دانشمندان این میوه را خون ضد پیری می نامند

محققان چینی در مورد میوه ای صحبت کردند که خواص ضد پیری دارد و نه تنها می تواند خون را دوباره جوان کند ، بلکه روند پیری را نیز کند می کند.مقاله ای در صفحات ژورنال آمریکایی طب چینی گزارش می دهد که خوردن میوه های arhat ،Lat. Siraitia grosvenorii ، ( نام دیگری برای میوه راهب ) به جوانسازی بدن کمک می کند.
 
دانشمندان آزمایش ویژه ای را انجام دادند که طی آن به مدت ده ماه موش ها را با arhat یا میوه راهب تغذیه کردند.کارشناسان دریافته اند که میوه های arhat عملکرد سلول های بنیادی خون ساز در مغز استخوان قرمز را که پیشرونده سلول های خونی هستند تقویت می کنند و در بهبود آنها نقش دارند.
 
محققان معتقدند كه به طور مشابه ميوه S. grosvenorii بر انسان تأثير مي گذارد. طبق گفته دانشمندان ، خوردن میوه های arhat می تواند به ماندگاری کمک کند ، زیرا عملکرد سلول های بنیادی بهبود می یابد.
 
Arkhat - تاک علفی چند ساله (رشد می کند از 3 تا 5 متر طول ) متعلق به خانواده Cucurbitaceae است. در چین و تایلند رشد می کند. میوه های arhat به شکل کروی شکل هستند و قطر 5-7 سانتی متر دارند . در داخل میوه دانه های کوچک زیاد و یک خمیر نسبتاً شیرین وجود دارد که مانند مزه خربزه است.
 
به هر حال ، عصاره به دست آمده از میوه های S. grosvenorii تقریباً 300 برابر شیرین تر از قند است ، بنابراین میوه های arhat به عنوان شیرین کننده طبیعی برای نوشیدنی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
Arhat در جهان بسیار شناخته شده نیست ، زیرا فقط در آسیا رشد می کند و از نظر صادرات سریعا خراب می شود مگر بصورت خشک شده و پودر صادر شود. اما این میوه به طور فعال در صنعت و طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
Arhat در چین و تایلند رشد می کند. آن را "میوه راهبان" نیز می نامند. میوه ها دانه های بسیار زیادی دارند و یک خمیر بسیار شیرین که مزه آن مانند خربزه است. معمولاً از arhat به صورت خشک استفاده می شود ، زیرا مدت زمان بسیار کمی به صورت تازه ذخیره می شود. از زمان های بسیار قدیم ، از خواص این میوه بعنوان دارو گیاهی به عنوان درمانی برای مشکلات گوارشی استفاده می شود. علاوه بر این ، عصاره arhat به عنوان یک جایگزین قند استفاده می شود - کاملاً طبیعی است و برای بیماران دیابتی مجاز است.

اعتقاد بر این است که استفاده از arhat اثرات مضر سیگار و نوشیدن الکل را کاهش می دهد و باعث پاکسازی ریه ها و تقویت کبد می شود.

 
دانشمندان چینی به این نتیجه رسیدند که میوه های arhat، میوه راهب به "جوانسازی" خون کمک می کند و روند پیری را کند می کند. به مدت ده ماه ، متخصصان از arhat موش ها تغذیه می کردند. در نتیجه مشخص شد که استفاده منظم از این میوه‌ها عملکرد سلولهای بنیادی خونساز در مغز استخوان قرمز را که پایه سلولهای خونی هستند تقویت می کند. تجدید سلول خون سریعتر انجام شد. علاوه بر این ، اثر مثبت بر سایر سلولهای بنیادی نیز مشاهده شد. یعنی می توان گفت که تغذیه با این میوه به کاهش سرعت پیری بدن کمک می کند.دانشمندان این میوه را خون ضد پیری می نامند.
 
همانطور که دانشمندان خاطرنشان کردند ، arhat حاوی ویتامین های زیادی است و در جلوگیری از چاقی مؤثر است.
 

مزایای میوه راهب 

 
شیرین کننده Arhat یا میوه راهب نسبت به قند چندین مزیت دارد:

کالری صفر.

عصاره میوه راهب حاوی کالری نیست ، که برای افرادی که رژیم هایی با کالری مصرفی را محدود می کنند مفید است.

کربوهیدراتهای صفر.

این عصاره همچنین حاوی کربوهیدرات نیست ، که می تواند آن را برای افرادی که در رژیم های کم کربوهیدرات یا رژیم کتو قرار دارند ، ایده آل کند.

قند صفر.

در عصاره میوه راهب خالص قندی وجود ندارد ، به این معنی که مصرف آن بر قند خون تأثیر نمی گذارد.

عوارض جانبی مضر ندارد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) معتقد است که شیرین کننده های arhat بی خطر هستند. به نظر می رسد هیچ مدرکی مبنی بر اینکه شیرین کننده های میوه راهب باعث عوارض جانبی مضر می شوند وجود ندارد.

در دسترس بودن به چند شکل.

شیرین کننده های میوه راهب به عنوان گرانول ، پودر و مایعات به فروش می رسند. بعضی از محصولات به راحتی در طول روز قابل حمل و استفاده هستند.
شیرین کننده های میوه راهب نیز ممکن است برخی از مزایای سلامتی را داشته باشند:
 
آنتی اکسیدان ها برخی از مطالعات حیوانی نشان می دهد که مرطوب کننده های حاصل از arhat می توانند خاصیت آنتی اکسیدانی قدرتمندی داشته باشند. تحقیقات بیشتر برای درک اثرات در انسان مورد نیاز است. علاوه بر این ، مشخص نیست که شیرین کننده های فرآوری شده همان مزایایی را برای arhat طبیعی دارند یا خیر.

دیابت قندی.

مطالعات حیوانات همچنین نشان می دهد که مگروسیدها (مکروزیدها) در کنترل قند خون نقش دارند. نتایج یک مطالعه دیگر نشان می دهد که عصاره موتروزاید می تواند به جلوگیری از عوارض دیابتی کمک کند. با این حال ، دانشمندان هنوز این اثرات را در انسان بررسی نکرده اند.
 

به دلایل زیر ، شخص قبل از استفاده از شیرین کننده های میوه راهب برای جایگزینی قند باید موارد زیر را در نظر بگیرد:

در دسترس نبودن و هزینه بالا.
میوه راهب برای رشد دشوار است ، به این معنی که آنها به اندازه سایر شیرین کننده ها در دسترس نیستند و می توانند گران باشند.
 
طعم شیرین کننده های عالی Monk با قند معمولی موجود در جدول متفاوت است و برخی از آنها طعم غیر معمول یا ناخوشایند را می یابند.
سایر مواد تشکیل دهنده برخی از تولید کنندگان با مخلوط کردن آنها با قندهای دیگر مانند مالتودکسترین یا دکستروز ، طعم arhat را متعادل می کنند. این می تواند باعث تغییر مشخصات غذایی شیرین کننده شود و آن را برای برخی از افراد بی خطر یا نامطلوب کند.
 

چای گیاهی میوه راهب

کم هان گو (میوه Arhat) - چای گیاهی چینی 
این میوه ها به طور عمده در جنوب چین ، یعنی در استان های گوانگشی ، گوانگدونگ ، گویژو ، هونان و جیانگشی کشت می شود. همچنین محصول زیاد از کوه های گیلین به دست می آید.
 
میوه راهب خود یک میوه سبز گرد با طعم شیرین دلپذیر است. هنگام خشک شدن ، تیره می شود و تمیز کردن آن آسان است. قرن هاست که لوو هان گوو به دلیل داشتن طعم و مزه شگفت انگیز و قدرت شفابخش ، در سراسر آسیای جنوب شرقی مورد تقاضای زیادی بوده است.
 
اولین ذکر میوه راهب از راهبان امپراتوری سونگ بود که 800 سال پیش در چین وجود داشته است. در آن روزها ، میوه های تشکیل دهنده ی Arhat به منظور درمان و جلوگیری از بیماری های مختلف به سوپ ها و غذاهای دیگر اضافه می شدند. امروز ، کم هان گوو به عنوان یک مکمل درمانی چای ، و به عنوان یک چای گیاهی مستقل محبوبیت زیادی کسب کرده است. وجود گلوتن ، مقدار کم قند و کربوهیدرات در هنگام دم کردن چای از میوه های Arhat می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید