گوشت شتر

در

 

 

گوشت شتر

گوشت شتر برای قرن ها پایه و اساس تغذیه و پخت و پز عشایر ها بوده است.در مسافرت ها، عشایر نیز گوشت این حیوانات را برای گرفتن محصولات دیگر به فروش می رسانند و علتی برای گسترش گوشت شتر در سراسر جهان بوجود آمد. گوشت شتر در کشورهای عربی، در حال حاضر به عنوان وسیله ای عالی برای افزایش قدرت شناخته شده است .

  •  

 

خواص گوشت شتر

گوشت شتر حاوی مقادیر زیادی پتاسیم، فسفر و منیزیم است. در میان ترکیبات ویتامین می تواند وجود B1، B2، PP، B9، C، A و E.

ارزشمندترین خواص گوشت شتر به علت ترکیب شیمیایی خاص این محصول است که با کمترین مقدار کلسترول ، محتوای  بالای پروتئین و کمبود کامل چربی مشخص می شود.

با وجود تعدادی از مواد فعال بیولوژیکی، این ویژگی با گوشت یکی از بهترین گزینه ها برای ورود به منوی رژیم غذایی است. گوشت شتر غنی از آهن است که به خوبی توسط بدن جذب می شود. چنین گوشتی برای کودکان و بزرگسالان بسیار مفید است، چرا که این عنصر ریز موجود در آن از بیماری های عفونی محافظت می کند و مانع از بوجود آمدن کم خونی می شود.

علاوه بر این، گوشت غنی از پتاسیم و روی است که در روند بازسازی سلول دخالت دارند و بر رشد تاثیر می گذارد. با فقدان رشد آنها، موها شروع به ریزش می کنند و ناخن ها شکننده می شوند.

شتر برای پوست و غشاهای مخاطی، سیستم عصبی و گوارشی مفید است. ریزمغذی های آن قند خون را تنظیم می کنند. علاوه بر این، گوشت شتر دارای اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدان و ایمنی است.

در کبد(جگر سیاه) و کلیه (قلوه) گوشت شتر حداکثر غلظت ریبوفلاوین B2، که بر کار تقریبا تمام سیستم های بدن تاثیر می گذارد، وجود دارد.

در آشپزی، گوشت شتر معمولا فقط با ادویه و پیاز جوشانده و یا به خورش اضافه می شود. گوشت ران را می توان به برای  کباب های خوراکی  و یا در روغن زیتون پخت.

ترکیب شیمیایی
انرژی گوشت شتر بستگی به روش پخت و پز دارد.در هر 100 گرم محصول لاشه خام  - 160 کالری، خورش - 205 کالری، جوشیده - 230 کالری، سرخ شده - 281 کالری .
 
ویتامین ها محتوای مواد مغذی در هر 100 گرم محصول میلی گرم
اسید نیکوتینیک (PP) 2.3
توکوفرول (E) 0.8
اسید اسکوربیک (C) 0.7
ریبوفلاوین (B2) 0.2
پیریدوکسین (B6) 0.2
تیامین (B1) 0.1
اسید فولیک (B9) 0.009
 
پتاسیم 263
گوگرد 189
فسفر 187
سدیم 108
منیزیم 25
کلسیم 8
 
آهن 1،3
مس 0.506
منگنز 0.02

"جدول مواد مغذی گوشت شتر"

 

نام ویتامین ها و مواد معدنی

تأثیر بر بدن انسان

ویتامین A (رتینول)

باعث بهبود ، حفظ بینایی ، از بین بردن خشکی پوست ، شکنندگی مو می شود

ویتامین های B1 ، B2 ، B5 ، B6 ، B9 ، B12

تقسیم سلولی ، جذب پروتئین ، چربی ، سلامت سیستم عصبی ، تنظیم غدد فوق کلیوی ، تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین K

حفظ سطح پروترومبین

ویتامین E

حفظ عملکرد تولید مثل

عنصر کمیاب آهن

خونسازي ، فرآيند تقسيم سلول

                           

فلز روی

روی رشد ، بلوغ ، عملکرد پانکراس تأثیر می گذارد

کلسیم  

تقویت بافت استخوانی

پتاسیم

کار قلب را تنظیم می کند

 

100 گرم از گوشت شتر حاوی 70.7 گرم آب ، 18.9 گرم پروتئین ، 9.4 گرم چربی است . گوشت شتر شامل آنتی اکسیدان ها است که حمله رادیکال های آزاد را که سبب آسیب سلولی می شود، متوقف می کند. آنها از بیومولکول ها در برابر اکسیداسیون محافظت می کنند، در فرایند متابولیک شرکت می کنند، خطر ابتلا به آرتروز، آب مروارید، بیماری های قلبی عروقی و سرطان را کاهش می دهند.

مزایای گوشت قرمز (پخته شده یا سوخاری):بدن را با ویتامین های B ، C، E، PP و میکرو  مواد معدنی، اسیدهای آمینه ضروری و چربی های غیر اشباع تامین می کند .

مانع از رشد کم خونی می شود.

ترویج تجدید سلول و رشد سلول

بدن را از بیماری های عفونی محافظت می کند.

مو و ناخن را تقویت می کند

سرعت انباشت توده عضلانی (در ورزشکاران)را زیاد می کند

فعالیت سیستم های غدد درون ریز و عصبی را عادی می کند.

عملکرد نعوظ را بهبود می بخشد.

سطح هموگلوبین را افزایش می دهد.

ریتم قلب را عادی می کند.

اضطراب را از بین می برد.

اکسیژن رسانی را به مغز بهبود می بخشد

میزان اسیدیته، قلیایی، نمک در بدن را تنظیم می کند.

باعث تسریع در بهبود زخم می شود.

پانکراس را تحریک می کند.

تشکیل ژل صفرا را کاهش می دهد.

سطح قند خون را در محدوده طبیعی حفظ می کند.

در میان انواع گوشت، گوشت شتر حاوی حداقل مقدار کلسترول و حداکثر پروتئین است، بنابراین برای افراد مبتلا به دیستروفی عضلانی، کم خونی، خستگی، کلسترول بالا ، بیماری های قلبی و عروق خونی استفاده می شود.

علاوه بر این، گوشت شتر دارای خواص ضد التهابی است.

 

c2fb62d69253ee906a4dddbd98509f6d.jpg

 

 

نحوه انتخاب گوشت شتر

معمولا گوشت شتر، گوشت ارزان تر از گوشت گوسفند و گوشت گوساله است ولی کمتر ذبح می شود.هنگام انتخاب گوشت شتر، باید تفاوت ها را در ویژگی های گوشت گرفته شده از قسمت های مختلف لاشه، و همچنین سن آن، در نظر گرفت. به عنوان مثال، در شتر های بزرگسال، استحکام افزایش یافته است، که به علت نیاز به استفاده از تکنولوژی های پردازش خاص، فرایند پخت و پز را به میزان قابل توجهی پیچیده می کند. بنابراین گوشت حیوانات جوان خوشمزه ترین و مناسب ترین گزینه است. (گوشت حشی یا بچه شتر)

 

شرایط انتخاب و ذخیره سازی برای بدست آوردن مزایای بیشتر از گوشت شتر، تنها خرید یک محصول تازه و با کیفیت بالا از یک تولید کننده معتبراست.

معیار انتخاب:درصورت انتشار بوی اسیدی به علت غلظت نیتروژن در گوشت و  فاسد بودن گوشت می باشد ، محصول نبایدخریداری شود.

رنگ گوشت تازه در تمام سطح گوشت یکسان باشد از خرید گوشت قرمز قهوه ای، قهوه ای یا تیره جلوگیری کنید، زیرا این نشان می دهد که گوشت از شترهای جوان گرفته نشده است. گوشت شتر پیر، دیر پز و پروسه پیچیده در پخت و پز دارد و برای نرم کردن آن، نیاز به تکنیک های بیشتر و زمان زیادی می باشد.

 

گوشت شتر جوان نرم و لطیف تر است.ساختار گوشت تازه شتر گوشتی الاستیک و متراکم است، گوشت لکه دار گوشت مانده است. برای بررسی این شاخص، با انگشت خود روی سطح گوشت فشار دهید. در یک قطعه تازه، رد انگشت به زودی ناپدید می شود، بر روی محصول مانده و فاسد رد انگشت باقی خواهد ماند.

بنابراین، گوشت شتر جوان و تازه نرم، ملایم، بدون لکه، با افزایش کشش در منطقه برش و بوی مشخص گوشت است.برای این که محصول خراب نشود، آن را در یخچال ذخیره کنید. پس از خرید، ترجیحا،برای پخت و پز استفاده شود و یا در فریزر، گوشت یخ زده شود.به یاد داشته باشید که در هوای گرم، گوشت به سرعت فاسد می شود و در دمای زیر 18 درجه سانتیگراد (در فریزر) آن تا شش ماه ذخیره می شود. در این شرایط، گوشت فاسد نمی شود.

راه دیگر برای ذخیره گوشت شتر خشک کردن است. چنین محصولی تا دو ماه ذخیره می شود. با این حال، در طول خشک شدن، خواص سودمند خود را از دست می دهد و برعکس، می تواند به سلامتی آسیب برساند. گوشت شتر یک گوشت خوشمزه است. این در کشورهای خاورمیانه محبوب است. بزرگترین دوستداران گوشت شتر، مردم عرب هستند. گوشت با ادویه جات ترشی جات و سبزیجات، سبزیجات سبز، سس سویا ترکیب و استفاده می شود.

در میان مردم آسیا، دستورالعمل های بسیاری با استفاده از گوشت شتر وجود دارد. آن را با سبزیجات و یا ادویه جات ترش می پزند.جای تعجب نیست که آنها از چربی استفاده می کنند.کوهان شتر غنی از چربی است.جالب توجه است که، در کشورهای آسیایی هیچ تعطیلات ملی بدون غذاهای سنتی بر پایه گوشت شتر برگزار نمی شود.

توصیه می شود از گوشت حیوان جوان برای سرخ کردن، پختن در قطعات بزرگ و تولید محصولات خرد شده، کبابی و غیره استفاده شود.

 

56e2ccdbc11b4.jpg

 

گوشت شتر چگونه ذخیره شود؟

گوشت شتر تازه برای مصرف چند روزه فقط باید در یخچال نگهداری شود.برای طول عمر طولانی تر، گوشت یخ زده مناسب است. در دمای بالاتر از 18 درجه، می توان آن را برای شش ماه ذخیره کرد.در غیر این صورت  گوشت شتر می تواند از بین برود . در این فرم، این محصول را می توان برای 1-2 ماه ذخیره کرد. در عین حال،گوشت شتر خشک شده برای گذاشتن در فریزر و تبدیل به گوشت یخ زده توصیه نمی شود، زیرا در مدت زمانی که گوشت یخ می زند طعم گوشت می تواند تلخ شود .

 

در آشپزی در روم باستان، گوشت شتر استفاده می شد، و در ایران در جشنواره های مختلف مردمی از گوشت شتر استفاده می کردند. در بعضی از کشورها، گوشت شتر، پایه رژیم غذایی را تشکیل می دهد، و در حال حاضر گوشت شتر جزء منوی اصلی روزمره آنها است. به ویژه در کشورهای عربی خاورمیانه، گوشت شتر در غذا ها زیاد استفاده می شود گوشت شتر با سبزیجات، غلات، سس سویا، ادویه جات گرم و ترشیجات عالی می شود. در شمال آفریقا، مراکش به طور سنتی یک غذای مغربی محبوب به نام تگزین تهیه می کنند.  گوشت شتر پخته شده با سیب زمینی.

از طعم خاص این غذا نه تنها گردشگران، بلکه جمعیت محلی نیز لذت می برند. در آسیا هم تقاضای چشمگیری برای گوشت شتر بصورت دودی، با ادویه جات، ترشیجات گرم وجود دارد.

کجای گوشت شتر خوبه

بسیاری از قطعات لاشه برای غذا استفاده می شود: از زبان تا دم، که شبیه به شلاق است. گوشت شتر همانند گوشت گاو است اما لطیف تر ، زودپز تر، خوشمزه تر و با ارزش تر. گوشت شتر، مانند سایر گوشت ها، مناسب برای سرخ کردن، خورش ها، کباب، برگر، بلاشی و شارما و غیره است .گوشت شتر در خاورمیانه بسیار مورد توجه قرار گرفته و بهترین و لذیذترین قسمت آن را نیز کوهانش می دانند. گوشت این قسمت از شتر رنگی روشن داشته و بسیار ترد است، چربی آن نیز بسیار نرم است که مانند چربی های دیگر حالتان را بد نمی کند.

 

محتوای کالری شتر کالری 160.2 کیلوکالری است. در همان زمان در گوشت آب پز حاوی 230 کیلوکالری در هر 100 گرم است. بنابراین، گوشت شتر یک محصول غذایی است و توصیه می شود برای افرادی که وزن خود را کنترل می کنند، زیرا در آن لایه های چربی داخلی وجود ندارد. گوشت شتر به شکل سوخاری و سرخ شده، محتوای کالری به ترتیب از 205تا 281 کیلوکالری افزایش می یابد، که خیلی زیاد نیست. 

 

Kazakh_quwyrdaq.jpg

پخت گوشت شتر

 

گوشت شتر را چگونه بپزیم

 

برای زود پختن گوشت شتر

صرف نظر از سن حیوانات، برای زود پختن گوشت شتر ، گوشت در آب گرم قرار می گیرد، پیه و چربی از گوشت برداشته شود. نمک وادویه جات 30 دقیقه قبل از پایان پخت و پز به گوشت اضافه شود. 

ترد شدن گوشت شتر

برای زود پختن گوشت شتر و برای سرخ کردن گوشت پیش از برش به قطعات کوچک، آنها را حداقل به مدت 1.5 ساعت در سرکه بخوابانید، بسته به اندازه آنها از 30 دقیقه تا 2 ساعت آماده می شوند.

 

زمان پخت گوشت شتر

مدت زمان پخت گوشت شتر  از 1.5 تا 2.5 ساعت متغیر است. برای مزه دار کردن گوشت شتر، سرکه یا آب گوجه فرنگی را هنگام خوردن به گوشت اضافه کنید. زمان پخت گوشت شتر در زودپز  به نصف این زمان و بسته به نوع زودپز متغیر است.

گوشت ارزان چرخ شده معمولا از قسمتهای گوشت درجه سه تهیه می شود. بهتر است خودتان اقدام به چرخ کردن گوشت نمایید. برای چرخ کردن، گوشت حداقل دو بار از چرخ گوشت عبور داده می شود.در طرز پخت گوشت شتر از ترشی مناسب استفاده کنید. در غیر این صورت گوشت سخت و خشک خواهد شد.

 

با گوشت شتر چی بپزم

غذاهای مختلفی با گوشت شتر تهیه می شد. به عنوان مثال ، پلو خوشمزه ، و همچنین انواع خورشت و ...

انواع  خورشت با گوشت شتر از قیمه و  قورمه سبزی با گوشت شتر درست می شود و گوشت شتر برای خورشت بسار نرم و لطیف است البته باید گوشت از بچه شتر (حشی) باشد. با گوشت چرخکرده گوشت شتر هم مثل گوشت گوساله کتلت قلقلی داخل پلو مخلوط برای سس ماکارونی و ..... استفاده می شود.

گوشت شتر در کنار سبزیجات برگ پهن، سالاد سبزیجات با سس تند سرو می شود.

بر اساس قوانین رژیم غذایی سالم، پروتئین ها نمی توانند با کربوهیدرات ها و چربی ترکیب شوند. به منظور جلوگیری از مهار هضم غذا، گوشت را همراه با ماهی، حبوبات، میوه ها، تخم مرغ، آجیل، پنیر، محصولات اسید لاکتیک، مخلوط نکنید.

 

بهترین قسمت گوشت شتر برای کباب

گوشت شتر از دیرباز برای بشر آشنا بوده است ، زیرا مردم از چند قرن پیش شتر را اهلی کردند و آن را در خدمت انسان قرار دادند. و همراه با این ، آنها شروع به خوردن گوشت شترهایی کردند که در گله های کامل پرورش یافته بودند.

در مورد کباب ، همه چیز در اینجا امکان پذیر است. آیا گوشت بو داده شده روی ذغال سنگ اساساً همان کباب نیست؟

گوشت شتر از نظر طعم خشک است ، اما اگر آن را با افزودن روغن زیتون ماریناد کنید ، می توانید یک شیش کباب تهیه کنید.گوشت قسمت راسته بدون استخوان برای کباب مناسب است.یک دستور کباب اصلی که مخصوص گوشت شتر ایجاد شده است. کیوی ، که حاوی مقدار زیادی ویتامین C است ، شیرینی گوشت شتر را کاملاً  می گیرد و آن را واقعاً نرم ترین ماده غذایی می کند.  بنابراین اگر گوشت شتر موجود است باید امتحان کنید.

گوشت شتر یکی از خوشمزه ترین انواع گوشت است. طعم گوشت شتر تا حدودی یادآور گوشت گاو و گوساله است ، اما طعم شیرین تری دارد. گوشت شتر به خوبی با سبزیجات سبز ، غلات ، سیب زمینی ، هویج ، کلم ، ادویه جات ترشی جات و ادویه جات ترشی جات ، سس سویا ، نوشیدنی ها مطابقت دارد.

 

چگونه جگر شتر را نرم کنیم

Untitled.jpg

چگونه جگر شتر را نرم کنیم

طرز پختن جگر شتر

بسیاری از زنان خانه دار از پختن جگر خودداری می کنند ، به این دلیل که خشک و سفت است. بیایید بفهمیم چه کارهایی باید انجام شود تا ظروف لطیف و آبدار شوند و چگونه جگر شتر را نرم کنیم
برخی از زنان خانه دار از پخت هرگونه جگر خودداری می کنند ، به این دلیل که آن را خشک ، سفت و تلخ می کنند. برای جلوگیری از این امر ، برای به دست آوردن نتیجه ای خوشمزه ، آبدار و لطیف ، باید از برخی ظرایف و ظرافت های پختن کبد ، اعم از جگر  گاو یا جگر شتر یا جگر مرغ آگاهی داشته باشید.

هنگام انتخاب جگر شتر به دنبال چه چیزی باشید

اول از همه ، شما باید به بو و رنگ جگر شتر توجه کنید. سطح آن باید صاف ، بدون لکه ، خشک شود. باید محکم باشد هنگامی که جگر شتر تازه تحت فشار قرار می گیرد ، شکاف به سرعت بهبود می یابد. رنگ آن نباید خیلی روشن یا تیره باشد. به عنوان مثال ، رنگ جگر گاو شبیه رنگ گیلاس های رسیده است. 

حتما جگر  را بو کنید. بوی جگر تازه کمی شیرین است و ترشی نشانه فساد است

قبل از پخت و پز ، حتما از شر فیلم  و لایه روی جگر خلاص شوید.، انجام آن آسان است. ابتدا باید آن را در آب سرد و جاری بشویید. سپس باید آن را برای چند دقیقه در آب گرم قرار دهید. سپس باید محصول را از آب خارج کرده و موارد زیر را روی تخته برش انجام دهید: قسمت کوچکی از کبد را از یک طرف ببرید و با انگشت شست خود فیلم را با دقت جدا کنید. شما همچنین باید طرف دیگر را انجام دهید. 

رگها و رگهای بزرگ باید برداشته شوند ، در غیر این صورت روی لطافت ظرف آماده شده تأثیر می گذارد. همچنین ممکن است تلخی از آنها پدیدار شود. در اینجا به یک چاقوی تیز نیاز است. قطعات را در امتداد رگها و مجاری صفراوی برش دهید. 

 

44444444444444.jpg

جگر شتر را چگونه بپزیم

 

چگونه جگر شتر را نرم کنیم  و چگونه جگر شتر را کباب کنیم  ، ابتدا باید آن را در شیر سرد خیس کنید. 30-40 دقیقه کافی است ، اما ابتدا باید جگر را به قطعات تقسیم کرد. سپس جگر شتر را از داخل شیر بیرون آورده و خشک کرد. می توانید از یک حوله کاغذی معمولی استفاده کنید. 

 

اگر شیر در دست ندارید ، می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. روی هر قطعه جوش شیرین بپاشید و بگذارید 1 ساعت بماند. پس از آن ، باید جگر را با آب سرد  آبکشی کنید.و بعد مثل جگر گوسفند می توانید به سیخ بکشید و روی کباب پز کباب کنید.  کباب جگر شتر  فقط به نرمی جگر گوسفند نیست .

طرز تهیه جگر شتر  و  بهترین روش پخت جگر شتر

بهترین روش پخت جگر شتر سرخ کردن وتفت دادن است  و این که  چگونه جگر شتر را نرم کنیم ، بهتر است آن را به قطعات کوچک برش دهید تا ضخامت آنها در حدود 1.5 سانتی متر باشد. مراحل گذاشتن داخل شیر برای 30-40 دقیقه هم فراموش نشود. 

و برای اینکه جگر آبدار و نرم شود ، باید در یک ظرف گرم شده به مدت 5 دقیقه از هر طرف سرخ شود. نکته اصلی این است که زیاد پخته نشود ، در غیر این صورت جگر شتر سفت خواهد شد. قبل از آن ، توصیه می شود هر قطعه را در آرد بغلطانید. آرد یک پوسته خوشمزه روی جگر شتر ایجاد می کند. 

نمک زدن جگر در پایان پخت و پز توصیه می شود ، زیرا نمک رطوبت را به خود اختصاص می دهد و از این رو ممکن است خشک شود.

 

و راهکار دیگر برای این که چگونه جگر شتر را نرم کنیم . خامه ترش و خامه همچنین اگر در طی مراحل آماده سازی به آنها اضافه شود ، به آبدار بودن و لطافت جگر کمک می کنند. 

نظرات

۱۴۰۰/۳/۲۸ شتر حیوان بزرگی است که وزن آن تا 700 کیلوگرم می رسد. وزن بعضی بیش از یک تن است. نرها بیشتر از ماده ها هستند. گوشت از یک حیوان به طور متوسط ​​حدود 60٪ از وزن کل دریافت می شود. مردم بیش از 5 هزار سال پیش - از زمان اهلی سازی - شروع به خوردن گوشت شتر کردند. لاشه علاوه بر گوشت حاوی چربی ارزشمندی است. ذخایر آن برخلاف تصور عمومی که حیوان در آنها آب ذخیره می کند ، در کوهان شتر متمرکز شده است.

۱۴۰۰/۳/۲۸گوشت شتر محصولی ناکافی و غیرمعمول برای ساکنان اروپا است. اما در میان اعراب ، مغول ها ، کالمیک ها ، قزاق ها و دیگر مردمان ساکن صحرا و مکان های استپی زمین ، مدت هاست که غذاهای شتر آشنا شده اند. آنها توسط عشایر - بادیه نشینان ، چوپانان مغولی ، جمعیت روستاها و شهرهای کشورهای عربی ، آفریقایی مصرف و خورده شدند. بسیاری از مردم دستورهای معروف جهانی برای پخت غذاهای لذیذ از گوشت شتر دارند. گوشت شتر در عروسی ها خورده می شود و از برجسته ترین مهمانی های شام است. در اینجا برخی از غذاها آورده شده است:

۱۴۰۰/۳/۲۸فواید و مضرات گوشت شتر برای قرن ها استفاده از آن به خوبی بررسی شده است. گوشت در بسیاری از کشورهای جهان رواج یافته است. پرورش و نگهداری شتر کاملاً سودآور است. این حیوان می تواند به غذای کمیاب در منطقه استپی خشک بسنده کند ، از خارهایی که به احترام او لقب "شتر" گرفته اند تغذیه کند. بدون آب برای مدت طولانی. در عین حال ، عضله سازی سریع است. گوشت از تمام قسمت های لاشه برای غذا استفاده می شود. پروتئین ها ، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن انسان فراهم می کند. گوشت شتر بخش عمده ای از رژیم روزانه برخی از مردم را تشکیل می دهد. برای بسیاری ، به دلیل طعم و مزه آن ، به طرز شایسته ای یک غذای خوشمزه محسوب می شود.این مربوط به محصولاتی است که در مزارع تولید مثل تخصصی که کنترل دامپزشکی لازم را پشت سر گذاشته اند ، رشد می کند. خرید گوشت شتر از فروشندگان تایید نشده توصیه نمی شود.

۱۴۰۰/۳/۲۸خواص مفید گوشت شتر با ترکیب پروتئین چربی آن تعیین می شود. مقدار کلسترول ، چربی و نسبت زیادی پروتئین دارد. این خصوصیات همراه با محتوای غنی از ویتامین ها و مواد معدنی ، گوشت شتر را به یکی از بهترین محصولات گوشتی رژیمی با خواص مفید تبدیل کرده است: گوشت شتر پس از انجام عمل جراحی ، ضعیف شدن کودکان ، افرادی که از کم خونی قلبی عروقی رنج می برند ، به درد بیماران می خورد. این با افزایش میزان آهن تسهیل می شود. تقویت روند رشد بدن ، هضم ، وضعیت سیستم عصبی را بهبود می بخشد. محتوای قند را تنظیم می کند ، ایمنی ، عملکردهای محافظتی بدن را افزایش می دهد. برای فعال کردن کار کل ارگانیسم ، از کبد و کلیه شتر برای غذا استفاده می شود. در شرق ، عقیده ای وجود دارد که گوشت حیوانات به درمان ناتوانی جنسی کمک می کند و میل جنسی را افزایش می دهد. گوشت شتر علاوه بر خواص سلامتی برای بدن ، به دلیل طعم و مزه نیز مشهور است. حتی در دوران باستان ، با آمدن به کشورهای دور از مناطق تولید مثل ، شترها عاشق ساکنان خود می شدند. منابع این را می گویند.گوشت شتر در سفره های ساکنان روم باستان و ایران یک غذای لذیذ به حساب می آمد.

۱۴۰۰/۳/۲۸ گوشت شتر منع مصرف مستقیمی ندارد. ممنوعیت مصرف غذا در مورد کسانی اعمال می شود که به دلایل پزشکی مجاز به خوردن هیچ نوع محصول گوشتی نیستند. افرادی که عدم تحمل این محصول را دارند گوشت شتر نمی خورند. باید مراقب گوشتی باشید که پس از کشتار از کنترل دامپزشکی عبور نکرده است. این احتمال وجود دارد که حیوان مبتلا به کلمینتیاز ، عفونت با بیماری های عفونی باشد. مشکلات احتمالی بهداشتی شترهایی که در مزارع خصوصی در شرایط بهداشتی نامناسبی نگهداری می شوند. برای جلوگیری از مشکلات بهداشتی ، گوشت شتر باید از سازمانهای بازرگانی خریداری شود که دارای مکانهای مخصوصی برای ذخیره ، برش ، فرآوری و بسته بندی گوشت هستند. تحویل باید با رعایت رژیم دما انجام شود. هنگام انتخاب ، به ظاهر ، سایر شاخص های کیفیت توجه کنید.

۱۴۰۰/۳/۲۸گوشت شتر چه طعمی دارد؟ گوشت شتر از نظر رنگ و ساختار شبیه گوشت گوساله است. با افزایش سن سفتی پیدا می کند. بنابراین ، حیوانات جوان برای غذا خوردن انتخاب می شوند. گوشت آنها کاملاً نرم و آبدار است.گوشت شتر کمی شیرین است. بوی مطبوعی دارد. کمبود چربی در لایه ها ، این محصول را به عنوان یک محصول رژیمی تبدیل می کند. لذیذترین گوشت از زین لاشه و تیغه شانه است. قسمت استخوان ران دارای ساختار رشته ای درشت است. این به دلیل بارگیری روی پاهای حیوان در طول زندگی است. بنابراین ، گوشت این قسمت سخت تر است. هنگام افزودن چربی شتر از کوهان به ظرف ، می توانید گوشت را نرم کرده و طعم آن را بهبود بخشید. گوشت لطیف ، معطر و خوشمزه تر خواهد شد. استفاده از ترشی ، ادویه ، سبزیجات طعم و مزه می بخشد. گوشت شتر خوشمزه آب پز ، سرخ شده ، پخته است. آبگوشت های موجود در این گوشت از نظر عطر و غنای متمایز هستند. بیشتر طعم و مزه به مهارت های آشپزی آشپز بستگی دارد.

۱۴۰۰/۳/۲۸چربی شتر اعتقاد بر این است که شتر به راحتی تشنگی را تحمل می کند زیرا در برجستگی های آن ذخایر آب وجود دارد. در واقع ، قوز یک حیوان ذخیره انرژی - چربی است. کشتی کویر با کمک ذخیره چربی ، انرژی را جبران می کند ، ترکیب نمک آب بدن را در هنگام کمبود غذا و کمبود آب تنظیم می کند. حتی در دوران باستان ، مردم از خواص درمانی چربی شتر قدردانی می کردند. برای برخی از مردم ، این به عنوان نوعی ارز محسوب می شد. زخم های بریده شده ، سوراخ شده ، سرماخوردگی ، بیماری های مفصلی با پمادهای چرب بهبود یافتند. علاوه بر این ، چربی دارای بسیاری از خواص دارویی دیگر است: بدن بیماران را پس از عمل بهبود می بخشد ، کارایی را افزایش می دهد ، انرژی را افزایش می دهد. فعالیت دستگاه گوارش ، کیسه صفرا ، کلیه ها و پانکراس را بهبود می بخشد. در محصولات آرایشی ، ضد پیری یافت می شود. بخشی از داروها برای افزایش ایمنی است. سرفه مزمن را برطرف می کند. چربی با ذوب شدن محتویات کوهان بدست می آید. از چربی شتر علاوه بر این که برای مصارف دارویی استفاده می شود ، در پخت و پز نیز استفاده می شود. برای پخت هر نوع غذای شتری توصیه می شود. این عطر و بویی منحصر به فرد به غذا می دهد.

۱۴۰۰/۳/۲۸محتوای کالری و ارزش غذایی کالری گوشت شتر نسبتاً کم است. 160 كيلوكالري در هر 100 گرم بافت عضلاني وجود دارد. این مقدار 2 برابر کمتر از گوشت خوک بدون چربی و 30 کیلوکالری است - از گوشت گاو. همین مقدار گوشت 18.9 گرم پروتئین و 9.4 گرم چربی را تشکیل می دهد. از نظر ترکیبات ، در یک سطح با گوساله است. از نظر محتوای ویتامین ها و مواد معدنی ، گوشت شتر از انواع گوشت حیوانات اهلی پیشی می گیرد. عناصر کمیاب مفید در ظروف گوشتی به بهبود عملکردهای بدن کمک می کند.

۱۴۰۰/۳/۲۸نحوه انتخاب و نگهداری گوشت شتر گوشت شتر نوعی گوشت نسبتاً کمیاب و خاص برای فروشگاه های مواد غذایی است. بنابراین ، برای اینکه به درستی انتخاب خود را انجام دهید ، باید یک شرکت تجاری خوب پیدا کنید ، که فروش مواد غذایی خوشمزه را سازمان می دهد. فروشگاه باید تمام الزامات مربوط به بهداشت و قوانین پردازش محصولات را داشته باشد. گواهی کیفیت و گزارش های دامپزشکی داشته باشید. هنگام انتخاب گوشت ، اول از همه به رنگ آن توجه کنید. در یک حیوان جوان ، باید صورتی-قرمز و بدون مناطق تیره باشد. یک رنگ تیره و قهوه ای نشان دهنده پیر بودن حیوان یا مدت طولانی محصول در یک اتاق گرم بوده است.تکه های گوشت باید مرتب خرد شوند ، بوی نامطبوع نداشته باشند. نباید روی گوشت قسمت تاریک یا باد داشته باشد. استخوان ها نباید خرد شوند. محصولات گوشتی را در یخچال نگهداری کنید. اگر ماندگاری بیش از دو روز نباشد ، بدون محفظه فریزر می توانید این کار را انجام دهید. اگر بیشتر است ، شما باید از فریزر استفاده کنید.

۱۴۰۰/۳/۲۸ با گوشت شتر چی بپزم گوشت شتر به تمام روش های آشپزی موجود تهیه می شود. گوشت شتر خوب سرخ شده ، خورشتی ، پخته ، در محصولات گوشت چرخ کرده ، در پای ، شیرینی است. سوپ های غنی و معطر درست می کند. هر غذایی که از این محصول تهیه شود ، اگر به درستی برای پخت و پز تهیه شود ، بسیار خوشمزه تر خواهد بود. برای پخت گوشت شتر ، گوشت ماریناد ، رسیده ، کوبیده می شود. سودمندی و نوعی کوبیدن در شرح زندگی دامداران مغولستان شرح داده شده است. طرز پخت گوشت شتر و برای زود پختن گوشت شتر صبح ، چوپان قبل از عزیمت با گله به چراگاه ، تکه ای پیچیده از گوشت شتر را زیر زین گذاشت. عصر هنگام بازگشت به یورت ، او از زیر زین یک تکه گوشت خوب کوبیده را بیرون آورد که برای پخت و پز در اختیار زنان قرار گرفت. ساختار گوشت زده شده تسطیح شده ، الیاف متراکم پاره شده است. گوشت بدون تغییر در ترکیب نرم می شود. تهیه گوشت از قبل ، زمان پخت را کاهش می دهد.

۱۴۰۰/۳/۲۸گوشت شتر به گوشت گوساله شباهت دارد اما کمی خشن است و طعم شیرینی دارد.

۱۴۰۰/۳/۲۸ جالب اینجاست که گوشت شتر که لایه داخلی چربی ندارد ، به عنوان یک محصول رژیمی در نظر گرفته می شود. در کشورهای عربی ، گوشت شتر وسیله ای عالی برای افزایش قدرت در نظر گرفته می شود

۱۴۰۰/۳/۲۸قسمتهای زیادی از شتر خورده می شود ، از زبان گوشتی گرفته تا دم شلاق مانند. گوشت شتر طعم گوشت گاو را دارد و هرچه جوانتر باشد از ارزش و خوشمزه تری برخوردار است. گوشت شتر ، مانند گوشت های دیگر ، قابل سرخ شدن ، آب پز کردن ، خورشت است. خورش ، پته ، کباب پز ، همبرگر ، شاورما ، بلیاشی از آن تهیه می شود. با گوشت شتر چی بپزم تهیه گوشت شتر هم در قطعات بزرگ و هم در قطعات کوچک آسان است. بهترین گوشت از کوهان شتر است ؛ برای پخت گوشت شتر آن را معمولاً با ادویه یا خورشت سرخ می کنند. گوشت از ران به گوشت چرخ شده پیچ خورده و کوکوی یا کوفته آماده می شود و آنها را در یک ماریناد پخته می شود. پاهای نرم روی آتش آزاد سرخ می شوند ، به وفور با ادویه جات ترشی جات شده اند. معده و قلب معمولاً با سبزیجات خورشت خورده می شوند.گوشت ظریف شتر بخشی از غذای معروف مراکشی است - تاگین. پخت آسان است: گوشت با سبزیجات مخلوط شده و در قابلمه سفالی سنتی پخته می شود.

۱۴۰۰/۳/۲۸برای پخت گوشت شتر بالغ ، باید آن را به مدت 4 ساعت بپزید. اگر می خواهید گوشت ریز خرد شده را سرخ کنید ، برای زود پختن گوشت شتر پیش از آن باید آن را به مدت 3 ساعت در سرکه بخوابانید ، پس از آن به طور قابل توجهی نرم و طعم بهتر می شود. برای سرخ كردن بهتر است از قسمت نازك یك حیوان جوان یا فیله استفاده شود.

۱۴۰۰/۳/۲۸ گوشت شتر برای سلامت پوست و غشاهای مخاطی ، سیستم عصبی و گوارشی مفید است. عناصر کمیاب موجود در گوشت قند خون را تنظیم می کنند. گوشت شتر حاوی آنتی اکسیدان است. گوشت شتر سرشار از فسفر ، پتاسیم ، آهن ، ویتامین های B1 ، B2 ، B9 ، PP ، C ، E و A. است و هیچ لایه داخلی چربی ندارد ، این یک محصول غذایی است.

۱۴۰۰/۳/۲۸ در روم و ایران باستان ، گوشت شتر یک غذای خوشمزه به حساب می آمد. در مغولستان ، چربی ارزشمندی از گوشت شتر تهیه می شد. گوشت شتر در آفریقای شمالی ، خاورمیانه و آسیای میانه بسیار گسترده است.

۱۴۰۰/۳/۲۸ اولین ذکرهای مربوط به گوشت شتر به زمان کتاب مقدس برمی گردد. قوانین موسی خوردن گوشت شتر را ممنوع کرده است ، اگرچه شیر آن نوشید و هنوز هم نوشیده می شود. گوشت شتر قرن هاست که پایه اصلی طبخ عشایر سنتی است. قبایل عشایر فقط می توانستند از محصولات برای نگهداری طولانی مدت استفاده کنند یا گوشت حیواناتی را که با خود آورده اند بخورند: معمولاً آنها شتر بودند. عشایر کوچنده در سفر ، گوشت شتر را با محصولات و اقلام دیگر مبادله می کردند. گوشت شتر به این ترتیب در سراسر جهان پخش می شود

۱۴۰۱/۲/۴چگونه جگر شتر را نرم کنیم برای اینکه جگر مزه تلخی پیدا نکند و نرم شود بعد از تکه تکه کردن آن را در شیر خیس کنید. زمان توصیه شده خیساندن 30 دقیقه تا چند ساعت است. جوش شیرین همچنین می تواند جگر شتر را نرم کند . کافی است روی هر تکه جگر شتر را جوش شیرین بپاشید، حدود یک ساعت صبر کنید و بعد خوب آبکشی کنید.

۱۴۰۱/۲/۴جگر شتر مانند گوشت این حیوان نه تنها دارای اسیدهای آمینه پروتئینی مفید و اجزای ضروری است، بلکه به دلیل خواص متعددی شهرت دارد.... 1. ابتدا جگر برای مبتلایان به آسم توصیه می شود. در شرق و آسیا، این بخشی از درمانی است که مکمل درمان دارویی است..... 2. ثانیاً خستگی را برطرف می کند و به بدن کمک می کند تا انرژی بگیرد...... 3. ثالثاً برای بیماری های مزمن انسدادی ریه اندیکاسیون دارد، سرفه را برطرف می کند.... جگر به سادگی و به سرعت آماده می شود. دستور العمل ما را بر اساس سنت های مردم شرق آفریقا امتحان کنید.....

۱۴۰۱/۲/۴جگر شتر را چگونه بپزیم......... 1 کیلوگرم جگر شتر؛..... 70 میلی لیتر روغن نباتی با کیفیت بالا؛........ 30 میلی لیتر سس سویا؛.......... 3 فلفل دلمه ای متوسط ​​تازه - زرد، قرمز و سبز؛....... 1 پیاز بزرگ؛...... نمک، فلفل کاین و فلفل سیاه برای مزه؛....... 1/2 قاشق چایخوری از گیاهان یا ادویه های مورد علاقه شما........ طرز تهیه جگر شتر......... جگر شتر را بشویید، خشک کنید، به نوارهای نازک برش دهید. یک حوله را روی تخته پهن کنید، گوشت را پهن کنید، با حوله دوم بپوشانید. اجازه دهید جگر شتر به دمای اتاق برسد. پیاز را به حلقه های نیمه نازک خرد کنید. هسته فلفل ها را جدا کنید، به نوارهایی به ضخامت 0.5 سانتی متر برش دهید. روغن را در یک ماهیتابه بزرگ با دیواره ضخیم قرار دهید تا گرم شود، اگر یک وک مدل دارید ایده آل است. پیاز را با هم زدن تفت دهید تا کمی طلایی شود سپس در سس سویا بریزید و بگذارید یک دقیقه تبخیر شود. بعد، جگر را اضافه کنید. با چرخاندن مداوم غذا را بپزید. در این فرآیند، نمک و فلفل، سبزی را بریزید. به خاطر داشته باشید که خود سس سویا معمولاً شور است. بعد از 2-3 دقیقه فلفل های خرد شده را اضافه کنید. 3-4 دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه دهید تا فلفل ها نرم شوند. یک غذای روشن و رنگارنگ را با هر غذای جانبی - سبزیجات تازه، غلات - سرو کنید. سیب زمینی با جگر شتر عالی است. حتماً مقداری چای سبز درست کنید یا نوشیدنی تهیه کنید، مخصوصاً اگر غذاهای تند دوست دارید و فلفل کاین را کم نکنید.

۱۴۰۱/۲/۴مدت زمان پخت گوشت شتر ........... برای زود پختن گوشت شتر ........ برای پختن گوشت شتر بالغ باید آن را به مدت 4 ساعت بپزید. اگر می خواهید گوشت ریز خرد شده را سرخ کنید ، باید 3 ساعت قبل در سرکه بخوابانید و پس از آن به میزان قابل توجهی نرم شده و طعم بهتری پیدا کند. برای سرخ کردن بهتر است از گوشت نازک حیوان جوان یا فیله استفاده شود.

۱۴۰۱/۲/۴گوشت شتر چه طعمی دارد؟ قسمت های زیادی از شتر خورده می شود، از زبان گوشتی گرفته تا دم شلاق مانند. گوشت شتر طعمی شبیه گوشت گاو دارد و هر چه جوانتر باشد، ارزش و طعم بیشتری دارد. گوشت کوهان شتر بهترین آن است که معمولا با ادویه سرخ شده یا در خورش پخته می شود. گوشت شتر را می توان سرخ، آب پز و خورش کرد

۱۴۰۱/۲/۴چه ملت هایی گوشت شتر می خورند؟ در میان اعراب، مغول ها، کلیمی ها، قزاق ها و دیگر مردمانی که در بیابان ها و مکان های استپی زمین زندگی می کنند، غذا با گوشت شتر از دیرباز آشنا شده است. غذا با گوشت شتر توسط عشایر - بادیه نشینان، چوپانان مغولی، جمعیت روستاها و شهرهای کشورهای عربی و آفریقایی - استفاده و خورده می شدند.

۱۴۰۱/۲/۴شیر شتر برای چیست؟ در عربستان از این شیر برای تهیه شیر کاکائو استفاده می شود. در هند از شیر شتر برای تهیه بستنی استفاده می شود. این شیر دارای ارزش غذایی بالایی است، زیرا حاوی بسیاری از مواد معدنی مفید - آهن، فسفر، گوگرد و کلسیم است

۱۴۰۱/۲/۴شیر شتر برای صورت مفید است؟ شیر شتر سرشار از مواد مفید مختلف است: پروتئین هایی که پوست را مرطوب، تغذیه و جوان می کنند، ویتامین ها: C، A، B1، B2 و B12، ایمونوگلوبولین و کاروتن طبیعی، مواد معدنی مختلف.

۱۴۰۱/۲/۴از شیر شتر چه چیزی می توان تهیه کرد؟ در برخی از کشورهای آسیای مرکزی و همچنین در امارات متحده عربی، شیر شتر یک محصول روزمره است که از آن برای تهیه پنیر، کومیس و همچنین کاکائو و بستنی استفاده می شود. برای اولین بار مردم در حدود دو هزار سال قبل از میلاد در عربستان شروع به اهلی کردن شتر کردند

۱۴۰۱/۲/۴شیر شتر چه بیماری هایی را درمان می کند؟ یک رژیم درمانی ترکیبی مبتنی بر شیر شتر و ادرار شتر توسط طب شرقی در درمان سرطان، بیماری های سرطانی و پوستی، هپاتیت، بیماری های معده، سل، بیماری های آلرژیک، پوکی استخوان و سایر بیماری های استخوانی، دیابت، بیماری های آلرژیک و ... استفاده می شود

۱۴۰۱/۲/۴آیا می توانید شیر شتر را خام بنوشید؟ توصیه شده زائرانی که به حج به عربستان سعودی می روند، بهداشت فردی را به شدت رعایت کنند و به ویژه شیر خام شتر ننوشند .

۱۴۰۱/۲/۴چرا شیر شتر ترش نمی شود؟ شیر شتر به دمای نگهداری مقاوم است و مدت بیشتری ترش نمی کند ، زیرا حاوی ترکیبات ضد باکتری زیادی است، به همین دلیل تعداد لاکتو و بیفیدوباکتری های مسئول ترشی کم است.

۱۴۰۱/۲/۴پخت گوشت شتر از گوشت شتر همان غذاهایی که از گوشت گاو و گوساله تهیه می شود. اما کوهان شتر قسمت خاصی است. مرسوم است که آن را سرخ کنید، ظرف لطیف می شود، کمی ترد می شود، دارای رنگ گیلاسی غنی است. از نظر فواید، گوشت کوهان شتر یک محرک ایمنی است که می تواند فرآیندهای تومور را سرکوب کرده و از اختلالات غدد درون ریز جلوگیری کند. علاوه بر این، آن را به عنوان یک داروی مقوی جنسی می دانند که خلق و خوی را تحریک می کند.

۱۴۰۲/۸/۱۵گوشت شتر یکی از خوشمزه ترین انواع گوشت است. طعم گوشت شتر تا حدودی یادآور گوشت گاو و گوساله است، اما طعم شیرین تری دارد. گوشت شتر با سبزیجات سبز، غلات، سیب زمینی، هویج، کلم، گیاهان و ادویه جات تند، سس سویا و نوشیدنی ها خوشمزه می شود.

۱۴۰۲/۸/۱۵در مورد گوشت کبابی مهم است که گوشت ، بیات شده باشد یا مدتی از زمان ذبح گذشته باشد زیرا نرمی آن قابل قیاس با گوشت تازه ذبح شده نیست

۱۴۰۲/۸/۱۶طریقه پخت کوهان شتر ............ تو ایران بیشتر از روغن کوهان شتر استفاده میشه اما تو کشورهای دیگه دقیقا مثل گوشت به تیکه های 10 سانتی برش می زنند و با نمک فراوان نمک سود می کنند. اول 2 تا 3 داخل نمک می مونه و بعد میشورن خشک می کنند و انواع ادویه را به تمام سطوح می مالند از سیخ رد می کنند و یک روز تو آفتاب می ذارن تا خشک بشه و بعد در تنور دودی می کنن. دودی کردن هم به این روشه که چوب رو با رنده مخصوص می تراشن مثل حالتی که مداد را می تراشیم . چوب پودر نمی شود حالت تراشه دارد . تراشه ها را داخل سینی گذاشته و روشن می کنند . تراشه ها شروع به دود می کنند . درب تنور را می گذارند تا کوهان شتر حسابی دود بخورد و طعم دود بگیرد و بعدا برای استفاده مانند ورقه های کالباس برش می زنند و داخل ساندویچ استفاده می کنند.

در ادامه بخوانید...

ارتباط مصرف زیاد گوشت قرمز و سرطان

در

(سیارک) : تحقیقات نشان می دهد که سرخ کردن و کباب کردن گوشت قرمز به حدی که سطح آن کمی بسوزد می تواند مواد شیمیایی سرطان زا تولید کند.

این مطالعه نشان داد که احتمال ابتلا به سرطان مثانه در افرادی که گوشت قرمز به شدت سرخ شده یا کباب شده، بخشی از رژیم غذایی آنها بود دو برابر کسانی است که گوشت قرمز کم سرخ یا کباب شده، مصرف می کنند.

ظاهرا در این مطالعه به اثر گوشت آبپز بر سرطان مثانه اشاره ای نشده است.یافته های مطالعه تازه به روی 1700 نفر در یک کنفرانس تحقیقات سرطان در آمریکا عرضه شد. پژوهشگران دانشگاه تگزاس دریافتند که این خطر برای کسانی که گوشت قرمز کاملا سرخ شده مانند استیک و گوشت خوک نمک سود (بیکن) مصرف می کنند، بیشترین است.(سیارک)

اما براساس این مطالعه حتی گوشت مرغ و ماهی نیز وقتی سرخ شده باشد، احتمال ابتلا به سرطان را به طول قابل توجهی بالا می برد.سه نوع عمده از مواد شیمیایی سرطان زا که به "اچ سی اِی"ها معروف هستند خطر ابتلا به سرطان را به میزان بیش از دو برابر و نیم افزایش دادند.و به نظر می رسید که بعضی افراد از لحاظ ژنتیکی بیشتر در برابر این نوع رژیم آسیب پذیرند.

در این مطالعه که طی 12 سال انجام شد، محققان دی ان اِی کلیه شرکت کنندگان را تحلیل کردند و متوجه شدند که داشتن ژن های خاص خطر ابتلا به سرطان مثانه را در برخی افراد که زیاد گوشت قرمز می خورند پنج برابر می کند.گوشتی که حسابی سرخ یا کباب شده باشد قبلا به سرطان لوزالمعده ارتباط داده شده بود.

متخصصان سرطان می گویند که تحقیقات بیشتری برای اطمینان از ارتباط مصرف مرتب گوشت قرمز با سرطان مثانه لازم است و اینکه آیا نحوه پختن آن تاثیری دارد یا نه.

دکتر پاناگوئیتا میترو از "صندوق جهانی تحقیقات سرطان" گفت: "وقتی همه شواهد درباره مصرف گوشت و سرطان را بررسی کردیم، حاکی از افزایش سرطان مثانه به دلیل مصرف گوشت قرمز نبود."

"اما در این زمینه که گوشت قرمز یا گوشت پردازش شده خطر سرطان روده را افزایش می دهد شواهد قانع کننده ای وجود دارد.""به همین دلیل است که توصیه می کنیم مردم مصرف گوشت قرمز را به 500 گرم - وزن گوشت پخته شده - در هفته محدود کنند یا به کلی از خوردن گوشت پردازش شده پرهیز کنند."

سالانه بیش از 10 هزار مورد سرطان مثانه در بریتانیا ثبت می شود.حدود پنج هزار نفر هر سال در اثر این سرطان می میرند و تقریبا 90 درصد موارد مرگ در افراد بالای 65 سال است.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۴کی می تونه گوشت کیلویی 50 هزار تومن رو زیاد مصرف کنه

در ادامه بخوانید...

آیا گوشت قرمز برای ما مضر است

در

گوشت قرمز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متعددی است که برای سلامتی و یک رژیم غذایی متعادل ضروری میباشد. با این حال در سالهای اخیر ارزش خود را از دست داده است، مطالعات نشان داده اند گوشت قرمز خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری ها را افزایش میدهد. ایا واقعا برای ما مضر است؟(سیارک

بررسی میکنیم: به هر نوع گوشت که از عضله پستانداران تهیه میشود، گوشت قرمز میگویند. که شامل گوشت گاو، گوسفند، بره، گوساله و خوک میباشد. بعضی از خانوداه ها گوشت قرمز را جزو مواد غذایی اصلی خانواده میدانند، برخی هم روزانه به شکل های مختلف از گوشت استفاده میکنند. سال گذشته، بطور متوسط هر فرد امریکایی 106.6 پوند گوشت قرمز مصرف داشته است. اگرچه این مقدار ممکن است زیاد بنظر برسد ولی درمقایسه با سال 1970 به میزان 145پوند کاهش یافته است. درطول سال گذشته، مصرف گوشت هر نفر 10پوند کاهش یافته، ملاحظه میشود از سال 1960 تا 2014 مصرف سالانه هر فرد 101پوند کاهش یافته است. چرا بسیاری از ما مصرف گوشت قرمز را کاهش داده ایم؟

تمایل به مصرف غذاهای گیاهی

باتوجه به نظر سنجی "هریس"  2016، عده ای با توجه به علاقه ای که به حیوانات دارند گیاه خوار هستند. با این حال، بیش از میلیونها نفر از ما به غذاهای گیاهی دل بسته ایم زیرا معتقدیم که گیاهان نسبت به گوشت قرمز سالمتر هستند. طبق نظر سنجی "هریس" 37 درصد بزرگسالان هنگام ناهار از غذاهای گیاهی استفاده میکنند و دلیل این امر را سالم بوند غذاهای گیاهی میدانند. در دسامبر 2016 یک مقاله معروف اکادمی تغذیه و رژیم های غذایی اعلام کردند که رژیم غذایی گیاهی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 62درصد کاهش میدهد. (سیارک

دیابت و فشار خون بالا از شایع ترین علل ناراحتی های کلیه هستند که با مصرف گوشت قرمز بوجود می ایند. افرادی که 25درصد غذای انان را گوشت قرمز تشکیل میدهد، 40درصد بیشتر از افراد دیگر به ناراحتی کلیه مبتلا میشوند. مطالعات نشان داده مردم میتوانند پروتئین مورد نیاز خود را از طریق گیاهان یا مصرف گوشت سفید (ماهی، مرغ و صدف) فراهم کنند. در ایالات متحده سالانه 610 هزار نفر بر اثر بیماری قلبی فوت میکنند که یک رژیم غذایی ناسالم، با چربی اشباع و کلسترول علت این مرگ ومیر شناخته شده است. محققان دانشگاه کلمبیا در نیویورک، نشان داده اند که باکتری های هضم روده یک ترکیب موجود در گوشت بنام "الکارنیتین" را به یک ترکیب بنام "تری متیل آمین -N  اکسید" تبدیل میکنند (TMAO) محققان با آزمایش روی موش دریافتند که TMAO منجر به تجمع چربی در رگها، و درنهایت منجر به سکته قلبی میشود. اگرچه برخی از مطالعات این احتمال را ضعیف اعلام کرده اند. یک مطالعه توسط محققان دانشگاه "پرو" اعلام کردند که 3اونس گوشت قرمز (3بار درهفته) خطری برای بیماری قلبی ایجاد نمیکنند.

"دیورتیکولیت" التهابی است که به عوارض شدیدی از جمله ابسه، سوراخ شدن روده بزرگ و عفونت در دیواره شکم منجر میشود. درحالی که علل خاص "دیورتیکولیت" مشخص نشده، اعلام شده یک رژیم غذایی با فیبر بالا و مقدار زیادی گوشت میتواند ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. محققان در یک آزمایش دریافته اند افرادی که مصرف گوشت بالایی داشتند 58درصد بیشتر از بقیه به "دیورتیکولیت" مبتلا شده اند.

چقدر گوشت قرمز بخوریم؟

با وجود خطرات بهداشتی ناشی از مصرف گوشت قرمز، لازم است توجه داشته باشیم که گوشت قرمز سرشار از مواد مغذی است.بعنوان مثال مصرف روزانه 100گرم گوشت قرمز 25درصد ویتامین B3 و 32درصد از "روی" مورد نیاز روزانه را فراهم میکند. گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی آهن است که بهتر از آهن گیاهی جذب بدن میشود و همچنین دارای ویتامین B6، سلنیوم و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی میباشد. موسسه تحقیقات سرطانی امریکا پیشنهاد داده برای جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان هفته ای 18اونس گوشت قرمز پخته مصرف و از خوردن گوشت فراوری شده کاملا اجتناب شود. با این حال اشاره شده گوشت قرمز ارزش غذایی بالایی داشته و باید ان را در تحقیقات اینده مد نظر قرار دهیم.منبع:medicalnewstoday.com

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در قسمت نظرات ما را مطلع کنید.  

 

حق انتشار مقالاتی که در سایت سیارک ثبت می شود متعلق به سایت سیارک است و امکان انتشار به صورت کلی یا بخشی از آن بدون ذکر نام منبع  (سیارک) ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا مصرف گوشت قرمز برای بدن ضروریست؟

در

آیا مصرف گوشت قرمز برای بدن ضروریست؟ چه مقدار درهفته باید مصرف کنیم؟ آیا پرهیز کامل از گوشت در درازمدت زیانبار است؟ آیا می توان بدون گوشت تغذیه کامل و سالم داشت؟
گوشت قرمز یکی از منابع پروتئین و آهن است. تحقیقات نشان داده که رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از سالمترین رژیم‌های غذایی است و در این رژیم، مصرف گوشت قرمز کم است و بیشتر در آخر هفته یا مناسبت‌ها خورده می‌شود. تردیدی نیست که تغذیه‌ای که گوشت و بخصوص گوشت قرمز زیاد داشته باشد تغذیه متعادلی نیست.

هر چند نمی‌توان با قطعیت دفعات خوردن گوشت در هفته را مشخص کرد، اما می‌توان گفت گیاهخواران و گیاهخواران مطلق از نخوردن گوشت قرمز منع نشده‌اند و فقط ملاحظاتی به آنها توصیه شده است.

اگر دائم گوشت قرمز مصرف می‌کنید بهتر است که بیشتر از روزی هفتاد گرم نباشد (هفته‌ای نیم کیلو). اگر این مقدار ناچیز به نظر می‌رسد یک راه آن است که مصرف آن را به یکی دو روز در هفته تقلیل دهید. کباب کردن گوشت کم چربی (بنحوی که روغن گوشت از زیر آن خارج شود) بهترین روش است، مثل کباب چنجه یا برگ اما نه مثل کباب کوبیده که چربی زیاد دارد.

رژیم غذایی مناسب برای کبد چرب چیست؟

کبد چرب که دلیلی غیر از مصرف الکل داشته باشد درجات مختلف دارد. درجه خفیف آن که معمولا بدون علامت است ممکن است در افراد زیادی وجود داشته باشد که محصول جمع شدن چربی در سلول‌های کبد است. در درصد کمی از جمعیت این چربی می‌تواند باعث التهاب کبد شود و درجات شدیدتر را ایجاد کند که می‌تواند در نهایت به سیروز کبد و از کار افتادن آن منجر شود. چاقی، دیابت نوع دوم، فشار خون، کلسترول بالا، سن بالای پنجاه و سیگار عوامل زمینه‌ساز آن هستند. بنابراین بطور کلی می‌توان گفت تغذیه سالم و متعادل، ورزش، ترک سیگار و تنظیم قند خون راهکارهای اصلی هستند و خوردن روغن زیتون صبحگاهی یا خودداری از خوردن میوه برای درمان آن پایه طبی ندارد.

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادات رفتاری که سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود هفده مورد

در

سرطان یکی از خطرناک ترین بیماری هایی است که به واسطه آن همه ساله در نقاط مختلف جهان انسان های زیادی جان خود را از دست می دهند. بنا به بررسی ها و تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند، انتظار می رود تا بیست سال آینده حداقل بیست و دو میلیون مورد سرطان وجود داشته باشد. بسیاری از ما در طول روز کارهایی انجام می دهیم که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند و متأسفانه خود، از این کارها و خطراتی که متوجه سلامت ما می کنند آگاهی نداریم. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این مقاله شما را با برخی از این عادات رفتاری آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

خوردن گوشت نیم سوز شده

بسیاری ترجیح می دهند گوشت خود را برای مدت زمان طولانی تری نسبت به زمان معمول روی حرارت نگاه دارند و این کار باعث می شود گوشت حالتی نیم سوز شده پیدا کند. مسئله ای که در این خصوص وجود دارد این است که هنگام پختن و یا سرخ کردن گوشت با حرارت بالا، مواد شیمیایی ای در گوشت آزاد می شوند که باعث شکل گرفتن تغییراتی در حالت دی ان ایِ گوشت می شوند و متأسفانه همین تغییر است که در نهایت گوشت را بدل به تهدیدی برای سلامت می کند، چرا که امکان ابتلا به سرطان با خوردن گوشتی که این گونه طبخ شده باشد، افزایش پیدا می کند. تحقیقاتی دوازده ساله در خصوص مصرف گوشت و تأثیر آن بر سلامت انسان انجام شد و نتایج آن در مجله ای به نام Nature منتشر شد. نا گفته نماند که برای انجام این تحقیقات گروهی تقریباً شصت هزار نفری از مردم انتخاب شده و روی آن ها تحقیقات و بررسی را آغاز کردند. نتایج حاکی از آن بود خطر ابتلا به سرطان در میان افرادی که گیاه خوار بودند، بسیار کمتر از کسانی بود که به طور مرتب گوشت مصرف می کردند. توصیه محققان این مجله این بود که در صورت امکان گوشت را از برنامه غذایی خود حذف کنیم و اگر چنین امکانی نیست در طبخ آن دقت کرده و از قرار دادن آن در معرض حرارت بالا پرهیز کنیم.

استفاده از بطری های پلاستیکی

بنا به تحقیقات صورت گرفته، بطری های پلاستیکی که معمولاً برای منظور نگه داری از آب معدنی از آن ها استفاده می شود، مواد شیمیایی خطرناکی دارند. یکی از آن مواد شیمیایی با نام بی پی ای شناخته می شود. بی پی ای، نوعی هورمون است که پس از وارد شدن به بدن، در کارکرد نقاط مختلفی از بدن اختلال ایجاد کرده و در نهایت خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. البته تحقیقات در خصوص بطری های پلاستیکی هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می برد و هنوز نمی توان با جرأت گفت که به هیچ وجه نباید از آن ها بهره گرفت، با این حال، توصیه می شود یک بطری از جنس فلز و یا سرامیک تهیه کرده و در آن بریزید که مطمئناً خطری برای سلامت نخواهند داشت.

عادات رفتاری که سبب افزایش احتمال خطر ابتلا به سرطان پوست می شود بخش اول

عادات رفتاری که سبب افزایش احتمال خطر ابتلا به سرطان پوست می شود بخش دوم 

خوابیدن در حالی که تلفن هوشمند نزدیک به سر باشد

بسیاری هستند که علاقه دارند در زمان خوابیدن به موسیقی آرامش بخشی که توسط تلفن هوشمند خود پخش می کنند گوش دهند و در هنگام گوش دادن به خواب فرو بروند. این گونه افراد حتماً باید این نکته را به خاطر داشته باشند که باید تا جایی که امکان دارد، موبایل خود را دورتر از سر خود قرار دهند. در حقیقت نباید زمانی که به خواب می روند، موبایل نزدیک به سرشان باشد. در ماه دسامبر گذشته، تحقیقاتی در مرکز سلامت کالیفرنیا در این خصوص صورت گرفت و نتایج این تحقیقات حاکی از آن بود که بسامد رادیویی ای که از دستگاه های تلفن هوشمند ارسال می شود، می تواند خطر زیادی را متوجه مغز انسان کرده و در نهایت خطر ابتلا به سرطان مغز را افزایش می دهد. به همین خاطر است که توصیه شده است تا جای ممکن این گونه وسایل را در هنگام خواب نزدیک به خود قرار ندهیم.

نشستن و عدم تحرک بیش از اندازه

روزهایی در هفته برای همه ما وجود دارند که کارهای زیادی برای انجام دادن داریم و مدام باید این طرف و آن طرف برویم. این در حالی است که برخی روزهای هفته را نیز، به طور معمول در حال نشستن می گذرانیم و فعالیت بدنی چندانی نداریم. البته حالت دوم به احتمال زیاد برای بسیاری خوشایندتر خواهد بود، با این حال این نکته را باید به خاطر داشته باشیم که نشستن بیش از اندازه و عدم تحرک نیز از جمله مواردی است که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. در سال 2014، نتایج چهل و سه تحقیقی که طی دهه اخیر در خصوص سرطان و عواملی که باعث آن می شود، انجام شده بود، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج این بررسی ها حاکی از آن بود که نشستن بیش از اندازه در طول روز خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش می دهد. برای نمونه خطر ابتلا به سرطان ریه در این گونه افراد، با افزایشی شش درصدی همراه بوده است.

شستشوی لباس های آلوده

این مورد ممکن است برای برخی کمی عجیب به نظر برسد و ممکن است این سؤال برایشان پیش بیاید که چگونه این کار می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که بسیاری از مواد شوینده ای که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند، حداقل بین یک تا چهار واحد ماده شیمیایی ای در خود دارند که با نام دی اکسین شناخته می شود. این ماده شیمیایی بسیار خطرناک است و خطر ابتلا به سرطان در کسانی که بیش از اندازه در معرض آن قرار بگیرند وجود دارد. در گذشته تحقیقاتی بر روی گونه های جانوری انجام شده است. جانورانی که در معرض دی اکسین و در تماس با آن قرار گرفته بودند، به نسبت جانوران دیگر بیشتر خطر ابتلا به سرطان و تشکیل غده های سرطانی در آن ها مشاهده شد و همین مسئله است که محققان را کمی نگران کرده و باعث شده این مورد ذکر شود. می توان برای شستشوی لباس ها از مواد طبیعی تر استفاده کرد و یا با تدابیر بهداشتی کامل به سراغ مواد شوینده رفت تا حتی المقدور از تماس مستقیم با آن خود داری شود.

استفاده از دئودورانت

اگر از کسانی هستید که عادت به استفاده روزانه از دئودورانت دارید، بهتر است با دقت بیشتری این مورد را مطالعه کنید. بنا به تحقیقات صورت گرفته در این خصوص، آلومینیم موجود در دئودورانت که به منظور کاهش و یا متوقف کردن تعریق در آن مورد استفاده قرار می گیرد، زمانی که توسط پوست بدن جذب می شود، می تواند دردسر ساز شده و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. اتفاقی که پس از جذب این آلومینیم توسط پوست بدن می افتد این است که در کارکرد گیرنده های استروژنی بدن اختلال ایجاد کرده و در نهایت خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. با این وجود برخی از محققان و مراکز تحقیقاتی دیگر نیز بر این باور اند که برای مشخص تر شدن این مسئله و تأثیر دئودورانت بر افزایش سرطان، باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

عدم رسیدگی به سلامت دهان و دندان

رسیدگی به سلامت دهان و دندان، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، از مهمترین کارهایی است که به هیچ وجه نباید در انجام آن غفلت کرد. علاوه بر این که سلامت دهان و دندان خود به تنهایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در اتفاقات بسیاری تأثیر مستقیم دارند، عدم رسیدگی به آن، خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش می دهد. تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته نشانگر این مسئله است که وضعیت بد لثه می تواند در نهایت تا چیزی حدود بیست و چهار درصد خطر ابتلا به سرطان هایی مانند سرطان ریه را افزایش دهد که در نوع خود قابل توجه است.

روشن گذاشتن تلویزیون در هنگام خوابیدن

بسیاری عادت کرده اند که به هنگام خوابیدن در مقابل تلویزیون قرار گرفته و صدای کم تلویزیون به آن ها کمک می کند راحت تر به خواب فرو بروند. نکته ای که این گونه افراد باید مد نظر داشته باشند این است که متأسفانه نور غیر طبیعی ای که تلویزیون تولید می کند، می تواند برای بدن بسیار مضر باشد. بنا به تحقیقات انجام شده در این خصوص، این عادت رفتاری خطر ابتلا به سرطان سینه و نیز سرطان پروستات را افزایش می دهد، چرا که اختلال زیادی در کارکرد ملاتونین بدن به وجود می آورد. ملاتونین هورمونی است که به هنگام خواب ترشح می شود و کمک می کند انسان سریع تر و راحت تر به خواب فرو برود.

استفاده از شمع های خوشبو کننده

این گونه شمع ها بسیار آرام بخش هستند و تأثیر فوق العاده ای از این لحاظ دارند و می توان با استفاده از آن ها به سرعت به کاهش استرس و اضطراب کمک کرد، با این حال، باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که استفاده از این گونه شمع ها و قرار گرفتن بلند مدت در معرض آن ها می تواند خطراتی جدی برای سلامت ما به همراه داشته باشد. این گونه شمع ها حاوی مقادیر زیادی مواد نفتی و قابل اشتعال هستند (بنزن و تولئون از جمله این مواد هستند) که قرار گرفتن در معرض آن ها برای بلند مدت و تنفس در هوایی که این گونه مواد در حال سوختن هستند، می تواند خطراتی را متوجه سلامت انسان کند و مهمتر از همه خطر ابتلا به سرطان به واسطه این عادت رفتاری افزایش پیدا خواهد کرد.

استفاده از  پودر بچه

بسیاری از محققان توصیه می کنند استفاده از این گونه پودر ها را تا جایی که امکان دارد کمتر کنیم. تحقیقاتی در سال 2010 در خصوص پودر بچه و تأثیرات آن بر سلامت انجام شد و نتایج آن در مجله ای که مختص به سرطان و عوامل آن بود منتشر شد. این نتایج حاکی از آن بود که استفاده از این گونه پودر ها، خطر ابتلا به برخی گونه های به خصوص سرطان را در خانم ها تا بیست و چهار درصد افزایش می دهد که درصد بالایی است و در نوع خود قابل توجه. به خاطر همین افزایش چشم گیر خطر ابتلا به سرطان است که توصیه میشود تا جایی که امکان دارد استفاده از این گونه پودر ها را کمتر کنیم.

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی پارابن

پارابن، نوعی ماده شیمیایی نگه دارنده است که در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی از آن بهره گرفته می شود. نکته ای که در خصوص پارابن ها وجود دارد این است که این ماده شیمایی می تواند بسیار خطرناک باشد و افراد زیادی از خطرات این ماده شیمیایی آگاهی ندارند. پارابن به سادگی توسط پوست بدن جذب شده و وارد جریان خون می شود و پس از آن کمک شایانی به تولید سلول هایی می کند که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. البته در حال حاضر افراد زیادی هستند که دیگر از این گونه محصولات آرایشی بهداشتی استفاده نمی کنند و به جای آن از مواد طبیعی برای زیبایی خود بهره می گیرند و این بسیار امیدوار کننده است.

خوردن گوشت های فرآوری شده

یکی از مهمترین کارهایی که برای پیش گیری از سرطان بهتر است مد نظر قرار بگیرد، یافتن جایگزینی مناسب برای ساندوچ های فست فود و هات داگ است. ساندویچ هایی که با سبزیجات تهیه می شوند، جایگزینی بسیار مناسب برای این کار به شمار می رود. مرکز سلامت و تحقیقات در خصوص سرطان در آمریکا اخیرا اطلاعاتی در این خصوص منتشر کرده است و بنا به این اطلاعات، گوشت فر آوری شده یکی از محصولات و مواد خوراکی ای است که در طبقه بندی این مرکز سلامت و تحقیقات، به عنوان ماده ای سرطان زا در نظر گرفته شده است. در حقیقت مصرف تنها 1.8 واحد گوشت فرآوری شده در طول روز می تواند خطر ابتلا به برخی از گونه های مشخص سرطان را تا چیزی حدود هجده درصد افزایش دهد که در نوع خود بسیار قابل توجه است.

ارتباط بین غذاهای با درجه فرآوری بالا‌ و سرطان 

قرار گرفتن و تنفس در معرض آلودگی های هوا

متأسفانه شرایط حال حاضر کره زمین به گونه ای شده است که حتی تنفس عادی هم می تواند به افزایش خطر ابتلا به سرطان دامن بزند. مدت ها است که این مسئله کاملاً مشخص شده است و محققان به ضرر های ناشی از آلودگی هوا و خطراتی که متوجه سلامت انسان می کنند پی برده اند. بنا به اطلاعات به دست آمده از مرکز جهانی سلامت، مواد شیمیایی سرطان زایی که در هوای آلوده اطراف ما قرار دارند، تنها در سال 2010 باعث مرگ چیزی حدود 220000 نفر شده است. بیماری اصلی ای که منجر به مرگ این افراد شده سرطان ریه بوده است.

سرطان ریه؛ علت، علائم و راه های درمان - علائم بیماری 

عدم استفاده از کرم ضد آفتاب

بسیاری فکر می کنند که تنها زمانی به استفاده از کرم های ضد آفتاب نیاز پیدا می کنند که قرار است برای مدتی طولانی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند و این در حالی است که این باور اشتباهی است و صرف نظر از این که برای چه مدتی قرار است در معرض تابش نور خورشید قرار بگیریم و این که در چه فصلی از سال به سر می بریم، استفاده از کرم ضد آفتاب از مهمترین عواملی است که از ابتلا به بیماری هایی چون سرطان پوست جلوگیری می کند.

اشتباه در هنگام بنزین زدن

مطمئنا رفتن به پمپ بنزین و فراهم کردن سوخت برای خودرو از جمله کارهایی است که طی روالی مشخص و تقریبا روزانه توسط بسیاری از افراد صورت می گیرد. متأسفانه اشتباهی رایج در این خصوص وجود دارد که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. زمانی که باک بنزین خودرو کاملاً پر می شود، به طور معمول بسیاری قادر به توقف جریان بنزین به محض پر شدن آن نیستند و این مسئله سبب می شود مقدار بسیار اندکی بیشتر از حد معمول در باک خودرو، بنزین قرار بگیرد. متأسفانه همین مقدار اندک بنزین اضافی کافی است تا در هنگام استارت زدن مجدد خودرو، مواد شیمیایی (از جمله بنزن) مختلفی وارد جریان هوا شوند که می توانند سبب افزایش خطر احتمال به سرطان ریه شوند.

ننوشیدن آب کافی

یکی از مهمترین کارهایی که باید اهیمت زیادی برای آن قائل شد، نوشیدن آب کافی در طول روز است که برای سلامت بدن بسیار ضروری است و کمک می کند تا تمامی ارگان ها و اعضای مختلف بدن، وظایف خود را به درستی انجام دهند. یکی از فوایدی که نوشیدن آب کافی در طول روز برای انسان دارد، این است که با دفع به موقع ادرار، سبب می شود خطر ابتلا به سرطان مثانه و دیگر اختلالات مربوط به آن به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین خوراکی برای رشد عضله 23 مورد

در

تخم مرغ


بیشتر مواد مغذی موجود در تخم مرغ در زرده آن قرار دارند: تقریبا نیمی از میزان کل پروتئین موجود در تخم مرغ، به همراه ویتامین های آ، دی و ای، در زرده تخم مرغ قرار دارند. علاوه بر این، تخم مرغ حاوی مقادیری کلسترول نیز هست که به طور کاملا طبیعی سبب افزایش تستوسترون موجود در بدن شده که در نهایت منجر به افزایش نیروی بدن و رشد عضله ها می شود.

بیشتر بدانیم: خواص تخم مرغ یازده مورد

روغن ماهی

روغن ماهی سبب کاهش التهاب شده و نیز به چربی سوزی و افزایش میزان تستوسترون موجود در بدن نیز کمک می کند. به همین خاطر است که پیش از رفتن به باشگاه و انجام فعالیت های ورزشی می تواند گزینه ایده آلی برای افزایش رشد عضله ها باشد.

سالمون

ماهی سالمون یکی از بهترین و غنی ترین منابع امگا سه است و علاوه بر آن، در هر صد گرم ماهی سالمون، چیزی حدود بیست گرم پروتئین وجود دارد. ماهی سالمون، برای کسانی که توانایی مصرف آن در رژیم غذایی خود را داشته باشند و به ورزش کردن علاقه دارند، یکی از محبوب ترین خوراکی ها است و به طور گسترده ای به رشد عضله ها کمک می کند.

بهترین مواد غذایی عضله ساز

پروتئین خوراکی از هر منبعی به سلامت عضله کمک می کند 

میوه های قرمز رنگ

میوه های قرمز رنگ (توت فرنگی، آلبالو، تمشک و ...) به عنوان یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان ها به شمار می روند و برای پیش گیری از بروز بیماری ها و اختلالات احتمالی در بدن، گزینه ایده آلی به شمار می روند. می توان از این گونه میوه ها پس از ورزش کردن برای بازیابی انرژی بهره گرفت.

ماست

ماست حاوی نوعی باکتری به خصوص است که سبب بهبود کارکرد دستگاه گوارشی بدن می شود. کسانی که قصد دارند بدن شان روی فرم باشد و اضافه وزن پیدا نکنند، می توانند طی روندی منظم از ماست در رژیم غذایی خود بهره بگیرند.

تخم کتان

تخم کتان به عنوان یکی از منابع غنی فیبر، پروتئین و نیز امگا سه به شمار می رود. تمامی این ترکیبات، سبب رشد عضله ها خواهند شد.

بیشتر بدانیم: خواص تخم کتان 

روغن زیتون

تقریبا چیزی حدود هفتاد درصد روغن زیتونی که کاملا طبیعی بوده و برای تهیه آن از هیچ گونه افزودنی مضری استفاده نشده باشد، متشکل از چربی اشباع نشده است که علاوه بر جلوگیری از بروز اختلالات و ناراحتی های قلبی، به بدن در حین ورزش کردن نیز کمک رسان خواهد بود.

بیشتر بدانیم: خواص روغن زیتون 

آجیل های مختلف

انواع آجیل ها و خشکبار حاوی مقادیر بسیار زیادی کالری هستند و آن دسته از افرادی که از لاغری مفرط رنج می برند، با استفاده روزانه از آجیل ها می توانند در کمترین زمان شاهد اضافه وزن خود باشند.

گوشت قرمز

گوشت قرمز از جلمه منابع بسیار غنی پروتئین به شمار می رود و علاوه بر آن حاوی ویتامین ب 12، آهن، زینک و کراتین نیز می باشد. گوشت قرمز به عنوان یکی از بهترین گزینه هایی به شمار می رود که با استفاده از آن می توان به رشد عضله ها کمک کرد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی مقادیر زیادی فیبر قابل حل شدن است و علاوه بر آن، میزان کالری موجود در آن بسیار اندک است، به همین خاطر می توان به هنگام ورزش کردن برای سوزاندن چربی و رشد عضله ها از آن بهره گرفت.

اسفناج

اسفناج یکی از مفید ترین سبزیجات است. علاوه بر پیش گیری از از بین رفتن عضله ها و استخوان های بدن، از بیماری ها و اختلالات قلبی و نیز سرطان پیشگیری می کند. سایر مواد مغذی موجود در آن نیز، اسفناج را در کنار گوشت قرمز، بدل به یکی از بهترین خوراکی هایی می کند که برای رشد عضله ها از آن می توان بهره گرفت.

بوقلمون

اگر از آن دسته افرادی هستید که مخالف جذب چربی های اشباع شده توسط بدن تان می باشید و آن را مضر می دانید، بهتر است جایی در رژیم غذایی خود برای بوقلمون کنار بگذارید. بیشتر انواع گوشت های مصرف شده توسط انسان، تقریبا در هر صد گرم شان حاوی چهار و نیم گرم چربی اشباع شده هستند، حال ان که این میزان در سینه بوقلمون به صفر گرم می رسد.

کینوا

کینوا در مقایسه با برنج و یا جو، حاوی مقادیر پروتئین و فیبر بیشتری است و به همین خاطر آن دسته از افرادی که به دنبال رشد عضله ها شان هستند، حتما باید جایی برای آن در رژیم غذایی خود داشته باشند.

بیشتربدانیم: عضلانی کردن بدن با دانه کینوا Quinoa 

جو

مصرف جو سبب می شود کلسترول موجود در بدن به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد و علاوه بر آن حاوی کربوهیدرات نیز هست و شاخص گلوکز آن کم است. به همین خاطر به هنگام ورزش کردن می تواند کمک شایانی به شکل گیری و رشد عضله ها کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی مقادیر بسیار زیادی از آنتی اکسیدانی به نام لیکوپین است که از بروز سرطان پیش گیری می کند و خواص ضد سرطانی دارد. پس از انجام فعالیت های ورزشی، می توان از آن برای بازیابی انرژی بهره گرفت.

پرتقال

پرتقال از غنی ترین منابع حاوی ویتامین سی به شمار می رود که برای مبارزه با بیماری های گوناگون بسیار مفید است. علاوه بر این حاوی مقداری منیزیم نیز هست که فشار خون را در مواقع لزوم کاهش می دهد و نیز مقادیری آنتی اکسیدان. در کنار ثمراتی که پرتقال برای تأمین کردن آب مورد نیاز بدن دارد، کسانی که مرتب ورزش می کنند، می توانند از آن برای داشتن بدنی سالم و رشد عضله ها شان بهره بگیرند.

سیب

سیب حاوی ماده ای است به نام پکتین که سبب کاهش وزن شده و علاوه بر آن فرد را برای مدتی نسبتا طولانی سیر نگه می دارد. سیب نیز از جمله میوه جاتی است که تأثیراتی بر رشد عضله ها خواهد گذاشت.

هویج

هویج از غنی ترین منابع حاوی فیبر به شمار می رود و میزان کالری موجود در آن بسیار ناچیز است. هویج خاصیت چربی سوزی نیز دارد و از انرژی حاصل از این فرایند می توان برای ورزش کردن و رشد عضله ها استفاده کرد.

آب

آب از محبوس شدن مایعات در بدن جلوگیری کرده و سبب دفع سموم و مواد مضر از بدن می شود. علاوه بر آن بافت های از بین رفته عضله ها را بازیابی می کند و به هنگام ورزش کردن، به وسیله نوشیدن آب می توان از کمبود مایعات بدن و خطرات احتمالی آن پیش گیری کرد.

چای سبز

چای سبز یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و خاصیت دیورتیک دارد (دیورتیک یا ادرار زا: دارو یا آنچه حجم ادرار را افزایش دهد). با استفاده از چای سبز می توان اقدام به سوزاندن چربی های اضافی بدن کرد و از بروز بیماری هایی چون سرطان پیشگیری کرد. چای سبز میزان قند موجود در جریان خون را نیز تنظیم می کند.

توفو

همانند هر خوراکی دیگری که از لوبیا درست شده باشد، توفو نیز به عنوان یکی از منابع بسیار غنی پروتئین و کلسیم به شمار می رود که علاوه بر افزایش رشد عضله ها، سبب استحکام و سلامت عضله ها و استخوان ها نیز می شود.

موز

پیش از آن که شروع به انجام تمرین های ورزشی کنید، به خوراکی یا غذایی احتیاج خواهید داشت که شامل مقادیر زیادی کربوهیدرات بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن مقداری انرژی برای شما فراهم کند. موز از این لحاظ به عنوان یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود، چرا که علاوه بر خاصیت ذکر شده، حاوی مقادیری پتاسیم نیز می باشد که سبب حفظ و نگه داشته شدن انرژی در عضله ها می شود.

غلات کامل

خوردن آن دسته از مواد غذایی و خوراکی ای که حاوی کربوهیدرات بوده و در عین حال شاخص گلوکز شان کم تا متوسط باشد، بسیار خوب است. از جمله خوراکی هایی که این خصوصیات را داشته باشدمی توان به نان و ماکارونی تهیه شده از غلات کامل اشاره کرد. این گونه خوراکی ها حاوی مقادیر زیادی فیبر بوده و برای مدتی طولانی تر فرد را سیر نگه می دارند و به مرور زمان انرژی در اختیار فرد می گذارند. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گوشت فله یا بسته بندی

در

شاید شما هم مثل من با دیدن قیمت گوشت بسته بندی به فکر خرید گوشت فله گوساله باشد، قبل از خرید گوشت به این موارد دقت کنید.

  • گوشت فله دارای مقدار بسیار زیادی چربی است
  • گوشت فله، گوشتی است که قصاب هم حوصله جدا کردن چربی آن را نداشته
  • برخی قصابی ها در گوشت فله تکه های از گوشت بی مصرف که مقدار چربی بالایی دارد و به جز چرخ کردن استفاده ای ندارد!

 

با توجه به موارد فوق شما باید

  • چاقوی مناسب، چاقو باید تیز و خوش دست باشد که بتوانید چربی ها را جدا کنید.
  • چاقو تیز کن، هر چاقو ای که به گوشت بزنید بعد از چند دقیقه تیزی خود را از دست می دهد و کند می شود، شما باید بتوانید چاقو را تیز کنید.
  • مهارت کافی برای جدا کردن چربی
  • زمان آزاد زیاد، این کار واقعا زمان بر است

اگر گوشت فله می خرید حتما از قصاب بخواهید جلوی شما لای گوشت را باز کند تا تکه های گوشت بی مصرف داخل آن نداشته باشد، مطمئن شوید تکه ای که بر می دارید به اندازه کافی گوشت دارد.

 

معمولا قیمت گوشت بسته بندی 25% گرانتر از گوشت فله است. گوشتی که انتخاب می کنید باید کمتر از 25% چربی داشته باشد و شما توانایی جداکردن آن را داشته باشید! اگر گوشت شما حتی 1% بیشتر چربی داشته باشد شما ضرر خواهید کرد. البته به شرطی که دنبال چربی نباشید.

 

پس مطمئن شوید تکه گوشتی که انتخاب می کنید حداکثر یک چهارم چربی داشته باشد و در همان لحظه بررسی کنید که چربی قابل جدا شدن است یا خیر، معمولا قصابی ها تکه های آسان تر را از چربی جدا می کنند و در بسته بندی با قیمت بالاتر به فروش می رسانند و تکه های باقی ماند دارای چربی زیاد یا در مکان های سخت است که قصاب هم که استاد این کار است حوصله جدا کردن آن را ندارد.

 

در زمان تهیه این مقاله گوشت فله گوساله با قیمت 75 هزار تومان و بسته بندی با قیمت 95 هزار تومان به فروش می رسید.

 

در نهایت مقدار دور ریز را وزن کنید تا مطمئن شوید که سرتان کلاه نرفته باشد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...