سالم ترین سوپ: نظر متخصص تغذیه

سوپ


به گفته متخصص تغذیه ، سوپ عدس سالم ترین سوپ است. عدس حاوی مقدار زیادی کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، فسفر ، آهن و همچنین اسیدهای چرب امگا -3 ، امگا -6 است که بر سلامت پوست و مو و ایمنی بدن تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، عدس حاوی مقدار زیادی پروتئین قابل هضم است. از نظر ارزش غذایی از نان ، غلات و حتی گوشت کم ندارد. 

 

مقام دوم ، همانطور که توسط متخصص تغذیه اشاره شده است ، سوپ سبزیجات با آب گوشت را اشغال می کند. خوب است که به آن لوبیا سبز ، کدو سبز و کرفس اضافه کنید. سوپ ماهی بسیار مفید است. حتی ماهی کنسرو شده در آب آن نیز این کار را انجام می دهد.

 

سوپ گیاهی سبزیجات هم خوب است. این ماده حاوی مجموعه ای بهینه از مواد مغذی است ، زیرا سبزیجات میکرو عناصر مفیدی به آبگوشت می دهند ، مانند پتاسیم و منیزیم ، که برای معده و روده بسیار مهم هستند.

 

اما hodge podge ( نوعی سوپ گوشت گوسفندی ) یکی از مضرترین سوپ ها محسوب می شود ، زیرا حاوی بسیاری از چربی های ناسالم است. سوسیس ، کالباس ، گوشت های دودی ، ادویه های گرم به آن اضافه می شود. با توجه به مقدار زیادی چربی اشباع ،  مخصوصاً برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی مضر است و متابولیسم کلسترول را مختل می کند.

 

در مورد سوپ قارچ نیز باید احتیاط کنید ، زیرا حاوی مقدار زیادی مواد ضدعفونی کننده است که هضم را تحریک می کند. اگر دستگاه گوارش ملتهب باشد ، می تواند منجر به عفونت روده شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید