چه بیماری هایی را می توان از رنگ زبان شناسایی کرد

french_dentist.jpg

دندانپزشکان گفتند که چه بیماریهایی را می توان با زبان شناسایی کرد.دندانپزشک می تواند نه تنها مشکلات موجود در حفره دهان را درمان کند ، بلکه توصیه می کند در صورت مشاهده سیگنال برای این موضوع به سایر متخصصان مراجعه کنید. و بسیاری از بیماری ها در دهان و دندان به تنهایی قابل مشاهده هستند - فقط زبان خود را نگاه کنید.

حفره دهان به مراقبت و رعایت دقیق احتیاج دارد ، در غیر این صورت نه تنها می توانید دندان خود را از دست ندهید بلکه سلامت خود را نیز به طور جدی تضعیف می کنید - فرآیندهای التهابی ، از شروع پوسیدگی و پایان دادن به بیماری های لثه ها و غشاهای مخاطی ، بر وضعیت کل ارگانیسم تأثیر منفی می گذارد. اما خود دهان می تواند در مورد سلامتی چیزهای زیادی را بیان کند.

 

بسیاری از افراد دارای یک پوشش سفید برفک مانند روی زبان هستند. همانطور که انجمن دندانپزشکی استرالیا به دیلی میل گفت ، این پوشش سفید اغلب به سه دلیل وجود دارد: سیگار کشیدن ، بهداشت نامناسب و مصرف الکل. وقتی این دلایل از بین بروند ، پلاک از بین می رود. همچنین ، پلاک ممکن است نتیجه مصرف داروهای خاص باشد.

 

اگر به دقت از حفره دهان مراقبت کنید ، دارو نمی خورید و عادت های بدی نداشته باشید ، اما هنوز هم به طور مرتب پلاک سفید را متوجه می شوید ، باید به پزشک مراجعه کنید - این می تواند نشانه ای از لوکوپلاکی باشد ، که در آن غشاهای مخاطی مبتلا می شوند یا بیماری قارچی دارند.

 

یک زبان با پرز های روشن تر از معمول می تواند نشانه ای از واکنش آلرژیک باشد. اگر به تندی عادت نداشته باشید ، توده های روی زبان ممکن است از غذاهای تند ظاهر شود. اما آنها همچنین می توانند نشانه تبخال باشند.در موارد زیر حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اگر:

زخم ها اغلب در دهان ظاهر می شوند.
شما اغلب هنگام مسواک زدن دندان هایتان خون می بینید.
زبان یا سطح داخلی گونه ها متورم ، گلودرد یا حساسیت زبان ازبین رفته است.
زخم یا تورم غیرقابل فهم ظاهر شده ، که پس از چند روز از بین نمی رود.

به 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید