کدام غذاها برای صبحانه مناسب نیستند

صبحانه
صبحانه را بیشتر متخصصان تغذیه مهمترین وعده غذایی روز می دانند ، بنابراین باید هنگام انتخاب غذای خود مراقب باشید.بسیاری از افراد ترجیح می دهند روز خود را با فرنی شروع کنند. متخصصان تغذیه یادآوری می کنند که در حال حاضر بسیاری از افراد به گلوتن حساس هستند ، بنابراین باید از بلغور جو دوسر ، بلغور ، فرنی جو صرف نظر کنند. شناخته شده است که برنج دارای شاخص گلیسمی بالایی است ، بنابراین اگر قند خون بالایی دارید ، فرنی برنج برای شما مفید نیست.

 

به گفته متخصص تغذیه ، بلغور جو دوسر اغلب با افزودن عسل و میوه های خشک تهیه می شود ، اما از نظر بیوشیمی "بمب کربوهیدرات" است. چنین ظرفی به سرعت سطح گلوکز شما را بالا می برد و بعد از آن می خواهید خیلی سریع دوباره غذا بخورید. وی توصیه می کند که گندم سیاه و ارزن را برای صبحانه انتخاب کنید ، همچنین فرنی از کینوا و کوینولا را انتخاب کنید.

 

مقدار زیادی قند در غلات صبحانه که بیشتر ما آن را با نام تجاری کورن فلکس می شناسیم و دانه های ذرت وجود دارد و اگر طبیعی باشد خوب است. آنها معمولاً حاوی مواد شیرین کننده و سایر مواد شیمیایی هستند.

 

آب میوه های تازه فشرده مدت هاست که بسیار سالم قلمداد می شوند ، اما شواهد موجود حاکی از آن است که مقدار زیادی قند  و بدون فیبر هستند. شما به سختی می توانید بیش از یک عدد سیب یا پرتقال بخورید و از سه یا چهارعدد آن باید آب بگیرید و تفاله یا فیبر را دور بریزید. متخصصان تغذیه یادآوری می کنند که گلوکز اضافی به چربی تبدیل می شود ، حتی اگر میوه باشد.

 

یک صبحانه واقعاً سالم باید شامل غذاهای پیچیده باشد ، یعنی لزوماً پروتئین ، سبزیجات ، "کربوهیدرات های دیر هضم" باشد. به عنوان مثال ، تخم مرغ،  املت همراه با سبزیجات ، ماهی ، نان غلات سبوس دار ، پنیر  و غیره.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید