا نجات دهنده ی شما باشد!.(سیارک)

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آب سم‌ زدای آلوورا

در

مواد لازم
• آلوورا
• آب لیمو
• آب


طرز تهیه
1. برگ آلوورا را برداشته، آن را باز کرده و ژل آن را درآورید.
2. دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا داخل پردازنده بریزید.
3. دو قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.
4. آن را چرخ کنید.
5. یک لیوان آب اضافه کنید.

فواید
• آلوئه ورا حاوی ویتامین‌ها، ‌مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است. این خواص ضد باکتری، باعث بهبود هضم غذا، جلوگیری از بیماری های پوستی، مانع از شکل گیری زخم های دهانی شده و به کاهش وزن و کاهش سطح قند خون کمک می کند.
• لیمو با کمک به دفع صفرا از کبد به روده کوچک، به کاهش چربی اضافی بدن کمک می کند.(سیارک)

بیست و پنج نوشیدنی برای سم زدایی و کاهش وزن

نظرات

در ادامه بخوانید...

سالاد سریع و آسان پاستا و سبزیجات و لیمو سریع و آسان

در

مواد لازم برای 8 نفر 
1/2 بسته پاستای رشته ای یا 450 گرم)
ا عدد پیاز کوچک خرد شده
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
3/4 پیمانه آب مرغ
2 قاشق چایخوری تراشه ی پوست لیموترش
2 قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه
یک پیمانه لوبیا برفی (نوعی لوبیا سبز) تازه
یک پیمانه هویج باریک و کوچک
دو قاشق سوپخوری ریحان تازه ی خرد شده
دو قاشق سوپخوری کره
1/2 قاشق چایخوری آویشن تازه ی خرد شده
3/4 قاشق چایخوری نمک
1/4 قاشق چایخوری فلفل آسیا شده ی تازه


طرز تهیه
1. پاستا را طبق دستور روی بسته تهیه کنید.
2. در این ضمن ، پیاز را در روغن داغ در ماهیتابه ی بزرگ با حرارت متوسط به بالا به مدت سه دقیقه سرخ کنید. حرارت را تا متوسط کم کنید. با آب مرغ و 4 ماده ی دیگر ، مخلوط کرده و بگذارید بجوشد. به مدت 3-4 دقیقه یا تا زمانی که آبش به نصف رسید ، بپزید.
3. با پاستای داغ پخته شده ، ریحان ، کره و آویشن مخلوط کنید. به مدت دو دقیقه یا تا زمان داغ شدن کامل ، آن را گهگاهی هم زده و بگذارید بپزد. نمک و فلفل را به آن بیافزایید.  (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

سالاد سریع و آسان سالامی ترد با کاسنی داغ

در

مواد لازم

- 1/2‌  بسته برش های گوشت گوساله ی (350 گرم)

- 1/4 پیمانه روغن زیتون بسیار خالص

- 1/2 پیاز قرمز متوسط ، برش خورده

- 1 بوته ی سیر ، خرد شده 

- 2 ق چ خردل با دانه ی کامل

- 1/2 ق چ نمک

- 1/4 ق چ فلفل آسیا شده ی درشت

- 4 دسته کاسنی 

-  گوجه انگوری ،  نصف شده

طرز تهیه

  1. برش های سالامی گوساله ی را به چهار رشته ی 0.60 سانتی متر تقسیم کنید.
  2. رشته های سالامی را در روغن زیتون داغ در ماهیتابه ی متوسط در حرارت متوسط به مدت 5-10 دقیقه یا تا زمان ترد شده ، طبخ کنید. سالامی را با قاشق سوراخ دار برداشته و بقیه ی روغن را در ماهیتابه بگذارید. قطعه های سالامی را در روی دستمال حوله ای ، آبکش کنید.
  3. پیاز و سیر را در روغن باقیمانده به مدت دو دقیقه تفت داده و در سرکه ، خردل ، نمک و فلفل مخلوط کرده و به مدت 1 دقیقه بپزید.

کاسنی و نصفه های گوجه انگور را در کاسه ی بزرگی قرار داده و  آرام آرام به مخلوط سرکه اضافه کرده و در آن بغلتانید تا لایه ای رویش تشکیل گردد. روی  بخش های سالامی ترد  ریخته و فورا آن را سرو کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سالاد سریع و آسان بلغور عربی با زردآلو و مرغ

در

مواد لازم

 - 1/2و 1 پیمانه بلغور عربی فوری

- 1/4 ق چ دارچین آسیا شده

 - 1/4‌ ق زیره ی آسیا شده

- 1/2 ق چ نمک ، یا کمی بیشتر برای مزه

 - 1/4‌ ق چ فلفل سیاه آسیا شده ی تازه یا کمی بیشتر برای مزه

- 1 پیمانه برگ های جعفری تازه ی خرد شده با 6 شاخه از  آن

 - 1‌ فنجان برگ های نعناع تازه ی کاملا خرد شده

 - 6‌ ق س روغن زیتون

- 4 سینه ی مرغ کبابی

- 3 زردآلوی تازه ( یا نکتارهای پخته ، هلو یا آلو ) ، بدون هسته و برش خورده به تکه های لقمه ای

- 1 پیازچه ی کوچک ، برش خورده به صورت حلقوی

- 1/2‌ فنجان پسته ی خام ، پوست کنده

- 2 ق س سرکه ی بلسانی

طرز تهیه

بلغور عربی را در کاسه ی متوسطی قرار داده و  1/2 و 1 پیمانه آب اضافه کرده تا بجوشد و دارچین ، زیره ، 1/2‌ ق چ نمک ، 1/4 ق چ فلفل را در آن بریزید. مخلوط را روی بلغور عربی بریزید و درش را گذاشته و تا زمانی که بلغور عربی نرم شود ، یعنی به مدت 5 دقیقه ، بگذارید بماند.  در را برداشته و با چنگال قاطی کنید. نعناع ، جعفری و 2 ق س روغن زیتون را به آن اضافه کنید کنار گذاشته و مرغ را به برش های لقمه ای تقسیم کرده و در کاسه ی متوسطی بگذارید. زردآلو ، پیازچه و پسته را به آن اضافه کرده و سرکه و روغن زیتون باقیمانده  را آرام آرام روی آن بریزید. با نمک و فلفل طعم دار کرده و بلغور عربی را در 6 بشقاب غذا تقسیم کرده و سالاد مرغ را روی بلغور عربی ریخته و با شاخه های جعفری تزیئن کرده و سرو کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷timur günyaz diyor ki:2 yıl gunal ınsaat muhendıslık fırmasında calıstım8 ayda unulever de calıstım.4 yıl turk telekomda saha soforlugu yaptım gebze bolgesınde pisiko teknık belgesıde buumalnktadır tel: 0530 206 91 92 kocaeli/gebze

در ادامه بخوانید...