عادت اشتباه در آشپزی که می تواند منجر به مشکلات معده شود 8 عادت

در

 آشپزی

عادت های بد در آشپزخانه برای هیچکس بیگانه نیست. با این حال ، زنان خانه دار همیشه نمی دانند که بعضی اقدامات خاص در آشپزی ، که در نگاه اول پیش پا افتاده به نظر می رسد ، چگونه بر سلامتی خود و سلامتی اعضای خانواده تأثیر می گذارد. sayarak.com می گوید چه عادت هایی را باید در اسرع وقت در آشپزی و آشپزخانه  ترک کنید تا دچار مشکلات معده نشوید. 

 

عادت 1: استفاده مکرر از کیسه های مواد غذایی

خرید

کیف های پارچه ای قابل استفاده مجدد باید بعد از هر خرید شسته و خشک شوند.  / عکس


طبق مطالعات بیشمار ، 85٪ مردم بطور منظم و بدون شستن کیسه های مواد غذایی قابل استفاده مجدد ، از آنها استفاده می کنند. چنین سهل انگاری منجر به این واقعیت می شود که باکتری ها درون کیسه ها تکثیر می شوند ، که به دلیل حمل و نقل گوشت ، تخم مرغ ، مرغ در آنجا ظاهر می شود. برای اینکه به سلامتی شما آسیب نرساند ، باید کیف را بعد از هر خرید شسته و خشک کرد. کیسه های پارچه را می توان با دست با صابون و آب گرم شستشو داد ، یا آنها را با ماشین لباسشویی شست. در مورد محصولاتی که دارای پوشش پلیمری هستند ، می توان آنها را به راحتی با دستمال مرطوب یا اسپری ضد باکتری تمیز کرد.


عادت 2: قانون پنج ثانیه را دنبال کنید

قانون پنج ثانیه

اگر پنکیک به زمین افتاد ، ارزش دارد آن را دور بریزید.  / عکس


کارمندان دانشگاه انگلیسی استون تحقیقی را انجام دادند که هدف اصلی آن بررسی این بود که آیا قانون پنج ثانیه قابل اعتماد است. آنها نحوه انتقال باکتری ها به مواد غذایی را در انواع مختلف کفپوش آزمایش کردند. این آزمایش شامل سنگ ، کاشی و فرش بود. در طی این مطالعه ، مشخص شد که کمترین احتمال ابتلا  E. coli برداشتن غذا به مدت پنج ثانیه از فرش است. با این حال ، این بدان معنا نیست که یک تکه ساندویچ که روی زمین افتاده  ، با ذرات گرد و غبار و خاک پوشانده نشده است.

ما به شما توصیه می کنیم که ریسک نکنید و همیشه محصولاتی را کهزمین افتاده رها می کنید ، اگر قابل شستشو است ، شستشو دهید ، مهم نیست که چند ثانیه آنجا بوده اند ، پنج ثانیه یا سی سال. اگر این کار انجام نشد ، غذا را به سطل آشغال بفرستید تا یک بار دیگر سلامتی خود را به خطر نیندازید.


عادت 3: بررسی پخت و پز یک ظرف با چشم

اجاق گاز

برای تعیین میزان آماده بودن ظرف با نگاهی به داخل اجاق گاز کار نمی کند.  / عکس


سرآشپزهای حرفه ای که سالها در آشپزخانه به سر برده اند و  آشپزی کرده اند ، به خوبی خواص ظروف و محصولات را مطالعه کرده اند که می توانند با استفاده از نشانه ها میزان آمادگی گوشت ، ماهی ، مرغ یا شیرینی را تعیین کنند. با این حال ، برای شخصی که در سطح حرفه ای درگیر آشپزی نیست ، درک اینکه آیا غذا آماده است ، به اصطلاح ، با چشم دشوار است. مانند زندگی ، ظاهر غذا گاهی اوقات فریبنده است ، بنابراین نباید به چشمان خود اعتماد کنید.

رعایت دقیق دستور العمل و رعایت چارچوب زمانی مشخص شده در آن بسیار ایمن تر است. با خرید یک دماسنج ویژه می توانید با آن درجه حرارت داخلی و آمادگی غذا را بدون برش دادن یک تکه گوشت بررسی کنید. اطلاعات زیادی در مورد میزان دقیق دمای محصول باید در اینترنت وجود داشته باشد که زمان آن است که آن را از اجاق گاز خارج کنید.


عادت 4: دستان خود را درست نمی شویید

 شستن دست

آب جاری تمام آلودگی ها را از بین نخواهد برد.  / عکس


به نظر می رسد ، در اقدامی ساده و پیش پا افتاده مانند شستن دست ها ، چه اشتباهی می توان انجام داد؟ بگذارید بگوییم. برخی افراد ترجیح می دهند این روش را بدون مشارکت صابون انجام دهند ، دیگران دست ها را با حوله کثیف پاک می کنند و عده ای دیگر مدت طولانی دست خود را نمی شستند. و با این حال ، تعداد کمی از افراد پس از انجام کارهای معمول مانند صحبت کردن با تلفن ، به دستشویی می روند. اما باکتری های موجود در آن کمتر از دسته درب ورودی نیست.

 

بهتر است یک بار دیگر آن را ایمنی دست ها را رعایت کنیم تا اینکه از سلامتی خود غافل شویم.(فکر کنم کرونا درس خوبی به کسانی که از شستن دست ها غافل بودند داد و می دهد) دستان خود را برای مدت طولانی با صابون بشویید و کاملاً تمیز کنید و حوله های حمام خود را تمیز نگه دارید. به یاد داشته باشید که نه تنها ایمنی شما به تمیزی دستان بلکه به سلامت عزیزانی که برای آنها آشپزی می کنید بستگی دارد.


عادت 5: گوشت را در ظرف پخت می شویید

گوشت

باکتری های حاصل از گوشت در نهایت در ظرف قرار می گیرند

 

برای از بین بردن باکتری ها ، لازم است قبل از پخت گوشت را آبکشی کنید. با این حال ، انجام این کار در یک قابلمه پخت ایمن نیست. تمام مواد مضری که می خواهید از بین ببرید در آب باقی مانده و همه چیز را آلوده می کند ، از جمله مرغی که باید برای شام سرو شود.

مطمئن ترین گزینه این است که به آرامی گوشت را زیر آب روان بشویید تا ترشح آب در تمام آشپزخانه پخش نشود. بنابراین قطعاً مطمئن خواهید بود که برای همیشه با باکتری خداحافظی کرده اید. همچنین می توانید گوشت را با دستمال کاغذی خشک کنید.


عادت 6: یخچال و فریزر را تا حد مجاز پر می کنید

polniy-holodilnik.jpg

باکتری ها می توانند از غذاهای خام به غذاهای آماده منتقل شوند.  / عکس


حتی اگر عادت کرده اید فقط روز پرداخت حقوق به فروشگاه بروید و بلافاصله برای یک ماه بعد بلافاصله مواد غذایی بخرید ، دلیل نمی شود که یخچال را شلوغ و پر است. وقتی مقدار زیادی غذا در آن باشد ، این لزوماً منجر به این واقعیت می شود که به عنوان مثال ، گوشت خام و وعده های  غذایی به طور خطرناکی در مجاورت یکدیگر قرار دارند. چنین محیط موذیانه ای می تواند منجر به آلودگی متقابل شود (باکتری های حاصل از گوشت در نهایت در پوره سیب زمینی یا سالاد وارد می شون). با این حال ، این تنها خبر بد نیست.

اگر یخچال پر باشد ، هوای سرد نمی تواند به طور عادی گردش کند. نتیجه این امر افزایش دما و بستر ایده آل برای تولید باکتری است. اینگونه غذا درست در یخچال شما شروع به خراب شدن می کند!

مشاوره:برای جلوگیری از چنین اشتباهی ، همیشه درجه حرارت را در یخچال خود کنترل کنید. این کار را می توان با استفاده از دماسنج مخصوص انجام داد. 


عادت 7: چشیدن خمیر خام

آشپزی

تخم مرغ و آرد خام می توانند باکتری بیماری زا را حمل کنند.  / عکس


آیا شیرینی خمیر نان  به اندازه  است؟ آیا ادویه و نمک کافی در خمیر وجود دارد؟ پاسخ به این سوالات بدون تلاش غیرممکن است ، اما آیا ریسک کردن فایده ای دارد؟ واقعیت این است که تخم مرغ خام ، که جزو ضروری اکثر انواع خمیر و شیرینی ها است ، ممکن است حاوی سالمونلا باشد. به هر حال ، آرد  و سیب زمینی خام نیز خطرناک است و در یک سناریوی بسیار بد ، می تواند با  E. coli " اشریشیا کولای" یا ای کولی باعث بیماری شود ، که درمان آن خیلی آسان نیست.

 

برای اینکه سلامتی خود را به خطر نیندازید و 100٪ به طعم و مزه غذا اطمینان داشته باشید ، باید طبق دستورالعمل های ثابت شده طبخ کنید. فقط از مشاوره آن دسته از سرآشپزها و وبلاگ نویسان غذایی که به آنها اعتماد دارید استفاده کنید و دیگر نمی توانید نگران این باشید که خمیر خیلی شور یا بی نمک و یا کلوچه های نان شیرینی بیش از حد شیرین هستند یا نه.


عادت 8: چشیدن غذا برای بررسی تاریخ انقضا

سالاد

بهتر است سالاد دیروز را امتحان نکنید ، بلکه آن را دور بریزید.  / عکس 

 

یک قطعه پنیر باد کرده را بچشید ، ساندویچ دیروز را که تمام شب روی میزبوده  ، بخورید ، جرعه ای شیر بخورید که بیش از مدت ماندگاری مشخص شده در یخچال است ، نصف یک خیار کپک زده را به سالاد اضافه کنید - همه این اقدامات در نگاه اول پیش پا افتاده و بی ضرر به نظر می رسد ، اما در یک سناریوی بد می توانید مسموم شوید. به خصوص خطرناک است که غذاهای فاسدشدنی را امتحان کنید: سبزیجات ، میوه ها ، گوشت ، ماهی ، شیر.

 

اگر شک دارید که کیفیت غذای شما نامطلوب است ، بهتر است سلامتی خود را به خطر نیندازید و بلافاصله آن را در سطل آشغال بیندازید. این را معمولاً می توان با بو ، قوام ، وجود یک فیلم چسبناک ، تاریخ انقضا چاپ شده روی بسته بندی و غیره تعیین کرد. به یاد داشته باشید - سلامت شما مهمتر از مبلغی است که شما برای شیر و .... خرج کرده اید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

زیباترین نان هایی که تا به حال دیده ام

در
زیباترین نان هایی که تا به حال دیده ام
نان "توری" که توسط یک امریکایی آماده می شود.
 
سرآشپز با نام مستعار Blondie and Rye  هر روز در اینستاگرام طرفداران جدیدی به دست می آورد و اکنون حدود 120 هزار نفر هستند.این نان ها چنان اشتها آور به نظر می رسد که بلافاصله بوی نان تازه پخته شده و خرد شدن پوسته قهوه ای طلایی نان را می توانید تصور کنید. با این حال ، برای نانوا "هانا" ، نان فقط غذا نیست ، بلکه در درجه اول یک اثر هنری است. در اینجا به طور عملی روی نان انواع اشکال حک شده، به گونه ای که گویی نان با توری پوشیده شده است.
 
زیباترین نان هایی که تا به حال دیده ام
حکاکی نان تحسین عاشقان پخت نان از سراسر جهان را برانگیخته است.
 
هنرمندی که این شاهکارهای مبهوت کننده را ایجاد می کند ، هانا نام دارد و او در کارولینای شمالی (ایالات متحده آمریکا) زندگی می کند.
 
بعضی از نانهای او پوشیده از کنده کاری های گل و برگ، برخی دیگر با میوه یا سبزیجات هستند ، و در بعضی دیگر حتی می توانید تصاویر کامل از هدایای طبیعت را ببینید - مثلاً گل یا نهالی از پیاز ، ریحان ، زیتون یا فلفل دلمه ای. و در داخل نان انواع گیاهان معطر ، عسل و بسیاری از ترفندهایی دیگر که باعث می شود نان او نه تنها از نظر ظاهری بلکه از نظر طعم نیز بی نظیر باشد.
زیباترین نان هایی که تا به حال دیده ام
رنگارنگ و خوشمزه
 
نقاشی های روشن روی نان.
 
حتی بدون مزه کردن نان ، می توانید درک کنید که فوق العاده خوشمزه است. 
 
طرفداران هانا دائما در حال زیاد شدن هستند، زیرا هر بار او با پخت و پز یک نان جدید دوستداران خود را شگفت زده می کند.
زیباترین نان هایی که تا به حال دیده ام
"شگفت انگیز!" ، "لذت کامل!" ، "این یک اثر هنری است!" - مشترکان نانوا زن را تحسین کنید.
 
زیباترین نان هایی که تا به حال دیده ام
هنر هانا هم عاشقان غذا و هم عاشقان هنر را فریب می دهد
 
زیباترین نان هایی که تا به حال دیده ام
یکی از طرفداران آمریکایی اظهار داشت: "من هرگز از نان الهام نگرفته ام!" "اینها زیباترین نان هایی است که تا به حال دیده ام!"
زیباترین نان هایی که تا به حال دیده ام
 نان ها مخصوصاً برای مشترکان جالب است. 
 
زیباترین نان هایی که تا به حال دیده ام
 
بنابراین می خواهم این نان را مزه دار کنم!
 
غالباً ، هانا نه تنها نتیجه نهایی را در اینستاگرام خود قرار می دهد ، بلکه مراحل پخت نان را قبل از ورود به اجاق گاز در آشپز خانه اش نشان می دهد. بعضی اوقات او حتی پرده از راز های حرفه ای خود باز می کند و در باره مواد مورد استفاده و حتی در مورد ابزارهایی که او به معنای کامل کلمه از آن استفاده می کند صحبت می کند. بنابراین زنان خانه دار دقیق می توانند برخی از ایده های او را برای خودشان در آشپزی در نظر بگیرند.
زیباترین نان هایی که تا به حال دیده ام
شاهکارهای نان قبل و بعد از پخت. 
 
زیباترین نان هایی که تا به حال دیده ام
این هنرمند زیباترین ترین رنگ ها را به نان خود اضافه می کند. 
 
با این حال ، بعید است که شما در تکرار شاهکارهای او موفق شوید ، زیرا خیلی اوقات هانا از گیاهان باغ خود استفاده می کند - به عنوان مثال ، پیاز و گوجه فرنگی مخصوص برای تهیه نان را در باغ خود پرورش می دهد. و می دانید که هر آنچه که با دست خودتان پرورش بدهید، طعم خاصی دارد.
 
نان هانا خیلی خوشمزه است زیرا او آنچه را که در باغش رشد کرده است به آن می افزاید 
 
زیباترین نان هایی که تا به حال دیده ام
نان هانا قبل از اینکه داخل فر شود. شگفت آور متقارن است.  و خوشمزه!
نان برای هر سلیقه ای.

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه خورشت چغاله بادام

در

مواد لازم برای 6 نفر:

  • پیاز 2 عدد (بزرگ)
  • گوشت نیم کیلو(خورشتی )
  • چغاله بادام نیم کیلو
  • نعناع تازه 150 گرم
  • جعفری تازه 350 گرم
  • زردچوبه 1 قاشق چایخوری
  • آب لیمو ترش یا آبغوره نصف استکان
  • روغن
  • نمک و فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه خورشت چغاله بادام:

 ابتدا پیازهای خلال شده را در قابلمه ای  سرخ کرده.در این هنگام  زردچوبه را اضافه و قطعات گوشت خورشتی را نیز به همراه چغاله ها که چوب انتهای آنها گرفته شده است، به پیاز داغ اضافه کرده و با هم تفت دهید.

بعد از مرحله تفت دادن، 4 لیوان آب در قابلمه ریخته نمک و فلفل را نیز به مقدار لازم اضافه کنید.حالا شعله اجاق گاز را کم کرده و بگذارید تا مواد خورشت آرام آرام بپزند. پخت چغاله نیز مانند پخت گوشت به زمان زیادی نیاز دارد .(سیارک)

در فاصله پخت گوشت و چغاله، نعناع و جعفری را خرد کرده و در مقداری روغن تفت داده شود(بهتر است سبزی ها را زیاد سرخ نکنید زیرا باعث تلخی و سیاهی خورشت شما می شود). بعد از آنکه گوشت خورشت نیم پز شد، مخلوط نعنا و جعفری سرخ شده را به آن اضافه کرده و بگذارید خورشت جا بیفتد. سپس حدود 15-30 دقیق پیش از سرو غذا چاشنی ترشی را اضافه کنید. این چاشنی با توجه به ذائقه شما می تواند متفاوت باشد. پس از آنکه ترشی مورد نظر خورشت را مزه دار کرد، آن را به همراه پلو سرو کنید.نوش جان

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه خورشت گوجه سبز

در

مواد لازم برای 6 نفر:

گوشت گوسفند                         نیم کیلو

سبزی(تره جعفری نعنا)              نیم کیلو

گوجه سبز                                 نیم کیلو

پیاز بزرگ                                    1عدد

ادویه(دارچین،زرد چوبه،زعفران)   به مقدار لازم

نمک فلفل روغن                       به میزان لازم

آب لیمو یا آبغوره                      نصف استکان

 

طرز تهیه:

ابتدا گوشت های تکه شده را با پیاز سرخ کرده و ادویه ها را اضافه می کنیم سپس با 4-3 لیوان آب می گذاریم بپزد،سبزی خرد شده را با کمی روغن سرخ کرده و به گوشت اضافه کرده،می گذاریم با حرارت ملایم بپزد تا جا بیافتد.(سیارک)

در مرحله آخر(20-15 دقیقه آخر پخت) گوجه سبز و نمک را به خورشت اضافه می کنیم  برای ترشی خورشت می توان از آبلیمو یا آبغوره استفاده کرد.(به جای گوشت گوسفند از گوشت مرغ هم می توان استفاده کرد)نوش جان

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه ترشی بامیه و سالاد میگو

در

مواد لازم
1 (3 اونس یا 85 گرم) بسته میگو و خرچنگ جوشیده شده
1/2 1 پوند یا 680 گرم میگوی خام متوسط ، پوست کنده و پاک شده 
1/2 فنجان بامیه ی ترشی شیرین-داغ برش خورده
1(4 اونس) شیشه ، فلفل شیرین برش خورده و آب کشی شده
1/3 فنجان مایونز
3 قاشق سوپخوری پیاز قرمز ریز شده
1/2 قاشق سوپخوری ترشه ی پوست لیموترش
3‌ قاشق سوپخوری آب لیموترش
1/4‌ چایخوری فلفل
1/8 قاشق چایخوری نمک
3 عدد آووکاودی بزرگ ، برش خورده


طرز تهیه
1.  8 فنجان آب را در یک قابلمه ی سه کووارتی جوشانده و سپس خرچنگ را نیز بجوشانید و به مدت 5 دقیقه بگذارید تا بپزد. میگو را به آن اضافه کرده ؛‌ در قابلمه را گذاشته و از روی حرارت بردارید و به مدت 10 دقیقه کنار گذاشته یا بگذارید میگوها صورتی شود. آبکشی کرده و به مدت 10 دقیقه بگذارید خنک شود.
2.  در این ضمن ، بامیه ی ترشی ، فلفل شیرین خرد شده را با 6 مواد دیگر ، با هم ترکیب کرده و میگو را اضافه کنید و فورا با برش های آواکادو سرو کرده یا در آن را گذاشته و بگذارید برای خوردن ، سرد و آماده شود. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه گوجه فرنگی و بامیه ی کبابی

در

مواد لازم
1‌ پوند یا 453 گرم بامیه ی تازه ، پاک کرده
1 قسمت از گوجه فرنگی های گیلاسی
2 قاشق سوپخوری روغن زیتون
1/2 قاشق چایخوری نمک
1/2 قاشق چایخوری فلفل
2 قاشق سوپخوری ریحان تازه ی خرد شده


طرز تهیه
1. پنج ماده ی اول را در کاسه ای با هم ترکیب کنید.
2. مخلوط را در cooking grate قرار داده و با کباب پز در دمای متوسط به بالای (350-400° ) دست کرده و در آن را ببندید. گوجه فرنگی ها را به مدت سه دقیقه یا تا زمان ترکیدن ، کباب کنید. بامیه را با سیخ به مدت دو تا سه دقیقه یا تا زمان ترد شدن ، بچرخانید و کباب کنید .
3. گوجه فرنگی ها و بامیه را در ظرف غذاخوری ریخته و ریحانها را روی آن بریزید و فورا سرو کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه سالادگوجه فرنگی و بامیه ی کبابی سیخی

در

مواد لازم
2 عدد پیاز کوچک ، که هر کدام را به چهار قسمت برش دهید.
24 عدد بامیه (حدود 3/4 پوند) ، پاک کرده
16 گوجه فرنگی گیلاسی ( حدود 1/2‌پوند)
4 قاشق چایخوری روغن زیتون
1 قاشق چایخوری نمک
1 قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه و آسیا شده
1 قاشق چایخوری آب
1/2‌ قاشق چایخوری فلفل قرمز ساییده
1/8 قاشق چایخوری شکر
2 عدد بوته ی سیر ، ریز شده
اسپری آشپزی


طرز تهیه
کباب پز را آماده کنید.
هر کدام از پیازها را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. سه عدد بامیه ، 2 عدد گوجه فرنگی گیلاسی و دو قطعه ی پیاز را یک در میان در هر 8 (12 اینچ) را به سیخ بکشید. روغن زیتون را با نمک ترکیب کرده و مواد دیگر را به جز اسپری آشپزی در کاسه ی کوچکی ترکیب کرده و با به سرعت به هم زنید. روغن زیتون را با قلمو روی ترکیب موجود در هر سیخ بکشید. سیخ ها را در قفسه ی گریل قرار دهید که اسپری آشپزی را روی آن پاشیده اید و سیخ های کباب را به مدت سه دقیقه از هر طرف یا تا زمان ترد شدن ، کباب کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...