مردان برای عملکرد طبیعی سیستم تولید مثل چه بخورند

مردان اسپرم
مردان برای سلامتی نیاز به خوردن سبزیجات قرمز دارند.دانشمندان ثابت کرده اند که گوجه فرنگی برای سلامتی مردان بسیار مهم است ، زیرا در برابر ناباروری از مردان محافظت می کند.
 
این مطالعه توسط متخصصان دانشگاه شفیلد (انگلیس) انجام شده است. این کار علمی توسط استاد آندرولوژی آلن پیس و لیز ویلیامز که متخصص تغذیه است ، هدایت شده است.
 
دانشمندان دریافتند که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی نقش مهمی در عملکرد طبیعی سیستم تولید مثل مردان دارد.متخصصان با بررسی 60 مرد 19-30 ساله که با مکمل حاوی لیکوپن در رژیم غذایی تغذیه شدند ، به این نتیجه رسیدند.
 
دانشمندان دریافتند که این ماده 40 درصد تعداد سلولهای اسپرم فعال را که برای لقاح تخمها مهم هستند ، افزایش یافته است. واقعیت این است که کیفیت پایین اسپرم (تعداد زیادی اسپرم تنبل و تعدادکم اسپرم فعال) است که علت ناباروری را بر عهده دارد.
 
- برخی از مردان که در مطالعه شرکت کردند ، دارونما گرفتند. ما انتظار چنین نتیجه ای را نداشتیم ، اما مردانی که لیکوپن استفاده می کردند نتایج برجسته ای داشتند.
 
نویسندگان این تحقیق اطمینان دارند که لیکوپن با خاصیت آنتی اکسیدانی بالا است و سلولهای جنسی مرد را از تخریب محافظت می کند ، آسیب هایی که در نتیجه فرایندهای التهابی ایجاد می شود.
 
دانشمندان همچنین خاطرنشان می کنند که لیکوپن رنگدانه ای است که به گروه کاروتنوئیدها تعلق دارد. مقدار زیادی از آن در گوجه فرنگی ، کدو تنبل و گواوا موچود است. لیکوپن است که به سبزیجات رنگ قرمز می بخشد.
 
شایان ذکر است که کارشناسان قصد دارند این مطالعه را تکرار کنند ، اما این بار گروه تحقیق از تعداد مردان بیشتری تشکیل خواهد داشت. آنها همچنین قصد دارند دریابند که لیکوپن برای مردانی که قبلاً مشکلات تولید مثل و ناباروری دارند ، چقدر مؤثر است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید