بهتر بخوابید 6 نوشیدنی

شیر طلایی با گونه هایی مانند هل سبز، زردچوبه، دارچین، عسل و زنجبیل

چگونه بهتر بخوابید؟

واقعا خوابیدن همیشه ساده و راحت نیست. در حقیقت، پیدا کردن یک برنامه خواب راحت پایدار می تواند چالش برانگیز باشد.خوشبختانه چند نوشیدنی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند سریع تر بخوابید  و در طول شب خوابی آرام داشته باشید. (غذاهای متعددی  هم وجود دارند که به شما کمک می کنند راحت بخوابید.)

یکی از این نوشیدنی های شبانه را انتخاب کنید تا 7-8 ساعت استراحت مورد نیاز شما را با خوابی آرامش بخش به شما بدهد.

آب

آب و لیوان آب

آب بیشتری بنوشید
چگونه آب ساده کمک خواهد کرد که شما در شب بهتر بخوابید؟ خوب، "دریافت آب کافی در طول روز به طور مستقیم به خواب شما تاثیر می گذارد، زیرا رفتن به رختخواب بدون مصرف آب کافی در طول روز باعث کم آبی بدن می شود و حتی می تواند در طول شب باعث اختلال در خواب شما بعلت تشنگی و بیدار شدن گردد.اما اگر در طول روز به اندازه کافی آب مصرف کنید تا بدن تان هیدراته شود، این اختلال بوجود نمی آید البته دقت کنید نزدیک به زمان خواب آب بیش از حد ننوشید، یا قبل از خوابیدن، چند باردستشویی بروید.

شربت میوه گیلاس

شربت میوه گیلاس

 ترشی گیلاس یک منبع طبیعی ملاتونین است که این هورمون به تنظیم ریتم شبانه روز بدن کمک می کند. همچنین مطالعات نشان می دهد آب شربت گیلاس برای کاهش درد عضلانی و افزایش قدرت عضلانی، به ویژه در میان دونده مفید است. 

شیر طلایی

شیر طلایی مخلوط هل سبز، زردچوبه، دارچین، عسل و زنجبیل 
شما احتمالا این نوشیدنی را در Instagram دیده اید، اما در واقع ریشه آن در پزشکی آیورودا است. شیرطلایی یا مون میلک یک نوشیدنی گرم حاوی ترکیبات گیاهی مانند زردچوبه، جینسینگ، بادام، چاشنی و فلفل سیاه است. مردم می گویند که به آنها کمک می کند تا بهتر بخوابند، هرچند از نظر علمی هنوز ثابت نشده است که  چرا چنین خاصیتی دارد. شواهدی وجود دارد که مواد تشکیل دهنده ممکن است موجب خواب آلودگی و آرامش شوند، اما ممکن است افرادی که از نوشیدنی، قبل از خواب استفاده می کنند، ،به علت گرم بودن نوشیدنی بهتر می خوابند.

Michalcyzk می گوید: "Adaptogens و ashwagandha آداپتوژن موجود در این نوشیدنی  برای کمک به مبارزه با اثرات استرس و ایجاد یک احساس آرامش بخش که درست قبل از خواب لازم است، عمل می کند."

چای بابونه

چای بابونه

 هر نوع نوشیدنی گرم ذاتا آرامش بخش است، اما چای بابونه ممکن است علاوه بر گرما برخی از مزایای آرام بخشی را داشته باشد. همانطور که در Cut گزارش شده است، تحقیقات بیش از حد وجود دارد، اما یک مطالعه در مقیاس کوچک در سال 2016 متوجه شد که بابونه باعث کاهش علائم در افراد مبتلا به نوعی از اضطراب میشود

کلی جونز می گوید: "بابونه به خاطر آرامش بخشی به خوبی شناخته شده است، اما برخی  چای بابونه را با اسطوخدوس برای اثرات بیشتر ترکیب می کنند."

چای سبز

چای سبز

چای سبز، تیره و تلخ مانند چای انگلیسی نیست، دارای کافئین است! سعی کنید در طول روز بنوشید اگر میخواهید به سرعت به خواب بروید، چای سبز بدون کافئین را انتخاب کنید.

شیر

شیشه و بطری شیر

یک لیوان شیر گرم در به خواب رفتن کمک می کند. شیر حاوی تریپتوفان است که به مغز  درتولید سروتونین و ملاتونین کمک می کند. بعضی از مردم فکر می کنند که به دلیل تریپتوفان موجود در شیر احساس خواب آلودگی می کنند، اما در واقع، تریپتوفان کافی در شیر وجود ندارد که این نوع اثر را داشته باشد.

پس چرا با یک لیوان شیر بهتر می خوابیم؟ احتمالا علت فقط خوردن چیزی گرم و راحت قبل از خواب است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Billymer 175 :

    زردچوبه آنتی اکسیدان قوی و عامل ضد التهابی و ضد باکتری، درمان ناراحتی های گوارشی، بیماری های کبد، روماتیسم، آرتریت، بیماری های مفصلی، بیماری های پوستی - خارش، اگزما، بثورات، التهاب، صفراساز قوی و کلرتیک است، سموم را دفع می کند، خون را عادی می کند. ترکیب، کلسترول و قند خون را کاهش می دهد، زخم ها و زخم ها را التیام می بخشد، پوست را سفید می کند.

    1400/9/26 20:00
  • Billymer 175 :

    زردچوبه یک گیاه علفی و چند ساله کوچک با ارتفاع کمتر از یک متر، از خویشاوندان نزدیک زنجبیل است که در مناطق گرمسیری جنوب آسیا تا ارتفاع 2000 متری از سطح دریا رشد می کند. آب و هوای گرم و مرطوب و خاک های سبک را ترجیح می دهد. به طور گسترده در هند، چین، اندونزی و همچنین در سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا، استرالیا، پرو و ​​هائیتی و جامائیکا کشت می شود.

    1400/9/26 20:02

بیشتر بخوانید