چرا انسان آمیزش جنسی انجام می‌دهد

در

گونه‌های اندکی وجود دارند که رفتار جنسی را بدون هدف تولیدمثل انجام می‌دهند. به غیر از زایش، روانشناسان جنسی چندین فرضیه (در حقیقت 237 فرضیه) را برای این‌که چرا انسان مقاربت یا آمیزش جنسی انجام می‌دهد؛ شناسایی کرده‌اند . اصولاً انجام فعالیت جنسی، احساس فیزیکی، هیجانی و روانی خوبی دارد. علیرغم این، رفتار جنسی معمولاً همراه با خطر، خجالت، گناه و بیماری است. این برداشت منفی از رفتار جنسی را می‌توان به افزایش سریع شروع بیماری‌های مسری جنسی (STDs) نسبت داد که در بریتانیا از سال 2000 تا سال 2010، 63 درصد افزایش یافت. این بیماری‌ها (مثلاً هپاتیت C، سوزاک، کلامیدیا، تب‌خال و ایدز) می‌تواند پیامدهای مخرب و حتی کشنده‌ای داشته باشند که موجب ننگ تعامل جنسی می‌شود 

در مورد آن فکر کنید...

فکر می‌کنید علیرغم افزایش آموزش‌های جنسی و کمپین‌های دولتی، چرا بیماری‌های مسری جنسی (STDs) در سراسر جهان در حال افزایش هستند؟

گرچه چندین دانشمندان در زمینه تمایلات جنسی علاقه‌مند بودند، اما رشته روانشناسی جنسی به‌وسیله دانشمندی به نام آلفرد کینسی در1849 تا 1956 تأسیس شد. کینسی و تیم تحقیقاتی او یکی از جالب‌ترین و پیشگام‌ترین مطالعات را انجام دادند که هنوز به‌عنوان یکی از مجموعه داده‌های رفتارهای جنسی در ایالات‌متحده وجود دارد. بعد از انجام بیش از 18500 مصاحبه با مردان و زنان در مورد چندین رفتار جنسی، آن‌ها دریافتند که علیرغم جامعه بسیار محتاط بیرونی، رفتارهای جنسی کاملاً متفاوت و در سراسر جامعه شایع بودند . به‌عنوان مثال، نتایج نشان دادند که بیشتر مردم همیشه به‌وضوح به‌عنوان علاقه‌مند به جنس مخالف یا همجنس باز تشخیص داده نشدند و حدود 16% درصد مردان و 6 تا 14% زنان تمایلات دوجنسی نشان دادند. همچنین، 50% مردان و 26% زنان پذیرفتند که رابطه نامشروع خارج از ازدواج داشته اند. از زمان گزارش‌های کینسی، علم رفتار جنسی در درک پیچیدگی تمایلات جنسی انسان و چگونگی ارتباط آن با تندرستی، پیشرفت زیادی کرده است. با آزمایشگاه‌های پیشرفته روانشناسی جنسی، محققان می‌توانند فیزیولوژی و آناتومی مقاربت یا آمیزش جنسی را مطالعه کنند.
سیدنی متسون و دیوید بوس، محققان دانشگاه تگزاس در آستین، دهه‌های گذشته را صرف تحقیق روی روانشناسی جنسی کرده‌اند. در سال 2007، آن‌ها یک مطالعه تکان دهنده برای رسانه‌ها انجام دادند که 237 دلیل برای این‌که چرا انسان مقاربت یا آمیزش جنسی انجام می‌دهد، شناسایی کردند؛ از جمله دلایل فیزیکی، روانی و هیجانی. متسون و بوس دریافتند که :

افراد آمیزش جنسی انجام می‌دهند چون آن‌ها خسته هستند؛ برای ارتباطات معنوی؛ احساس تأسف برای فرد؛ نیاز به احساس قدرت؛ نیاز به تحقیر خودشان؛ برای تنبیه خودشان؛ آسیب به دیگران؛ اظهار عشق و غیره مقاربت یا آمیزش جنسی انجام می دهند.

از این مطالعه به بعد، متسون و بوس در مورد این‌که چرا زنان مقاربت یا آمیزش جنسی انجام می دهند، تحقیق کرده‌اند. آن‌ها با 3000 زن مصاحبه کردند تا کشف کنند چرا آن‌ها با استفاده از 237 دلیل به‌عنوان راهنما، آمیزش جنسی انجام می دهند. آن‌ها شواهد تأیید کننده‌ای را برای نتایج مطالعه اولیه و نیز داده های عمیق و تحریک‌آمیزی از زنان مورد مصاحبه به دست آوردند. در مجموع، آمیزش جنسی اغلب به‌عنوان «یک تجربه لذت‌بخش، عامل احساس هیجان در زنان، عشق، ارتباط و خودکاوشی» تلقی می‌شود .

انجام رفتار جنسی می‌تواند فواید فیزیکی و روانی برای هر دو جنس داشته باشد. از نظر فیزیکی، دانشمندان دریافته‌اند که انجام مقاربت یا آمیزش جنسی می‌تواند تأثیرات مفیدی داشته باشد که منجر به شکل فیزیکی بهتر، فشارخون پایین‌تر، عملکرد بهتر سیستم ایمنی، خطر کمتر سرطان (پروستات) و حتی عمر طولانی‌تر شود.

از نظر عصب‌شناسی، به نظر می‌رسد که انبوهی از ارتباطات فعال به هنگام اوج جنسی وجود دارد. به‌عنوان واکنش عصبی به مصرف دارو، ﻧﻮﻛﻠﺌـﻮس اﻛـﻮﻣﺒﻨﺲ مغز مرکز لذت را فعال می‌کند . این کار با رهاسازی انتقال‌دهنده‌های عصبی مثل دوپامین، سروتونین، اپی نفرین و نور اپی نفرین در اوج انجام می‌شود که به بدن پیغام می‌دهد که آنچه در حال تجربه کردن است؛ خوب است.
بلافاصله بعد از ارگاسم، سیستم غدد درون‌ریز (آندروژن ها، استروژن ها؛ پروژسترون‌ها) فعال شده و هورمون پرولاکتین را ترشح می‌کنند که موجب احساس خواب‌آلودگی می‌شود. هورمون پیوند بدن، اکسی سیتوکسین نیز در این زمان رهاسازی می‌شود که موجب احساس آرامش، تسکین، اضطراب کمتر و ارتباط می‌شود.
از نظر روانی، مقاربت یا آمیزش می‌تواند قرار گرفتن در لحظه لذت شدید؛ آرامش و وجد؛ عزت‌نفس و اعتماد به نفس بالاتر ؛ احساس عشق و ارتباط با دیگری ؛ اضطراب کمتر و کیفیت کلی بالاتر زندگی  را افزایش دهد. به نظر می‌رسد که همه این فواید بتوانند از انجام رفتار جنسی حاصل شوند؛ تا زمانی که این رفتارها با کسی باشد که شما به او اعتماد دارید.

افرادی که با کسی مقاربت یا آمیزش جنسی انجام می دهند که برایشان عزیز هستند، سطح بالاتری از تندرستی، اعتماد به نفس و عزت نفس را در مقایسه با کسانی که با غریبه‌ها تعامل جنسی دارند؛ گزارش می‌کنند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده‌اند که انجام رفتار جنسی می‌تواند منجر به رشد خویشتن شود.


در نتیجه، رفتارهای جنسی انسان هنگامی که سالم و با شریک مطمئن انجام شوند، می‌توانند تأثیرات فیزیکی و روانی مثبت داشته باشد. رفتارهای جنسی می‌توانند منجر به تندرستی فیزیکی بیشتر در کنار کامروا شدن و وجد مربوط به ارگاسم شوند (شادکامی لذت‌گرا). علاوه بر این، افراد مقاربت یا آمیزش جنسی را به‌عنوان قابلیت رشد خویشتن، افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس و کمک به آن‌ها جهت کامل‌تر شدن گزارش می‌کنند (شادکامی فضیلت گرا).(سیارک)

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا مردم دوست دارند با پتوی سنگین و تهویه هوای روشن بخوابند؟

در

وزش دستگاه تهویه ی هوا (AC) در تابستان در زمان خواب راحت در زیر یک یا دو پتوی ضخیم و مخملی برای برخی افراد ، احمقانه به نظر می رسد؛ ولی برای بقیه ...این دقیقا چیزی است که دکتر برای استراحت شبانه ی مطلوب سفارش کرده است. بسیاری از مردم عاشق خوابیدن در زیر پتوی ضخیم هستند در حالی که تهویه را در وسط تابستان روشن کرده اند. آنها اغلب به خاطر اتلاف انرژی ، از این مساله انتقاد می کنند ولی شواهد علمی این رویه ی متناقض را تایید می کنند.

بررسی ها چهار دلیل را برای این افراد که جرات می کنند زیر پتوی ضخیم در تابستان با تهویه ی روشن بخوابند ، بیان می کند . این منطق به راحت طلبان محکوم علاوه بر افراد بدبین گیج ، کمک می کند. تا آخر این مقاله شما شاید به این فکر کنید که آیا باید روی  پتوی سنگین نیز سرمایه گذاری کنید یا نه.(سیارک)

  1. اهداف ریلکسیشن و کمک به خواب

عجیب به نظر می رسد که خوابیدن در زیر پتوی ضخیم با تهویه روشن ،  دارای اثر  آرام کننده است. سیگنال های افزایش وزن به مغز ، مواد شیمیایی مثل سروتونین ، ملاتونین و دوپامین آزاد می کند. آنها به عنوان انتقال دهنده های عصبی تنظیم کننده ی وضعیت روانی ، ادارک حسی و خواب عمل می کنند. این مواد آرام بخش دارای داروی مسکن هستند که خواصی را تسکین می دهند که ریلکسیشن را در سراسر بدن تحریک کرده و ناراحتی های بی خوابی را رفع می کند.

پتو ی سنگین یک درمان موثر ، ایمن و طبیعی برای خواب عالی در محیط بسیار خنک فراهم می کند. دمای مرکز بدن کاهش یافته و  خواب با خمیازه های فراوان را فرا می خواند.

دکتر آلیس هوگلند ، مدیر خدمات بی خوابی در مرکز اختلالات واحد خواب در راچر استر ان وای ،  توضیح می دهد که " این کاهش دمای بدن باعث به خواب رفتن شما می گردد " .

پتوی سنگین به کمک یک خواب طبیعی کامل آمده چونکه فشار را به طور یکنواخت در سراسر بدن پخش می کند. مثل آغوش گرفتن محکم است که باعث امنیت ، حمایت ، آسودگی و آرام شدن شما می گردد.

طبق اظهارات " به این دلیل است که بسیاری از مردم دوست دارند در تابستان در جای هموار ، راحت تر بخوابند. خواب بهتر،  تمرکز ، سودمندی ، ارتباط ، عملکرد شغلی و سلامتی را بهبود می بخشد".

پتوهای سنگین ، تحریک لمس  فشار عمیق (DPTS) را  تنظیم می کند. لمس های خوشایند ، سیستم عصبی را تهییج می کند ؛  لمس های ملایم ولی محکم ، باعث آرامش می گردد. DPTS  اعصاب و ماهیچه ها را شل کرده و تنش را از بین می برد. این همان اثری را دارد که مادرتان شما را در آغوش می گرفته و به آرامی لمس می کرده و به پشت تان می زده تا احساس آرامش ، ایمنی و سکوت راحت به شما دست دهد.

2. به غلبه یا بهتر شدن مدیریت نگرانی های معروف سلامتی کمک می کند.

خواه از آن در تابستان با تهویه ی هوا ،‌ استفاده کنید خواه در پاییز ، زمستان یا بهار ، پتوهای سنگین تسکین لازم و مورد نیاز را برایتان فراهم می کنند. بسیاری از مسائل سلامتی دارای کاربرد مثبت هستند. برای بچه ها و بزرگسالان ، پتوهای سنگین اختلالات حسی ، عصبانیت ، تنش ، آگاهی و تمرکز را بهبود می بخشند. پتوهای سنگین نیز باعث تسکین مردان نظامی و زنان در مناطق جنگی و افرادی می شوند که زخمی ، بیمناک و دیوانه به خانه بازگشته اند.  

پتوی سنگین طبق گزارش ، کمک زیادی به حفظ حافظه ، فرایندهای سم زدایی ، درمان بیماری های مختلف ، تسکین نگرانی (مورد تایید مطالعات زیاد) ، افسردگی ، آسیب PTSD‌،‌پرخاشگری ، دردهای مزمن ، پارانویا و مشکلات عصبی دو قطبی می گردد.

کارمندان در شغل های پر تنش و تغییرات شیفت کاری ، افرادی در حال مبارزه با وحشت شبانه  طبق گزارش ، این علائم  به خاطر خوابیدن در زیر پتوی سنگین، در آنها کاسته شده.نگرانی های سلامتی دیگر  از طریق استفاده از پتوی سنگین ، برطرف یا بهتر شده است مثل :

  • اختلال طیفی ADD/ADHD
  • بیماری آلزایمر
  • سندرم اسپراگر
  • اختلال طیفی اوتیسم
  • اختلالات دماغی (CP)
  • دیوانگی
  • سندرم دان
  • اختلالات طیفی الکل در دوران جنینی (FASD)
  • فیبرومالژیا
  • جت زدگی
  • حمله ی خواب
  • بیماری پارکینسون
  • علائم قبل از یائسگی و یائسگی
  • اختلالات رشدی فراگیرنده (PDD,PDD-NOS)
  • اختلال وابستگی واکنشی (RAD)
  • سندرم بی قراری (RLS)
  • درد ارتریت روماتیسمی
  • اسکیزوفرنی
  • اختلال حمله
  • اختلال فرایند حسی (SPD)
  • آپنه ی خواب
  • آسیب ضربه ی مغزی (TBI)
  1. آسودگی و آرامش در زمان خواب در اتاق به همراه فردی که دمای سرد را ترجیح می دهد

 زمانی که مساله ی دمای بدن مطرح میگردد. زمانی که همسر دارای طبع سرد است و شوهرش ترجیح می دهد که فقط لایه ی نازکی را در هوای  65 درجه  داشته باشد . یک هم اتاقی ، اتاق بسیار سرد را دوست دارد ؛ دیگری اتاق داغ و در حال برشته شدن را ترجیح می دهد. حتما باید تصمیم مشترکی را برای  این مشاجرات  بگیرید تا ارتباط تان ، به خوبی باقی بماند.

دمای بدن با ترموستات درونی تنظیم شده که در مغز قرار گرفته است- یعنی هیپوتالاموس. نیروهای دینامیکی مختلف به این مساله  نظارت دارد که دما بالا یا پایین رود ، یعنی استفاده از تجویز دارویی کلیه ، رقیق شدن خون ، دیابت ،سرطان ، فشار خون پایین ، گردش خون ضعیف . مقدار جرم ماهیچه ، عامل اصلی است. تقریبا یک سوم گرمای بدنتان ، از ماهیچه ها تولید می شود. زنان نسبت به مردان، ماهیچه های کمتری دارند .

سن نیز باعث تفاوت می شود . زنان تحت تاثیر گرمای ناگهانی و مختصر ناشی از منوپاز ( یائسگی) هستند . مردان نسبت به زنان بیشتر دستخوش بیماریهای گردش خون می شوند.

پر دون یونگ از موسسه ی مدیریت تسهیلات بین المللی می گوید ، " زنان بیشتر مستعد گرفتگی رگ های خونی می شوند ، که خون را در نزدیک مرکز پوست قرار می دهد که به معنای سردتر بودن است و مردان مخالف این قضیه هستند".

بنابراین جنسیت ، سن ، شرایط بدنی و ارجحیت های  شخصی روی چگونگی عملکرد هیپنوتیزم اثر می گذارد. بهترین راه حل ، یادگیری کنار آمدن با روشی است که در خدمت بهترین وضعیت برای افراد است. به خاطر مزیت های متعدد ، خواب در زیر پتوی سنگین حتی در تابستان با روشن کردن تهویه ی هوا ، یک تصمیم شگفت انگیز است. یک پتوی سنگین بدنبالش سردی ، و از بین رفتن کج خلقی و تنش می آورد.

  1. کاهش وزن و مدیریت وزن

آیا خواب در بستر سرد در واقع برای شما بهتر است ؟ در اصل بر مبنای تحقیقات جدید اخیر است. دانشمندان کشف کرده اند خواب در دماهای سردتر ، سرعت متابولیسم شما را افزایش داده و سلامت کلی تان را بهبود می بخشد. به اعتقاد متخصصان  " تیره پیه " در بدن های سردتر ، افزایش می یابد. تیره پیه  ( اغلب به نام " چربی خوب") 300 برابر بیشتر گرما را در اندام های دیگر در بدن تولید می کند که در اصل باعث سوخته شدن بیشتر کالری ها می گردد و اضافه قند خون را رفع می کند.

یافته های علمی توسط موسسه ی ملی بهداشت ، برمبنای آزمایش انجام شده در وضعیت دمایی کنترل شده از این نظریه حمایت می کند که خواب در اتاق سرد وزن را کاهش داده و باعث مدیریت وزن می گردد.

دکتر فرانسیسکو اس سلی ، رئیس بخش های متابولیسم و غدد درون ریز دانشگاه منابع مشترک ویرجینیا گزارش کرده که " این ها همگی از مردان جوانان سالم آغاز می شود ولی فقط با خوابیدن در اتاق سردتر ، آنها به مزیت های متابولیسمی می رسند که اغلب ،‌ خطر دیابت و دیگر مشکلات متابولیسمی را در آنها را کاهش می دهد. "

تعجب آور نیست مردم عاشق خوابیدن در زیر پتوی سنگین با دستگاه تهویه ی هوا در تابستان باشند!

نکات اضافی

  • یک اتاق سرد به شما کمک می کند تا مغز ، سرد و خنک باشد که برای یک خواب شبانه ، مطبوع است. طبق تحقیقات ، دمای اتاق را تا 65 درجه کاهش داده و چند لایه ...یا یک پتوی سنگین را روی خود بیندازید.
  • پتوی سنگین را نباید فردی استفاده کند که از عمل جراحی بهبود یافته و دارای مشکلات قلبی عروقی ، کنترل دما یا چالش های تنفسی هستند مگر اینکه پزشک یا درمانگر حرفه ای ،  تایید کند.
  • وزن پتوی پیشنهادی برای بزرگسالان طبق وزن بدن و ارجحیت شخصی خود ، 13-33‌ پوند است . مطالعات دانشمندان در ایالات متحده تایید می کند که " هرچه پتو سنگین تر باشد ، آسانتر به خواب می روید".

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱Bonjour,Le rÃren©©fncemeÃt de votre site vient d'être validé sur mon annuaire. Un petit lien retour vers l'annuaire n'est pas obligatoire mais serait sympa...

در ادامه بخوانید...

چرا کابوس و رویا های عجیب می بینیم

در
هر شخص یک سوم زندگی خود را در خواب و رویا می گذراند. بخش بزرگی است ، موافقید؟ و گرچه رویا دیدن مدت هاست که مورد علاقه بشر قرار داده است ، اما علم در مطالعه این مبحث و به دست آوردن اطلاعات دقیق در باره خواب و رویا پیشرفت نکرده است. با توسعه فناوری ، امکان مطالعه فعالیت مغز در طی رویا تا حدودی امکان پذیر شده و دانشمندان و روانشناسان در سراسر جهان نتایج خود را با هم به اشتراک می گذارند ، و اقدامات کوچکی برای باز گشایی این موضوع ناشناس اما جالب انجام می دهند.
 
ما در  sayarak.com هستیم و احتمالاً شما حداقل یک بار در زندگی خود شاهد رویاپردازی بوده اید که مدتهاست از یاد شما نمی رود و شاید معنای آن برای شما آشکار نشده باشد. امروز در مورد آنچه در مورد کابوس ها و رویاهای عجیب غریب آموخته ایم، صحبت خواهیم کرد.
 

چرا رویاهای عجیب می بینیم

مطمئنا همه داستانی در مورد رویا و خواب دارند که در آن کابوس اتفاق افتاده است و وقتی از خواب بیدار شده ایم ، به نظر می رسید فقط مزخرف کامل است. و اگر به این سؤال که چرا این اتفاق می افتد علاقه مندید ، در اینجا چند توضیح آورده شده است.
 
هر کس خواب و رویا های منحصر به فرد خود را دارد ، زیرا در طول روز ، هفته ، ماه افراد احساسات و تجربیات متنوعی را تجربه می کنند. هنگامی که ما در خواب هستیم مغز ما همچنان به سختی کار می کند و داده ها را در حافظه کوتاه مدت و بلند مدت دسته بندی می کند. مغز وقایعی را که اخیراً رخ داده است با وقایعی که مدتها پیش اتفاق افتاده مقایسه می کند. بنابراین ، ممکن است از کودکی با بازی کردن در آپارتمان جدیدی که اکنون در آن هستید و در مورد حیوان خانگی خود خواب ببینید.
 
همه اینها در مرحله REM(حرکات سریع چشمی) اتفاق می افتد ، که 10-20 دقیقه طول می کشد و در طول شب چندین بار تکرار می شود. این مرحله همچنین به عنوان "رویا پارادوکسیک" شناخته می شود که به دلیل شباهت های فیزیولوژیکی با حالت بیدار شدن فرد ، نام خود را گرفته است. در این مرحله است که همه مناطق مغز فعال می شوند ، بجز منطقه ای که مسئول منطق است.
علاوه بر این ، در هنگام خواب ، غلظت سروتونین و نوراپی نفرین کاهش می یابد - انتقال دهنده های عصبی نیز مسئول منطق و توجه هستند. بنابراین جای تعجب ندارد که رویاهای ما همه عقل سلیم و عادی را از دست می دهند. فقط هنگامی که از خواب بیدار می شویم و منطقی فکر می کنیم ، می فهمیم که هر آنچه که دیده ایم در یک رویا اتفاق افتاده است.
 

چرا کابوس می بینیم      

چرا در خواب آخرالزمانی ها و مردگان را در تعقیب و گریز خودمان می بینیم و خوابهای بسیار دلپذیر را نمی بینیم؟ دانشمندان سوئیسی و آمریکایی تحقیقاتی را انجام دادند که در آن پاسخ این سؤال را پیدا کردند. به نظر آنها ، این نوعی آموزش سیستم عصبی است ، که به فرد کمک می کند در زندگی واقعی با احساسات منفی کنار بیاید. دانشمندان در مقاله خود می نویسند که احساساتی که در خواب تجربه می کنیم به رفع استرس عاطفی کمک می کند و فرد را برای استرس های احتمالی در آینده آماده می کند.
 
دانشمندان با استفاده از الکتروانسفالوگرام ، فعالیت بخش های مختلف مغز در هنگام خواب را مورد مطالعه قرار دادند. هجده داوطلب شبانه، چندین بار از خواب بیدار شدند و از آنها پرسیدند که چه رؤیایی دارند و آیا وحشتناک هستند؟ محققان به لطف پاسخ ها و تجزیه و تحلیل عملکرد مغز ، دو ناحیه از مغز را شناسایی کرده اند که مسؤولیت محتوای رویا را بر عهده دارند.
 
در هر دو حالت خواب و بیداری، مسؤولیت کنترل احساسات بر عهده دستگاه حاشیه‌ای مغز میانی است که بادامه مغز را شامل می‌گردد؛ بادامه مغز بیشتر مرتبط با ترس شناخته می‌شود و در حین رویا دیدن شدیدا فعال می شود.
 
مسؤولیت محتوای رویا ها برعهده قشر مغز است؛ یعنی هیولاها و افرادی که در خواب می بینیم، یا تجربیاتی مثل پرواز کردن در خواب.
 
انسان‌ها، گونه‌ای که به شدت وابسته به حس بینایی می باشند و به همین علت بخش عقب مغز که کنترل حس بینایی را برعهده دارد، در زمان خواب به شدت فعال می باشد.
 
کم فعالیت‌ترین قسمت مغز در حین رویا و خواب دیدن، بخش‌هایی از لوب پیشانی می باشد که اتفاقات احمقانه و باورنکردنی را که در طول رویا می بینم را توضیح دهد و این که چرا ما در زمان خواب دیدن تا این حد غیرعادی می باشیم، همانند واقعیت به راحتی قبول می‌کنیم؛ البته فقط تا زمانی که از خواب بیدار شویم.
 
جالب ترین نکته این است که هر دو بخش از مغز در شرایط مشابه وقتی فرد در زندگی واقعی نگران است یا می ترسد فعال می شوند. لوب پیشانی وظیفه ارزیابی احساسات را بر عهده دارد و به محض احساس اضطراب به صورت خودکار شروع می شود. و قشر مغز آماده در هنگام تهدید برای پاسخ مناسب می باشد و نحوه رفتار فرد را در مواجهه با خطر کنترل می کند. در یک مطالعه دیگر ، دانشمندان دریافتند که کسانی که کابوس ها را طولانی تر می بینند، بیشتر اوقات در زندگی واقعی واکنش منفی نشان می دهند.
 
در حالیکه مشخص می شود که ذهن ناخودآگاه ما با ما ارتباط برقرار می کند و به حل مسائل هیجان انگیز کمک می کند. به عنوان مثال ، روانشناسان غالباً تعقیب و گریز را در یک رویا با مشکلات انسانی حل نشده در زندگی واقعی مرتبط می کنند. اما ، همانطور که در بالا ذکر شد ، رویاها هنوز هم به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته اند و بسیاری از اکتشافات جالب پیش رو هستند.
 

چند واقعیت دیگر در مورد خواب که شاید شما درباره آنها آگاهی نداشته باشید 

مهارت و دانش تازه بدست آمده ، مانند نواختن پیانو ، به عنوان مثال ، هنگام خواب می توانید روی "قفسه های لازم مغز" قرار بگیرید. این باعث می شود آنها در آینده آسان تر به خاطر آورده شوند. صرف نظر از اینکه شما برای امتحان آماده می شوید یا می خواهید لیست کارهای خود را برای فردا بخاطر بسپارید ، خواب شب خوب به شما کمک می کند.
 
بدون خواب، انسان کمتر از بدون غذا خوردن زندگی خواهد کرد. تعداد رکورد روزهایی که بدون خواب سپری می شود 11 روز است. اما ما تکرار چنین تجربه ای را توصیه نمی کنیم ، زیرا علاوه بر مشکلات روحی جدی ، می تواند منجر به مرگ شود.
تا  15٪ از جمعیت جهان افرادی هستند که لوناتیک نامیده می شوند. آنها نه تنها می توانند روی تخت بنشینند یا در اتاقها سرگردان شوند بلکه خانه را ترك كنند و حتی مسافت های طولانی را طی كنند.
در افرادی که کم می خوابند ، با کاهش لپتین (هورمونی که اشتها را تنظیم می کند) اشتهاشان زیاد می شود.
در مدت 5 دقیقه پس از بیدار شدن ،  50٪ از رؤیاهایمان را فراموش می کنیم و بعد از 5 دقیقه تقریباً همه آنچه را که در خواب دیدیم فراموش می کنیم. زیگموند فروید معتقد بود که از این طریق مغز سعی می کند همه چیز را به سرعت از حافظه پاک کند ، زیرا رویاها افکار پنهان ما هستند. اما در دنیای مدرن فرضیه دیگری وجود دارد که براساس آن ، صبح فقط مغز را کامل می کنیم و در نتیجه فعالیت فعال آن خواب ها را فراموش می کنیم.
و آیا شما یک رویا غیرمعمول داشتید که به خاطر آوردید و به احتمال زیاد هرگز فراموش نکنید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...