5 راه برای از بین بردن نفخ شکم در عرض چند دقیقه بدون قرص

نفخ شکم

هر فرد شاغل در دنیای مدرن نمی تواند به یک برنامه غذایی روزانه مباهات کند. میان وعده های بی پایان و ناتوانی در پرهیز از خوردن "کربوهیدرات های زود هضم" منجر به این واقعیت می شود که همه ما گاه به گاه از نفخ شکم رنج می بریم. یوگا به شما کمک خواهد کرد: موقعیت های مختلف ارائه شده در این مقاله به شما کمک می کند تا بدون مصرف دارو سریعا از نفخ شکم (باد شکم) خلاص شوید.


حرکت بچه در یوگا 

حرکت بچه در یوگا 
از بین بردن نفخ شکم در عرض چند دقیقه با حرکت بچه در یوگا.  / عکس 


اگر متوجه نمی شوید بچه با این کار چه ارتباطی دارد ، پس به یاد داشته باشید که جنین در چه موقعیتی قرار دارد. این 9 ماه از زندگی یک شخص می گذرد که در واقع هیچ چیز او را آزار نمی دهد. آنها می گویند که سلول های عصبی مغز ما این دوران آرامش را در تمام طول زندگی خود به یاد می آورند ، بنابراین یوگی های باستانی این ژست را به عنوان یک روش جهانی برای استراحت و نظم کامل خود پیشنهاد می کنند. این کمک می کند تا پشت خود را شل کنید ، شور و نشاط پیدا کنید. علاوه بر این ، موقعیت بدن در این موقعیت یک ماساژ استاتیک قدرتمند از منطقه روده را فراهم می کند. شما می توانید پنج دقیقه را در این موقعیت بگذرانید! بعد از صاف کردن بدن ، شکم به احتمال زیاد همانند قبل از واقعه نفخ خواهد بود.

 

زانو  به سینه در یوگا 

زانو  به سینه در یوگا 
ما خود را از نفخ شکم نجات می دهیم.

 

بسیاری از افراد می دانند که به مادران جوان توصیه می شود در صورت یبوست زانوی بچه را به سینه فشار دهند. در این تمرین همان مکانیزم ها کار خواهند کرد. هنگام بروز نفخ در روده ها هوای زیادی وجود دارد. این بدان معناست که هوا باید از آن خارج شود.فشار آهسته بر روی معده در این حالت مانند آزاد کردن هوا از یک تشک بادی بزرگ است که فقط با تلاش فقط وزن و حداقل تلاش دستان است. نفخ شکم را نمی توان یک شبه تسکین داد ، بنابراین توصیه می شود که چند دقیقه وقت بگذارید.

 

ژست کمان در یوگا

ژست کمان در یوگا

 از بین بردن نفخ شکم در عرض چند دقیقه با ژست Bow Yoga Pose.  / عکس


این می تواند در تصویر بسیار دشوار به نظر برسد. اما این فقط در نگاه اول است. هر مبتدی می تواند آن را انجام دهد ، فقط ارتفاع بالا آمدن (جدا شدن از کف) قفسه سینه و باسن بسته به آمادگی جسمانی می تواند متفاوت باشد. فشار بر روی قسمت روده در حرکت آسانا آشکار است. نگه داشتن آن برای بیش از 40 ثانیه کار چندان آسانی نخواهد بود ، اما تأثیر آن گاهی در همین نیم دقیقه حاصل می شود.

 

حرکت شخم در یوگا 

حرکت شخم در یوگا 

از بین بردن نفخ شکم در عرض چند دقیقه با ژست شخم  / عکس 

 

 این ورزش نه تنها برای دستگاه گوارش ، بلکه برای کل ستون فقرات نیز مفید است. برای خلاص شدن از شر نفخ شکم ، استفاده از حالت گاوآهن مفید است. سطح اجرا ممکن است متفاوت باشد. اگر نمی توانید انگشتان خود را فوراً پشت سر خود روی زمین قرار دهید ، پس استفاده از صندلی / چهارپایه / دیوار (همانطور که در تصویر نشان داده شده) کاملاً قابل قبول است تا کار را آسان تر کنید. عضلات زیر شکم به طور فعال در این وضعیت منقبض می شوند ، که ماساژ عالی منطقه روده و خلاص شدن از نفخ را فراهم می کند.

 

ژست زن شرقی

ژست زن شرقی
از بین بردن نفخ شکم در عرض چند دقیقه با ژست زنان شرقی

 

در کشورهای ژاپن ، چین ، کره ، از زمان های بسیار قدیم ، زنان تقریباً بیشتر روز را در این موقعیت گذرانده اند. در این موقعیت ، آنها کار می کردند ، از بچه ها پرستاری می کردند ، آشپزی می کردند ، با دیگران صحبت می کردند. و این اتفاقی نیست. این حالت باعث تقویت کمر ، پاها و همچنین کمک به بهبود هضم ، آزاد سازی سموم از بدن می شود. می توانید سعی کنید در این وضعیت بنشینید و نوعی فعالیت معمول یا اوقات فراغت انجام دهید. شما می توانید یک فصل از کتاب مورد علاقه خود را بخوانید ، از صفحه یک ابزار شبکه های اجتماعی را مرور کنید ، برخی موارد را مرتب کنید. وقتی بعد از چند دقیقه بلند می شوید ، معده شما بسیار صاف تر می شود و پرستالیس شروع به کار می کند

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • سمیرا 212 :

    آن احساس ناخوشایند در معده خود را به یاد دارید که گویی به تازگی یک بادکنک خورده اید؟ و لباس تنگ بلافاصله به نوعی متفاوت دیده می شود، انگار با این قاشق بستنی یک فیل کامل خورده اید. نه، اندازه شما بهبود نیافته است، فقط در چند ساعت آینده یک "جنگ اتمی" در معده شما رخ خواهد داد، اما با دانستن اینکه کدام غذاها یا ترکیبات آنها باعث نفخ می شوند، می شد از آن جلوگیری کرد.

    1400/9/18 22:07
  • سمیرا 212 :

    نفخ نه تنها ناخوشایند است، بلکه به شدت زشت است. این به دلیل تشکیل گازهایی در روده ها اتفاق می افتد که به معنای واقعی کلمه معده ما را مانند صدها بالون می ترکاند. دلیل آن معمولاً استفاده از تعداد معینی از محصولات است که یا خودشان به خوبی در بدن ما جذب نمی شوند یا ترکیبی "منفجره" با یکدیگر ایجاد می کنند. اغلب، احساس ازدحام بیش از حد به دلیل جذب بیش از حد سریع غذا رخ می دهد که باعث ایجاد هوا در معده می شود. برای جلوگیری از چنین احساساتی، نه تنها باید سرعت غذا خوردن، بلکه دقیقاً آنچه را که اکنون به دهان خود می فرستید نیز کنترل کنید. ما برخی از بارزترین نمونه‌های محصولاتی را جمع‌آوری کرده‌ایم که اگر لباس تنگ می‌پوشید، در یک قرار ملاقات هستید یا نمی‌خواهید در شکم خود احساس ناراحتی کنید، بهتر است از آنها امتناع کنید

    1400/9/18 22:09
  • سمیرا 212 :

    نان سفید، محصولات پخته شده با آرد گندم معمولاً محصولی هستند که بهتر است از رژیم غذایی شما حذف شوند. این محصول از غلات تصفیه شده و کاملا فرآوری شده ساخته شده است و هیچ مزیت خاص و غیر قابل تعویضی برای سلامتی یا بدن ندارد. علاوه بر این، دستور کلاسیک محتوای شکر و مخمر در نان را فرض می کند. هر دوی این محصولات به گاز معده کمک می کنند. هنگام انتخاب نان، به نانی توجه کنید که بدون استفاده از مخمر یا غلات کامل تهیه می شود. هر دوی این ها سالم ترین جایگزین برای نان های سفید نرم هستند.

    1400/9/18 22:12
  • سمیرا 212 :

    آب گازدار و نفخ معده. نوشیدنی های غنی از هیدروکربن به دلیل تجمع گازهای نوشیدنی به طور موقت حجم معده را افزایش می دهند. نفخ از یک ساعت تا سه ساعت طول می کشد و با سنگینی و ناراحتی همراه خواهد بود. علاوه بر این، اغلب آب گازدار نوشیدنی های شیرین حاوی مقدار باورنکردنی قند است که متأسفانه پس از چند ساعت از بدن شما خارج نمی شود، اما در آن باقی می ماند و در انبارهای چربی پنهان می شود.

    1400/9/18 22:13
  • سمیرا 212 :

    چیپس های تجاری، سیب زمینی سرخ کرده و سایر فست فودها غذاهای ناسالم و صراحتاً ناسالم هستند. شدت، نفخ، ناراحتی در شکم در هر صورت تضمین می شود. این غذاها حاوی مقادیر زیادی شکر، نمک، ادویه جات، مواد نگهدارنده مختلف و سایر افزودنی های شیمیایی هستند که به هیچ وجه سلامت ما را بهبود نمی بخشد. از جمله اینکه فست فود سرشار از چربی های ترانس است که می تواند باعث التهاب در معده شود.

    1400/9/18 22:14
  • سمیرا 212 :

    پنیر کوتاژ یا پنیر کاتیج (Cottage cheese)یا ماست میوه در حالی که این یکی از محبوب ترین گزینه های صبحانه است، ترکیب رویه های شیرین با پروتئین ایده خوبی نیست. برای هضم، این مخلوط بسیار دشوار است: پروتئین ها برای مدت طولانی شکسته می شوند و میوه در این بین شروع به تخمیر می کند. بعد چه اتفاقی می افتد، فکر می کنیم شما آن را حدس زدید. نفخ شدید!

    1400/9/18 22:15
  • سمیرا 212 :

    بستنی غذایی که باعث نفخ می شود لذیذ مورد علاقه دوران کودکی مملو از فریبکاری است. این نه تنها یک بمب قند واقعی است، بلکه باعث نفخ نیز می شود، زیرا به شرایط خاصی برای هضم نیاز دارد. هضم غذای بسیار سرد و حتی حاوی لاکتوز در معده ما چندان آسان نیست. هنگامی که یک بار دیگر چند توپ از این غذای لذیذ را در رستوران سفارش می دهید، این را در نظر داشته باشید.

    1400/9/18 22:16
  • سمیرا 212 :

    انگور غذایی که باعث نفخ می شود متأسفانه انگورهای شیرین و خوش طعم هضم سختی دارند. باعث افزایش تشکیل گاز در معده می شود و همیشه نفخ را تحریک می کند. همان میوه هایی که بهتر است در شرایط بحرانی مصرف نشوند عبارتند از سیب و هلو. واقعیت این است که میوه های سرشار از فروکتوز (همچنین شامل گلابی و خربزه، انگور) انرژی زیادی از بدن برای هضم و آنزیم های خاصی نیاز دارند که بسیاری با آن مشکل دارند. انگور همچنین پوستی سخت هضم دارد و در نتیجه نفخ!

    1400/9/18 22:17
  • سمیرا 212 :

    گوشت فرآوری شده غذایی که باعث نفخ می شود این دسته شامل تمام محصولات گوشتی صنعتی است که بدون مشارکت شما تهیه شده است: کنسرو، سوسیس، کتلت فروشگاهی - یعنی هر گونه محصولات نیمه آماده. متخصصان تغذیه و پزشکان توصیه می کنند چنین غذاهایی را به طور کامل از رژیم غذایی حذف کنید، زیرا علاوه بر "مواد شیمیایی" متعدد، حاوی چربی های ناسالم هستند که باعث چاقی و بیماری قلبی می شوند و همچنین به فرآیندهای التهابی در معده کمک می کنند. به موضوع اصلی خود برگردیم، سوسیس و کالباس حاوی مقدار زیادی سدیم هستند که بیش از حد باعث احتباس مایعات در بدن و در نتیجه ادم می شود. برای شما این به معنای احساس سنگینی در شکم و افزایش موقت سایز آن است.

    1400/9/18 22:18
  • سمیرا 212 :

    آدامس و شیرینی های بدون قند باعث نفخ می شود چنین محصولاتی برای داشتن برچسب بدون قند، شکر طبیعی را از فرمول خود حذف می کنند و آن را با آنالوگ هایی مانند زایلیتول، سوربیتول و مالتیتول جایگزین می کنند. چنین جایگزین هایی فقط تا حدی در بدن هضم می شوند و باعث افزایش تولید گاز می شوند. جویدن آدامس یک امتیاز منفی دیگر نیز دارد: در حین جویدن، نه تنها بزاق شیرین وارد معده می شود، بلکه هوا نیز وارد معده می شود که معده را از داخل منبسط می کند.

    1400/9/18 22:19
  • سمیرا 212 :

    کلم باعث نفخ می شود به نظر می رسد که همه می دانند که کلم باعث افزایش تشکیل گاز می شود. با وجود تمام مزایای این محصول، بهتر است در روزهایی که نیاز دارید صد در صد خوب به نظر برسید، از آن صرف نظر کنید. با این حال، یک راز وجود دارد. نفخ فقط توسط کلم تازه ایجاد می شود، اما از نظر حرارتی فرآوری شده ممکن است محصول خوبی برای میان وعده باشد. تمام راز در فیبر درشت است که باعث نفخ می شود، اما در طول پردازش از بین می رود.

    1400/9/18 22:20
  • سمیرا 212 :

    حبوبات باعث نفخ می شود محصول دیگری که خواص تشکیل گاز آن بدون استثنا برای همه شناخته شده است. در این حالت نفخ باعث تحریک پروتئینی می شود که معده ما فاقد آنزیم برای هضم کامل و سریع است. به همین دلیل، لوبیاها در معده ما شروع به تخمیر می کنند و باعث نفخ و ناراحتی می شوند. خیساندن لوبیا قبل از پختن می تواند کمی کمک کننده باشد.

    1400/9/18 22:21

بیشتر بخوانید