آیا ممکن است دلیل خشکی وخیم لب از خمیر دندان باشد

(سیارک)  : گاهی اوقات غیرممکن به نظر می‌رسد که بتوانید دلیل خشکی دائمی لبتان را پیدا کنید. آیا به خاطر هوای زمستان است؟ آیا به خاطر رژ لبِ ماتی است که اخیراً استفاده کرده‌اید؟ یا یک دلیل ناشناخته که به ارث برده‌اید و تا ابد باید با آن زندگی کنید؟


یکی از کاربران سایت Reddit فکر می‌کند که مجرم اصلی خشکی لب را شناسایی کرده است: این کاربر با نام دانیل در پست خود اینطور نوشت "خمیر دندان. خشکی لب از زمان بچگی عذاب جاودان من بوده است. من به شدت از Chapstick(نوعی محصول بهداشتی برای رفع خشکی لب) استفاده می‌کردم ولی به نظر نمی‌آمد که بهبودی یافته باشم."
بنابراین دانیل شروع به استفاده از محصولات مختلف کرد تا ببیند که تغییری حاصل می‌شود یا نه. به یک نتیجه تعجب‌آور دست یافت. وقتی از خمیردندان مخصوص دندان‌های حساس استفاده کرد، خشکی لب برطرف شد.
دانیل نوشت:" یک خمیردندان سایز مسافرتی سنسوداین پرونامل انتخاب کردم (چون بگذارید صادق باشیم، تعویض خمیردندان تصمیم بزرگی است) و روزی دو بار مقدار کمی وازلین به لب‌هایم زدم. خدای من! در عرض یک هفته تغییر شگفت انگیزی کرد، آن هم در حالیکه الان در اینجا وسط یک زمستان سرد هستیم.
دیگر کاربران سایت Reddit تایید کردند که استفاده از خمیردندان مخصوص دندان‌های حساس مشکل خشکی لب آن‌ها را نیز برطرف کرده است.
آیا واقعا خمیردندان معمولی لب و لوچه افراد را تخریب می‌کند؟ دکتر نیل سادیک متخصص بالینی پوست در کالج پزشکی کورنل، به سایت seventeen.com گفت برخی از مواد سازنده خمیردندان لب را پوسته پوسته می‌کنند.
دکتر سادیک در سایت seventeen اینطور توضیح داد که:" مردم گاهاً به خمیردندانشان حساس می‌شوند و دچار خشکی لب می‌گردند. بعضی اوقات حساسیت به سولفات سدیم یا ماده‌ای به نام اسید سینامالدئید وجود دارد. 
فرمول اصلی خمیردندان نیز می‌تواند باعث تشدید خشکی بشود. دکتر سادیک گفت:" خمیردندان‌های متفاوت می‌توانند ساختارهای متفاوتی داشته باشند که به خشکی بیشتر یا کمتر بینجامد. اگر کسی بر حسب اتفاق از خمیردندانی استفاده کند که ساختاری کمترخشک‌کننده داشته باشد ممکن است منجر به ایجاد خشکی در آن‌ها شود.
پیشنهادش این بود: اگر به خمیردندان خود مشکوک هستید که آیا باعث پوسته پوسته شدن لب می‌شود یا خیر، مارکی دیگر را انتخاب کنید که مواد سازنده‌اش تا حد ممکن متفاوت از مدل قبلی باشد. او گفت:" اگر استفاده از خمیردندان همیشگی خودتان را متوقف کرد ید و لبتان بهتر شد، بدین معناست که به یکی از مواد سازنده آن خمیردندان حساسیت پیدا کرده بودید."
سنسوداین پرونامل، به دانیل کمک کرد تا خشکی شدید لبش را رفع کند، حاوی سولفات سدیم نبوده است. نوشت که:" اصلا فکر نمی‌کردم که تقصیر خمیردندانم باشد." پس شاید این نقطه شروع خوبی باشد. اما اگر برطرف نشد به متخصص پوست مراجعه کنید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید