دندانپزشک چهار روش برای محافظت از دندان را ذکر کرد

دندانپزشک چهار روش برای محافظت از دندان های شما از پوسیدگی را ذکر کرد
دندانپزشک چهار روش برای محافظت از دندان های شما از پوسیدگی را ذکر کرد. در صورت پیروی از قوانین ساده ، محافظت از دندان ها و لثه ها از باکتری های مضر و از بین رفتن امکان پذیر است.
 
دندانهای بیمار برای خیلی ها مشکل آفرین است دندانپزشک گفت که چگونه به دهان و دندان خود کمک کنید.
 

ویتامین D

برای استخوان ها و تعادل هورمونی بسیار مهم است. علاوه بر این ، ویتامین D برای استحکام دندان نیز مفید است.
 

پروبیوتیک 

ثابت شده است که مصرف پروبیوتیک در جلوگیری از پوسیدگی مهم است. پروبیوتیک به سرکوب استرپتوکوک و از بین بردن بوی بد دهان کمک می کنند.
 

شستشوی مناسب

برخی افراد برای شستشوی دهان و دندان از موادی استفاده می کنند که دارای خواب آور هستند. بهتر است از این محلول های شستشو استفاده نکنید. این ها مضر هستند. آن را با روغن نارگیل جایگزین کنید. روغن نارگیل به طور موثری باکتری های استرپتوکوکوس mutans و کاندیدا را شکست می دهد. "
 

به جای شکر یک جایگزین مناسب انتخاب کنید

پزشک همچنین جایگزینی قند با زایلیتول(در ایران گزیلیتول) را توصیه می کند. این ماده به حفظ یک محیط سالم در دهان کمک می کند و از تکثیر باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان ها و سایر بیماری ها می شوند ، جلوگیری می کند.
مسواک برقی
 

نوع کلاسیک و اولین نوع مسواک برقی که وارد بازار شد. در واقع، این یک مسواک دستی معمولی است، اما دارای یک موتور داخلی است که به دلیل آن چندین برابر سریعتر از دست انسان حرکت می کند. حرکات چنین مسواک هایی می تواند رفت و برگشتی-چرخشی یا ارتعاشی به سمت بالا و پایین باشد: در حالت اول، حرکت از دندان به دندان وجود خواهد داشت، در حالی که تمیز کردن با حرکات ارتعاشی طبق تکنیک با مسواک زدن با دست تفاوتی ندارد.

مزایای مسواک های دستی

کمترین قیمت در مقایسه با سایر مسواک های برقی؛
اصل تمیز کردن تا حد امکان به تمیز کردن با مسواک معمولی نزدیک است و بصری است.
گزینه های باتری وجود ندارد.
هیچ گونه منع مصرفی ندارند
از معایب مسواک برقی می توان به صدای نسبتا بلند در هنگام کارکرد موتور و وزن خود مسواک برقی اشاره کرد.

 

مسواک برقی

مسواک های سونیک

کار آنها بر اساس ارتعاشات صوتی با برد متوسط ​​12 تا 40 هزار در دقیقه است. حرکات نوسانی با فرکانس و دامنه معین موج صوتی ایجاد می کند که به دلیل آن مایع موجود در دهان، از جمله کف خمیردندان، با حباب های اکسیژن اشباع می شود، به گردش در می آید و دندان ها را از هر طرف شسته و حتی به داخل دندان های سخت نفوذ می کند. -دسترسی به مکان ها این اثر نفوذ  آبیاری به شما امکان می دهد پلاک را به آرامی و بدون ضربه تمیز کنید. همچنین پاکسازی به دلیل حرکات شدید سر تمیز کننده حاصل می شود. در حین کار، چنین مسواک صدایی با فرکانس بالا ایجاد می کند.

 

مزایای مسواک های صوتی:

کیفیت تمیز کردن بالاتر از مسواک های دستی کلاسیک است.
تمیز کردن کمی کمتر زمان می برد.
هیچ گونه منع مصرفی ندارند
معایب مسواک های صوتی :

هزینه بیشتر از  مسواک  دستی 
مسواک زدن نیاز به عادت کردن دارد.

 

مسواک برقی


مسواک های اولتراسونیک

یک مبدل پیزوسرامیک در بدن یا نازل آنها تعبیه شده است که موج اولتراسونیک ایجاد می کند. مسواک ها با فرکانس بالا (بیش از 2400000 ضربان در دقیقه) با دامنه کمی می لرزند. در همان زمان، دمای بافت های اطراف کمی افزایش می یابد (حدود 1 درجه)، به این معنی که مسواک گردش خون در لثه ها را بهبود می بخشد و مقداری اثر درمانی دارد. اولتراسوند زنجیره های باکتری های موجود در پلاک (از جمله استرپتوکوک موتانس که باعث پوسیدگی می شود) را می شکند و از چسبیدن آنها به مینای دندان جلوگیری می کند. بنابراین، مسواک اولتراسونیک مکان های صعب العبور را نه با کمک یک اثر آبیاری یا حرکت موها ، بلکه با خود موج اولتراسونیک تمیز می کند.

 

مزایای مسواک اولتراسونیک:

تمیز کردن با کیفیت بالا؛
اثر ضد باکتریایی امواج اولتراسونیک؛
در اثر سونوگرافی، مواد مفید خمیردندان بهتر به بافت های دندان نفوذ می کند و مصرف خود خمیر کاهش می یابد.
بی صدا کار می کند.

 

مسواک برقی


معایب مسواک اولتراسونیک

قیمت (این گرانترین مسواک برقی است)؛
تمیز کردن بیشتر از نمونه های مشابه صدا طول می کشد، زیرا اولتراسوند باید حداقل 5 ثانیه روی هر قسمت از دندان عمل کند.
به دلیل گرم شدن بافت ها، مسواک در بیماری های حاد حفره دهان یا تشدید آنها منع مصرف دارد. خرید بدون مشورت با دندانپزشک توصیه نمی شود.

مسواک برقی در مقابل دستی: مزایا و معایب
به عنوان یک قاعده، سوال اصلی این نیست که کدام مسواک الکتریکی را انتخاب کنید، بلکه این است که آیا اصلاً ارزش آن را دارد که به آن اولویت دهید. بنابراین، ما به طور جداگانه در مورد مزایا و معایب آشکار  مسواک برقی صحبت خواهیم کرد.


مزایای مسواک برقی

1. خودکار. یک مسواک برقی از هر نوع به شما امکان می دهد با حداقل تلاش حداکثر نتیجه را بدست آورید و این مزیت اصلی آن است. کاملاً صحیح است که بگوییم مسواک برقی اساساً دندان های شما را بهتر مسواک می کند، چنین مطالعاتی انجام شده است و نتایج مثبت بوده است. به عنوان مثال، گزارشی در ژانویه 2003 از گروه بهداشت دهان و دندان Cochrane Collaboration تأیید می کند که مسواک های الکتریکی دستی نسبت به مسواک های دستی، پلاک بیشتری را روی دندان ها از بین می برند. برای مسواک های سونیک و اولتراسونیک این رقم بسیار بالاتر خواهد بود و تمیز کردن با آنها آسان تر است.

با این حال، باید بدانید که بهداشت دهان و دندان همیشه باید یک فرآیند آگاهانه باشد. روش صحیح مسواک زدن و زمان صرف شده برای این روش از بسیاری جهات مهم تر از خود مسواک است.

 

مسواک برقی


مسواک برقی تا حد زیادی زندگی را ساده می کند: نباید به مسواک فشار بیاورید و حرکات دست را کمتر می کنید. متأسفانه دستگاه‌هایی که دندان‌ها را در یک لحظه تمیز می‌کنند هنوز اختراع نشده‌اند، بنابراین بهتر است مدل الکتریکی را به عنوان وسیله‌ای برای مسواک زدن راحت‌تر با تلاش کمتر درک کنیم.

2. راحتی. مسواک های برقی، به استثنای گزینه های کم هزینه، دارای بسیاری از ویژگی های اضافی هستند. برای مثال:

یک تایمر که سیگنال می دهد که چه زمانی باید تمیز کردن را تمام کنید.
کنترل فشار برای جلوگیری از فشار بیش از حد مسواک برقی که می تواند به مینای دندان آسیب برساند.
نشانگر زمان تعویض نازل و غیره است.
3. سلامت لثه. با استفاده صحیح و عدم وجود فرآیندهای التهابی حاد در حفره دهان، هر مسواک برقی می تواند اقدامی برای پیشگیری از بیماری پریودنتال باشد. به دلیل گرم کردن سبک (در مورد مسواک اولتراسونیک) و ماساژ با مو (در مورد مسواک دستی و صوتی)، گردش خون در بافت‌های لثه بهبود می‌یابد که بر وضعیت آنها تأثیر مثبت می‌گذارد.

4. ارگونومی. با وجود این واقعیت که یک مسواک دستی چندین برابر ارزان تر است، باید بدانید که نسخه الکتریکی آن یک دستگاه چند منظوره است. یک مسواک برقی برای حل بسیاری از کارها کافی است، فقط باید نازل ها را عوض کنید. نازل هایی با انواع مسواک (نرم، سختی متوسط، سخت)، مخصوص ارتودنسی، کودکان، زبانه ای و ... وجود دارد که با تعویض آن ها کل خانواده می توانند از یک مسواک استفاده کنند.

 

مسواک برقی

 

عیب اصلی مسواک های برقی، علاوه بر قیمت بالای آنها، اتصال مداوم به شارژر (یا وجود باتری) و مشکلات احتمالی در تهیه قطعات جایگزین است. در عین حال مسواک های برقی به اندازه مسواک های دستی تاثیر منفی روی دندان ها ندارند. آنها به خودی خود، بر خلاف افسانه رایج، مینای دندان را خراش نمی دهند و بر تثبیت ساختارهای دندانی تأثیر نمی گذارند.

سایش مینای دندان اغلب به دلیل موهای سفت و نامناسب انتخاب شده و فشار بیش از حد بر روی خود مسواک - هم برقی و هم دستی - است.

 

مسواک برقی


در انتخاب مسواک برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب مسواک مناسب، همیشه باید با دندانپزشکی مشورت کنید که با توجه به وضعیت حفره دهان شما، مناسب ترین و مطمئن ترین گزینه را به شما توصیه کند. اما در زیر به موارد دیگری اشاره خواهیم کرد که علاوه بر نوع مسواک، هنگام خرید باید به چه مواردی توجه کنید.

سعی کنید در خرید از برندهای ناشناخته و مدل های کمتر محبوب خودداری کنید. اول، "برندهای ناشناخته" ممکن است بدون آزمایش های بالینی لازم باشند. و در مرحله دوم، لازم است به طور منظم نازل برای مسواک های الکتریکی خریداری شود. و بهتر است آنها را به راحتی در هر داروخانه یا فروشگاه تخصصی خریداری کنید.
به ظرفیت باتری توجه کنید. اگر خود را در وابستگی دائمی به شارژ مجدد بیابید ناخوشایند خواهد بود.
به تعداد برنامه ها دقت کنید. در گزینه های بودجه، معمولا فقط 1-2 حالت وجود دارد که اغلب کافی نیست. مهم است که بتوانید شدت حرکت مسواک را کنترل کنید، زیرا این امر برای مشکلات لثه و مینای حساس مهم است.
شماره و نام نازل های قابل تعویض همراه با مسواک را بررسی کنید.
عملکردهای اضافی - تایمر، نشانگرهای تعویض نازل، کنترل فشار - استفاده از مسواک را تا حد زیادی تسهیل می کند. اما همگام سازی با یک برنامه تلفن همراه اختیاری است، اگرچه یک افزودنی خوب است. از مزایای همگام سازی می توان به توانایی یادگیری تکنیک صحیح، علامت گذاری پیشرفت و دریافت مشاوره در مورد مراقبت از دهان اشاره کرد. با این حال، باید درک کنید که چنین "آپشن هایی" به طور قابل توجهی هزینه مسواک را افزایش می دهند، اما کیفیت بهداشت را بهبود نمی بخشند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • سعید :

    روزی شخصی می‌خواست دندان‌هایش را سریع‌تر و بهتر مسواک بزند. بنابراین مسواک معمولی با مسواک برقی جایگزین شد. با این حال، خریداران یک دستگاه مد روز مسواک برقی همچنان نگران یک سوال مهم هستند: آیا تمیز کردن با مسواک دستی و مسواک برقی با اختلاف قیمت آشکار آنها تفاوتی دارد؟

    1400/11/24 21:53

بیشتر بخوانید