مواد غذایی که به جوان ماندن کمک می کنند

 

چه محصولاتی به جوان ماندن کمک می کند

متخصصان تغذیه لیستی از محصولاتی را که حاوی مقدار حداکثر مواد مفید است که باعث کند شدن پیری می شوند، گردآوری کرده اند.برای اینکه جوانتر بمانید، این  محصولات را که باعث بهبود بازسازی سلولها میشوند و به آنها کمک کنید تا بیشتر کار کنند به رژیم غذایی خود، اضافه کنید. اینها موادی هستند مانند: آنتوسیانین، لیکوپن، سلنیوم، سیلیکون، بیوتین، ویتامین A، C، E. دانشمندان محصولاتی را معرفی می کنند که حاوی بیشتر این مواد هستند.

با کمک برخی از محصولات شما می توانید پوست و بدن را به عنوان یک کل کمک کنید تا جوان بماند.به گفته کارشناسان، استفاده از محصولات خاص به جوان ماندن کمک می کند.
 
در وهله اول در رتبه بندی این محصولات، ماست بود. ماست طبیعی به تنظیم کننده میکرو فلور روده کمک می کند و این برای سلامتی کل بدن بسیار مهم است. علاوه بر این، ماست منبع پروتئین و کلسیم است.
 
رتبه دوم توسط هندوانه و خیار اشغال شده بود که در آن بسیاری از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و لیکوپن وجود دارد که به حفظ جوانی پوست کمک می کند.

این منو باید حاوی هندوانه و خیار باشد. با توجه به این واقعیت است که آنها حاوی آب زیادی هستند، می توانید از کمبود آب پوست جلوگیری کنید. علاوه بر این، آنها دارای مواد مغذی بسیاری هستند. به هر حال، توصیه می شود که خیار را با پوست بخورید.پوست خیار حاوی دی اکسید سیلیکون است که پوست نیاز به تولید کلاژن دارد.

 

محصول سوم - ماهی چرب است. همانطور که مطالعات متعدد نشان داده شده است، مصرف ماهی چربی باعث کاهش کلسترول می شود، اسید های چرب مفید باعث افزایش خواص محافظ پوست می شوند، باعث تولید کلاژن می شوند و تاثیر مثبتی روی سیستم عصبی دارند.برای سلامتی و طول عمر، جلبک دریایی قهوه ای بسیار مفید است. آنها حاوی بسیاری از ویتامین ها، فیبر و همچنین غنی از ید هستند.

 
همچنین یک منبع اسیدهای چرب، آوکادو و روغن زیتون است که علاوه بر این حاوی ویتامین E لازم برای پوست می باشد. رژیم غذایی شامل آجیل است که حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و چربی های سالم است. اما چون آجیل هنوز هم دارای چربی و کالری زیادی است، مصرف آنها باید محدود باشد - توصیه می شود حدود 30 گرم در روز باشد.
 
رژیم غذایی باید شامل اسفناج، کلم بروکلی، سبزیجات برگ، بلغور جو دوسر، غذاهای دریایی در تغذیه باشد. همه این محصولات حاوی مواد مغذی لازم برای حفظ جوانی هستند.

زغال اخته دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، C، E، آنتوسیانین ها و چندین ماده منحصر به فرد است که به حفظ جوانی کمک می کند. به هر حال، زغال اخته همچنین برای سلامتی چشم بسیار مفید است. پرتقال های سرخ حاوی ویتامین C و آنتوسیانین بیشتر از سایر پرتقال ها است.

علاوه بر این، منبع ویتامین A و فیبر است. این نیز بسیار مفید است در رژیم غذایی کسانی که می خواهند برای حفظ جوانی، مانگو، گواوا، آووکادو و چغندر. همه سبزیجات و میوه های خام را مصرف می کنند. غذای ما تاثیر زیادی بر ظاهر دارد. ما یاد گرفته ایم که کدام محصولات دارای بیشترین مواد تشکیل دهنده ای هستند که به مدت طولانی می توانند پوست جوان را حفظ کنند.

 

چه ویتامین هایی به جوان ماندن کمک می کند

با گذشت زمان، پوست ما کم و کمتر کلاژن تولید می کند، که به آن کمک می کند تا صاف و الاستیک باقی بماند. ظاهر شدن چین و چروک ها، سفتی و مشکلات دیگر که می تواند نتیجه کمبود کلاژن می باشد. برای اینکه این مواد ضروری را در مقدار مناسب تولید کنید و تا زمانی که ممکن است زیبایی را حفظ کنید، باید بدن خود را به عنوان یک جوان کمک کنید.
 
به طور کلی، این کار دشوار نیست - برای تولید کلاژن، ما نیاز به انواع مختلفی از مواد داریم، اما کارشناسان توصیه به تمرکز بر روی هر پنج ویتامین : A، C، E، F، D دارند. من مطمئن هستم که شما می دانید که ویتامین D در بدن با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تامین می شود و در حالیکه بیش از حد درگیر نور خورشید شوید، نه تنها برای سلامتی، بلکه برای زیبایی نیز مضر است.
 
بنابراین، مراقبت از خورشید را با توجه به اهمیت و کمبود ویتامین D جبران می کنید، بیشتر ماهی های دریایی و محصولات لبنی را می خورند. به هر حال، روغن ماهی یک محصول بسیار مفید برای پوست است - حاوی تمام ویتامین هایی است که پوست نیاز دارد.
 
به منظور به دست آوردن ویتامین A کافی، میوه ها و سبزیجات از رنگ های قرمز و نارنجی، جگر، اسفناج، زرده تخم مرغ را در رژیم غذایی قرار دهید. ویتامین E در مقادیر زیاد در ماهی های چرب و روغن زیتون، و همچنین انواع کلم، آووکادو، تخم مرغ، آجیل یافت می شود. ویتامین C به راحتی در تمام میوه های مرکبات، و، اتفاقا، تقریبا در تمام میوه ها و بسیاری از سبزیجات وجود دارد. ویتامین F به مقادیر زیاد در بادام زمینی، بلغور جو دوسر، انواع توت ها، ماهی، آووکادو و ذرت وجود دارد.
 

 

چه نوشیدنی هایی به جوان ماندن کمک می کند

برای طولانی شدن جوانی، چند نوشیدنی را در رژیم غذایی خود قرار دهید که به بدن کمک می کند تا شکل خوبی داشته و بدن بهتر کار کند.
پیری حاصل آسیب به DNA در سلول است. اما تحقیقات نشان می دهد که این فرآیندها بسته به شیوه زندگی، رژیم غذایی و عادت های ما  دارد که می توانند به کاهش یا سرعت بخشیدن چیری منجر شود. بعضی از نوشیدنی ها به بدن کمک می کند تا بدن جوانی را بیشتر حفظ کند.
 
یکی از این نوشیدنی های سحرآمیز آب ساده است. کارشناسان توصیه می کنند آب آشامیدنی خالص را بخورید حتی اگر مایعات کافی مصرف کنید. مفید است  که آب ساده را جایگزین نوشیدنی های دیگر کنید. به یاد داشته باشید که نیاز به مایع بستگی به وزن دارد.
 
چای سبز برای حفظ جوانی مفید است. چای سبز شامل بسیاری از آنتی اکسیدان ها است که به جلوگیری از آسیب سلولی کمک می کند. همچنین چای سبز تأثیر مثبتی بر وضعیت رگهای خونی، هضم، سیستم ادراری، دفع سموم و مایع اضافی دارد.
مطالعات نشان می دهد که کافئین دارای خواص ضد سرطان است و تنها یک فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان را تا 10 درصد کاهش می دهد. علاوه بر این، قهوه کمک می کند تا مغز جوانی خود را حفظ و باعث بهبود کار  آن شود.
آب مرکبات - پرتقال، گریپ فروت و لیمو به حفظ جوانی کمک می کند. آنها می توانند مستقل یا مخلوط شوند. آب مرکبات حاوی مقدار زیادی ویتامین C و مواد مغذی است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید