عجایب طبیعت: میمون عنکبوتی

میمون عنکبوتی

میمون عنکبوتی

بعد از دیدن این معجزه آویزان روی درخت  ، بلافاصله سوالات مربوط به نام از بین می رود. موجودی با تعداد غیر عادی و زیاد اندام ، با پریدن از شاخه ها ، باعث خواهد شد که عنکبوت ها کم بیاورند.

 

به نظر می رسد در مقایسه با میمون ها کمی عجیب به نظر برسند: بدن کوچک تا 10 کیلوگرم ، پاهای بلند و پای پنجم  که ما را متقاعد می کند اینها بیگانگان واقعی روی زمین هستند! میمون عنکبوتی به دلیل اندازه قابل توجه اش منبع غذایی مهمی هستند ، بنابراین توسط انسانهای محلی بطور گسترده شکار می شوند. آنها همچنین به دلیل ورود به سیستم و پاکسازی زمین تهدید به تخریب زیستگاه می شوند . میمون عنکبوتی مستعد ابتلا به مالاریا هستند و در مطالعات آزمایشگاهی و بیماری مورد استفاده قرار می گیرند. روند جمعیت میمون های عنکبوتی در حال کاهش است.

 

میمون عنکبوتی

عکس میمون عنکبوتی

بسیار خوب ، بطور رسمی -پای پنجم البته همان دم است. اما عملاً میمون عنکبوتی برای خودش به عنوان تعادل دهنده مثل پا استفاده می کند. یک خط موی عجیب و غریب که در نوک آن قرار دارد ، با رشد چرم پوشانده شده است ، که باعث افزایش چسبیدن به شاخه ها می شود.

 

میمون عنکبوتی

میمون آویزان از درخت

میمون ها یا می توانند با دم خود را نگه دارند یا کاملاً روی آن آویزان شوند.آنها همچنین به دلیل توانایی پرورش آسان در اسارت قابل توجه هستند .

اندام های طولانی و دم های بلند و بدون تناسب آنها را به یکی از بزرگترین میمون های دنیای جدید تبدیل کرده و باعث ایجاد نام مشترک آنها می شود. میمون عنکبوتی در لایه های بالای جنگل بارانی زندگی می کنند و در سایبان زیاد از 25 تا 30 متر (82 تا 98 فوت) زندگی می کنند . آنها در درجه اول میوه می خورند ، اما گاهی اوقات برگ ، گل و حشرات را نیز مصرف می کنند. به دلیل بزرگی ، میمون های عنکبوتی به قسمتهای وسیعی از جنگل های همیشه سبز مرطوب احتیاج دارند و جنگل های بارانی اولیه و بدون مزاحمت را ترجیح می دهند. میمون عنکبوتی حیوانات اجتماعی هستند و در گروههای حداکثر 35 نفری زندگی می کنند اما در طول روز برای بدست آوردن غذا  تقسیم می شوند.

 

میمون عنکبوتی

میمون عنکبوتی پیشرفته

بنابراین دم به یک بازوی اضافی تبدیل شد (یا پا - به  شما بستگی دارد) ، که میمون ها با موفقیت از آن برای گرفتن استفاده می کنند. وقتی تمام زندگی شما در ارتفاعات گیج کننده است ، بیمه اضافی هرگز زائد نخواهد بود!حتی اگر این بیمه از نقطه پنجم خارج شود.

 
نمایندگان یک خانواده اصیل  میمون عنکبوتی   ، 5 جنس و 30 گونه را با هم متحد می کنند و منحصراً در دنیای جدید زندگی می کنند. بسته به قبیله ، می توانید دوستان ما را در آمریکای جنوبی یا مرکزی ، از مکزیک تا برزیل پیدا کنید. با این حال ، برای   پیدا کردن   شما باید تلاش زیادی کنید: بیشتر این ها فقط در کتاب ها ذکر شده اند.متاآنالیزهای اخیر در مورد مطالعات شناختی نخستی ها نشان داد که میمون عنکبوتی باهوش ترین میمون های دنیای جدید هستند. آنها می توانند طیف گسترده ای از صداها را تولید کنند و در صورت تهدید "پارس" می کنند. صداهای دیگر شامل صدای فریادی شبیه اسب و فریادهای طولانی مدت است.

 

میمون عنکبوتی

 

جای تعجب نیست: با توجه به نیاز آنها برای مسکن ، هر بنگاه مسکن انتخاب یک کلبه را انجام نمی دهد. درختان باید از یک سن و قد مشخص برخوردار باشند: هرچه سن بالاتر و بلندتر باشد ، بهتر است. همچنین ، درخت باید شاخه های قوی زیادی داشته باشد که بتوانید با خیال راحت روی آن بپرید ، و یک تاج بوته ای ، جایی که راحت  از نگاه درنده  های گوشت خوار پنهان شوید.

میمون عنکبوتی

 

مشکل اصلی در اینجا درگیری با ساپین ها است ، که آنها علاقه ای به درختان ندارند بلکه به زمین زیر آن علاقه دارند. شکارچیان غیر قانونی به آتش این دشمنی می افزایند: توله های زنده با مبلغ خوبی  به دوستداران گمنام عجیب و غریب فروخته می شوند.

 

میزان تولید مثل قهرمانان ما با عنکبوت ها فاصله زیادی دارد. اما از نظر فنی و نظری ، آنها همیشه آماده هستند ،ماده برای جفت گیری یک نر از گروه خود انتخاب می کند. ماده ها و نر ها هر دو از "استشمام آنوژنیتال" برای بررسی آمادگی همسران خود برای رابطه جنسی استفاده می کنند. بارداری دوره محدوده 226-232 روز است. هر ماده به طور متوسط ​​هر سه تا چهار سال فقط یک فرزند دارد.

 

میمون عنکبوتی

 

اما تعدادی "اما" در میزان تولید مثل وجود دارد. اول ، بارداری  7 ماه طول می کشد. ثانیاً ، 2 سال اول زندگی ، توله منحصراً به مادر وابسته است  و او را ترک نمی کند.مادران از کودکان خود بسیار محافظت می کنند.3 سال دیگر برای تنظیم زندگی و کسب تجربه لازم است. و فقط به شرطی که در طی این 5 سال توله خورده نشود و یا برای سرگرمی به باغ وحش یا سیرک فروخته نشود - آنها 12 سال را در تاج درختان زنگی خواهند کرد.

 

میمون عنکبوتی

 

میمون های عنکبوتی گروه های کوچکی تشکیل می دهند ، به طور معمول با 15 تا 25 نفر ،  اما گاهی اوقات تا 30 یا 40 نفر. در طول روز ، گروه ها به زیر گروه ها تقسیم می شوند. اندازه زیرگروه ها و درجه اجتناب از یکدیگر در طول روز به رقابت غذایی و خطر شکار بستگی دارد. اندازه متوسط ​​زیرگروه بین 2 تا 8 است .اما گاهی اوقات می تواند تا 17 حیوان باشد. همچنین در پستانداران شیوع کمتری دارد که ماده ها به جای نر ها در زمان بلوغ پراکنده می شوندبرای پیوستن به گروه های جدید نرها تمایل دارند که تمام زندگی خود را در کنار هم باشند. از این رو ، نر ها در یک گروه به احتمال زیاد به همبستگی و پیوندهای نزدیکتری نسبت به ماده ها دارند. قوی ترین پیوندهای اجتماعی بین ماده ها و فرزندان جوان آنها شکل می گیرد.

 

میمون عنکبوتی

 

در آخر دوست دارید چه بگویید؟  مهم نیست شما کی هستید ، چند بازو دارید و از کجا رشد می کند. نکته اصلی نحوه استفاده از آنها است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید