خواص و عوارض جینسینگ

خواص جینسینگ

 

جینسینگ چیست؟

جینسینگ یکی از یازده نوع مختلف گیاهان چند ساله کوتاه با رشد آهسته با ریشه های گوشتی است. اعتقاد بر این است که جینسینگ، سلامت طبیعی را بازگردانده و حفظ می کند و به یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی در جهان امروز تبدیل شده است. گیاه جینسینگ به گیاه جوانی، نوش دارو،در عربی به جنسه و جنسا و در فرانسه و انگلیسی Ginseng و Asiatic ginsengو chinese ginseng نامیده می شود. 
گیاهان از یک ریشه روشن رنگ چنگال مانند، یک ساقه نسبتا طولانی و برگ های سبز به شکل بیضی تشکیل شده است.


داروی گیاهی جینسینگ و جیبه طور سنتی برای کمک به تعدادی از بیماری های پزشکی مصرف شده است که در زیر مورد بحث قرار می گیرد. با این حال، به عنوان یک نکته احتیاطی، تحقیق علمی کمی برای حمایت از چگونگی کارایی جینسینگ در این موارد وجود دارد.
اعتقاد بر این است که هر دو جینسینگ آمریکایی (Panax quinquefolius, L.) و آسیایی (P. Ginseng) انرژی را تقویت، سطح قند خون و کلسترول را کاهش، استرس را کاهش، آرامش را ارتقا، دیابت را درمان و ناتوانی جنسی در مردان را درمان می کنند.
لازم به ذکر است که جینسینگ سیبری (Eleutherococcus senticosis) یک جینسینگ واقعی نیست و به جنس "Panax" تعلق ندارد. متعلق به خانواده عشقه ایان گیاهان است، اما مصرف کنندگان باید آگاه باشند که همان جینسینگ آمریکایی یا آسیایی نیست.

 

خواص جینسینگ

خواص و عوارض جینسینگ


جینسینگ یکی از رایج ترین مکمل های گیاهی است.
به طور سنتی، جینسینگ برای درمان تعدادی از بیماری های مختلف استفاده شده است.
با این حال، باید توجه داشت که خواص درمانی جینسینگ اغلب توسط دانشمندان غربی و کارشناسان بهداشت حرفه ای به دلیل پژوهش های اندک "با کیفیت بالا" که اثربخشی واقعی آن در پزشکی را تعیین کند، زیر سوال می رود.
خواص درمانی جینسینگ 

انرژی زا

از خواص شگفت انگیز جینسینگ می توان به تحریک فعالیت جسمی و روانی در میان افرادی که ضعف و خستگی دارند، اشاره کرد. مطالعه کلینیک مایو نشان داد که جینسینگ در کمک به بیماران مبتلا به سرطان با خستگی نتایج خوبی را نشان داد.

عملکرد شناختی جینسینگ

جینسینگ ممکن است توانایی تفکر و شناخت را بهبود بخشد. پژوهش منتشرشده در کتابخانه کوکران، انجام شده در دانشکده پزشکی دانشگاه نانتونگ چین، بررسی کرد که آیا این ادعا صحیح است یا خیر.
سرنویسنده، جین سانگ گینگ، پزشک، گفت که با توجه به نتایج مطالعه، "جینسینگ به نظر می رسد اثرات مفیدی بر روی شناخت، رفتار و کیفیت زندگی داشته باشد." با این حال، نویسندگان این بررسی هشدار دادند که علیرغم برخی از یافته های مثبت، مطالعات موجود در بررسی سیستماتیک،یک مورد "قانع کننده" برای اثربخشی جینسینگ به عنوان تقویتگر شناختی را نیافزودند.
در اظهار نظر درمورد این مطالعه، ریچارد براون، پزشک، استادیار روانپزشکی بالینی در دانشگاه کلمبیا، گفت: "این یک بررسی بسیار دقیق بود اما با بسیاری از گیاهان دارویی و درمانی های چینی، در حالی که جینسینگ توسط میلیون ها نفر استفاده شده است، اما مطالعات دقیق فراوانی وجود ندارد".
مطالعه دیگر، منتشرشده در مجله علوم لبنیات،برای طریقه مصرف جینسینگ در لبنیات بررسی کرد که آیا گنجاندن پودر جینسینگ آمریکایی در مواد غذایی امکان پذیر است یا خیر. محققان، شیر غنی شده با جینسینگ با سطوح کافی جینسینگ را برای بهبود عملکرد شناختی توسعه دادند.حدود ۱ تا ۳ گرم پودر جینسینگ یا ریشه جینسینگ را بصورت  چایی دم کنید و روزانه استفاده کنید و یا یک قطعه از ریشه جینسینگ به اندازه یک سکه را می توانید با عسل میل کنید.

 

جینسینگ

اثرات ضد التهابی جینسینگ

جینسینگ هفت ترکیب، جین سنوزید، داردکه ممکن است با توجه به نتایج آزمایش هایی که در مجله Translational Medicine منتشر شدند، اثرات سرکوب کننده ایمنی داشته باشد.
آلن لاو، که رهبر مطالعه بود، گفت که "نقش ضد التهابی جینسینگ ممکن است به دلیل اثرات ترکیبی این جین سنوزید ها باشد که سطوح مختلف فعالیت ایمنی را مورد هدف قرار داده، و بنابراین به اعمال متنوع جینسینگ در انسان کمک می کند".

جینسینگ پیشگیری از سرطان

ممکن است موادی در جینسینگ وجود داشته باشد که دارای خواص ضد سرطان هستند. چند مطالعه جمعیتی در آسیا، مصرف گیاه دارویی را به کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط دانسته اند. 1
محققان مرکز سرطان واندربیلت-اینگرام دریافتند که جینسینگ، بقا و کیفیت زندگی پس از تشخیص سرطان پستان را بهبود داده است.
انجمن سرطان آمریکا گفت که "به آزمایش های بالینی هنوز هم برای تعیین اثربخشی آن در افراد مورد نیاز است."

جینسینگ اختلال در نعوظ

مردان ممکن است جینسینگ را برای درمان اختلال نعوظ مصرف کنند. یک مطالعه کره ای در سال 2002 نشان داد که 60 درصد مردانی که جینسینگ را مصرف کردند، متوجه بهبود نشانه های خود شدند. علاوه بر این، پژوهش منتشر شده در مجله انگلیسی فارماکولوژی بالینی، "شواهد مربوط به اثربخشی جینسینگ قرمز در درمان اختلال نعوظ" را ارائه کرد.

 

عوارض جینسینگ

جینسینگ

اگرچه مصرف جینسینگ به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما عوارض جینسینگ  چه بصورت  عوارض شربت جینسینگ  ،  عوارض جینسینگ قرمز و یا  عوارض کپسول جنسینگ  در زیر گزارش شده است:
• سردرد
• افزایش ضربان قلب
•حالت تهوع
• بی قراری
• مشکل در خواب.
زنان همچنین ممکن است سینه متورم و خونریزی از واژن را تجربه کنند.

 

خواص دارویی جینسینگ

 

عمل تحریک کننده

جینسینگ عملکرد جسمی و روحی را افزایش می دهد. نشان داده شده است که یک محرک طبیعی ایمن ، م ،ثر و طبیعی است که با کافئین و آمفتامین ها رقابت می کند. با این حال ، خفیف است و بنابراین بیش از حد تحریک نمی کند. 

محرک سیستم ایمنی

به لطف جینسینگ ، کار همه سیستم های بدن عادی می شود ، به ویژه عملکرد محافظ آن. جینسینگ ایمنی بدن را افزایش می دهد. پزشکان در دوره پاییز و زمستان برای پیشگیری از سرماخوردگی توصیه می کنند.

اثر تقویت کننده

مفهوم شرقی سنتی جینسینگ یک مقوی طولانی مدت است. در کشورهایی که پزشکان هنگام بهبودی مزد می گیرند ، جینسنگ تقریباً در هر داروی طبیعی با خواص تقویت کننده سیستم ایمنی وجود دارد.

عمل تقویت کننده

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که جینسینگ وضعیت عمومی بیماران را بهبود می بخشد. پزشکان برای تسکین استرس ، بهبود خلق و خو و خواب به افراد در هر سنی توصیه می کنند. 

ضد استرس

جینسینگ به بدن کمک می کند تا با انواع استرس ها سازگار شود.

سیستم قلبی عروقی

مطالعات بالینی نشان داده است که جینسینگ گردش خون را بهبود می بخشد و چسبندگی پلاکت ها را کاهش می دهد. متخصصان تغذیه چینی توصیه می کنند که جینسینگ را در رژیم غذایی افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار دهند.

قند خون

مطالعات بالینی اثر عادی سازی جینسینگ بر سطح قند خون را نشان داده است. پزشکان توصیه می کنند از آن به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی سلامتی برای دیابت استفاده کنید.

عمل آنتی اکسیدانی

 

تا به امروز ، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که جینسنگ قرمز دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. این باعث می شود جینسنگ در پیشگیری از بسیاری از بیماری های ناشی از اثرات رادیکال های آزاد ضروری باشد.

سلامت جنسی

جینسینگ سلامت کلی فرد و همچنین عملکرد جسمی و جنسی را بهبود می بخشد. با این حال ، نمی توان آن را یک داروی جنسی در نظر گرفت.

طول عمر

اثرات جینسینگ تجمعی است. با استفاده منظم ، جینسینگ نه تنها تأثیر مثبتی بر سلامت و تن دارد ، بلکه باعث افزایش طول عمر می شود.

ضد سرطان تعداد زیادی از محققان ، با مطالعه خواص جینسینگ ، دریافتند که می تواند اندازه تومورها را کاهش دهد. 

 

عوارض جیسینگ   و تداخل دارویی جینسینگ

 

تداخل دارویی جینسینگ

پزشکان، مصرف جینسینگ همراه با طبقه ای از داروهای ضد افسردگی به نام مهارکننده های مونوآمین اکسیداز (MAOI) را توصیه نمی کنند، زیرا می تواند سبب حملات جنون و لرزش شود.
از  عوارض داروی جینسینگ   می تواند اثرات فشار خون و داروهای قلبی، از جمله مسدود کننده های کانال کلسیم مانند نیفدیپین (Procardia®) را تغییر دهد. هرگز جینسینگ را با داروهای قلبی بدون مشورت با دکتر خود به صورت ترکیبی مصرف نکنید.
علاوه بر این،  از  عوارض جنسینگ  می تواند خطر خونریزی را زمانی افزایش دهد که با داروهای موثر بر لخته خون (مانند وارفارین یا آسپرین) با توجه به جامعه سرطان آمریکا مصرف شود. در صورت مصرف هرگونه دارو برای مصرف جینسینگ با پزشک خود مشورت کنید.

 

علائم اوردوز جینسینگ

جینسینگ

 

عوارض کپسول جینسینگ

مصرف بیش از حد (اووردوز) جینسینگ

• تحریک پذیری
•تاری دید
• ادم
• اسهال
•خون ریزی
• بی قراری
• تحریک
• سرگیجه
•دهان خشک.
علائم اووردوز شدید جینسینگ عبارتند از:
• کاهش ضربان قلب
•استفراغ
•حالت تهوع
• تشنج
• هذیان
• تشنج.
افرادی که هر یک از علائم ذکر شده در بالا را تجربه کرده اند، باید مصرف جینسینگ  را متوقف کرده و فورا به دنبال مراقبت پزشکی باشند.

 

تاریخچه جینسینگ

جینسینگ

کلمه جینسینگ از واژه چینی "rénshen" می آید، که در واقع به "ریشه مرد" ترجمه می شود. اعتقاد بر این است که علت این نام این است که ریشه گیاه شبیه پاهای یک مرد است.
چین
بیش از پنج هزار سال پیش، در کوه های منچوری چین، Panax ginseng معمولا برای قدرت های جوان کننده استفاده می شد.
گیاهان دارویی به عنوان نماد هماهنگی الهی در نظر گرفته می شدند و شکل انسانی آن بسیار مطلوب بود.
Panax Ginseng در کوه های منچوری به طور وحشی رشد می کرد.
فواید جینسینگ در ابتدا در طول سلسله لیانگ چین (220-589 م) ثبت شد.
در افسانه های چینی آمده است که امپراتوران اولیه تز آن به عنوان درمان همه بیماری ها استفاده می کردند و نه تنها آن را مصرف کرده، بلکه آن را در صابون ها، لوسیون ها و کرم ها استفاده می نمودند.
در قرن سوم پس از میلاد، تقاضای جینسینگ از چین برای تجارت بزرگ بین المللی گیاهان دارویی از سایر نقاط جهان در ازای ابریشم و غیره به شدت افزایش یافت.
آمریکای شمالی
در سال 1716، یک کشیش مسیحی در کانادا شنید که جینسینگ بسیار در چین مورد تقاضاست، لذا او به دنبال گیاهان دارویی در مناطق فرانسوی کانادا، سازگار با محیط زیست منچوری، می گشت.
پس از سه ماه جستجو، او بالاخره گیاه دارویی را یافت که تقریبا با جینسینگ آسیایی در نزدیکی شهر مونترال یکسان بود. گیاه دارویی که او یافت، به عنوان جینسینگ آمریکایی شناخته شد.
پس از کشف جینسینگ آمریکایی، گیاه شناسان و عطاران دریافتند که آن در سراسر جنگل های برگریز شرق ایالات متحده شایع بود. صادرات جینسینگ از امریکای شمالی به چین شروع به گسترش فراوان کرد.
با این حال، گیاهان دارویی در اواسط دهه 1970 بیش از حد برداشت شدند و به زودی گونه های در معرض خطر در نظر گرفته شدند.
از آنجا که کشاورزان شروع به کاشت گیاهان دارویی حساس در دهه 1970 کردند، تجارت جینسینگ آمریکایی به طور پیوسته در حال رشد بود.
در حال حاضر، ایالت ویسکانسین، به ویژه ماراتن شهرستان، تولید نزدیک به 95 درصد از جینسینگ آمریکایی است. شاخ و برگ گیاهان نیز به طور گسترده در استان انتاریو، کانادا افزایش یافته است.

 

سوال و جواب هایی در باره جینسینگ

جینسینگ

چرا مردم جینسنگ را مصرف می کنند

جینسنگ به طور سنتی برای تعدادی از بیماری های پزشکی استفاده می شود. با این حال، مزایای آن برای بسیاری از آنها به طور جدی بررسی نشده است.
دو نوع اصلی از جینسنگ وجود دارد: جینسنگ آسیایی یا کره ای (Panax ginseng) و جینسنگ آمریکایی (Panax quinquefolius). مطالعات نشان داده اند که انواع مختلف مزایای متفاوتی دارند. در طب سنتی چین، جینسنگ آمریکایی، کمتر تحریک کننده تر از انواع آسیایی در نظر گرفته می شود.
اگرچه بسیاری از گیاهان طبی دیگر، جینسنگ نامیده می شوند، مانند الِئوتِرو یا جینسنگ سیبری، که حاوی ماده فعال جین سنوزید نیست.
برخی مطالعات نشان داده اند که جینسنگ ممکن است سیستم ایمنی را تقویت کند. شواهدی وجود دارد که یک نوع خاص از عصاره جینسنگ آمریکایی ممکن است تعداد و شدت سرماخوردگی در بزرگسالان را کاهش دهد.
مطالعات مختلف در مردم نیز نشان داده که جینسنگ ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد.
برخی از شواهد اولیه وجود دارد که جینسنگ ممکن است به طور موقت - و متوسطی - تمرکز و یادگیری را بهبود بخشد. در برخی از مطالعات عملکرد ذهنی، جینسنگ با ژینکو ترکیب شده است. در حالی که این مطالعات جالب هستند، اما بسیاری از کارشناسان می گویند که به شواهد بیشتری نیاز داریم.
جینسنگ همچنین به عنوان راهی برای بهبود خلق و خو و افزایش استقامت و همچنین درمان سرطان، بیماری های قلبی، خستگی، اختلال در نعوظ، هپاتیت C، فشار خون بالا، علائم یائسگی و دیگر بیماری ها مطالعه شده است. در حالی که برخی از این کاربردها امیدوار کننده هستند، اما شواهد قطعی نیست.

چقدر جینسنگ باید مصرف کنید

دوزهای استاندارد جینسنگ برای هر نوع بیماری مشخص نشده اند. کیفیت و مواد تشکیل دهنده فعال در مکمل ها ممکن است به طور گسترده ای از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت باشد. این امر باعث می شود ایجاد دوز استاندارد بسیار دشوار باشد.
همیشه جینسنگ را از یک شرکت شناخته شده خریداری کنید. از آنجا که ریشه گران قیمتی است، خطری وجود است که تولید کنندگان بدنام ممکن جینسنگ تقلبی را به فروش برساننند و یا مقدار کمتر از آگهی را در بطری بگنجانند.

آیا می توانید جینسنگ را به طور طبیعی از مواد غذایی دریافت کنید

هیچ منبع غذایی طبیعی از جینسنگ وجود ندارد. جینسنگ گاهی اوقات به نوشیدنی ها و مواد غذایی انرژی زا اضافه می شود.

عوارض جینسینگ چیست

عوارض قرص جینسینگ

•  عوارض جينسينگ  معمولا خفیف هستند. زیرا جینسنگ می تواند به عنوان یک محرک در برخی از افراد عمل کند. گزارش شده که جینسنگ باعث عصبانیت و بی خوابی می شود. استفاده طولانی مدت یا دوزهای بالای جینسنگ ممکن است باعث سردرد، سرگیجه، ناراحتی معده و سایر علایم شود. زنانی که به طور منظم از جینسنگ استفاده می کنند، ممکن است تغییرات قاعدگی را تجربه کنند. برخی گزارش ها از واکنش های آلرژیک به جینسنگ نیز وجود داشته است.
• تداخلات (برهم کنش ها). از آنجا که جینسنگ ممکن است بر سطح قند خون تاثیر بگذارد، افراد مصرف کننده داروهای دیابت نباید از جینسنگ بدون صحبت کردن با پزشک خود استفاده کنند. جینسنگ می تواند با وارفارین و با برخی از داروهای افسردگی تداخل داشته باشد. اگر شما دارو مصرف می کنید، جینسنگ را بدون مشورت با پزشک خود مصرف نکنید. کافئین ممکن است اثرات محرک جینسنگ را تقویت کند.
• خطرات. برای جلوگیری از عوارض جانبی از جینسنگ، برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که جینسنگ نباید بیش از سه ماه استفاده شود و یا گاهی اوقات تنها چند هفته در یک زمان. پس از یک وقفه - یا "تعطیلات" - پزشک شما ممکن است توصیه کند که دوباره شروع به مصرف آن برای چند هفته یا چند ماه دیگر کنید.
با توجه به فقدان شواهد در مورد بی خطری آن، جینسنگ برای کودکان و یا برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود.

کاربر گرامی درباره جینسینگ پرو  در مقاله خواص ریشه ماکا یا جینسینگ پرو بخوانید

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • کاوه طاهری :

    معمولاً جینسینگ برای همه افراد صرف نظر از جنسیت و سن مناسب و تأیید شده است. با این حال ، افراد از نظر هیکل ، وضعیت سلامتی تفاوت های چشمگیری با یکدیگر دارند و می توانند متوجه بهبود عملکرد بدن و بروز عوارض جانبی (به عنوان مثال ، واکنش آلرژیک) شوند ، که بسیار نادر است. واکنش آلرژیک به استفاده از جینسینگ بسیار نادر است. در صورت بروز حساسیت ، مصرف جینسینگ را متوقف کنید و همه علائم به سرعت از بین می روند.

    1397/9/6 22:28
    • سمیرا 212 :

      مصرف جینسنگ برای بیماریهای عفونی حاد ، صرع ، افزایش خونریزی توصیه نمی شود .

      1400/6/18 16:10
      • سمیرا 212 :

        هیچ عارضه جانبی در زنان باردار که از جینسنگ کره ای استفاده می کردند مشاهده نشده است. با این حال ، در همان زمان ، مطالعاتی در مورد تأثیر جینسینگ بر زنان باردار و شیرده انجام نشده است ، بنابراین در این دوره های زمانی بهتر است از مصرف جینسنگ خودداری کنید.

        1400/6/18 16:11
        • سمیرا 212 :

          جینسنگ قرمز کره ای گردش خون و عملکرد قلب و عروق را به طور کلی بهبود می بخشد ، معمولاً باعث افزایش فشار خون نمی شود . با این حال ، افرادی که فشار خون بالا دارند باید از جینسینگ با نصف دوز واحد استفاده کنند و تغییر فشار را مشاهده کنند.

          1400/6/18 16:11
          • سمیرا 212 :

            جینسینگ می تواند سطح قند خون را کاهش دهد. به همین دلیل است که افرادی که از داروهای هیپوگلیسمیک استفاده می کنند ، قبل از استفاده از جینسینگ ، باید با پزشک مشورت کنند ، زیرا ممکن است اثر ضد قند خون افزایش یابد.

            1400/6/18 16:11
  • سمیرا 212 :

    جینسینگ به طور گسترده ای در طب سنتی کره ای و چینی استفاده می شود. استفاده از ریشه جینسینگ در رساله های متعدد باستانی شرح داده شده است. در کشورهای آسیایی ، چندین هزار سال است که با موفقیت برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود

    1400/6/18 16:03
  • سمیرا 212 :

    بسیاری از متون کهن چینی می گویند که جینسینگ کره ای است هفت اثر بر روی بدن انسان: 1. افزایش استقامت و استقامت ، بهبود وضعیت جسمانی ، رفع خستگی. 2. متابولیسم ، عملکرد سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد ، روند کلیه فرایندهای بدن را بهبود می بخشد. 3. حالت روانی را تثبیت می کند ، از استرس ، روان رنجوری و اختلالات عصبی جلوگیری می کند. 4. بدن را از سموم (سم زدایی) پاک می کند ، سموم و سموم را از بدن خارج می کند. 5. از بیماریهای دستگاه گوارش جلوگیری می کند . 6. عملکردهای سیستم تنفسی را عادی می کند ، از بیماری های آنها جلوگیری می کند. 7. دارای اثر جوان کننده است ، وضعیت پوست و به طور کلی سلامت را بهبود می بخشد.

    1400/6/18 16:06
  • سمیرا 212 :

    "باشد که خرد این ریشه در هر روز شما باقی بماند ." ژان ژاک روسو خواص مفید جینسینگ جینسینگ به طور گسترده ای در طب سنتی کره ای و چینی استفاده می شود. استفاده از ریشه جینسینگ در رساله های متعدد باستانی شرح داده شده است. در کشورهای آسیایی ، چندین هزار سال است که با موفقیت برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود . بسیاری از متون کهن چینی می گویند که جینسنگ کره ای است هفت اثر بر روی بدن انسان: 1. افزایش استقامت و استقامت ، بهبود وضعیت جسمانی ، رفع خستگی. 2. متابولیسم ، عملکرد سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد ، روند کلیه فرایندهای بدن را بهبود می بخشد. 3. حالت روانی را تثبیت می کند ، از استرس ، روان رنجوری و اختلالات عصبی جلوگیری می کند. 4. بدن را از سموم (سم زدایی) پاک می کند ، سموم و سموم را از بدن خارج می کند. 5. از بیماریهای دستگاه گوارش جلوگیری می کند . 6. عملکردهای سیستم تنفسی را عادی می کند ، از بیماری های آنها جلوگیری می کند. 7. دارای اثر جوان کننده است ، وضعیت پوست و به طور کلی سلامت را بهبود می بخشد. جینسینگ چگونه برای شما مفید است؟ تحقیقات علمی در مورد جینسنگ بسیاری از دانشمندان در گوشه و کنار جهان به این سوال علاقه داشتند که جینسنگ چگونه مفید است و دقیقاً قدرت آن چیست. همانطور که معلوم شد ، علائم استفاده از جینسینگ ، که در رساله های پزشکی قدیمی توصیف شده است ، با توصیه های پزشکی مدرن ، بر اساس شواهد علمی ، منطبق است. "ریشه زندگی" ، مانند بسیاری از داروهای سنتی ، خیلی زودتر از آنچه توسط دانشمندان مورد بررسی قرار گرفت ، وارد عمل پزشکی شد.

    1400/6/18 16:07
  • سمیرا 212 :

    تنتور جینسنگ در بیماریهای مزمن کبدی منع مصرف دارد.

    1400/6/18 16:37
  • ناشناس :

    اگر جینسنگ را در یک خواربار فروشی یا فروشگاه تخصصی مشاهده کردید ، ممکن است آن را با زنجبیل اشتباه بگیرید. این گیاه دارای ساقه بلند ، انواع توت های قرمز و برگ های بیضی شکل سبز رنگ است ، اما بیشتر مواد مغذی موجود در جینسنگ در ریشه ها زندگی می کند ، به همین دلیل است که معمولاً به فروش می رسند. ریشه های قدیمی به دلیل دارا بودن غلظت بالاتری از مواد مغذی مورد استقبال قرار می گیرند. سه تا پنج سال طول می کشد تا گیاه جینسینگ به بلوغ کامل برسد. ریشه گوشتی جینسینگ بیشتر از برگها از نظر دارویی استفاده می شود. با این حال ، هر دو شکل حاوی مواد شیمیایی گیاهی مفید هستند. عصاره برگ جینسینگ حاوی بسیاری از مواد گیاهی فعال از جمله: جینسنوزیدها ؛ پلی ساکاریدها ؛ تریترپنوئیدها ؛ فلاونوئیدها ؛ آمینو اسید.

    1400/6/18 16:47
  • ناشناس :

    11 نوع مختلف جینسنگ وجود دارد که هر کدام مزایا و خواص منحصر به فردی دارند ، اما رایج ترین آنها جینسنگ کره ای ، سیبری و آمریکایی است. همانطور که انواع مختلف جینسینگ بر اساس مناطق رشد می کنند ، جینسنگ های "قرمز" و "سفید" نیز وجود دارند. تفاوت این دو در نحوه برداشت و تولید آنها است. جینسنگ قرمز در طب سنتی چینی به عنوان یک گیاه "گرم کننده" در نظر گرفته می شود ، در حالی که جینسنگ سفید به عنوان یک گیاه "خنک کننده" در نظر گرفته می شود

    1400/6/18 16:48
  • ناشناس :

    در طب سنتی چینی ، جینسینگ به طور فعال برای درمان اختلال نعوظ و افزایش قدرت مردان استفاده می شود. با این حال ، آیا اثربخشی این گیاه به دلیل یک دارونما ساده است؟ در سال 2013 ، دو دانشمند چینی ، کار وان لونگ و آلیس وونگ ، یک مرور کلی از دانش فعلی در مورد تأثیرات چند جانبه جینسینگ بر عملکرد باروری مردان انجام دادند و این چیزی است که آنها توانستند به آن پی ببرند.

    1400/6/18 16:51
  • ناشناس :

    جینسینگ و نعوظ اثرات مفید جنسینگ بر عملکرد نعوظ به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته و توسط تعدادی از مطالعات بالینی تأیید شده است. به عنوان مثال ، در یک مطالعه چینی در سال 2002 ، 45 مرد مبتلا به اختلال نعوظ متوسط ​​تا شدید پس از درمان با سه دوز روزانه جینسنگ قرمز کره ای به مدت هشت هفته ، بهبود زندگی جنسی خود را گزارش کردند. یک مطالعه مشابه در 60 مرد مبتلا به اختلال نعوظ همچنین بهبود قابل توجهی در رابطه جنسی در تمام مراحل (از نعوظ تا انزال) پس از مصرف جینسینگ قرمز کره ای سه بار در روز به مدت 12 هفته گزارش کرد.واقعیت این است که اجزای فعال جینسنگ ، جینسنوزیدها ، می توانند آزادسازی اکسید نیتریک را تحریک کنند ، که باعث شل شدن ماهیچه های صاف می شود و این باعث می شود خون بیشتری به بدن کاورنوزوم که مسئول نعوظ است نفوذ کند.

    1400/6/18 16:52
  • ناشناس :

    همیشه جینسینگ یا محصولات غیر دارویی حاوی این گیاه را از شرکت هایی که می توانید به آنها اعتماد کنید بخرید. از آنجا که این ریشه بسیار گران است ، این خطر وجود دارد که تولیدکنندگان بی وجدان بتوانند جینسنگ تقلبی را بفروشند یا مواد کمتری از محصول موجود در محصول را نسبت به آنچه در بسته اعلام شده است ، وارد کنند. جینسنگ در اشکال مختلف به فروش می رسد. از جمله آنها: پودر خشک؛ قرص (گاهی اوقات با مواد افزودنی) ؛ چای؛ اکسیر ؛ تنتور

    1400/6/18 16:55
  • ناشناس :

    مطالعات اخیر روی جوندگان و انسانها نشان داده است که جینسینگ می تواند تعداد اسپرم را افزایش دهد. موشهای تحت درمان با جینسینگ میزان اسپرماتوژنز را افزایش دادند. در بیماران انسانی ، افزایش تراکم و تحرک اسپرم پس از استفاده از جینسینگ مشاهده شد.

    1400/6/18 16:55

بیشتر بخوانید