آیا ریزش موی من در آلوپسی آره آتا نشانه ای از یک بیماری جدی می باشد

آلوپسی آره آتا بیماریی نیست که حیات انسان را تهدید نماید. موجب هیچ گونه دردی نمی شود و افراد در حالت کلی سالم می باشند. اما برای بیشتر افراد، بیماری که به صورت غیرقابل پیش بینی ظاهر آن ها را  تحت تاثیر قرار می دهد و راهی که موجب بروز چنین بیماری می شود، موضوع مهمی خواهد بود.

تاثیر آلوپسی آره آتا در وهله اول نگرانی اجتماعی و روانی می باشد. با این حال در آلوپسی universal، ریزش مژه و ابروها و موی بینی و گوش می تواند موجب شود
تا گرد و غبار و ذرات خارجی از طریق چشم و بینی و گوش به فرد آسیب برسانند. (سیارک

آلوپسی آره آتا اغلب در افرادی بروز می دهد که اعضای خانواده آنها بیماری خود ایمنی منجمله دیابت نوع 1، آرتریت روماتوئید، و یا بیماری آدیسون دارند. افرادی که مبتلا به بیماری آلوپسی آره آتا هستند معمولا بیماری های خود ایمنی دیگری ندارند، اما احتمال وقوع بیماری تیروئید، اگزمای آتوپیک، آلرژی بینی و آسم دارند.

آیا امکان دارد این بیماری را به کودکانم انتقال دهم؟

امکان دارد آلوپسی آره آتا به ارث برده شود. با این حال بسیاری از کودکان مبتلا به آلوپسی آره آتا والدین مبتلا به این بیماری ندارند و اکثریت قریب به اتفاق والدین مبتلا به آلوپسی آره آتا، آن را به کودکان خود انتقال نمی دهند.

آلوپسی آره آتا شبیه به برخی از بیماری های ژنتیکی نیست که در آن کودک با داشتن یکی از والدین مبتلا، احتمال 50-50 برای ابتلا به این بیماری را دارد. دانشمندان بر این باورند که ممکن است تعدادی از ژن ها وجود داشته باشد که افراد خاصی را مستعد ابتلا به چنین بیماری نماید. بسیار بعید می باشد که کودک همه ی ژن های مورد نیاز برای ابتلا به این بیماری را داشته باشد.

حتی با ترکیب صحیح (اشتباه) از ژن ها، از احتمال وقوع آلوپسی آره آتا نمی توان اطمینان داشت. در دوقلوهای همسان که تمامی ژن های مشابه را به اشتراک می گذارند، نرخ تطابق تنها 55 درصد می باشد. به عبارت دیگر، اگر یکی از دوقلوها بیماری داشته باشد تنها احتمال 55 درصد وجود دارد که دیگر دوقلو مبتلا به این بیماری شود. این نشان می دهد که علاوه بر عوامل ژنتیکی، عوامل دیگری برای مبتلا شدن به این بیماری نیاز می باشد. (سیارک

پست های مرتبط:

آلوپسی آره آتا چیست؟

علت این بیماری چیست؟

چه کسانی بیشترین احتمال دچار شدن به این بیماری را دارند؟

آیا ریزش موی من نشانه یک بیماری جدی را دارد؟

آیا امکان دارد به کودکانم انتقال دهم؟

آیا موی من دوباره رشد خواهد کرد؟

من منتظر وقوع چه چیزهایی باشم؟

چگونه درمان می شود؟

چگونه آلوپسی آره آتا زندگی من را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

چگونه می توانم با اثرات این بیماری کنار بیایم؟

چه تحقیقاتی در زمینه آلوپسی آره آتا انجام می شود؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید