10 محصول برای دوستداران رژیم و سبک زندگی سالم

suprfyd0.jpg

 

امروزه درست و خوشمزه خوردن  و همچنین انتخاب محصولات سالم در سبدخرید برای همه  بسیار مهم است. با این وجود ، آیا ما به همان اندازه که دوست داریم ، درباره خواص آن دسته از کالاهایی که بخاطر تبلیغات زیبا خریداری می کنیم، می دانیم؟ این بار در مورد محصولات فوق العاده ای صحبت خواهیم کرد که همه دوستداران رژیم  و سبک زندگی سالم دنبال کننده آن ها هستند.

 

 

 

 

1. روغن نارگیل

suprfyd.jpg

 

روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی اسید مفید - از لوریک تا کاپریلیک است. علاوه بر این ، سرشار از ویتامین های E و K است ، همچنین به عنوان ابزاری برای تقویت دندان ها و لثه فوق العاده است. و متخصصان تغذیه ادعا می كنند كه روغن نارگیل برای كسانی كه استرس مكرر را تجربه می كنند مناسب است و همچنین می خواهد ایمنی خود را به روشی طبیعی افزایش دهد.

طرز استفاده:

به عنوان روغن برای پختن هر غذایی و همچنین یک محصول آرایشی برای مو ، بدن و صورت استفاده کنید.

 

2. توت آکای

suprfyd1_.jpg

 

میهمان گرمسیری روی میز ما ، اصالتاً اهل آمازون است. توت آکای حاوی حداکثر آنتی اکسیدان ، اسیدهای آمینه و همچنین فیبر زیادی هستند. توت ها به مقدار زیادی از گروه های ویتامین - C ، A ، B و بسیاری دیگر دارند. همچنین در انواع توتهای آکای  کلسیم ، مس و منیزیم وجود دارد.

طرز استفاده:

یک قاشق غذاخوری را با نوشیدنی ها (آب ، اسموتی ، ماست ، آب میوه و غیره) در روز مخلوط کنید.

 

کوکتل توت آکای

 

suprfyd13.jpg
هنگامی که می خواهید به بدن آبرسانی کنید ، اما تمایلی به نوشیدن نوشابه های شیرین مضر ندارید ، می توانید یک کوکتل سبک و رضایت بخش از انواع توت های آکای درست کنید که نه تنها عطش را برآورده می کند ، بلکه مزایایی نیز به همراه خواهد داشت.

مواد لازم:

• پودر از انواع توت ها - 1 قاشق غذاخوری؛
• موز - 1 قطعه؛
• ماست بدون مواد افزودنی - 1 شیشه؛
• عسل - 1 قاشق غذاخوری

روش تهیه کوکتل:

• تمام مواد را درون ظرف مخلوط کن بریزید.

 

 

 

3. دانه چیا

suprfyd2.jpg

 

دانه های چیا مقدار زیادی امگا 3 که برای بدن ما ضروری است را دارند. همچنین در ترکیب آنها فیبر طبیعی و مواد معدنی مختلف وجود دارد. با کمک دانه های چیا می توانید احساس گرسنگی را برطرف کنید ، همچنین برای افرادی که می خواهند جلوی استفاده از گلوتن را بگیرند بسیار عالی هستند.

طرز استفاده:

روزانه چندین قاشق (قاشق غذاخوری)  به سالادهای مختلف ، غلات ، ماست و بسیاری دیگر اضافه کنید.

 

4- تخم کتان

suprfyd3.jpg

 

و این دانه ها با حضور اسیدهای آمینه و فیبر و همچنین ویتامین های گروه A و B در تخم کتان غافلگیر می شوند. همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای رشد مناسب بدن ما ضروری هستند. به عنوان یک قاعده ، تخم کتان را باید برای علائم افسردگی عاطفی و روانی میل کرد.

طرز استفاده:

به عنوان پودر افزودنی برای غلات ، نوشیدنی ها و غذاهای اصلی و همچنین به عنوان جایگزین تخم مرغ  استفاده شد.

 

5- دانه خشخاش

suprfyd4.jpg


دانه خشخاش،جینسینگ پرو نامیده می شود ، که در آند زیاد رشد می کند. از خواص مفید آن وجود مقدار زیادی ویتامین (B ، C و E) و همچنین ماکرو و میکرولیم ها - کلسیم ، روی ، فسفر و موارد دیگر است. اعتقاد بر این است که پودر خشخاش برای زنان ایده آل است ، نه تنها سطح هورمون آنها بلکه باعث تمایل جنسی نیز می شود. علاوه بر این ، پودر خشخاش کاملاً با مشکلات پوستی کنار آمده و بازسازی آن را تحریک می کند.

طرز استفاده:

از فرم خالص آن استفاده کنید و از یک قاشق غذاخوری در روز شروع کنید و همچنین به خمیر انواع نان و نوشیدنی های گرم اضافه کنید.

 

6. توت گوجی

suprfyd5_.png


این نوع از توت یا  توت گوجی  مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارند و همچنین حاوی ویتامین A هستند. از آنها می توان برای تقویت بینایی ، بهبود پوست و همچنین رفع خستگی و اولین علائم استرس استفاده کرد.

طرز استفاده:

پنج قاشق غذاخوری در روز به هر شکلی ، از اضافه کردن به نوشیدنی در حالت خیس شده و یا افزودن به ماست و آب میوه .

 

7. شاهدانه

suprfyd6.jpg


تشاهدانه منبع طبیعی پروتئین است ، و بیشتر از هر نوع گوشت پروتئین دارد. دانه ها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 نیز هستند. در دانه ها کلسیم ، روی ، آهن و منیزیم وجود دارد.

طرز استفاده:

سه تا چهار قاشق غذاخوری را به غلات ، آب میوه ها و اسموتی ها در طول روز اضافه کنید.

 

 

سالاد تابستانی آسان با دانه های کتان و شاهدانه

suprfyd16.jpg
خوشمزه ، سبک و آسان برای تهیه ، که فقط پانزده دقیقه زمان طول می کشد .

مواد لازم:

• اسفناج - 250 گرم؛
• کرفس - 1 ساقه؛
• چغندر - 1 قطعه؛
• گوجه گیلاسی - 4 عدد؛
• انواع سبزیجات ؛
• روغن هر طعمی که دوست دارید؛
• دانه های کتان و شاهدانه - هر کدام یک قاشق غذاخوری؛
• نمک و فلفل بنا به ذائقه؛
• آب لیمو.

روش تهیه:

• همه مواد را پوست گرفته و خرد کنید.
• دانه ها را بریزید ، هم بزنید.
• نمک اضافه کنید؛
• آب لیمو بپاشید و سرو کنید.

 

8- پودر کاکائو

suprfyd7.jpg


پودر لوبیای کاکائو حاوی عناصر مفید زیادی به شکل آنتی اکسیدان و ویتامین B است. همچنین می توانید آهن و پتاسیم را در مقادیر مورد نیاز بدن پیدا کنید. علاوه بر این ، پودر کاکائو کاملاً بی خطر و طبیعی است ، برای جایگزینی شیرینی های فروشگاهی مناسب است. توصیه می شود از آن برای بهبود اشتها و عملکرد معده و همچنین هنگامی که نیاز به استراحت و خواب سریع دارید استفاده کنید.

طرز استفاده:

یک یا دو قاشق غذاخوری در روز ، که می تواند در نوشیدنی ها (کاکائو داغ) و  در انواع کیک ها استفاده کنید.

 

9. جلبک دریایی

suprfyd8.jpg


اسپیرولینا مانند هر ماده دیگری از کف دریا یا اقیانوس سرشار از ید و مواد معدنی دیگر است. علاوه بر این ، حاوی آنتی اکسیدان های ارزشمندی است. با کمک خواص آنها می توانید حافظه و وضعیت کلی بدن را بهبود بخشید ، نشاط را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. همچنین برای بهبود وضعیت معده و هضم غذا به طور کلی ، همچنین به افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند ، اسپیرولینا توصیه می شود که خورده شود.

طرز استفاده:

استفاده از هر نوع آن به عنوان مثال ، دو قاشق غذاخوری پودر در روز به عنوان افزودنی نوشیدنی ها (ماست ، آب یا آب میوه) مجاز است.

 

10. کاکائو (کره)

 

suprfyd9.jpg


روغن لوبیای کاکائو منبع طبیعی اسیدهای امگا است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ، فیبر و مقدار زیادی مواد معدنی است. البته در کاکائو ویتامین های لازم برای عملکرد بدن وجود دارد. کره کاکائو برای تقویت سیستم ایمنی عالی است.

طرز استفاده:

به دسرها و نان ها اضافه کنید ، از آن به عنوان روغن برای بدن ، صورت و مو استفاده کنید.

 

11. پودر جوانه گندم

 

suprfyd10.jpg


جوانه گندم برای نیمی از خانم های کره زمین ضروری است ، زیرا آنها خاصیت ضد پیری دارند. آنها حاوی ویتامین های گروه های A ، K و E و همچنین آنتی اکسیدان ها هستند. چنین پودری کاملاً روی سیستم ایمنی تأثیر می گذارد ، باعث افزایش نشاط بدن می شود ، به شما اجازه می دهد تا خود را از سموم و سموم مضر پاک کنید. و جوانه گندم برای زنان شیرده برای بهبود شیردهی توصیه می شود.

طرز استفاده:

دو قاشق غذاخوری را در یک لیوان آب تمیز رقیق کرده و هر روز مصرف کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید