کدام بیماری ها زیر نقاب یائسگی مخفی می شوند

متخصص زنان و زایمان، گفت که کدام بیماری ها می توانند زیر نقاب یائسگی مخفی شوند.
 
اعتقاد بر این است که یائسگی یک سال پس از آخرین قاعدگی در زنان رخ می دهد. به عنوان یک قاعده ، در این مدت تمام علائم ناخوشایند همراه با یائسگی ناپدید می شوند. با این حال ، این اتفاق می افتد که احساسات ناخوشایند به مدت پنج یا حتی ده سال پس از پایان قاعدگی باقی می ماند.
 
پزشک تأکید می کند: نباید سالها منتظر بمانید که همه چیز به خودی خود از بین برود ، زیرا خطر ابتلا به بیماری های خطرناک تری وجود دارد که می توانند مانند یائسگی ماسک بزنند. 
 
در دوران یائسگی ، یک زن باید به ویژه به خود توجه کند ، زیرا تغییرات هورمونی نه تنها بر سیستم تولید مثلی ، بلکه بر وضعیت سایر اعضای بدن نیز تأثیر می گذارد.
 
بنابراین ، گرگرفتگی نه تنها در یائسگی بلکه با نقص عملکرد غده تیروئید اتفاق می افتد. همچنین ، بی تفاوتی یا برعکس ، تحریک پذیری رخ می دهد ، نوسانات شدید وزن و اشتها ظاهر می شود. 
 
همه می دانند که عرق بیش از حد می تواند در مورد مشکلات سیستم قلبی عروقی صحبت کند. اگر افزایش تعریق همراه با تنگی نفس و تپش قلب باشد ، باید یک نوار قلب انجام شود.
 
سرگیجه لزوماً نشانه یائسگی نیست. این می تواند در مورد مشکلات عروق خونی ، فشار خون و همچنین بیماری های ستون فقرات صحبت کند. پزشک توجه خود را جلب می کند ، به عنوان مثال ، پوکی استخوان ممکن است با کاهش تراکم استخوان در یائسگی همراه باشد.
 
این متخصص به خانمها توصیه می کند که به سمت تغذیه مناسب روی آورند ، عادت های بد را کنار بگذارند ، فعالیت بدنی را افزایش دهند و پیاده روی بیشتری داشته باشند. از اتاق های پر قارچ خارج شوند و از خوردن ادویه جات و غذاهای پرادویه خودداری کنند. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید