ورزش تای چای و سلامتی ، نگاهی مدرن بر ورزشی کهن

(سیارک) : ممکن است حالت روان و حرکات ملایم تای چای را دیده باشید و برایتان سوال پیش آمده باشد که ماجرا چیست. تای چای یک تمرین کهن ذهنی و جسمی ست. با وجود این که تحقیقات بیشتری لازم است، مطالعات پیشنهاد می کنند که ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

تای چای به چیزی به نام " مدیتیشن متحرک" اطلاق می شود. انواع مختلفی از تای چای وجود دارد. معمولا ترکیبی از حرکات آهسته با الگوهای تنفسی و تمرکز ذهنی و تمدد اعصاب است. حرکات ممکن است در حین راه رفتن، ایستادن یا نشستن انجام شود.

" تای چای از ریشه در مورد درمان همه افراد و بهبود تعادل و هماهنگی متقابل بین سیستم های بدن است." دکتر پیتر وین، محقق چندین و چند ساله تای چای در دانشکده پزشکی هاروارد، می گوید. " تداخلی امیدوار کننده برای حفظ و بهبود چندین حوزه از سلامت به خصوص در بزرگسالان است."(سیارک)

چندین مطالعه شواهدی یافته اند که تای چای می تواند تعادل و ثبات را در افراد مسن افزایش دهد و خطر و ترس از سقوط را کاهش دهد. هر ساله بیش از یک از 4 بزرگسال سقوط می کنند و 1 از 5 سقوط موجب صدمات شدیدی مانند استخوان های شکسته و آسیب به سر می شود.

" اگر تلاش کنید که بیشتر محتاط باشید ممکن است بیشتر مستعد سقوط شوید." وین می گوید. " تای چای می تواند به شما کمک کند تا با اطمینان و ایمنی بیشتری حرکت کنید." برخی تحقیقات با سرمایه گذاری سازمان ملی بهداشت پیشنهاد می کند تای چای تعادل را بهبود می بخشد و از سقوط افرادی که به صورت خفیف تا متوسط به بیماری پارکینسون دچار هستند جلوگیری می کند.

تحقیقات پیشنهاد می کند که تمرین کردن تای چای می تواند به بهبود حالت و اعتماد به نفس، چطور فکر کردن و کنترل کردن احساسات و کیفیت زندگی تان کمک کند. مطالعات نشان می دهد که تای چای می تواند به افراد مبتلا به فیبرومیالژیا کمک کند که بهتر بخوابند و با درد، خستگی و افسردگی بهتر کنار بیایند. تمرین منظم می تواند کیفیت زندگی و مزاجی را در افراد مبتلا به سرطان یا نارسایی مزمن قلبی را بهبود بخشد. افراد بزرگسال می توانند متوجه شوند که تای چای به کیفیت خواب و حفاظت از آموختن، حافظه و دیگر عملکردهای ذهنی کمک کند.(سیارک)

تحقیقات بیشتری برای ارزیابی کامل و تایید فواید بالقوه تای چای نیاز است. اما از جایی که تمرینات به صورت آهسته و آگاهانه انجام می شود شانس کمی وجود دارد که زمان درست انجام شدنشان آسیبی وارد سازند.

" اگر علاقه مند باشید که تای چای را برای کمک به مسئله ی حاد سلامتی یا استرس های زندگی روزمره امتحان کنید، تای چای اگر به خوبی آموزش داده شود می تواند روش مکمل بسیار خوبی برای دیگر راه های زندگی سالم و توانبخشی باشد." وین می گوید. " من فکر می کنم تمام ما به دنبال وسیله ای برای کمک به زندگی پرحاصل، عمر طولانی با راحتی بیشتر هستیم. "

وین می گوید سبک ها و راه های متفاوتی برای تمرینات تای چای وجود دارد. اگر علاقه مند هستیند که امتحانش کنید می توانید به راحتی شروع کنید. 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Milly 337 :

    O software livre se desenvolve através da colaboração de seus usuários e este projeto com a UFMG irá maximizar os melhoramentos constantes para utilização destes softwares livres. A universidade como meio de discernimento do conhecimento poderá aperfeiçoar através do seu corpo docente e discente os softwares livres que serão utilizados pela sociedade com garantia de melhor qualidade e codmptibiliaade de funções com os softwares pagos.

    1395/12/27 7:04

بیشتر بخوانید