بهترین ها برای موهای شما

همه می خواهیم که موهای فوق العاده ای داشته باشیم.اما هیچ کدام از محصولات طراحی شده، رنگ امیزی، و ... نمی توانند به موهای شما کمک کنند اگر  مراقبت از موها را انجام ندهید. حتی موهایی که بخاطر محصولات شیمیایی نرمی ودرخشندگی خود را از دست داده اند در صورت مراقبت به روش های زیر جذابیت خودشان را  دوباره بدست می آورند.در اینجا ده نکته  مراقبتی برای داشتن موهایی جذاب ، که حتی غریبه ها بخواهند آنها را لمس کنند آورده شده است.(سیارک)

  1. برس کشیدن قبل از شستن

همه ما حدودا 100 تار مو را هر روز از دست می دهیم، زمانی که موها را می شویید، آن موها قبلا از ریشه جدا شده اند.قبل از شستن موها به آنها برس چوبی بکشید تا از آنها محافظت کرده باشید. این کار از دولا شاخی شدن موها جلوگیری می کند و به پوست سر شما انرژی می رساند.

  1. فقط نقاط انتهایی را کاندیشن کنید

نیازی نیست که تمام موها را کاندیشن کنید. در حقیقت انجام این کار باعث می شود که موهای شما چرب به نظر برسند. در مورادی که پوست سر شما خیلی خشک است، فقط سه چهارم از موهای خود را کاندیشن کنید و یک چهارم بالایی را بدون کاندیشن بگذارید.

  1. از بالش های ابریشمی استفاده کنید.

ابریشم برای پوست شما بهتر است، و به حفظ رطوبت موها شما کمک می کند. روبالشی پنبه ای رطوبت را به خود می کشد.ملحفه های ساتن ممکن است هزینه ی بیشتری داشته باشند، اما قطعآ ارزشش را دارد( و همچنین احساس لوکس بودن به شما می دهد).

  1. پوست سر خود را ماساژ دهید.

اگر می خواهید موهای بلند و جذاب داشته باشید هر زمان که موها را می شویید پوست سر را ماساژ دهید. نه تنها حس فوق العاده ای به شما می دهد، بلکه به افزایش جریان خون به پوست سر شما هم کمک می کند.این کار به موها کمک می کند که سریعتر رشد کنند و بلندتر شوند و ریشه موها قوی تر شود. این کار همچنین به کاهش استرس و سر درد کمک می کند.

  1. از یک شانه دندانه ای استفاده کنید.

هنگامی که موها خیس را شانه می کنید و یا اینکه آنها در هم رفته باشند، از یک شانه دندانه ای گسترده استفاده کنید. سایر شانه ها، و برس ها، موها شما را می شکنند، و مانع جلوه ی زیبای آنها می شوند. یک شانه دندانه دار گسترده در حمام داشته باشید و برای خلاصی از در هم رفتن موها از آن استفاده کنید.(سیارک)

  1. موها را خشک و فشرده کنید.

به جای استفاده از حوله برای خشک کردن موها، آنها را درحوله کاغذی فشرده و خشک کنید.با این روش هر بار نسبت به حوله های معمولی اب بیشتری جذب شده، بنابراین موها سریعتر خشک می شوند.

  1. در پایان از یک ماسک موخوره استفاده کنید.

با استفاده از یک ماسک خانگی می توانید از وقوع موخوره در موها جلوگیری کنید، و موها را زیبا و براق نگه دارید.ساختن این ماسک ها آسان است و احتمالا مواد لازم تشکیل دهنده آنها اکنون در اشپرخانه اطراف شما هست.مخلوطی از یک زرده تخم مرغ بزرگ، سه قاشق غذا خوری روغن زیتون و یک قاشق غذا خوری عسل خام ( raw hone) به انتهای موها بمالید و برای یک ساعت یا بیشتر صبر کنید و شستشو دهید. هر هفته دوبار این کار را تکرار کنید.

  1. اب دوش را فیلتر کنید.

مواد شیمیایی موجود در آب، مانند کلر، ترکیبات فلوئور، نمک ، نمک، مواد معدنی و حتی rust  به علت زنگ زدگی لوله ها می تواند برای موها شما بسیار آسیب زا باشد.نیازی نیست که سیستم آب خود را ارتقا دهید.به سادگی یک فیلتر دوش بخرید، که می توان آن را در هر فروشگاه لوازم آلاتی پیدا کرد.

  1. فر مارپیچی بخار

فر آهنی یا حلقه زنی به ارامی از طریق سوزاندن ، موهای شما را از بین می برد و آنها را خشک می کند. می توانید موها را به سرعت شبیه اتو کردن بدون هیچ تخریبی مرتب کنید.پاداش کار شما این است که موها را نمی سوزانید ، چیزی که اغلب هنگام استفاده از فر مو اتفاق می افتد.

  1. از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

نه، رطوبت دشمن نیست، حتی اگر افرادی با موهای فر چنین تصوری داشته باشند. اگر موهای شما خشک است، می تواند خشک تر هم بشود و با این اتفاق موها زیبا به نظر نمی رسند.استفاده از یک مرطوب کننده در خانه رطوبت را به موهای شما می دهد، رطوبتی که برای سالم و زیبا ماندن موها ضروری است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. خیلی دوست داریم که از شما این را بشنویم.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید