هشدار برای مصرف آسپرین

در


محققان انگلیسی در یک مطالعه جدید نتیجه گرفتند که خطرات مصرف آسپرین برای افراد مسن بسیار دستکم گرفته شده است،

به واقع مصرف آسپرین خطر ابتلا به یک خونریزی داخلی بالقوه کشنده را در سالخوردگان در قیاس با بیماران جوان ده برابر بیشتر افزایش می دهد.


در نتایج این مطالعه ادعا می شود که مصرف آسپرین برای پیشگیری از ابتلا به حملات قلبی یا سکته مغزی، افراد مسن را بسیار بیشتر از آنچه تصور می شود، در معرض خطر ابتلا به خونریزی داخلی بالقوه کشنده قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از افراد بالای 65 سال به منظور رقیق کردن خون خود و پیشگیری از ابتلا به لخته های خونی، آسپرین کم دوز (آسپرین کودک) مصرف می کنند.

اما محققان هشدار دادند که مصرف این دارو سالانه به حدود سه هزار مرگ قابل پیشگیری در انگلیس منجر می شود.

محققان دانشگاه آکسفورد در این مطالعه نتیجه گرفتند که خطر ابتلا به یک خونریزی کشنده یا بطور جدی ناتوان کننده در گروه سنی 75 سال به بالا در قیاس با بیماران جوانتر بیش از ده برابر بیشتر است.

آنها به افراد بالای 75 سال که آسپرین مصرف می کنند، توصیه کردند که یک داروی اضافی به نام مهارکننده پمپ پروتون (PPI) نیز مصرف کنند تا خطر ابتلا به خونریزی در آنها کاهش یابد.

همچنین این افراد باید با مشورت با یک پزشک متوجه شوند که آیا فواید مصرف آسپرین بیش از خطر ابتلا به یک خونریزی داخلی است یا خیر.پروفسور پیتر روتول از دانشگاه آکسفورد گفت: مدت هاست که می دانیم مصرف آسپرین خطر خونریزی را برای بیماران مسن افزایش می دهد.اما مطالعه جدید ما اطلاعات بسیار روشنتری از اندازه این خطر افزایش یافته و شدت و عواقب ناشی از خونریزی در اختیار ما می گذارد. منبع :ایرنا

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا بدن زنان نسبت به مردان، راحتتر کبود می شود

در

یک زن جوان این هفته از من پرسید چرا پاهایش براحتی کبود می شوند. این سوال را در کلینیکم (همچنین سر میز شامم) زیاد شنیده ام.
وقتی یک رگ خونی سحطی آسیب می بیند و خون به درون بافت های زیرسطحی نشت می کند، کبودی ظاهر می شود. خون قرمز پخش شده در پوست بصورت آبی سیاه به نظر می رسد. اندازه ی کبودی به این بستگی دارد که چقدر خون قبل از تشکیل لخته خون، برای جلوگیری از خونریزی، به بیرون نشت کرده باشد.  هرچقدر رگ آسیب دیده بزرگتر باشد، زمان لخته شدن طولانیتر می شود، و کبودی بزرگتر خواهد بود. (سیارک)  


وقتی خون جمع شده در طول روز برمی گردد، هموگلوبین، ساختار حاوی آهن، که اکسیژن را در سلول های قرمز خون جذب می کند، به اجزای آن، یعنی بیلیروبین و بیلیوردین تجزیه می شود. بیلیوردین دارای رنگ سبز است؛ به همین دلیل است که رنگ کبودی با مرور زمان، آبی سیاه به زرد سبز تغییر پیدا می کند. معمولا دو تا چهار هفته طول می کشد تا سلول های خونی به طور کامل مجددا جذب شوند. کبودی بر روی صورت یا قسمت های بالای بدن، بدلیل تفاوت در عرضه ی خون، سریع تر از کبودی پاها بهبود پیدا می کند.
اینکه زنان ساده تر از مردان کبود می شوند، واقعیت دارد. و در پاها و باسن آنها بسیار برجسته تر است. همانطور که بسیاری از زنان به شما خواهند گفت، گاهی اوقات حتی یک ضربه و یا آسیب کوچک، می تواند باعث ایجاد لکه های سیاه و آبی شود. (سیارک)  
کبودی آسان تر در زنان، احتمالا به دلیل پوست نازک ترشان (هر چند زنان خانواده ی من اینطور نیستند...) و بدلیل اینکه ساختار چربی و رگ های خونی در پوست آنها، در مقایسه با مردان مقداری متفاوت است، می باشد. لایه کلاژن متراکم در مردان ضخیم تر است و نگهداری رگ های خونی در آنها محفوظ تر می باشد. بطور مشابه، تفاوت های ساختاری بین پوست زنان و مردان را می توان در مواردی مانند سلولیت (همانطور که می دانید مردان آنرا ندارند، حتی زمانیکه آنها اضافه وزن دارند).
کبودی شایع و معمولا طبیعی است، اما در موارد غیر معمول می تواند یک نشانگر برای شرایط پزشکی جدی مانند اختلالات خونریزی، پلاکت پایین و یا دیگر اختلالات خونی، یا بیماری کبدی باشد. اگر شما هر گونه نگرانی ای داشتید، مثل همیشه، با پزشک خود مشورت کنید.
علاوه بر زن بودن، وقتی رگ های خونی شما آسیب پذیر می شود، مانند وقتیکه که پوست نازک می شود، کبودی اتفاق می افتد: نازک شدن پوست مثل
پیری
آسیب ناشی از خورشید (بخصوص روی ساعدها) (سیارک)  
استروئیدهای خوراکی یا موضعی
کبودی آسان، همچنین زمانیکه خون دیرتر لخته می شود، رخ می دهد، مانند موارد زیر
آسپرین
ایبوپروفن، ناپروکسن
پلاویکس
کومادین (وارفارین)
روغن ماهی
ویتامین E
سیر
زنجبیل
ژینکو بیلوبایرین
بنابراین، اگر شما با ساق پای خود ضربه ای به میز پیشدستی زده باشید، برای به حداقل رساندن کبودی، چه کاری می توانید انجام دهید؟
به مدت 10 تا 20 دقیق روی آن یخ قرار دهید. یخ جریان خون را کند می کند و مقدار نشت خون به پوست را به حداقل می رساند.
پا را بالا نگه دارید. که تاثیر گرانش روی تجمع خون در پاها را به حداقل می رساند.
پس از یک روز یا بیشتر، از کمپرس گرم استفاده کنید، که می تواند به بهبود سریعتر کبودی کمک کند.
در نهایت، خوردن مقدار زیادی زغال اخته و یا کلم بروکلی، را برای ویتامین K؛ مرکبات برای ویتامین C؛ تخم مرغ، لبنیات، گوشت یا ماهی برای ویتامین B12؛ سبزیجات برگدار برای اسید فولیک مصرف کنید. همه ی این ویتامین ها برای لخته شدن خون و درمان مورد نیاز هستند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

پچ پلیمری ، نجات دهنده زندگی پس از حمله قلبی

در

(سیارک) : محققان پچ پلیمری را توسعه داده اند که می تواند برای بهبود پالسهای الکتریکی قلب روی آن نصب شود چیزی که می تواند به عوارض کمتر برای قربانیان حملات قلبی منجر شود . پچ پلیمری که توانایی ماندگاری طولانی و انعطاف پذیری را دارد به منظور محدود کردن آریتمی قلبی ، اختلال خطرناک قلب که می تّواند پس از حمله قلبی رخ دهد، طراحی شده است .

یکی از اعضای تیم سیان هاردینگ از امپریال کالج می گوید که حملات قلبی زخم هایی را ایجاد می کند که هدایت پیام های الکتریکی در سراسر قلب را کند و مختل می کند . این امر منجر به اختلال کشنده در ریتم قلب می شود . پچ پلیمری رسانای ما برای رسیدگی به این مشکل طراحی شده است .  زمانی که فردی دچار حمله قلبی می شود , زخم های بافتی محدودیت هایی را برای سیگنالهای الکتریکی ایجاد می کند . و تا چه میزان می تواند پیشرفت کند که باعث ضربان قلب نامنظم و سایر مشکلات قلبی شود .(سیارک)  

با این حال پچ پلیمری در مراحل اولیه از این پژوهش است . این تکنولوژی می تواند برای تحقیقات پایه ای جهت بدست آوردن رابطه بین مواد و بافت استفاده شود . این پچ از کیتوزان ساخته شده است که در پوست خرچنگ یافت می شود و این پلیمر هدایتگر تحت عنوان پلی آنیلین نامیده می شود . اسید فیتیک نیز برای کمک به هدایت پالسهای الکتریکی به پلی آنیلین اضافه شده است . پچ بخیه ما پیشرفت بزرگی محسوب می شود . ماواد مدعی می شود که ما نشان دادیم که پچ برای بیش از دو هفته در شرایط فیزیولوژیکی برای حفظ جریان در مقایسه با طراح های دیگر  پایدار است . هیچ بخیه ای برای نصب آن لازم نیست و پس به کمترین تهاجم و آسیب به قلب عمل خواهد کرد و نزدیک به حرکات قلب جا به جا می شود .(سیارک)  

یک تکنیک توسعه یافته توسط پژوهشگران در UNSW معرفی شد که باعث اتصال پچ به قلب از طریق تاباندن لیزر سبز بر روی آن می شود . مولی استونس از امپرال کالج می گوید که پچ می تواند به درک بهتر تعامل مواد رسانا با بافت قلبی  و نفوذ جریان الکتریکی در قلب و همچنین در درک بهتر تغیرات فیزیولوژیکی مرتبط با حملات قلبی به ما کمک کند .

ما مشتاقانه منتظریم ، ببینیم این تکنولوژی نجات دهنده زندگی تا کجاها میتواند پیش برود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

آسپرین و ایبوپروفن در حقیقت چیزی بیشتر از یک دارونما نیستند

در

بیشتر ما بالاخره در زمانی از زندگیمان از کمردرد رنج خواهیم برد.اما درحالیکه ممکن است برای برداشتن بسته ای آسپرین وسوسه شویم،تحقیقات جدید پیشنهاد میدهد مصرف قرص قند میتواند مفیدتر باشد.


داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی(NSAIDs)،همانند آن هایی که شامل آسپرین و ایبوپروفن میشوند،نمونه رایجی از درمان های تجویز نشده ی کمردرد هستند. اما تحقیق جدید نشان میدهد که هر مقدار اندک تسکینی که از آن ها بدست بیاید از نظر بالینی قابل توجه نیست.
بدتر از آن،همانند تمام داروها، NSAIDها، احتمال خونریزی دستگاه گوارش را بیش از دوبرابر کرده،و ممکن است شانس بروز مشکلات عروقی قلبی را افزایش دهد.
برای بررسی این موضوع،محققانِ موسسه جورج بهداشت جهانی،داده های بدست آمده از 6056 بیمار مبتلا به کمردرد که تعداد 35 آزمایش تصادفی کارشناسی شده ی کنترل شده با دارونما بر روی آن ها انجام شده بود را،تحلیل کردند.
آن ها دریافتند که برای تمام بیماران،به جز 6 نفر از آن ها،کاهش درد قابل ملاحظه ی بالینی بعد از دوهفته مصرف NSAID ها گزارش شد.
متاسفانه،اگر فکرمیکنید این به معنای مبادله ی ایبوپروفن برای یک بطری استامینوفن(پاراستامول)است،یک بررسی *کوکرانِ انجام شده در 2015 ،سه آزمایش شامل 1825 شرکت کننده با کمردرد مزمن را بررسی کرد و نشان داد که استامینوفن نیز تنها اندکی بهتر از دارونماست.
اوپیت ها،همانند کدئین یا کونتین چطور؟ شاید براساس تحقیق چاپ شده در ژورنال JAMA Internal Medicine در سال 2016، یک بهبود متوسط کوتاه مدت برای افراد دارای کمر درد مزمن باشد.اما بار دیگر،احتمالا در دوزهای پیشنهاد شده چندان موثر نخواهد بود. (سیارک
دانشمندان اعتراف میکنند که تحقیقشان حاکی از خبر شومیست.
"وقتی این نتیجه با بررسی های انجام شده اخیر در زمینه پاراستامول و اوپیت ها ادغام شود،روشن خواهد شد که سه داروی بطور گسترده استفاده شده،و پیشنهاد شده در دستورالعمل برای درد ستون فقرات ،اثرات بالینی مهمی فراتر از دارونماها ایجاد نمیکنند."آن ها در مقاله یشان می نویسند.
محقق تیم مانوئلا فریرا در گاردین توصیه میکند:
"ما نمیگوییم که هیچ مسکنی نباید مصرف شود،اما کسانی که از این ها استفاده میکنند باید بدانند که فواید آن ها بسیار کم است و اثرات جانبیشان ممکن است زیان اور باشد،و اینکه مشورت با دکترهایشان درباره ی فواید معالجات دیگر همچون ورزش ارزشمند خواهد بود."
ازجنبه مثبت،برای اکثریت مردم کمردرد مشکل کوتاه مدتیست که خود بخود حل میشود.درحالیکه هیچ کس دوست ندارد بشنود راه حل سریعی وجود ندارد،تحمل درد و ناراحتی برای هفته ها یا ماه ها ممکن است به سادگی بهترین راه باشد.
برای افراد با درد مداوم،به هرحال،دانستنِ اینکه داروهایی همچون آسپرین و ایبوپروفن راه حلی ارائه نمی دهند، حداقل در نپذیرفتن ریسک های غیر لازم و قرارگیری در مسیر بهتر با زندگی آسان تر،به آن ها کمک خواهد کرد.
این تحقیق در سالنامه ی بیماریهای روماتولوژی چاپ شده است.


*بنیاد همیاری کوکران ( Cochrane Collaboration) گروهی بالغ بر ۳۷٬۰۰۰ داوطلب از بیش از ۹۰ کشور جهاناست که در باره اثرات مداخلات مراقبت‌های بهداشتی در آزمایش پزشکی کارآزمایی بالینی تصادفی  تحقیق می کنند.نتایج این بازبینی‌های سیستماتیک در کتابخانه کوکران با عنوان «بازبینی‌های کوکران» (Cochrane Reviews) به چاپ رسیده‌و در بعضی کشورها بصورت رایگان قابل دسترسی می باشد.

بیشتر بخوانید:

منفعت استاتین بسیار بیشتر از عوارض آن است

داروی جدید برای مبتلایان به پارکینسون

تولید داروی متداولِ هپارین، رقیق کننده ی خون بدون استفاده از بافت حیوان

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

چه زمانی برای درد کمر به دکتر مراجعه کنم

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

عوامل تشکیل دهنده حملات قلبی

در

(سیارک) : آیا تا به حال زکام شده اید؟ یک مطالعه جدید در مجله طب داخلی اعلام کرده سرما خوردگی ساده ممکن است برای شما نگران کننده نباشد. عفونت های تنفسی میتوانند حملات قلبی را افزایش دهند. در این مطالعه محققان عفونت های تنفسی اخیر و گذشته 578بیمار را که بمنظور حمله قلبی در بیمارستان بستری شده بودند تجزیه و تحلیل کردند.

17درصد انها ظرف 7روز اول حمله قلبی و 21درصد انها 1ماه قبل دچار عفونت ریه و تنفس شده بودند. آنها کشف کردند که علائم تنفسی خفیف مانند سرما خوردگی میتواند ظرف 7 روز شانس ابتلا به حملات قلبی را 14برابر افزایش دهد. بیشتر مسائل جدی تنفسی مانند زکام، برونشیت، ذات الریه، خطر ابتلا به حملات قلبی را 17برابر افزایش میدهد. نویسنده تحقیقات، "جفری تافلر" در یک بخش مطبوعاتی اعلام کرد اطلاعات نشان میدهد علائم خطر ابتلا به حمله قلبی در اغاز سرما خوردگی افزایش نمیابند.بلکه در 7روز اول به اوج خود رسیده و بتدریج کاهش میابند، اما این علائم تا یک ماه در بدن باقی میمانند.

آنها معتقدند، عفونت های تنفسی باعث لخته شدن خون و بطور بالقوه عروق خونی را ملتهب میسازند، که این میتواند شروع یک حمله قلبی باشد. خونسردی خود را حفظ کنید، متوجه باشید که هر سرما خوردگی، مخصوصا در افراد جوان علائمی از حملات قلبی نیست. اما لازم است شما آن را جدی گرفته و بمنظور جلوگیری از خطر ابتلا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

سرمای هوا باعث تشديد بيماريهاي قلبی و عروقی می شود

 

مواد شیمیایی: دانشمندان عوامل شگفت انگیزی ازمسببین حملات قلبی را کشف کرده اند که شما ممکن است هر روز با انها مواجه شوید. شما با شناسایی این عوامل میتوانید انها را از زندگی روزمره خود حذف کنید. شستن ظروف نچسب راحت است اما برای سلامتی شما مضرر میباشد.

تحقیقات منتشر شده در طب داخلی سال 2012 نشان داده بین مواد شیمیایی پرفلوئور و اکتانئوئیک (PFOA) و حملات قلبی ارتباط مستقیمی وجود داشته و در ناباروری، کلسترول بالا و ADHD نیز تاثیرگذار هستند. صرف نظر از سن، توده بدن و داشتن بیماری قلبی یا دیابت، محققان دریافتند افرادی که در خون خود (PFOA) بیشتری دارند دو برابر دیگران در معرض خطر ابتلا به حملات قلبی میباشند. اگر شما از ظروف، گلدان یا وسائل شیرینی پزی نچسب و سیلیکونی استفاده میکنید سریعا انها را با ظرف فولادی ضد زنگ و بدون پوشش تعویض کنید. از پارچه ها، مبلمان، موکت و مواد دفع کننده لکه ها که حاوی (PFOA) هستند دروی کرده و از خوردن فست فود هایی که در چنین ظرف های تهیه میشنوند اجتناب کنید.(سیارک)


 

تغییر اب و هوا: گرم شدن زمین اثرات بی شماری در سلامت ما دارد که حملات قلبی یکی از انها میباشد. با گرم شدن بیش از حد هوا ذرات کوچکی به نام Pm2.5 در هوای الوده تشکیل میگردد، این ذرات از طریق رگهای عمیق وارد ریه میشوند. این ذرات بقدری کوچک هستند که وارد پلاکت ها ی خون شده و باعث گرفتگی رگها و درنهایت منجر به حملات قلبی و سکته مغزی میشوند. برای جلوگیری از این عارضه مکمل های روغن ماهی مصرف کنید. یک مطالعه از سازمان حفاظت محیط زیست و موئسسه ملی علوم بهداشت اعلام کرده:

"مصرف منظم امگا3 موجود در مکمل های روغن ماهی اثرات هوای الوده را کاهش میدهد."


 

صابون ضد باکتری: تریکوزان یک ماده شیمیایی ضد باکتری در خمیر دندان و صابون میباشد که به سلامت بدن آسیب میرساند. این ماده شیمیایی باعث ایجاد بیماری تیروئید شده و سبب میگردد میکروبها در برابر آنتی بیوتیک مقاوم شوند. شما با استفاده از صابون های ضد باکتری به قلب و بافت ماهیچه های خود آسیب میرسانید. محققان ثابت کرده اند شستشو با صابون معمولی و آب به اندازه صابون های ضد باکتری قدرت پاک کنندگی دارد. پس خریدن صابون های ضد باکتری هیچ سودی برای شما ندارد. هنگام خریدن صابون ها با عنوان ضد باکتری، ضد میکروب، ضد جرم  و برطرف کننده بو قبل از بررسی برند آن دقت کنید تریکوزان جزو مواد تشکیل دهنده آنها نباشد.

شیوه های جلوگیری از بیماری های قلبی


 

غذاهای کنسرو شده : مشکل غذاهای کنسروی فقط داشتن سدیم نیست. مواد شیمیایی بیسفنولA یا BPA موجود در غذاهای کنسرو شده بطرز وحشتناکی سمی هستند، هرمون های زنان را مختل کرده و مشکلاتی از قبیل سرطان سینه و چاقی و ناباروری را بوجود می آورند. در حال حاضر جزو فاکتور های بیماری قلبی محصوب میشنود. مطالعات منتشر شده در مجله Plosone نشان میدهد مقدار کمی از BPA ریتم ضربان قلب را بهم زده و منجر به ناراحتی قلبی میشود. یک ماه بعد محققان دریافتند انقباض رگها در افرادی که BPA مصرف کرده بودند بیشتر از دیگران بوده و عاملی برای ابتلا به بیماری قلبی میباشد. تا جایی که ممکن است از کنسرو ها استفاده نکرده و غذاهای تازه و یخ زده را جایگزین کنید (بعضی از شرکتهای تولید کننده کنسرو تبلیغات کرده اند که در محصولات خود از BPA استفاده نکرده اند ولی مطمئنن محصول سمی دیگری را جایگزین نموده اند) با نخریدن کنسرو در پول خود صرفه جویی نمایید. PBA موجود در ظروف پلاستیکی براحتی جذب پوست میشوند پس تا جایی که امکان دارد از ظروف شیشه و فولادی استفاده کنید. همچنین هرگز ظروف پلاستیکی را داخل ماکروفر نگذاشته یا دمای ماشین ظرفشویی را بمنظور تسریع در شستشو افزایش ندهید.(سیارک)

قهوه صبحگاهی برای برخی افراد ضامن سلامت قلب می باشد 


 

وضعیت بغرنج ترافیک: ترافیک کشنده است، دانشمندان ارتباط بین ترافیک و خطر حمله قلبی را کشف کرده اند. محققان آلمانی مصاحبه ای را با بازماندگان حملات قلبی انجام داده و اشاره کرده اند ترافیک محرک اصلی حمله قلبی است. آنها دریافتند که افراد درگیر در ترافیک چه بعنوان راننده، مسافر، دوچرخه سوار، یا مسافر وسائل نقلیه عمومی دو تا سه برابر بیشتر از افرادی که در ترافیک قرار نمیگیرند دچار حمله قلبی میشوند. (پس تا جایی که ممکن است از رئیس خود بخواهید که در منزل کار کنید) قبل از ورود به جاده یا خیابان گزارش هواشناسی را بررسی کنید، شیشه اتومبیل خود را بالا دهید، پنجره اتاق و محل کار خود را که به سمت ترافیک میباشد ببندید و تا جایی که امکان دارد در معرض الودگی قرار نگیرید.  بازسازی لایه بیرونی قلب با استفاده از سلول‌های بنیادی


 

غذاهای دریایی خاص: اسیدهای چرب امگا3 قرار بود در برابر حملات قلبی از شما محافظت کنند نه اینکه آسیب برسانند. محققان دانشگاه سیراکیوز شواهدی را نشان داده اند که شما باید نوع ماهی را که مصرف میکنید شناسایی کنید. بعضی از انواع ماهی ها به سطح بالایی از جیوه آلوده میباشند که در بوجود امدن استرس و درنتیجه افزایش احتمال بیماری قلبی دخالت دارند. جیوه با سطح هرمون کریتوزول طبیعی بدن تداخل شده و به قلب صدمه میزند. علاوه بر ماهی تن، گونه های بزرگ ماهی های درنده مانند اره ماهی، شاه ماهی و هر نوع کوسه سطح بالایی از جیوه را دارا میباشند. اما شما باید در مورد گونه های دیگر نیز بررسی لازم را داشته باشید. سازمان زمین شناسی ایالات متحده مقدار زیادی جیوه خطرناک را در برخی گونه های اب شیرین مانند قزل آلا و باس شناسایی کرده اند.(سیارک)

پچ پلیمری ، نجات دهنده زندگی پس از حمله قلبی

نظرات

در ادامه بخوانید...

آسپرین

در

 

آسپرین چیست؟

آسپرین برای کاهش تب و تسکین درد خفیف از شرایطی مانند درد عضلانی کم تا متوسط،  دندان درد ، سرماخوردگی ، و سردرد استفاده می شود . همچنین ممکن است برای کاهش درد و تورم در شرایطی مانند آرتریت استفاده شود . آسپرین به عنوان سالیسیلات و داروهای ضد التهاب غیر استروئید شناخته می شود (NSAID).آسپرین با مسدود کردن یک ماده طبیعی خاص در بدن باعث کاهش درد و تورم می شود. قبل از درمان کودک زیر 12 سال با آسپرین، با پزشک خود مشورت کنید.
 
پزشک شما ممکن است برای شما دوز کم آسپرین جهت جلوگیری از لخته شدن خون تجویز کند . این اثر خطر ابتلا به سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می دهد . اگر به تازگی عمل جراحی بر روی شریان های مسدود شده (مانند جراحی بایوال ، انتروکتکتومی کاروتید ، استنت کرونر ) انجام داده اید، پزشک ممکن است شما را به استفاده از آسپرین در دوزهای پایین به عنوان یک رقیق کننده برای جلوگیری از لخته شدن خون هدایت کند .

 

نحوه استفاده از قرص آسپرین

اگر از داروهای خود برای درمان استفاده می کنید، تمام دستورالعمل های مربوط به بسته بندی محصول را دنبال کنید. اگر در مورد هر گونه اطلاعاتی مطمئن نیستید، با پزشک یا داروساز مشورت کنید . اگر پزشک شما به شما دستور داده است که این دارو را مصرف کنید، دقیقا همانطور که تجویز شده است، آن را مصرف کنید.
 
این دارو را با یک لیوان آب کامل (8 اونس / 240 میلی لیتر) بنوشید، مگر اینکه دکتر دستور دیگری داده باشد. حداقل 10 دقيقه پس از مصرف اين دارو نخوابید . اگر ناراحتی معده در هنگام مصرف این دارو رخ دهد، ممکن است آن را با غذا یا شیر مصرف کنید.
قرصها را نصف نکنید، مگر اینکه یک خط داشته باشید و پزشک یا داروساز به شما بگوید  این کار را انجام دهید. کل قرص یا تکه تکه را بدون خرد کردن یا جویدن قورت دهید.
 
دوز و طول درمان بر اساس وضعیت پزشکی شما و پاسخ به درمان است. خواندن برچسب محصول برای پیدا کردن توصیه های در مورد چند قرص شما می توانید در یک دوره 24 ساعته و مدت زمانی که شما ممکن است در حال درمان باشید قبل از مشاوره پزشکی. داروهای بیشتری مصرف نکنید و یا آن را طولانی تر از زمان توصیه شده مصرف نکنید، مگر آنکه توسط دکتر شما تجویز شود. از کوچکترین دوز موثر استفاده کنید. اگر سوالی دارید، با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
 
اگر از داروهای خود برای درمان سردرد استفاده می کنید ، اگر در معرض ضعف و ضعف در یک طرف بدن یا تغییرات ناگهانی بینایی شدید ،فورا به پزشک مراجعه کنید . قبل از استفاده از این دارو، اگر دچار سردرد ناشی از آسیب سر ، سرفه یا سردرد شدید ، تهوع و استفراغ شدید ، تب  هستید ، با پزشک یا داروساز مشورت کنید .
 
اگر مصرف این دارو را در صورت نیاز انجام دهید (به طور منظم)، به یاد داشته باشید که داروهای درد بیشتر به عنوان اولین علائم درد به کار می روند. اگر صبر کنید تا درد بدتر شود، ممکن است دارو نیز عمل نکند.
 
شما نباید این دارو را برای درمان درد بیش از 10 روز مصرف کنید.
شما نباید از این دارو برای درمان تب که طولانی تر از 3 روز باشد، استفاده کنید. در این موارد، با پزشک مشورت کنید زیرا ممکن است وضعیت جدیتری داشته باشید.اگر صدای زنگ را در گوش احساس می کنید یا مشکل شنوایی برایتان پیش آمده بلافاصله به پزشک بگوئید.
 
اگر وضعیت شما همچنان ادامه پیدا کند و یا بدتر شود (مانند نشانه های جدید یا غیر معمول، قرمزی / تورم ناحیه دردناک، درد / تب که از بین نمی رود یا بدتر می شود) ممکن است یک مشکل جدی پزشکی داشته باشید

 

عوارض جانبی آسپرین

عوارض و موارد مصرف

ناراحتی معده و سوزش معده ممکن است رخ دهد اگر یکی از این اثرات همچنان ادامه داشته باشد یا بدتر شود، به سرعت به پزشک یا داروساز خود بگویید .
 
اگر دکتر شما دستور داده است که از این دارو استفاده کنید ، به یاد داشته باشید که او تشخیص داده که منافع این دارو  بیشتر از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.
 
اگر هر کدام از این عوارض جانبی غیرمنتظره اما جدی را به وجود بیاورید، به پزشک خود اطلاع دهید: کبودی / خونریزی آسان، مشکل شنوایی، زنگ زدن در گوش ، علائم مشکلات کلیه (مانند تغییر میزان ادرار)، تهوع یا استفراغ مکرر یا شدید ، خستگی ناگهانی، سرگیجه ، ادرار تیره، زخم چشم / پوست .
 
این دارو به ندرت سبب خونریزی جدی از معده / روده یا سایر مناطق بدن می شود. اگر متوجه هر یک از عوارض جانبی نادر اما بسیار جدی مانند: مدفوع سیاه / تار، درد مداوم یا شدید معده یا شکم ، استفراغ که به نظر می رسد مانند  رنگ  قهوه است، بی حوصلگی، ضعف در یک طرف بدن، سردرد شدید یا تغییرات ناگهانی دید شده اید به پزشک اطلاع دهید.
 
واکنش بسیار حساس و آلرژیک به این دارو نادر است. اما اگر متوجه علائم یک واکنش شدید آلرژیک از جمله:خارش / تورم (به ویژه صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، مشکل تنفس ، به پزشک متخصص مراجعه کنید .
 
این یک لیست کامل از عوارض جانبی احتمالی نیست. اگر اثرات دیگری را که در بالا ذکر نشده است متوجه شوید، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.
 

 

موارد منع مصرف آسپرین

قبل از مصرف آسپرین ، اگر به آن حساسیت دارید ، به پزشک یا داروساز خود بگویید ؛ یا به سالیسیلات های دیگر (مانند کولین سالیسیلات )؛ یا به سایر داروهای ضد درد یا داروهای کاهش تب ( NSAIDs مانند ایبوپروفن ، ناپروکسن ). این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعال باشد که باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و یا مشکلات دیگر می شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.
 
این داروها نباید مورد استفاده قرار گیرد اگر شما شرایط خاص پزشکی دارید. قبل از استفاده از این دارو اگر دچار اختلالات خونریزی / خونی (مانند هموفیلی ، کمبود ویتامین K و کمبود پلاکت خون) هستید، با پزشک یا داروساز مشورت کنید .
 
اگر هر یک از مشکلات بهداشتی زیر را داشته باشید، قبل از استفاده از این دارو با دکتر یا داروساز مشورت کنید: بیماری کلیوی ، بیماری کبد ، دیابت ، مشکلات معده (مانند زخم، سوزش سر دل ، درد معده )، آسم حساس آسپیرین (سابقه بدتر شدن تنفس با آبریزش بینی / گرفتگی پس از مصرف آسپیرین یا سایر داروهای ضدالتهاب غیر NSAID)،  پولیپ بینی، نقرس ، کمبود آنزیم (پیرووات کیناز یا کمبود G6PD ).
 
این دارو ممکن است باعث خونریزی معده شود. مصرف روزانه الکل و تنباکو ، به ویژه هنگامی که با این محصول ترکیب می شود، خطر ابتلا به این عارضه جانبی را افزایش می دهد. بهتر است محدود کردن نوشیدنی های الکلی و ترک سیگار در دستور کار قرار گیرد . 
قبل از انجام عمل جراحی، به پزشک یا دندانپزشک خود بگویید که این دارو را مصرف می کنید.
کودکان و نوجوانانی که کمتر از 18 سال دارند نباید آسپرین مصرف کنند در صورتی که دارای ویروس آنفولانزا یا هر گونه بیماری تشخیص داده نشده باشند یا اخیرا واکسن دریافت کرده اند . در این موارد، مصرف آسپرین خطر ابتلا به سندرم ری ، بیماری نادر اما جدی را افزایش می دهد.
اگر تغییرات در رفتار با حالت تهوع و استفراغ را مشاهده کنید، به سرعت به پزشک خود اطلاع دهید . این ممکن است نشانه اولیه سندرم Reye باشد .
بزرگسالان سالمند ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به عوارض جانبی این دارو، به خصوص خونریزی معده و روده و زخم داشته باشند.

 

مصرف آسپرین در دوران بارداری و شیردهی

آسپرین برای دوران بارداری توصیه نمی شود . قبل از استفاده از این دارو، اگر فکر می کنید حامله هستید، با پزشک خود مشورت کنید . در صورت بارداری و در صورت مصرف این دارو، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید.این دارو  به دلیل آسیب دیدن جنین و یا مشکلات در هنگام زایمان استفاده نمی شود.
آسپرین به علت وارد شدن به شیر مادر و امکان آسیب رساندن به نوزاد نباید استفاده شود 

در صورتی که برای مادر استفاده از آسپرین لازم باشد باید شیر دادن به نوزاد را قطع کند.

 

تداخل دارویی با آسپرین

تعاملات دارویی ممکن است باعث تغییر رفتار داروهای شما یا افزایش خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی شود. این مقاله شامل تمام تعاملات احتمالی دارو نیست . فهرستی از تمام محصولاتی که استفاده میکنید (شامل داروهای تجویزی / غیر تجویزی و محصولات گیاهی) را لیست کنید و آن را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید تا مشکلات جدی را که، هنوز شروع نشده متوقف کند.
 
برخی از محصولات که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: مایفا پریستون ، استازولامید ،  وارفارین ، هپارین ، کورتیکواستروئیدها (مانند پردنیزون )، متوترکسات ، اسید والپروئیک ، داروهای گیاهی مانند گینکو بلوبی .
 
قبل از استفاده از این محصول، اگر اخیرا بعضی واکسن های زنده (مانند واکسن واریسلا و واکسن زنده انسانی ) دریافت کرده اید، با پزشک خود مشورت کنید .
 
داروهای تجویزی و داروهای غیر تجویز را به دقت بررسی کنید زیرا بسیاری از داروهای دارای داروهای ضد درد / کاهش دهنده های تب دار به نام NSAID ها (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی نظیر ایبوپروفن ، کورتولاک ، ناپروکسن ) را بررسی می کنند. برای جلوگیری از مصرف بیش از اندازه آسپیرین ، قبل از مصرف سایر داروهای ضد درد، برچسب ها را با دقت بخوانید تا اطمینان حاصل کنید که آسپرین ندارند . از داروساز خود در مورد استفاده از این محصولات با خیال راحت بپرسید.
 
مصرف روزانه NSAID ها (مانند ایبوپروفن) ممکن است توانایی آسپیرین را برای جلوگیری از حمله قلبی / سکته مغزی کاهش دهد . اگر برای مصرف پیشگیری از حمله قلبی / سکته مغزی آسپیرین مصرف می کنید، برای جزئیات بیشتر و در مورد سایر درمان های ممکن (مانند استامینوفن ) برای درد / تب ، با پزشک یا داروساز مشورت کنید .
 
این دارو ممکن است با آزمایشات آزمایشگاهی خاص (از جمله آزمایشهای آزمایش قندخون خاص) تداخل داشته باشد، احتمالا باعث نتایج غلط خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که پرسنل آزمایشگاهی و تمام پزشکان شما می دانند که شما این دارو را مصرف می کنید.

 

اوردوز با آسپرین

مصرف بیش از حد آسپرین
اگر کسی آسپرین بیش از حد مصرف کرده و دارای علائم جدی نظیر مشکل تنفسی باشد ، با شماره 115 تماس بگیرید.علائم اوردوز با آسپرین ممکن است : سوزش درد در گلو / معده ، سردرگمی، تغییرات ذهنی / خلقی، غش ، ضعف ، زنگ در گوش ، تب، تنفس سریع، تغییر میزان ادرار، تشنج ، از دست دادن آگاهی باشد.

 

نکات مهم در مصرف آسپرین

اگر از این داروها به طور مرتب یا در دوزهای بالا استفاده می کنید، آزمایش های آزمایشگاهی و یا آزمایش های پزشکی (مانند آزمون های عملکرد کبد و کلیوی ، شمارش خون ، سطح سالیسیلات ) برای نظارت بر پیشرفت و یا بررسی عوارض جانبی انجام می شود. 
بسیاری از محصولات آسپرین متفاوت هستند . بعضی از آنها پوشش خاصی دارند و بعضی از آنها طولانی مدت عمل می کنند. از دکتر یا داروساز خود بخواهید بهترین محصول برای شما را توصیه کند.
 

 

فراموش کردن یک نوبت از دوز مصرفی

اگر دکتر این دارو را به صورت منظم (به جای «مورد نیاز») برای شما تجویز می کند، و شما یک نوبت را فراموش کرده اید،اگر نزدیک به زمان دوز بعدی باشد، دوز از دست رفته را فراموش کنید و برنامه منظم قبلی را ادامه دهید(مقدار دارو را دوبرابر نكنید) در صورتی که فاصله زمانی بین دوز فراموش شده و نوبت بعدی زیاد است آسپرین را استفاده کنید و دوز منظم روزانه را در زمان همیشگی ادامه دهید.
 

 

نگهداری آسپرین

در دمای اتاق بین 59 تا 86 درجه فارنهایت (15-30 درجه سانتیگراد) دور از رطوبت و نور نگه دارید. مارک های مختلف این دارو ممکن است نیازهای ذخیره سازی متفاوت داشته باشد. دستورالعمل مربوط به نحوه ذخیره نام تجاری خود را از بسته محصول بررسی کنید یا از داروساز خود بخواهید . در حمام و محل های دارای بخار ذخیره نکنید. از یک محصول آسپرین که دارای بوی قوی سرکه است استفاده نکنید(خراب است) . تمام داروها را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید .
زمانی که از تاریخ مصرف دارو ها گذشته و دیگر قابل استفاده نیست، دارو را در توالت نریزید زیرا فاضلاب های شهری در بیشتر موارد تصفیه و برای مزارع استفاده می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آسپرین برای مردان

در
آسپرین برای توانایی جنسی مردان مفید است
آسپرین برای توانایی جنسی مردان مفید است

 

قرص آسپرین برای مردان

به گفته کارشناسان ، از فواید آسپرین برای مردان  این  است که آسپرین خون را رقیق می کند. دانشمندان ترکیه ای دریافتند كه استفاده منظم از آسپرین در دوز كم به بیماران مبتلا به اختلال نعوظ کمک می كند. آنها معتقدند که این اثر به این دلیل است که دارو حجم پلاکت ها را کاهش می دهد و باعث رقیق شدن خون می شود.
آسپرین مدتهاست که موضوع تحقیقات مداوم است - شناخته شده است که اسید استیل سالالیلیک اسید در این دارو نه تنها به خلاص شدن از شر تب و سردرد کمک می کند بلکه این دارو برای پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی عروقی توصیه می شود. با این حال ، همه چیز به این سادگی نیست - مطالعات نشان می دهد که آسپرین در واقع به برخی بیماران کمک می کند و فقط می تواند به دیگران آسیب برساند. بنابراین ، مانند هر داروی دیگر ، بدون مشورت با پزشک ، مصرف آن پیشنهاد نمی شود.

 

تأثیر آسپرین بر نعوظ

 

تأثیر آسپرین بر انزال

مردانی که به طور منظم آسپرین مصرف می کنند ممکن است افزایش قدرت را تجربه کنند. این را ریانووستی با اشاره به اخبار کلیوی و اورولوژی گزارش داده است.

مطالعه  تاثیر آسپرین بر نعوظ  و  تاثیر آسپرین بر انزال  شامل 185 مرد بود. همه آنها با اختلال نعوظ و میانگین سنی شرکت کنندگان 48 سال بود که در این برنامه تحقیقی شرکت داشتند. به مدت یک ماه و نیم ، به نیمی از مردان روزانه 100 میلی گرم آسپیرین داده می شد ، و بقیه افراد دارونما مصرف می کردند. در همین زمان ، آنها مجبور بودند داروهای دیگر را برای اختلال نعوظ ترک کنند.

 

آزمایش آسپرین نعوظ

پس از اتمام آزمایش آسپرین نعوظ   ، مشخص شد که در گروه دریافت کننده آسپرین ، تعداد تماس های جنسی افزایش یافته است. درست است که در هر حالت اثر آسپرین در هر فردی متفاوت بود ، اما افزایش حداقل 30٪ بود. کسانی که دارونما دریافت کرده بودند هیچ تغییری در زندگی جنسی خود نداشتند.
 

حقایق مهم درباره آسپرین که همه باید بدانند

 
آسپرین

 

آسپرین به یک دارو ی روزمره تبدیل شده است که ما نمی دانیم در چه مواردی فایده دارد و در کجا مضر است. بیایید همه چیز را درباره آسپرین بدانیم.
 
-             در بعضی از عفونتهای ویروسی ، آسپرین منع مصرف دارد. این امر به ویژه در مورد کودکانی که ممکن است دارای سندرم ریه باشند ، عارضه ای که بر کبد و مغز تأثیر می گذارد ، صادق است و می تواند منجر به مرگ شود. بنابراین ،برای دانستن اینکه بیمار چه نوع عفونی دارد ، باید از خوردن آسپرین خودداری کرده و به پزشک مراجعه کنید.
- آسپرین خطر ابتلا به آسم را 10٪ کاهش می دهد. اما ، اگر فرد قبلاً از حملات آسم رنج می برد ، مصرف آسپرین توصیه نمی شود.
- با مصرف دو قرص آسپرین در هفته خطر ابتلا به بیماری پارکینسون در خانم ها 40 درصد کاهش می یابد. در عین حال ، این روش بر مردان تأثیر نمی گذارد.
- با مصرف منظم آسپرین ، خطر ابتلا به آلزایمر ، بدون در نظر گرفتن جنسیت ، 13 درصد کاهش می یابد.
- ترکیب آسپرین و ایبوپروفن مانع از سکته مغزی مجدد می شود.
- علاوه بر این ، آسپرین احتمال برخی بیماریهای آنکولوژیکی را کاهش می دهد ، از زنان باردار در برابر فشار خون محافظت می کند و در عین حال ، مصرف این دارو می تواند مشکلات جدی در معده ایجاد کند. علاوه بر این ، آسپرین در تعداد زیادی از داروها یافت می شود و دارای چندین نام تجاری است. توجه داشته باشید که چه دارو یا چه داروهایی مصرف می کنید.
 

20 هک زندگی با آسپرین 

آسپیرین

 

10 آگوست روز آسپرین در نظر گرفته می شود - یکی از اصلی ترین قرص های کیت کمک های اولیه ما. بیش از یک قرن است که پزشکان در حال مطالعه خواص آسپیرین هستند و مردم عادی کاربردهای جدید و جدیدتری برای آن پیدا می کنند. به افتخار تولد معجزه درمان ، ما در پنج موردی که پزشکان آن را تجویز می کنند و حدود 20 روش عامیانه  برای استفاده از آسپیرین برای اهداف دیگر صحبت می کنیم.

 

قهرمان امروز یک قرص کوچک سفید است که تبدیل به یکی از دارندگان رکورد در تولید و فروش در طول قرن گذشته (در سال 1949 در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بهترین فروش مسکن ). به احتمال زیاد ، این در بسته کمک های اولیه شما هم موجود است ، اما حتی اگر اینگونه نباشد ، محتویات آن - آسپیرین ، یا اسید استیل سالیسیلیک - احتمالاً در برخی از آماده سازی های پیچیده یافت می شود.

 

طرفداران آزمایش های خانگی به راحتی می توانند آن را در آنجا پیدا کنند: اگر محلول سولفات مس را روی یک قرص بریزید ، سبز می شود (و اگر ناگهان کلرید آهن (III) در خانه خود داشته باشید ، در واکنش با آن ، رنگ آن بنفش خواهد شد).

آسپرین چگونه کار می کند

همانطور که از نامش پیداست ، مولکول استیل سالیسیلیک اسید از دو قسمت تشکیل شده است - سالیسیلیک اسید و یک گروه استیل. تأثیر آسپیرین بر بدن با توانایی این مولکول در آویختن گروه استیل خود بر روی پروتئین های مختلف سلولی تأمین می شود. در نتیجه ، پروتئین های هدف شکل و در نتیجه فعالیت خود را تغییر می دهند.


بنابراین ، آسپرین موفق به جلوگیری از کار پروتئین سیکلواکسیژناز می شود که در بسیاری از سلولهای بدن وجود دارد و برای تبدیل لیپیدهای غشایی به سیگنالهای پریشانی ، اصطلاحاً واسطه های التهابی ، مورد نیاز است. هنگامی که بسیاری از این چربی های سیگنالینگ تغییر یافته در خون جمع می شوند ، سلول های دیگر شروع به واکنش به آنها می کنند و این منجر به لخته شدن خون ، فعال شدن ایمنی و ایجاد التهاب می شود. با تداخل در کار سیکلواکسیژناز ، آسپرین تولید واسطه های التهابی را متوقف می کند ، و "آرام می شود".

 

آسپیرینآسپرین چه کاری می تواند انجام دهد

آسپرین مسکن ، یعنی مسکن درد است . انتهای عصبی که سیگنال های درد را به مغز منتقل می کنند ، از جمله موارد دیگر ، به غلظت واسطه های التهابی در بافت واکنش می دهند. هر چه بیشتر باشد ، شدت سیگنال درد بیشتر می شود. با مهار تولید آنها ، آسپرین از این طریق از هیجان زدگی انتهای دردناک جلوگیری می کند.

علامت دیگری که آسپرین می تواند به راحتی از پس آن برآید تب است. درست مانند درد ، با جمع شدن واسطه های التهابی در خون ، تب افزایش می یابد ، بنابراین از آسپرین اغلب به عنوان ماده ضد تب استفاده می شود.

 

لیپیدهای سیگنالینگ علاوه بر سلول ها ، روی پلاکت ها نیز عمل می کنند (که به عبارت دقیق تر ، سلول نیستند). تحت عمل آنها ، پلاکت ها فعال می شوند ، بهم می چسبند و آبشار انعقاد خون را شروع می کنند. بنابراین ، از آسپرین به عنوان ضد انعقاد و رقیق کننده خون استفاده می شود ، به عنوان مثال در افراد مسن که خطر لخته شدن خون زیاد است.

 

از سن 50 سالگی ، به طور منظم با دوز کم حتی برای افراد سالم تجویز می شود. نشان داده شده است که این پیشگیری خطر حمله قلبی ، سکته مغزی و تصلب شرایین را کاهش می دهد.... با این حال ، برای افرادی که از خونریزی رنج می برند ، آسپرین خطرناک است - در صورت مصرف ، احتمال توقف خون حتی کمتر می شود. بنابراین ، به کسی که از هموفیلی رنج می برد ، به هیچ وجه نباید آسپرین بدهند - این دارو می تواند کشنده باشد.

 

اغلب رقیق کردن خون در دوران بارداری مهم است. با افزایش فعالیت پلاکت های مادر یا پاسخ ایمنی او به جنین ، پره اکلامپسی ایجاد می شود - وضعیتی که فشار آنقدر زیاد است که زندگی کودک و مادر را تهدید می کند. پزشکان هنوز برای اثر آسپرین بحث می کنند، در سندرم ری اغلب در کودکان و نوجوانان کبد و مغز تحت تأثیر قرار می گیرند ، که می تواند منجر به مرگ شود. بنابراین ، پزشکان توصیه می کنند از مصرف آسپرین حداقل تا 16 سالگی خودداری کنند.

 

اما شگفت آورترین اثر آسپرین پیشگیری از سرطان است . مشخص شد که افرادی که برای مدت طولانی دوز کم آسپرین مصرف می کنند ، به دلایل مختلف ، احتمال تشکیل تومور را کاهش می دهند . این مورد برای همه انواع تومورها نشان داده نشده است ، اما تقریباً در هر صورت ، آسپرین تعداد متاستازها را کاهش می دهد و شانس زنده ماندن بیمار را افزایش می دهد.


با این حال ، این دلیل نمی شود که آسپرین را بدون نشانه های خاص مصرف کنید. علاوه بر این واقعیت که باعث خونریزی ، رقیق شدن خون می شود ، فعالیت سلول های دستگاه گوارش را نیز سرکوب می کند ، که اغلب باعث ایجاد ورم معده و بیماری زخم معده می شود.

آسپیرین

 

20 هک زندگی با آسپرین

اما این ویژگی های معجزه گر آسپرین را خسته نمی کند. به نظر می رسد که مردم اغلب نسبت به پزشکان کنجکاو و مبتکرتر هستند - ما 20 روش جایگزین برای استفاده از استیل سالیسیلیک اسید پیدا کردیم . بنابراین ، اگر به توصیه های رایج اعتقاد دارید ، شما می توانید از آن استفاده کنید:

 

- آسپرین با آکنه مبارزه کنید.
-با  آسپرین خارش حاصل از گزش حشرات را برطرف کنید.
- خماری را با  آسپرین برطرف کنید.
در اینجا ، ظاهرا ، از خواص ضد التهابی آسپرین استفاده می شود.

- شوره سر را با  آسپرین درمان کنید.
- با  آسپرین از خاک در برابر آفات محافظت کنید.
- ماندگاری گلها رابا  آسپرین  افزایش دهید ("برای بیشتر نگه داشتن آنها").
- ظاهراً ، آسپرین عمل ضد میکروبی برای خیارشور دارد.

- با  آسپرین پوست را از سلولهای مرده پاک کنید.
- سر موهایی که داخل پوست مانده را با  آسپرین خارج کنید.
- پس از اصلاح پوست را با  آسپرین نرم کنید.
- با  آسپرین ناخن ها را تقویت کنید.
- از شر میخچه و پینه با  آسپرین خلاص شوید.
به نظر می رسد آسپرین در اینجا دقیقاً مانند نمک معمولی کار می کند.

- برای شستشوی اثر عرق بدن روی لباس از با  آسپرین استفاده کنید.

- رفع انسداد لوله ها با  آسپرین.
- از موهای رنگ شده در برابر سفید کننده استخر با  آسپرین محافظت کنید.
- لکه ها را از روی لباس با  آسپرین پاک کنید.
- هنگام جوش دادن فیلم اکسید را از فلزات با  آسپرین پاک کنید.
- و در این موارد می توان آن را به راحتی با اسید دیگری (معمولاً سیتریک) جایگزین کرد.

- باتری را دوباره شارژ کنید (مثلاً در اتومبیل).مانند هر الکترولیت دیگری عمل می کند.


حال می توان حدس زد که دلیل محبوبیت زیاد آسپیرین در بین مردم چیست. احتمالاً مقیاس تولید آن را به یکی از مقرون به صرفه ترین مواد شیمیایی هم تراز با همان اسید سیتریک تبدیل کرده است. اما همچنین می توان فرض کرد که اعتقاد مردم به یک قرص جادویی که از هر گونه بیماری نجات می یابد به استفاده از آن در خانوارها نیز سرایت کرده است: از آنجا که وی با موفقیت رگ های خونی را از لخته های خون پاک می کند ، پس احتمالاً به رفع انسداد لوله اهمیت می دهد!

 

آسپیرین

 

آنچه آسپرین نمی تواند انجام دهد

مانند هر قهرمان ، خصوصیات اسطوره ای نیز به آسپرین نسبت داده می شود ، که متأسفانه ، آسپرین این ویژگی را ندارد. بنابراین ، با کمک آسپرین ، نمی توانید:

- در برابر بارداری محافظت کنید.
به نظر می رسد این روش پیشگیری از بارداری نوعی پیشگیری از بارداری با اسید سیتریک است. عقیده ای وجود دارد که شستن واژن با اسید سیتریک پس از مقاربت منجر به اسیدی شدن شدید محیط و مرگ اسپرم می شود. با این حال ، تمرین نشان می دهد که اثربخشی این روش کم است. در این حالت ، یک قرص آسپرین حتی از اسید سیتریک بدتر عمل می کند ، زیرا اثر مخربی بر روی مخاط واژن دارد و باعث آسیب آن می شود. و در برابر اسپرم هایی که توانسته اند به عمق نفوذ کنند ،  آسپرین ناتوان است.

- حالت هوشیاری را تغییر دهید.
در فرهنگ جوانان قرن 20 این باور وجود داشت که ترکیب آسپرین و کوکاکولا می تواند غیر منتظره ترین اثرات را به همراه داشته باشد. گزینه های زیادی برای این داستان فولکلور وجود داشت: اعتقاد بر این بود که چنین ترکیبی به عنوان یک قارچ کش عمل می کند ، باعث سرخوشی و مسمومیت می شود ، یا حتی می تواند یک نفر را درجا بکشد. گفته شده است ، برای مثال، که هر کالج آمریکایی نسخه خود را از داستان داشت. شاید این به این دلیل بود که نوجوانان احساسات شدیدی را می خواهند و چه چیزی بهتر از قرص جادویی که بیشتر بزرگسالان می خورند؟

 

با این حال ، داروی فوق العاده در اینجا نیز معجزه نمی کند. حتی ریچارد فاینمن بزرگ آزمایشگر  ، در مورد این موضوع تحقیق کرد و این چیزی است که وی بدست آورد: "... کسی استدلال کرد که اگر آسپرین و کوکاکولا بخورید ، بلافاصله در ضعف قرار خواهید گرفت. من به آنها گفتم که این یک مزخرف محض است و به آنها پیشنهاد کردم که آسپرین و کوکاکولا را با هم بنوشند. سپس آنها در مورد این که آیا قبل از کوکاکولا ، بلافاصله یا با هم آسپرین بنوشند بحث کردند. سپس شش آسپرین و سه لیوان کوکاکولا یکی پس از دیگری نوشیدم. ابتدا دو آسپرین گرفتم و آن را با یک لیوان کوکاکولا نوشیدم ، سپس دو قرص را در یک لیوان حل کردیم و آن را نوشیدم و در آخر یک لیوان کوکاکولا و دو قرص آسپرین نوشیدم. و هر بار ، این نادان ها در اطراف من ایستاده بودند و منتظر بودند که مانع سقوط من شوند ،  اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

 

همانطور که مشخص شد ، ترکیب آسپرین و کوکاکولا به هیچ وجه کشنده نیست. علاوه بر این ، ماده اصلی فعال کولا - کافئین است. کافئین اثر استیل سالیسیلیک اسید را افزایش می دهد و در کنار هم به طور موثرتری با درد مقابله می کنند.

آزمایشات مربوط به آسپرین ادامه دارد و این احتمال وجود دارد که به زودی با خواص جدید داروی معجزه گر و امکانات غیرمنتظره استفاده از آن آشنا شویم. شماچگونه از آسپرین استفاده می کنید؟

نظرات

۱۴۰۰/۱۰/۲۳با عرض سلام.دکتر بدلیل چسبندگی اسپرم برام قرص آسپرین و دگزامتازون داده.تازگیا دچار زود انزالی شدم.این از مصرف داروها میتونه باشه یانه؟

۱۴۰۰/۱۰/۲۸با سلام. از پزشک یا داروساز خود بپرسید اما انزال زودرس با اثر هیچ دارویی ارتباطی ندارد. اما دگزامتازون با رقیق کننده های خون مانند آسپرین تداخل دارند. در یک زمان مصرف نکنید . بین مصرف فاصله بیندازید. از عوارض جانبی نادر دگزامتازون هیجان بیش از حد و احساس سرخوشی است مقاله "عوارض قرص دگزامتازون" را در این سایت بخوانید.............زود انزالی یکی از علائم شایع اختلال عملکرد جنسی در مردان........ زود انزالی یک مشکل مردانه است که به طور دوره ای در 15 تا 20 درصد از مردان رخ می دهد. مرزهای بین هنجار و آسیب شناسی زمان آمیزش جنسی مطلق نیست و از نظر فرهنگی تعیین می شود........... انزال زودرس زمانی اتفاق می‌افتد که حتی با حداقل تحریک جنسی، انزال زودرس اتفاق می‌افتد و شریک زمانی برای لذت بردن ندارد و در نتیجه تنش و درگیری در ارتباط با شریک زندگی ایجاد می‌شود........... مردان احساس ناامیدی، عدم باور به قدرت خود را تجربه می کنند. اما ممکن است برای مدت طولانی انگیزه ای برای مراجعه به متخصص وجود نداشته باشد و این اختلال مفهومی مزمن پیدا کند. مردان این مشکل را کنار می گذارند و زنان ممکن است علاقه خود را به رابطه جنسی از دست بدهند، و اگر مردی شروع به کنترل خود کند، انزال خود را کنترل کند، ممکن است به تدریج اختلال نعوظ رخ دهد......... تعداد زیادی از علل روان‌زای انزال زودرس را می‌توان شناسایی کرد: ویژگی‌های شخصیتی مزاحم، آمیزش جنسی کم، انتخاب‌پذیری، فضای عجله و غیره. برای رد علل ارگانیک، مطالعه سونوگرافی پروستات، مشورت با متخصص اورولوژی، متخصص مغز و اعصاب و تشخیص شخصیت ضروری است. تشخیص زود انزالی......... انزال زودرس یکی از شایع ترین مشکلات مردان است. حدود 25 درصد از مردان درجاتی از مشکل را در تلاش برای کنترل انزال تجربه می کنند. 35 درصد از مردان گزارش می دهند که خیلی زود به ارگاسم می رسند و دوست دارند زمان مقاربت را طولانی تر کنند. تا به امروز، هیچ تعریف پذیرفته شده ای از انزال زودرس وجود ندارد. مرز بین هنجار و آسیب شناسی مشروط است و از جمله با عوامل فرهنگی تعیین می شود....... طبق نظر ثابت شده، اختلالات جنسی را باید در مواردی در نظر گرفت که حتی با حداقل تحریک، مرد بلافاصله انزال می‌کند و کاملاً قادر به کنترل فرآیند انزال نیست و در نتیجه رضایت همسر را دریافت نمی‌کند. ناامیدی و نارضایتی بوجود می آید......... معیارهای تشخیصی برای انزال زودرس ساده است: انزال با کوچکترین تحریک جنسی قبل از ورود آلت تناسلی، در حین یا بلافاصله پس از دخول رخ می دهد و در نتیجه در برقراری ارتباط با شریک جنسی مشکل ایجاد می کند. "انزال زودرس با اثر هیچ دارویی ارتباط ندارد." با توجه به اینکه مردان همیشه ارگاسم را تجربه می کنند، حتی با وجود علائم زود انزالی، برای مدت طولانی، ممکن است به دنبال کمک نباشند، اگرچه دچار تنش و شک به خود می شوند. در چنین شرایطی، شرکای آنها بیشتر متضرر می شوند، درگیری ها و ادعاهای متقابل به تدریج انباشته می شود......... در مقابل این پس زمینه، اختلالات جنسی ثانویه در زنان ممکن است رخ دهد - سردی جنسی، انزجار جنسی و آنورگاسمی . هنگامی که مردی از مشکل آگاه است، به نظر یا انتقاد شریک زندگی خود گوش می دهد و شروع به کنترل آگاهانه انزال می کند، بسیار مضطرب، پرتنش و از رابطه جنسی دور می شود. در نتیجه، مشکلاتی در نعوظ وجود دارد، تقویت دایره باطل به تدریج منجر به شکل گیری سندرم انتظار اضطرابی از شکست می شود........... اگر مردی بتواند انزال و زمان رابطه جنسی را کنترل کند، عزت نفس او افزایش می یابد، احساس اعتماد به نفس بیشتری می کند و تجربیات واضح تری را در رابطه جنسی تجربه می کند......... انزال زودرس می تواند به دلایل روانشناختی ایجاد شود - مقاربت جنسی نادر، پرهیز طولانی مدت، با تحریک پذیری قوی در نوجوانی، اضطراب و ترس در طول مقاربت مرتبط با عوامل خارجی، ترس از عدم رضایت شریک زندگی، مشکلات روابط زناشویی........ گاهی اوقات یک مرد به سادگی عادت دارد که به طور خاص مقاربت جنسی را سریعتر انجام دهد، زیرا شرایط صمیمیت نامطلوب است، یا خود شریک زندگی او می خواهد به سرعت به این روند "ناخوشایند" برای او پایان دهد. در موقعیت های دیگر، ممکن است شریک جنسی بسیار جذاب باشد، در حین مقاربت بسیار فعال باشد، به همین دلیل مرد کنترل خود را از دست می دهد، بیش از حد هیجان زده می شود و خیلی سریع انزال می کند........... بدون شک، نمی توان علل ارگانیک انزال زودرس - بیماری پروستات، اختلال عملکرد مغز، آسیب مغزی تروماتیک، آسیب شناسی پری ناتال را نادیده گرفت. اگر انزال ماهیتی روان‌زا داشته باشد، ویژگی‌های متمایز خود را دارد که در یک معاینه جنسی در یک قرار ملاقات با یک متخصص جنسی، روان‌درمانگر مشخص می‌شود. در طول معاینه، معاینه عصبی مهم است، حذف یک فرآیند التهابی دستگاه ادراری تناسلی، از جمله پروستاتیت، سونوگرافی پروستات، تشخیص روانی، با توجه به نشانه های CT، MRI.........3 در برخی موارد، انزال زودرس خود به خود از بین می رود، بدون درمان خاصی، تنها باید مصرف الکل، تنباکو یا هر نوع داروی غیرقانونی را متوقف کرد. پس از مدت کوتاهی، توانایی مرد برای کنترل انزال بازیابی می شود.......... علاوه بر این، کاندوم معمولی یک درمان خوب است. هنگام استفاده از آن، حساسیت آلت تناسلی کاهش می یابد، به این معنی که وضوح احساسات کاهش می یابد، که از انزال زودرس جلوگیری می کند. یا می توانید از موقعیت های خاصی در حین عمل استفاده کنید، مثلاً وقتی مردی به پشت دراز می کشد....... روش های روان درمانی به طور گسترده ای در درمان استفاده می شود. در نتیجه اضطراب در مورد شروع زود انزالی کاهش می یابد. یک مرد، در روند درمان، امکان کنترل فیزیکی تحریک را دوباره به دست می آورد........ روش‌های زیادی وجود دارد که به مردان کمک می‌کند با افزایش مدت زمان رابطه جنسی، زندگی جنسی طبیعی خود را بازگردانند. اما همه آنها بسیار فردی هستند، بنابراین پزشک درمان مناسب را در یک قرار ملاقات شخصی توصیه می کند...........

۱۴۰۰/۱۰/۲۸با سلام...... مهم! اطلاعات مقاله را نمی توان برای خود تشخیصی و خوددرمانی استفاده کرد! فقط یک پزشک می تواند معاینات لازم را تجویز کند، تشخیص دهد و یک برنامه درمانی برای مشاوره تهیه کند!

۱۴۰۰/۱۰/۲۸آگلوتیناسیون اسپرم ///چسبندگی اسپرم/// وجود آگلوتیناسیون یکی از نشانه های فاکتورهای ایمنی ناباروری است و نشانه ای برای آزمایش آنتی بادی ضد اسپرم است......... آگلوتیناسیون اسپرم چیست؟........... به طور معمول، اسپرماتوزواها، زمانی که وارد اندام تناسلی زن می شوند، یکدیگر را دفع می کنند و یکی یکی به جلو حرکت می کنند (نورموزواسپرمی). آگلوتیناسیون عبارت است از چسبیدن اسپرم‌های منفرد به یکدیگر یا به اجزای دیگراز جمله سلول های اپیتلیال ، بقایای سلول های مرده و یا موکوس که در نتیجه توانایی حرکت خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند تخمک را بارور کنند........ انواع آگلوتیناسیون......... در آگلوتیناسیون واقعی اسپرم ها خود ساختار نامنظمی دارند و به هم می چسبند. آگلوتیناسیون غیر اختصاصی (تراکم فیزیولوژیکی). اسپرم ها ساختار و خواص طبیعی دارند، اما با مایع منی به هم می چسبند. اسپرم ها فعال هستند، اما تحرک آنها کاهش می یابد. آگلوتیناسیون مخلوط ترکیبی از دو عامل قبلی. نادر است و باعث شکل شدیدتری از ناباروری می شود.......... علل آگلوتیناسیون....... آگلوتیناسیون با تجمع اجسام ضد اسپرم خاص (ASAT) رخ می دهد - سلول هایی که ایمنی مرد در پاسخ به ظاهر سلول های زایای مردانه تولید می کند. این سلول ها همیشه در خون تولید می شوند، اما به طور معمول غدد جنسی و محتویات آنها از سیستم گردش خون بدن جدا می شود. خون و منی به طور جداگانه گردش می کنند. علاوه بر این، سلول‌های سرتولی(یکی از مهم‌ترین سلول‌های بیضه در انسان)خاصی وجود دارند که اسپرم‌ها را از قبل در داخل بیضه‌ها می‌پوشانند و از آن‌ها در برابر آنتی‌بادی‌ها و سایر آسیب‌ها محافظت می‌کنند و از ذخیره طولانی‌ مدت در بیضه‌ها و فعالیت خوب اطمینان می‌دهند. بنابراین، معمولاً اسپرم ها از ASAT رنج نمی برند. اگر سلول های سرتولی به دلایلی خوب کار نکنند، یک واکنش خود ایمنی شروع می شود - بدن مرد شروع به مبارزه با اسپرم خود می کند. ASAT وارد بیضه ها می شود و غشای اسپرم ها را مختل می کند و در نتیجه آنها به هم می چسبند......... چه عامل خطری می تواند باشد؟....... آسیب به بیضه ها که در آن خونریزی در آنها وجود دارد. بیماری های عفونی ناحیه تناسلی، که در آن عملکرد سلول های سرتولی مختل می شود. نارسایی هورمونی (کاهش شدید سطح تستوسترون)؛ تشدید واکنش های خود ایمنی؛ رکود و افزایش تراکم اسپرم در نقض انزال و بسیاری از آسیب شناسی های دیگر......... تشخیص آگلوتیناسیون........... آگلوتیناسیون یک بیماری بدن نیست، بلکه یک بیماری اسپرم است، بنابراین بدون علامت است. برای تشخیص آگلوتیناسیون، یک مرد تحت دو آزمایش قرار می گیرد: اسپرموگرام یک مطالعه آزمایشگاهی اسپرم است که از جمله میزان چگالی و چسبندگی، ویسکوزیته، رنگ، حجم و سایر مشخصات آن را نشان می دهد. تست MAR - تعداد اسپرم‌های فعال را نشان می‌دهد که روی سطح آن هیچ ASAT وجود ندارد، یعنی درصد اسپرم‌هایی که می‌توانند تخمک را بارور کنند. اگر آگلوتیناسیون تشخیص داده شود، متخصص تولید مثل یا آندرولوژیست معاینات اضافی را تجویز می کند که به تعیین علت وقوع آن کمک می کند........ درمان آگلوتیناسیون بستگی به این دارد که چه چیزی باعث آگلوتیناسیون می شود. درمان ها می توانند آنتی بیوتیک ها (برای التهاب)، هورمون درمانی و سایر درمان ها باشند. اگر فرآیندهایی که باعث آگلوتیناسیون شده اند را نتوان حذف کرد، ممکن است پزشک توصیه کند که زوجین به IVF (لقاح آزمایشگاهی ("مصنوعی") لقاح یک تخمک و رشد جنین برای چند روز در خارج از بدن زن - در "لوله آزمایش" (in vitro) است. ) و ICSI (ورود یک اسپرم به سیتوپلاسم تخمک)متوسل شوند.

در ادامه بخوانید...