ذرت کبابی یا كنسرو شده: كدام ذرت سالم تر است و آیا می توان آن را غذا نامید؟

در

ذرت

 

ذرت کبابی مورد علاقه اکثر افراد و یک ویژگی واجب از تعطیلات تابستانی در کنار دریا است ، بزرگسالان و کودکان ذرت کبابی یا بلال ، پاپ کورن و کورن فلکس را دوست دارند ، اگرچه آنها نمی توانند با اطمینان پاسخ دهند: آیا ذرت یک سبزی است یا یک میوه؟ در مقاله ما در مورد ذرت صحبت خواهیم کرد - ملکه مزارع ، یک کابینت داروی طبیعی و  یک محصول خوشمزه.

 

ذرت سبزیجات ، حبوبات ، یا غلات است؟

پاسخ به این سوال می تواند گیج کننده باشد. ذرت غالباً به دلیل شباهت آن به حبوبات و نخود فرنگی ، به اشتباه به عنوان حبوبات شناخته می شود. برخی آن را سبزی می نامند ، زیرا در پخت و پز غالباً استفاده می شود. حتی عقیده ای وجود دارد که ذرت میوه است که به دلیل شیرینی ذرت است. این نسخه ها نیز صحیح نیستند. 

 

ذرت جزو غلات است. و اگرچه به هیچ وجه شبیه گندم یا چاودار نیست ، گیاه شناسان آن را به خانواده غلات نسبت می دهند. این تنها نماینده جنس "ذرت" است و طبق برخی منابع ، تقریباً می توان آن را قدیمی ترین گیاه دانه در جهان دانست.

 

ذرت


در وطن ذرت ، مکزیک ، این گیاه ذرت نامیده می شد ، و این کلمه هنوز برای ساکنان قاره های آمریکا بیشتر شناخته شده است. اسلاوها ذرت را به روش خود صدا می زدند . شاید از kukúrjav اسلوونیایی ("فرفری") یا kokoros ترکی ("گیاه بلند") - دقیقاً مشخص نیست. حتی روایتی وجود دارد که این نام از kukuru گرفته شده است - "علامت صدا زدن مرغ" سنتی که زنان خانه دار از مرغهای خانگی برای تغذیه آنها با دانه استفاده می کردند. 

 

چگونه ذرت روی زمین ظاهر شد

هدیه بیگانه یا انتخاب مداوم:

ذرت  و انواع مختلف آن توسط بشر به طور مصنوعی از گیاه ذرت باستانی پرورش داده شد. سالها انتخاب منجر به این واقعیت شد که دانه ها و خوشه ها بسیار بزرگتر شده و دیگر به اجداد خود شباهت ندارند.

 

ذرت

 

پاسخ های عرفانی به این سوال که چگونه ذرت روی زمین ظاهر می شود نیز وجود دارد. در دوران باستان ، اهلی شدن ذرت به خدایان نسبت داده می شد. چه کسی می توانست چنین محصول بی نظیری را ایجاد کند؟ نویسندگان داستان های علمی نسخه هایی را ارائه می دهند که بیگانگان ذرت را به زمین می آورند و حتی این را توجیه می کنند. واقعیت این است که ذرت در زمان ما فقط از بذرهای مخصوص کاشته می شود. لپه ها یا دانه های منفردی که به طور تصادفی روی زمین می افتند به سادگی پوسیده یا خشک می شوند. بنابراین گیاهی که نمی تواند خودش  "تولید مثل کند" به سادگی باید نوعی راز داشته باشد ، به عنوان مثال ، یک منشا بیگانه است. 

 

خوشبختانه هنوز هیچ کس باستان شناسی و عقل سلیم را لغو نکرده است. در حین حفاری ها ، دانشمندان موفق به تهیه تصویری دقیق از اهلی سازی ذرت در باستان شدند که در اصل اندازه آن تقریباً 4 سانتی متر بودند و از نظر تولید مثل مستقل ، قبل از مداخله پرورش دهندگان مشکلی نداشتند. 

 

ذرت

 

خواص ذرت

و تأثیر آن بر انسان .اما بیایید به زمان خود برگردیم ، زمانی که ذرت و خواص مفید آن به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته و به طور فعال نه تنها در پخت و پز ، بلکه همچنین در پزشکی ، لوازم آرایشی و حتی صنایع شیمیایی - برای تولید پارچه های مصنوعی ، کاغذ ، لاک الکل استفاده می شود. 

ذرت فوق العاده غنی از مواد مغذی است: حاوی منیزیم ، کلسیم ، سلنیوم ، روی ، پتاسیم ، آهن ، فسفر ، مس ، ید ، اسیدفولیک ، کاروتنوئیدها و تعدادی ویتامین است: A ، D ، E ، K ، C. حاوی گلوتن نیست.

 

ذرت

خواص ذرت برای انسان:

به طور مطلوب بر وضعیت پوست و بینایی تأثیر می گذارد. 

از تجمع کلسترول در سلولهای کبدی جلوگیری می کند. 

از کم خونی جلوگیری می کند 

سیستم عصبی را تثبیت می کند. 

به درمان ورم مثانه کمک می کند و عملکرد کلیه را نرمال می کند. 

متابولیسم کربوهیدرات ها ، چربی ها و پروتئین ها را تنظیم می کند. 

ایمنی را بهبود می بخشد و پیری سلول را کند می کند. 

در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

برای رشد مناسب استخوان ها مفید است.

از عملکرد طبیعی قلب پشتیبانی می کند.

از شروع و پیشرفت سرطان جلوگیری می کند.

از آنجا که ذرت حاوی اسید فرولیک است ، استفاده منظم از سرطان پستان و روده بزرگ جلوگیری می کند. و تعداد زیادی آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند ، که به گفته دانشمندان ، باعث سرطان می شوند.

 

خواص ابریشم ذرت

در پزشکی ، از ابریشم ذرت یا کلاله ذرت نیز به طور فعال استفاده می شود - همان موهای گرفته شده از ذرت. اول از همه ، آنها به عنوان یک ماده ادرار آور و کلروتیک قوی استفاده می شوند.


ابریشم ذرت سرشار از ویتامین ها (C ، B ، A ، P ، K ، E) و مواد معدنی (مس ، روی ، آهن ، ید ، پتاسیم ، فسفر و ...) است ، آنها حاوی تانن و روغنهای اساسی هستند. جالب است که خواص درمانی آنها توسط طب کلاسیک و طب جایگزین شناخته می شود: دستور العمل ها را حتی در زبان چینی و تبتی می توان یافت.

آنها فرآیندهای متابولیکی را عادی می کنند ، انرژی و استقامت را افزایش می دهند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، هورمون ها را تثبیت می کند.

آنها سموم و سایر مواد مضر را از بدن خارج می کنند.

به جلوگیری از سرطان کمک می کند و رشد سلول های سرطانی را کند می کند.

آنها رادیکال های آزاد را از بین می برند ، اثر آنتی اکسیدانی دارند و پیری سلول را کاهش می دهند.

برای پیشگیری و درمان دیابت موثر است ، سطح گلوکز خون را کاهش می دهد. 

آنها کار دستگاه گوارش را عادی می کنند ، وضعیت کبد ، کیسه صفرا ، لوزالمعده و روده را بهبود می بخشند. 

با تشکر از اثر کلریتیک ، عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

به عادی سازی وزن و کنترل اشتها کمک می کند.

آنها فشار خون و حالت سیستم عصبی را عادی می کنند.

علی رغم فراوانی خواص مفید کلاله های ذرت ، شما نباید خود درمانی کنید. همیشه قبل از استفاده از هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

 

کدام ذرت سالم تر است: تازه ، جوشانده یا منجمد

یکی از نکات شگفت انگیز ذرت ، توانایی حفظ خواص مفید حتی پس از عملیات حرارتی است. البته ، ذرت تازه سالم ترین است. اما یخ زده خیلی کمتر ازآن نیست. ویتامین ها و مواد معدنی پس از انجماد حفظ می شوند و حتی برخی از آنها بیشتر می شوند. ذرت پخته شده نیز از نظر مواد مغذی و سرشار از مواد مغذی کم نیست ، حتی اگر برخی از آنها در هنگام کنسرو از بین بروند. به عنوان مثال ، هنگام پخت و پز ، سدیم عملا از ترکیب دانه ها از بین می رود ، اما با حفظ آن ، غلظت آن 10 برابر می شود. بنابراین ، با خیال راحت می توانیم بگوییم ذرت به هر شکلی مفید است.

 

ذرت

 

ذرت برای کاهش وزن

آیا می توان ذرت را برای کاهش وزن خورد؟ذرت را نمی توان رژیم غذایی نامید ، اگرچه خواص آن واقعاً می تواند به ایجاد رژیم کمک کند. شاخص گلیسمی پایین ، محتوای بالای پروتئین و ویتامین ها ، اسیدهای آمینه بی نظیر باعث محبوبیت ویژه آن در میان ورزشکاران و گیاهخواران می شود.

غالباً ، ذرت نقش عمده ای در رژیم های غذایی سریع یا رژیم های مونو دارد. این ماده فاقد گلوتن است ، به همین دلیل ماکارونی ، کلوچه ، نان ترد و سایر محصولات آرد ذرت اغلب در رژیم های غذایی بدون گلوتن یافت می شوند. با این حال ، توصیه نمی شود به طور کامل به سمت محصولات ذرت بدون گلوتن برای کسانی که وزن کم می کنند ، بروید.

کنسرو ذرت برای کاهش وزن به دلیل وجود مقدار زیادی قند در مایع کنسرو ، نباید مصرف شود. بهتر است ذرت آب پز یا تازه بخورید ، اما نه بیشتر از 2 بار در هفته.

 

ذرت

 

میزان کالری ذرت

میزان کالری ذرت بسته به نوع محصول نهایی
ذرت محصولی با کالری متوسط ​​است که نمی توان در مورد مشتقات آن گفت. جدول بسته به روش پخت ، میزان کالری ذرت را نشان می دهد.

مقدار کالری ذرت (تعداد کیلو کالری در هر 100 گرم محصول):

ذرت جوان تازه: 84–90؛

ذرت منجمد: حدود 90؛

کنسرو ذرت: 104-119؛

ذرت آب پز: حدود 123؛

آرد ذرت: 330؛

ذرت بو داده: حدود 330؛

چوب ذرت: 353 به بالا؛

دانه های ذرت: از 360 کیلوکالری.

چه مقدار کالری در کنسرو ذرت وجود دارد ، باید روی برچسب ذکر شود. این داده ها بسته به ترکیب شربت و فن آوری تهیه ممکن است با سازندگان مختلف متفاوت باشد.  

میزان کالری پاپ کورن

میزان کالری پاپ کورن را می توان با افزودن روغن و سایر طعم دهنده ها افزایش داد. در مورد کالری چوب شور های ذرت نیز همین مسئله وجود دارد: جدول میانگین رقم چوب های فاقد شکر و سایر مواد افزودنی را نشان می دهد. این دو محصول را نمی توان به عنوان رژیم غذایی دسته بندی کرد ، با این حال ، نامناسب بودن آنها بی فایده است. 

 

ذرت فلفلی  و ذرت بو داده چه فوایدی دارد

پوسته ذرت حاوی مقدار زیادی فیبر است که تأثیر مثبتی بر عملکرد روده ها ، عناصر کمیاب و نشاسته دارد . بنابراین غلات می توانند نه تنها خوشمزه ، بلکه صبحانه مقوی نیز باشند. آنها همچنین حاوی تریپتوفان ، یک آمینو اسید هستند که به تولید سروتونین کمک می کند. به همین دلیل است که فرد هنگام خوردن دانه های ذرت احساس لذت و خوشی می کند.

 

با این حال ، لازم به یادآوری است که فقط پوسته های طبیعی که فاقد شکر ، مواد نگهدارنده ، طعم دهنده ها و سایر مواد افزودنی شیمیایی هستند را می توان مفید دانست. بنابراین ، بهتر است اولویت را به غلات شیرین نشده بدهید. و در هر صورت ، این محصول باید در حد متوسط ​​مصرف شود. کورن فلکس برای بیماران دیابتی و افراد دارای اضافه وزن مفید نیست.

 

ذرت

 

پاپ کورن چطور؟ اگر پاپ کورن خالص مصرف کنید ، بدون افزودن نمک ، شکر ، شربت و مواد تقویت کننده طعم ، خواص مفیدی نیز دارد؟ به عنوان مثال ، مقدار پلی فنول موجود در محصول افزایش می یابد. اینها آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که از اکسیداسیون سلول و پیری سلول جلوگیری می کنند.

 

نحوه تهیه کورن فلکس

به طور خلاصه ، فناوری تهیه دانه های ذرت به این شکل است: دانه های ذرت تمیز شده و به خوبی خرد می شوند. سپس آن را در شربت قند خیس کرده و کاملا ورز می دهیم. خمیر حاصل بخار پز می شود و سپس به شکل نازک در می آید. در مرحله آخر پخت و پز ، پوسته ها را در اجاق پخته یا سرخ می کنیم. 

 

نحوه انتخاب ذرت

نحوه انتخاب ذرت تازه و کنسرو شده
ذرت معمولاً در اواخر تابستان در بازارها ظاهر می شود اما در سوپرمارکت های بزرگ در تمام طول سال یافت می شود. هنگام انتخاب ذرت به شکل ظاهری هسته و خود لپه توجه کنید. 

دانه های زرد روشن یا سفید معمولاً در ذرت جوان یافت می شود.  ذرت زرد روشن نرم و شیرین است.

دانه ها باید کاملاً در کنار هم قرار بگیرند ، الاستیک باشند ، اما نه خیلی سخت ، در حالت ایده آل با یک اندازه.

اگر حبوبات دارای لکه های تیره ، فرورفتگی ، گودی یا نقص دیگر هستند ، ذرت( بلال) را خریداری نکنید. محصول یا بیش از حد رسیده است یا به صورت نامناسب ذخیره شده است. 

 

به برگهای ذرت( بلال)  توجه کنید: آنها باید کاملاً در لپه قرار بگیرند ، سبز و خشک نباشند. خوب است که کلاله های ذرت تازه و خشک نباشند.

هنگام انتخاب کنسرو ذرت ، دانستن یک راز تولیدکنندگان مفید است. به عنوان یک قاعده ، محصول منجمد با کنسروی تولید زمستان و بهار در شیشه قرار می گیرد ، اما به جای غذای کنسروی تولید شده در تابستان و پاییز می توان  ذرت تازه جوان را میل کند .

 

نحوه نگهداری ذرت

برای بیشتر نگه داشتن ذرت تازه ، ذرت( بلال)  را در محلول سرد اسید سیتریک و نمک (1 قاشق چای خوری در هر لیتر آب) خیس کنید ، یخ اضافه کرده و بگذارید 30 دقیقه بماند. پس از آن ، باید دانه ها را از لپه خارج کرده ، خشک کرده و در یخچال و فریزر داخل کیسه ای بگذارید که هوا نداشته باشد. بنابراین می توان آنها را برای مدت 3-4 هفته نگهداری کرد و به صورت منجمد در تمام زمستان میتوان نگهداری کرد.

 

ذرت آب پز شده روی بلال را نمی توان برای مدت طولانی نگهداری کرد ، معمولاً بلافاصله پس از پختن خورده می شود. برای گرم نگه داشتن ، می توان  درون فویل قرار داد.

در صورت نیاز به حفظ ذرت آب پز ، ابتدا باید دانه ها را به نوبت چند بار در آب سرد و گرم غوطه ور کنید. ذرت( بلال)  ، البته ، مانند یک داستان افسانه ای جوان نخواهد شد ، اما مدت طولانی تری ذخیره می شود. همچنین دانه ها باید برداشته ، خشک شوند و در یخچال نگهداری شوند.

 

چگونه ذرت را  درست بجوشانیم

به نظر می رسد که هیچ چیز آسان تر نیست ، با این حال ، برای پختن ذرت واقعاً خوشمزه ، باید چند راز را بدانید.

ذرت جوان با هسته نرم را برای پخت و پز انتخاب کنید ؛ شیرین تر و نرم تر است.

برای اینکه ذرت نرم و خوشمزه شود ، قبل از پخت می توان آن را برای مدت چند ساعت در آب سرد با شیر خیس کرد (به نسبت یک به یک).

قبل از جوش آمدن ، ذرت( بلال)  را به خوبی تمیز کرده و زیر یک جریان شدید آب بشویید.

آب قابلمه باید کاملاً ذرت( بلال)  را بپوشاند. اگر خیلی بزرگ باشد ، می توانید آن را برش بزنید ؛ این به هیچ وجه کیفیت را تحت تأثیر قرار نمی دهد. ذرت( بلال)  را باید در آب در حال جوش پایین بیاورید.

هرگز نمک به آب اضافه نکنید! در غیر این صورت ، ذرت تمام آب را پس می دهد و سفت می شود.

زمان پخت به تنوع بستگی دارد ، اما حداقل حدود 10-15 دقیقه است. برای تعیین لطافت ، یک دانه  را با دقت جدا و زیر دندان آزمایش کنید.

ذرت آماده باید با کره و نمک چرب شود.

 

چه چیز دیگری با ذرت درست کنیم

ذرت را می توانید در غذاهای کشورهای مختلف پیدا کنید. می تواند یک غذای فرعی باشد ، ماده اصلی غلات و سوپ ها ، اساس شیرینی های خوشمزه باشد یا به راحتی با ادویه جات کبابی شود. 

و با این حال ، در کشور ما ، غالباً ذرت بصورت  بلال کبابی  و در سالاد استفاده می شود. در سالاد شیرینی را اضافه می کند ، طعم را جالب تر می کند ، و غذا مقوی تر و سالم تر است. خانم های خانه دار نیز دوست دارند از آن به عنوان تزیین غذاهای آماده استفاده کنند.

 

ذرت


و اگر با خواندن این مقاله می خواهید یک ظرف ذرت باز کنید و یک سالاد درست کنید ، در اینجا چند دستور العمل سریع آورده شده است.

سالاد با ذرت ، مرغ و پنیر

عناصر:

سینه مرغ آب پز - 300 گرم ،

تخم مرغ آب پز - 3 عدد ،

پنیر سفت - 200 گرم ،

کنسرو ذرت - 150 گرم ،

سس مایونز یا خامه ترش - برای مزه.

همه مواد را ریز خرد کنید ، پنیر را روی رنده درشت رنده کنید. با سس مزه دار کنید.

 

ذرت
سالاد سوریمی با پرتقال

عناصر:

سوریمی(گوشت ماهی چرخ‌کرده) - 150 گرم ،

تخم مرغ آب پز - 3 عدد ،

پرتقال - 1 بزرگ یا 2 کوچک ،

کنسرو ذرت - 150 گرم ،

سیر - 1 حبه

ماست یا سس مایونز طبیعی - 1 قاشق غذاخوری،

نمک و فلفل برای مزه.

سوریمی و تخم مرغ های آب پز را به صورت مکعب های کوچک برش دهید. پرتقال را  پوست بگیرید ، به قطعات بزرگ برش دهید. سیر را خرد کنید. ذرت ، سس و ادویه را اضافه کنید.

 

درست كردن ذرت مكزيكي خانگي

مواد لازم برای درست كردن ذرت مكزيكي ساده
 

ذرت شیرین 500 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
قارچ 250 گرم
پنیر پیتزا 100 گرم
آویشن 1 ق چ
کره 30 گرم
روغن مایع 3 تا 4 ق س
سس مایونز 1 و نیم پیمانه
نمک 1 ق چ
فلفل سیاه نصف ق چ
فلفل قرمز 1/2 ق چ
پودر گلپر 1 ق چ
ادویه کاری 1/2 ق چ

طرز تهیه ی ذرت مکزیکی ساده

برای درست کردن ذرت مکزیکی قارچ ها را ریز کرده و در یک قابلمه  آب با مقداری آبلیمو که در حال جوش است ریخته و فقط در حدی که یک تا 2 قل می جوشانیم  و  آبکش کرده و قارچ ها را با  آب خنک می کنیم.

کره و روغن مایع را داخل ظرف می ریزیم و بعد ذرت کنسروی یا آب پز  را داخل کره و روغن کمی تفت داده تا طعم کره را جذب کند. قارچ ها ی بلانچ شده را اضافه ویک  تفت کوچولو میدهیم .نمک ، فلفل ، و بقیه ادویه ها (پودر سیر در صورت تمایل) را به قارچ و ذرت اضافه و تفت دادن را ادامه می دهیم.
در مرحله ی آخر که آبی در ظرف پخت باقی نمانه بود سس مایونز را اضافه و ترکیب کرده هم می زنیم و پنیر پیتزا رنده شده  را روی مخلوط می ریزیم و از روی حرارت برمی داریم.

 

آیا سالاد ذرت دلخواه دارید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

آب سم‌ زدای آلوورا

در

مواد لازم
• آلوورا
• آب لیمو
• آب


طرز تهیه
1. برگ آلوورا را برداشته، آن را باز کرده و ژل آن را درآورید.
2. دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا داخل پردازنده بریزید.
3. دو قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.
4. آن را چرخ کنید.
5. یک لیوان آب اضافه کنید.

فواید
• آلوئه ورا حاوی ویتامین‌ها، ‌مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است. این خواص ضد باکتری، باعث بهبود هضم غذا، جلوگیری از بیماری های پوستی، مانع از شکل گیری زخم های دهانی شده و به کاهش وزن و کاهش سطح قند خون کمک می کند.
• لیمو با کمک به دفع صفرا از کبد به روده کوچک، به کاهش چربی اضافی بدن کمک می کند.(سیارک)

بیست و پنج نوشیدنی برای سم زدایی و کاهش وزن

نظرات

در ادامه بخوانید...

استفاده های فوق العاده آرد ذرت که فراتر از پخت و پز است

در

آرد ذرت به خوبی بعنوان یک قوام دهنده نامتعارف شناخته می شود  پودر ذرت می تواند برای موارد بیشماری از آرایش دست ساز گرفته تا بهبود ضربات تنیس و بازی بیلیارد شما استفاده شود.

 

آرد ذرت

آرد ذرت برای چی خوبه

راز قدرت آرد ذرت، توانایی آن در جذب رطوب و خاک است. مصارف نیمه پزشکی، حقه های زیبایی، و استفاده های بسیار زیادی برای آرد ذرت وجود دارد. جد شما احتمالا از مقدار کمی از اینها استفاده می کرده است اما در طول زمان اسپری نشاسته تلاقی شده با ایروسول، فراموش شده اند. این استفاده های عالی را با مطالعه مقاله زیر دوباره رواج دهید.

آرد ذرت برای چی خوبه

ما از  آرد ذرت در آشپزی  استفاده زیادی می کنیم. اما فقط کاربرد آرد ذرت در آشپزی  تمام آن چیزی نیست که این آرد برای آن مناسب است! حال شاید بپرسید پس با آرد ذرت چی میشه درست کرد ؟ موارد استفاده آرد ذرت  ؟ با آرد ذرت چی درست کنم ؟ کاربرد نشاسته ذرت ؟  پودر ذرت برای چی خوبه ؟ مصارف عملی بسیار زیادی برای آرد ذرت بیرون از آشپزخانه وجود دارد. از باز کردن گره های کور تا تسکین دادن آفتاب سوختگی و ساخت رنگ انگشتی! آرد ذرت پودری  کاربردی است!  

 

اگر دانه های ذرت را به حالت پودری آسیاب کنید، می توانید آرد ذرت به دست آورید که در تصور و استفاده سنتی ما غیرعادی است. این محصول مفید هزاران سال است که به طور گسترده در قاره آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از آن با احتیاط در قرن شانزدهم در کشورهای اروپایی آغاز شد.

ارد ذرت به چه دردی میخوره

خانم های خانه دار امروزی از این آرد برای تهیه خوش طعم ترین، نرم ترین و پف دارترین محصولات قنادی، شیرینی ها و غلات خوشمزه، کلوچه، کیک و کلوچه، سوپ و کاسرول، نان ترد، سس و چیپس، غذاهای اصلی و حتی نوشیدنی استفاده می کنند. مزایا و اینکه چه کسی باید با احتیاط از این محصول استفاده کند در زیر توضیح داده شده است.

 

آرد ذرت

 

آرد ذرت، نشاسته به دست آمده از دانه ذرت است. نشاسته ها به روش های مختلف از 1000 سال قبل از میلاد هنگامی که مصریان ثروتمند باستان از نشاسته مشتق شده از دانه های مختلف برای ساختن چیزهایی مانند لوازم آرایش و چسب استفاده می کردند، استفاده می شد.  من زمان طولانی است که تصمیم گرفته ام  پستی را به  کاربرد آرد ذرت  ، این پودر فوق العاده اختصاص دهم!

 

کاربرد آرد ذرت در غذاها

ارد ذرت چه کاربردی دارد  و  ارد ذرت برای چه غذایی استفاده میشه

عامل غلیظ کننده

آرد ذرت در چه غذاهایی استفاده میشود

شما می توانید سس ها و آبگوشت ها را با کمی آرد ذرت غلیظ کنید. آرد ذرت را با کمی آب مخلوط کنید و هنگام پختن اضافه کنید.

 

استفاده از آرد ذرت در آشپزی

املت نرم بپزید

موارد استفاده آرد ذرت در آشپزی

شما می توانید با کمک آرد ذرت املتی نرم بپزید. یک چهارم قاشق چای خوری آرد ذرت را در یک تخم مرغ مخلوط کنید، هم بزنید و املت را بپزید.

برای مرغ و ماهی استفاده کنید

مصارف آرد ذرت

مرغ سوخاری

التهاب پوست

آرد ذرت می تواند برای تسکین و التیام التهابات پوستی شامل آفتاب سوختگی و واکنش های پوستی استفاده شود. 3 قاشق غذا خوردی آرد ذرت را با آب سرد ترکیب کنید تا شکل یک خمیر ضخیم به خود بگیرد. از یک گاز پانسمان یا توپ پنبه ای برای اعمال روی پوست استفاده کنید و بگذارید خشک شود، سپس با آب گرم بشویید.

دئودورانت

آرد ذرت یک پودر بسیار ریز با توانایی عالی برای جذب رطوبت است. در کمی جوش شیرین و روغن نارگیل آرد ذرت بریزید، شما یک دئودورانت دست ساز عالی دارید!  

از بین بردن لکه های چربی

آرد ذرت برای مقابله با لکه ها و اثرات چربی عالی است. مقدار زیادی آرد ذرت را روی لکه اسپری کنید و بگذارید برای یک ساعت یا بیشتر روی آن باشد تا رطوبت را بیرون بکشد. سپس با تکنیک تمیزکردن معمول خود ادامه دهید!
آرد چربی و رطوبت را کاملاً جذب می کند. برای از بین بردن لکه چربی از مبلمان چرمی ، روی آن آرد ذرت بپاشید و بگذارید چند ساعت (ترجیحا یک شب) روی آن بماند. صبح ، باقی مانده را با یک برس خشک پاک کنید.

از بین بردن لکه های جوهر

آرد ذرت علاوه بر روش های آرایشی ، به خانم های خانه دار در نظافت کمک می کند. برای از بین بردن لکه جوهر تازه ، خمیری تهیه کنید که از شیر و آرد ذرت تهیه شده است. وقتی ترکیب خشک شد ، باقی مانده را با یک برس پاک کنید. لکه به طور قابل توجهی روشن می شود یا به طور کامل از بین می رود.

پاک کننده پوست

شستن با صابون برای پوست های حساس خیلی خشک است. برای کاهش اثرات مضر قلیایی ، ژل دوش معمول خود را با آرد ذرت مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. می توانید صورت خود را با این ترکیب روزانه بشویید. این اسکراب سبک سلول های مرده پوست را به آرامی از بین می برد. با استفاده منظم ، وضعیت پوست به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

ماسک سفت کننده پوست

آرد ذرت به طور موثری پوست را سفت می کند. برای تهیه ماسک به موارد زیر نیاز دارید:

1 قاشق غذاخوری. یک قاشق آرد ذرت ؛
1 قاشق غذاخوری. خاک سفید ؛( خاکی است با ترکیب بالای املاح معدنی که در عطاری‌ها فروخته می‌شود)
1  قاشق پودر چای سبز دم کشیده؛
1 قاشق چایخوری آب لیمو.
ابتدا مواد خشک را مخلوط کنید ، سپس چای و آب را اضافه کنید. ترکیب را به مدت 20 دقیقه روی صورت تمیز بمالید. با آب گرم بشویید و پوست را با کرم مرطوب کنید.

ماسک آکنه

از آرد ذرت اغلب در درمان های زیبایی خانگی استفاده می شود. برای صاف کردن پوست ، 1 عدد تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری آرد مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به مدت 15-20 دقیقه روی صورت خود بمالید و با آب گرم بشویید.

قلم سفید کننده

قلم های سفید کننده در خانه برای چیزهایی مانند حلقه اطراف یقه، تمیز کردن دوغاب، و حتی ساخت و ساز فوق العاده مفید هستند. از آرد ذرت برای ساختن ارزان قلم سفید کننده خود در خانه استفاده کنید!

بازکردن گره های کور

اگر شما در حال تلاش برای باز کردن یک گره محکم هستید، می توانید آن را با اسپری کردن کمی آرد ذرت روی گره و با کمی مالش باز کردن گره را آسان تر کنید. آرد ذرت اصطکاک بین الیاف طناب را کاهش داده و باز کردن آن را آسان تر خواهد کرد.

رنگ دست ساز صورت و انگشتی

شما می توانید با جوشاندن آرد ذرت در آب تا زمانی که سفت شود رنگ انگشتی بسازید. رنگ غذا را با خمیر مخلوط کنید و آن تبدیل به رنگ انگشتی می شود. شما هم چنین می توانید برای مهمانی تولد کودک رنگ صورت بسازید! آرد ذرت و کره گیاهی را برای ساختن رنگ صورت مخلوط کنید سپس برای رنگ های مختلف رنگ غذا اضافه کنید.

لاک ناخن مات

اگر شما لاک ناخن مات دوست دارید، می توانید آن را در خانه با آرد ذرت درست کنید. فقط آرد ذرت را با یک لاک ناخن روی یک بشقاب کاغذی کوچک مخلوط کنید ( یا حتی روی یک برگه یادداشت)  و سپس فورا آن را روی ناخن خود بزنید.

خوشبو کننده کفش

آرد ذرت رطوبت اضافی و بوی نامطبوع کفش را جذب می کند. اگر چند قطره اسانس مورد علاقه خود را به آرد اضافه کنید ، کفش خوش بو می شود. شب آرد را داخل آن بریزید و صبح آن را تکان دهید.

کارت های بازی خود را تمیز کنید

آیا کارت های بازی شما به نظر کمی سیاه می رسند؟ آنها را در یک کیسه پر از آرد ذرت تکان دهید تا کثیفی و چربی بریزد و سپس آنها را خشک کنید تا باقی کثیفی ها از بین بروند. 

تمیز کردن حیوانات پر شده

شما می توانید حیوانات پرشده را با آرد ذرت پاک کنید. حیوان پر شده را در یک کیسه کاغذی قرار دهید، مهر و موم کنید و کیسه را تکان دهید سپس آن را به مدت یک شب همانطور نگه دارید. روز بعد حیوان پر شده را از کیسه بیرون آورید و آن را بخونی تکان دهید یا از لوله جاروبرقی خود استفاده کنید.

شامپوی خشک

شامپوی خشک وقتی مفید است که شما عجله دارید و وقتی برای شستشوی کامل موهای خود و خشک کردن آنها ندارید. من در گذشته هم نسخه خیس و هم خشک آن را پست کرده و هر دوی آنها را دوست دارم! نسخه مرطوب جلوگیری از یک شلوغ کاری پودرمانند را آسان تر می کند و نسخه خشک برای مسافرت عالی است!

نیش حشره

زدن خمیر آرد ذرت روی نیش حشره می تواند به تمیز و خشک نگه داشتن آن در حالی که خارش را به حداقل می رساند کمک کند. 3 قاشق غذا خوری آرد ذرت را با آب سرد ترکیب کنید و خمیر سفت بسازید. از یک پد پانسمان یا توپ پنبه ای برای زدن آن روی منطقه مورد نظر استفاده کنید.

تازه کردن کتاب های کهنه

از شر بوی کپک در کتاب های قدیمی با اسپری آرد ذرت خلاص شوید. شما عاشق بوی تازه آنها خواهید شد!

اسپری نشاسته

این اسپری نشاسته که با استفاده از آرد ذرت ساخته شده است لباس ها و شلوارهای شما را پررنگ تر و واضح تر نشان می دهد! ساختن و کار کردن با هر ذره آن به خوبی اسپری نشاسته های مغازه ای راحت است. 

نقره را براق کنید

از آرد ذرت برای براق کردن نقره  های خود استفاده کنید! آرد ذرت را با آب برای تشکیل یک خمیر مخلوط کنید. یک پارچه مرطوب را در خمیر فرو کنید و آن را به اجناس نقره ای بزنید. هنگامی که خمیر خشک شد، آن را با یک پارچه ی نرم پاک کنید.

پودر آرایشی شفاف

پودر های آرایشی شفاف می تواند در به حداقل رساندن ظهور منافذ، کاهش درخشش، و طولانی شدن پوشش آرایش شما کمک کنند. با استفاده از آرد ذرت یک پودر آرایشی دست ساز آسان در خانه بسازید!

جلوگیری از قارچ انگشتان پا

مرض قارچی انگشتان پا بیماریی است که توسط قارچی که در پوست پا رشد می کند، ایجاد می شود. قارچ در مکان های گرم و مرطوب شبیه کفش های عرق کرده رشد می کند که این دلیل این است که این بیماری غالبا بر ورزشکاران اثر می گذارد. به جلوگیری از این بیماری با اسپری کردن آرد ذرت در کفش های ورزشکاران که به جذب رطوبت کمک خواهد کرد، کمک کنید.

حمام شیر معطر

خود و پوست خود را در یک حمام شیر مرطوب کننده و مقوی درمان کنید. افزودن آرد ذرت به رهایی از خشکی و خارش کمک می کند و آن را تبدیل به درمانی عالی برای پوست هایی که در زمستان خشک می شوند، می کند!

 عرق کردن/گر گرفتن

کمک گر گرفتن: اگر شما گرایش به گرگرفتگی دارید، یک ذره آرد ذرت روی محل مشکل دار قبل از لباس پوشیدن بمالید. بر روی کودکان برای جوش های در اثر پوشک استفاده نکنید. (سیارک

شستن پنجره ها

برای تمیز کردن  شیشه پنجره ها برای اینکه صدای جیرجیر بدهد، نصف فنجان آمونیاک، نصف فنجان سرکه سفید و 2 قاشق غذا خوری آرد ذرت به یک سطل آب گرم اضافه کنید. محلول را با یک پارچه تمیز روی پنجره های خود بزنید و با یک حوله کاغذی یا پارچه بدون پرز خشک کنید.

رژگونه و کرم برنزه خانگی

شما می توانید رژگونه و کرم برنزه کاملا طبیعی خود را درست در خانه بسازید! به سادگی آرد ذرت را یا با پودر گیاه بامیه یا دارچین زمینی ( یا هردو!) مخلوط کنید.

افزایش چسبندگی

دستگیره تجهیزات ورزشی مانند راکت تنیس و استوانه های گلف را هنگامی که خشک هستند راحت تر می توان برداشت. به دستگیره ها یک ذره آرد ذرت بزنید تا به جذب عرق و جلوگیری از لغزش کمک کند!

برداشتن اثرات سوختگی از پارچه

منطقه سوخته شده را با آب مرطوب کنید، منطقه مرطوب را با آرد ذرت بپوشانید، بگذارید خشک شود و آن را پاک کنید. (سیارک

حذف لکه های خون

از آب سرد برای ساخت یک خمیر استفاده کنید، آن را روی لکه بزنید و آن را مالش دهید، بگذارید پارچه در آفتاب خشک شود، باقی آرد ذرت را از بین ببرید. هنوز هستند؟ تا زمانی که از بین بروند، تکرار کنید...

مراقبت از موی حیوانات خانگی

آرد ذرت را روی پوست سگ خود بزنید. پوستش را مالش دهید و آن را برس کنید. آرد ذرت کثیفی را از بدن سگ از بین خواهد برد.

گربه ها از شستن متنفر هستند ، اما گاهی اوقات لازم است موهای آنها را برس بکشید. از شامپو خشک ذرت استفاده کنید. آرد را به روی پوست گربه بزنید و خوب برس بزنید و هرگونه باقیمانده را شانه کنید. آرد چربی و خاک اضافی را جمع آوری می کند.

حذف جیرجیر کف زمین

آیا کف زمین جیرجیر می کند یا پله های اعصاب خردکنی دارید؟ محل مورد نظر را با آرد ذرت گردگیری کنید، که اجازه می دهد که به ترک ها نفوذ کند. شما باید متوجه بهبودی قابل توجهی شوید!

 

چون آرد ذرت رطوبت را جذب می کند، مهم است که آن را در ظرفی که هوا به آن نفوذ نمی کند و در معرض رطوبت قرار نمی گیرد نگه دارید. آرد ذرت باید هم چنین دور از گرمای شدید نگهداری شود. آرد ذرت خود را در یک ظرف دربسته و در مکان سرد و خنک انبار کنید. هنگامی که به درستی انبار شود، آرد ذرت برای مدت خیلی زیادی باقی خواهد ماند.

 

آرد ذرت
 
طعم آرد ذرت در بین انواع دیگر آرد برجسته است. غذاهای پخته شده با آن طعم دلپذیری دارند ، که نیازی به افزودن ادویه جات و ترشی جات ندارند.
در ابتدا ، آرد ذرت منحصراً در غذاهای مردمی که در آمریکای جنوبی و مرکزی زندگی می کردند استفاده می شد. در قرن پانزدهم ، محصولات غلات آمریکای جنوبی به کشورهای اروپایی و آسیایی معرفی شد. و بیش از 6 قرن است که غذاهای مختلف تهیه شده از آرد ذرت با انواع مختلف غذاهای سنتی و گاه ملی در غذاهای اروپایی ، آمریکایی و آسیایی بوده است.

انواع آرد ذرت  و  موارد مصرف آرد ذرت در آشپزی

در شرکتهای تولید آرد ذرت ، سه نوع از این محصول تولید می شود که بیشتر برای پخت و پز استفاده می شود. این انواع عبارتند از:
• آرد درشت - کسر ذرات بین 1-3 میلی متر است.
• متوسط ​​آسیاب آرد را بلغور ذرت ( 0.5-1 میلی متر) می نامند .
• آسیاب خوب این یک آرد کامل است که دارای بافت مخملی مشابه سایر غلات است.
موارد استفاده آرد ذرت در آشپزی
آرد ذرت درشت در تولید شیرینی ، غذای کودک ، غذای رژیمی استفاده می شود. همچنین برای پخت سبزیجات ، ماهی استفاده می شود.
از آرد ذرت متوسط ​​در تولید خوراک دام ، الکل و داروهای دامپزشکی استفاده می شود.
آرد ذرت نرم  در تولید نان و سایر محصولات آردی استفاده می شود ، علاوه بر این ، در تولید غذاهای رژیمی نیز استفاده می شود. همچنین به عنوان یک محصول مستقل (به عنوان فرنی) استفاده می شود.
 

انتخاب و ذخیره سازی  آرد ذرت

برای انتخاب آرد ذرت خوب ، باید به سالم بودن بسته بندی محصول ، تاریخ تولید و بسته بندی و مهمتر از همه ، دوره اجرای آن توجه کنید. بهتر است آرد را در بسته بندی مهر و موم شده خریداری کنید ، زیرا به لطف آن است که آرد خواص مفید خود را برای مدت بیشتری حفظ می کند.
مشخصات  آرد ذرت
آرد باید زرد رنگ باشد
رنگ آرد ذرت باید کمی زرد باشد ، اما در غیر این صورت شبیه آرد گندم است. اگر محصولی را خریداری کرده اید که دارای سایه تیره است ، به این معنی است که آرد ذرت در شرایط  نامناسبی  ذخیره شده است.
آرد ذرت باید کمی شیرین باشد. همچنین آرد با کیفیت خوب نباید به دست شما بچسبد. اگر طعم این محصول تلخ است و به انگشتان شما می چسبد ، نباید آن را بخرید.
در نگهداری آرد ذرت هیچ چیز دشواری وجود ندارد ، کافی است آن را در یک ظرف در بسته   قرار داده و به یک مکان تاریک و خشک ارسال کنید. اگر به طور ناگهانی آفاتی در آرد ظاهر شد ، می توانید با قرار دادن چند سر سیر در بسته به این محصول فله ، از شر آنها خلاص شوید.
 
آرد ذرت

موارد مصرف آرد ذرت در آشپزی

از آرد ذرت در چه غذاهایی استفاده میشود

خیلی راحت می توانید با دستان خود در خانه آرد ذرت درست کنید. برای تهیه آن ، به مقدار لازم دانه ذرت و آسیاب قهوه یا مخلوط کن برقی نیاز دارید. غلات باید به حالت پودر خرد شوند و تمام ، آرد آماده است. اما مهم است بدانید که پس از آسیاب غلات ، خواص کمتری در آن باقی می ماند.
 
با استفاده از آرد ذرت چه غذاهایی می توان تهیه کرد؟  کاربرد آرد ذرت در آشپزی  بقدری متنوع است که به راحتی نمی توان از غذایی نام برد  که ذرت آسیاب شده برای پختن آن مناسب نباشد!
موارد مصرف آرد ذرت در آشپزی
در تهیه غذاهای ملی بسیاری از کشورها از آرد ذرت استفاده می شود.
• آرد خوب اساس انواع غذاهای پخته شده است. نان و پای ، کیک و بیسکویت با افزودن آرد طلایی ترد و معطر تر می شوند.
 
• آرد متوسط - ایده آل برای تهیه نان ، مامالیگای معروف ، طعم بی نظیر تورتیلا و تامال مکزیکی ، نان های تخت و نوشیدنی های سنتی برای کشورهای آمریکای جنوبی.
 
• بخش بزرگی از آرد ذرت ، جوشانده شده در آب یا آب گوشت ، در سراسر جهان مشهور استpolenta ، که اسپانیایی ها و مکزیکی ها به آن افتخار می کنند. آرد ذرت به درستی یک محصول ضروری در آشپزی محسوب می شود. غلات صبحانه سنتی  فقط با آرد ذرت خوب تهیه می شود.
 
در آمریکا تا به امروز ، غذاهای آرد ذرت مورد احترام هستند و اغلب در غذاهای سنتی گنجانده شده است. همانطور که معلوم شد ، تعداد زیادی دستور العمل با افزودن آرد ذرت وجود دارد ، به عنوان مثال: کیک ، خمیر ، پولنتا ، پنکیک  و غیره. محصولات نان به لطف این آرد خاص می توانند طراوت و عطر خود را برای مدت طولانی حفظ کنند.
 
همچنین بر اساس این محصول ، غذاهای کودکان و رژیم غذایی تهیه می شود. در سال دوم زندگی ، فرنی ذرت به عنوان غذای کمکی به نوزادان داده می شود. برای بچه های بزرگتر ، می توانید چیپس های ذرت خوشمزه درست کنید که می تواند رقیبی جدی برای چیپس سیب زمینی باشد.
 
آرد ذرت

آرد ذرت چه تاثیری بر بدن دارد

این محصول با تأثیرگذاری بر بدن انسان، به دلیل داشتن فیبر غذایی بالا، عملکرد دستگاه گوارش را بهتر می کند (100 گرم آرد یک پنجم نیاز روزانه را تامین می کند).

فیبر رژیمی به طور موثر روده ها را تمیز می کند و آنها را از بالاست و باقی مانده های هضم نشده رها می کند.

فیبرها با عبور از اندام های دستگاه گوارش، دیواره های آنها را تحریک می کنند و اثر ماساژ ایجاد می کنند و جریان خون را افزایش می دهند که متابولیسم و ​​پریستالیس را تحریک می کند.

خواص  آرد ذرت

 همه محصولات این دانه دارای انرژی خاصی هستند. آرد دارای تمام خواص مفید غلات کامل است و با موفقیت برای تهیه غذاهای سفره روزانه استفاده می شود و همچنین در زمینه رژیم غذایی و غذای کودک نیز مفید است.
 
ترکیب شیمیایی آرد ذرت حاوی پروتئین ( حدود 7 گرم ) ، چربی ( بیش از 1.5 گرم) ، کربوهیدرات (حداقل 70 گرم) نیست . آرد ذرت سرشار از:
• ویتامین ها - A ، B1 ، B2 ، B6 ، PP ، K است.
• مواد معدنی - پتاسیم ، منیزیم ، فسفر ، آهن ، سلنیوم و مس.
• مونو و پلی ساکاریدها.
• اسیدهای غیر اشباع.
 
با وجود کالری زیاد (80-355 کیلو کالری ، بسته به نوع دانه)وعده های غذایی تهیه شده از آرد ذرت به راحتی هضم می شوند ، برای مدت طولانی اشباع می شوند و منجر به اضافه وزن نمی شوند.
خوردن آرد ذرت به دلیل تعداد زیاد خواص مفید آن بر بدن انسان تأثیر مثبت دارد:
- عملکرد روده را بهبود می بخشد و به دلیل داشتن فیبر زیاد به مقابله با یبوست کمک می کند.
- گردش خون ، عملکرد مغز را بهبود می بخشد و همچنین سیستم عصبی را به لطف مقدار زیاد تیامین بهبود می بخشد.
- سیستم گردش خون را بازیابی می کند ، با مقدار زیادی کلسترول در بدن مبارزه می کند.
- میکرو فلور حفره دهان را پشتیبانی می کند ؛
- کند شدن روند پیری سلول ها ؛
- رشد ماهیچه ها را افزایش می دهد ، بنابراین برای ورزشکاران مفید است.
- عادی سازی ادرار ، تسکین التهاب ؛
- فشار خون را کاهش می دهد ؛
- با استفاده منظم ، رنگ پوست را بهبود می بخشد.
فواید آرد با آسیاب های مختلف توسط نمایندگان طب عامیانه و سنتی مورد استقبال قرار گرفت. غذاهای حاوی آرد ذرت به طور کامل یا جزئی توصیه می شود:
-  برای کند کردن روند پیری بدن - سلنیوم و منیزیم موجود در محصول آنتی اکسیدان های طبیعی قوی هستند.
- برای عادی سازی سیستم گردش خون و تقویت دیواره عروق خونی.
-  برای پاکسازی بدن - فیبر به عادی سازی دستگاه گوارش کمک می کند ، تظاهرات اولیه آتونی روده را از بین می برد.
- برای از بین بردن پیامدهای بیماری کبد ( تمیز کردن پس از هپاتیت) و کلیه ها.
 
آرد ذرت
 
آرد ذرت حاوی مواد حساسیت زا نیست ، بنابراین از آن در فرآیند تهیه ظروف برای تغذیه کودکان خردسال ، افراد مسن و افراد ضعیف شده توسط  بیماری استفاده می شود.
 
آرد ذرت بسیار خوب است و بدن را سریع اشباع و سیر می کند ، بنابراین یک مکمل غذایی عالی است. این برای افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند مناسب است و بنابراین ، بدون شک ، باید در رژیم غذایی آنها گنجانده شود.
 
با کمک آرد ذرت سالم می توانید بدن را تمیز کنید. برای انجام این کار ، شما باید به مدت چهار روز فقط فرنی ذرت بخورید. باید در آب جوشانده شود ، بدون افزودن نمک. این نوع آرد برای روزه داری ، قبل از تعطیلات مناسب است. به طور کلی ، می توانید چنین محصولی را بدون محدودیت بخورید ، نکته اصلی این است که مقدار قند و روغن را محدود کنید.
 
برای دیابت شیرین ، آرد ذرت یک مکمل غذایی مفید است. این غالباً در غذای بیماران با این تشخیص وجود دارد ، زیرا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. علاوه بر این ، مصرف منظم آرد ذرت به حفظ سطح طبیعی قند خون کمک می کند ، که به دلیل کربوهیدرات های موجود امکان پذیر است. هنگامی که در بدن قرار می گیرند ، برای مدت طولانی تجزیه می شوند ، به همین دلیل قندها دیرتر آزاد می شوند. بر این اساس ، هیچ جهش شدیدی در سطح قند خون وجود ندارد ، که برای افراد مبتلا به دیابت حیاتی است.
 
 ماسک آرد ذرت

استفاده از آرد ذرت در زیبایی

اجزای اصلی آرد ذرت مقدار زیادی ویتامین B است و بنابراین برای استفاده در زیبایی شناسی بسیار عالی است. در بسیاری از دستور العمل های محبوب ، آرد برای پاکسازی آکنه ، صاف شدن چین و چروک ها استفاده می شود و اغلب برای مبارزه با سلولیت استفاده می شود.
 
استفاده در زیبایی
ساخت ماسک های ذرت در خانه کار سختی نیست ، بنابراین هر کسی می تواند از عهده آن برآید. به عنوان مثال ، برای از بین بردن آکنه روی صورت ، لازم است ماسکی تهیه کنید که ابتدا سفیده تخم مرغ را زده و سپس با 3 قاشق غذاخوری آرد ذرت مخلوط کنید تا یک مخلوط  واحد به دست آید. مخلوط آماده شده به منطقه مشکل اعمال می شود و 20 دقیقه باقی می ماند. سپس آنها را با آب گرم بشویید. و برای از بین بردن سلولیت ،  لازم است مناطق مشکل دار را با اسکراب آب آلوئه و آرد ذرت (3 قاشق غذاخوری آرد ، 2 قاشق غذاخوری آب آلوئه) به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید. سپس باید آن را بشویید. تنها پس از 10 بار می توان تأثیر آن را مشاهده کرد.
 
آرد ذرت

موارد منع مصرف آرد ذرت

در کنار مزایا و فواید ذکر شده، نباید از برخی خواص آرد ذرت غافل شد که می تواند باعث تشدید وضعیت سلامت مصرف کننده این محصول شود. ویژگی های زیر را باید در نظر داشت:

 

- آرد ذرت تأثیر منفی بر بدن دارد و در صورت ترومبوز فرد می تواند به آن آسیب برساند. همچنین ، برای افرادی که دارای وزن کم هستند توصیه نمی شود ، زیرا این محصول به افزایش وزن کمک نمی کند. این محصول برای افرادی که زخم معده دارند منع مصرف دارد. افرادی که مستعد انواع مختلف آلرژی هستند نیز نباید از این محصول سوء استفاده کنند.
 
- در دوران بارداری یا شیردهی ، آرد ذرت را می توان مصرف کرد ، نکته اصلی این است که نباید از این محصول سوء استفاده کنید تا به کودک آسیب نرسانید.

- محصولات ساخته شده از آرد ذرت به افزایش لخته شدن خون کمک می کند ؛ این خاصیت غلیظ کننده تشکیل لخته های خون را آغاز می کند. بنابراین، افراد مستعد ترومبوفلبیت باید مصرف محصولات ذرت را محدود یا حتی بهتر است از آن اجتناب کنند.
- فقط دوزهای حداقل مجاز به مصرف محصولات ساخته شده از آرد ذرت برای کسانی است که از بیماری های گوارشی رنج می برند، زیرا ذرت آسیاب شده می تواند بیماری های گوارشی را تشدید کند، افزایش خروج صفرا را تحریک کند و به ایجاد اشکال مزمن بیماری های دستگاه گوارش کمک کند.
- بیمارانی که مستعد دیاتز و تظاهرات آلرژیک هستند باید مراقب باشند: این آرد را با احتیاط در رژیم غذایی خود بگنجانند تا باعث واکنش دردناک بدن به عواقب استفاده از کود در هنگام رشد ذرت نشوند.
- در دوره بعد از عمل، مصرف غذاهای ذرت مخصوصاً در روزهای اول برای بیماران توصیه نمی شود.
- برای کسانی که کمبود وزن دارند، از کم اشتهایی شکایت دارند یا بی اشتهایی دارند، محصولات مبتنی بر آرد ذرت منع مصرف دارند.

 
cut-loaf.jpg
 

درمان خانگی با آرد ذرت

درمان با آرد ذرت از دیرباز در دستور  طب سنتی بوده است! این محصول به مقابله با بسیاری از بیماری ها و همچنین تسکین علائم برخی از آنها کمک می کند. این می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و همچنین به عنوان یک داروی ادرارآور و به عنوان یک داروی التهابی مورد استفاده قرار می گیرد. در جدول زیر چندین گزینه برای درمان برخی بیماری ها با آرد ذرت ذکر شده است.

فشار خون بالا

250 میلی لیتر آب گرم ، 1 قاشق غذاخوری آرد ذرت.آب داغ را با آرد مخلوط کرده و بگذارید 1 روز دم بکشد.مخلوط حاصل از قوام مایع را  در جرعه های کوچک میل کرد.  تا فشار کاهش یابد.
یا
350 میلی لیتر آب ، 2 قاشق غذاخوری آرد ذرت . شما باید مواد ذکر شده را مخلوط کنید. در وعده های کوچک در طول روز مصرف کنید.
یا
برای بیماران مبتلا به فشار خون، حدود 30 گرم از آرد ذرت را در 200-250 گرم آب داغ عصر دم کرده، تا صبح دم کنید تا کل ترکیب را با معده خالی در جرعه های کوچک صبح بنوشید.
یا
می توانید فشار را به این ترتیب کاهش دهید - 2 قاشق غذاخوری را در 1/3 لیتر آب جوش دم کنید. چند بار در طول روز، تقریباً 50 گرم از دم کرده حاصل را بنوشید.

التهاب مثانه

25 گرم آرد ، 0.5 میلی لیتر آب داغ. آرد را در آب بریزید و آن را به مدت 25 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. قبل از هر وعده غذایی 35 گرم مصرف کنید.
 
داروی تهیه شده از 0.5 لیتر آب جوش که روی حرارت ملایم به مدت 20 تا 30 دقیقه با هم زدن مداوم جوشانده شده است به تسکین روند التهابی مثانه کمک می کند.  2 قاشق غذاخوری قبل از هر وعده غذایی تا زمانی که علائم متوقف شود.
برای جلوگیری از تشکیل و رشد سنگ کلیه، توصیه می شود 2 قاشق غذاخوری سه بار در روز از مخلوط را بنوشید.

سنگ کلیه

1 قاشق غذاخوری آرد ، 2 قاشق غذاخوری آب گرم آرد را در آب بریزید.3 قاشق غذاخوری 3 بار در روز مصرف کنید.
 

التهاب کبد

25 گرم آرد ، 15 گرم گل آفتابگردان و گل بنفشه ، 15 گرم توت فرنگی وحشی ، 3 قاشق غذاخوری  آب گرم.آرد و گلها را در آب بریزید و بگذارید 25 دقیقه بماند. 20 دقیقه قبل از غذا مصرف شود. دوره درمان 20 روز است.
یا
اگر کبدتان ملتهب است، می‌توانید دستور تهیه گل‌های توت‌فرنگی، بنفشه و آفتابگردان له شده را امتحان کنید (از هر بوته 15 گرم و 1 قاشق غذاخوری آرد ذرت، در 1/2 لیتر آب جوش ریخته و حداقل به مدت نیم ساعت دم کنید). سه بار در روز قبل از غذا (نیم ساعت قبل از غذا ) به مدت 3 هفته متوالی مصرف شود.
 

کاربر گرامی اگر ذرت کبابی روی ذغال را دوست ذارید مقاله ذرت کبابی یا كنسرو شده: كدام ذرت سالم تر است و آیا می توان آن را غذا نامید؟ را بخوانید. 

نظرات

۱۴۰۲/۸/۱۱ ترکیبات شیمیایی آرد ذرت تأثیر مفیدی بر متابولیسم دارد و با وعده های غذایی منظم حاوی آرد ذرت، بدن سالم تر می شود. به لطف خواص مفید این محصول، مصرف کنندگان تغییرات مثبتی را تجربه می کنند: با خوردن آرد ذرت عواقب یبوست یا انسداد در دستگاه گوارش کاهش می یابد....... عملکرد سیستم ادراری عادی می شود....... عواقب اختلال در فعالیت دستگاه تناسلی ادراری ناشی از فرآیندهای التهابی از بین می رود........ گردش خون بهبود می یابد ، بدن به طور فعال خود را از کلسترول پاک می کند، کاهش مداوم فشار خون وجود دارد........ فرآیندهای ذهنی تحریک می شوند ، حافظه بهبود می یابد و وضعیت سیستم عصبی مرکزی عادی می شود........ با خوردن آرد ذرت بدن جوان می شود ، روند پیری کند می شود، پوست شاداب تر و انعطاف پذیرتر می شود، موها سالم تر می شوند و ناخن های شکننده از بین می روند........ با داشتن محتوای کالری بالا، آرد ذرت در رژیم غذایی برای دیابت و همچنین برای افرادی که به دلایل زیر مبتلا به چاقی تشخیص داده شده اند مجاز است: فیبر رژیمی موجود در آرد قادر است دستگاه گوارش را به طور کامل از مواد اضافی پاک کند، آنها همچنین می توانند از تجزیه آهسته و جذب آهسته کربوهیدرات ها اطمینان حاصل کنید، در نتیجه جهش ناگهانی در سطح قند خون بیمار وجود ندارد.

۱۴۰۲/۸/۱۱ آرد ذرت را حتی در شرایط ایده آل به مدت حداکثر شش ماه نگهداری کنید . هنگام خرید به تاریخ انقضا و زمان بسته بندی دقت کنید. آرد ذرت تولید شده 6 ماه قبل از خرید بر اساس مدت زمان مشخص شده برای حفظ خواص مفید خودداری کنید.

۱۴۰۲/۸/۱۱از نظر رنگ، آرد ذرت باکیفیت زرد است ، اما ممکن است دارای رنگ آبی، قرمز یا سفید نیز باشد. ظاهر رنگ های تیره یا چسبندگی در لمس نشان دهنده خرابی محصول ذرت است. تلخی مزه نیز نشان دهنده فساد محصول است، تنها طعم شیرین نشان دهنده کیفیت محصولات ذرت است.

۱۴۰۲/۸/۱۱ساختار شیمیایی آرد ذرت خواص مفیدی برای سلامت انسان دارد. آنها به دلیل وجود تعدادی اسید آمینه هستند. تجزیه و تحلیل ترکیب آن نشان دهنده وجود آرژنین و والین، لوسین و هیستیدین، ایزولوسین و لیزین، متیونین و فنیل آلانین، ترئونین و تریپتوفان است.

۱۴۰۲/۸/۱۱موارد مصرف آرد ذرت .......... از آرد ذرت در تهیه سوسیس و کالباس و دم کردن استفاده می شود. آرد ذرت فرآیندهای تخمیر را کند می کند، بنابراین محصولات حاوی آن برای مدت طولانی تازه می مانند

۱۴۰۲/۸/۱۱آرد ذرت برای چی استفاده میشه ........یک مورد استفاده کاربردی و غیرمنتظره از آرد ذرت در ماهیگیری است. ماهی های آب شیرین با استفاده از خمیر های آرد ذرت به خوبی صید می شوند.

۱۴۰۲/۸/۱۱ذرت یکی از پرمعامله ترین محصولات غلات در جهان است.بخش عمده ذرت تولید شده در جهان صرف خوراک دام می شود، اما این واقعیت به هیچ وجه بر اهمیت آن برای اقتصاد بسیاری از کشورها تأثیر نمی گذارد.

۱۴۰۲/۸/۱۱ارد ذرت چه کاربردی دارد .........اغلب، آرد ذرت را با آرد گندم مخلوط می کنند تا طعم غذاهای روزمره را متنوع کرده و فوایدی به آن ها اضافه کند. نان و محصولات شیرینی پزی با این اضافه ترد و ترد تر می شوند. همچنین اغلب برای افزایش خواص مفید و رسیدن به رنگ زیبای محصول به پاستا اضافه می شود.

۱۴۰۲/۸/۱۲فواید آرد ذرت برای انسان تنها در عرض چند روز پس از مصرف ظاهر می شود. این نوع آرد به حذف چربی های اضافی از بدن کمک می کند که باعث درخشندگی و سلامت پوست می شود. علاوه بر این، آرد ذرت روند پیری را کند می کند.

۱۴۰۲/۸/۱۲جای تعجب نیست که آرد ذرت اغلب در غذاهای رژیمی و رژیم های غذایی برای کاهش وزن یافت می شود. آرد ذرت حاوی ویتامین E است که از پوست و موی سالم حمایت می کند، ویتامین های B که مسئول تحمل آسان استرس هستند و ویتامین A که تغذیه چشم را تامین می کند.

۱۴۰۲/۸/۱۲آرد ذرت منبعی از مقدار باورنکردنی از اجزای مفید است. حاوی فیبر است که تأثیر مفیدی بر هضم دارد و از نظر پروتئین، چربی و کربوهیدرات کاملاً متعادل است. آرد ذرت به راحتی قابل هضم و بدون گلوتن است، به عبارت دیگر برای افرادی که رژیم غذایی بدون گلوتن (بیماران سلیاک ) دارند مناسب است.

۱۴۰۲/۸/۱۲کالری آرد ذرت 331 کیلو کالری است. در هر 100 گرم محصول، 7.2 گرم پروتئین، 1.5 - چربی، 72.1 - کربوهیدرات وجود دارد. این مقدار از مواد مغذی محصول را بسیار رضایت بخش، اما در عین حال رژیمی می کند.

۱۴۰۲/۸/۱۲آیا می دونستید آرد ذرت طلا داره؟ آرد ذرت حاوی ویتامین های B (B1، B2) و همچنین A، E و PP، بتا کاروتن، پتاسیم، منیزیم و فسفر است. علاوه بر این، برخلاف سایر محصولات آردی، حاوی عنصر کمیاب مانند طلا است. البته مقدار آن حداقل و به نسبت میکروسکوپی موجود است، اما حتی مقدار موجود نیز تأثیر مفیدی بر عملکرد مغز دارد.و تأثیر مفیدی بر عملکرد تمام سیستم های بدن انسان داشته باشد. آرد ذرت سرشار از آهن، سدیم و کلسیم است.

۱۴۰۲/۸/۱۲درست مانند آرد نخود ، طعمه بسیار جذابی برای ماهی های آب شیرین است.

در ادامه بخوانید...

کوینولا چیست

در

quinoa-orig-1180x770.jpg

کوینو چیست

کوینولا دانه کوچک لوبیا شکل به رنگ عاج است که عطری ملایم و طعمی شیرین دارد . کوینولا از برنج سبکتر است ولی میتوان به عنوان جایگزین برنج از آن استفاده نمود و معمولا برای غلیظ کردن سوپ میتوان به آن اضافه کرد.کوینولا  نمونه ای دیگر از غلات کامل است که سرشار از پروتئین می باشد.

کوینولا چیست  کوینو چیست

کینوا (کوینو) را غلات سرخپوستان آند می نامند. اما در حقیقت ، کینوا یک دانه نیست ، بلکه یک محصول شبه  دانه  یا به عبارت ساده تر ، کینوا است. برای یک فرد ایرانی ، کینوا در رژیم غذایی موجود نیست .


سواحل دریاچه افسانه ای تیتیکاکا زادگاه کوینو Chenopodium quinoa محسوب می شود. کینوا در آنجا به صورت بوته های بلند رشد می کند. در سرخپوستان محلی ، کینوا همراه با ذرت و سیب زمینی در رژیم غذایی گنجانده می شود و چیز خوشمزه ای محسوب نمی شود. دانه های کینوا خورده می شوند ، از نظر ظاهری بسیار یادآور دانه های گندم سیاه هستند ، فقط با رنگ های مختلف.

 

3aedf1267a250b0a8c21f507d0d1ba8a.png

کوینو

رنگ بذر کینوا از نظر رقم متفاوت است و دانه ها می توانند مایل به سفید ، قرمز ، قهوه ای یا سیاه باشند. بالای دانه کینوا پوسته تلخی دارد. بنابراین ، لازم است قبل از پخت هر چیزی از کینوا ، از شر ساپونین ها - مواد تلخ خلاص شوید. برای این کار دانه های کینوا را کاملاً در آب تمیز بشویید. ساپونین ها کینوا را تقریباً یک گیاه آسیب ناپذیر برای جوندگان و سایر آفات ساخته است: هیچ کس دوست ندارد دانه های تلخ را بخورد. بنابراین ، کاشت کینوا عملاً هیچ  تهدید کننده ای ندارد.  یکی از قدیمی ترین دانه های کشت بشر در آمریکای جنوبی است.

 

polza-quinoa.jpg

 

ناسا گفت که کینوا می تواند به طور بالقوه در ایستگاه های فضایی رشد کند. امروزه هیچ محصول ایده آلی وجود ندارد که تمام نیازهای غذایی انسان را برآورده کند. با این حال ، هنگام انتخاب از بین گزینه های غذایی موجود ، کینوا نزدیک به محصول عالی است.

 

دانه های کینوآ آب پز تقریباً شفاف و از نظر اندازه چهار برابر می شوند. و پختن کینوا بسیار آسان و سریع است: فقط 15 دقیقه جوشاندن در آب نمک و دانه های کینوا وقتی پخته می شوند ، طعم مغزهای ظریف و بافت دانه ای دلپذیری دارند. و جوانه زنی بذرهای کینوا به طور کلی 2-3 ساعت طول می کشد. کینوا برای انواع سالادها و مواد پر کننده بسیار مناسب است و همچنین کاملا جایگزین برنج موجود در پلو و بلغور می شود. مانند هر ماده غذایی سالم ، کینوا نیز اخیراً محبوبیت بی نظیری پیدا کرده است و در بهترین غذاهای گرانترین رستوران های جهان گنجانده شده است. 

 

خواص کوینولا

quinoa.jpg

کوینولا

کوینولا سالم ترین جایگزین برای برنج و ترکیبات دارای گلوتن می باشد. از خواص کوینولا محتوای غنی اسید آمینه آن است که سبب می شود تا غذایی عالی برای عضله سازی باشد. همچنین سالم ترین گزینه برای آن هایی می باشد که در صدد اجتناب از غذاهای پر نشاسته هستند. 

 

دو فواید بسیار مهم کینوا میزان پروتئین بالای آن و عدم وجود مطلق گلوتن است. این امر باعث می شود کینوا یک ماده غذایی ضروری برای وگان ها و کسانی که به گلوتن تحمل ندارند ، باشد. سهولت رشد و عدم وجود آفات ، کینوا را به عنوان گیاهی با ظرفیت بالا برای کشورهایی که با مشکلات غذایی روبرو هستند ، ایجاد می کند. همچنین کینوا به طور جدی به عنوان گیاهی در نظر گرفته می شود که قادر به تأمین پروتئین و عناصر کمیاب است.


بلغورهای کینوا یک مجموعه طبیعی ، کاملاً طبیعی و متعادل از نظر ایده آل از مواد معدنی و ویتامین ها است.

کینوا سرشار از فیبر ، کلسیم ، روی ، پتاسیم ، منگنز ، فسفر و  آهن است - که دو برابر گندم ، ویتامین های A ، E ، C ، B دارد - از جمله ریبوفلاوین ، که  برای تجدید خون لازم است.

علاوه بر این ، دانه های کینوا (کوینولا) سرشار از لسیتین و سلنیوم ، مواد مغذی ضروری برای سلامتی ما هستند.به علاوه - ترکیب منحصر به فرد اسیدهای آمینه موجود در کینوا (کوینولا) باعث می شود که پروتئین آن کامل و نزدیک به شیر گاو باشد. به علاوه ، کینوا 16 تا 20 درصد پروتئین بیشتر از هر گیاه دیگری دارد.

تنها عیب دانه ها این است که پوسته آنها حاوی مقدار زیادی ساپونین است - مواد تلخی که از دانه ها در برابر آسیب محافظت می کند. اما در حال حاضر در حین تمیز کردن ، قسمت اصلی ساپونین ها به همراه پوسته برداشته می شود و بقیه با خیساندن و شستشو برداشته می شود.

 

pavpvarp.jpg

 

یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلط در مورد کربوهیدرات‌ها این است که آن‌ها باعث افزایش وزن می‌شوند. اما در حقیقت نوع کربوهیدارت‌ها است که باعث افزایش وزن می‌شوند. کوینو مملو از فیبر و پروتیین هستند که باعث ایجاد احساس سیری در فرد می‌شوند. برخلاف سایر غلات، یکی از خواص کوینولا موجب پایین آوردن قند خون می‌شود و در عوض ولع انسان را برای مصرف قند و کربوهیدارت کم می کند. 

 

بی جهت نبود که در تمدن اینکا کینوا  ،کوینولا اساس رژیم غذایی بود - از آن به عنوان گیاهان مقدس یاد می شد و "مادر همه غلات" نامیده می شد. طبق افسانه ها ، فصل کاشت کینوا توسط خود امپراطور آغاز شد و اولین بذر را با ملاقه طلایی می کاشت.

علاوه بر همه موارد ، کینوآ  ،کوینولا بسیار خوشمزه است و اگر هنوز دانه جوانه کوینولا را امتحان نکرده اید - ما به شما اطمینان می دهیم - کشف طعم شگفت انگیزی در انتظار شماست!

طرز استفاده از کوینولا ،کینوا

Southwestern-Quinoa-Salad-Serving.jpg

 

در رژیم غذایی سنتی ، فرنی را از کینوا تهیه می کنند ، به سالاد و گوشت چرخ کرده کوینو را  اضافه می کنند ،کوینو را به سوپ ها اضافه می کنند و دسرها را تهیه می کنند. جایگزین کامل و خوشمزه تری برای برنج و سایر غلات است. و در فهرست غذا های خام ، کینوا به صورت خیسانده یا به صورت جوانه مصرف می شود.

امروز یک سالاد با کینوا ، هویج ، سبزیجات ، آب لیمو و روغن زیتون درست کردم. خوب ، بسیار خوشمزه است. من به آزمایش ادامه خواهم داد. 

گیاه کوینولا

از آنجا که دانه ها را قبل از فروش پوست می گیرند تا پوسته تلخ از بین برود. ممکن است جنین هسته آسیب ببیند و نباید انتظار 100٪ جوانه زنی داشت.

با این حال ، بیشتر غلات هنوز جوانه می زنند. دانه کینوا حلقه برجسته ای در اطراف خود دارد. این "تاج" نامیده می شود - این جنینی است که باید جوانه بزند

 

960m.jpg

کوینولا از کجا بخریم

کوینولا در ایران، کوینولا از کجا تهیه کنیم ، بذر کینوا را از کجا تهیه کنیم 

در سوال کاربران که پرسیده اند قیمت کوینولا و کوینولا از کجا بخریم باید بگویم که تقریبا الان در تمام فروشگاه های بزرگ و سوپر مارکت ها کوینولا خوراکی بصورت بسته بندی به فروش می رسد و قیمت کوینولا متاسفانه با این نرخ تورم ثابت نیست. برای قیمت کوینولا ، خرید کوینولا و خرید بذر کینوا فروشگاه های آنلاین  بذر کینوا را می فروشند .در گوگل سرچ کنید.

 

طرز تهیه استیک گوشت گوساله و لیمو با سالاد کوینولا

طرز تهیه کوینولا و لوبیا سیاه

طرز تهیه سالاد کینوا

گیاه کینوا یک‌ منبع بسیار مهم مواد غذایی در آینده

عضلانی کردن بدن با دانه کینوا Quinoa

 

Recept-salata-so-shpinatom-i-bobami-jedami-2.jpg

موارد منع مصرف و آسیب کینوا

منع مصرف قابل توجهی برای مصرف کینوا وجود ندارد ، اما زنان باردار  و زنانی که به کودک خود شیر می دهند باید مراقب باشند. از آنجا که این دسته از افراد مستعد واکنش های آلرژیک هستند ، توصیه می شود قبل از مصرف کینوا با پزشک مشورت کنید.

 

در صورت استفاده از کوینولا ، یا کاشت گیاه کوینولا تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

نظرات

۱۳۹۵/۵/۲۸سلام،ممنون ازمطلب مفیدتون لطفامطالب بیشتری دراختیارمان قراربدهید

۱۳۹۵/۷/۷اگر ساکن تهران هستید فکر کنم بازار بزرگ و یا بازار تجریش داشته باشه. نمایشگاهی در خیابان حجاب تهران ، این بذر را می فروشد. البته زمان نمایشگاه کوتاه است.

۱۳۹۵/۶/۳کجا گیرم میاد؟ از کجا میشه خریدش؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸جالب بود ولی فکر کنم سخت گیر بیاد.

۱۳۹۵/۸/۲۵سلام.خیلی عالی بود و توصیه میکنم که حتما اگه کسی میخواد استفاده کنه چند روز داخل آب داخل یک بشقاب بزارید و یک دستمال کاغذی بزارید روش جوانه بزنه و داخل سالاد استفاده کنید و حتما به انسانهای بزرگ سال مثل پدر مادرهاتون بگید استفاده کنن چون خواصی که داره رو فقط با خوردن میشه فهمید از انرژی روزانه و لطافت پوست بعد از 20 روز.البته محصولات از کشور ایتالیا BIO هست و کاملا سالم

۱۳۹۶/۱/۱۸بسيار عالي بود ممنون از اطلاعات جامع و كاملتون. موفق باشين.

۱۳۹۹/۴/۸ طعم و بافت quinoa کمی شبیه به برنج قهوه ای است که با جو دوسر مخلوط شده باشد.کوینولا خامه ای ، ترد و تا حدی مغذی است ، همه در یک سطح قرار دارند.کوینولا چند منظوره است و می تواند از چندین راه تهیه شود. قبل از پختن، آن را بشویید.

در ادامه بخوانید...

در مورد آلوورا بیشتر بدانیم

در

بعضی از خواص آلوورا  شامل کمک به کاهش وزن، بهتر شدن هضم و افزایش ایمنی بدن می باشد.

نوشیدنی های آلوورا باعث کشش و سلامتی سریع پوست می شود.

خواص و مضرات :

آلوئه ورا همچنین برای درمان یبوست  مکملی محبوب می باشد ، اما می تواند موجب برخی از واکنش های جانبی در کوتاه مدت از قبیل گرفتگی عضلات و حتی دفع کلسیم گردد. زیاده روی و مصرف طولانی مدت آلوورا توصیه نمی شود زیرا که با عدم تعادل الکترولیت ها، سوء جذب، فشار کلیه، و از دست دادن بیش از حد پروتئین در ارتباط است.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص وازلین

در

از وازلین می توان برای برطرف کردن خشکی لب استفاده کرد. خشکی و ترک لب به دلایل مختلف رخ می دهد که از جمله آن می‌توان به بعضی بیماری‌ها، تغییرات فصلی، حساسیت و سوء تغذیه اشاره کرد.



استفاده از برخی محصولات آرایشی بهداشتی می تواند علاوه بر احساس ناخوشایند و مشکلات تکلم و خوردن غذا باعث ورود میکروب ها و آلودگی ها از طریق شکاف روی لب به درون بدن شود.

از وازلین همچنین می توان برای مرطوب کردن بدن نیز استفاده کرد، برای این کار کافی است مقداری وازلین را بر روی دست ریخته، مناطق خشک پوست و یا نواحی تیره از قبیل نوک آرنج و یا زانو ها را ماساژ دهید تا به تدریج به خاطر خواص نرم کنندگی وازلین پوست شما نرم و رنگ آنها روشن شود.

آقایان دارای پوست صورت آکنه‌دار می‌توانند حین اصلاح از وازلین برای رطوبت‌دهی به پوست استفاده کنند تا علاوه بر اصلاح آسان، از بروز آکنه های جدید و یا خراش جوش‌های چرکی جلوگیری کنند.

از وازلین همچنین می توان به عنوان یک درمان سریع برای تسکین آفتاب‌سوختگی و رفع آثار ناشی از اشعه خورشید استفاده کرد.

برای پاک‌سازی آلودگی های سطح پوست و یا محصولات آرایشی، بویژه مواد مقاوم در برابر آب، می‌توانید وازلین را به پنبه آغشته کرده و با آن سطح پوست را پاک کنید.

گفتنی است؛ وازلین در رفع خستگی عضلات و گرفتگی اعضای بدن موثر است به این ترتیب که هنگام استحمام می‌توان از ترکیب وازلین و نمک دریا برای ماساژ بدن بهره برد. همچنین این ترکیب می تواند سلول های مرده پوست را به آسانی از سطح آن جدا کرده و در امر لایه‌برداری مفید واقع شود.

از دیگر کاربردهای وازلین می‌توان به جلوگیری از بروز تاول در پشت مچ پا، به خصوص هنگامی که کفش جدید پا را می زند، اشاره کرد.

از وازلین می توان به عنوان سفیدکننده سریع دندان‌ها استفاده کرد به طوری که با مالش آن بر روی دندان لبخندی زیبا و درخشان عایدتان می‌شود.

همچنین قبل از اسپری عطر بر روی بدن می‌توان از مقداری وازلین برای ماندگاری بیشتری آن استفاده کرد.

وازلین به عنوان یک ماده عایق همچنین می تواند برای جلوگیری از بروز واکنش های پوستی و آلرژی قبل از رنگ آمیزی موی سر و ابرو مورد استفاده قرار گیرد.(سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

۱۴۰۰/۱۲/۱۰وازلین مدت هاست که به عنوان یکی از موثرترین مواد شیمیایی نجات دهنده زندگی شناخته شده است. نه تنها برای سرماخوردگی و آنفولانزا بلکه تقریباً برای همه چیز. آیا به استفاده از آن برای فضای داخلی ماشین خود فکر کرده اید؟ اگر داخل ماشین شما دارای وینیل یا چرم است، وازلین را به پارچه یا پشم پنبه اضافه کنید و آن را روی چرم ماساژ دهید تا از ترک خوردن آن جلوگیری کنید. همچنین می توانید از وازلین برای جلوگیری از یخ زدن درزهای لاستیکی درب در زمستان استفاده کنید.

۱۴۰۱/۱/۱این محصول به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی که روی زخم یا بریدگی اعمال می شود، به تسریع بهبودی و ایجاد یک اثر پیشگیرانه برای ایجاد اسکار کمک می کند.

۱۴۰۱/۱/۱از وازلین نیز می توان برای رفع مشکل ساییدگی استفاده کرد. بنابراین، اگر در انتخاب کفش یا شلوار جین مشکلی وجود دارد، می توانید سعی کنید محصول را در قسمت هایی از پوست که اغلب ساییده می شوند، بمالید.

۱۴۰۱/۱/۱وازلین می تواند وسیله ای برای پیشگیری از درماتیت پوشک باشد. پزشک توصیه می کند در صورتی که پس از تعویض پوشک، به دلیل شرایط خاصی انتظار می رود برای مدت طولانی از پوشک استفاده شود، از آن استفاده شود.

۱۴۰۱/۱/۱این ابزار گزینه قابل قبولی برای مرطوب کردن صفحه ناخن است. این امر به ویژه در دوره ترمیم ناخن پس از پاک کردن ژل لاک و همچنین قبل و بعد از مانیکور صادق است.

۱۴۰۱/۱/۱از وازلین می توان برای مرطوب کردن نواحی محدودی که مستعد خشکی و لایه برداری هستند مانند پلک ها و لب ها استفاده کرد.

۱۴۰۱/۱/۱اغلب وازلین در شرایط سخت مالی یا زمانی که نمی‌توان مرطوب‌کننده بهینه را پیدا کرد، کمک می‌کند.

۱۴۰۱/۱/۱وازلین یک داروی ارزان، اما جهانی است که می تواند همه را در سخت ترین لحظه نجات دهد.

۱۴۰۱/۱/۱اغلب پس از سرماخوردگی، پوست اطراف بینی قرمز و تحریک شده است. برای خلاص شدن از عواقب، با وازلین ماسک درست کنید، این ماسک به سرعت و به طور موثر همه مشکلات را برطرف می کند. علاوه بر این، وازلین یک مرطوب کننده عالی است.

۱۴۰۱/۱/۱هنگام رنگ کردن مو از پوست محافظت می کند. هر یک از ما به خوبی می دانیم که پاک کردن رنگ مو از پوست گوش، گردن، پیشانی چه مشکلی دارد. به خصوص هنگامی که رنگ تن تیره است. بنابراین، برای اینکه دفعه بعد مجبور نباشید تمام نقاط کثیف زیر موهایتان را پنهان کنید، آنها را با وازلین آغشته کنید و تمام.

۱۴۰۱/۱/۱آرایش همیشه آنطور که باید ظاهر نمی شود، خط چشم درست کشیده نشد، یا ریمل کمی بیشتر زده و رو پلک ها پخش شده. نیازی نیست همه چیز را بشویید و دوباره شروع کنید، فقط مقداری پنبه بردارید، آن را در وازلین آغشته کنید و اضافی آرایش را پاک کنید.

۱۴۰۱/۱/۱اگر می‌خواهید مژه‌هایتان بلند و پرپشت باشند، شب‌ها به تمام طول آن وازلین بزنید. از نتیجه شگفت زده خواهید شد. همچنین یک داروی عالی برای محافظت از لب ها از ترک خوردن است، سطح آن ها صاف می شود و درخشش ظاهر می شود.

۱۴۰۱/۱/۱ وازلین برای ماندگاری عطر. برای اینکه عطرهای مورد علاقه شما تا جایی که ممکن است روی پوست بماند، قبل از زدن کمی وازلین روی مچ دست، پشت لاله گوش و جاهای دیگر بمالید. رایحه عطر تمام روز شما را همراهی می کند.

۱۴۰۱/۱/۱ وازلین یک پایه عالی برای اسکراب. اگر صاحب پوست نازک، خشک و حساس هستید و اسکراب های آرایشی معمولی باعث ایجاد مشکل می شوند؟ خودتان با وازلین درست کنید. برای انجام این کار، فقط شکر، کمی وازلین را گرفته، مخلوط کرده و روی پوست بمالید. پس از استفاده از این محصول، برای همیشه تحریکات و سایر مشکلات پوستی را فراموش خواهید کرد.

۱۴۰۱/۱/۱وازلین به پوشیدن گوشواره بدون درد کمک می کند. پس از یک وقفه طولانی در استفاده از گوشواره، سوراخ لاله گوش بسیار باریک تر می شود. و برای اینکه بدون درد گوشواره را دوباره استفاده کنید، باید وازلین به سوراخ لاله گوش بزنید و جواهرات بپوشید.

در ادامه بخوانید...

خواص میخک

در

 

 میخک ادویه ای فوق العاده با ارزش غذایی و آنتی اکسیدانی بسیار بالا می باشد. 

بوی میخک پشه ها را فراری می دهد.برای رهایی از نیش پشها مقداری از این ادویه را نزدیک محل خوابیدن قرار دهید.

میخک دارای خواص ضدعفونی کننده، ضد قارچ و ضد میکروبی می باشد و باعث از بین بردن باکتری ها و میکروب های بد دهان ، بوی بد دهان و همچنین رفع بسیاری از مشکلات گوارشی میگردد.(سیارک

داروی گیاهی میخک ضد نفخ می باشد و بسیاری از مشکلات حرکتی روده از جمله یبوست را برطرف مینماید.

میخک یک درمان عالی برای مشکلات انگلی می باشد.

میخک را می توان به عنوان یک مسکن بسیار قوی برای رفع درد دندان استفاده کرد.

میخک از دو بخش نر و ماده تشکیل شده است.بخش نر همان ساقه و بخش ماده ی آن توپ مانند است.

آقایان برای مصرف میخک فقط ساقه را استفاده کنند ولی خانم ها هر دو بخش را می توانند به عنوان آدامس  برای بر طرف کردن بوی بد دهان بجوند! (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...