رژیم غذایی ژاپنی

رژیم غذایی ژاپنی

رژیم غذایی ژاپنی

رژیم غذایی ژاپنی یک سیستم تغذیه کم کربوهیدرات و کم کالری است که توسط متخصصان تغذیه ژاپن توسعه داده شده است که منوی پروتئین آن به شما اجازه می دهد در عرض 2 هفته 10 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید.
 
بسیاری اضافه وزن در زمان ما را پرداخت جریمه برای شیوه زندگی فوق العاده سریع نامیده اند. ما عجله می کنیم تا کار کنیم، عجله داریم که بخوریم  و کلا زندگی ما با عجله همراه است...  ما اغلب غذا می خوریم و به همین دلیل، همانطور که می گویند، خداوند می فرستد. در قرن بیست و یکم، خدا به طور فزاینده ای همبرگرها، هات داگ، چیپس برگرها و نوشابه ها را به ما ارسال می کند ... "چه کاری باید انجام دهیم؟بعضی ها می گویند، تمام جهان موفق، به همین منوال زندگی می کند. " اینگونه صحبت ها توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرد که شیوه زندگی فعال را هدایت نمی کنند.هنگامی که نمی توانیدشلوار مورد علاقه خودرا بپوشید یا زمانی که شما مجبور به خرید یک کمربند بلندترهستید، زمانی که بین یک دامن با کمر تنگ ،دامنی با اتصالات و برش زشت و بدون شکل با کشی درکمر را انتخاب می کنید، این بهانه های خوب خودشان را بصورت اضافه وزن نشان می دهند.
و اکنون توجه به ژاپن، کشوری با فرصت های بزرگ، کسب و کار موفق، با بالاترین سطح پیشرفت تکنولوژی و سرعت باورنکردنی زندگی، توجه کنید. به نظر می رسد که اگر کسی وقت نداشته باشد تا شام درست کند، این دقیقا همان ژاپن است. اما، شگفت آور، چاقی در میان ساکنان ژاپن به ندرت دیده می شود ... پس راز آنها چیست؟
 
نکته مهم این است که تنقلات ژاپنی کم کالری هستند و غنی از پروتئین، تقریبا بدون کربوهیدرات و چربی مضر هستند. اصل سنت شرقی بر مبنای تغذیه معتدل است. به همین دلیل است که غذاهای ژاپنی یکی از مفیدترین غذا ها برای بدن است.
 
با توجه به ویژگی های سنت های تغذیه شرقی ، یک رژیم متعادل و بسیار موثر به نام رژیم غذایی ژاپنی ایجاد شد. در واقع، درمنوی این جیره تقریبا هیچ غذایی از غذاهای سنتی ژاپنی وجود ندارد. اما چیز بیشتری وجود دارد ! اتحاد پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها، در مقدار لازم دقیقا به این ترتیب که ارگانیسم همه چیز لازم را دریافت می کند و همان زمان به استحکام استخوان ها کمک می کند.
به همین علت، رژیم غذایی ژاپنی در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است و از جمله مؤثرترین سیستم های به اندازه کافی سریع است، اما مهمتر از همه، کاهش وزن مناسب است. گزینه های مختلفی برای رژیم وجود دارد، اما محبوب ترین رژیم غذایی سالم ژاپنی برای 14 روز است. دو هفته تغذیه مناسب رژیم ژاپنی به "کاهش چربی" کمک می کند تا وزن بیش از 10 کیلوگرم را کاهش دهد و بدون تلاش نتیجه را برای چندین سال حفظ کند.

ماهیت رژیم غذایی ژاپنی

کسانی که تصمیم می گیرند که مانند یک ژاپنی با وزن متعادل باشند ، باید صبور باشند و برای دو هفته از این روش استفاده کنند. برای بسیاری از افراد، یک رژیم غذایی ممکن است به عنوان یک آزمایش دشوار به نظر برسد، اما  تأثیر آن چندان طول نخواهد کشید و نتایج شگفت انگیز چندین سال باقی خواهد ماند. فقط دو هفته حالت رژیم ژاپنی و ده کیلوگرم (گاهی اوقات حتی بیشتر - همه به وزن اولیه بستگی دارد) کاهش وزن  اتفاق می افتد.
 
بنابراین راز اصلی چیست؟ چرا رژیم غذایی ژاپنی 7 روزه بهتر از سایر سیستم های تغذیه برای کاهش وزن است؟ چگونه در چنین شیوه ای فوق العاده، به از دست دادن وزن کمک می کند، حتی به کسانی که به طور ناموفق در بسیاری از رژیم های غذایی سعی خود را کرده اند؟
 
نکته مهم، تمام محصولات برای منوی غذایی با دقت انتخاب شده اند، به طوری که برای سرعت بخشیدن به روند سوخت و ساز بدن کمک می کنند. بنابراین، مهم است که به شدت به تمام مقررات پایبند باشید، اگر در نگاه اول به نظر می رسد که آنها به طور کامل قابل تعویض هستند اما توصیه می شود که روزهای منو را تعویض نکنید.
 
برای بسیاری از زنان و مردان ، هنگام انتخاب رژیم غذایی، میزان "گرسنگی" آنها مهم است، زیرا هیچکس قادر به مبارزه با خواسته های خود با قدرت اراده سامورایی، به ویژه قدیمی ترین غریزه تمام موجودات زنده  یعنی گرسنگی نیست.
به دلیل همین واقعیت است که رژیم غذایی دوجانبه ژاپنی بدون نمک، یک سیستم غذای گرسنگی کشیدن نیست و این بسیار مهم است.شما مجبور نیستید برای یک هفته یک کلم را بخورید و نوشیدنی بدون قند را نوش جان کنید و لعنت به خودتان و وزن بیش از حد و کسانی که رژیم غذایی را اختراع کرده اند بفرستید.نه مجبور نیستید!
در منوی  رژیم ژاپنی جایی برای دستور العمل های جالب و خوشمزه وجود دارد. این رژیم مخصوصا برای افرادی که صبحانه فقط شامل قهوه است، تجدید نظر می کند. و واقعا هیچ چیز دشوار در آن، برای دوستداران گوشت و ماهی را نمی بیند. برای آنها این بهترین رژیم غذایی است.
رژیم ژاپنی، رژیم پروتئین کم کالری است. کربوهیدرات به مقدار کم در جیره روزانه کاهش می یابد و شما سریع تر وزن را از دست می دهید - نیاز انرژی را بدن با سوزاندن ذخایر چربی جبران می کند.
اما مهم این است که چیز دیگری را به خاطر بسپارید رژیم غذایی ژاپنی اجازه نخواهد داد بدن را با طیف وسیعی از ویتامین ها و عناصر کمیاب اشباع کنید. بنابراین، رژیم غذایی طولانی تر از تعیین شده (حداکثر 14 روز) به شدت ممنوع است، به طوری که روند کاهش وزن باعث بستر شدن و به پایان نرساندن رژیم شود.
 
و برای کسانی که می خواهند مانند یک ژاپنی واقعی این رژیم را احساس کنند، می توانند چنگال های ژاپنی را به جای چنگال و قاشق های سنتی اروپایی ها امتحان کنند.چنگال های ژاپنی نه تنها روح افسانه ای سرزمین خورشید را به ما منتقل می کنند، بلکه به ما آموزش می دهند که به آرامی و در قطعات کوچک بخوریم. به هر حال، این ترفند برای بسیاری از طرفداران رژیم های غذایی شناخته شده است.
خوردن به آرامی به شما اجازه می دهد، حتی پس از خوردن غذاهای بسیار کوچک، زودتر احساس سیری کنید .

انواع رژیم غذایی ژاپنی

محبوبیت بسیار زیاد رژیم غذایی ژاپن در بین زنان در سراسر جهان منجر به ظهور چندین نوع از این سیستم برای کاهش وزن شده است. به طور خاص، گزینه های رژیم غذایی شناخته شده به شرح زیر است
رژیم غذایی سالم ژاپنی برای 7 روز
برای 13 روز
برای 14 روز
زن ژاپنی با چای سبز
رژیم Naomi Moriyama.

منوی رژیم غذایی ژاپنی 7 روزه

رژیم غذایی ژاپنی به مدت 7 روز ، نسخه سبک تر از رژیم غذایی ژاپنی سنتی است.
نتایج پیش بینی شده 3-5 کیلوگرم کاهش وزن بعد از 7 روز
ضعف این رژیم طول عمر نتیجه تضمین نمی شود، زیرا بدن هنوز زمان لازم برای تنظیم سیستم متابولیک جدید را نداشته است.

روز اول

رژیم غذایی کالری روزانه 700 کیلو کالری.
محصولات مورد نیاز
قهوه سیاه
تخم مرغ 
کلم تازه (پکن / سفید)
آب گوجه فرنگی (به آرامی فشرده شده)
ماهی کم چرب

صبحانه

قهوه سیاه - بهتر است با اسپرسو  شروع کنید ، اما بهتر است  قند رافراموش کنید.

ناهار

تخم مرغ آب پز (شما می توانید 2 عدد بخورید )
سالاد رژیم ژاپنی، کلم تازه و کمی از روغن های گیاهی، بدون نیاز به اضافه کردن نمک
یک لیوان آب گوجه فرنگی.

شام

ماهی پخته شده، کدو، کلوچه 
سالاد ژاپنی.
 

روز دوم

رژیم غذایی روزانه کالری 1000 کیلوکالری.
محصولات مورد نیاز
قهوه
ماهی (انواع چرب)
کلم
روغن گیاهی
گوشت گاو
كفير
 

صبحانه

قهوه بدون قند

ناهار

ماهی، سرخ شده یا سوخاری - برای تنوع و مصرف اضافی اسید های چرب، بهتر است ماهی قزل آلا و بلانتین سیاه باشد. مجموع با هم بیش از 150 گرم نشود
سالاد رژیم ژاپنی.

شام

گوشت گاو - حدود 200 گرم آب پز. مصرف بدون نمک
کفیر بدون چربی باشد

روز سوم

رژیم غذایی روزانه کالری 1000 کیلوکالری.
محصولات مورد نیاز
قهوه
کدو تنبل
یک سیب
تخم مرغ 2 عدد
گوشت گاو
کلم
روغن گیاهی

صبحانه

قهوه سیاه بدون قند 

ناهار

گوشت گاو ریش ریش شود و در روغن زیتون سرخ شود.
یک عدد سیب 

شام

تخم مرغ آب پز - 2 عدد
کدو تنبل پخته شده - برای محدود کردن اشتها 200 گرم، بدون نمک 
سالاد رژیم ژاپنی.

روز چهارم

رژیم غذایی روزانه کالری 1000 کیلوکالری.
محصولات مورد نیاز
قهوه
هویج
پنیر سفت
تخم مرغ 2 عدد
سیب

صبحانه

قهوه

ناهار

هویج بخارپز 3 عدد بزرگ
20 گرم پنیر خشک و کم چرب
تخم مرغ یک عددکافی است.(در دستور تخم مرغ خام است اما برای رعایت بهداشت آب پز کنید)

شام

سیب - مجاز هستید چند میوه بخورید.
در این مرحله، احساس گرسنگی به همان اندازه قوی نیست. 
 

روز پنجم

جیره روزانه کالری 800-1000 کیلو کالری.
محصولات مورد نیاز
هویج
آب لیمو
ماهی دریایی
آب میوه
میوه ها

 

صبحانه

هویج و آب لیمو را رنده کرده با آب مخلوط کنید. شکر را نمی توانید اضافه کنید در این روز  قهوه از صبحانه حذف شده است.

ناهار

ماهی سرخ شده - حدود 350-400 گرم
آب گوجه فرنگی - برای یک رژیم غذایی، بهتر است از تازه استفاده کنید و به تنهایی پخته شود. حجم - بیش از 200 گرم.

شام

میوه - اما در هیچ موردی نباید مصرف قبل از خواب باشد. خوردن هر نوع انگور و یا موزممنوع است، آنها تمام نتایج به دست آمده تا این زمان را از بین می برند.

روز ششم

جیره روزانه کالری 900-1100 کیلو کالری.
محصولات مورد نیاز
قهوه
فیله مرغ
کلم خام
هویج
روغن گیاهی
تخم مرغ 2 عدد

صبحانه

قهوه 

ناهار

فیله مرغ 500 گرم، گوشت بدون پوست باشد. بدون نمک و در بخار خودش بپزد.
سالاد - در این روز، سالاد سنتی رژیم ژاپنی را می توان با اضافه کردن هویج خرد شده رنده شده کاملتر کرد.

شام

تخم مرغ آب پز 2 عدد
هویج (شما می توانید یک عدد بزرگ را بخورید) سالاد با مقدار کمی از روغن گیاهی (شاید زیتون) 

روز هفتم

جیره روزانه کالری 700-800 کیلو کالری.
محصولات مورد نیاز
چای
میوه ها
گوشت گاو
تخم مرغ
کلم
روغن گیاهی

صبحانه

چای - مطلوب است انتخاب گونه های خوب چای سبز، غنی از آنتی اکسیدان های مفید 

ناهار

گوشت گاو - حدود 200 گرم آب پز. هنگام آشپزی از نمک یا ادویه جات دیگر استفاده نکنید
میوه - در آخرین روز از رژیم غذایی، شما می توانید خود را به یک ناهار دسر درمان کنید. اما ممنوعیت استفاده از موز و انگور را فراموش نکنید.

شام

در این روز، به عنوان پاداش برای استقامت، می توانید شام را از روزهای گذشته، یک نوع گوشت گاو، تخم مرغ و سالاد کلم  با روغن زیتون انتخاب کنید .
 
با داشتن یک رژیم غذایی سالم، شمارش کالری، رژیم ژاپنی در ابتدا ممکن است به عنوان یک گزینه نسبتا سخت برای از دست دادن وزن به نظر برسد. اما ناراحتی تنها در چند روز اول قابل توجه است - پس از آن بدن با مقدار کم غذا سازگاری پیدا می کند. پس از 5 روز رژیم غذایی جدید در بدن، اولین مرحله از تجدید ساختار برای سرعت بخشیدن به متابولیسم راه اندازی می شود - هدف اصلی هر رژیم غذایی از دست دادن وزن اضافی، از بین بردن مایع اضافی و ناپدید شدن تورم است. برای رسیدن به بهترین نتیجه در رژیم لاغری و مواجهه با رژیم غذایی، می توانید یک دوره ماساژ ضد سلولیت را انجام دهید.

مضرات رژیم غذایی ژاپنی

در هر صورت، هر رژیم غذایی، همیشه برای بدن استرس زا است. معایب اصلی رژیم غذایی ژاپنی که مهم است به یاد داشته باشید:گاهی اوقات رژیم غذایی روزانه از 700 کیلو کالری تجاوز نمی کند. این عامل به شما اجازه نمی دهد بیش از 2 بار در سال به آن بپیوندید.رژیم غذایی مصرف غذاهای خاص را محدود می کند، از این رو فقدان ویتامین ها و مواد معدنی، به طور خاص، بدن از کمبود آهن، منیزیم، کلسیم و ویتامین های گروه B، C و E رنج می برد.
بنابراین مهم است که قرص های مولتی ویتامین ها در طول رژیم غذایی مصرف شود.خصوصیت رژیم غذایی ژاپن مصرف کم کربوهیدرات و مصرف بالای پروتئین است. چنین مقادیری برای بیماری های قلبی عروقی ممنوع است.
ایده آل، متخصصان تغذیه توصیه می کنند 5 بار در روز غذا بخورند، اما رژیم غذایی ژاپنی روزانه سه وعده غذا را تجویز می کند و هر ارگانیسمی آماده نیست تا آن را مثبت بداند.قهوه به جای یک صبحانه کامل تمام طرح های تغذیه مناسب را از بین می برد.طرح رژیم غذاییاگر همه چیز با توجه به برنامه انجام شود، هر کاری آسان تر انجام می شود.
یک برنامه عمل برای کاهش وزن وجود دارد. قبل از رفتن به سمت رژیم غذایی، مهم است که بدانید که: مهم نیست که چقدر "زن ژاپنی" در سراسر جهان تحسین شده است،ارگانیسم هر فرد یک سیستم منحصر به فرد است. و باید ببینید که چه چیزی می تواند به نفع شما باشد، ویا می تواند به شما آسیب برساند. سیستم قلبی عروقی را بررسی کنید و اگر دکتر توصیه می کند بهتر است قهوه را در رژیم غذایی با چای سبز  که مفید تر است جایگزین کنید، این کار را انجام بدهید.
کلیه ها را بررسی کنید مصرف منظم غذاهای پروتئینی (رژیم غذایی ژاپنی) باعث فشار جدی روی کلیه ها می شود. مشکلات عبارتند از: ضعف، سردرد، طعم استون در دهان.مرحله دوم آماده سازی یک رژیم غذایی است. رژیم غذایی ژاپنی بدون نمک و شکر نیاز به تنظیمات جسمی و اخلاقی دارد. این مراسم را به شب قبل از شروع رژیم اختصاص دهید.یافتن یک شرح مفصل از منوهای رژیم غذایی ژاپنی ها (منظور از گزینه هایی که شما بیشتر دوست دارید)، چاپ کردن رژیم غذایی برای تهیه یک لیست از مواد غذایی و محصولات ضروری برای طول دوره رژیم غذایی.

چگونه خود را برای رژیم آماده کنیم؟

و حالا در مورد مسئله اصلی رژیم،برای قرنها شرقی ها آموزش داده اند : موفقیت  در هر کسب و کاری بستگی به روح درونی شما دارد.
به همین دلیل، بسیار مهم است که یک رژیم غذایی ژاپنی را تنظیم کنید تا نتیجه عالی شود. و لازم است که در هر دو سطح فیزیکی و روحی آماده شوید.
اول، شروع به کاهش وزن، حتی قبل از رژیم غذایی، مهم است که به اثربخشی آن اعتقاد داشته باشید. تصور کنید که یک دختر زیبا و باریک در دو هفته ی آینده به شما در آینه نگاه می کند. باور کنید که این امکان وجود دارد! دفعات بازدید: بررسی بیشتر با نگاهی به مقاله های اینترنتی "رژیم غذایی ژاپن: عکس قبل و بعد". در بیشتر موارد، دستاوردهای آنها واقعا الهام بخش هستند.
روز قبل از شروع رژیم غذایی را به مجله های مد اختصاص بدهید، یک لباس عالی برای خودتان انتخاب کنید که قبلا نمی توانستید هزینه آن را بپردازید و برای خودتان پس از رژیم غذایی جایزه بگیرید. تصور کنید که چقدر برای  شما زیباست ! آیا متوجه شده اید که چگونه در خیابان دیگران را مجذوب خود می کنید؟ آیا شما آن را دوست دارید؟ می خواهید همه اینها را داشته باشید؟
حال، در آستانه شروع رژیم ژاپنی، ما غداهای با کالری بالا را رها می کنیم و برای یک زندگی جدید آماده می شویم. و آماده  برای سالاد خوشمزه از سبزیجات معطر ... و در حال حاضر ادویه آن فقط یک قطره از روغن زیتون معطر، و سپس اضافه کردن کمی تندی با سس سویا ... 
و باور کنید که شما در آستانه ی یک زندگی جدید و شاد با تناسب اندام باریک هستید.
 

چگونه با رژیم غذایی ژاپنی خداحافظی کنیم 

و در اینجا بالاخره رژیم به سرانجام رسید و 7 روز تمام شد! این 7 روز طولانی مدت، زمانی که شما می توانید بر روی ترازو ایستاده و از کاهش وزن خود لذت ببرید.
روزهای ایده آل کاهش وزن را با غذاهای چرب سرخ شده و دسرهای شیرین و کرمی با کالری زیاد جشن نگیرید! شما می توانید باریک بمانید با خوردن همه چیزهایی که می خواهید اما به در حد نرمال. اما  این مهم است که از رژیم غذایی خارج شوید.
متخصصان تغذیه یک سیستم خاص برای خارج شدن از رژیم پیشنهاد می کنند.
منوی نمونه برای خروج از رژیم غذایی

صبحانه (حدود ساعت  8.00)

برخی از بلغورها مثل جو دوسر
نوشیدنی چای سبز
اسنک ( ساعت 11.00)
 
میوه - 2 قطعه (گوشتی)
میوه خشک شده - 50 گرم
سبزیجات تازه مقداری

ناهار (حدود ساعت 2 بعدازظهر)

برنج بدون روغن
گوشت گوساله / فیله مرغ - 200 گرم
اسنک (حدود ساعت 4 بعدازظهر)
 
میوه  (1 عدد) / سبزیجات پخته شده (1 عدد)
کفیر / ماست / (بدون چربی) یک لیوان

شام (تا ساعت 19 )

سیب زمینی آب پز / 1 عدد
چای سبز / شیر / 
پس از پایان رژیم غذایی برای بازگشت به روش معمول غذا، لازم است به تدریج عمل کنید. هر روز شما می توانید تنها یک غذای جدید (که در رژیم غذایی رژیم نیست) را وارد کنید. پس از خروج از رژیم، مهم است که وقت خود را برای تمرینات فیزیکی اضافی پیدا کنید که به بدن اجازه نمی دهد که به ذخیره بیش از حد چربی ادامه دهد. مهم است که میزان رطوبت لازم برای بدن را با یک و نیم لیتر آب غیر گازدار در روز تامین کنید.
 
اما مهم ترین توصیه: عاشق خود و بازتاب لبخند خود در آینه باشید، به یاد داشته باشید که شما ملکه هستید. زیبا ترین ملکه!

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید