دانشمندان بهترین میوه را برای پیشگیری از سرطان نامگذاری کردند

در

کامکوات
کامکوات دارای ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی منحصر به فردی است و حاوی فلاونوئیدهایی است که می تواند مقاومت بدن را در برابر مواد سرطان زا افزایش دهد.


پزشکان کامکوات را بهترین میوه مناسب برای پیشگیری از سرطان نامیده اند. این یک کامکوات است که به آن "نارنجی طلایی" یا "نارنگی تزئینی" نیز می گویند. در بعضی از کشور ها ، این میوه عمدتا به شکل کنسرو فروخته می شود ، (خوشبختانه در ایران میوه تازه کامکوات موجود است) اما دانشمندان اطمینان می دهند که مربا و میوه های شیرینی از کامکوات نیز سود خواهند برد ، هرچند به اندازه میوه های تازه نیستند.

 

به گفته متخصصان ، از بین مرکبات ، این کامکوات است که در جلوگیری از سرطان بیشترین تأثیر را دارد و حتی ممکن است رشد آن را کند کند. در حال حاضر مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد توانایی ویتامین C ، که یک آنتی اکسیدان قوی است ، در ایجاد اختلال در سرطان دخالت می کند. کومکوات همچنین حاوی آنتی اکسیدان های دیگر ، فلاونوئیدها است که باعث افزایش مقاومت بدن در برابر مواد سرطان زا می شود.

 

علاوه بر این ، کامکوات مملو از کلسیم است - به تقویت استخوان ها ، بهبود وضعیت پوست و از بین بردن لکه های پیری کمک می کند. اما این همه چیز نیست - کامکوات برای هضم غذا مفید است ، نه تنها به سرعت متابولیسم کمک می کند ، بلکه روده ها را نیز به طور موثر تمیز می کند. روغنهای اساسی که به ویژه در پوست کامکوات  وجود دارند ، می توانند به مقابله با علائم سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

 

خوردن کامکوات همراه با پوست توصیه می شود. همچنین می توانید مرباها و انواع کنسروها رابا کامکوات بپزید. اگرچه برخی از مواد مغذی در طی عملیات حرارتی از بین می روند ، اما چنین مربایی هنوز مفید خواهد بود و از نظر خواص آن نزدیک ترین مربا به تمشک است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای سلامت مو

در

زیبایی از درون  انسان نشات می گیرد، اگرچه روش ها و کار طراحان مد بسیار خوب است، ولی یک رژیم سالم سرشار از مواد مغذی ، کلید اصلی پرورش سری با موهای زیباست.دو کاشناس متخصص برتر پوست و متخصص تغذیه بهترین غذاها را برای سلامتی مو توصیه می کنند:(سیارک)

پروبیوتیک

مزیت : محکم شدن مو ، شکنندگی کمتر

سلامتی مو و در کل سلامتی شما ارتباط زیادی به گوارش دارد. بنابراین بالا بردن پروبیوتیک در شما یک عامل مهم است. طبق گفته ی اسنایدر " فولیکول مو مواد مغذی را جذب می کند و اگر بدنتان مسدود باشد [گوارش خوبی نداشته باشد ] ، مانع این کار می شود" .

روش عملکرد آن :  طبق گفته ی اسنایدر ، پروبیوتیک ، شکلی از باکتری زنده است که بخش اصلی جهان طبیعی است و برای زندگی ما ، نقش حیاتی دارد. آنها به رشد باکتری های خوب در بدن کمک می کنند در حالی که از رشد میکروارکانیسم های مضر جلوگیری می کنند. این کار اثر زیادی روی گوارش و جذب مواد مغذی شما دارد.

مواد خوراکی : کارشناسان با اطمینان می گویند که با یک مکمل پروبیوتیک مثل پروبیوتیک های دیتاکس زیبایی اسنایدر کیمبرلی ، می توان به گوارش کمک کرد. "SBO ها [ارگانیسم هایی با پایه ی خاک ] در این محصول نه تنها به حذف باکتری های مضر کمک می کنند بلکه راه را برای رشد باکتری های مفید باز می کنند" . اگر مکملی مورد  سلیقه ی شما قرار نباشد ، غذاهایی مثل ماست ، کفیر ، میسو ، تمپه یا خمیر ترش   را در رژیم خود بگنجانید که سرشار از پروبیوتیک هستند.

پروتئين


مزیت: رشد مو


ابتدا خبر بد: هیچ غذایی نیست که با خوردن آن رشد موهای شما سریع تر شود. فوسکو توضیح می دهد که "نرخ رشد مو با بسیاری از عوامل از جمله سن، وضعیت هورمونی، ژنتیک، بیماری و تغذیه تعیین می شود". خبر خوب؟ مواد مغذی مهمی وجود دارد که برای حفظ رشد سالم موهای شما لازم است و پروتئین سنگ بنای مهم سلامت موهای است.
چگونه کار می کند: پروتئین یک جزء ساختاری مو است. او می گوید "پروتئین باعث می شود تا 90 درصد از فیبر مو ساخته شده و در فولیکول مو شروع به کار کند". و این برای رشد مو ضروری است. حتی اگر هیچ چیزی نیست که بتواند به روند(فرایند رشد) سرعت ببخشد ، اما چیزهایی وجود دارد که شما می توانید انجام دهید تا سرعت آن کم شود ، و مصرف ناکافی پروتئین یکی از آنها است." هنگامی که شما پروتئین می خورید، بدن آن را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند که برای سلامت مو ضروری است. بدون پروتئین کافی در رژیم غذایی ، شما ممکن است ضیف بودن مو، شکنندگی مو، شکستگی مو، و ریختن مو را تجربه کنید.
چه کاری انجام دهید: یک صفحه از یک کتاب آشپزی قدیمی(Paleo) را داشته باشید. گنجاندن پروتئین به وعده های غذایی به صورت روزانه ا آسان است. سعی کنید از مواد غذایی مانند تخم مرغ، گوشت بدون چربی، عدس، لوبیا و پنیر استفاده کنید. برای دیدن بهبودی دو هفته منتظر بمانید و برای حداکثر بهرمندی حداقل سه ماه آن را رعایت کنید.(سیارک)

 


اسیدهای چرب امگا 3


مزیت: پوست سر سالم


پوست سر شما یک فرمت از پوست صورت شماست اما از نظر تراکم تعداد فولیکول های مو و غدد چربی متفاوت است. شایع ترین شکایتی که اکثر مردم از پوست سردارند شوره سر و یا پوسته پوسته شدن است. فوسکو می گوید "خوردن غذاهای چرب که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند یک مکمل عالی برای سلامتی پوست سر و مو به ویژه برای افرادی که از درمان های دیگر مانند رنگ مو استفاده می کنند".
چگونه کار می کند: یک پوست سر سالم برای موهای ضخیم، لوکس لازم است و اسیدهای چرب ضروری به تغذیه پوست سر شما کمک خواهند کرد. به علاوه، کیفیت چربی سطوح روغن بر روی پوست سر شما را متعادل نگه می دارد و از خشکی آن جلوگیری می کند.
چه کاری انجام دهید: دنبال غذاهایی بگردید که امگا 3 خود را به رخ می کشند مانند ماهی تن و ماهی آزاد، و یا تخم چیا، بذر کتان، گردو، سبزیجات تیره، و یا شیر شاهدانه به سالاد روزانه اضافه کنید. شما شروع به دیدن بهبودی پس ازگذشت دو هفته می کنید. نیاز به نتایج فوری؟ از شامپو و خنک کننده هایی محتوی Pyrithione روی استفاده نمایید. فوسکو اظهار می دارد که " این یک مرطوب کننده و درمان برای پوست سراست و به طور موثر رشد بیش از حد مخمر که باعث شوره سرمی شود را کنترل می کند". امتحان کنید: شامپو و کاندیشنر پاک کننده ی کامل پوست سر ، که حاوی روی پریتیون است اما ، احساس، و یا بوی آزمایشگاهی آن مانند برخی از فرمولاسیون های ضد شوره سر به نظر نمی آید.

 

آب 


مزیت: کنترل بیشتر،وز شدن کمتر


این جای تعجب نیست که آب بدن و موهای شما را از داخل به خارج آبرسانی می کند. اسنایدر توضیح می دهد "از آنجا که بدن شما نخست از اندام ها و بافت های حیاتی خو د مراقبت می کند ، با مصرف محدود آب ، موهای شما می تواند به مراتب زودتر از بقیه بدن شما دچار کم آبی شوند". "آب همچنین به دفع سموم از بدن کمک می کند که می تواند از رشد سالم موهای شما جلوگیری کنند."
چگونه کار می کند: درست مثل زمانی که ماهیچه های شما در طول تمرین دچار کم آبی هستند و به درستی نمی توانند کالری بسوزانند ، موهای شما نیز بدون هیدراتاسیون(آب) نمی توانند ضخیم و سالم رشد کنند. اسنایدر می گوید: "کمبود آب نیز می تواند به مسائل پوست سر مانند شوره سر منجر شود، و می تواند رشد مو را کند کند زیرا رطوبت به اندازه کافی در ریشه مو که به رشد سالم موهای جدید اجازه می دهد، وجود ندارد".
چه کاری انجام دهید: نوشیدن آب بیشتر! به همین سادگی. اسنایدر پیشنهاد می دهد که ازخوردن قهوه صبحانه بگذرید و روز خود را با آب گرم و لیمو شروع کنید. او می گوید "این یک تزریق در هیدراتاسیون(آب رسانی)است که بعد از ساعتها آب نخوردن در طول شب است". شما همچنین می توانید مصرف آب خود را به شکل قابل ملاحظه ای با خوردن میوه ها و سبزیجات آبکی مانند هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، کرفس افزایش دهد. هر چیز کمی نیز کمک می کند. (هر چه که خوار آید روزی به کار آید).(سیارک)

ویتامین B کمپلکس 


مزیت: سلامت مو


بیوتین (ویتامین B8 و B12) به طور گسترده ای برای حفظ موهای سالم شناخته شده است، اما بیوتین تنها ویتامینی نیست که از رشد مو پشتیبانی می کند. همه انواع ویتامین های B با میزبانی مواد مغذی دیگر که فولیکول مو را در سطح سلولی پشتیبانی می کنند،مهم هستند.
چگونه کار می کند: ویتامین B کمپلکس شامل تمام ویتامین های گروه B است. خوردن همه آنها را در یک باربه آنها اجازه می دهد تا با همکاری همدیگر کارکنند و این به بهتر کار کارکردن سایر مواد مغذی مصرفی (مانند پروتئین ها و چربی) کمک خواهد کرد. فوسکو می گوید: "ویتامین های گروه B برای کمک به سوخت و ساز بدن چربی و پروتئین برای موهای خوب و براق هم عامل(کوفاکتور) هستند. آنها ذاتا ساختار محصولاتی که شما برای موهای سالم و عملکرد غدد چربی سالم نیاز دارید، را می سازند." به عبارت دیگر، چربی ها و پروتئین هنوز هم موهای شما را تغذیه می کنند، اما ویتامین های پیچیده B آن را موثر تر خواهند کرد.
چه کاری انجام دهیم: فوسکو می گوید: ساده ترین راه برای دریافت تمام ویتامین های B ، یک مکمل ویتامین B کمپلکس است. این راه سریعتر، آسان تر، و گاهی اوقات موثر تر از ترکیب کردن آنها با رژیم غذایی است به این دلیل که شما لازم نیست غذایی آماده ، پخت و یا منجمد کنید. اما اگر شما نمی توانید یا نمی خواهید ازیک مکمل استفاده کنید، مقدار زیادی از سبزیجات برگ سبز، سخت پوستان، و پنیر به وعده های غذایی خود برای دریافت یک دوز سالم از تمام ویتامین های B اضافه کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظر شما در مورد این پست چیست؟با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...

مکمل ها می توانند داروهای ضد افسردگی را اثربخش تر نمایند؟

در

مطالعات اخیر نشان می دهند که مکمل ها به SSRIs جهت درمان افسردگی کمک می نمایند.(سیارک)

برای چندین سال، محققین به دنبال بهترین درمان برای چندین میلیون انسان افسرده بودند.درمان؟دارو؟درمان و دارو؟ تقریبا 12 درصد زنان داروی ضد افسردگی مصرف می نمایند، و در اکثر آن ها به صورت بالینی افسردگی تشخیص داده نشده است.با مصرف سرسام آور 400 درصدی داروی ضد افسردگی از دهه 1990، محققین بیشتر نگران استفاده مناسب داروها، و همچنین نحوه ارتباط این داروها با دیگر مکمل ها، مواد غذایی و نسخه ها بوده اند.

 

(آیا شما نیاز به مکمل فیبر دارید؟پاسخ اینجاست.)مسلما شایع ترین داروی ضد افسردگی مورد استفاده مهار کننده های جذبی سروتونین یا SSRIs می باشد.این داروها معمولا اولین سطح دفاعی در برابر مسائل سلامت روانی از قبیل افسردگی و اضطراب هستند.همچنین ممکن است برای مسائلی از قبیل بی خوابی و PMS نیز تجویز بشوند.SSRIs بیشتر شبیه به آنچه که از نامش پیداست وارد عمل می شود:آن ها به محض اینکه آزاد می شوند مانع باز جذب سرتونین شده، خلق و خوی طبیعی بدن را بالا می برند.همین امر سطح سرتونین را در بدن افزایش می دهد.سرتونین بیشتر= خلق و خوی بهتر.

 

پزشکان از افرادی که SSRIs مصرف می نمایند می خواهند که در خصوص ترکیب این داروها با مکمل های گیاهی و الکل از قبیل مخمر سنت جان هوشیار باشند، زیرا ترکیب این داروها می تواند برخی عوارض منفی داشته باشد.اما، بر عکس،تحقیق دیگر نشان می دهد که برخی مکمل ها ممکن است نقش SSRIs را ارتقاء بدهند.یک مطالعه از دانشگاه ملبورن گزارش می دهد که مکمل های اسید فولیک، امگا 3، ویتامین D، و آدنوزیل متیونین در واقع اثربخشی داروهای ضد افسردگی را به حداکثر می رسانند.

 

آن ها همچنین به همان تاثیرات بالقوه از جانب کراتین، روی، ویتامین C، و تریپتوفان اشاره نمودند، اما افزودند که تحقیق بیشتری جهت تائید یک اتصال مورد نیاز است.بنابراین چرا ترکیبات خاص مکمل-دارو بسیار اثربخش هستند، در حالی که دیگر موارد در واقع بسیار خطرناک می توانند باشند؟یک نظریه در خصوص نحوه ارتباط مکمل ها با سطوح سروتونین می باشد.به عنوان مثال، SAMe، فرم ترکیبی یک ترکیب طبیعی در بدن، منجر به افزایش عملکرد سروتونین شده، مقدار بیشتری را آزاد می سازد.

 

و بسیار شبیه به SSRIs، امگا 3 به کنترل جذب سروتونین می پردازد، بدین معنی که به شما در حفظ سطوح بالاتر سروتونین در بدن کمک می نمایند.یک ایده دوم نشان می دهد که افرادی که از افسردگی رنج می برند در بدن های خود التهاب را افزایش داده اند، و از آنجایی که SAMe و امگا 3 دارای خواص ضد التهابی هستند، می توانند علائم افسردگی را با کاهش این التهاب کاهش بدهند.(خلق و خوی در نوسان شما بیشتر مرتبط با چیزی است که شما می خورید.آیا رژیم غذایی شما را عصبانی می نماید؟)

 

علاوه بر این، مکمل سازی با اسیدهای آمینه از قبیل کراتین و تریپتوفان ممکن است به بدن شما در تولید سروتونین بیشتر کمک می نماید زیرا اسیدهای آمینه پیش ساز تمامی پروتئین هایی هستند که مواد شیمایی عصبی، از جمله سروتونین را می سازند.دلیل مشابه استدلال می نماید که ویتامین های B، C و D همچنین ممکن است به نفع افرادی باشد که از افسردگی رنج می برند، در حالی که ویتامین ها در کمک به تولید سروتونین مهم هستند.

 

در حالی که صرف نظر از خرید یک بطری اسید فولیک، امگا 3،ویتامین D، یا SAMe  تا حدودی نابهنگام است،تحقیق مرتبط با ترکیب این مکمل ها با SSRIs دلگرم کننده می باشد.قبل از آغاز هرگونه رژیم مکمل، با پزشک مشورت نمائید، در حالی که تداخلات دارویی، اثربخشی و دوز باید مدنظر قرار بگیرند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

جدول کلسیم مصرفی توصیه شده در روز بر اساس سن

در

کلسیم : منبع ناکافی کلسیم در طول عمر به توسعه پوکی استخوان کمک می کند. مطالعات منتشر شده زیادی نشان می دهند که کلسیم مصرفی پایین در تغذیه به نظر می رسد که در ارتباط با حجم استخوان کم، از دست رفتن سریع استخوان و نرخ بالای شکستگی باشد. بررسی های تغذیه ملی نشان می دهد که بیشتر افراد کمتر از نصف مقدار کلسیم توصیه شده برای ساخت و سالم نگهداری استخوان ها مصرف می کنند.

منبع غذایی کلسیم شامل محصولات لبنی کم چرب، مانند شیر، ماست، پنیر، و بستنی؛ سبزیجات علفی سبز تیره مانند بروکلی، کلم سبز، نوعی کلم چینی و اسفناج؛ ساردین ها و سالمون های استخوانی؛ توفو؛ بادام ها؛ و غذاهای غنی شده با کلسیم مانند آبمیوه پرتقال، غلات و نان ها هستند.

بسته به اینکه شما روزانه چه مقدار کلسیم از غذا دریافت می کنید، شما ممکن است نیاز به مصرف مکمل کلسیم داشته باشید. نیاز به کلسیم در طول عمر یک شخص تغییر می کند. نیاز بدن به کلسیم در طول کودکی و نوجوانی، زمانی که اسکلت به سرعت در حال رشد است و در طول بارداری و شیردهی، بیشتر است.

زنان یائسه و مردان مسن تر نیز نیاز به مصرف کلسیم بیشتری دارند. همچنین با افزایش سن بدن شما در جذب کلسیم و دیگر مواد مغذی کم کاراییتر می شود. بزرگسالان مسن تر نیز بیشتر تمایل به داشتن مشکلات پزشکی مزمن و استفاده از داروهایی دارند که ممکن است جذب کلسیم را مختل کند.

کلسیم مصرفی توصیه شده

گروه رده سنی

میلی گرم/روز

منبع : هیئت غذا و تغذیه، موسسه پزشکی، آکادمی ملی علوم، 2010

نوزاد 0 تا 6 ماه

200

نوزاد 6 تا 12 ماه

260

1 تا 3 ساله

700

4 تا 8 ساله

1000

9 تا 13 ساله

1300

14 تا 18 ساله

1300

19 تا 30 ساله

1000

31 تا 50 ساله

1000

51 تا 70 ساله – مرد

1000

51 تا 70 ساله – زن

1200

70 ساله

1200

14 تا 18 ساله، باردار/شیرده

1300

19 تا 50 ساله، باردار/شیرده

1000

ویتامین دی: ویتامین دی نقش مهمی در جذب کلسیم و سلامت استخوان بازی می کند. منابع غذایی ویتامین دی شامل زرده تخم مرغ، ماهی آب شور و جگر است. بسیاری از افراد ویتامین دی کافی به طور طبیعی به دست می آورند؛ با این حال، مطالعان نشان می دهد که تولید ویتامین دی در افراد مسن، در افرادی که خانه نشین هستند و در کل برای همه در طول زمستان کاهش می یابد. بزرگسالان باید روزانه تا 70 سالگی ویتامین دی مصرفیشان 600IU (واحد بین المللی) باشد. مردان و زنان بالای 70 سال باید مصرف روزانه را به 800IU افزایش دهند. (سیارک)

- علائم پوکی استخوان

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

 - بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱I came, I read this article, I codnqereu.

در ادامه بخوانید...

خواص هندوانه

در

خواص هندوانه

- بهترین آنتی ‌اکسیدان‌ها در هندوانه موجود است.

-  هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین C و A می باشد.

-  هندوانه قرمز خوشمزه همچنین منبع قوی از آنتی ‌اکسیدان کاروتن است که لیکوپن نامیده می‌شود. این آنتی‌ اکسیدان‌ها در بدن حرکت کرده و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد موادی در بدن هستند که می‌توانند آسیب زیادی به ما وارد کنند. این مواد می‌توانند کلسترول را اکسید کرده و باعث شود که به دیواره رگ‌‌های خونی چسبیده و موجب ضخیم‌تر شدن آن شود و این عمل می‌تواند منجر به سکته قلبی شود. لیکوپن که رنگ قرمز زیبا را به هندوانه می‌دهد به کاهش خطر سرطان پروستات هم کمک می‌کند.

-  جالب است بدانید که هندوانه watermelon تنها میوه‌‌ای است که نسبت به میوه‌ها و سبزی‌جات دیگر دارای مقدار بیشتری بتاکاروتن است. (سیارک

- هندوانه میوه‌‌ای است که حاوی میزان بالایی الکترولیت سدیم و پتاسیم است که آن را از طریق عرق دفع می‌کنیم.

-  هندوانه همچنین سرشار از ویتامین‌های B است که برای تولید انرژی حیاتی هستند. متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین B6، B1 و منیزیم است. این میوه بخاطر میزان بالای آبی که در خود دارد که تقریباً 90 درصد آن را می گیرد و ارزش کالری آن، جزء باارزش‌ترین میوه‌‌ها دسته‌ بندی می‌شود.

 

- هندوانه خاصیت خنک‌کنندگی خاصی دارد و به طرز شگرفی سرشار از سیترولین بوده که آمینو اسیدی است که بدنمان برای ساخت یک آمینواسید دیگر، آرژنین، که در چرخه اوره برای از بین بردن آمونیاک استفاده می‌شود، مصرف می‌کند.(سیارک

- آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش شدت آسم کمک می‌کنند. همچنین خطر سرطان روده، آسم، بیماری قلبی، آرتروز هماتوئید و سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

-  هندوانه منبع خوبی از تیامین، پتاسیم و منیزیم است که از بدن در برابر بیماری‌های مختلفی محافظت می‌کنند.

- هندوانه فاقد چربی است اما به تولید انرژی کمک می‌کند. دربرابر زوال ماکولا هم محافظ خوبی محسوب می‌شود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا مولتی‌ویتامین‌ها مؤثرند

در

 (سیارک)  : شکی نیست که کمبود طولانی‌مدت ویتامین‌های خاص می‌تواند منجر به بیماری و اختلالات عملکردی در دستگاه‌های بدن می‌شود.برای برخی از افراد در گروه‌های در معرض خطر بیماری، مکمل‌های خاص ثابت‌شده و به‌واسطه انجام تحقیقات کافی برای اطمینان خاطر از اتفاق آراء مورد تأیید قرارگرفته است.
این مکمل‌ها شامل:
• اسیدفولیک برای همه زنانی که در فکر برنامه‌ریزی برای بارداری هستند و همچنین زنان باردار تا هفته دوازدهم بارداری.
• ویتامین D مناسب برای زنان باردار یا شیرده، کودکانی در گروه سنی بین شش ماه تا پنج سال، افراد 65 ساله و بالاتر و برای افرادی که برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید محدودیت دارند.
• ویتامین‌های A، C و D برای کودکان بین شش ماه تا چهار سال توصیه می‌شود، به‌ویژه کسانی که از رژیم غذایی متنوعی استفاده نمی‌کنند نظیر کودکان بدغذا.  (سیارک
علاوه بر این، همچنین وجود شواهد منطقی دال بر این است که میوه‌ها و سبزی‌ها مصرفی ما، حاوی مقدار معینی از ویتامین‌ها و مواد معدنی که قبلاً دارای آن بودند نیستند.
در زمان‌های پیش مواد غذایی، کشاورزی، و آنتی‌بیوتیک‌های فرآوری شده، به نظر می‌رسد که اجداد ما همه آنچه را که نیاز داشتند از رژیم غذایی خود و گذراندن وقت در بطن طبیعت یعنی قرار گرفتن در معرض نور خورشید، دریا و خاک دریافت می‌کردند.
همچنین اعتقاد بر این است که انسان‌ها به مصرف یک رژیم غذایی با کالری بالاتر نسبت به مقدار مصرفی توصیه‌شده برای میانگین افراد امروزی گرایش داشته‌اند.
در زمان پارینه‌سنگی، انسان‌ها به‌طور متوسط روزانه بین 3-4،000kcal مصرف می‌کرده‌اند، و درنتیجه، مصرف در یک رژیم غذایی ویتامین‌ها و مواد معدنی بالاتری را جذب می‌کردند.
به‌طور طبیعی، ما دیگر رمان خود را در طی روز صرف شکار و جمع‌آوری مواد غذایی نمی‌کنیم و بنابراین نیاز به کالری کمتری داریم و درنتیجه الزاماً باید مواد غذایی کمتری را مصرف کنیم.
پیامد این روند؟ دریافت کمتر ریزمغذی‌ها.
علاوه بر این، افرادی که مواد غذایی مصرفی خود را از طریق گرفتن رژیم غذایی محدود می‌کنند، ممکن است درصدد دریافت مقدار مجاز روزانه توصیه‌شده از مواد مغذی حیاتی باشند. رژیم‌های غذایی گیاهی، برای مثال، حاوی مقادیر کافی از ویتامین B12 نیستند و درنتیجه ممکن است احساس خستگی و ضعف کنند، مگر آن‌که مکمل‌های ویتامین B12 را مصرف کنند.
کسانی که کالری یا کربوهیدرات‌های مصرفی خود را با پیروی از رژیم‌های غذایی مانند رژیم اتکینز و یا یک رژیم غذایی کتو (Keto) محدود می‌کنند، احتمالاً مواد مغذی را در زمان حذف سبزی‌ها نشاسته‌ای و غلات سبوس‌دار به مقدار کافی دریافت نمی‌کنند.
بنابراین آیا تغذیه ما باید مانند تغذیه انسان غارنشین باشد؟
در رابطه با این موضوع مشکی وجود دارد. حتی خاکی که مواد غذایی ما در آن کشت و پرورش می‌یابد در شرایط امروزی تغییر کرده است.
صرف‌نظر از اینکه ما چه مواد غذایی را برای خوردن انتخاب می‌کنیم و حتی اگر انتخاب‌های ما برای سلامت مفید باشند؛ اکثریت ما کنترل کم و یا هیچ‌گونه کنترلی بر چگونگی و مکان پرورش و نگهداری مواد غذایی خود نداریم.
روش‌های کشاورزی به‌شدت میزان مواد مغذی موجود در خاک و به‌نوبه خود در مواد غذایی ما را کاهش داده است.
در این نشست در سال 1992، مشخص شد که سطوح مواد مغذی در مواد غذایی ما به‌اندازه 85٪ در طی قرن گذشته کاهش‌یافته است.
به‌عنوان‌مثال، گفته می‌شود که ما باید مواد غذایی غنی از ویتامین A مانند هویج، سیب‌زمینی شیرین و کدو بخوریم - اما این گیاهان تنها پیش ماده ویتامین A، کاروتنوئیدها را برای ما فراهم می‌کنند.
در واقع به‌منظور استفاده از عناصر ریزمغذی، ما نیاز به مصرف مواد غذایی دارای ویتامین A واقعی داریم- آن دسته از غذاهایی که حاوی رتینول هستند، نه بتا کاروتن.
راه‌حل - یک قرص مگا؟
بنابراین، شاید حتی به‌منظور آسودگی خاطر ، خوردن "یک قرص مگا" که تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی غیر دریافتی ما از غذاها را تحت پوشش قرار دهد و تأمین کند، عاقلانه به نظر می‌رسد.
اما متأسفانه – راه‌حل مناسبی به نظر نمی‌رسد. (سیارک
در این مطالعه، محققان با گزینش تصادفی نزدیک به 6000 پزشکان مرد را موظف به مصرف روزانه یک مولتی‌ویتامین و یا یک قرص پلاسبو کردند.
در طی بازه زمانی 12 سال، مردان، گروهی از آزمون‌های کارایی فردی را از طریق تلفن به‌منظور بررسی حافظه‌شان دریافت کردند.
84 درصد از شرکت‌کنندگان ادعا کردند که هرروز قرص خود را مصرف کرده‌اند و طبق نتایج به‌دست‌آمده، هیچ تفاوتی در خصوص مشکلات حافظه در دو گروه موردمطالعه آشکار نشد.
محقق و نویسنده مطالعه، ژاکلین اوبراین می‌گوید:"این‌که به چه روشی ما این مسئله را مورد تجزیه قراردادیم مهم نیست، درهرصورت مصرف این داروها بی‌اثر بود".

نیازهای متفاوت
حتی اگر مولتی‌ویتامینی واقعاً به‌صورت کپسول وجود داشت، هنوز هم این برخلاف این حقیقت است که: بدن‌های ما به‌طورکلی نیازهای مختلفی دارند و ایجاد تعادل در مکمل‌های اضافی موردنیاز ما به‌طور طبیعی متفاوت خواهد بود.
برای مثال، سطوح استرس میزان نیاز بدن ما به برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سطح استرس بالاتر می‌تواند موجب تحلیل و کاهش ریزمغذی‌های موجود در بدن شود.
ویتامین D درواقع هورمونی که بدن ما تولید می‌کند، و کورتیزول (همچنین به‌عنوان "هورمون استرس" شناخته می‌شود) می‌تواند نمود و عملکرد ویتامین D را مهار کند و بنابراین بدن ما قادر به استفاده از آن نخواهد بود.
ویتامین C نیز می‌تواند با افزایش سطوح استرس تحت تأثیر قرار گیرد. در هنگام داشتن استرس بیش‌ازحد، ما نیاز به ویتامین C بیشتری جهت حفظ سطح قند خون طبیعی و عملکرد سیستم ایمنی بدن داریم.
ما می‌دانیم، در زمان عدم تأمین مقدار کافی ریزمغذی‌های اساسی در بدن چه عواقبی خواهد داشت - اما واقعاً در زمان مصرف بیش‌ازحد این ویتامین‌ها و مواد معدنی چه اتفاقی در بدن شما رخ می‌دهد؟ (سیارک

مصرف بیش‌ازحد یک ماده مفید
ویتامین A
در این مطالعه به اثبات رسیده است که مصرف بیش‌ازحد ویتامین A به شکل بتا کاروتن، موجب افزایش احتمال ابتلا به سرطان ریه در افراد سیگاری می‌شود.

در یک مطالعه جداگانه، مکمل ویتامین آ خطر ابتلا به سرطان ریه را تا 28 درصد افزایش داد که بی‌درنگ موجب شد تا کارشناسان به مطالعه اولیه پایان دهند.
ویتامین E
درحالی‌که مزایای آنتی‌اکسیدانی ویتامین E شامل: کاهش رادیکال‌های آزاد و کند شدن روند پیری سلول‌های بدن شما می‌شود، همچنین مطالعات برای آشکار کردن خطرات احتمالی مصرف بیش‌ازحد ویتامین E صورت گرفته است.
این مطالعه نشان داد که مقادیر بیش‌ازحد ویتامین E، خطر ابتلا به بیماران نارسایی قلبی افزایش می‌دهد.
مطالعه دیگری نشان داد که مکمل ویتامین E همبستگی مثبتی با افزایش میزان مرگ‌ومیر دارد.
درنهایت، این مطالعه انجام‌شده بر روی شرکت‌کنندگان مرد گزارش داد که مصرف بیش‌ازحد از مکمل ویتامین E به‌طور قابل‌توجهی، خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌داد.
کلسیم
معمولاً شنیده‌ایم که ما باید از مکمل کلسیم برای ساختن استخوان‌های قوی‌تر استفاده کنیم، اما با توجه به این مطالعه، احتمالاً توصیه‌های کاملاً نادرستی را دریافت کرده‌ایم.
مطالعه موردبحث نشان داده است که شرکت‌کنندگان مصرف‌کننده مکمل‌های کلسیم، افزایش خطر شکستگی لگن را نشان دادند. علاوه بر این، این مطالعه در میان سه پژوهش مرتبط دیگر به اثبات رسانده است که بیمارانی که از مکمل‌های کلسیم استفاده می‌کردند در معرض خطر بیشتر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار داشتند.
این موارد تنها موارد مصرف نادرست است.
وجود بیش از حد روی در بدن به کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن مرتبط است.
وجود منگنز بیش‌ازحد به اختلالات عضلانی و عصبی در افراد مسن مرتبط است.
نیاسین بیش‌ازحد (B3) باوجود آسیب سلولی در ارتباط است.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه  itrans.ir / هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  ممنوع است. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

در

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

در این پست قصد داریم لاغری با ویتامین ب، قرص لاغری کلرلا، نحوه مصرف مولتی ویتامین و لاغری، ویتامین لاغری،بهترین قرص ویتامین برای لاغری و کلا مصرف مولتی ویتامین در رژیم لاغری را بررسی کنیم.

جهت شروع یک تصمیم گیری برای کاهش وزن و لاغری، انتخاب بهترین قرص ویتامین برای لاغری می تواند راهی عالی باشد.  اهمیت دادن به نوع ویتامینی که مصرف می کنید بستگی به خودتان دارد و تصمیم گیری بر عهده ی خودتان است.حال برای تهیه مولتی ویتامین و لاغری اولین و بهترین کار این است که قبل از اضافه کردن ویتامین به برنامه ی غذایی خود به خوردن غذاهای کاملا سالم و طبیعی اهمیت دهید. زیرا بدون تغذیه سالم اضافه کردن ویتامین  به برنامه رژیم لاغری فقط صرف هزینه است و عملا سودی ندارد.

1)

کلرلا

مولتی ویتامین های ملال آور و خسته کننده را با یک ماده ی با کیفیت بسیار بالا که پر از کلرلا است جایگزین کنید. به گفته ی کارشناسان تغذیه کلرلا دانه ای مبهوت کننده و پر انرژی است.

 جلبک کلرلا برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است . این ماده  کم کالری و در عین حال سرشار از انرژی است. پس خوردن آن می تواند به کاهش اشتهای کاذب کمک چشم گیری کند. مردم احساس گرسنگی می کنند زیرا بدنشان مواد پرکالری و دارای سطح کم انرژی دریافت می کند. با مصرف موادی مانند کلرلا که پر انرژی هستند و کالری کمی دارند بدن را به مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. این فرآیند باعث می شود که هر چه کالری کمتر وارد شود و در عین حال انرژی زیادی نیز دارد کاهش وزن و لاغری بیشتری به همراه دارد. کلرلا همچنین برای سیستم گوارش بسیار مفید است. مطالعاتی در ژاپن نشان می هد قرص کلرلا، قرص جلبک کلرلا برای لاغری، چربی بدن را کاهش می دهد. همچنین به یاد داشته باشید که  جلبک کلرلا باعث افزایش فرآیند آب کردن چربی ها نیز می شود و احساس گرسنگی کاذب را کاهش می دهد.قرص لاغری کلرلا  و قرص اسپیرولینا برای لاغری را از داروخانه تهیه کنید.

اسپیرولینا مقوي ترين غذاي سبز در جهان

 2 )

ویتامین های پروبیوتیک

صبح ها ویتامین های پروبیوتیک مصرف کنید ( محصولات پروبیوتیک به محصولاتی گفته می شوند که دارای باکتری های مفید هستند و بعد از مصرف درون روده می مانند.)

درون دستگاه گوارش ما بیش از 400 نوع باکتری مفید وجود دارد. این باکتری ها وظیفه حفظ سلامت ما را بر عهده دارند. زمانی که میزان باکتری های مفید و مضر در توازن نباشند نتیجه نفخ شکم خواهد بود. به گفته ی مجله ی تغذیه ی بریتانیا محققان دانشگاه لامال از 120 خانم دارای اضافه وزن خواسته شد که برای کاهش وزن و لاغری به مدت 12 هفته یک رژیم غذایی خاص را دنبال کنند. نیمی از آنها هر روز قرص های حاوی پروبیوتیک مصرف کردند و به نیم دیگر دارونما داده شد و چه اتفاقی افتاد؟ بعد از 12 هفته دوره کاهش وزن و لاغری، زنانی که به آنها قرص های پروبیوتیک داده شده بود به طور میانگین 9.7 پوند وزن از دست داده بودند. در صورتی که زنانی که به آنها دارونماها داده شده بود تنها  5.7 پوند به طور میانگین از دست داده بودند. بعد از 12 هفته زنانی که دارونما مصرف کردند بعد از اتمام دوره آزمایش دیگر کاهش وزن و لاغری نداشته اند اما زنانی که پروبیوتیک مصرف کردند روند کاهش وزن و لاغریشان همچنان ادامه داشت و به طور متوسط 1.8 پوند وزن کم کردم. بعد از اتمام مطالعات زنان گروه مصرف کننده پروبیوتیک ها باکتری جذب کننده چربی کمتری داشتند. معده تان را خالی نگه دارید یا چای سفید مصرف نکنید؛ اسیدیته اثرات پروبیوتیک ها را خنثی می کند.(سیارک)

40 ماده مفید برای کاهش وزن

لاغری با غذاهای ترکیبی

لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

 3)

ویتامین اسیدهای چرب حیاتی

ویتامین اسید های چرب حیاتی با بالاترین کیفیت. اسید های چرب حیاتی تسریع کننده ی روند چربی سوزی و آب کردن چربی ها بدن هستند. با وجود اسید های چرب حیاتی، سلول ها اکسیزن بیشتری دریافت می کنند. اکسیژن حمل شده بیشتر به سلول های چربی بدن با سرعت بیشتری آب می شوند. یکی از دانشکده های هاروارد گزارشی را در مورد سلامتی منتشر کرد، در این گزارش آمده است که چربی ها به طور طبیعی بر مولکول هایی که انسولین را به ماهیچه ها می برند تاثیر می گذارد. گونه های متفاوت چربی می توانند التهاب را کاهش یا افزایش دهند.

 4 )

مواد معدنی

مواد معدنی را در شب مصرف کنید. بعضی از محققان معتقدند که افرادی که دارای اضافه وزن هستند سیستم دفاعی ضعیفی دارند. این می تواند یه علت کمبود ویتامین یا املاح معدنی باشد مخصوصا آنتی اکسیدان ها با توجه به تحقیقات انجام شده در لهستان افرادی که دارای اضافه وزن هستند امکان این که از منفعت آنتی اکسیدان ها آگاه باشند بسیار کم است. محققان در سازمان جهانی عملکرد تغذیه و غذا در ورساو روی 102 زن دارای اضافه وزن مطالعاتی انجام دادند و دریافتند که در زمانی که اضافه وزن دارند سطح آنتی اکسیدان ها و ویتامین های C و E و همچنین ویتامین A پایین تر از سطح آن موارد در افراد با تناسب اندام است. این اختلاف سطح ها باعث کاهش سیستم دفاعی بدن افرادی می شوند که دارای اضافه وزن هستند و باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان و دیگر بیماری ها نیز می شود. افراد دارای اضافه وزن نسبت به افراد دیگر آنتی اکسیدان بیشتری نیاز دارند.

یک ماده ی معدنی خوب شامل کولین و اینوزیتول است که با یک دیگر به متابولیسم چربی ها کمک می کنند. ید که باعث تحریک غده ی تیروئید می شود، کرومیوم که کربوهیدرات ها را تولید می کند و اثر گرسنگی را کاهش می دهد. این ها را در شب مصرف کنید زیرا به خوب خوابیدن شما کمک می کند همچنین از خوردن آن ها با ویتامین ها خود داری کنید.

5)

ویتامین دی

تازه های پزشکی امروز می گوید: بین سطح ویتامین دی و موفقیت در کاهش وزن و لاغری ارتباط مستقیم وجود دارد. همچنین باتوجه به مطالعات تازه دکتر مرکل که بر روی 4600 زن 65 سال و بالاتر انجام شد دریافت  کمبود ویتامین دی می تواند باعث افزایش وزن شود این تحقیقات همچنین نشان داد یکی از دلایل ابتلا به افزایش وزن مفرط به علت کمبود ویتامین دی است. تحقیقاتی که در طول 4 الی 5 سال انجام گرفت نشان داد افرادی که ویتامین دی مصرف کردند و سطح ویتامین دی بدنشان افزایش یافت کاهش وزن و لاغری 2 پوندی داشتند.

6 )

ویتامین های گروه ب

برای لاغری با ویتامین ب، صبح ها آن را مصرف کنید تا روند سوخت و ساز تا پایان روز در بدن شما ادامه داشته باشد. ویتامین های گروه ب گروهی از یازده ویتامین هستند که با هم کار می کنند. بعضی از ویتامین های گروه ب در کاهش وزن و لاغری نقش دارند. مانند: ب6 ( پیریدوکسین ) – ب5 ( پانتوزینک اسید ) – ب2 ( ریبوفلاوین ). ویتامین ب6 به پانکراس برای تولید آنزیم های گوارشی کمک می کند. کارکرد صحیح دستگاه گوارش به کاهش وزن و لاغری کمک فراوانی می کند. ب5 همیشه به دستگاه گوارش کمک می کند و چربی ها و کربوهبدرات ها را می شکند. این عمل باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن شده و انرژی زیادی را نیز به همراه دارد. هرچه سوخت و ساز بالاتر باشد فرآیند کاهش وزن و لاغری سرعت بیشتری دارد. ویتامین ب2 به کاهش انرژی غیر قابل استفاده ی بدن کمک می کند. این انرژی درون چربی هاست و با کاهش چربی به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. انواع سیب زمینی، سبزیجات، لوبیا، عدس و فلفل بعضی از بهترین منابع ویتامین ب هستند.

 7 )

ویتامین ث

ویتامین ث مصرفی را افزایش دهید. این کار باعث می شود که به جای این که گلوکز دریافتی بدن به شکل چربی ذخیره شود تبدیل به انرژی می شود. روزانه 400 الی 500 میلی گرم ویتامین ث و 800 میلی کرم ویتامین دی برای بدن لازم است. مطالعات مرکزی ملی بیوتکنولوژی نشان می دهد که ویتامین ث با حجم بدن رابطه ی عکس دارد. همچنین افرادی که ویتامین ث را که 30 درصد اکسید شده را مصرف می کنند چربی ذخیره شده در بدنشان افزایش می یابد. اما افرادی که ویتامین ث تازه مصرف می کنند حجم چربیشان کاهش چشم گیری دارد.

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

8 )


کوآنزیم کیو ده

یک آنتی اکسیدن بسیار قوی است که منافع زیادی برای جلوگیری و کاهش بیماری افزایش وزن مفرط دارد. کارکرد کوآنزیم کیو ده بسیار شبیه به ال – کارنیتین است. که باعث تولید انرژی و افزایش سوخت و ساز بدن می شود. همچنین این آنزیم فرآیند سوخت و ساز را افزایش می دهد و انرژی تولیدی دارای حداکثر پایداری است و قابلیت بالایی در کاهش چربی دارد. کاهش انرژی باعث سریعتر شدن روند پیری سلول می شود. کوآنزیم کیو ده همیشه بیشترین میزان چربی غذاها را می سوزاند و به نرمال سازی چربی خون بدن کمک می کند.

9)

گلوتامین

یک اسید آمینه ی موجود در بدن انسان است. گلوتامین یکی از محبوب ترین ویتامین های ورزشی است که باعث رشد و ترمیم ماهیچه ها و عضلات می شود. چربی سوزی و آب کردن چربی ها را افزایش می دهد همچنین اگر قبل و در طول ورزش مصرف شود سطح سوخت و ساز بدن را در حال استراحت همچنان بالا نگه می دارد.

10 )

وانادیوم

به کنترل گلوکز خون کمک می کند و کاهش وزن و لاغری را به همراه دارد. البته بین انسولین و کنترل وزن ارتباط وجود دارد. موادی مانند: وانادیوم که گلوکز خون را کنترل می کنند مورد نیاز افرادی است که می خواهند دیابت نوع دوم و همچنین وزن خود را کنترل کنند. مصرف بهیته ی انسولین باعث کاهش چربی های رسوب کرده در قسمت میانی بدن می شود که به آن چربی شکمی نیز می گویند.(سیارک)

11)

لینولیک اسید

ترکیب های حاوی لینولیک اسید. باعث کاهش چربی و کاهش حجم بدن می شوند و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی هستند. از رسوب چربی درون سلول های چربی، ذخیره ی چربی در ناحیه ی شکم و افزایش وزن مفرط جلوگیری می کنند.

12)

آلفا لوپیک اسید

آلفا لوپیک اسید. تحقیقات نشان می دهد که لوپیک اسید ها اثرات مفیدی بر نیرو هایی دارد که باعث کاهش ذخیره چربی و کاهش وزن و لاغری می شود. همچنین قسمت مربوط به اشتها در مغز، غذاهای مصرفی و وزن بدن را کنترل می کند. لوپیک اسید حتی به افرادی که دارای اضافه وزن هستند (هنوز به مرحله ی افزایش وزن مفرط نرسیده اند) نیز اثر کاهش وزن و لاغری دارد. به طوری که 8 درصد وزن کلی را کاهش داده و بیشتر از 12 اینچ سایز را کوچک می کند. لوپیک اسید بر افرادی که در حال ابتلا به افزایش وزن مفرط هستند نیز اثر بسزایی دارد به طوری که 9 درصد کاهش وزن و لاغری و بیشتر از 3 اینچ کاهش سایز تجربه خواهند کرد.(سیارک)

لاغری با درست نوشیدن

لاغری با 7 میوه

شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم های لاغری

روش تهیه آب سم زدای لاغری

نظرات

در ادامه بخوانید...