آیا مایکروفر کرونا را می کشد، چگونه آجیل را ضدعفونی کنیم؟

در

cc.jpg

جواب کوتاه... خیر، ولی چرا؟!

درحالی که به شب یلدا نزدیک می شویم، حتما برای شما هم سوال پیش آمده، ما همه چیز را شستیم ولی با آجیل چه کنیم؟ آجیل را نمیتوانیم با آب و صابون بشوییم یا با الکل ضدعفونی کنیم!

 

سوال "آیا مایکروفر کرونا را می کشد؟" را از دو بخش متفاوت بررسی می کنیم، حتما شما هم وقتی غذایی را در مایکروفر گرم می کنید متوجه شده اید که همه قسمت های غذا به صورت یکسان گرم نمی شود، به همین دلیل بیشتر مایکروفرها سیستم چرخانی دارند ولی این سیستم هم کافی نیست و در نهایت وسط غذا همیشه داغ تر از اطراف آن است، پس دقت کنید حتی اگر مایکروفر بتواند ویروس ها و باکتری ها را بکشد باید گرما به میزان کافی به همه نقاط برسد. در مورد کرونا باید مطمئن شوید پس یک دماسنج مخصوص غذا تهیه کنید و در نهایت همه نقاط را بررسی کنید،

حالا سوال اصلی اینجاست که چه دمایی ویروس کرونا را می کشد؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید بدانیم که متاسفانه چندین نوع مختلف ویروس کرونا وجود دارد! بله یکی از چالش های تولید واکسن همین موضوع است، همانطور که از ابتدای جریان کرونا مشخص بود این ویروس یکی از خانواده ویروس های سرماخوردگی است و تا به امروز برای سرماخوردگی واکسنی ساخته نشده است! البته در مورد واکسن کرونا کمی متفاوت است و برخی شرکت ها توانسته اند واکسنی هایی را وارد بازار کنند، البته به همان دلیل انواع مختلف کرونا و امکان جهش سریع این ویروس مدت ایمنی واکسن ها واقعا مشخص نیست و حتی ممکن است در جمعیتی یا کشوری اصلا کارساز نباشد.

درحال حاضر شش نوع مختلف ویروس کرونا شناسایی شده است، یکی از انواع کرونا به دو دسته مختلف تقسیم شده و در نهایت تا امروز هفت گونه مختلف ویروس کرونا داریم. امروز بشر با ویروس کرونا به نام SARS-CoV-2 درگیر است و همه گیری سال 2019 با این ویروس شروع شد

 

برای کشتن ویروس Covid19 باید دما مطابق جدول زیر باشد:

بالای 75 درجه سانتیگراد  برای 3 دقیقه

بالای 65 درجه سانتیگراد  به مدت 5 دقیقه

بالای 60 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه!

 

این دما بسیار بالاتر از دمای معمول لباسشویی یا ظرفشویی است. به همین دلیل شستن لباس و ظرف باید با مایع ظرفشویی مناسب انجام شود تا ویروس غیرفعال و در نهایت شسته شود.

 

برای ضدعفونی اجیل چه کنیم؟

ویروس برخلاف باکتری نمی تواند در ماده غذایی تکثیر شود و برای زنده ماندن و تکثیر به سلول زنده حیوان یا انسان نیاز دارد، کروناویروس هم برای تکثیر باید وارد بدن انسان شود و نمی توانند روی سیب یا پسته تکثیر شود، اگر فرد بیماری روی آجیل ها عطسه کند ویروس ممکن است روی آن ها پخش شود ولی به گفته CDC امکان انتقال به انسان بسیار کم است و همچنان بیشترین روش انتقال از تماس مستقیم با فرد بیمار است، مثلا اگه شما به مغازه آجیل فروشی سر زدید احتمال اینکه از فروشنده یا یکی از مشتریان کرونا بگیرید به مراتب بیشتر از خود آجیل است!

 

در نهایت نیازی به ضدعفونی آجیل و خشکبار نیست فقط بعد از آوردن به منزل بسته بندی آن را تعویض کنید، البته طبق مطالعات انجام شده کرونا فقط 5 دقیقه روی کاغذ زنده می ماند و بسته بندی های آجیل معمولا کاغذی هستند.

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

شب یلدا: ایرانی ها طولانی ترین شب سال را جشن می گیرند

در

شب یلدا

هر ساله، در 21 دسامبر، ایرانیان در سراسر جهان ورود زمستان، و پیروزی نور بر تاریکی را در شب یلدا، یا شب چله که یکی از قدیمی ترین آیین های ایرانی است، را جشن می گیرند. این جشن زمانی آغاز شده است که اکثر ایرانیان، پیروان زرتشت در قبل از ظهور اسلام بودند.

 تاریخ شب یلدا 1397، شب یلدا سال 1397

تاریخ شب یلدا 1397، شب چله سال 1397، یلدا 1397، برابر است با جمعه 30 آذر آخرین شب پاییز و اولین روز زمستان مصادف با 21 دسامبر 2018 است.

شب یلدا چیست؟

یلدا، یعنی تولد، یک کلمه سوری است که به زبان فارسی وارد شده است.در بیشتر فرهنگ های باستانی، از جمله ایران، آغاز سال خورشیدی با پیروزی نور بر تاریکی و تجدید نور مشخص شده است و این مراسم بسیار باستانی ایرانی را به متیرا، الهه نور نسبت می دهند.

از آنجا که یلدا طولانی ترین و تاریک ترین شب سال است، بصورت نماد های زیادی در شعر فارسی آمده است؛ جدایی از یک عزیز، تنهایی و انتظار. پس از شب یلدا، یک تحول اتفاق می افتد، انتظار می رود، روشنایی، نور، غرور و شکوفایی پیروز شود.

در میان فارسی و بسیاری دیگر از فرهنگ های باستانی، نور، روز و خورشید نشانه هایی از خدا بود، در حالی که شب و تاریکی شرارت را نشان می دادند. مردم اعتقاد داشتند که نور و تاریکی در درگیری دائم با هم هستند. روزهای طولانی روزهای نور و پیروزی پروردگار عقل، اهورا مزدا و شب های طولانی نشانه هایی از پیروزی شر است. یلدا، آخرین شب پاییز و بلندترین شب سال، با پیروزی نور در سپیده دم با تولد میترا، پایان می یابد. این نقطه عطفی در سال است و در ماه های آینده، روزها بلندتر می شود و شب ها کوتاهتر خواهند شد.

علاوه بر ایران، کشورهای آسیای مرکزی از قبیل افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و برخی از کشورهای قفقاز مانند آذربایجان و ارمنستان سنت مشابهی دارند و جشن می گیرند.

رسم و رسوم در شب یلدا

رسم و رسوم در شب یلدا

شب یلدا شبی است که دوستان و خانواده برای خوردن آجیل و میوه و شام شب یلدا همراه با خواندن شعر (به ویژه حافظ و فال حافظ) تا بعد از نیمه شب جمع می شوند را می گویند.انار و هندوانه از میوه های مخصوص شب یلدا می باشند. متون قدیمی می گویند که رنگ قرمز در این میوه ها نمادهای سحر و جادو از زندگی را به تصویر می کشد و می توان به شکوفایی میترا پی برد.

غذا در شب یلدا

غذا در شب یلدا

غذا نقش مهمی در هر نوع جشن در ایران دارد. در اکثر نقاط کشور، خانواده ها در کنار هم از یک شام خوب لذت می برند.

غذای اصلی شب، فسنجان  است،  مرغ با گردو و انار که از میوه ها و آجیل مخصوص جشن شب یلدا Yalda است. با این حال، هر شهر در ایران سنت های خود را در مورد نوع غذا برای شام در شب یلدا  دارد.

غذای شب یلدا در شهرهای مختلف ایران

گیلان در بخش شمالی ایران، سبزی پلو با ماهی سفید، و ماهی دودی را در طول شب یلدا سرو می کند.

اما در شیراز، غذای ویژه هویج پلو است. این غذا با زعفران و مرغ و آب لیمو مرغ درست می شود

انار پلو در قزوین، خشیل تبریز، خاگینه خرما در زنجان، کلم پلو در شیراز و ناردون در استان مازندران از جمله انواع دیگر غذاهای شب یلدا در بخش های مختلف ایران در طی طولانی ترین شب سال است.

آجیل

آجیل، به شکل آجیل شیرین همراه با توت خشک و کشمش است. گفته می شود که خوردن آجیل در چند روز آینده منجر به رونق می شود.

میوه های قرمز رنگ مانند انار و هندوانه

داستان های قدیمی می گویند که میوه های قرمز رنگ نمادهای قرمز رنگ سحر و جادویی از زندگی را به نمایش می گذارند. طیف گسترده ای از میوه ها و شیرینی ها مخصوصا برای این شب آماده یا نگهداری می شود. میوه های معمولی برای جشن شامل هندوانه و انار می باشد.

انار

سفره شب یلدا

انار در بالای سبد میوه به عنوان نماد تولد و باروری دوباره شناخته می شود و شکستن آن لذت را برای زندگی مردم به ارمغان آورد. پوشش بیرونی بنفش انار نماد تولد و یا سپیده دم است، و دانه های قرمز روشن آن درخشش زندگی است. البته باید گفت که بیشتر میوه ها در شب یلدا در آن دوره در زندگی خود برکتی به ارمغان می آورده اند.

هندوانه

هندوانه شب یلدا

هندوانه ها به دلیل شکل کروی خود که نماد خورشید بود، بر روی میز گذاشته می شود. هندوانه بیشتر از هر میوه دیگر مصرف می شود. بعضی معتقدند اگر شما هندوانه را در شب یلدا بخورید،  از بیماری ها و سرماخوردگی زمستان آینده در امان می مانید. هندوانه با سبک های خلاق تزئین میشود تا زیبایی بیشتری را به شب یلدا اضافه کند.

دعا كردن

در شب یلدا، بزرگترین عضو خانواده  دعامی خواند و از خداوند سپاسگزاری می کند و برای سال آینده برای همه سلامتی، خوشی و رفاه آرزو می کند و دیگر اعضای خانواده دست خود را به آسمان بلند می کنند و می گویند: "آمین". پس از دعا بزرگترین عضو خانواده، هندوانه را برش می زند که نماد حذف بیماری و درد از خانواده است و بین همه تقسیم می کند.

خواندن حافظ با صدای بلند

فال حافط در شب یلدا

سعدی، شاعر بزرگ، می گوید: "صبح واقعی تا زمانی که شب یلدا نتواند برود، نمی آید."

یکی از سنت های دیگر شب یلدا، که در قرن های اخیر اضافه شده است،گرفتن "فال حافظ " از کتاب شاعر بزرگ فارسی، شمس الدین محمد حافظ شیرازی، شاعر ایرانی است. هر عضو خانواده آرزویی می کند وصفحه ای از کتاب را به صورت تصادفی باز می کنند و از بزرگترین عضو خانواده خواسته می شود آن را با صدای بلند بخواند. اعتقاد بر این است که آنچه در این شعر بیان شده تفسیر آرزو است و این فال حافظ  است.

هدایا در شب یلدا 

سفره شب یلدا

در بخش های خاصی از ایران در شب چله شامل زوج های جوان می شود. در شب یلدا، خانواده داماد یک سبد تزیین شده با انواع میوه ها و هدایای مختلف برای نامزد خود می فرستد. در برخی از مناطق، خانواده دختر نیز با برگردان سبد، هدایایی برای داماد می فرستند.
شب یلدا، برای قرن ها به عنوان یک رویداد اجتماعی جشن گرفته شده است و به طور رسمی در فهرست گنجینه های ملی ایران در مراسم ویژه در سال 2008 به میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

ایده برای شب یلدا 1397

نظرات

در ادامه بخوانید...

پنکیک قرمز سورپرایز یلدا

در
پنکیک قرمز سورپرایز یلدا


چگونه برای شب یلدا پنکیک قرمز درست کنیم سورپرایزی شگفت انگیز و آسان. طرز تهیه پنکیک فانتزی قرمز روشن؟ پنکیک قرمز بسیار آسان است این پنکیک بسیار ظریف و خوشمزه است.بعد از تهیه پنکیک های قرمز روشن می توانید کیسه های پنکیک را آماده کنید.مواد لازم برای این سورپرایز زیبا در هر اشپزخانه ای پیدا می شود.

مواد لازم برای تهیه پنکیک قرمز 

چغندر قند : 170 تا 200 گرم 
تخم مرغ : 2 عدد
آرد :1 لیوان

شیر:200ml یک لیوان سرخالی
نشاسته : 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو : 1 قاشق غذاخوری
شکر: 1 قاشق غذاخوری
روغن نباتی به اندازه لازم
نمک :1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه پنکیک قرمز

برای تهیه پنکیک قرمز ما کمی آب چغندر یا همان آب لبو  نیاز داریم. آب چغندر را می گیریم.مخلوط آب چغندر تازه را با تخم مرغ، آب لیمو، نمک و شکر مخلوط می کنیم

1 قاشق غذا خوری نشاسته را با یک لیوان آرد مخلوط می کنیم .آرد را به مخلوط آب چغندر، تخم مرغ، آب لیمو، نمک و شکر اضافه می کنیم . اضافه کردن آرد را  کم کم انجام می دهیم و همزمان شیر را هم اضافه می کنیم تا خمیر صورتی رقیقی بدست بیاید مانند شکل، هنگام پختن خمیر، قرمز روشن می شود.
حالا نان قرمز نازک نان را با حرات کم در تابه می پزیم . حرارت زیاد باعث پر رنگ شدن و حتی قهوه ای شدن پن کیک می شود و ما این را نمی خواهیم.

 یک قاشق خمیر را درون تابه روغن زده می ریزیم و با یک حرکت چرخشی روی تمام سطح آن را صاف می کنیم و به مدت 20 ثانیه سرخ می کنیم. تا یک پن کیک زیبا داشته باشیم.

پنکیک اول را امتحان کنید و در صورت لزوم نمک یا شکر را اضافه کنید. از این خمیر حدودا 15 تا 17 نان شیرین نازک با قطر 18 سانتیمتر آماده می شود. این پنکیک تا حد زیادی شب یلدا شما را تزئین می کند.

پنکیک قرمز سورپرایز یلدا

کیسه های پنکیک

کیسه های پنکیک یک میان وعده خوشمزه و زیبا برای هر مناسبتی است . من پیشنهاد یک نسخه از کیسه های قرمز را برای سورپرایز شب یلدا دارم.

مواد لازم برای 15 عدد کیسه پنکیک

پنکیک قرمز : 15 عدد
مواد به دلخواه برای پر کردن برای کیسه های پنکیک 
فتو چینی : 15 قطعه
خلال دندان :15 قطعه

طرز تهیه کیسه های پنکیک

برای پر کردن کیسه های پنکیک، می توانید از هر نوع سالاد یا مخلوط تخم مرغ، یا قارچ خرد شده ...  پر کنید اما مراقب باشید که آبکی نباشد، به طوری که نشت کند.

برای بچه ها می توانید کیسه های پنکیک را با تکه های میوه یا مربا یا یا شکلات خرد شده پر کنید.

به عنوان پر کننده برای کیسه های پنکیک، من گزینه های زیر را ارائه می دهم: کیسه های پنکیک
با سالاد الویه
سالاد با مرغ، آناناس و ذرت
سالاد گوشت با پنیر 
سالاد با ماهی قزل آلا، کمی شور
سالاد با آناناس و قارچ
سالاد با کالباس
سالاد هویج با پنیر و کشمش

پنکیک قرمز سورپرایز یلدا


بعد از پر کردن همه چیز ساده است. در وسط کیسه های پنکیک یک قاشق غذاخوری پر شده از مواردپیشنهادی بگذارید و لبه های کیسه های پنکیک را جمع کنید 
 بالای کیسه را با خلال دندان ببندید.حالا شما نیاز به بسته بندی کیسه ها دارید. برای این، من از رشته های بلند فتوچینی استفاده می کنم (بهتر است قبل ازپخت فتوچینی را چک کنیدتا در هنگام پخت  شکل خوبی داشته باشد). فتوچینی را باید در آب و نمک بجوشانید،آبکش کنید و با آب سرد شستشو داد و بلافاصله دور کیسه های پنکیک مثل روبان ببندید.

بفرمایید سورپرایز شب یلدا، پنکیک های شما آماده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان کرونا

در

همانطور که مشخص است این مقاله علمی نیست و در بخش بهداشت و درمان نیز قرار ندارد، بیشتر موارد ذکر شده هیچ پایه علمی ندارند. اگر علائم ویروس کرونا را دارید به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

 

از زمان شیوع ویروس کرونا، درمان های خانگی زیادی برای آن معرفی شده است، ما در این مقاله به 10 + 1 مورد ویژه درمان ویروس کرونا می پردازیم.

 

سیر

برخی در چین اعتقاد دارند که سیر جوشانده شده در آب می تواند ویروس ها را بکشد.

 

پیاز

در ورودی یکی از هتل ها در کرایكودی هندوستان روی تابلو نوشته شده "برای جلوگیری از کرونا پیاز کوچک بخورید"

 

پیاز کوچک

در طب باستان هندی ذکر شده که پیاز برای درمان آنفولانزا یا حداقل بیماری با علائم آنفولانزا موثر است.

 

جوشانده پیچ امین‌الدوله (سرده)

بر طبق یک اعتقاد باستانی چینی جوشانده سرده نیز موثر است، جالب است که مردم چین پیگیر داستان شدند ولی به نظر این معجون به سرعت اثر نمی کند.

 

Shuang Huang Lian

بعد از انتشار خبری در مورد موثر بودن این دارو در برابر ویروس توسط Chinese Academy of Sciences ملت به داروخانه ها حمله کردند، البته شباهت شیشیه دارو به نمونه ای در فیلم "شیوع" نیز بی تاثیر نبوده است!

 

ادرار گاو

سوامی چاکراپانی روز جمعه اعلام کرد ادرار گاو برای درمان بیماری ویروس کرونا موثر است. 

 

 

Arsenicum album-30

مصرف این دارو به همراه مالیدن روغن های گیاهی نیز توسط فردی در هند توصیه شده بود که بعدا توسط منابع علمی رد شد.

 

 

 

داروهای سنتی اونانی شامل انواع دمنوش های Musta, Parpat, Usheer, Chandan,Udeechya & Nagar که در یک لیتر آب جوشانده و در هنگام تشنگی نوشیده شود

 

دالایی لاما از پیروانش خواست دعا کنند. به نظر این روش از تمامی روش های بالا موثر تر است.

 

چایی نبات

بله و در نهایت یکی از بهترین داروها برای تمامی دردها، چایی نبات خودمان است که با کمی زعفران حتی ویروس کرونا را نیز از پای در خواهد آورد.

 

 

ویروس کرونا بسیار خطرناک است اگر هریک از علائم این بیماری را دارید یا حتی شک دارید که ممکن است در خطر باشید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید و حتما پرستار و پزشک معالج را از وضعیت خود مطلع سازید. تا این لحظه ویروس کرونا جان بیش از 600 نفر را گرفته و هیچ درمان قطعی یا واکسن قابل اطمینانی برای آن ساخته نشده است.

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا ماسک تاثیری در جلوگیری از کرونا دارد؟

در

بعد از همه گیری ویروس جدید کرونا در چین و چند کشور دیگر، یکی از اصلی ترین راه ها برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا استفاده ماسک اعلام شد، ولی "آیا ماسک تاثیری در جلوگیری از کرونا دارد؟"

 

خیر، متاسفانه ماسک بالا معروف به ماسک جراحی یا همان ماسک دندان پزشکی که به معمولا ارزان قیمت است و در همه جا پیدا می شود تاثیری در جلوگیری از سرایت ویروس کرونا ندارد.

دکتر ویلیام شافنر متخصص بیماری های عفونی از دانشگاه تنسی امریکا تاکید کرد ماسک جراحی به شما کمکی نخواهد کرد. ماسک های تخصصی تر مانند N95 در برابر کرونا مقاوم هستند. البته دکتر شافنر استفاده عمومی از این ماسک را درحال حاضر توصیه نمی کند. شاید در مراحل بعدی...

استفاده از ماسک های تنفسی N95 برای همه کار آسانی نیست، این ماسک ها گران قیمت هستند، تنفس از داخل فیلتر آن ها دشوار است و زمان زیادی نمیتوان آن را روی صورت نگه داشت. پیشنهاد می شود هر نیم ساعت استفاده از این ماسک به یک فضای تمیز بروید و چند نفس عمیق بکشید سپس دوباره ماسک را بگذارید و در محیط آلوده وارد شوید. پوشیدن صحیح ماسک نیز بسیار مهم است، باید تمامی منافذ را بپوشانید و فقط از طریق فیلتر ماسک نفس بکشید. 

 

در انتها دکتر شافنر متذکر می شود اگر مبتلا به سرماخوردگی یا انفلانزا هستید و می خواهید با استفاده از ماسک جلوی سرایت بیماری خود به دیگران را بگیرد، این کار را نکنید، بهتر است تا زمان بهبودی در منزل استراحت کنید و دیگران را در خطر ابتلا قرار ندهید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

افراد مشهور که قربانی کروناویروس شدند

در
کروناویروس تمام دنیا را در دست گرفته است و به نظر می رسد که متوقف نخواهد شد. کروناویروس نسبت به همه بی رحم است و برای او فرقی نمی کند که یک فرد دارای چه وضعیتی باشد و در میان قربانیان کروناویروس افراد مشهور زیادی وجود دارند. کسانی که نتوانستند با این بیماری کنار بیایند را به یاد بیاورید.یاد تمام قربانیان کروناویروس گرامی باد

 

آدام شلسینگر ، خواننده آمریکایی

سه بار برنده جایزه امی ، برنده جایزه گرمی ، برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب ، آدام شلسینگر به یک دستگاه تنفس مصنوعی وصل شد ، اما نتوانست از عوارض ناشی از عفونت کروناویروس بهبود یابد. او 52 سال داشت.
 

 

لی Fierro بازیگر آمریکایی

مادر پسری که در فیلم Jaws توسط یک کوسه خورده شد ، نقشی است که شهرت Fierro را به ارمغان آورد.این بازیگر 91 ساله در یک شبانه روزی زندگی می کرد و از عوارض ناشی از COVID-19 درگذشت.
 

 

ترنس مک نالی

یکی از نمایشنامه‌نویسان مشهور زمان ماست: نمایشنامه‌های او در صحنه های کل دنیا به صحنه می رود. مک نالی از بیماری مزمن ریه رنج می برد و به همین دلیل بدن او نتوانستد با ویروس مقابله کند. ترنس 82 ساله بود.
 

 

فرانسیسکو گارسیا بازیکن فوتبال

شاید این ورزشکار یکی از جوانترین قربانیان coranavirus باشد - این بازیکن اسپانیایی تنها 21 سال سن داشت. مشخص است که چند هفته قبل از این ، این بازیکن به انکولوژی تشخیص داده شد. عفونت کورون ویروس وضعیت در حال حاضر دشوار او را تشدید می کند - بدن نمی تواند با ویروس مقابله کند.
 

 

مارک بلوم بازیگر

این بازیگر آمریکایی در سال 1985 مشهور شد 69 ساله بر اثر عوارض ناشی از COVID-19 درگذشت
ادی بزرگ ، بازیگر
 

 

ادی لارژ کمدین

ادی برای همه کاره بودنش مشهور بود. او نه تنها یک کمدین درخشان بود ، بلکه در فیلم ها نیز بازی کرد ، آواز خواند ، فیلمنامه ها را نوشت. به گفته پسرش ، این پدر 78 ساله با نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شد و در آنجا او تاج ویروس گرفت. متأسفانه بدن ضعیف نتوانسته است با این بیماری مقابله کند.
 

 

گویو بنیتو ، بازیکن فوتبال

مدافع افسانه ای رئال مادرید به همراه این تیم 11 عنوان کسب کرد. در سالهای اخیر ، وی با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم کرده است و ابتلا به کروناویروس تنها وضعیت او را بدتر کرد. این ورزشکار 73 ساله بود.
 

 

آلن گارفیلد ، بازیگر

وی در فیلمبرداری بیش از صد اثر ، بار کارگردانان مشهوری چون فرانسیس کوپولا ، رومن پولانسکی و دیگران بازی کرد. بینندگان او را در فیلم "دروازه نهم" به خوبی به یاد می آورند.
گارفیلد 80 ساله در 7 آوریل در کالیفرنیا درگذشت و نتوانست با عفونت کروناویروس کنار بیاید.
 

 

موریس باریار ، بازیگر

یکی از مهمترین آثار این بازیگر فرانسوی ، حضور وی در کمدی "بلوند در یک چکمه سیاه" بود. در یک زمان او با بازیگران مشهوری چون آلن دلون و ژان پاول بلموندو بازی کرد.
در ماه مارس ، باریار 87 ساله در بیمارستان با مشکلات ریه بستری شد و به علت بیماری کرونوروئید بستری شد. افسوس که ، این درمان که تقریباً یک ماه به طول انجامید و نتیجه ای نداد.
 

 

ماریا ترزا شاهزاده خانم اسپانیایی

اگر شاهزاده انگلیسی چارلز و همکارش از موناکو آلبرت توانستند با کروناویروس کنار بیایند ، اما ماریا ترزا خوش شانس نبود. دختر عموی پادشاه سلطنتی اسپانیا ، فیلیپ ششم ، در پایان سال مارس در سن 86 سالگی در پاریس درگذشت.
 
شیمون اوشتین ، هنرمند
شیمون در اوکراین متولد شد و در اواخر دهه 70 به ایالات متحده نقل مکان کرد. مجموعه ای از آثار "دختران تحت پوشش" (1984) گذر او به دنیای هنر بزرگ شد. از آن زمان ، شیمون یکی از مشهورترین هنرمندان معاصر آمریکایی به حساب می آمد.همانطور که یکی از دوستان او در شبکه های اجتماعی اعتراف کرد ، شیمون 70 ساله یکی دیگر از قربانیان کرونا بود.
 

 

جان پرایم ، خواننده

باب دیلن استعداد پرنا را که یکی از مشهورترین خواننده های کشور زمان ما بود ، تحسین کرد. مشخص است که در سالهای اخیر جان با سرطان دست و پنجه نرم می کرد ، و پزشکان حتی مجبور به قطع یک ریه شدند.
در اواسط ماه مارس ، این خواننده پس از بازگشت از تور اروپا ، مبتلا به کروناویروس شد. چند روز بعد این مرد در شرایط جدی در بیمارستان بستری شد. در ماه اکتبر ، این ستاره 74 ساله می شد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پزشک نسبت به وخامت ناگهانی کرونا هشدار داد

در
روند بیماری ناشی از کروناویروس غیرقابل پیش بینی است
غیرقابل پیش بینی: پزشک نسبت به وخامت ناگهانی کرونا هشدار داد. یک پزشک اظهار داشت که روند بیماری ناشی از کروناویروس غیرقابل پیش بینی است.
 
وی خاطرنشان کرد: "این اتفاق می افتد که صبح شما یک معاینه انجام می دهید ، معاینه انجام می شود ، همه چیز درست است و بعد از دو ساعت بیمار وارد می شود و در حال خفگی است."
 
پزشک هشدار داد که وضعیت بیمار می تواند به شدت بدتر شود. در دو روز اول فرد تب دارد ، سپس برای او راحت تر می شود ، اما این شرایط فریبنده است.
 
پزشک گفت: "پس از زمان دیگر ، سرفه ظاهر می شود ، و بعد از دو روز دیگر بیمار ممکن است شروع به خفگی کند ، اشباع به 79-83 می رسد ، اکسیژن کافی وجود ندارد."
 
بیماران احساسات خود را طوری توصیف می کنند که گویی قطعات شیشه در ریه های آنها ظاهر می شود. و اگرچه این یک احساس مشترک با ذات الریه است ، اما با کوروویروس درد شدید تر است ، بنابراین ، تحمل بیماری کروناویروس دشوارتر است.
 
 
پزشك خاطرنشان كرد كه وضعیت بیماران مبتلا به كروناویروس می تواند ناگهان بدتر شود.
 
دکتر می گوید: "او می تواند بنشیند و صحبت کند ، و در عین حال اشباع اکسیژن 46 را داشته باشد. من هرگز یک فرد زنده با اشباع 46 ندیده ام ، زیرا 70 و زیر آن - مدت طولانی است که لوله گذاری شده است."
 
Coronaviruses یک خانواده گسترده از ویروس ها است که انسان و حیوانات را آلوده می کند. آنها می توانند باعث ایجاد عفونت های تنفسی در انسان شوند ، از سرماخوردگی گرفته تا شرایط جدی تر. آخرین ویروس کرونا ویروس اخیراً کشف شده باعث COVID - 19 می شود. قبل از شیوع عفونت در چین در پایان سال 2019 ، هیچ چیز در مورد ویروس و بیماری جدید شناخته نشده بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...