استفاده از 7 ماده غذایی برای داشتن مو های سالم

ضرب المثلی قدیمی می گوید: شما همانی هستید که می خورید. ممکن است فکر کنید که این حرف شامل مغز، ناخن، پوست یا مو می شود، اما من فکر می کنیم هر آنچه می خوریم بدن ما را تحت تاثیر قرار می دهد. ساده تر بگویم، غذا مواد مهمی که بدن شما به آن نیاز دارد را تامین می کند.

برای مثال، بر اساس تحقیقات کلینیک Cleveland، غذا هایی که برای مغز مفید هستند شامل گردو، چربی های امگا 3، تمشک، زردچوبه، جو و کوینولا   می شوند. رژیم غذایی مدیترانه ای با هیدروکربن کم که شامل میوه، سبزی،، حبوبات، چربی های سالم و ماهی است، می تواند برای جلوگیری از آلزایمر مفید باشند.

در حالی که محصولات بسیار زیادی در بازار هستند که می توانند جلوه ی خوبی به موهای شما ببخشند، وجود مواد سالم در رژیم غذایی، محافظ این 100،000 مو خواهد بود. (سیارک)  

در زیر تعدادی از این غذا ها آمده اند:

اسید های چرب امگا 3 سالم: می تواند رشد و درخشش موهای شما را بهبود بخشد. بدن شما قادر نیست این چربی های سالم را خود به خود تولید کند. بنابراین ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی، شاه ماهی، قزل آلای دریاچه، ساردین و ماهی تن آلباکور می توانند آن ها را تامین کنند. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که دو وعده (3.5 اونسی) در هفته ماهی چرب مصرف کنید. اگر غذای دریایی دوست ندارید، امگا 3 در بعضی دانه ها و آجیل ها مانند دانه های کتان نیز یافت می شوند اما شکل آن متفاوت است.همچنین می توانید با پزشک خود درباره ی مصرف مکمل های غذایی نیز مشورت کنید.

ماست یونانی: که پروتئین فراوان دارد و برای سالم نگه داشتن موها ضروری است. ویتامین B5 (یا پانتوتنیک اسید) نیز در آن موجود است که می تواند باعث جلوگیری از ریزش و نازک شدن موها شود. همینطور که داریم درباره ی پروتئین صحبت می کنیم، بهتر است خاطر نشان کنم که از غذاهایی مانند گوشت لخم، مرغ و بوقلمون نیز می توانید برای دریافت پروتئین استفاده کنید. این غذاها از ریزش مو جلوگیری می کنند و رشد و ضخامت مو ها را بهبود می بخشند. تخم مرغ، شیر و پنیر نیز منابع پروتئین کاملی هستند. اگر گیاه خوارید، پروتئین مورد نیاز خود را از غذاهایی مانند کوینولا  ، نخود و عدس تامین کنید. (سیارک)  

توت فرنگی، مرکبات و فلفل: این غذا ها چه چیزی مشترک دارند؟ آن ها ویتامین C بالایی دارند که به بدن شما کمک میکند تا پروتئین بسازد و از آنجایی که بدن شما قادر به ذخیره ویتامین C نیست، گنجاندن این میوه ها در رژیم غذایی روزانه اهمیت زیادی دارد. سایر منابع ویتامین C شامل آناناس، طالبی، کیوی و سبزیجاتی مانند بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم و برگ های سبز است.

غذاهای غنی از آهن: کمبود آهن می تواند باعث ریزش مو شود. هر نوع فقر آهن را با غذاهایی که سرشار از آهن هستند مانند گوشت لخم، بوقلمون، دانه های کامل، میوه خشک، لوبیا و زرده تخم مرغ جبران کنید.

بیوتین: این کمپلکس محلول در آب ویتامین B، که با عنوان ویتامین H نیز شناخته می شود، در مقادیر کم در غذاهایی مانند تخم مرغ، پنیر، ماست، مرغ و جگر وحود دارد. بیوتین به استحکام کراتین موجود در موها و ناخن ها کمک می کند و به عنوان مکمل دارویی در بسیاری از داروخانه ها به فروش می رسد.  شواهد ابتدایی دال بر کاهش ریزش مو ناشی از بیماری خود ایمنی، به علت مصرف مکمل های بیوتین همراه با روی و کرم موضعی حاوی کلوبتازول پروپیونات وجود دارد. (سیارک)  

سیب زمینی شیرین: بدن شما آنتی اکسیدان بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند که باعث جلوگیری از داشتن موهای خشک و کدر می شود و تولید سبوم (مایع چرب تولید شده توسط غدد پوسته سر که باعث جلوگیری از خشک شدن مو می شود) را ترغیب می کند. بتا کاروتن، که عامل رنگ های زیبای میوه ها و سبزیجات است، در هویج، زرد آلو، انبه، مارچوبه، کلم بروکلی و کلم پیچ فراوان است.

سیلیکا: در مطالعه ای بر روی زنانی که دچار نازکی موی موقت بودند نشان داده شد که آن هایی که مکمل غذایی سیلیکا مصرف می کنند، افزایش رشد موی قابل توجهی را تجربه کرده اند. غذاهایی که شامل این ماده معدنی می باشند شامل موز، جو و کشکش است.  

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید