ژن هایی که خطر اسکیزوفرنی را افزایش می دهند

اسکیزوفرنی
ژنتیک از انستیتوی فناوری ماساچوست و هاروارد در مورد عواملی که به افزایش خطر ابتلا به اسکیزوفرنی و همچنین سایر بیماری های روانپزشکی کمک می کند ، صحبت کردند.
با توجه به پیام مطبوعاتی انجمن ژنتیک جامعه آمریکا ، 10 ژن شناسایی شده اند که نقص آنها به طرز چشمگیری احتمال ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی را افزایش می دهد. دو تا از آنها با گیرنده های گلوتامات در ارتباط هستند.
 
در طی تحقیقات، دانشمندان ژنوم های حدود 25 هزار بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی و حدود 100 هزار فرد سالم را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. جهش های کشف شده احتمال ایجاد اسکیزوفرنی را حدود 4-50 بار افزایش می دهد. بنابراین ، تغییراتی در ژنهای GRIN2A ، GRIA3 و SP4 که در انتقال سیگنالها بین سلولهای عصبی نقش دارند ، ثبت شد.پیش از این ، آنها با اختلال در عملکرد مغز همراه نبودند.
 
کارشناسان خاطرنشان می کنند که بخش های DNA دیگری نیز وجود دارد که برای دانشمندان ناشناخته است که خصوصیات مشابهی دارند. آنها امیدوارند که تحقیقات آنها به ایجاد اولین داروهای مؤثر برای بیماری کمک کند.
 
اسکیزوفرنی نوعی اختلال روانی شدید است که بیش از 20 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا هستند. جلوه های رایج شنیدن صداها و حالات توهم است. در مورد علت این بیماری ، مطالعات یک عامل واقعاً چشمگیر را نشان نداده اند ، مگر به احتمال زیاد ، وراثت.
 
اعتقاد بر این است که این بیماری مربوط به سلامت روان می تواند در اثر تعامل ژنها و تعدادی از عوامل محیطی رخ دهد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید