باکتری ام‌جی باعث نازایی در زنان می شود

بنا به هشدار متخصصان نوعی از عفونت جنسی مسری که به تازگی شناسایی گردیده ، در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی امکان دارد به سوپرباکتری مقاوم تبدیل گردد.

این باکتری با نام علمی مایکوپلاسما ی اندام‌های جنسی(Mycoplasma genitalium ) می باشد که  "ام‌جی"  نامیده می‌شود در حالت معمولی  عارضه‌ای بوجود نمی آورد اما در صورت قرار گرفتن در شرایط مناسب  قادر است  باعث التهاب رحم ،و به دنبال آن نازایی در بعضی از زنان شود.

اگربرای درمان  باکتری ام‌جی اقدامی از طرف فرد مبتلا صورت نگیرد در بدن حالت مقاومت به  آنتی‌بیوتیک را نشان می دهد 

مایکوپلاسما ژنیتالیوم یا ام جی چیست؟

باکتری مایکوپلاسما ژنیتالیوم  که به اختصار ام جی گفته می شود  در مردان باعث التهاب مجرای ادرار ، ترشح و دفع ادرار بصورت دردناک می شود.

این باکتری در زنان اندام های تولید مثل  رحم و لوله‌ رحم را درگیر نموده و باعث درد ، تب و خونریزی ازواژن می شود.با استفاده از مراقبت های بهداشتی در زمان ارتباط جنسی مثل کاندوم می توان مانع انتقال باکتری شد.امکان دارد در تشخیص  ام جی با بیماری کلامیدیا اشتباه شود و این باعث نگرانی است زیرا ام جی در مراحل اولیه علائمی ندارد.

 

در حال حاضر آنتی‌بیوتیک ها ی خانواده ماکرولیدبخصوص  آزیترومایسین(اریترومایسین، کلاریترومایسین و آزیترومایسین) قادر به درمان  ام جی می باشدو فعلا در مقابل بعضی از آنتی‌بیوتیک‌ها مقاومت نشان می دهد.

 

به گفته دکتر پیتر گرینهاوس، متخصص بیماری‌های جنسی در بریستول و عضو آکادمی موسسه سلامت جنسی و ایدز :حالا دلیل دیگری هم به دلایل ضرورت استفاده از کاندوم در رابطه جنسی اضافه شده و مردم باید مراقب باشندزیرا در صورت از بین نرفتن به موقع این باکتری احتمال خطر نازایی در کمین زنان درگیر با این عفونت وجود دارد.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید