چه مدت شیر مادر را می توانیم نگهداری کنیم؟

 
 

پک های درجه دار برای بسته بندی شیر مادر

چه مدت شیر مادر را می توانیم نگهداری کنیم؟

شاید شما هم در جریان ذخیره و حتی فروش شیر مادر در بعضی از کشورها باشید مادرانی که شیر اضافه را بسته بندی و فریزری می کنند و بفروش می رسانند.اما این یک طرف قضیه است امکان دارد مادری بخواهد در زمانی که شیر بیشتری دارد مقداری را برای ماه های آینده کودک ذخیره کند و یا احتمال سفر و دور شدن از کودک او را مجبور به ذخیره شیر کند تمام این موارد نشان از اهمیت بالای شیر مادر و درک مادران در تغذیه صحیح نوزادشان می باشد. حال می خواهیم ببینیم شیر مادر را چه مدت می توانیم نگهداری کنیم؟ با ما همراه باشید.

این بستگی به نحوه ذخیره شیر مادر دارد. در شرایط عادی، در دمای اتاق، شیر مادر برای 3-4 ساعت مناسب است. اما شیر بیان شده، که در آن مقدار کمی از باکتری وجود دارد، می تواند تا 6-8 ساعت در دمای اتاق کمی سرد ذخیره شود.

چقدر می توانید شیر مادر را در یخچال و فریزر نگهدارید؟

هنگامی که شیر مادر در یخچال نگهداری می شود، شیر بیان شده به مدت 3 تا 5 روز باقی می ماندو در حالت یخ زده حتی  در مدت زمان طولانی تر قابل نگهداری است. البته انجماد شیر مادر بصورت مکرر توصیه نمی شود. بعد از باز شدن یخ باید مصرف شود. (نه تنها شیر مادر که برای هر محصول غذایی که منجمد کرده ایم انجماد مکرر توصیه نمی شود) اگر شما در حال برنامه ریزی سفر هستید، شیر مادر را می توانید در یخچال با یخ بسته بندی شده تا 24 ساعت حمل کرد.
وضعیت و طراوت شیر ​​مادر بستگی زیادی به نوع یخچال و فریزری که از آن استفاده می کنید، و همچنین به بسته بندی شیر بستگی دارد.
شیر منجمد تا 2 هفته در یخچالهای تک درب در محفظه اصلی و فریزر قابل نگهداری می باشد.
در یخچال هایی که، درب  جدا برای محفظه اصلی ومحفظه یخ دارند، شیرهای یخ زده برای مدت 3 تا 6 ماه ذخیره می شوند.
اگر شما یک فریزر مجزا داشته باشید ، شیر مادر را می توانید در آن برای 6 تا 12 ماه ذخیره کرد. فریزر خیلی بهتر است، زیرا شما فریزر را زیاد باز نمی کنید.
به طور کلی توصیه می شود که شیر مادر رادر قسمت های انتهایی ،یعنی نزدیک به دیواره عقب یخچال یا فریزرنگهداری کنید، به طوری که هم کمتر در معرض هوای بیرون بر اثر باز و بسته شدن در فریزر قرار بگیرد و هم در صورت جابجایی مواد داخل فریزر این بسته بندی ها که در انتهای فریزر هستند احتیاجی به جابجایی نداشته باشند.
 

چگونه شیر مادر را برای مدت زمان طولانی تر نگهداری کنیم؟

برای اینکه شیر مادر برای مدت زمان طولانی تر تازه و مناسب بماند، لازم است قبل از استفاده از شیر دوش دستها را بشویید و مطمئن شوید که شیر دوش پستان و بطری ها تا حد ممکن تمیز باشد. شستشو در یک ماشین ظرفشویی یا در آب گرم برای تمیز کردن وسایل  کمک می کند .همه چیز را که برای ذخیره شیر نیاز دارید از قبل آماده کنید.

علاوه بر این، شیر باید بلافاصله بعد از دوشیدن سرد و یا یخ زده شود.اگر مدت زمان زیادی در دمای اتاق باقی بماند بوی ناخوشایند و طعم ترش می گیرد در حالت معمول شیر مادر شیرین است.
 
کاربران عزیز در مورد ذخیره شیر ​​مادر، پرسش و یا مشاوره در مورد نحوه ذخیره شیر مادر، انجماد شیر مادر، چقدر می توانید شیر ذخیره شده را در یخچال، فریزر و یا در دمای اتاق ذخیره کنید، درصورتی که تجربه ای دارید در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.
 
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید