اولین علائم و نشانه های سرطان تخمدان

اولین علائم و نشانه های سرطان تخمدان
 
تومورهای تخمدان، هر دو خوش خیم و بدخیم، می توانند برای یک مدت طولانی بدون توجه یک زن رشد کنند.
از آنجا که فضای زیادی در حفره شکم وجود دارد، تومورهای تخمدان گاهی اوقات قبل از تشخیص، به اندازه های بسیار بزرگی  رشد می کنند. با توجه به سرطان تخمدان، اکثریت قریب به اتفاق بیماران بالای 60 سال دارند.
 
دانشمندان مرکز تحقیقات سرطان در فیلادلفیا درباره علائمی که بایستی زنان بعد از مشاهده برای مراجعه به  پزشک اقدام کنند، صحبت کرد. اگر خونریزی بین قاعدگی وجود داشته باشد، سلامت زنان ایجاب می کند که بلافاصله به دکتر مراجعه کنند. این علامت بسیار جدی است. همچنین  زنانی که در دوران یائسگی در معرض خونریزی قرار می گیرند.خونریزی در این زمان ها از اولین علائم و نشانه های سرطان تخمدان است.
 
یکی از  علائم اولیه سرطان تخمدان ممکن است کاهش وزن، از دست دادن اشتها و خستگی باشد. اما اینها علائم نسبتا رایجی هستند که می توانند در مورد انواع مختلف سرطان و بیماری ها وجود داشته باشند یا هیچ معنی ای نداشته باشند. با این حال، اگر آنها باعث نگرانی میشوند، باید بررسی شود.
 
در سرطان تخمدان درد ممکن است در طول رابطه جنسی، درد ثابت در شکم و در ناحیه کمر رخ دهد. شکم ممکن است بزرگ شود و افزایش وزن ممکن است مشاهده شود، اما در عین حال سایر قسمت های بدن نیز همان اندازهی قبل باقی بمانند و ممکن است تورم در تخمدان ها دیده شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید