عسل با چای داغ در لیست سیاه قرار گرفت

اکنون تقریبا همه چیز درباره تغذیه سالم است. و اولین چیزی که به ذهن می آید: چیپ های مضر، کیک های چرب و نوشیدنی های دارای قند های رژیمی است . با این حال، این حقیقت که برخی از محصولات به ظاهر "امن" می توانند باعث بیماری های ناگوار یا حتی جدی شوند را  ما اغلب حتی حدس نمی زنیم.
 
sayarak.com یک لیست از 10 جفت محصولات آشنا در تغذیه و رژیم غذایی برای ما را تهیه است که توصیه نمی شود با یکدیگر استفاده شوند. البته در زمان های مختلف، به احتمال زیاد، هیچ اتفاقی نمی افتد، اما اگر چنین محصولاتی در رژیم غذایی روزانه باشد، این به طور جدی خطر ابتلا به عواقب منفی را افزایش می دهد.
 

1. قهوه و شیر را با هم نخورید

گرچه این ترکیب مورد علاقه یک خطر بهداشتی را ایجاد نمی کند ، اما اثر فوری آن را از دست می دهد، از آنجا که فعالیت آنتی اکسیدانی قهوه از میزان 62 تا 95 درصد بسته به میزان شیر کاهش می یابد . بنابراین، پس از خوردن قهوه خود، شما حتی ممکن است تمایل شدید به خوابیدن داشته باشید .
 

2. عسل را با چای داغ نخورید

10 جفت از محصولات آشنا که با هم می توانند به سلامتی آسیب برسانند
 
از خواص عسل به ویژه در دوره سرماخوردگی استفاده می شود، زیرا عسل دارای خواص ضد التهابی بسیار قوی است. با این حال، اگر عسل را به نوشیدنی خیلی گرم اضافه کنید  ، سمی را تشکیل می دهد که بعدا در بدن تجمع پیدا می کند. بنابراین، بهتر است در طول دوره بیماری منتظر بمانید تا چای کمی خنک شود و علاوه بر این کبد خود را پر از سموم نکنید.
 

3. سیب زمینی و گوجه فرنگی با هم نخورید

به خودی خود و تنهایی، این غذاها مغذی و سالم هستند، اما در ترکیب غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی یا برنج با اسید گوجه فرنگی برای هضم بسیار بد عمل می کنند. متاسفانه ما ایرانی ها از گوجه فرنگی در بیشتر پلوهای مخلوط استفاده می کنیم. بنابراین، بهتر است از آنها در یک وعده غذایی استفاده نکنید.
 

4. ماهی و تخم مرغ را با هم نخورید

این ترکیبی شایع برای سالاد است، اما اثر معنی داری بر روی  معده دارد و هضم را دشوار می سازد. علاوه بر این، افزایش غلظت پروتئین ها در مواد غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد . بنابراین، مفیدتر است تنها یک ماده پروتئین را مصرف کنید و دیگری را یا حذف و با سبزیجات جایگزین کنید.
 

5. هندوانه و غذاهای شور را با هم نخورید

البته، هیچ کس هندوانه شیرین را  با خیار شور نمی خورد، اما گاهی اوقات در طبیعت و یا به ویژه در تابستان، همه چیز را با هم می خوریم : ماهی دودی، کباب و بله، هندوانه. بنابراین،  به خاطر داشته باشید که با مصرف تنقلات شور  و مصرف هندوانه برای حفظ آب در بدن ،صبح روز بعد، به علت تورم صورت و سایر قسمتهای بدن ، جرات دیدن صورت خود را در آینه ندارید.
 

6. گوشت پخته شده با سس مایونز را با هم نخورید

حتی اگر مشکلی با اضافه وزن نداشته باشید، فراوانی غذاهای سرخ شده یا پخته می تواند منجر به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری قلبی، نارسایی کلیه، بیماری آلزایمر شود و حتی باعث ایجاد پیری زودرس شود. بنابراین سعی کنید از ترکیب مواد زیر در یک وعده غذایی استفاده کنید: گوشت (به ویژه قرمز)، برخی از پنیر ها (بری، آلمل، فیلادلفیا، ماکارپون)، تخم مرغ، کره، مارگارین، سس مایونز، روغن و آجیل.
 

7. آجیل با میوه های خشک را با هم نخورید

چنین میان وعده های سنتی سالم اکثرا به سلامت آسیب نمی رسانند. اما در ترکیب، برخی از خواص خود را از دست می دهند : اسید فیتیک که در آجیل قرار دارد، مواد معدنی مفید، بویژه آهن، روی، منیزیم و کلسیم را از بین می برد. بنابراین، بادام، بادام زمینی، فندق و گردو را با زردآلو، آلو، کشمش و سایر میوه های خشک و انواع توت ها مخلوط نکنید.
 

8. آب هویج و پرتقال را با هم نخورید

اغلب در دستور العمل های آب هویج اضافه کردن پرتقال یا کدو تنبل توصیه می شود و در واقع، این ترکیب بسیار خوشمزه و سالم است. با این حال، درگیر شدن در آن هنوز ارزش آن را ندارد. سبزیجات و میوه های نارنجی حاوی مقدار زیادی ویتامین A هستند و مقدار زیادی ویتامین A می تواند به شدت بر کبد تاثیر بگذارد.
 

9. پیراشکی را با پودر شکر نخوریم

چنین پیراشکی ها و دونات های سرخ شده در روغن و مورد علاقه از دوران کودکی می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد، زیرا ترکیبی از قندها و چربی به شدت انباشت چربی های عضلانی را افزایش می دهد. و این به نوبه خود منجر به  کاهش توانایی بدن برای پاسخ به انسولین می شود که شایع ترین علت دیابت نوع 2 است. علاوه بر این، این ترکیب باعث افزایش میل به خوردن بیشتر از آنچه که در نظر گرفته شده، می شود.
 

آب مرکبات و دارو را با هم نخوریم

توصیه می شود بسیاری از قرص ها را با آب و نه با مایع دیگری بنوشید. علاوه بر این، استفاده از گریپ فروت یا سایر آب مرکبات با دارو تداخل دارد . دوم آنزیم را مهار می کند که به جذب مواد مخدر کمک می کند . بنابراین، غلظت مواد فعال در خون افزایش می یابد، که می تواند منجر به سوء مصرف شود.
 
چه ترکیبی از محصولات بیشتر شما را شگفت زده کرد؟ لطفا در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید