زنان برای موی صورت هورمون ها را مقصر بدانند

رشد موهای صورتِ تیره تر، ضخیم تر در زنان، به ویژه روی چانه و لب بالایی، معمولا نتیجه ی تغییرات هورمونی است و خوش خیم هستند.


خوب. خانم ها، آیا تابحال برای شما اتفاق افتاده است؟ در آینه نگاه کنید و موهای تیره، و ضخیم روی چانه یا لب بالایی خود را مشاهده کنید. مبهوت شوید، و بلافاصله آنرا بکنید. دوباره رشد کند. مجددا آنرا بکنید. مجدد رشد کند، تنها در این زمان است که قسم می خورید که تیره تر و ضخیم تر شده است. چه خبر است؟
تنها نیستید. خبر بد این است که در میان اکثر زنان بسیار شایع است. خبر خوب این است که تقریبا همیشه خوش خیم هستند.(سیارک
قبل از هرچیز، اینکه کندن موها باعث تیره تر یا ضخیم ترشدن آنها می شود، تنها یک داستان است. این موها درشت و ضخیم تر هستند چراکه آنها موهای مشخصه جنسیِ ثانویه هستند؛ که، نتیجه ی تغییرات هورمونی هستند. آنها بی شباهت به موهای درشت صورت مرد نیستند. این موها نسبت به موهای ولوس (موهای نرمال) ضخیم تر به نظر می رسند چرا که نوع متفاوتی از مو هستند، و بخاطر کندن موها نیست. این موها در بسیاری از زنان در چانه، خط فک، و لب بالایی رشد می کنند. هر چند این موها می توانند در هر سنی ظاهر شوند، اما پس از یائسگی برجسته تر است. آنها همچنین می توانند نتیجه ی تغییرات هورمونی، به علت مسائل مختلفی مثل قرص های ضدبارداری و حاملگی تا قاعدگی های نامنظم و عدم تعادل هورمونی باشند.
چه کاری برای خلاص شدن از شر آنها می توانید انجام دهید؟ یک گزینه سریع و ارزان، کندن موها، همانند کرم های موبر است. اما موها مجدد رشد خواهند کرد. برای از بین بردن دائمی موها، الکترولیز یا درمان با لیزر را امتحان کنید (در مطب دکتر). همچنین برخی از داروهای تجویزی وجود دارند که مانع از رشد موها می شود. و با متخصص پوست خود صحبت کنید.
در این میان، با خودتان مهربان باشید. به یاد داشته باشید، که هورمون ها اثر می کنند، نه شما. و این مشکل قابل حل است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید