10 ماده غذایی که به مبارزه با استرس کمک می کند

antistress0.jpg

در طول زندگی خود، فرد تقریباً روزانه، بدون توجه به آن، تحریک پذیری و استرس را تجربه می کند که بر وضعیت کلی سلامت و بدن به طور کلی تأثیر منفی می گذارد. بنابراین، برای بازگشت به حالت عادی و آرام کردن اعصاب متشنج، متخصصان اکیداً توصیه می کنند به لیست این محصولات توجه کنید، که در یک لحظه به مقابله با مشکل، کاهش تنش و عادی سازی عملکرد سیستم عصبی کمک می کند.


1. آجیل برزیلی

آجیل برزیلی

 آجیل برزیلی


آنها می گویند برای رسیدن به خلق و خوی خوب و خارج شدن از حالت استرس، باید روزانه چند عدد آجیل برزیلی (بیش از پنج عدد) بخورید. علاوه بر این، آجیل برزیلی حافظه را بهبود می بخشد، افسردگی را از بین می برد، از تجمع کلسترول جلوگیری می کند و همچنین به جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک می کند.

اما قبل از اینکه به فروشگاه بدوید و از قفسه‌ها آجیل بخرید، باید نکته اصلی را به خاطر داشته باشید که هر چه تازه‌تر باشد، مفیدتر است. آجیل های متراکم، ترد و سنگین از بهترین ها در نظر گرفته می شوند.


2. زغال اخته

زغال اخته

زغال اخته


زغال اخته سرشار از فروکتوز و گلوکز و همچنین ویتامین ها و اسیدهای آلی است که سطح کورتیزول را در بدن کاهش می دهد و منبع اصلی استرس، بدخلقی، خستگی، بی علاقگی و افسردگی شناخته شده است. بنابراین، کرن بری به همه کسانی که خلق و خویشان به معنای واقعی کلمه خط خطی است توصیه می شود.


3. چای بابونه

چای بابونه

چای بابونه.  


چای بابونه نه تنها برای سرماخوردگی، خستگی یا بی خوابی، بلکه برای استرس نیز یک درمان عالی است. جوشانده گرم بابونه در عرض چند دقیقه می تواند بدن را به حالت عادی بازگرداند، سیستم عصبی را آرام کند و خلق و خو را عادی کند و تمام عوامل تحریک کننده را از بین ببرد.


4. گشنیز و جعفری

گشنیز

گشنیز تازه

 

گشنیز و جعفری همچنین دارای خواص جادویی خود هستند که در عرض چند دقیقه روحیه شما را بالا می برند. یک دو شاخه سبزی معطر آبدار و تمام مشکلات و سختی ها و همچنین تحریک پذیری و اضطراب از بین می روند، گویی گشنیز و جعفری جادو می کنند.


5. کاهو

کاهو

کاهو.


کاهو نیز به نوبه خود به حفظ سلامت روانی و عاطفی خود می بالد. به همه کسانی که تحریک پذیری بیش از حد، بی خوابی و عصبانیت بی دلیل را تجربه می کنند بسیار توصیه می شود.

علاوه بر این، به رفع خستگی چشم ها کمک می کند، سیستم ایمنی را در شرایط خوبی نگه می دارد و از تجمع کلسترول جلوگیری می کند.


6. شکلات تلخ

شکلات تلخ

شکلات تلخ.


یکی دیگر از منابع خلق و خوی خوب، شکلات تلخ است (و هر چه درصد کاکائو در آن بیشتر باشد، بهتر است). فقط چند تکه شکلات و بلافاصله احساس بهتری خواهید داشت. تحریک پذیری و عصبی بودن از بین می رود و وضعیت کلی کل ارگانیسم عادی می شود.


7. زردآلو

زردآلو

زردآلو.

احتمالا بسیاری از مردم در مورد فواید زردآلو می دانند. سرشار از ویتامین ها، به تسکین سردرد، اسپاسم عروقی و بهبود تمرکز کمک می کنند. علاوه بر این، پرخاشگری، خستگی و تحریک پذیری را کاهش می دهند. آنها را می توان هم به صورت تازه و هم خشک مصرف کرد. بنابراین، با زردآلو می توانید در تمام طول سال برای وضعیت روحی و روانی خود آرام باشید.


8. بادام

بادام

آجیل بادام


باور نکنید که استرس قابل کنترل نیست. ضروری است.  اما مهم این است که دقیقاً چه چیزی و در چه مقداری. اگر در آستانه هستید و حالات عاطفی شما آنقدر درب و داغون هست، برای شکستن و خراب کردن همه چیز عجله نکنید. بهتر است بنشینید و کمی بادام تازه بخورید. خواهید دید که چگونه در عرض چند دقیقه وضعیت غیر قابل کنترل به تدریج از بین می رود ، تحریک پذیری و  بد خلقی از بین می رود .


9. هویج

هویج

هویج.


هویج نه تنها برای زیبایی چهره و حفظ بینایی، بلکه برای مبارزه با استرس و بد خلقی نیز مفید است. هویج مصرف شده در طول روز به بهبود و عادی سازی وضعیت عصبی-عاطفی کمک می کند و آب هویج که قبل از خواب نوشیده شود، اضطراب و ناراحتی های ذهنی را تسکین می دهد.


10. نخود

نخود

نخود.  


در لیست داروهای ضد افسردگی - نخود را می بینید! بله. خوردن این نوع نخود در غذا به کاهش استرس عاطفی، تثبیت تحریک پذیری، پرخاشگری و عصبی شدن کمک می کند. بنابراین، اگر می خواهید همیشه در فرم بمانید و تا حد امکان احساس راحتی و آرامش کنید، خواص محصولات فوق را فراموش نکنید که به شما در مبارزه با بد خلقی و موارد دیگر کمک می کند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید