۱۳% مبتلایان به کرونا که از طریق تلفن همراه ردیابی شده اند

یک بررسی در وزارت بهداشت بر روی بیماران کرونایی نشان داد که بیشتر از 13% از افرادی که به کرونا مبتلا شدند بدون توجه به وضعیت و نحوه شیوع کرونا اقدام به سفر به خارج از شهر و استان خود کردند.

 

webslide-1-1-min.jpg

 

وزارت بهداشت ایران به کمک وزارت ارتباطات در اقدامی جالب 14000 بیمار کرونایی (آزمایش مثبت PCR) را از طریق تلفن همراه ردیابی کرد. در این بررسی مشخص شد هر فرد با کدملی ثبت شد به صورت میانگین 3.8 سیم کارت دارد، بعضی ها بیشتر از 3 و بعضی ها کمتر داشتند. وزارت ارتباطات برای یک هفته این افراد را ردگیری کرد و مشخص شد فقط 32.5% افراد در مدت آزمایش در خانه (کمتر از 1 کیلومتر) حضور داشتند و مابقی 27.5% فاصله 5 کیلومتر (مثلا تا مغازه های محلی)، 21% فاصله 10 کیلومتر (مثلا تا محل کار!!) و 13.4% بالای 30 کیلومتر فاصله را طی کردند که معنی خروج از شهر می باشد. شما هم سریع اعداد را جمع زدید تا ببینید جمع آنها 100 می شود؟ نمی شود! البته طبیعی است :)

 

این تحقیق نشان داد برخی افراد از استان های جنوبی به شمال کشور سفر کردند و روزهای متوالی در شهرهای شمالی به گشت و گذار پرداختند، البته در ادامه مشخص نیست که این افراد توانستند به شهر خود به سلامت بازگردند یا در همان شهرهای شمالی بیمارستانی یا فوت شدند!

 

شیوع کرونا توسط 13%

طبق این آزمایش فقط طی یک هفته 1,820 کرونایی سفر بین استانی داشتند و طبق اطلاعاتی که از قبل می دانیم هر فرد کرونایی می تواند بیشتر از 400 نفر را آلوده کند(طی 7 روز بیماری) این افراد پتانسیل شیوع بیماری بین بیشتر از 700 هزار نفر را داشتند. یکی از دلایل بالا بودن ضریب R در کرونا دوره نهفتگی بیماری است که شخص ناقل است و هیچ علامتی ندارد. دقت کنید افراد مورد مطالعه در این تحقیق آزمایش PCR شدند و کرونا آن ها ثابت شده و به آنها اطلاع داده شده بود.

 

وقتی شخصی از وضعیت آلودگی خود به یکی از خطرناکترین و مسری ترین بیماری های کشف شده آگاهی دارد. اگر بجای استراحت در منزل اقدام به پخش آلودگی کند، آیا این فرد مشکل روانی ندارد؟ پیشنهاد می کنم حالا که اطلاعات تماس این افراد وجود دارد پیگیری بیشتر برای بررسی مشکلات روانی مانند سادیسم در آنها جالب خواهد بود.

 

سادیسم چیست؟

پیرو پخش ویدیویی در شبکه های اجتماعی با این محتوا: خانمی مبتلا به کرونا (تست کرونا این خانم مثبت اعلام شده)که با برداشتن ماسک روی دیگران سرفه می کند منشا این رفتار ها چیست؟  

سادیسم یا سادومازوخیسم یک بیماری روانی است. بیمار سادیسمی از رنج و درد دیگران لذت می برد. 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید