کاهش خطر سرطان پستان با این غذا ها

کاهش خطر سرطان پستان با این غذا ها
دانشمندان 20 مطالعه بزرگ را برای کشف ارتباط بین خطر ابتلا به سرطان پستان و مصرف برخی غذاهای خاص در رژیم غذایی تجزیه و تحلیل کردند.
 
دانشمندان آمریکایی از دانشگاه هاروارد ، به همراه همكاران دانشگاه تورنتو در كانادا ، تحقیق گسترده ای را انجام دادند كه براساس آن محصولات می توانند سرطان پستان را به میزان قابل توجهی كاهش دهند. نتایج دقیق در مجله سرطان توسط انجمن سرطان آمریکا منتشر شده است.
 
دانشمندان با استفاده از 20 مطالعه بزرگ مشاهدات ، اطلاعات زيادي را مورد تجزيه و تحليل قرار دادند ، از بزرگترين پايگاه اطلاعاتی كتابشناختي مقالات مربوط به علوم پزشكي MEDLINE و پايگاه داده Excerpta Medica (EMBASE) استفاده كردند. وظیفه اصلی کشف رابطه بین غذاهای مصرفی در رژیم غذایی و شیوع سرطان پستان بود.
 
همانطور که مشخص شد ، در تمام مطالعات ، بین مصرف غذاهای پر فیبر و کاهش در بروز سرطان پستان ارتباط مستقیمی وجود داشته است. زنانی که رژیم غذایی پر از فیبرهای غذایی سرشار در رژیم غذایی داشتند ، خطر ابتلا به سرطان کمتری داشتند.
 
در این حالت ، فیبر محلول نقش اساسی داشته است. نویسندگان این مطالعه نتیجه گرفتند که مقدار فیبر محلول در تغذیه و رژیم غذایی با خطر ابتلا به سرطان پستان رابطه معکوس دارد.
 
فیبر محلول در غذاهایی مانند جو ، لوبیا و نخود فرنگی ، غلات کامل ، آجیل و دانه و همچنین میوه و سبزیجات یافت می شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید