اگر فشار خون به طور مداوم افزایش می یابد لثه های خود را بررسی کنید

فشار سنج
این اتفاق می افتد که یک نفر از فشار خون بالا شکایت می کند ، اگرچه هیچ پیش شرط خاصی و همچنین یک استعداد ژنتیکی برای این امر وجود ندارد ، وی تحت معاینه است اما آزمایشات تقریباً طبیعی است!


یک مطالعه توسط یک گروه بین المللی از دانشمندان نشان داده است که درد و  التهاب لثه  می تواند در افزایش فشار خون تأثیر بگذارد. کارشناسان داده های پانصد داوطلب را مطالعه کردند ، نیمی از آنها از پریودنتیت رنج می بردند. میانگین سنی شرکت کنندگان 35 سال بود. به طور کلی ، این افراد سالم و بدون بیماری های مزمن بودند.

 

آنها دریافتند که احتمال ابتلا به فشار خون در افراد مبتلا به (التهاب پریودنتیت حاد یا مزمن پریودنتیم) التهاب لثه دو برابر بیشتر از افراد دارای لثه سالم است.(پریودنتیم شامل بافت های بخصوصی است که دندان ها و   بافت های مجاور ریشه دندان را محاصره کرده و از آنها محافظت می کند و دندان ها را در استخوان های فک بالا و فک پایین ثابت نگه می دارد.)

 

همانطور که نویسندگان این مطالعه توضیح دادند ، باکتری هایی که باعث التهاب لثه می شوند نیز پاسخ التهابی سیستمیک را در بدن تحریک می کنند که می تواند منجر به ایجاد فشار خون شود. به گفته دانشمندان ، چنین روش ساده ای مانند مسواک زدن دقیق دندان های شما دو بار در روز و مراقبت از لثه اقدامی در جلوگیری از فشار خون است.

 

فشار خون بالا امروزه 20-30 درصد از جمعیت بزرگسال کره زمین را تحت تأثیر قرار می دهد و با افزایش سن ، درصد موارد فقط افزایش می یابد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    یک "ابر غذای" ارزان برای کاهش فشار خون بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، 1.28 میلیارد نفر در سنین 30 تا 79 سال از این بیماری خطرناک ، سندرم فشار خون بالا رنج می برند. یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش فشار خون در فشار خون بالا، رژیم غذایی با استفاده از یک سبزی ریشه‌ای ارزان است که در هر فروشگاهی یافت می‌شود - چغندر. مشخص است که به افراد مبتلا به فشار خون بالا قبل از هر چیز توصیه می شود که به رژیم غذایی خود نگاه کنند و همه چیزهای نمکی، دودی و چرب را حذف کنند. نمک آب را در خود نگه می دارد که باعث افزایش فشار در رگ ها می شود. به گفته پزشکان، گنجاندن چغندر در رژیم غذایی باعث تقویت ماهیچه قلب و کاهش فشار خون می شود. با استفاده منظم از آب چغندر، می تواند 6-10 امتیاز کاهش یابد. مهمترین ویتامین موجود در سبزیجات خام بتائین است. متابولیسم، مواد را بهبود می بخشد، عملکرد کلیه ها و کبد را عادی می کند، خون را تمیز و رقیق می کند. موارد منع مصرف وجود دارد: با تمایل به اسهال، به دلیل اثر ملین با ادرار و سنگ کلیه، به دلیل وجود اسید اگزالیک با افت فشار خون، به دلیل خطر کاهش فشار خون

    1400/9/16 19:29
  • Tasmine 759 :

    رژیم غذایی بیماران مبتلا به فشار خون باید شامل سبزیجات و حبوبات باشد. تقریباً 250 میلی لیتر آب چغندر می تواند فشار خون را حدود 10 میلی متر جیوه کاهش دهد.

    1401/1/29 22:47
    • Tasmine 759 :

      پزشکان 10 ماده غذایی را نام برده اند که به کاهش فشار خون کمک می کند به گفته پزشکان، قبل از هر چیز باید مصرف کلم بروکلی را افزایش داد. سرشار از کلسیم، منیزیم و پتاسیم و همچنین فلاونوئیدها است که از بیماری های عروق کرونر محافظت می کند. سیر همچنین حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. خون را غلیظ نمی کند و فشار خون را عادی می کند، سطح کلسترول "بد" را کاهش می دهد و تصلب شرایین را از بین می برد.

      1401/1/29 22:49
  • Tasmine 759 :

    برای جبران کمبود فسفر و پتاسیم باید به قارچ توجه کرد. آنها از انسداد شریان ها و آسیب به دیواره رگ های خونی جلوگیری می کنند.

    1401/1/29 22:47
  • Tasmine 759 :

    روغن بذر کتان حاوی بیشترین میزان امگا 3 است. اسیدهای چرب ضروری جریان خون را حفظ کرده و رگ های خونی را گشاد می کنند. ماهی های روغنی نیز تاثیر مشابهی بر بدن خواهند داشت.

    1401/1/29 22:48
  • Tasmine 759 :

    زردچوبه خواص مفید زیادی دارد. اثر ضد التهابی دارد و در برابر سرطان و بیماری های قلبی موثر است.

    1401/1/29 22:48
  • Tasmine 759 :

    شکلات سرشار از فلاونوئیدها است. آنها رگ های خونی را گشاد می کنند و در نتیجه فشار را تثبیت می کنند. هر روز خوردن یک یا دو تکه شکلات تلخ کافی است.

    1401/1/29 22:48
  • Tasmine 759 :

    به لطف کلسیم، ماست به مبارزه با فشار خون بالا کمک می کند. آنها احتمال فشار خون بالا را تا 31 درصد کاهش می دهند. کارشناسان توصیه کردند از بادام خام که منبع اسیدهای چرب غیراشباع است استفاده کنید.

    1401/1/29 22:49
  • Tasmine 759 :

    ارتباط فشار خون با هوش انسان چگونه است؟

    1401/1/29 22:51
    • Tasmine 759 :

      پزشکان دریافته اند که چگونه فشار یک فرد بر تفکر او تأثیر می گذارد. به گفته پزشکان، فشار خون بالا بر فعالیت ذهنی فرد تأثیر منفی می گذارد. ده ها هزار نفر از فشار خون بالا رنج می برند، و همانطور که مشخص شد، این مشکل نه تنها سلامتی را بدتر می کند، بلکه سطح فعالیت مغز انسان را نیز کاهش می دهد. پزشکان مرکز بالینی استرالیا مطالعه ای را انجام دادند که در آن 500 داوطلب شرکت کردند. در طول این آزمایش، دانشمندان مشخص کردند که افراد مبتلا به فشار خون بالا کندتر از افراد دارای فشار طبیعی فکر می کنند. این از نتایج آزمایشات که توسط شرکت کنندگان آزمایش حل شد، آشکار شد. به گفته پزشکان، فشار خون بالا بر جریان خون در مغز تأثیر می گذارد و به همین دلیل توانایی فعالیت ذهنی رو به زوال است. کارشناسان همچنین گزارش می دهند که فشار خون بالا می تواند باعث ایجاد بسیاری از بیماری های جدی شود.

      1401/1/29 22:52
  • Tasmine 759 :

    چرا هنگام خواب فشار خون بالا می رود؟

    1401/1/29 22:52
    • Tasmine 759 :

      افرادی که فشار خون خود را کنترل می کنند متوجه می شوند که در هنگام خواب می تواند افزایش یابد. دکتر توضیح داد که چرا این یک زنگ هشدار است.

      1401/1/29 22:53
      • Tasmine 759 :

        - در یک فرد سالم، فشار بیشتر در شب کاهش می یابد، زیرا او حرکت نمی کند. از این گذشته ، فشار به سطح فعالیت بدنی فرد بستگی دارد. افزایش فشار شبانه در یک فرد سالم نباید رخ دهد. این بدان معنی است که تنظیم تون عروقی مختل می شود، به این معنی که بیمار از فشار خون بالا رنج می برد. هر فشاری را می توان با استفاده از مانیتورینگ فشار خون در روز تشخیص داد. اگر فشار خون در خواب افزایش یابد، این یک زنگ هشدار است. مهم است که با یک متخصص قلب تماس بگیرید و قلب و عروق خونی را بررسی کنید.

        1401/1/29 22:55
  • Tasmine 759 :

    فشار خون پایین نشان دهنده چیست؟

    1401/1/29 22:58
    • Tasmine 759 :

      برخی از دلایل فشار خون ناپایدار می توانند کاملاً بی ضرر باشند. بنابراین در صورت استرس، آدرنالین وارد جریان خون می شود، در نتیجه ترشح این هورمون بدن به معنای واقعی کلمه غیر قابل کنترل می شود، بنابراین باید داروهای کاهش دهنده فشار خون مصرف کنید یا غذاها یا نوشیدنی هایی با اثر مشابه مصرف کنید. در صورت افزایش مداوم آدرنالین، لازم است با روانشناس و متخصص غدد تماس بگیرید.

      1401/1/29 23:00
      • Tasmine 759 :

        اگر فشار، برعکس، اغلب کاهش می یابد، لازم است داروهایی مصرف کنید که فشار را افزایش می دهند، آنها آداپتوژن نامیده می شوند. با این حال، شایان ذکر است که اغلب آنها فقط علائم را تسکین می دهند و علت افت فشار را از بین نمی برند. فشار خون ناپایدار نشان دهنده نقص در سیستم عصبی خودمختار است. می تواند با سرگیجه و احساس درد در سر همراه باشد. با دیستونی رویشی عروقی، ژیمناستیک برای ستون فقرات و خوابیدن روی یک بالش ارتوپدی نیز کمک می کند - این به شما امکان می دهد ستون فقرات را در حالت خوبی نگه دارید، که در امتداد آن رشته های عصبی زیادی عبور می کنند.

        1401/1/29 23:01
        • Tasmine 759 :

          فشار خون پایین یک استرس قوی طولانی مدت با ماهیت روانی-عاطفی و همچنین استرس طولانی مدت روانی را نشان می دهد - در این حالت، بدن به سمت یک "حالت صرفه جویی در انرژی" می رود. فشار پایین مداوم قلب را ضعیف می کند، متابولیسم پروتئین و مواد معدنی را مختل می کند و تهویه ریه ها را کاهش می دهد.

          1401/1/29 23:01

بیشتر بخوانید