مدیتیشن چیست؟

در


قبل از اینکه  به مطالعه‌ی این مقاله  مبادرت ورزید به توضیحاتی نیاز خواهید داشت. اول توضیحی پیرامون روش های تمدد اعصاب  که عبارت‌اند از مدیتیشن، آموزش اتوژن، تمدد اعصاب مترقی، بیوفیدبک، یوگا و غیره خواهیم داشت. توصیف هرکدام از این روش‌ها، توصیف پیش‌زمینه‌ی ایجاد و توسعه‌ی تاریخی آن، نحوه‌ی انجام دادن آن و همچنین مزایای مرتبط با هر روش ارائه خواهد شد. به یاد داشته باشید که این روش‌های تمدد اعصاب بخشی از برنامه‌ی کلی مدیریت استرس هستند. روش‌های تمدد اعصاب به سطح برانگیختگی روحی بر اساس مدل استرس بستگی دارد و به‌عنوان مداخله‌هایی بین استرس، بیماری و ناخوشی مطرح می‌گردد. با توجه به اینکه شما هرکدام از این روش‌ها را یاد خواهید گرفت، دو دیدگاه اضافی باید مطرح شوند.

احتیاط‌های مرتبط با زمینه‌ی پزشکی

در وهله‌ی اول، روش‌های تمدد اعصاب می‌توانند منجر به تغییرات جسمی گردند. ما پیش‌تر دیدیم که واکنش مرتبط با تمدد اعصاب یک حالت متابولیسمی آهسته است که در آن فشارخون، ضربان قلب، تنش ماهیچه‌ای و کلسترول در سطح پایینی قرار می‌گیرند و در این زمینه دیگر پارامترهای جسمی نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. آن دسته از شما که از روش‌های تمدد اعصاب استفاده می‌کنید که به این دلیل طراحی‌شده‌اند تا بر عوامل جسمی تأثیر داشته باشند، اگر در این روند دخالتی به‌طور فعال حضورداشته باشید، این تأثیر می‌تواند در سطح بالایی قرار داشته باشد. برای مثال فردی با فشارخون بالا که از روش تمدد اعصاب استفاده می‌کند تا فشارخون خود را پایین آورد امکان دارد به دلیل آموزش نامناسب، در این فرایند زیاده‌روی کند و فشارخون خود را به میزان بسیار بیشتر تعدیل دهد که این امر می‌تواند منجر به روندهای درمانی بعد از فرایند تمدد اعصاب گردد. به خاطر این تغییرات در روندهای فیزیولوژیکی است که افراد خواهان انجام تمدد اعصاب هستند و افرادی که تحت روندهای درمانی هستند و یا دارو مصرف می‌کنند باید از متخصص درمانی خود که بر فرایند درمانی وی نظارت دارند به‌منظور انجام روندهای تمدد اعصاب اجازه بگیرند. به‌طور خاص، افرادی که مشکلات قلبی، صرع، فشارخون، دیابت و مشکلات روانی دارند باید برای آغاز فرایند تمدد اعصاب اجازه‌های پزشکی دریافت کنند.

در سیارک بخوانیم: اشتباهی در یوگا که مبتدیان مرتکب می شوند 5 مورد 

حرکات یوگا که باعث شادابی پوست می شوند : پادماسانا (Padmasana) 

آموزش روندهای تمدد اعصاب

در گام دوم، فرصت انجام و امتحان نمودن روش‌های مختلف تمدد اعصاب به این دلیل طراحی‌شده‌اند تا به شما کمک کنند تا روشی را انتخاب نمایید که آن را ترجیح می‌دهید و می‌توانید به‌صورت متناوب و دنباله‌دار از آن استفاده نمایید. به‌منظور سامان دادن به نحوه‌ی انتخاب این روش‌ها توسط شما و همچنین برای اینکه بتوانید تشخیص دهید کدام روش بهترین نتیجه را برای بدن و موقعیت شما دارد، از معیار درجه‌بندی ارزیابی آزمایشگاهی (Lab Assessment) استفاده کنید. این معیار ارزیابی در پایان هر فصل در خدمت شما قرار خواهد گرفت. هرچند ما تحقیقات جامعی نداریم که بر اساس آن‌ها یک روش مشخص تمدد اعصاب را در اختیار شما قرار دهیم، ولی در حین توصیه جهت انتخاب یک روش تمدد اعصاب، می‌توانیم زمینه‌های مختلفی را در نظر بگیریم که به‌واسطه‌ی آن شما بتوانید، حالت مخصوص و مناسب خود را برگزینید. برای مثال اگر شما یک مسئله‌ی ادراکی و شناختی دارید،- مانند اضطراب اجتماعی و یا اعتمادبه‌نفس کم روش‌هایی که بتوانند بر روی ذهن شما تأکید داشته باشند، تأثیر خوبی ارائه خواهند دارد. این روش‌ها، با نام روش‌های ذهن به ماهیچه شناخته می‌شوند و می‌توانند دربرگیرنده‌ی تمدد اعصاب و آموزش اتوژن (خودزا) باشند. در طرفی دیگر اگر شما دارای مشکلات فیزیکی هستید مانند سردردهای ناشی از تنش و یا سندروم TMJ - روش‌هایی که بر بدن تمرکز دارند می‌توانند تأثیر بسیار خوبی داشته باشند. این روش‌های تمدد اعصاب با نام روش‌های ماهیچه به ذهن شناخته می‌شوند دربرگیرنده‌ی آرمیدگی تدریجی و یوگا هستند. معیار درجه‌بندی روش تمدد اعصاب باید به شما کمک کند تا بتوانید با آگاهی کامل تشخیص دهید که کدام روش می‌تواند با نیازهای شما همسو باشد.
به‌منظور استفاده از معیار ارزیابی و سنجش در ارزیابی‌های آزمایشگاهی، بهتر است که هر روش را حداقل به مدت یک هفته انجام دهید (طولانی‌تر، بهتر). حالات درونی شما می‌توانند هرروز تغییر کنند (برای مثال امکان دارد در اوقات مختلف روز، غذاهای مختلفی نیز بخورید) و همچنین محیط پیرامونی شما نیز هیچ‌گاه نمی‌تواند ثابت بماند (دما، صداها، کیفیت هوا)، بنابراین روند تمرینی یک‌روزه با یک‌روند تمرینی و تمرین یک‌روزه‌ی دیگر با روشی دیگر نمی‌تواند برای شما نتایج معتبر و مناسبی ارائه دهد. همچنین روند موردنظر را همان‌گونه که گفته‌شده باید انجام دهید با موقعیت درست، توالی، زمان و نوع محیطی درست و همچنین تمرین‌های ورزشی را با توصیه‌هایی که دریافت کرده‌اید همسو نمایید. بعد از بازه‌ی زمانی مناسب در راستای اجرای تمرین ، در معیار ارزیابی آزمایشگاهی به هرکدام از سؤال‌ها جواب دهید؛ سپس امتیازهای به دست آورده‌ی خود از هر جواب را جمع‌بندی کنید. هرچقدر امتیاز کلی کمتر باشد، روش تمدد اعصاب تناسب خوبی را باحالت کلی شما خواهد داشت.
امکان دارد متوجه این موضوع شده باشید که برخی از افراد فعال در زمینه‌های تمدد اعصاب لباس‌های پارچه‌ای می‌پوشند، از بخور استفاده می‌کنند و موهای خود را می‌تراشند و به مذاهب شرق دور اعتقاددارند. همچنین شما باید از این امر مطلع باشید که این فرایندها به‌طور حتم موردنیاز نیستند تا شما بتوانید از روندهای تمدد اعصاب بهره‌مند شوید. هرچند شراب می‌تواند بخش از مراسم مذهبی کاتولیک باشد، تمام افرادی که شراب می‌نوشند ضرورتاً کاتولیک نیستند. در همین راستا، تمام افرادی که به روش‌های تمدد اعصاب می‌پردازند ضرورتاً به مذهب خاص توجه ندارند.
TM (مراقبه، مدیتیشن متعالی): یک روش تمدد اعصاب که دربرگیرنده‌ی استفاده از یک کلمه‌ی سانسکریت به‌عنوان عامل مرکزی است.

تمدد اعصاب ،  مدیتیشن یا مراقبه  به چه معنایی است؟

مدیتیشن یک‌روند تمدد اعصاب ذهن به ماهیچه است که از یک عامل متمرکز برای پاک‌سازی ذهن استفاده می‌کند و درنتیجه فرد در این زمینه می‌تواند تغییرات روحی-روانی و جسمی مناسبی برای خود ایجاد کند. همان‌طور که تمرین‌های فیزیکی دارای مزایای تنکردشناختی مناسبی هستند، مدیتیشن نیز دارای مزایای فیزیکی است که شما به آن‌ها پی خواهید برد. هدف از مدیتیشن به دست آوردن کنترل بر روی قدرت توجه خود است تا بتوانیم انتخاب نماییم که بر چه عاملی تمرکز داشته باشیم تا اینکه اسیر فرازها و فرود های محیط جانبی خود باشیم.
مدیتیشن به یک عامل متمرکز کننده نیاز دارد. این عامل می‌تواند یک کلمه (مانترا)، تنفس و یا یک‌شکل هندسی باشد مثلا شکل هندسی ماندالا.ماندالا یک‌شکل هندسی است که به‌عنوان عامل جلب‌کننده‌ی تمرکز در حین روند مدیتیشن مورداستفاده قرار می‌گیرد.
تمدد اعصاب ریشه در فرهنگ‌های شرقی دارد (به‌بیان‌دیگر فرهنگ‌های هندی و تبتی) ولی در فرهنگ‌های غربی نیز به معروفیت و محبوبیت رسیده است. مهم‌ترین فردی که مدیتیشن را به جهان غرب برده است، ماهاریشی ماهش یوگی هست. ماهاریشی توانست یک سازمان بزرگ، جهانی و به میزان بسیار زیاد کارآمد را تأسیس کند تا به‌واسطه‌ی آن مدیتیشن متعالی و یا مراقبه TM را به افرادی آموزش دهند که استرس بسیار زیاد در زندگی خود تجربه می‌کنند و می‌خواهند که از آن فرار کنند. سادگی این روش با تأثیرگذاری بازاریابی سازمان‌های TM همراه شد و منجر به معروفیت سریع این روش گردید. به بیان کلی، برخلاف هزینه‌ی بالای اولیه‌ی این روش 125 دلار (که الآن بسیار بالاتر است)، تعداد زیادی از افراد TM را یاد گرفتند و آن را انجام دادند (10000 نفر هرماهه در طول دهه‌ی 1970 در ایالات‌متحده‌ی آمریکا در این برنامه شرکت می‌کردند).
پیش‌زمینه‌ی ماهاریشی به‌نوبه‌ی خود جالب‌توجه است. ماهست پراسود وارما (اسم وی هنگام تولد) در سال 1918 به دنیا آمد و مدرک خود را در رشته‌ی فیزیک در سال 1942 از دانشگاه الله‌آباد در هندوستان کسب کرد. هرچند قبل از اینکه در رشته‌ی تخصصی خود شروع به کار نماید، با یک رهبر مذهبی به نام سوامی براهماناندا ساراسواتی دیدار کرد و به آموزش در حضور وی پرداخت. سیزده سال بعد از آموزش‌های مذهبی، وی بر آن شد تا یک روش مدیتیشن ساده‌ای ایجاد کند که همه‌ی افراد می‌توانند از آن استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند گردند. دو سال طول کشید تا به‌واسطه‌ی انزوایی که در غاری در دل کوه هیمالیا برگزید، بتواند روش TM را توسعه دهد و بعدها به‌واسطه‌ی ایجاد ارتباط، تبلیغات و انجمن دانشجویان بین‌المللی مدیتیشن این روش را به گوش جهانیان رساند. در ادامه مقاله............... به انواع مدیتیشن ، مزایا و چگونگی انجام مدیتیشن می پردازیم.

در سیارک بخوانیم:

طراحی اتاق مدیتیشن 

طراحی اتاق مدیتیشن بخش دوم 

مزایای مدیتیشن 

چگونه مدیتیشن انجام دهیم 

مدیتیشن به چه معناست 

انواع مدیتیشن، یوگا،سوگا و زن سوتو 

5 حرکت یوگا برای استقامت بدن 

نکات پایه ای تمرینات یوگا برای افراد مبتدی

10 حرکت یوگا که می تواند شگفتی ساز شود 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیورودا

در

آيورودا يك واژه سانسكريت به معني” علم زندگي” و شايد يكي از قديمي ترين سيستمهاي درماني در دنيا باشد كه از بيش از ۵۰۰۰ سال قبل بطور سـنتي از استاد به شاگرد منتقل گردیده و ریشه آن در متون مقدس آریائی ها ی باستان می باشد. حدود ۳۰۰۰ سال قبل ( ۹۰۰ سال قبل از میلاد ) سه دانشمند بزرگ به نامهای Charaka ، Sushruta ، Vagbhata اصول آن را از منابعی که موجود بود، جمع آوری کردند . کتابهای بر جای مانده از آنان هنوز هم توسط دانشجویان ، اساتید و درمانگران این رشته مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از صاحبنظران ، سیستم آیورودا را بعنوان مادر تمامی روشهای شفابخشی در نظر می گیرند.

اولین سوال در ذهن یک پزشک آیورودا این نمی باشد که فرد مراجعه کننده دچار چه نوع بیماری شده ، بلکه این است که بیمار من دارای چه شخصیتی می باشد، خلقیات او ،توانایی ها و استعدادهای او چه می باشند و پس از تشخیص این مسائل تصمیم گیری درمانی  را شروع می کند.آيورودا يك روش درماني قديمي هندي می باشد، فلسفه آیورودا (علم زندگی و عمر طولانی ) مشتمل بر يك سري معالجات شامل گياهان دارويي ،‌ تغيير رژيم غذايي ، مراقبه ، رایحه درمانی ،ماسـاژ و حرکات يوگا براي نگهداري يا بازيابي سـلامتي می باشد. به گفته دانشمند بزرگ ” Charaka” : “پزشک در صورتی که با نور عشق وارد قلب بیمار نشود ، با تمام ماهری و خبره بودن نمی تواند اورا مداوا نماید.

 

آیورودا شامل هشت شاخه اصلی ( طب اطفال ،طب زنان و زایمان ،چشم پزشکی ، طب سالمندان ،گوش و حلق و بینی ، مسمومیت شناسی ، طب عمومی و جراحی)ماست . بسیاری از روشهای شفابخشی مدرن ( ماساژ ، رژیم درمانی ، گیاهان ، پولاریتی تراپی ، کینزیولوژی ، شیا تسو ، طب سوزنی ، طب فشاری ، سنگ درمانی ، رنگ درمانی ، مراقبه ) در اصل شاخه هایی از فلسفه آیورودا هستند.

آیورودا هنر هماهنگی موجود زنده با قوانین طبیعت می باشدو هدف آن حفظ سلامت در فرد سالم و شفا در فرد بیمار تعیین شده است . به اعتقاد آيورودا ،سلامتي نتيجه تعادل بين ذهن ، بدن و روح می باشد. به بیان بهتر ، سلامتی ، تعادل کامل بین سه انرژی اساسی بدن یا سه دوشا ( واتا _ پیتا_ کافا) و یک تعادل بین جسم _ ذهن _ روح (یا آگاهی) می باشد.

بر طبق آيورودا ، هرشخص دارای مقداري از ۵ عنصر اصلي عالم(خاك، آب ،‌ آتش ،‌ هوا ، اتر ) است و‌ تركيب اين عناصر با يكديگر به سه نوع متابوليسم بدن يا سه نوع دوشا منجر مي گردد .دوشا ها انواع متابولیک بدن می باشند که هر کدام ساختار و طرح زمینه ای افراد از قبیل ساختاربدنی ، شخصیت، عکس العمل ها و تمایلات غذایی را بوجود آورده اند.نام  اين دوشاها ،‌ به عنوان واتا ، پيتا و كافا است . واتا شامـل اتر و هوا می باشدو با حـركات بدن مرتبط است ( انرژی حرکت یا کاتابولیک) . پيتا از آتش وآب است،‌ و به سـوخت و سـاز بدن مربوط می شود که باعث اساس هضم و تغییر ماده به انرژی ( انرژی متابولیک ) می شود . كافا شامل خاك و آبمی باشد كه با ساختار بدن و ثبات و پايداري مرتبط می باشد.( انرژی ساختار ی و آنابولیک)
هرچند كه هر سه نوع دوشا در همه افراد موجود است ، اما ، در هر فرد خاص ، يكي از اين دوشاها غالب می شود .

دوشای واتا :کنترل تمامی حرکات بدن را بعهده دارد ( اتر + هوا )

دوشای پیتا : سوخت و ساز را کنترل می کند( آتش + آب)

دوشای کافا : مسئول کنترل ساختار بدن می باشد( آب+ خاک)

 

آشنایی با طبیعت افراد چه اهمیتی دارد ؟

· به شناخت عادتها و تمایلات که مستقیماً روی سلامتی اثر گذار هستند ، کمک می نماید.

· شناختن خود و طبیعت افراد، اساس زندگی می باشد.

·  برای بدست آوردن تعادل در زندگی دانش کافی برای هر فرد را فراهم می نماید.

· به شناخت از دیگران و بهبود روابط ،کمک می نماید.

· به پیش بینی بیماری ها و مشکلات کمک کرده و  راه درمان را در اختیار ما قرار می دهد.

هدف زندگی از دید آیورودا چه می باشد؟

بر اساس علم آیورودا زندگی ما یک هدف مشخص  را دارا می باشد.هدف ، شناخت خالق ( آگاهی کیهانی) و درک ارتباط با وی می باشد که در تمام زندگی ما تاثیر گذاشته است .این هدف بزرگ با تعادل چهار جنبه اساسی زندگی حاصل می شود کهعبارتند از :

· دارما dharma : وظایف واعمال ما

· آرتا artha : موقعیتهای مادی وارزشها

· کاما kama : خواسته های مثبت

· موکشا moksha : رهایی روح

این چهار مورد  Purusharthas می باشد که چهار هدف اصلی زندگی برای هر فرد است و اساس آنها  سلامتی است .برای حفظ دارما و انجام مسئولیتهایمان باید سالم بمانیم تا به موفقیت کافی دستپیدا کنیم .برای داشتن خواسته های خلاق و مثبت ، احتیاج به ذهنی سالم و آگاه ، بدن سالم و ادراک سالم لازم است.(kama و desire گاهی اوقات به زندگی خانوادگی وتوالدو تناسل گفته می شود ، لکن در اصل معنی آن انرژی مثبت یا نیرویی می باشدکه هر گونه عمل خلاق را بوجود آورد) موکشا یا رهایی روح نشاندهنده تعادل بدن و ذهن و آگاهی ( روح ) می باشد.

طبق نظر آیورودا ، منشا همه موجودات از آگاهی کیهانی می باشد که شامل انرژی مذکر (purusha ) وانرژی مونث ( prakruti ) اشت و هر چیزی که در جهانموجود است در انسان نیز هست. انرژی مذکر نمایانگر طبیعت و هر سلول بدن دارای ذهن ، هوش ، آگاهیمی باشد که از آن طریق انتخاب مینماید. برای مثال هر سلول غذای خاص خودش را انتخاب می نماید

علت اصلی بوجود آمدن بیماری از دید آیورودا چه می باشد ؟
دوشا ها ازترکیب پنج عنصربوجود می آیند .دوشا ها اعمال روانی زیستی را کنترل می نمایندد . بنابراین در صورت تعادل سلامتی و نظم order))بوجود می آید و نامتعادل باشند،باعث بیماری می شود. (disorder )

اصل كلي آيورودا بر اين اساس می باشد كه بيماری بعلت عدم تعادل در يك يا چند دوشا رخ می دهد . عوامل متعددی بر تعادل دوشاها اثر می گذارند. از رژيم غذايي تا تغيير فصل ،استرس در كار يا خانواده ،تعادل دوشاها را بر هم زده كه نتيجه آن انباشتگي سموم در بدن و ذهنمی باشد . هنگامی كه علت بيماري مشخص شود ، تحت راهنمايي يك درمانگر آيورودا بازيابي تعادل و سم زدايي صورت می گیرد . یا زمانی که انرژي متعادل گردد ، سيستم دفاعي طبيعي بدن نيرومند شده و راحت تر با بيماري مبارزه می کند يا از بيمار شدن جلوگيري می نماید.

جلسات درمانی آیورودا به چه صورت است ؟
اولين ديدار با يك درمانگر آيورودا حدود ۴۵ تا ۹۰ دقيقه است . درمانگر يك سري سئوال از وی درباره خصوصيات فيزيكي ، احساسي ،‌ ذهني ،‌ مزاج و غذاهاي مورد علاقه همچنين درباره خصوصيات شخصيتي و سابقه خانوادگي می پرسد.

درمانگر  نبض ، زبان، قلب و ريه فرد را چک می نمایدد . طبق آيورودا ،‌ هر شخص سه نبض سطحي و سه نبض عمقي روي هر مچ  دست خود دارد كه به ارگانهاي مختلف داخلي بدن مربوط می شود . با نبض خواني ، درمانگر  عدم تعادلها را مشخص می نماید . اين نبض ها همجنين اطلاعاتي درباره سه دوشا را آشکار می کنند . رنگ و حساسيت قسمتهاي مختلف زبان ،‌ بخوبي ظاهر فيزيكي فرد ،‌ نشانه هايي را درباره سلامتي او عیان می نمایند . بعلاوه امکان دارد نمونه ادرار هم به آزمايشگاهارسال گردد .

بعد از تعيين نوع مزاج و عدم تعادلهای موجود ، درمانگر تركيبی از درمانهاي آيورودا را براي بیمار پیشنهاد می دهد كه شامل گياهان دارويي ، شيوه زندگي ، اصلاح رژيم غذايي ، مديتيشن ، يوگا ، تمرينات تنفسي و پاكسازي با دوش يا تنقيه می باشد.

بطور مثال اگر كافاي شما زياد باشد امکان دارد که سوخت وساز بدن شما  كند باشد و با اضافه وزن روبرو باشید  . در این حالت درمانگر آيورودا پيشنهاد يك سري تمرينات معمول و رژيم غذايي سبك را می دهد.

افراد نوع واتا معمولاَ‌ خيلي لاغر و مستعد بيماري عصبي مثل استرس و بيخوابي می باشند . اگر شما از نوع واتا می باشید، يك درمانگر آيورودا ، برنامه منظم هميشگيبرای  ساعات غذا خوردن ، خوابيدن و بيدار شدن شما را يك زمان مشخص تجویز می کند.

اگر شما از نوع پيتا باشید ‌، احتمالاَ از اندام خوبي برخوردار می باشید اما شايد دچار ترشرويي ، سوزش قلب ، بیماریهای پوستی و بواسير باشید . اگر پيتاي شما زياد باشد ،‌ باید الكل و غذاهاي سرخ كردني را کنار بگذارید و از شرايط استرس زا پرهیز نمایید.

فاصله زماني بين جلسات آيورودا كاملاَ‌ متفاوت می باشد . بسته به شرايط شما و تجويز درمانگر ، يكبار كه شما راهنمايي هاي درماني خود رادریافت کردید می توانید براساس همان برنامه پیگیری کنید.

آیا در مورد آیورودا تحقیقاتی موجود می باشد ؟
بله : افرادي كه تمرينات آيورودا مثل یوگا رادر برنامه خود قرار داده اند در معرض خطر كمتري براي فشار خون بالا ، كلسترول بالا و استرس( همه اينها زمینه بيماريهاي قلبي است) می باشند .

یوگا بطور مشخص براي دردهاي عضلاني موثر می باشد .همچنین روي داروهاي گياهي آيورودا تحقيقاتي براي درمان برخي ازبيماريها مثل حساسيت ها ، آرتروز ، پاركينسون و بيماريهاي گوارشي درحال انجام می باشد

تحقیقات ، تاثیرات آنتی اکسیدان برخی گیاهان آیورودا نظیر زردچوبه که در پیشگیری از بیماریهای قلبی- عروقی و سرطان و نیز کمک به درمان دیابت  را نشان داده است.

موارد احتیاطی که در مورد آیورودا پیشنهاد شده ؟
– اگر شما مبتلا به بیماریی خاص مثل بیماری قلبی یا دیابت می باشید،در کنار درمانهای معمول پزشکی از آیورودا هم استفاده نمایید.

– روشهای پاکسازی مثل تنقیه یا استفاده زیاداز ملین با احتیاط استفاده نمایید ،زیرا تعادل شیمیایی بدن را بهم می زند . 

–قبل از استفاده از رژیم غذایی آیورودا با پزشک خود در باره رژیم غذایی خاص  خود برای دیابت یا بیماری قلبی مشورت نمایید زیرا گاهی این رژیم ها ی غذایی با هم در تضاد هستند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

روش‌های تمدد اعصاب

در

(سیارک)در این پست تصمیم دارم به روش های تمدد اعصاب که عبارت‌اند از مدیتیشن، آموزش اتوژن، تمدد اعصاب مترقی، بیوفیدبک، یوگا و غیره بپردازم . سعی دارم که توصیف هرکدام از این روش‌ها، توصیف پیش‌زمینه‌ی ایجاد و توسعه‌ی تاریخی آن، نحوه‌ی انجام دادن آن و همچنین مزایای مرتبط با هر روش را ارائه دهم. به یاد داشته باشید که این روش‌های تمدد اعصاب بخشی از برنامه‌ی کلی مدیریت استرس هستند. روش‌های تمدد اعصاب به سطح برانگیختگی روحی بر اساس مدل استرس بستگی دارد و به‌عنوان مداخله‌هایی بین استرس، بیماری و ناخوشی مطرح می‌گردد. با توجه به اینکه شما هرکدام از این روش‌ها را یاد خواهید گرفت، دو دیدگاه اضافی باید مطرح شوند.

گام اول: احتیاط‌های مرتبط با زمینه‌ی پزشکی

در وهله‌ی اول، روش‌های تمدد اعصاب می‌توانند منجر به تغییرات جسمی گردند. ما پیش‌تر دیدیم که واکنش مرتبط با تمدد اعصاب یک حالت متابولیسمی آهسته است که در آن فشارخون، ضربان قلب، تنش ماهیچه‌ای و کلسترول در سطح پایینی قرار می‌گیرند و در این زمینه دیگر پارامترهای جسمی نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. آن دسته از شما که از روش‌های تمدد اعصاب استفاده می‌کنید که به این دلیل طراحی‌شده‌اند تا بر عوامل جسمی تأثیر داشته باشند، اگر در این روند دخالتی به‌طور فعال حضورداشته باشید، این تأثیر می‌تواند در سطح بالایی قرار داشته باشد. برای مثال فردی با فشارخون بالا که از روش تمدد اعصاب استفاده می‌کند تا فشارخون خود را پایین آورد امکان دارد به دلیل آموزش نامناسب، در این فرایند زیاده‌روی کند و فشارخون خود را به میزان بسیار بیشتر تعدیل دهد که این امر می‌تواند منجر به روندهای درمانی بعد از فرایند تمدد اعصاب گردد. به خاطر این تغییرات در روندهای فیزیولوژیکی است که افراد خواهان انجام تمدد اعصاب هستند و افرادی که تحت روندهای درمانی هستند و یا دارو مصرف می‌کنند باید از متخصص درمانی خود که بر فرایند درمانی وی نظارت دارند به‌منظور انجام روندهای تمدد اعصاب اجازه بگیرند. به‌طور خاص، افرادی که مشکلات قلبی، صرع، فشارخون، دیابت و مشکلات روانی دارند باید برای آغاز فرایند تمدد اعصاب اجازه‌های پزشکی دریافت کنند.

گام دوم :آموزش روندهای تمدد اعصاب

در گام دوم، فرصت انجام و امتحان نمودن روش‌های مختلف تمدد اعصاب به این دلیل طراحی‌شده‌اند تا به شما کمک کنند تا روشی را انتخاب نمایید که آن را ترجیح می‌دهید و می‌توانید به‌صورت متناوب و دنباله‌دار از آن استفاده نمایید. به‌منظور سامان دادن به نحوه‌ی انتخاب این روش‌ها توسط شما و همچنین برای اینکه بتوانید تشخیص دهید کدام روش بهترین نتیجه را برای بدن و موقعیت شما دارد، از معیار درجه‌بندی ارزیابی آزمایشگاهی (Lab Assessment) استفاده کنید. این معیار ارزیابی در پایان هر فصل در خدمت شما قرار خواهد گرفت. هرچند ما تحقیقات جامعی نداریم که بر اساس آن‌ها یک روش مشخص تمدد اعصاب را در اختیار شما قرار دهیم، ولی در حین توصیه جهت انتخاب یک روش تمدد اعصاب، می‌توانیم زمینه‌های مختلفی را در نظر بگیریم که به‌واسطه‌ی آن شما بتوانید، حالت مخصوص و مناسب خود را برگزینید. برای مثال اگر شما یک مسئله‌ی ادراکی و شناختی دارید، مانند اضطراب اجتماعی و یا اعتمادبه‌نفس پایین، روش‌هایی که بتوانند بر روی ذهن شما تأکید داشته باشند، تأثیر خوبی ارائه خواهند دارد.

این روش‌ها، با نام روش‌های ذهن به ماهیچه شناخته می‌شوند و می‌توانند دربرگیرنده‌ی تمدد اعصاب و آموزش اتوژن (خودزا) باشند. در طرفی دیگر اگر شما دارای مشکلات فیزیکی هستید – مانند سردردهای ناشی از تنش و یا سندرم TMJ - روش‌هایی که بر بدن تمرکز دارند می‌توانند تأثیر بسیار خوبی داشته باشند. این روش‌های تمدد اعصاب با نام روش‌های ماهیچه به ذهن شناخته می‌شوند دربرگیرنده‌ی آرمیدگی تدریجی و یوگا هستند. معیار درجه‌بندی روش تمدد اعصاب باید به شما کمک کند تا بتوانید با آگاهی کامل تشخیص دهید که کدام روش می‌تواند با نیازهای شما همسو باشد.
به‌منظور استفاده از معیار ارزیابی و سنجش در ارزیابی‌های آزمایشگاهی، بهتر است که هر روش را حداقل به مدت یک هفته انجام دهید (طولانی‌تر، بهتر). حالات درونی شما می‌توانند هرروز تغییر کنند (برای مثال امکان دارد در اوقات مختلف روز، غذاهای مختلفی نیز بخورید) و همچنین محیط پیرامونی شما نیز هیچ‌گاه نمی‌تواند ثابت بماند (دما، صداها، کیفیت هوا)، بنابراین روند تمرینی یک‌روزه با یک‌روند تمرینی و تمرین یک‌روزه‌ی دیگر با روشی دیگر نمی‌تواند برای شما نتایج معتبر و مناسبی ارائه دهد. همچنین روند موردنظر را همان‌گونه که گفته‌شده باید انجام دهید – با موقعیت درست، توالی، زمان و نوع محیطی درست – و همچنین تمرین‌های ورزشی را با توصیه‌هایی که دریافت کرده‌اید همسو نمایید. بعد از بازه‌ی زمانی مناسب در راستای اجرای تمرین ، در معیار ارزیابی آزمایشگاهی به هرکدام از سؤال‌ها جواب دهید؛ سپس امتیازهای به دست آورده‌ی خود از هر جواب را جمع‌بندی کنید. هرچقدر امتیاز کلی کمتر باشد، روش تمدد اعصاب تناسب خوبی را باحالت کلی شما خواهد داشت.ادامه دارد.........ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دانلود صدای کاسه تبتی

در

 

کاسه تبتی در مدیتیشن کاربرد زیادی دارد، در این پست صدای کاسه تبتی ضبط شده با کیفیت عالی 2 کاسه تبتی را برای شما آماده کرده ایم که می توانید از طریق لینک  زیر  دانلود صدای کاسه تبتی برای پاکسازی  را انجام دهید.

دانلود صدای کاسه تبتی

 

 

دانلود صدای کاسه تبتی برای مدیتیشن

 

کاسه تبتی

کاسه آواز یا کاسه تبتی که در طبیعت درمانی و مدیتیشن از آن استفاده می شود با تغییر سریعی از دور شدن نگرانی و رسیدن به حالت آرامش همراه است، با گوش فرا دادن به صدای کاسه تبتی اصل  ، درک و بینش های خلاقانه مشاهده می شود، ذهن آرام می شود، و درد در صورتی که شما کاسه صدا را به محل درد  نزدیک کنید، به تدریج از بین می رود.
موزیک کاسه تبتی
 
صدای کاسه تبتی و موسیقی اسرارآمیز آن، نوعی زنگ است. کاسه تبتی نمادی است که افسانه های زیادی در باره آن گفته می شود. اعتقاد بر این است که کاسه نماد رحم، و اصل زنانگی است و چوب یک نماد فالیک است. صدای تولید شده از تماس چوب و کاسه صدای تولد یک کودک است. صدای بم کاسه به علت این واقعیت است که آلیاژ کاسه حاوی 7 فلز مختلف است و کاسه های باستانی که  در موزه ها نگهداری می شوند حاوی 12 فلز می باشند، اما در زمان حال  تکنولوژی تولید چنین کاسه ای به فراموشی سپرده شده است.

 

مزایای صدای کاسه تبتی

 

بسیاری از اثرات تاثیر اهنگ مدیتیشن کاسه تبتی بر بدن انسان را بلافاصله متوجه نمی شویم  و این جادوی کاسه ها است. در طول جلسه صدای کاسه تبتی 
- فشار خون تنظیم می شود
- اگر برنامه ماساژ باشد، اسپاسم عضلات کاهش می یابد.
- با تغییر وضعیت ذهن، افسردگی از بین می رود.
- مشکلات خواب عادی می شود.
- متابولیسم بهبود می یابد.
- در زنان، چرخه قاعدگی عادی می شود.
- تمام پروسه های ذهنی بدن بهبود می یابد.
- انرژی افزایش می یابد و در بدن بصورت هماهنگ پخش می شود.
دانلود آهنگ کاسه تبتی

 

تاریخچه استفاده از صدای کاسه تبتی

10 قرن پیش، کاسه ها توسط راهبان تبت استفاده شده اند و ذهن را از مسائل مادی و  دنیوی به جریان کیهانی و حس یکپارچگی با کل جهان وارد کردند. در حال حاضر، کاسه آواز به طور گسترده ای در ماساژ، یوگا nidra، در مراقبه، اعمال خواص درمانی خود را بر روی بدن ثابت می کند.
 

 

ماساژ با کاسه تبتی

ماساژ از طریق صدای کاسه تبتی باعث آرامش کامل فرد می شود. روش ماساژ صوتی به شرح زیر است:
بیمار در موقعیت راحت و ریلکس قرار می گیرد.درمانگر رزونانس صوتی ماساژ مراکز انرژی، با یک کاسه و جابجایی در طرح چاکراها و اندام های بیمار ، کاسه صدا را به طور متناوب به صدا در می آورد و از هر کاسه، در امتداد لبه ظرف با ایجاد صداهایی با استفاده از رزوناتور چوب، صدا تولید می کند.
لرزش صدا از کاسه آواز، به تمام سلول های بدن نفوذ می کند و گاهی اوقات با ترشح هیپوتیوتیک  در بدن باعث شفا بخشی می گردد.
بیمار موقعیت را عوض می کند، کاسه آواز روی شکمش قرار می گیرد و تمام روش با کاسه تکرار می شود.
صدای کاسه تبتی برای پاکسازی

 

صدا درمانی با صدای کاسه تبتی

صدا درمانی با صدای کاسه تبتی طولانی  امروزه در بسیاری از مراکز طب سنتی انجام می شود. متخصص در درمان رزونانس صدا، کاسه را برای بیمار انتخاب می کند به طوری که صدا باعث آرامش می شود و این یک کار تخصصی است. زیرا این اتفاق می افتد که صدای یک کاسه باعث ایجاد اضطراب در یک فرد می شود. هنگام انتخاب کاسه تبتی برای درمان با صدا، مهم است که با آنها ارتباط برقرار کنیدو با گوش دادن به اینکه آیا ارتباطی وجود دارد یا نه؟ و تنها پس از آن برای به دست آوردن آرامش مفید خواهد بود.
صدای کاسه تبتی به طرق مختلف جادویی است؛ اعتقاد بر این است که صدایی که تولید می کند می تواند از طریق زمان و فضا عبور کند. ورزش مفید صدا درمانی با کاسه تبتی:(صدای کاسه تبتی صوتی  هم می تواند باشد)
 
وضعیت راحت داشته باشید
تمام افکار را ترک کنید، کاملا آرام باشید
پاستل را در لبه کاسه نگه دارید، با اهنگ کاسه تبتی  ارتباط برقرار کنید، احساس کنید که چگونه به هر سلول بدن  شما نفوذ می کند.
 تن صدای کاسه: A، I، O، U، OUM.
تمرین را با تنفس عمیق پایان دهید.
موسیقی شفابخش  کاسه آواز و صدای زنگ ها توانایی هماهنگ سازی فضا را برای رهایی از رخوت و رکود دارند.صدای تولید شده ، در مرکز کاسه پیچیده و با استفاده از یک جریان شادکامی کیهانی، انرژی منفی را از بین می برد. در اتاق مدیتیشن صدای کاسه تبتی و اهنگ مدیتیشن کاسه تبتی باید توجه ویژه ای به گوشه های اتاق داشته باشید و این مسئله ای مهم است که یک کاسه را در مرکز اتاق بگذارید.

اهنگ مدیتیشن کاسه تبتی

صدای کاسه تبتی با اب

مدیتیشن با صدای کاسه تبتی      دانلود صدای کاسه تبتی طولانی

 

مدیتیشن با صدای کاسه تبتی

با اهنگ مدیتیشن کاسه تبتی، مانند تمام تمرینات، با توجه به نکات زیر انجام می شود: 
 برای استراحت مهم است که در موقعیتی راحت در حالی که نشسته یا دراز کشیده اید باشید.
با صدای کاسه تبتی برای مدیتیشن چندین چرخه تنفس را انجام دهید: برای دو دقیقه با شمارش آهسته و حتی بیشتر
نگاه درونی خود را به چاکرا که باید کار کند معطوف دارید، اگر  آهنگ کاسه تبتی  را با یک ضبط صوت گوش می دهید، (مثلا دانلود صدای کاسه تبتی با اب) می توانید نفوذ صدا  وآهنگ تبتی را از کف دست خود شروع کنید و گوش بدهید.
 

 

کاربرد صدای کاسه تبتی در یوگا

 

کاسه آواز به روش دیگری در یوگا nidra با  یک مراقبه در آرامش عمیق ذهن و بدن ارتباط بر قرار می کند . صدای کاسه ها برای رسیدن به مراقبه ذهن کمک می کند، جریان پیوسته حیاتی  پرانا از طریق بدن باعث می شود تا تمام مراکز انرژی هماهنگ شوند.
نیدرا یوگا با استفاده از کاسه تبتی بدن را جوان سازی می کند و به شما امکان می دهد تا توجه فردی را به درون بدن  متمرکز کنید.
 

 

آواز خواندن کاسه چاکرا

 

جنبش های معنوی شرقی از دوران باستان بدن انسان را به عنوان یک مکانیسم بسیار کامل در نظر گرفته اند.خرابکاری در بدن را ناشی از عدم تعادل یک مرکز انرژی (چاکرا) است، مورد توجه قرار دادند. تعدادی از این مراکز در بدن وجود دارد، حتی یک سلول یک چاکرا است، اما منابع انرژی اصلی 7 عدد هستند که در امتداد ستون فقرات و سر قرار دارند.
جاناتان گلدمن، موسیقیدان امریکایی، متخصص شنیدن  و تفسیرآواز خوانی در مورد خواندن آوازهای تبتی، نتیجه گرفت که هنگامی که یک فرد در ناحیه ای که نیاز به درمان دارد هر چاکرا به آواز کاسه، پاسخ می دهد، و صدای استخراج شده توسط کاسه بر چاکرا برای بهبود تاثیر می گذارد. جاناتان برای هر چاکرا، کاسه های آواز مخصوص را انتخاب کرد. یک یادداشت صدایی که مربوط به مرکز انرژی است، باعث می شود که چاکرا در یک وجهی ارتعاش کند.
توجه داشته باشید که چاکراها مسئول  بقا هستند و با کمک  آواز کاسه به سطح زندگی، سلامت، هماهنگ سازی، تقویت انرژی کلی و استقامت کمک می کنند.
اهنگ مدیتیشن تبتی

 

مدت زمان استفاده از صدای کاسه تبتی

درمان با نفوذ صدای  آهنگ تبتی بر روی تمام سیستم های بدن انسان همیشه فردی است. هر جلسه می تواند از 20 دقیقه تا 1 ساعت طول بکشد.زمان گوش دادن به کاسه تبتی بستگی به خواسته ای دارد که فرد برای آن می آید. کسانی هستند که پس از جلسه اول، میگرن های شدید و بی خوابی را ترک می کنند، بعضی دیگر نیاز به استراحت بیشتری دارند تا روان درمانی شوند. تحول آگاهی در طول جلسه اتفاق می افتد و مدت زمان طولانی همراه فرد است، در تغییر افکار ایجاد شده، ذهن آرام و بدون اضطراب می شود.
 

 

آموزش صدای کاسه تبتی

ممکن است آموزش برای کار با کاسه های تبتی در مراکز یوگا و همچنین مراکز طب سنتی تبت که در بسیاری از شهرها وجود داشته باشد، آموزش داده شود و اغلب مراکز آموزش را توسط متخصصین آموزش دیده در تبت ارائه می دهند. بعلاوه، چندین مرکز درمان رزونانس صدا در نپال وجود دارد.

نظرات

۱۳۹۸/۲/۱۷درود بر شما . ممنون از اطلاع رسانی . الان قابل دانلود است.

۱۳۹۸/۲/۱۶درود بر شما. دوست گرامی فایل دانلود کاسه تبتی کوچک خرابه تایمش 13 دقیقه است اما 2 دقیقه بیشتر اجرا نمیکه. مانا باشید

۱۳۹۸/۱۰/۲۴سلام خسته نباشید. وویس کاسه تبتی کوتاهه من وویس های بیشتر میخوام امکانش هست راهنماییم کنید ممنون میشم

۱۴۰۰/۳/۲۱ساکنان جنوب شرقی آسیا همیشه با استفاده از کاسه های آواز تبت همیشه قادر به تنظیم کیهان بوده اند. این سازها که شبیه ظروف فلزی گرانبها هستند با کمترین لمس صداهای شگفت انگیزی از آنها ساطع می شود -صدای کاسه تبتی واقعاً مثل آواز خواندن است و الگوی ملودی را با رنگ و بوی بسیاری تزئین می کنند. سه هزار سال پیش ، کاسه های موسیقی منحصر به فرد توسط استادان باستان منطقه هیمالیا اختراع شد ، اما با گذشت زمان در هند ، ژاپن ، نپال گسترش یافت. امروزه از کاسه های آواز تبتی برای ایجاد آهنگ های موسیقی از جهات مختلف - از اتنو ملودیک گرفته تا هارد راک استفاده می شود. و با این وجود ، برخلاف همتایان مدرن تر (مانند مثلاً یک گلوکوفون ) ، کاسه های تبت فقط ابزاری با صدای اصلی نیستند. اعتقاد بر این است که اصوات مربوط به تناژهای فردی که از آنها ساطع می شود دقیقاً با چاکراهای انسانی مطابقت دارد. خواندن یک "زنگ" فلزی به تقویت بدن ، خلاص شدن از مشکلات زندگی شخصی و تجاری کمک می کند. شما می توانید یک کاسه آواز برای مراقبه و تصفیه انرژی در خانه با اهنگ مدیتیشن کاسه تبتی خریداری کنید.

۱۴۰۰/۳/۲۱در این زمینه ، تصادفی نیست که "کاسه های آواز" تبتی (钵 唱 钵shizang chanbo ) این روزها محبوبیت خاصی پیدا می کنند . این ابزار موسیقی در اهنگ مدیتیشن تبتی و همچنین در درمان های فردی و گروهی با "ماساژ صدا" قسمت های مختلف بدن استفاده می شود. با وجود این واقعیت که پدیده "کاسه آواز" تبتی یک مسئله علمی پیچیده است ، اما هنوز به خوبی درک نشده است. با این وجود ، واقعیت اثر درمانی آنها بر بدن انسان قبلاً اثبات شده است. در حال حاضر ، آزمایشات مختلفی در زمینه پزشکی در رابطه با این پدیده در حال انجام است.

۱۴۰۰/۳/۲۱صدای کاسه تبتی به چوبی که صدا با آن تولید می شود بستگی دارد. برای صدای صحیح ، چوب چوبی لازم است که اندازه آن باید متناسب با اندازه کاسه باشد. یک کاسه تبتی کوچک نیز به یک پایه تشدید ساخته شده از چوب و بدون پوشش نمدی خاص نیاز دارد. بر این اساس ، برای یک کاسه با اندازه بزرگ ، یک تشدید کننده بزرگ ، با یک پوشش نمدی خاص ، لازم است. یک پایه به شکل حلقه ساخته شده از پارچه متراکم می تواند به عنوان تشدید کننده استفاده شود. در حرکات دایره ای ، چوب در امتداد لبه کاسه فلزی رانده می شود ، صدای خروجی در امواج رشد می کند گویی از اعماق: با توجه به اصل موج ، صدای اصلی با تعداد قابل توجهی اضافه می شود ، هر دایره صدا متفاوت صدا می کند . پس از برخورد با چوب ، صدا برای مدت طولانی ادامه می یابد ، در حالی که به آرامی از بین می رود اما قطع نمی شود.

۱۴۰۰/۳/۲۱امروزه "ماساژهای صوتی" با استفاده از صدای کاسه تبتی محبوبیت زیادی پیدا می کنند. هنگام ماساژ با چنین کاسه هایی ، از ایده های هند در مورد چاکراها استفاده می شود - مراکز انرژی که با کمک مدیتیشن ، حرکت باد ( پرانا ) و دانه ها ( bindu ) را در کانال های ( نادیس ) بدن تنظیم می کنند.) هفت چاکرای اصلی و سه کانال در امتداد محور مرکزی بدن انسان جریان دارند. هر چقدر چاکرا بالاتر باشد ، وظایف پیچیده تری نیز بر عهده دارد. چاکراهای تحتانی مسئول عملکردهای پایین بدن هستند و بدوی هستند. چاکراهایی که بالاتر هستند مسئول عشق ، خلاقیت ، شعر هستند. بالاترین چاکراها مسئول حرکت روح هستند که فقط برای تعداد کمی قابل دسترسی است. همه چاکراها با صداهای موسیقی نیز همراه هستند. هر یک از هفت چاکرای دارای لحن خاصی هستند. این آهنگ ها موسیقی ایجاد می کنند. اصوات نامگذاری شده اند: sa ، re ، ha ، ma ، pa ، dha و no. "نت های پنجم و هفتم می تواند تغییر کند (کاهش و افزایش یابد) ، و پنج صدای اضافی دیگر ایجاد می کند" در یکی از انواع ماساژ از اصل فعال شدن تدریجی چاکراها با کمک ارتعاشات ناشی از صدای کاسه تبتی استفاده می شود. این ماساژ از چاکرای پایین "ریشه" شروع می شود ، فعال شدن مراکز انرژی به تدریج و از پایین به بالا اتفاق می افتد. این روش درمانی به روش زیر انجام می شود: یک کاسه تبتی با بیشترین قطر بر روی چاکرای تحتانی قرار می گیرد. اگر طنین انداز شود ، به این معنی است که فعال شدن چاکرا موفقیت آمیز بوده است ، در غیر این صورت ، در این مرحله ماساژ طولانی مدت لازم است. سپس کاسه ای با قطر کوچکتر بر روی چاکرای بعدی قرار می گیرد و به این ترتیب روند ماساژ مراکز انرژی به تدریج انجام می شود. در نظر گرفتن این نکته مهم است که اگر کاسه در یک نقطه خاص طنین انداز شود ، ماساژ بیشتر انجام نمی شود. ماساژ مداوم لازم است. پس از آن ، فرد می تواند احساس آرامش و خواب آلودگی کند ، زیرا کاسه های تبتی اثر آرامش بخشی دارند.

۱۴۰۰/۳/۲۱اخیراً محبوبیت صدای کاسه تبتی هنر موسیقی را نیز تحت تأثیر قرار داده است - برخی از آهنگسازان مدرن مانند هنری ولف و نانسی هانینگس از صدای غیرمعمول کاسه ها در پالت موسیقی خود استفاده می کنند

۱۴۰۰/۳/۲۱یک نمونه بارز از هنر رویه ای با استفاده از کاسه های تبتی ، سوزاندن بخور در هنگام کاسه درمانی است. چوب معطر دارای خواص درمانی است ، اثر آرام بخشی ، بخور دادن مدتهاست که در طب سنتی و همچنین در روشهای درمانی معنوی مورد استفاده قرار می گیرد

۱۴۰۰/۳/۲۱تحقیقات جالبی در پزشکی انجام شده است ، جایی که اثر درمانی صدای کاسه تبتی بر روی بدن انسان به صورت تجربی بررسی می شود. براساس WHO ، در حال حاضر تعداد افرادی که مبتلا به بیماری های انکولوژیک هستند تشخیص داده می شود. دانشمندان در تلاشند درمانی برای آنها پیدا کنند. به عنوان مثال ، کارکنان مرکز سرطان ایتالیا در مورد اثربخشی کاسه درمانی آواز سوال کردند. آنها برای افرادی که آخرین مراحل سرطان را داشتند ، در حالی که در بدن متاستاز وجود داشت ، با کاسه تبتی انجام می دادند. در نتیجه ، بیماران بعد از جراحی و شیمی درمانی سریعتر بهبود یافتند ، افسردگی آنها فروکش کرد و رفاه آنها بهتر شد. دانشمندان ایتالیایی استدلال می کنند که کاسه درمانی آواز می تواند مکمل درمان اصلی باشد. علاوه بر محققان غربی ، دانشمندان در شرق نیز به این موضوع مشغول هستند. به عنوان مثال ، در هند ، که از نظر تاریخی و فرهنگی از نزدیک با تبت در ارتباط است ، تأثیر صدای کاسه تبتی بر بدن نیز در حال بررسی است. دانشمندان هندی از صدای کاسه تبتی برای درمان افسردگی و خستگی مزمن ، از بین بردن استرس استفاده کردند. نتایج تحقیقات نشان داده است که در طول درمان با کاسه تبتی ، شاخص استرس فرد کاهش می یابد و کل بدن ریلکس می شود. بنابراین ، کاسه تبتی ابزاری منحصر به فرد است که می تواند از طریق ارتعاشات و صدای غیرمعمول آن بر بدن انسان تأثیر مفیدی بگذارد. علاقه به هنر درمانی ، به ویژه ، برای درمان با "کاسه آواز" هر ساله ، و همچنین علاقه به مطالعه خود کاسه های تبتی ، که پدیده آن هنوز دور از آشکار است ، افزایش می یابد.

۱۴۰۰/۳/۲۱"کاسه صدای تبتی" با کیفیت خوب تا یک و نیم دقیقه زمان صدا دارند. برای هر دو نوع استفاده از کاسه تبتی ، نحوه قرارگیری کاسه بسیار مهم است. باید آن را روی کف دست یا انگشتان نگه دارید ، می توانید آن را روی یک بالش مخصوص یا یک پایه افقی نصب کنید. کیفیت و وضوح صدا به اندازه سطح بستگی دارد. هرچه سطح استند کوچکتر باشد ، صدا بهتر خواهد بود. در بیشتر موارد مجریان کاسه را در دست خود نگه می دارند - اگر کف کاسه خیلی صاف باشد ، در سطح سخت طنین نمی اندازد.

۱۴۰۱/۲/۳صدایی که در آستانه شنیدن و غیرقابل شنیدن بودن توسط شخص است، تغییر شکل می دهد، یا در ارتعاش گم می شود، یا در حالت مراقبه فرو می رود. کاسه های آواز تبتی فراتر از یک ساز ساده موسیقی هستند، زیرا علاوه بر خوشایند گوش، قادر به هماهنگی روح و بدن هستند.

۱۴۰۱/۲/۳در زمان های قدیم کاسه ها را از آلیاژ خاصی می ساختند که به این ساز معنای مقدس بیشتری می بخشید و دامنه صدای آن را گسترش می داد. طبق افسانه باید دارای 7 جزء باشد: آهن، سرب، قلع، مس، نقره و طلا. و آب روی آخرین عنصر، مردم مجبور بودند ذهن خود را به خوبی درگیر کنند. آنها در ناامیدی به قدرت های بالاتر روی آوردند.

۱۴۰۱/۲/۳صدای شفابخش افراد بیشتری در سراسر جهان به پدیده کاسه تبتی علاقه مند می شوند. از زمان ورود این ساز به غرب، نظریه هایی در مورد خواص درمانی صدا ارائه شده است. اعتقاد بر این است که صدای شفابخش کاسه تبتی تأثیر مفیدی بر کل بدن انسان دارد - و این غیر منطقی نیست. مثلاً در طب شرقی به عنوان یک اثر درمانی پیشنهاد شده است که یک کاسه آواز را بر روی فرد دراز کشیده گذاشته و به آرامی یک دسته را روی آن حرکت دهند. اثر درمانی آشکار است - اما عرفان ندارد. به دلیل ارتعاش عمیق، رزونانس ایجاد می شود و اندام های داخلی را ماساژ می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد. بله، و صدای یکنواخت با فرکانس های مختلف باعث آرامش می شود و بر سیستم عصبی تأثیر مثبت می گذارد.

۱۴۰۱/۲/۳نحوه نواختن کاسه آواز و صدای کاسه تبتی اندازه کاسه آواز تبتی از قطر 10 سانتی متر تا چند متر متغیر است. یک کاسه کوچک حدود 20 سانتی متر که در کف دست شما راحت قرار می گیرد برای نواختن بهینه در نظر گرفته می شود - . سخت ترین کار برای مبتدیان این است که سرعت چرخش و شدت لمس چوب را محاسبه کنند. چرخش سریع باعث لرزش زیاد و صدای بلند می شود و رسیدن به یک زمزمه یکنواخت بسیار دشوار است. فشار دادن آرام نتیجه ای را به همراه نخواهد داشت و همچنین بسیار خشن است. همچنین، هر کاسه "صدای" فردی خود را دارد - تون را می توان با پایین آوردن خط چرخش چوب در امتداد دیوارها تغییر داد. اما پس از چند تمرین، دست زدن به ساز مطمئن تر می شود و دنیای اسرارآمیز صدای هماهنگ شگفت انگیز را باز می کند.

۱۴۰۱/۲/۳صدای کاسه تبتی فقط در نگاه اول ایستا به نظر می رسند - به محض اینکه استراحت کردید، ارتعاشات ظریف و زنگ در آستانه محسوس، شما را در یک فضای آرام شبیه به یک مراقبه غوطه ور می کند، خلق و خوی شما را هماهنگ می کند و استرس را از بین می برد.

در ادامه بخوانید...

10 نکته برای کاهش چربی شکم بعد از زایمان

در

1. به خودتان استراحت دهید
این موضوع زمان میبرد. هرچند که به نظر میرسد ستاره‌های سینما در عرض یک هفته چربی بعد از زایمان را از بین میبرند، ولی در حقیقت این فرآیند انقدر سریع و راحت اتفاق نمی افتد. بدن شما در نه ماه گذشته دچار تغییرات گسترده شده است، انتظار نداشته باشید که سریع به حالت قبل حاملگی برگردید.  (سیارک)  
2. شیردهی
شیر دادن به کودک باعث میشود که راحت‌تر لاغر شوید و روزانه 500 کالری اضافی مصرف کنید.
3. تحرک داشته باشید
با پزشک خود مشورت کنید که چه زمانی برای شروع ورزش کردن مناسب است. وقتی که زمانش رسید کم کم شروع به تحرک داشتن بکنید. در محله خود قدم بزنید و به کلاس ایروبیک یا یوگا بروید. سعی کنید حداقل در سه نوبت نیم ساعته در هفته ورزش کنید.
4. در وعده‌های کوچک ولی متعدد غذا بخورید
اگر تا زمانی که گرسنه بشوید برای غذا خوردن صبر کنید احتمالاً کالری اضافی دریافت میکنید. از پرخوری پرهیز کنید و متابولیسم خودتان را با خوردن در 5 تا 6 وعده کوچک در روز متعادل نگه دارید.
5. تنقلات سالم بخورید
تنغلات پر از قند خود را با میوه‌ها جایگزین کنید تا احساس نیاز به شیرینی را نیز در خود برطرف کنید. همیشه میوه و سبزیجات تکه شده در یخچال داشته باشید. میتوانید از ترکیب انگور یا سیب یخ زده با کره دادام زمینی نیز استفاده کنید. کابینت‌های خود را پر از تنغلات با فیبر بالا و چربی پایین کنید و چیپس و بستنی را دور بیاندازید. اگر در کابینت نباشند شما هم نمیخورید.  (سیارک)  
6. برنامه ریزی کنید
با وجود بچه کوچک در خانه شاید زمان لازم برای پخت غذا را پیدا نکنید. به جای خرید غذا از بیرون از خانه، چند ساعت از روز تعطیل را صرف این کنید که غذا تهیه کنید و آن‌ها را در فریزر قرار دهید. از خانواده و دوستان خود بخواهید که کمکتان کنند. اگر جایی برای کودک خود در آشپزخانه داشته باشید که هنگام آشپزی شما را تماشا کند که دیگر همه چیز بهتر میشود.
7. فیبر زیاد بخورید
با رژیم دارای فیبر زیاد انرژی داشته باشید و زمان طولانی‌تری سیر بمانید. مقدار زیادی فیبر محلول در غذا همچون، بلغور جو، میوه و سبزیجات تازه بخورید. نانی را انتخاب کنید که حداقل به ازای هر تکه‌اش سه گرم فیبر داشته باشد و پاستای غلات کامل و برنج قهوه‌ای بخورید.
8. پروتئین بدون چربی بخورید  (سیارک)  
گوشت‌های قرمز پر از چربی را با مرغ و ماهی جایگزین کنید. سالمون وحشی منبع بسیار مناسبی از امگا 3 است که میتواند التحاب را کاهش دهد و کمک کند وزنتان را کم کنید. زنانی که به نوزادان شیر میدهند باید ماهی تن نخورند و از اره ماهی به خاطر مشکلات مسمویت جیوه پرهیز کنند.
9. مقدار زیادی آب بنوشید
آب همچون روعنی هست که باعث میشود مفاصل بدن نرم تر کار کنند . آشامیدن آب برای کاهش وزن الزامی است و باعث میشود که هضم بهبود یابد و اشتها کم شود. اگر پوستتان را فشار دهید و سریعاً به حالت عادی برنگردد نشان دهنده‌ی این است که ممکن است دچار کمبود آب باشید. هشت لیوان آب در روز بنوشید.

10. از دیگران کمک بگیرید
از خانواده خود بخواهید که غذای فست فود را از خانه دور نگه دارند یا اگر لازم شد با متخصص تغذیه مشورت کنید تا رژیم خاصی برای شما در نظر بگیرد. از همسر خود بخواهید که مواظب کودکتان باشد تا بتوانید برای مدت کوتاهی به خواب بروید (قدرت یک چرت کوتاه را دست کم نگیرید). اطمینان حاصل بکنید که حمایت عاطفی لازم را دریافت میکنید، گاهی اوقات یک مشکل عاطفی برابر خوردن یک سطل بستنی است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۶Thank you so much for providing individuals with remarkably pleasant chance to read in detail from this blog. It’s always so awesome and also jam-packed with a lot of fun for me and my office acncaiqtanues to visit your blog at minimum three times in a week to see the newest things you will have. And definitely, I’m also usually satisfied concerning the terrific concepts you serve. Certain two facts in this post are in fact the finest we have had.

در ادامه بخوانید...

10 نکته برای داشتن زندگی بهتر با اپیلپسی

در

زندگی کردن با اپیلپسی چالش‌های مخصوص خودش را در بر دارد. برای بیشتر افرادی که از این مشکل رنج میبرند این سوال  مطرح است که چگونه ازدست تشنج خلاص شوند و کمترین عوارض را داشته باشند. برای همین مهم است که با تیم درمانی خود همکاری کنید که بهترین راه درمان برای شما انتخاب شود. در زیر 10 نکته آورده شده است که میتواند کمک کند با اپیلپسی بهتر کنار بیایید.


1. دفترچه اپیلپسی داشته باشید. یک کاغذ و دفتر بردارید یا از گوشی همراه خود استفاده کنید که این موارد را ثبت کنید:
- تشنج‌ها. چه زمانی اتفاق افتاده است، چه اتفاقی افتاده است و واکنش شما چه هست. آیا قبل از اتفاق افتادن آن‌ها حس خاصی به شما دست داده است؟ آیا در زمان قاعدگی بوده‌اید؟ هر چیزی که به پزشک شما کمک کند که ویژگی‌های تشنح شما را بهتر بفهمد.
- عوارض جانبی دارو. آیا زمان خوردن دارو در عوارض جانبی آن تاثیر دارد؟ آیا عوارض جانبی جدیدی تجربه میکنید یا عوارض جانبی تغییر کرده‌اند؟
- تغییرات احساسات روحی و جسمی
2. از ویزیت‌های پزشک حداکثر استفاده را بکنید
- دفترچه اپیلپسی خود را در اختیار پزشک خود قرار دهید. (سیارک)
- با وی همکاری کنید تا درمانتان را بهبود ببخشد.
- زمانی که فکر میکنید که به دوز متفاوتی از دارو برای کنترل تشنج‌های خود احتیاج دارید با پزشک خود صحبت کنید.
- عوارض جانبی داروها را حتماً با پزشک خود در میان بگذارید.
3. یک تیم پزشکی درست کنید که شامل، پزشک، پرستاران، داروساز و مراقب شما باشد. اگر نمیتوانید تشنج خود را کنترل بکنید پیش یک متخصص اپیلپسی یا اپیلپتولوژیست بروید.
4. به نحوه استفاده دارو‌ها دقت کنید و بدون مشورت با پزشک خود آن‌ها را قطع نکنید. همچنین زمانی که دارو را از داروخانه دریافت میکنید مراقب باشید که داروی درست را به شما داده باشند.
5. خواب خود را منظم و کافی کنید. کم خوابی باعث میشود تشنج شما بیشتر شود حتی اگر کنترل شما بر روی تشنج مناسب باشد، برای همین استراحت کافی همیشه در برنامه‌تان باشد.
6. از الکل دوری کنید. الکل میتواند با داروی شما تداخل پیدا کند و تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد الکل میتواند خطر تشنج را زیاد کند و حتی منجر به تشنج شود. (سیارک)
7. از تکنیک‌های ریلکسیشن استفاده کنید. استرس میتواند باعث تشنج شود. تمرین روزانه مدیتیشن یا شرکت در کلاس یوگا میتواند به شما بسیار کمک کند.
8. زمان استفاده از کامپیوتر و بازی‌های کامپیوتری را کنترل کنید. در بعضی افراد قرار گرفتن در نورهای چشمک زن در زمان‌های طولانی میتواند منجر به تشنج شود.
9. فعالیت داشته باشد. ورزش کردن روزانه میتواند منجر به احساس بهتر شود و همچنین وزنتان را سالم نگه دارد. اگر گرم شدن و خستگی جسمانی در شما منجر به تشنج میشود از ورزش در دمای زیاد دوری کنید و زیاد استراحت بکنید و آب زیاد بنوشید. از شنا، پیاده روی در کوه، صخره نوردی و ورزش‌هایی که شما را در موقعیت خطرناک قرار میدهد دوری کنید.
10. میتوانید به گروه‌های حمایت از بیماران اپیلپسی ملحق شوید و روش‌ها و تجربیات دیگر افراد در کنار آمدن با اپیلپسی را نیز بیاموزید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رفتن به فضا موجب کمردرد می شود

در

شش ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی می تواند موجب بروز کمردرد فضانوردان شود. با توجه به مطالعات جدید صورت گرفته، امکان دارد تا 2 اینچ قدشان کشیده شود، که این موجب تضعیف عضلاتی است که ستون فقرات را نگه می‌دارند. در سال 1994، فضانورد مارک لی با کمک فضانورد همکارش جری لینگر، بعنوان بخشی از مطالعه ی ، قد خود را اندازه‌گیری کرد.(سیارک)


فضانوردان از اواخر دهه 1980، از زمانی که ماموریت‌های فضایی طولانی‌تر شد، وجود کمردرد را گزارش کرده‌اند. اطلاعات پزشکی پرواز آنها نشان می دهد که بیش از نیمی از فضانوردان آمریکایی از کمردرد به خصوص در ناحیه ی پایین کمر گزارش می کنند. زمانی که دوره ماموریت طولانی می شود، وجود درد متوسط تا شدید تا 28 درصد می‌گردد.(سیارک)


زمانی که به جاذبه زمین بازمی گردند، چیزی بهبود نمی‌یابد. در اولین سال بعد از ماموریت خود، فضانوردان تا 4.3 برابر بیشتر در خطر فتق دیسک قرار می‌گیرند. دکتر داگلاس چانگ، اولین نویسنده مطالعات جدید و استاد مشاور جراحی ارتوپدی و رئیس طب فیزیک و خدمات توانبخشی دانشگاه بهداشت کالیفرنیای سان دیاگو بیان کرد: «این مشکلی است که موجب نگرانی‌‌های زیادی شده است. لذا این مطالعه اولین مطالعه ای است که بصورت اپیدمیولوژیک این مساله را توصیف کرده و مکانیسم‌های احتمالی در آنچه که در کمردرد فضانوردان در جریان است را بررسی می‌کند».

پست های مرتبط:

رفتن به فضا موجب کمر درد می شود (قسمت سوم) یوگا در فضا

رفتن به فضا موجب کمر درد می شود (قسمت دوم)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...