رژیم غذایی بدون پروتئین

رژیم غذایی بدون پروتئین

 

رژیم غذایی بدون پروتئین (شیر ، غلات ، عسل ، نان)

رژیم غذایی بدون پروتئین ، به طور کلی ، نمی تواند رژیم غذایی برای کاهش وزن باشد ، کاهش وزن در رژیم غذایی بدون پروتئین یک اثر جانبی است که با کمبود آب بدن حاصل می شود.  رژیم غذایی بدون پروتئین برای بیمارانی که از بیماری های مختلف کلیه رنج می برند توصیه می شود. در این حالت ، به عنوان یک قاعده ، بیمار در حالت استراحت در رختخواب است و سهمیه نوشیدن بسیار کاهش می یابد.

 

نکات مهم رژیم غذایی بدون پروتئین

برای رشد طبیعی سلول ، بدن سالم به پروتئین احتیاج دارد که یک عنصر سازنده برای بافت عضلانی است. اگر عضلات غذای پروتئینی دریافت نکنند ، شروع به کوچک شدن می کنند. بنابراین ، اگر تصمیمی برای استفاده از رژیم غذایی بدون پروتئین برای کاهش وزن گرفته شد ، هرگونه فعالیت بدنی و حتی فعالیت جدی تر ، باید کنار گذاشته شود.

 

رژیم غذایی بدون پروتئین شامل پاکسازی کلیه ها است ، بنابراین مصرف مایعات به 400-500 میلی لیتر برای کل روز کاهش می یابد. رژیم غذایی بدون پروتئین دستور های دقیق برای پخت و پز نمی دهد ، توصیه نمی شود غذاهای سرخ شده و ترشی ، نمک بخورید . شما باید 5-6 بار در روز در بخشهای کوچک غذا بخورید.

 

 

غذاهای مجاز برای رژیم غذایی بدون پروتئین

مواد غذایی بدون پروتئین

غلات ، پرک غلات ؛

سبزیجات ، آب پز یا بخارپز ، از جمله سیب زمینی و پیاز .

میوه ؛

روغن زیتون ، دانه کتان و آفتابگردان ؛

نان بدون نمک ؛

پنکیک / پنکیک پخته شده با مخمر ، بدون نمک اضافه شده .

شیر ، کفیر ، خامه ترش ، کره - همه بدون چربی و در حد متوسط.

عسل ، مربا ، مواد نگهدارنده ؛

کمپوت ، ژله ، نوشیدنی میوه ای.

غذاهای ممنوع برای استفاده در یک  رژیم غذایی بدون پروتئین

 

هندوانه ، خربزه ، کدو تنبل ؛

مارگارین ، اسپرد ، روغن پخت و پز ؛

گوشت و مرغ؛

ماهی و غذای دریایی؛

تخم مرغ ، پنیر دلمه ، پنیر ؛

سیر ، تربچه ، دایکون ، تربچه ؛

ترب کوهی ، خردل ، فلفل تند ؛

نان تهیه شده با جوش شیرین / بیکینگ پودر ؛

نان فروشگاهی ، پخته شده با تخم مرغ و نمک ؛

شیرینی ، دسر ، کاکائو ، شکلات ؛

قهوه ، چای غلیظ ، نوشیدنی های گازدار شیرین ؛

الکل ؛

دانه ها ، آجیل ها

غذاهای کنسرو شده ، نمکی و دودی ؛

آبگوشت های ساخته شده از گوشت ، مرغ و قارچ ؛

غذاهای غلات و سویا ، قارچ .

دستور غذای بدون پروتئین

لیست دقیق ظروف مجاز توسط یک متخصص پزشکی تعیین می شود و رعایت رژیم غذایی تجویز شده مهم است. مدت زمان رژیم غذایی بدون پروتئین معمولاً پنج روز یا بیشتر است ، اما در هر صورت ، این رژیم غذایی ،  غذاهای بدون پروتئین   ، نباید بیش از ده روز استفاده شود.درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما وضعیت بدن خود را در نظر بگیرید.

 

بررسی  رژیم غذایی بدون پروتئین

باید به روشنی درک شود که رژیم  غذای بدون پروتئین   رژیم غذایی پزشکی است و باید توسط پزشک معالج تحت نظارت باشد تا بتواند رژیم غذایی را اصلاح کند یا در هر زمان متوقف کند.

به افراد توصیه نمی شود که از رژیم غذایی بدون پروتئین برای خلاص شدن از شر پوند اضافی استفاده کنند ، زیرا ممکن است  غذای رژیمی بدون پروتئین  به سلامتی آسیب برساند.

عواقب غذای بدون پروتئین

ما تعدادی از اختلالات آشکار در بدن را فهرست می کنیم که با امتناع فرد از خوردن پروتئین قابل توجه می شوند:

کیفیت پوست بدتر می شود.
مو نازک و شکننده می شود.
فرد به سرعت خسته می شود.
احساس ضعف می کند.
مغز خوب کار نمی کند، به ویژه، به خاطر سپردن  دشوار است.
البته، شما می توانید ویتامین ها را مصرف کنید، اما این مجموعه فقط به طور موقت کمک می کند.

 

منوی هفتگی کاهش وزن بدون پروتئین

یک رژیم غذایی بدون پروتئین می تواند برای اهداف دارویی و برای از بین بردن وزن اضافی انباشته شده استفاده شود. در این مورد، مطالعه منوی تقریبی هفته، متشکل از چنین محصولاتی در جدول زیر ضروری است.

 

روز هفته منو
دوشنبه سبزیجات خام نامحدود
سه شنبه سبزیجات خام نامحدود
چهار شنبه میوه همراه با سبزیجات (سیب زمینی، هویج، سیب، گلابی)
پنج شنبه سبزیجات آب پز
جمعه سبزیجات آب پز با محصولات شیر ​​تخمیر شده (کفیر، ماست)
شنبه سبزیجات آب پز با محصولات شیر ​​تخمیر شده (کفیر، ماست)
یکشنبه سبزیجات با افزودن هر نوع سبزی

 

اگر رژیم غذایی بدون پروتئین را با روش های دیگر مقایسه کنیم، برای کاهش وزن چندان موثر نیست، زیرا کاهش وزن در بازه زمانی ذکر شده با حداقل محدودیت پروتئین و غلبه کربوهیدرات ها در رژیم غذایی روزانه بسیار دشوار است.

 

منوی رعایت رژیم غذایی بدون پروتئین در حضور آسیب شناسی کلیه دارای تفاوت هایی است.

 

زمان صرف غذا منو
صبحانه بلغور جو دوسر 30 گرم

نان سفید 30 گرم

مربا یا مربا 30 گرم

چای شیرین

شام سالاد با خیار پوست کنده بدون اضافه کردن سس 150 گرم

بورش در آب گوشت کم چرب 1 بشقاب

پاستا با خورش گاو 300 گرم

نان آرد چاودار 40 گرم

چای با شکر

عصرانه پای پخته با کلم 80 گرم

سیب پوست کنده

شام سالاد کلم با روغن آفتابگردان 160 گرم

برنج آب پز 300 گرم

کتلت ماهی 100 گرم

نان سفید 40 گرم

چای با شکر

میان وعده قبل از خواب کفیر 125 میلی لیتر

کوکی ها 50 گرم

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Doraslasy 757 :

    در یک فرد سالم، میزان دریافت پروتئین 0.75 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. هنگام تجویز رژیم غذایی بدون پروتئین ، این رقم به 0.55 گرم در کیلوگرم کاهش می یابد. گاهی اوقات در صورت آسیب جدی عضو یا نارسایی آن، زمانی که نیاز به همودیالیز و به دنبال آن پیوند عضو داخلی است، مصرف غذاهای پروتئینی به 0.3 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کاهش می یابد. در این مورد، مکمل های اضافی برای رژیم غذایی لزوما تجویز می شود، از جمله اسیدهای آمینه و آنزیم های لازم برای فعالیت حیاتی. با یک رژیم غذایی بدون پروتئین ، مصرف مایعات به شدت کاهش می یابد. محدودیت هایی نیز در تعداد وعده ها، تعداد وعده های غذایی در روز معرفی شده است. تمام علائم حیاتی به طور مداوم کنترل و ثبت می شوند. شما باید درک کنید که در چنین دوره ای، بدن در آستانه احتمالات عمل می کند. او نیاز به مراقبت مداوم پزشکی دارد. معرفی یک رژیم غذایی بدون پروتئین یک نیاز فوری است. این محدودیت ها برای کاهش وزن در نظر گرفته نشده اند. آنها بدن را تخلیه می کنند، وزن کم می کند، اما به دلیل خود تخریب بافت عضلانی. پوست شل و شل می شود. زشت به نظر می رسد، از نظر زیبایی شناسی خوشایند نیست. چنین رژیم هایی هرگز صرفاً برای کاهش وزن استفاده نمی شوند. شما باید این را به وضوح درک کنید و هرگز سلامت خود را آزمایش نکنید. هنگام خارج کردن مایع اضافی از بدن، برخی از عناصر کمیاب، به ویژه پتاسیم، به طور فعال شسته می شوند. پزشکان داروهایی با محتوای مواد معدنی بالا تجویز می کنند یا تغذیه را طوری تنظیم می کنند که بدن مواد مغذی را از این طریق دریافت کند. مصرف نمک به شدت کاهش می یابد زیرا باعث احتباس مایعات در بدن می شود. به این ترتیب رژیم های غذایی بدون نمک و پروتئین با هم ترکیب می شوند.

    1400/8/4 14:32
  • ویدا ویدا :

    با تجزیه و تحلیل نظرات کسانی که مایل به کاهش وزن با استفاده از این رژیم ، غذا های بدون پروتئین ، هستند، می توان نتیجه گرفت که بسیاری از آن ناراضی بودند. اول از همه، زیرا کاهش وزن ناچیز بود. روزهای اول رژیم غذایی بدون نمک واقعاً به قیمت از دست دادن مایعات اضافی بدن نتیجه داد. در روزهای بعد، عدم وجود غذای گوشتی، که باعث احساس سیری طولانی مدت می شود، به این واقعیت منجر شد که بسیاری مجبور به خوردن بخش های زیادی از غلات، محصولات آرد، نان شدند، زیرا غذاهای سبزیجات نیز سیری نمی دادند. رژیم غذایی کم پروتئین برای بیماران مبتلا به بیماری کلیوی ضروری است. با این حال، با توجه به این واقعیت که آنها باید پروتئین و پتاسیم را به شدت بشمارند، تنوع در رژیم غذایی آنها دشوار است. یک کمبود مهم تغذیه ای، محدودیت نمک است. بسیاری از مردم به سختی به غذاهای بی نمک و بیمزه عادت کردند. اما ضرورت حیاتی این تغذیه درمانی را که اثربخشی آن پس از یک هفته مشخص می شود، مجبور می کند. این در کاهش ادم ، کاهش فشار و بهبود متابولیسم نیتروژن آشکار می شود. من سعی کردم از یک رژیم غذایی بدون پروتئین پیروی کنم، زیرا می خواستم در یک هفته 5 کیلوگرم وزن کم کنم. می توانم بگویم همه چیز برای من درست شد، اما به محض اینکه رژیم غذایی بدون پروتئین را ترک کردم، وزن دوباره شروع به بازگشت کرد. بنابراین غذای رژیمی بدون پروتئین ارزش نداشت.» من برای از بین بردن چربی بدن از یک رژیم غذایی بدون پروتئین پیروی کردم، این رژیم نتایج قابل توجهی داشت، اما فقط برای مدت کوتاهی. بهتر است رژیم غذایی خود را به درستی سازماندهی کنید و به سلامتی خود آسیب نرسانید. «... یک رژیم غذایی ضد پروتئین توسط پزشک تجویز شد، زیرا در ماه گذشته ادم، فشار خون و کراتینین شروع به افزایش کرد. کتوسترول نیز تجویز شد. اکنون جو دوسر، سیب زمینی، برنج، کلم، کدو سبز، نان آرد ذرت می خورم، خامه ترش را به غذاها اضافه می کنم و با سبزیجات آب پز می خورم. من به سختی ماکارونی میخورم از چاشنی ها زردچوبه، شوید خشک، سیر گرانول خشک و پیاز کمک می کند. من آنها را دوست دارم زیرا آنها چندان تیز و تند نیستند. من اجازه می دهم گوشت و ماهی تا 40 گرم بخورم در تابستان به سبزیجات تغییر می دهم. چنین تغذیه ای به دلیل مصرف کتوسترول امکان پذیر است. من رژیم غذایی کم پروتئین و بدون نمک را به دلیل کمبود نمک تحمل نمی کنم. حتی چاشنی ها و سرکه طبیعی هم کمکی نمی کند. غذای من فرنی در آب، سبزیجات، نان بود (من خودم را از مخلوط پخت بدون پروتئین پختم). سه بار در هفته غلات گندم سیاه می خورم (رژیمی با محتوای کاهش یافته فسفر، پروتئین و پتاسیم است). من قبلاً با این رژیم غذایی سازگار شده ام - اگر غلات گندم سیاه بخورم، می توانید تکه های بیشتری از گوشت بخورید. به لطف رژیم غذایی، من به آن ادامه می دهم. من تصمیم گرفتم وزن کم کنم، بنابراین این یکی را مصرف کردم. من آن را دوست نداشتم، زیرا نمی توانستم برای مدت طولانی تحمل کنم (من دائماً می خواستم بخورم، من عاشق پنیر، تخم مرغ هستم) و بنابراین متوجه نتیجه نشدم. من خودم نمی فهمم چرا این رژیم غذایی را انتخاب کردم. حالا فکر می کنم بهتر است متعادل و مداوم غذا بخورید، به علاوه ورزش کنید. بگذارید کاهش وزن آهسته اما موثر باشد."

    1400/8/4 15:02

بیشتر بخوانید