جویدن ناخن

جویدن ناخن ها عادت ناخوشایندی است که بسیاری از افراد در سنین کودکی یا جوانی به آن مبتلا هستد و هر چه تلاش می کنند نمی توانند از شر این عادت خلاص شوند ولی با این حال ، ترک این عادت یک راه آسان دارد:

کافی است یک پلاستیک مخصوص بالا نگهداری یقه ی پیراهن را که در پیراهن های نو وجود دارد (خیاط ها نیز معمولا دارند)تهیه کنید و درجیب خود بگذارید.آنگاه طی روز هر گاه احساس کردید می خواهید ناخن هایتان را بجوید ، این قطعه پلاستیک را از جیب در آورید و با دندان های خود بجوید. به این ترتیب پس از مدتی خود بخود ، عادت ناخن جویدن بر طرف می شود.

روش دوم برای ترک عادت ناخن جویدن

روش دیگری نیز برای ترک این عادت مزاحم وجود دارد از آنجا که مبنای این عادت ، عصبی  است ، می توان با راه حل اعصاب و روان با آن مبارزه کرد. به این منظور به مدت یک هفته از جویدن یک انگشت مخصوص پرهیز کنید و قرار بگذارید که آن انگشت را نجوید(مثلا به دور آن پسب بزنید.)

و قرار بگذارید که آن انگشت دیگری را به این ترتیب معاف کنید . به این ترتیب پس از از ده هفته خواهید دید که دیگر عادت ناخن جویدن به طور کامل از سر شما افتاده و تمایلی به آن ندارید.

روش سوم برای ترک عادت ناخن جویدن

 مانیکور کردن ناخن هاست، برای این منظور همواره یک سوهان ناخن در جیب خود بگذارید و هر گاه احساس کردید شدیدا تمایل به جویدن ناخن دارید، سوهان را درآورید و ناخن ها را سوهان بزنید . پس از مدتی عادت از سر شما خواهد افتاد. (سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام