داروی کرونا

_115039429_4c304366-f27c-4f46-b481-559ef14bb708.jpg
ویال تزریقی رمدسیویر

 

شب گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دارو رمدسیویر Remdesivir را به عنوان اولین داروی قطعی درمان کرونا تایید کرد. Remdesivir عوارض جانبی کم یا در بیشتر موارد عوارض جانبی ندارد. طول درمان کرونا با رمدسیویر 5 روز است. این دارو در هنگام بیماری به ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا داده شد و درمان موثر داشت.

 

نظر FDA درباره رمدسیویر چیست؟

دارو رمدسیویر در روز پنج شنبه تایید شد، این دارو برای استفاده در بزرگسالان و بیماران بالای 12 سال با حداقل وزن 40 کیلوگرم برای درمان Covid-19 که نیاز به بستری دارند قابل استفاده است. رمدسیویر میتواند در موارد خفیف تا شدید بیماری کرونا کاربردی باشد. در یک مطالعه زمان درمان به 10 روز کاهش یافته است. 

 

مطالعه سازمان بهداشت جهانی

WHO تاثیر 4 داروی مختلف را بر روی بیمار کرونا آزمایش کرده است، رمدسیویر، داروی مالاریا hydroxychloroquine، داروی سیستم ایمنی و داروی مقابله با HIV یا ایدز آزمایش شده اند Dexamethasone دگزامتازون توسط WHO آزمایش نشده است،  به گفته سازمان بهداشت جهانی هیچ کدام از داروها تاثیری در مرگ و میر و زمان بستری نداشته است. به نظر بین FDA و سازمان بهداشت جهانی درباره تاثیر رمدسیویر توافق نظر وجود ندارد.

 

با گرفتن تایید FDA امید به درمان کرونا بیشتر شده است، مخصوصا در زمانی که تولید واکسن Covid19 با مشکلات زیادی مواجه شده است. برخی کشورها مانند روسیه و چین واکسیناسیون را به صورت محدود شروع کرده اند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید