نشانه های اعتماد به نفس پایین

آیا تا به حال فردی را دیده اید که جمله ای را به زبان بیاورد و بلافاصله بارها بابت گفتن آن عذرخواهی کند؟ چنین افرادی بدون شک دچار کمبود اعتماد به نفس می باشند. بعضی از جملاتی که به زبان آورده می شود نشان دهنده درجه اعتماد به نفس‌ فرد است. (سیارک)

تکرار کلمه «ببخشید»

بعضی افرادمعتقدند که باعث هر مشکل و اشتباهی آنها می باشند و باید معذرت خواهی نمایند.

راه حل: اگر شما هم چنین هستید قبل از عذرخواهی موقعیت را ارزیابی نمایید و فکر کنید که آیا واقعا کار اشتباهی از شما سر زده است  که باید عذرخواهی کنید؟

فقط یه شانس بود

بعضی ها در زندگی به موفقیت هایی دست می یابنداما در جواب تبریک دیگران از کلماتی مثل  شانس بود یا یهویی بود استفاده می کنند. آن ها تلاش هایی که برای آن موفقیت نموده اند رابه خاطر نمی سپارند ومدعی شانس برای این موفقیتمی شوند. به این وضعیت اعتماد به نفس نامعقول یا نادرست گفته می شود.

راه حل چیست؟ به خود بگویید  که عالی می باشید و وقتی دیگران بابت موفقیت به شما تبریک می گویند به جای عذر و بهانه فقط  تشکر کنید.

دیگران درباره من چه فکری  می‌کنن

یکی دیگر از نشانه های اعتماد به نفس پایین این است که دیگران درباره من چه فکری  می‌کنن

معمولا روی دیدگاه و نظرات دیگرانزیادی فکر می کنند وقادر به تحمل  ناسازگاری‌ها نیستند.  ترجیحا با انسان‌های منفی و ناراضی ارتباط بیشتری دارند.

راه حل: ابتدا این موضوع  را درک نمایید که همه آدم ها اول به فکر خودشان می باشند سعی کنیدآدم‌های ناسازگار و متناقض را که دائم نسبت به شما نظر منفی ابراز می کنند از زندگی خود دور کنید.

خواب آلودگی بی دلیل

افرادی که اعتماد به نفس پایین دارند  تنها در رفتار بروز نمی دهند بلکه عوارض جسمی هم  مثل خستگی و خواب آلودگی بی دلیلبرای فراراز مشکلات و نگرانی هادارند.

راه حل: اگر  چنین مشکلی دارید با مشاور صحبت نمایید تا علت این خستگی های مفرط را بیابید.

جملات ناخوشایند درباره خود

این گونه افراد دائم خودشان را مسخره می نمایند و هنگامی که درباره خودشان صحبت می کنند از جملات ناخوشایندی استفاده می کنند.به تصورآن ها  دیگران فقط معایب آن ها را می بینند پس بهتر می بینند که خودشان این معایب را مسخره کنند تا دیگران آنها را .

راه حل: این شما هستید که معایب خود را به دیگران مشان می دهید در صورتی که  دیگران هرگز متوجه آن ها نشده اند.

شاید شاید

جملاتی مثل: شاید، اگه اشتباه نکنم، یه جورایی و… بهانه هاییمی باشند برای این که شاید چیزی که می گویند اشتباه است.

راه حل: قبل از صحبت کردن روی جملاتی که می خواهید بیان کنید کمی فکر کنید و این را بدانید که همه آدم ها حرف های شان ۱۰۰ درصد درست نمی باشد.

همه اینو میگن

بیشتر مردم اینجوری فکر میکنن، بیشتر مردم چنین چیزی رو میخوان و مواردی از این قبیل نشان می‌دهد که نمی‌خواهید عقیده خودتان را به زبان بیاورید.

راه حل: این را بدانید که تنها نظر شخصی شکل گرفته شماست که به شما شخصیت می دهد.

نظرم متفاوت بود اما موافقم

آنها هیچ‌وقت  واردبحث نمی شوند و همیشه موافق می باشند. آن ها بهیجوجه افراد آسان گیر نمی باشند اما از اشتباه و شکست می ترسند.

راه حل: این را بدانید که دیگران قادر به  تشخیص دهند نیاز های  شما بهتر نیستند پس با چیزی که مخالف هستید موافقت نکنید. (سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید