چرا مبتلایان به سرطان پستان درمان را ادامه نمی دهند

(سیارک) :پژوهشگران آمریکایی می گویند حدود یک سوم از بیماران مبتلا به سرطان پستان به دلیل اثرات جانبی شدید داروهایی که برای درمان به آنها تجویز می شود، ترجیح می دهند از این داروها استفاده نکنند.


تیم تحقیقاتی دانشگاه نورث وسترن پس از تحقیق بر روی بیش از ۶۰۰ نفر از زنان مبتلا به سرطان پستان که از Aromatase inhibitors استفاده می کردند دریافتند که ۳۶ درصد از این افراد به دلیل بروز علائمی نظیر درد مفاصل، گر گرفتگی ، اضافه وزن وحالت تهوع ترجیح می دهند که از این دارو استفاده نکنند.
داروی (Aromatase inhibitors) از جمله داروهایی است که برای درمان سرطان های پستان و رحم در زنان پس از یائسگی تجویز می شود.
این داروها باعث کاهش میزان استروژن در بدن می شود. افزایش میزان استروژن در مبتلایان به سرطان باعث تحریک بیشتر تومورها می شود.از بیماران مورد تحقیق در دانشگاه نورث وسترن خواسته شد تا به ۴۶ سوال در مورد شیوه زندگی و علائم مرتبط با سرطان پستان و نحوه درمان خود پاسخ بدهند.
از این بیماران خواسته شده بود تا به سوالاتی درباره حالاتشان قبل از شروع درمان، همچنین در سه، دوازده و بیست و چهار ماه پس از شروع درمان نیز پاسخ دهند.
پس از گذشت سه ماه، یک سوم از زنان مورد تحقیق از درد مفاصل شدید شکایت داشتند. این درحالی است که ۲۸ درصد از آنها دچار گر گرفتگی و ۲۴ درصد از آنها با کاهش میل جنسی روبرو شدند.
براساس این تحقیق، افزایش زمان درمان، باعث بروز عوارض جانبی بیشتری در بیماران شده است.به دلیل تاثیرات جانبی شدید این دارو، ۱۰ درصد از زنان ترجیح می دادند که استفاده از آن را پس از دو سال متوقف کنند. این در حالی است که ۲۶ درصد از زنان تحت درمان، مصرف آن را پس از چهار سال متوقف کردند.
دکتر لین واگنر، سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید: "پزشکان به امید درمان دارویی را برای بیماران تجویز می کنند. بنابراین آنها کمتر به اثرات منفی این داروها اشاره می کنند."به گفته دکتر واگنر بیماران هم تمایلی ندارند که درباره اثرات داروها شکایتی کنند. بیماران اغلب می خواهند که پزشکشان روند درمان را ادامه دهند.بنابراین هیچ کس نمی داند که واقعا این داروها چه تاثیری بر بیماران دارد.
دکتر سوزی جنینگز، متخصص سرطان می گوید:" ما می دانیم که بعضی از بیماران مبتلا به سرطان در بریتانیا ترجیح می دهند که درمان را متوقف کنند. از این رو باید اطلاعات کامل را در مورد اثرات جانبی داروها در اختیار بیماران قرار داد. و اگر زنی قصد دارد درمان را متوقف کند، باید او را تشویق کنیم که با پزشک معالجش صحبت کند."

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • مریم 451 :

    عکس جالبیه ، خیلی اطلاعات می ده

    1395/11/4 16:07

بیشتر بخوانید