خواص و عوارض روغن گل گاوزبان

در

گل گاوزبان

آیا می‌دانستید که روغن گل گاوزبان علاوه بر اسید سالیسیلیک، کلسیم و منیزیم دارای بیشترین مقدار اسیدهای چرب امگا 6 است؟ و چرا روغن گل گاوزبان راه‌حل تمامی مشکلات آرایشی شما است؟
20 درصد از روغن گاوزبان را اسید گامالینولئیک (GLA) تشکیل می‌دهد که می‌تواند برای موارد زیر مفید باشد: درمان اگزما، درماتیت، نوروپاتی دیابتی، درد سینه، علائم سندرم پیش از قاعدگی، آرتریت روماتوئید، فشار خون بالا، سلامت پوست و التهاب عمومی. با این حال غلظت بالای اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 باعث می‌شود که این روغن یک احیاکننده عالی پوست باشد. در ادامه به خواص شگفت انگیز و عوارض و موارد مصرف روغن گل گاوزبان (نام علمی گل گاوزبان Echium amoenum) چگونه می‌تواند برای پوست و سلامت عمومی شما مفید باشد می‌پردازیم.

• اکسیر ضدپیری پوست

داروی گیاهی روغن گاوزبان نرمی، کشش و حالت پوست خشک، خسته و زخمی را باز می‌گرداند. به همین دلیل یکی از عناصر مهم تشکیل دهندۀ بسیاری از مارک‌های لوازم آرایشی و بهداشتی است. محتوای اسید سالیسیلیک آن خاصیت ضدآکنه و ضدعفونی کننده دارد. به منظور استفاده از آن به عنوان یک مرطوب کننده عالی ضدپیری، هر شب پس از شستن صورت از آن استفاده کنید. برای درمان آکنه چند قطره روغن گاوزبان را با استفاده از یک پد پنبه‌ای هر شب قبل از خواب به صورت خود بمالید.

• کمکی مانیکور (ناخن‌آرایی)

GLA موجود در روغن گاوزبان باعث مرطوب شدن و تقویت ناخن‌ها می‌شود، در حالی که اسید سالیسیلیک هر گونه عفونت احتمالی را از بین می‌برد. روغن گاوزبان را در حین مانیکور یا پس از شستن دست بر روی ناخن خود ماساژ دهید.

• احیای مو

موهای ضعیف که به سادگی و به سرعت ریزش پیدا می‌کنند ممکن است پس از استفاده از روغن گاوزبان احیا شوند. خواص احیاکننده روغن گاوزبان می‌تواند سلول‌های پوست سر و رشته‌های مو در پوست را احیا کند.

• کمک به کاهش وزن

محتوای بالای GLA روغن گاوزبان که برای سوخت و ساز بدن ضروری است می‌تواند اشتها را کاهش داده و به کاهش وزن کمک کند. در سال 2007 در یک تحقیق به یک گروه 5 گرم روغن گاوزبان و به گروه دیگر 5 گرم روغن زیتون به عنوان مکمل داده شد و مشخص شد که کاهش وزن در گروهی که روغن گاوزبان مصرف کرده‌اند بیشتر بوده است. به منظور استفاده از روغن گاوزبان برای کاهش وزن از 1-2 GLA مکمل‌ روغن گاوزبان همراه با غذا استفاده کنید یا طبق دستور پزشک عمل کنید. همچنین می‌توانید از برگ گاوزبان برای پخت و پز استفاده کنید. می‌توانید آنها را مانند اسفناج بخارپز، آب‌پز و یا سرخ کنید.

• تسکین التهاب آرتروز

GLA مولکول‌هایی که باعث التهاب مفاصل می‌شوند را سرکوب می‌کند. بدین منظور 1 تا 2 مکمل روغن گاوزبان همراه با غذا استفاده کنید. با این حال بیشتر از 3000 میلی‌گرم GLA در روز مصرف نکنید چرا که ممکن است باعث افزایش التهاب شود.

• پاک‌کننده کلیه‌ها

روغن گاوزبان به شکل قرص‌های ژلاتینی بخاطر غلظت نمک‌های پتاسیم دارای خاصیت دیورتیک (ادرارآور) است. این خاصیت باعث تصفیه کلیه و سم‌زدایی بدن می‌شود.

• بهبود سلامت قلب

روغن گاوزبان با کاهش التهاب و پلاک در امتداد دیواره‌های عروق و افزایش گردش خون خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی آترواسکلروز را کاهش می‌‌دهد و به سلامت قلب کمک می‌کند.

• مبارزه با PMS

روغن گاوزبان می‌تواند باعث تحریک غدد آدرنالین و افزایش تولید آدرنالین شود و به بهبود حملات PMS در زنان کمک کند. غدد آدرنالین همچنین استرس را تنظیم کرده و مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها را افزایش می‌دهد و همچنین سوخت و ساز بدن را نیز بهبود می‌بخشد. خواص ضد درد آن می‌تواند به تسکین درد کمک کند.

عوارض جانبی احتمالی روغن گاوزبان

• ممکن است با داروهای رقیق کننده خون تداخل پیدا کند

روغن گاوزبان می‌تواند باعث افزایش گردش خون محیطی شود و ممکن است تعامل منفی با داروهایی مانند وارفارین، آسپیرین و پلاویکس داشته باشد. قبل ازاستفاده با پزشک مشورت کنید.

• برای کبد سمی است

روغن گاوزبان حاوی یک نوع آلکالوئید پیرولیزیدین به نام آمابیلین است که اگر در دوزهای بالا مصرف شود می‌تواند برای کبد سمی باشد. به همین دلیل سازمان بهداشت فدرال آلمان مصرف بیش از 1 میلی‌گرم از این ماده را در روز توصیه نمی‌کند. اطمینان حاصل کنید که روغن گاوزبانی را مصرف می‌کنید که عاری از الکالوئیدهای پیرولیزیدین غیراشباع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چای زردچوبه (درمان خانگی برای گلودرد)

در

زردچوبه ادویه ای خانگی و بسیار معمول است و جزو گیاهانی است که در پخت و پز به مقدار فراوان استفاده می گردد.این داروی گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است. ماده اصلی آن «کورکومین» دارای خواص شفابخشی قدرتمند و داروی گیاهی است و این همان چیزی است که موجب می شود تا زردچوبه برای کاهش التهاب بدن استفاده گردد. مطمئنا از چای و دمنوش زردچوبه برای درمان گلودرد هم می توانید استفاده کنید. طعم و مزه آن می تواند برایتان عجیب باشد اما می توانید از مواد دیگر مانند لیمو و عسل و .... برای خوش طعم کردن آن استفاده کنید.


مواد لازم برای تهیه چای زردچوبه 

• ریشه زردچوبه- له شده یا خرد شده
• عسل
• آب لیمو
• آب

طرز تهیه چای زردچوبه 

آب را در یک قوری بجوشانید. آب که در حال جوشیدن است به آن زردچوبه بریزید و اجازه دهید تا به مدت چند دقیقه بجوشد. سپس آب لیمو و عسل را به ان اضافه کنید. آنها را مخلوط کرده و بنوشید. می توانید این چای را دو بار در هفته یا بیشتر مصرف نمایید.(سیارک)

 طرز تهیه انواع چای برای درمان گلو درد

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص میخک

در

 

 میخک ادویه ای فوق العاده با ارزش غذایی و آنتی اکسیدانی بسیار بالا می باشد. 

بوی میخک پشه ها را فراری می دهد.برای رهایی از نیش پشها مقداری از این ادویه را نزدیک محل خوابیدن قرار دهید.

میخک دارای خواص ضدعفونی کننده، ضد قارچ و ضد میکروبی می باشد و باعث از بین بردن باکتری ها و میکروب های بد دهان ، بوی بد دهان و همچنین رفع بسیاری از مشکلات گوارشی میگردد.(سیارک

داروی گیاهی میخک ضد نفخ می باشد و بسیاری از مشکلات حرکتی روده از جمله یبوست را برطرف مینماید.

میخک یک درمان عالی برای مشکلات انگلی می باشد.

میخک را می توان به عنوان یک مسکن بسیار قوی برای رفع درد دندان استفاده کرد.

میخک از دو بخش نر و ماده تشکیل شده است.بخش نر همان ساقه و بخش ماده ی آن توپ مانند است.

آقایان برای مصرف میخک فقط ساقه را استفاده کنند ولی خانم ها هر دو بخش را می توانند به عنوان آدامس  برای بر طرف کردن بوی بد دهان بجوند! (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

40 خاصیت برای زردچوبه

در

زردچوبه، یک گیاه رایج است، که همچنین curcuma longa نامیده می شود. این گیاه به دلیل طعم تند و تیز، عطر فلفل مانند و رنگ طلایی، به عنوان "ملکه ادویه ها" درنظر گرفته می شود. زردچوبه اغلب در پخت و پز، توسط مردم سراسر جهان استفاده می شود زیرا طعم خوبی به غذاها می دهد و دارای بسیاری از خواص درمانی است که مردم از آن آگاه و بجر ادویه رایج در آشپزی  به عنوان داروی گیاهی از آن استفاده می کنند.در این مقاله 2 بخشی سعی می کنیم با خواص و مضرات زردچوبه آشنا شویم.


تحقیقات منتشر شده توسط انجمن شیمی آمریکا نشان داد که زردچوبه دارای اثرات ضدویروسی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد باکتری، ضد التهاب و آنتی موتاژنیکی است.پوست، مو و سلامتی شما، از این خواص شگفت انگیز زردچوبه بهره مند می شوند.
بعلاوه، این گیاه غنی از مواد غذایی سالمی نظیر فیبر رژیمی، پروتئین، ویتامین C، نیاسین، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین K، آهن، مس، کلسیم، روی، و منیزیم است. با این ویتامین ها و مواد معدنی ضروری موجود در زردچوبه، کاربرد این گیاه به عنوان درمان های خانگی موثر و شگفت انگیز برای انواع مختلف شرایط و مشکلات سلامتی، قابل فهم می شود.

بعلاوه می توانیم مزایای شگفت انگیزی از ادویه و پودر زردچوبه برای سلامتی، پوست و مو بدست آوریم. اگر شما می خواهید تا سالم و زیبا باشید، شما باید ادویه و پودر زردچوبه را در رژیم غذایی روزانه خود، روند مراقبت از پوست و موی خود، بگنجانید.
مزایای ادویه و پودر زردچوبه بهترین گیاه برای سلامتی، پوست، و مو
در اینجا مزایای شگفت انگیز ادویه و پودر زردچوبه برای سلامت خوب، پوست درخشان و موهای براق آورده شد ه اند. می خواهم که آنها را در همین مقاله ی AllRemedies با شما به اشتراک بگذارم.

1. با زردچوبه سرطان را کنترل کنید

مطالعات و تحقیقات بسیاری ارتباط بین مصرف روزانه زردچوبه در رژیم غذایی و پیشگیری از سرطان را نشان داده اند. به طور خاص، مصرف منظم زردچوبه خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. بخاطر وجود اجزای فعال در زردچوبه، این گیاه مانع از رشد تومورهای ناشی از تشعشع می شود و حتی سلول های سرطانی را از بین می برد. علاوه بر این، زردچوبه می تواند به بدن ما برای مقابله با سلول های تومور مانند سرطان روده بزرگ، لوسمی سلول T و سرطان های سینه کمک می کند. (سیارک)  
علاوه بر این، اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی شما، اثرات محافظتی در برابر سرطان های خاص دارد زیرا می تواند دستورالعمل های DNA سلول های سرطانی را تغییر دهد و این سلول را بکشد. سلول های سرطانی مانند سایر سلول های بدن ما DNA دارند. DNA توسعه و رشد سلول ها را کنترل می کند. بنابراین، ما می توانیم رشد و توسعه سلول های سرطانی را با تغییر دستورالعمل های DNA آنها، متوقف کنیم. با این حال، چیزی که گفتم به این معنا نیست که شما می توانید هر درمان پزشکی برای سرطان را با رژیم غذایی دارای زردچوبه جایگزین کنید. زردچوبه تنها به جلوگیری، تسریع و درمان فرآیند و مهار رشد سلول های سرطانی کمک می کند. اگر شما از سرطان پروستات یا دیگر سرطان مرگبار خاصی رنج می برید، برای شما مهم است که روش ها و راه حل های مختلف در مورد نحوه درمان سرطان، شامل درمان های پزشکی، جراحی، داروها، رژیم غذایی و درمان های خانگی را ترکیب کنید.

2. با زردچوبه از رگ زایی (آنژیوژنز) جلوگیری کنید

رگ زایی به تشکیل رگ های خونی جدید به دلیل تشکیل بافت های جدیدِ داخل بدن، اشاره می کند. رگ زایی پاسخ فیزیولوژیک بدن شما است. با این حال، رگ زایی تومورهای تازه تشکیل شده را ایجاد می کند، و همچنین باعث گسترش سریع سلول های سرطانی می شود. رگ زایی به عنوان یک منبع خون برای تومورهای برای رشد و بقا در نظر گرفته می شود. بدون رگ زایی، تومورها در بدن شما خواهند مرد. زردچوبه دارای یک توانایی شگفت انگیز برای جلوگیری از ظاهرشدن رگ زایی است. شما باید زردچوبه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

3. زردچوبه قابلیت آنتی اکسیدانی بدن را تحریک می کند

رادیکال های آزادِ مضر به عنوان ترکیبات بسیار فعالی شناخته می شوند که شانس حضور در جریان خون را وقتی که ما در معرض آلودگی زیست محیطی، محصولات مراقبتیِ شخصی، استرس، و مواد شیمیایی هستیم، را دارند. این رادیکال های آزادِ مضر می توانند به آسیب سلولی منجر شوند. آنها ساختار سلولی را از بین می برند؛ در نتیجه، باعث بیماری های مزمن و سرطان های مرگبار می شوند.

زردچوبه می تواند قابلیت آنتی اکسیدانی بدن را تحریک کند زیرا سه کورکومینوید قدرتمند تحت عنوان آنتی اکسیدان دارند که شامل bisdemethoxycurcumin ، demethoxycurcumin و acetylcurcumin است. این آنتی اکسیدان نقش مهمی در بهبود و بازیابی آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد را دارد. این آنتی اکسیدان های ادویه زردچوبه 5 برابر قوی تر از ویتامین E و C هستند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های زردچوبه تولید گلوتاتیون، که برای عملکرد سیستم ایمنی بدن و سلامت سلولی ضروری است را افزایش می دهد.

4. با زردچوبه آرتریت را درمان کنید

آرتریت به التهاب و درد مفاصل که معمولا آرنج، انگشتان، زانوها و باسن را تحت تاثیر قرار می دهد گفته می شود. نشانه ها و عوارض آرتریت شامل قرمزی، تورم، درد، و حتی ناتوانی است. آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) یک بیماری مزمن ناشی از سیستم ایمنی ضعیف است. آرتریت روماتوئید به تجزیه ی بافت های نرم و مفاصل منجر می شود. نوع دیگری از این بیماری استئوآرتریت (آرتروز) است. درمان موثری برای آرتریت پیدا نشده است. با این حال، بسیاری از درمان های خانگی به شما در کاهش درد و ناراحتی ناشی از آرتریت، به جای استفاده از داروهای تجویزشده که می تواند برخی عوارض جانبی ناخواسته را به دنبال داشته باشد، کمک می کند. زردچوبه یکی از درمان های خانگی موثر برای آرتریت است. زردچوبه به عنوان یک تسکین برای هر دو نوع آرتریت، نه تنها در طب سنتی هند بکار رفته، بلکه طب چینی برای قرن ها از آن استفاده کرده است.
زردچوبه حاوی خواص ضد التهابی آنتی اکسیدانی است که به قوی ماندن استخوان ها و مفاصل کمک می کند. علاوه بر این، زردچوبه می تواند رادیکال های آزادی که باعث درد آرتریت در بدن می شوند را از بین می برد. کورکومین، یک جزء فعال موجود در زردچوبه، به کم کردن حساسیت به لمس، درد و تورم مفاصل کمک می کند. این گیاه باعث می شود با کاهش سفتی، مفصل انعطاف پذیرتر شود. برخی مطالعات نشان داده اند که کورکومین در زردچوبه می تواند سطح هیستامین را کاهش و سطح کورتیزون را افزایش دهد.
در اینجا روش استفاده از زردچوبه در درمان آرتریت آورده شده است.
1/4 قاشق چای خوری زردچوبه را به خاگینه، سس، سوپ، و سالاد اضافه کنید
بعد از یک هفته زردچوبه ی آن را به 1/2 قاشق چای خوری افزایش دهید
بعد از یک ماه زردچوبه ی آن را به یک قاشق چای خوری افزایش دهید
برای رسیدن به نتایج دلخواه، شما باید این درمان را روزانه تکرار کنید.
راه دیگر برای درمان آرتریت با زردچوبه اضافهکردن یک قاشق غذاخوری زردچوبه به یک لیوان شیر یا آب و نوشیدن این محلول قبل از خواب است.

5. با زردچوبه وضعیت دیابت را بهبود بخشید

دیابت یک بیماری مزمن است که در آن سطح قند خون در بدن بیمار، برای تنظیم و تعدیل شدن، بیش از حد بالا است. سطح انسولین در این وضعیتِ سلامت، نقش دارد. پانکراس انسولین تولید می کند که قند خون را تعدیل می کند. انسولین به عنوان یک سوخت عمل می کند که گلوکز را از خون به سلول های چربی، عضلات و کبد انتقال می دهد. اگر بدن شما انسولین بسیار کمی تولید کند یا مقاومت به انسولین داشته باشد، تاثیری منفی روی بدن شما می گذارد.

دیابت را می توان با داروهای تجویزی درمان کرد. با این حال، زردچوبه قرن ها به عنوان یکی از موثرترین درمان ها برای وضعیت دیابت استفاده شده است زیرا توانایی کنترل سطح انسولین را دارد. علاوه بر این، استفاده از زردچوبه، اثر داروها در درمان دیابت را هنگامی که با هم استفاده شوند را بالا می برد. زیرا زردچوبه در کاهش مقاومت به انسولین موثر است، و می تواند به بدن برای مقابله با دیابت نوع 2 کمک کند.

با این حال، قبل از مصرف زردچوبه، بهتر است که شما با دکتر مشورت کنید تا از هر گونه عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری شود. مهم است که دوز معینی که بصورت روزانه توصیه می شود را استفاده کرد.
مصرف روزانه ی 1.5 تا 3 گرم از ریشه های بریده شده
مصرف روزانه ی 1 تا 3 گرم ریشه های پودرشده
مصرف روزانه ی 600 400 میلی گرم توان استانداردشده
مصرف روزانه ی 30 15 قطره تنتور (tincture)
زردچوبه به داروهای قوی واکنش داده و باعث هیپوگلیسمی می شود. اگر شما از دوا و داروهایی استفاده می کنید که باعث کاهش اسید معده می شود، شما باید زردچوبه را با احتیاط مصرف کنید زیرا بر نتیجه ی این داروها تاثیر می گذارد. (سیارک)  

6. با زردچوبه سطح کلسترول را کاهش دهید

کلسترول برای پوشش بیرونی سلول لازم است. این ماده ی چرب، نقش مهمی در عملکرد بدن انسان و حیوانات بازی می کند. مردم کلسترول را از طریق رژیم غذایی خود بدست می آورند. غذاهایی که غنی از کلسترول اند شامل گوشت، مرغ، ماهی و محصولات لبنی می باشند. ما نمی توانیم اهمیت کلسترول را در بدنمان انکار کنیم. به عنوان مثال، غشای سلولی را می سازد. با این حال، داشتن سطح بسیار بالای کلسترول برای سلامتی شما خوب نیست.

دلیلش این است که کلسترول در سرخرگهای بدن شما ایجاد خواهد شد. در نتیجه، احتمال حملات قلبی که در بسیاری از کشورها در سراسر جهان باعث مرگ می شود را افزایش می دهد. علاوه بر این، سطح کلسترول بالا منجر به بیماری های قلبی عروقی، تصلب شرایین، سکته مغزی، بیماری های قلبی محیطی و غیره می شود. دلایل کلسترول بالا چاقی، دیابت و مصرف مواد غذایی با چربی بالا است. این مشکل را می توان با تغییر رژیم غذایی تان، تمرین های ورزشی منظم و مصرف داروی تجویزشده کاهش داد. اما بطور جالب توجهی زردچوبه برای کنترل سطح کلسترول سالم و کاهش کلسترول شناخته شده است. کورکومین، ماده فعال در زردچوبه می تواند به این اثرِ گیاه کمک کند.

زردچوبه همچنین در جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول موثر است. اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی تان به جلوگیری از تجمع کلسترول در سرخرگها کمک می کند. به منظور حفظ سطح کلسترول سالم در بدن تان، توصیه می شود که زردچوبه را به سوپ، سالاد و خاگینه تان اضافه کنید. اگر می خواهید سطح کلسترول بالا و خطر ابتلا به حملات قلبی را کاهش دهید، شما باید 600 400 پودر خام زردچوبه را سه بار در روز مصرف کنید. شما نباید از مقدار توصیه شده ی زردچوبه تجاوز کنید زیرا می تواند منجر به برخی از عوارض جانبی ناخواسته شود.

7.با زردچوبه سییستم ایمنی تان را بهبود بخشید

سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در کمک به بدن برای مبارزه با باکتری ها، ویروس ها و عفونت ایفا می کند. علاوه بر این، با بهتر شدن سیستم ایمنی بدن تان، سریعتر می توانیم از بیماری بهبود یابیم. به لطف لیپوپلی ساکارید، یک ماده در زردچوبه، این گیاه می تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کند. زردچوبه به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن محسوب می شود. افرادی که زردچوبه را در رژیم غذایی خود گنجانده اند کمتر از دیگران (که استفاده نمی کنند) به آنفولانزا، سرفه، و سرماخوردگی آسیب پذیر هستند. اگر شما یک سرماخوردگی، آنفولانزا یا سرفه را تجربه کنید، شما می توانید روند درمان را با اضافه کردن یک قاشق چای خوری از پودر زردچوبه به یک لیوان شیر گرم، و نوشیدن آن قبل از خواب بصورت روزانه، را سریعتر کنید.

8. با زردچوبه فرآیند التیام زخم را سریعتر کنید

از آنجا که زردچوبه دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده ی طبیعی است، زردچوبه می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده بسیار عالی عمل کند. و روند التیام یا بهبود زخم را سریعتر کند. هر زمان که شما یک سوختگی و یا بریدگی روی پوست تان داشتید، شما فقط باید پودر زردچوبه کافی را به نواحی آسیب دیده خود بزنید. زردچوبه در درمان پوست آسیب دیده موثر است. بنابراین، زردچوبه اغلب به عنوان یک درمان موثر برای پسوریازیس و همچنین دیگر مشکلات التهاب پوست، استفاده می شود.

9.با زردچوبه وزن کم کنید

چاقی نه تنها مشکلی پزشکی بلکه همچنین مشکل سلامتِ اجتماعی است که مردم را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی که یک فرد، چاق تشخیص داده می شود، به این معنی است که او دارای چربی بسیار زیادی در بدن است. بسیاری از مردم به اشتباه باور دارند که چاقی (obesity) همان اضافه وزن (overweight) است. با این حال، در واقع آنها متفاوت هستند.

فردی که اضافه وزن دارد وزن بسیار زیادی دارد. او ممکن است که عضلات اضافی یا نگهداری آب بیشتری در بدن داشته باشد. اما هردوی اضافه وزن و چاقی منجر به مشکلات پزشکیِ بسیاری از قبیل سنگ کیسه صفرا، آرتروز، بیماری های قلبی، مشکلات کبدی، تری گلیسیرید بالا، فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا، و آپنه خواب و غیره شود. چاقی یا اضافه وزن نتیجه ی خوردن بیش از حد، مصرف زیاد الکل، کم کاری تیروئید، یائسگی و ورزش نکردن است.

بنابراین، مهم است که یک رژیم غذایی و شیوه زندگی سالمی به منظور دور ماندن از چاقی و اضافه وزن داشته باشیم. اگر شما چاقی یا اضافه وزن را تجربه کردید، شما باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید و یک برنامه کاهش وزن ایجاد کنید. علاوه بر این، برخی از مطالعات علمی، رابطه نزدیک بین مصرف زردچوبه و کاهش وزن را پیدا کرده اند. بسیاری از افراد که برای چند هفته زردچوبه مصرف می کنند، می توانند نتیجه ی قابل توجهی در کاهش وزن شان را مشاهده کنند. تاثیر آن واقعی است.

دانشمندان، توضیحِ احتمالی درمورد اینکه چرا زردچوبه در کمک به مردم برای کاهش وزن موثر است را نشان داده اند. سوزاندن چربی یک مکانیسم مهم برای کاهش وزن است. و کبد نقش مهمی در سوزاندن چربی ایفا می کند. اگر کبد آسیب ببیند، روی فرآیند سم زدایی تاثیر می گذارد و مکانیسم سوزاندن چربی، کندتر می شود. زردچوبه دارای توانایی زیادی برای سم زدایی کبد و دور نگه داشتن سلول های بدن شما از آلودگی های محیطی و رادیکال های آزاد دارد.

سطح کلسترول بالا نیز به افزایش وزن منجر می شود. عصاره زردچوبه می تواند سطح کلسترول خون را کنترل کند چونکه زردچوبه دارای اثرات کاهش دهنده لیپید است. به محض این که سطح کلسترول بالا کاهش یابد، شما شروع به از دست دادن وزن می کنید. پس از اینکه سیستم عصبی مرکزی، چربی می سوزاند، فرآیند گرمازایی رخ خواهد داد که درجه حرارت مناسب بدن را حفظ کند. هرچه بهتر این فرآیند تولید حرارت صورت گیرد چربی بیشتری در بدن تان خواهد سوخت. کورکومین، ترکیب فعال در زردچوبه، میزان گرمازایی را افزایش می دهد.(سیارک)  
به منظور از دست دادن وزن، شما می توانید زردچوبه را به غذاهای خود مانند سوپ، خمیر و یا سالاد اضافه کنید. علاوه بر این، اگر شما می خواهید سریع به نتیجه برسید، می توانید زردچوبه را به شکل مایعات، کپسول های پر از پودر یا تنتور مصرف کنید. مصرف توصیه شده ی زردچوبه به شکل پودر کورکومین mg600 400، دوبار در روز است. مصرف بیش از حد زردچوبه سبب اسهال، تهوع، سرگیجه یا سوء هاضمه خواهد شد.
قبل از مصرف زردچوبه به فرم مکمل، تنتور یا کپسول برای کاهش وزن، شما باید با دقت با پزشک صحبت کنید تا از هر گونه عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری شود. قبل و بعد از عمل جراحی، شما نباید زردچوبه مصرف کنید. توصیه می شود بجای استفاده از مکلم های از پودر زردچوبه آلی مصرف کنید.

10.با زردچوبه عملکرد سیستم گوارش را بخوبی حفظ کنید

زردچوبه برای کسی که مشکلات مرتبط با دستگاه گوارش دارد بسیار توصیه می شود. در سنت چینی و داروهای آیورودا، زردچوبه می تواند به عنوان یک ماده تند گوارشی و یا ضد نفخ عمل می کند.

زردچوبه را می توان به غذاهایی مانند خوراک حبوبات و برنج اضافه کرد تا هضم را بالا برده و خطر ابتلا به نفخ و گاز معده را کاهش دهد. و به تحریک تولید صفرا در کبد و دفع صفرا در کیسه صفرا کمک می کند. بنابراین، زردچوبه می تواند به بدن جهت هضم چربی ها کمک کند. اگر شما از احتقان و ضعف مزمن گوارشی رنج می برید، شما باید زردچوبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و یا عصاره زردچوبه را بیست دقیقه قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید.

اگر وعده های غذایی غنی از چربی و پروتئین هستند، توصیه می شود عصاره زردچوبه و یا شیر زردچوبه را قبل از غذا مصرف کنید تا از گاز و نفخ جلوگیری کند. اگر شما می خواهید عصاره زردچوبه مصرف کنید، بهتر است قبل از استفاده با یک پزشک مشورت کنید.

11. با زردچوبه ناراحتی معده را از بین ببرید

ناراحتی معده اغلب باعث ناراحتی و ناخوشایندی بیماران می شود. آنها به دنبال درمان موثری هستند که بتواند به درمان ناراحتی معده کمک کند. تسکین ناراحتی معده یکی از مزایای زردچوبه برای سلامت است. زردچوبه ضد التهابی است؛ بنابراین، دارای توانایی زیادی برای کنترل اسید معده و تسکین ناراحتی معده دارد. افراد مبتلا به ناراحتی معده می توانند تسکین قابل توجهی را پس از مصرف زردچوبه بدست آورند. بیماران می توانند شیر زردچوبه بنوشند و یا مکمل زردچوبه مصرف کنند. اگر ماست دوست دارید، ترکیب ماست و زردچوبه یک ایده عالی برای افزایش اثر درمان ناراحتی معده است. شما فقط باید 10 گرم زردچوبه را به یک فنجان ماست ساده اضافه کنید و آنرا روزانه مصرف کنید تا علائم ناراحتی معده به طور کامل ناپدید شوند.
با این حال، برای من مهم است که توجه داشته باشم که مصرف بیش از حد زردچوبه می تواند منجر به ناراحتی معده شود. بنابراین به منظور درمان ناراحتی معده، شما باید مقدار درستی از زردچوبه مصرف کنید، و زیاد مصرف نکنید. مطمئن شوید که شما سطح تحمل خود را چک کنید تا سطح دوز مناسب خود را بدانید.

12. با زردچوبه خطر توسعه بیماری آلزایمر را کاهش دهید

بیماری آلزایمر یک مشکل رایج است که اکثر افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد. فراموشی نشانه مشخص بیماری آلزایمر است. اگر چه بیشتر بزرگسالان زمانیکه سنشان بالا می رود، می توانند از فراموشی رنج ببرند، اما اگر فراموشی بر زندگی آنها تاثیری منفی گذاشته و سبب اختلال در فعالیت های روزانه آنها شود، به عنوان آلزایمر تشخیص داده می شود. دانشمندان ارتباطی احتمالی بین بیماری آلزایمر و آرتریت روماتوئید را پیدا کرده اند.

بنابه کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر در سال 2014، داروی اتانرسپت، یک داروی ضد التهابی برای آرتریت، ممکن است بیماری آلزایمر را بهبود بخشد. اگرچه علت اصلی بیماری آلزایمر هنوز ناشناخته باقی مانده است، دانشمندان پیشنهاد می کنند که التهاب ممکن است به توسعه آن کمک کند. زردچوبه برای سالها در طب سنتی شرقی، برای خواص ضد التهابی اش شناخته شده است. به همین دلیل یکی از مزایای ادویه زردچوبه بهبود بیماری آلزایمر است.

زردچوبه می تواند در روشی مشابه با اتانرسپت دارویی، افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را بهره مند کند. در واقع، شواهد بالینی رو به رشدی وجود دارد که نشان می دهد که زردچوبه به محافظت از مغز در برابر بیماری آلزایمر کمک می کند. علاوه بر آن پیشرفت بیماری آلزایمر را متوقف می سازد. اگر چه کورکومین، ترکیب فعال در زردچوبه، را می توان در قرص های درمان بیماری آلزایمر یافت، اما بسیار توصیه می شود که از پودر زردچوبه آلی مصرف شود.

ادویه و پودر زردچوبه را می توان با قیمتی مقرون به صرفه در هر فروشگاه مواد غذایی خریداری کرد. راه های بسیاری وجود دارند که شما می توانید از زردچوبه برای پیشگیری و بهبود بیماری آلزایمر استفاده کنید. اما من می خواهم روش درست کردن اسموتی زردچوبه را به شما معرفی کنم.
مواد تشکیل دهنده ای که شما باید آماده کنید شامل 1 فنجان شیر نارگیل، 1 عدد موز تازه، نصف فنجان تکه های انبه ی منجمد، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه، 2/1 قاشق چای خوری زنجبیل، 2/1 قاشق چای خوری دارچین، کمی نمک دریا، کمی عسل و 4/1 قاشق چای خوری فلفل سیاه آسیاب شده هستند. شما می توانید میزان یا اجزاء این دستورالعمل را تغییر دهید؛ با این حال، بهتر است که فلفل سیاه آسیاب شده اضافه شود زیرا می تواند جذب زردچوبه را افزایش دهد. تمام این مواد را در مخلوط کن قرار دهید و پس از آن بصورت روزانه بنوشید.

13. با زردچوبه از بیماری های کبد جلوگیری کنید

به عنوان یکی از مزایای زردچوبه، این گیاه به عنوان یک سم زدای طبیعی کبد در نظر گرفته می شود. کبد با تولید آنزیم، نقش مهمی در سم زدایی خون ایفا می کند. زردچوبه تولید این آنزیم های حیاتی را افزایش می دهد. این آنزیم ها سموم را از بدن دفع می کنند. علاوه بر این، ثابت شده است که زردچوبه گردش خون را تحریک می کند. در نتیجه، کبد بخوبی عمل خواهد کرد.

14. با زردچوبه از قلب تان محافظت کنید

قبل شما مهم ترین بخش بدن تان است. مشکلات قلبی نه تنها بر سلامت عمومی شما بلکه بر طول عمر شما تاثیر می گذارد. بنابراین، برای ما محافظت از قلب مان بسیار مهم است تا قلب ما بهترین عملکرد را داشته باشد. در میان مزایای متعدد فوق العاده ی پودر و ادویه ی زردچوبه برای سلامتی، پوست و موی ما، نمی توانیم توانایی زردچوبه برای جلوگیری از حملات قلبی و سکته مغزی را نادیده بگیریم. کلسترول بالا که در شریان ها ساخته شده است یکی از علل اصلی مشکلات قلبی است. زردچوبه در شکستن کلسترول و کنترل سطح کلسترول موثر است. حملات قلبی و سکته مغزی در سراسر جهان می توانند به مرگ منجر شوند. خوردن غذاهای سالم، حفظ یک برنامه ورزشی مناسب و مصرف زردچوبه برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی، توصیه می شود.
با این حال، تنها مصرف زردچوبه به جلوگیری کامل از مشکلات قلبی کمک نمی کند. شما باید راه های مختلف را ترکیب کنید و از یک رویکرد چند لایه برای بهترین منافع برای سلامتی تان استفاده کنید.

15. با زردچوبه افسردگی را درمان کنید

افسردگی و همچنین سایر اختلالات عاطفی، مشکل رو به رشدی در جامعه ما هستند. با این حال، گاهی اوقات آنرا جدی نمی گیرند. افسردگی، استرس و اختلالات عاطفی منجر به مشکلات جسمی و روحی و حتی خودکشی می شود. مردم بیشتر و بیشتری که مجبور هستند با یک فرد سخت گیر سروکار داشته باشند یا رنج کار طاقت فرسا با استرس، اضطراب و افسردگیِ روزانه را به دوش بکشند.

بنابراین، مهم است که این مشکل در اسرع وقت درمان شود. مردم می توانند افسردگی را با استفاده از درمان روانی یا با استفاده از داروهای ضدافسردگی، درمان کنند. ثابت شده است که زردچوبه بدلیل خواص آنتی اکسیدانیش، مشابه با داروهای ضدافسردگی عمل می کند. این بهترین خبر برای کسی است که بدنبال روش های طبیعی در مورد چگونگی بهبود افسردگی، است. مطالعات و تحقیقات بسیاری که روی حیواناتی مانند موش ها انجام شده اند، اثربخشی زردچوبه در درمان افسردگی را اثبات کرده است. (سیارک)  
اگر شما مستعد ابتلا به استرس و اضطراب هستید، شما باید یک لیوان شیر زردچوبه بنوشید یا زردچوبه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید تا مانع از استرس و اضطراب شود.
اگر شما افسردگی بالینی را تجربه کرده اید، شما باید برای گرفتن نظرات کارشناسی و البته درمان مناسب، یک قرار ملاقات با یک پزشک بگذارید. اگر چه استفاده از مواد طبیعی مانند زردچوبه می تواند روند درمان را سریع کند، شما هنوز هم نیاز به مشورت با پزشک خود و تبعیت از توصیه های او را دارید.

16. زردچوبه از سرطان خون جلوگیری می کند

لوسمی یا سرطان خون، منجر به تولید سلول های خونی غیر طبیعی می شود. لوسمی دارای اشکال مختلفی است، از حاد تا مزمن تغییر می کند. لوسمی لنفوسیتی حاد اغلب در کودکان یافت شده است در حالیکه انواع دیگری از لوسمی در بزرگسالان پیدا شده است. در معرض پرتوهای یونیزه کننده و یا مواد شیمیایی قرار گرفتن، آنمی فانکونی یا بیماری هوچکین، سندرم داون، علل ارثی، دود، اختلالات کروموزومی، و برخی از داروهای خاص، علل سرطان خون هستند. بیمارانی که سرطان خون دارند ممکن است برخی از علائم مانند تب، خستگی، رنگ پریدگی شکم، تنگی نفس، درد شکم، بیمار شدن مکرر، خونریزی و غیره تجربه کنند.

زردچوبه از سرطان خون جلوگیری می کند. به منظور درمان سرطان خون، ما برخی از راه های موثر مانند دارو درمانی، اشعه، شیمی درمانی، پیوند مغز استخوان، درمان بیولوژیک، جراحی و درمان های جایگزین را داریم. گفته می شود که برخی از درمان های خانگی شامل زردچوبه علائم این بیماری را کاهش می دهند.
بنابراین، یکی از مزایای زردچوبه پیشگیری و درمان سرطان خون است. از آنجا که کورکومین، یک ترکیب فعال، در زردچوبه موجود است، زردچوبه به طور گسترده ای در طب سنتی چین و هند برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی استفاده شده است.

کورکومین برای جلوگیری از آسیب ناشی از تشعشع به کروموزوم موثر است. گوشت فرآوری شده ی حاوی نیتروسامین منجر به تولید آمین های هتروسیکلیک و ترکیبات نیتروسو در بدن شما می شود. کورکومین می تواند از این خسارات و مشکلات جلوگیری کند. لوسمی دوران کودکی بدلیل رژیم غذایی نامناسب ایجاد می شود. اضافه کردن موز و پرتقال به رژیم غذایی نوزاد، خطر ابتلا به سرطان خون دوران کودکی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، مردم آسیا که زردچوبه را به رژیم غذایی خود اضافه کرده اند، لوسمی دوران کودکی در آنها بروز کمی دارد. برخی از مطالعات اخیر با شواهدی قوی نشان داده اند که یک رژیم غذایی ساده با زردچوبه، مانع از لوسمی دوران کودکی شده، و آنرا درمان می کند. توصیه می شود کورکومین زردچوبه را با جنستئین ترکیب کنید تا از رشد سلول های سرطان خون جلوگیری کند.(سیارک)  
به منظور درمان سرطان خون با زردچوبه، شما می توانید زردچوبه را بصورت عصاره مایع، کپسول و تنتور به رژیم غذایی خود اضافه کنید. شما می توانید با اضاف کردن ادویه زردچوبه به غذاها از کودک خود در برابر لوسمی دوران کودکی، محافظت کنید.

17. زردچوبه با رادیکال های آزاد مبارزه می کند

زردچوبه به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند زیرا کورکومین موجود در زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی است. آنتی اکسیدان های قدرتمند بسیاری از مزایای زردچوبه را فراهم می کند. ما می توانیم انواع مواد غذایی با اثر آنتی اکسیدانی مانند چای سبز، زغال اخته، و گوجه فرنگی را پیدا کنیم. با این حال، ادویه ای مانند زردچوبه که حاوی مقدار آنتی اکسیدان زیادی است همیشه در دسترس نیست.

18. زردچوبه مانند یک ضدعفونی کننده طبیعی عمل می کند

در میان مزایای بی شمار ادویه و پودر زردچوبه برای سلامتی شما، نمی توانیم این حقیقت را نادیده بگیریم که زردچوبه می تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی عمل کند. زردچوبه بدلیل اثر ضدعفونی کننده اش در درمان زخم ها موثر است. مردم از زردچوبه برای تمیز کردن زخم هایشان و همچنین کشتن میکروب های عامل عفونت، استفاده کرده اند.
امروزه، ما ضدعفونی کننده های دارویی بسیاری داریم که ادعا می کنند زخم و عفونت را بطور موثری درمان می کنند. با این حال، بسیاری از مردم مواد آلی را نسبت به داروهای پزشکی ترجیح می دهند. زردچوبه یکی از درمان های خانگی عالی برای زخم ها و عفونت ها می باشد.(سیارک)  

19. با زردچوبه اختلالات روده را درمان کنید

اختلالات روده به یک وضعیت سلامتی اشاره دارد که روده کوچک را تحت تاثیر قرار می دهد. اختلالات روده دارای انواع مختلفی هستند. هر نوع، علائم و عوارض متفاوتی دارد. اما به طور کلی، اختلالات روده باعث تجربه ناراحت کننده ای می شود. برای شما مهم است که اگر شما شک دارید که از اختلالات روده رنج می برید بلافاصله به پزشک رجوع کنید. اگر به زودی درمان نشود، می تواند سبب برخی از عوارض جسمی جدی شود. شما می توانید درمان های پزشکی را با درمان های خانگی ترکیب کنید تا روند شفا را سریع کنید. ثابت شده است که زردچوبه وضعیت اختلال روده را بهبود می بخشد و علائم آنرا کاهش می دهد. دلیلش این است که زردچوبه پر از خواص ضد التهابی است. علاوه بر زردچوبه و درمان های پزشکی، بیماران باید یک تغییر مثبت در رژیم غذایی و شیوه زندگی خود ایجاد کنند.

20. با زردچوبه سردرد را درمان کنید

زردچوبه در درمان سردرد و میگرن موثر است. اگر شما مقدار توصیه شده برای مصرف روزانه را رعایت کنید این گیاه هیچ عوارض جانبی ای ایجاد نمی کند. اگر سردردتان بدلیل تنش ایجاد شده است،

با زردچوبه سردرد را درمان کنید، زردچوبه بهترین درمان است. شما می توانید پودر زردچوبه را به غذاهای خود اضافه کنید تا از مزایای زردچوبه بهره ببرید. با این حال، مصرف مکمل زردچوبه به شما تسکین سریع تر و بهتری می دهد.
علل بسیاری برای سردرد وجود دارد. بهترین کار برای شما این است که دلیل خاص آنرا بیابید و بدنبال درمان مناسب باشید. هنگامی که زردچوبه با درمان های دیگر برای سردرد همراه می شود، فرآیند التیام را بهبود می بخشد.

ادامه مقاله در40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم

در

21. با زردچوبه فیبروز سیستیک را پیشگیری و درمان کنید

فیبروز سیستیک اشاره به بیماری ریوی مزمن دارد که برای درمان نیاز به داروهای استنشاقی و آنتی بیوتیکی دارد، اما بسیاری از پژوهش ها و مطالعات، اثربخشی زردچوبه در کاهش علائم فیبروز سیستیک را نشان داده اند. هنگامی که زردچوبه با درمان های فیبروز کیستیک ترکیب می شود، تسکین بهتر و سریع تر می شود.
بعلاوه، کورکومین موجود در زردچوبه به این مزیت گیاه کمک می کند. شواهد رو به رشدی وجود دارد که ارتباط قوی بین مصرف کورکومین و تسکین فیبروز سیستیک را نشان می دهد. بنابراین، برای پیشگیری و درمان فیبروز سیستیک، شما فقط نیاز به اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی خود دارید. (سیارک

22. با زردچوبه اسهال را درمان کنید

همانطور که در خواص و مضرات زردچوبه گفته شد، مصرف بیش از حد زردچوبه می تواند باعث اسهال شود. با این حال، اگر شما دوز درست آنرا بدانید، زردچوبه می تواند به طور موثر و به طور طبیعی برای درمان اسهال مورد استفاده قرار گیرد. علل متعددی برای اسهال وجود دارد که شامل خوردن غذاهای نامناسب، ابتلا به عوارض جانبی داروها یا علائم مربوط به بیماری های خاص، می باشند.
هنگامی که شما علائم و نشانه ها را تجربه می کنید، اولین چیزی که شما باید انجام دهید این است که تلاش کنید علل این مشکل را قبل از مصرف داروی گیاهی یا مصرف چیزی شبیه به زردچوبه، کشف کنید.
یافتن مقدار درست مصرف زردچوبه مهم است زیرا مصرف بیش از حد آن اسهال را بدتر می کند. شما باید از پودر زردچوبه در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید یا یک لیوان شیر زردچوبه را روزانه بنوشید تا علائم اسهال بطور کامل از بین روند.

23.با زردچوبه سطح کورتیزول را کنترل کنید

کورتیزول، هورمون استرس است که می تواند سبب استرس، اضطراب، افسردگی و افزایش وزن شود. بسیاری از قرص های رژیم غذاییِ محبوب، مدعی کاهش سطح کورتیزول در بدن هستند. علاوه بر این، سطح کورتیزول بالا همچنین منجر به مشکلات خواب و سطح قند خون می شود. اگر چه قرص های کاهش وزن می تواند سطوح کورتیزول را کاهش دهد، اما باعث برخی عوارض جانبی ناخواسته بالقوه می شوند.

خوشبختانه، راه های طبیعی زیادی وجود دارد به کاهش کورتیزول، از بین بردن استرس، و از دست دادن وزن کمک می کنند. یکی از راه های موثر طبیعی استفاده از خواص زردچوبه برای کنترل سطح کورتیزول  است. بهتر است که پودر زردچوبه را با اضافه کردن آن به سوپ، خمیر یا سالادتان، آنرا در رژیم غذایی تان قرار دهید. غذاهای دیگر نیز شامل، شکلات تیره، اسفناج، و حبوبات، سطح کورتیزول را پایین تر می آورند.

24.با زردچوبه درد را تسکین دهید

مسکن ها داروهای بدون نسخه هستند. هر سال، صنعت پزشکی می تواند چند میلیارد دلاری از خرید مسکن بدست آورد. مسکن ها می توانند منجر به برخی از مشکلات سلامتی شوند. بهترین کار پیدا کردن راه های طبیعی برای کمک به رفع درد است. زردچوبه برای سالها به عنوان مسکنی طبیعی محسوب می شود. خواص ضدالتهابی زردچوبه به این اثر کمک می کند.
دو روش مختلف برای شما وجود دارد که از مزایای تسکین درد زردچوبه استفاده کنید. اولی، استفاده از زردچوبه بیشتر در پخت و پز است. دومی، مصرف مکمل های زردچوبه برای نتیجه بهتر است. (سیارک

25. با زردچوبه مالتیپل اسکلروزیس (MS) را درمان کنید

کورکومین موجود در زردچوبه به کم کردن سرعت پیشرفت ام اس کمک می کند، آنرا به لیست مزایای شگفت انگیز زردچوبه برای سلامتی اضافه کنید. اگر چه هنوز ارتباط بین مصرف کورکومین و بهبود در ام اس، مورد بحث است، بسیاری از مردم با استفاده از زردچوبه به نتیجه بزرگی رسیده اند.
دانشمندان و پزشکان، درمان موثری برای بیماری ام اس پیدا نکرده اند.

درمان های پزشکی مانند داروها، به کاهش علائم مرتبط با ام اس و کم کردن سرعت پیشرفت این بیماری و همچنین مدیریت آن تا حد ممکن، کمک می کند. ذهن پزشکان بیشتری در مورد اثربخشی برخی از درمانی های خانگی برای بیماریMS ، به ویژه هنگامی که بیماران علائم بالینی اولیه را دارند، باز شده است.
دانشمندان دلیل اینکه چرا زردچوبه به درمان ام اس کمک می کند اما بسیاری از مردم می توانند پس از استفاده از کورکومین به آسودگی برسند را پیدا نکرده اند.

26. زردچوبه خواص ضدباکتری دارد

زردچوبه همچنین برای خواص ضدباکتری اش شناخته شده است. استفاده از زردچوبه به کشتن باکتری، بویژه هنگامی که پوست شما بریده یا سوخته شده است، کمک خواهد کرد. بریدگی و سوختگی را می توان با مصرف یک عامل ضد باکتریِ دارویی، درمان کرد. با این حال، بهتر است از مواد آلی و زردچوبه که می تواند بریدگی و سوختگی را تمیز نگه دارد، استفاده کرد. در نتیجه، زردچوبه فرآیند التیام بردیگی و سوختگی را تسریع می بخشد.
علاوه بر این، زردچوبه، به لطف خواص ضدباکتریایی اش، می تواند به دستگاه گوارش کمک می کند تا از شر هر باکتری مضری خلاص شود. افرادی که از زردچوبه در پخت و پز استفاده می کنند، بروز مشکلات گوارشی در آنها کمتر است.
باکتری بر عملکرد بدن تاثیر می گذارد و منجر به برخی از بیماری ها و مشکلات می شود. زردچوبه می تواند به پیشگیری از آن مسائل کمک کند.

27. چین و چرک را کم کنید

چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری نشانه های پیری هستند. افراد با پوست خشک نسبت به افرادی که پوستی چرب و پوست ترکیبی دارند، زودتر چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری بر روی پوست شان ظاهر می شود. پاک کردن چین و چروک های موجود و همچنین سایر علائم پیری بر روی پوست دشوار است.

با این حال، بسیاری از درمان های طبیعی می تواند به جلوگیری از چین و چروک و خطوط ریزِ زودرس کمک کند. یکی از مزایای ادویه زردچوبه برای پوست، حفظ ظاهری جوان و جلوگیری از چین و چروک زودرس در پوست است. به منظور جلوگیری از چین و چروک و خطوط ریز، توصیه می شود از ماسک زردچوبه، دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای این ماسک عبارتند از، نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه، 2 قاشق چای خوری روغن بادام، 2 قاشق چای خوری پودر چوب صندل، و دو قاشق غذاخوری آرد نخود. دستورالعمل در اینجا آورده شده است.
همه اجزای آماده شده را باهم در یک کاسه مخلوط کنید
مقداری آب اضافه کنید تا بصورت خمیر دربیاید
این خمیر را به پوست تان بزنید
برای 15 10 دقیقه منتظر بمانید
آنرا با آب سرد بشویید
شما نباید زردوچوبه را زیاد کنید زیرا رنگ پوست تان را تغییر می دهد.

28. آکنه ها و جوش ها را کم کنید

آکنه و جوش، بیماری های پوستی شایع هستند که هر فرد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می دهد. دلیل آن تغییرات هورمونی، مسدود شدن منافذ بدلیل چربی و گرد و خاک، و رژیم غذایی ناسالم، است. هر ساله، زنان مقدار زیادی از پول خود را، جهت یافتن بهترین کرم برای درمان آکنه و جوش خود، صرف محصولات مراقبت از پوست می کنند.

با این حال، برخی از کرم ها ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده ی سوال برانگیزی باشند، که می تواند سبب حساسیت پوستی، قرمزی و سوزش شود. درمان های خانگی زیادی برای آکنه و جوش وجود دارند که اثربخشی آنها بدون ایجاد هر گونه مشکل جدی برای پوست است. یکی از بهترین درمان های طبیعی برای آکنه و جوش زردچوبه است. دلیلش این است که زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است. در اینجا دستورالعمل نحوه ی استفاده از زردچوبه برای درمان آکنه و جوش آورده شده است.
یک قاشق چای خوری زردچوبه و 1 قاشق چای خوری عسل آماده کنید. (سیارک
این اجزاء را باهم در یک کاسه مخلوط کنید
این مخلوط را به صورت تان بزنید
به آرامی ماساژ دهید
آنرا برای 15 دقیقه رها کنید
آنرا با آب ولرم بشویید
آب سرد را صورتتان بریزید تا منافذ بسته شوند
زردچوبه و عسل برای پوست شما، طبیعی و بی خطر هستند. با این حال، شما باید صبور باشید تا نتیجه قابل مشاهده ای را ببینید.

توصیه می شود این درمان را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.
اگزما یک بیماری پوستی پزشکی است، که باعث سوزش و التهاب پوست می شود. مردم اغلب از درماتیت آتوپیک و اگزمای آتوپیک، اشکال رایج اگزما، رنج می برند. افرادی که تمایل به واکنش های آلرژی به ترکیبات خاص را دارند، خطر ابتلا به اگزما در آنها بیشتر است. این بیماری پوستی می تواند بیشتر در کودکان یافت شود اما برخی از افراد برای بقیه عمرشان، هنوز هم آنرا دارند.
خوشبختانه، درمان های خانگی متعددی می تواند به کنترل این مشکل پوستی کمک کند. زردچوبه را می توان برای درمان اگزما و خارش، به طور طبیعی و موثر، بدون ایجاد هر گونه عوارض جانبی ناخواسته، بکار برد. نشان داده شده است که زردچوبه بهتر از هر کرم و لوسیونی عمل می کند. کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه، شامل خواص ضد باکتری و ضدالتهابی است. بنابراین، از آنزیم هایی که باعث التهاب شده، جلوگیری کرده و التهاب، و علائم اگزما را درمان می کند.
به منظور درمان اگزما و خارش، شما می توانید از زردچوبه هم بصورت خارجی و هم بصورت داخلی استفاده کنید. می خواهم تا برخی از روش های مربوط به چگونگی درمان اگزما با زردچوبه را به شما نشان دهم.
1/2قاشق چای خوری زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و بصورت روزانه بنوشید
1/2 قاشق غذاخوری زردچوبه را در یک لیوان آب جوش، برای 10 دقیقه آرام بجوشانید. شما می توانید این محلول را بنوشید یا از آن برای شستشو دادن نواحی آسیب دیده استفاده کنید
با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری از پودر زردچوبه با یک قاشق غذاخوری برگ چریش (neem) خردشده، خمیری ایجاد کنید. بعد، شما می توانید این خمیر را به نواحی آسیب دیده اعمال کنید.
یک ماسک صورت زردچوبه را با مخلوط کردن 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه، 1/2 فنجان آرد نخود، یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و مقدار کافی از روغن بادام درست کنید. این خمیر را به پوست زده و سپس به آرامی آنرا ماساژ دهید. آنرا با آب ولرم به مدت 10 دقیقه شستشو دهید. شما باید این درمان را سه بار در هفته به مدت یک ماه تکرار کنید تا پوستی درخشان و بی عیب و نقص بدست آورید.

30. با زردچوبه پسوریازیس را درمان کنید

زردچوبه در درمان پوسته پوسته شدن پوست موثر است. دلیلش این است که زردچوبه حاوی ترکیبات فعال خاصی است که می تواند با بیماری التهابی مانند پسوریازیس مبارزه کند. کورکومین از مهم ترین ترکیبات آن است. کورکومین به کاهش سطح هیستامین که باعث التهاب می شود، کمک می کند.
راه های زیادی هم بصورت خارجی و هم داخلی، با استفاده از زردچوبه برای درمان پسوریازیس وجود دارند. شما می توانید محلول زردچوبه را با مخلوط کردن یک قاشق چای خوری زردچوبه در یک لیوان آب، بنوشید.

در روش دیگر، شما می توانید یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه، و یک قاشق چای خوری فلفل سیاهِ (با آب کافی) خردشده را مخلوط کنید. فلفل سیاه به افزایش جذب زردچوبه کمک می کند.
روش دوم مالیدن مخلوط پودر زردچوبه و آب به پسوریازیس تان است. این نکته ساده، اما موثر است.
آخرین راه حل، راحت ترین آن است. که مصرف کپسول زردچوبه می شود. با این حال، قبل از مصرف کپسول زردچوبه، شما باید با پزشک خود با دقت مشورت کنید.

31. با زردچوبه موهای صورت را کنترل کنید

بسیاری از مردم بدلیل موهای صورت، اعتماد به نفس خود را از دست داده اند. یکی از مزایای ادویه و پودر زردچوبه برای پوست، کنترل موهای صورت است. استفاده از زردچوبه بصورت روزانه به جلوگیری از رشد موهای صورت کمک خواهد کرد. شما فقط باید یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را در مقداری کافی آب مخلوط کنید تا یک خمیر خوب درست کنید. پس از آن، این خمیر را روی پوست خود بزنید، اجاز دهید برای 15 تا 20 دقیقه بماند بعد آنرا با آب ولرم شستشو دهید. شما باید این درمان را روزانه تکرار کنید تا بهترین نتیجه قابل مشاهده را بدست آورید.

32. با زردچوبه پوست را روشن کنید

مشخص شده است که زردچوبه در مهار تولید ملانین در پوست موثر است. ملانین باعث رنگ پوست تیره و پیگمانتاسیون پوست تیره می شود. با زردچوبه پیگمانتاسیون (رنگدانه دارشدن ، تیره شدن پوست) را روشن کنیدملانین وقتی که پوست شما در معرض عوامل محیطی قرار می گیرد، تولید می شود.برنزه کردن پوست و آفتاب سوختگی پوست به تولید بیش از حد ملانین کمک می کند.

زردچوبه می تواند به روشن کردن پوست شما و بهبود پوست آفتاب سوخته کمک کند. اگر شما می خواهید یک پوست روشن داشته باشید، زردچوبه بهترین راه حل خواهد بود. دیگر درمان های خانگی که برای کمک به سفید کردن پوست بکار می روند شامل شامل آب لیمو، آلوئه ورا، چای سبز، و غیره است.
در این پست، می خواهم به شما مخلوط آب لیمو و زردچوبه را نشان دهم، که به شما برای روشن کردن پیگمانتاسیون کمک می کند.
پودر زردچوبه را با آب لیمو مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ درست شود
این مخلوط را به پوست تان بزنید
آنرا برای 15 دقیق رها کنید تا خشک شود
آنرا با آب ولرم بشویید
شما می توانید آب لیمو را با آب خیار جایگزین کنید تا خمیر زردچوبه را درست کنید.(سیارک
مهم است که شما صبور باشید زیرا درمان های طبیعی برای روشن کردن پوست، برای نشان دادن بهترین نتیجه شان به زمان احتیاج دارند. و مانند قرص های سفیدکننده یا کرم های سفیدکننده ی پوست مصنوعی نیست.

با این حال، مواد تشکیل دهنده طبیعی آنها، هیچ عوارض جانبی ناخواسته برای پوست شما ایجاد نمی کند. اگر شما می خواهید از پیگمانتاسیون جلوگیری کنید، دور از نور خورشید باشید چرا که قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید می تواند به آفتاب سوختگی و برنزه شدن پوست منجر شود. علاوه بر این، رژیم غذایی شما باید شامل مواد غذایی غنی از ویتامین C باشد که می تواند به پوست شما ظاهری درخشان و رنگ روشنی بدهد.

33. با زردچوبه انعطاف پذیری پوست را بهبود بخشید

زردچوبه می تواند چهره جوان و زنده و بانشاطِ پوست شما را حفظ کند. دلیلش این است که زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است. که این می تواند تولید سلول های پوستی جدید را تحریک کرده خاصیت انعطاف پذیری یا ارتجاعی پوست را بهبود بخشد.
زردچوبه را با مقداری کافی آب ترکیب کرده تا یک خمیر خوب درست شود. و سپس این خمیر را به پوست تان بزنید. آنرا برای 20 15 دقیقه رها کنید، بعد آنرا با آب ولرم شستشو دهید.
اگر شما می خواهید نتیجه قابل توجهی بگیرید، شما باید این درمان دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

34. با زردچوبه شوره سر را کنترل کنید

شوره سر، مشکل مو سر است، که وقتیکه اپیدرم پوست سر به سرعت تجدیدشده، و چربی یک مجموعه از سلول ها را روی پوست سر شما تشکیل می دهد، رخ می دهد. افرادی که از شوره سر رنج می برند اغلب خارش ناخوشایندی را تجربه می کنند.
به لطف خواص ضد باکتریایی، ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه، یکی از مزایای آن درمان شوره سر است. و عارضه شوره سر را با افزایش گردش خون در پوست سر، بهبود می بخشد.
در اینجا دستورالعمل زردچوبه برای مقابله با شوره سر آورده شده است.
مخلوطی از زردچوبه و روغن زیتون درست کنید
این مخلوط را به پوست سر خود بزنید
پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید
آنرا برای 15 دقیق رها کنید
آنرا با آب بشویید و دوش بگیرید
شما باید این درمان را برای دو یا سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه قابل توجهی ببینید.(سیارک

35. پیشگیری و درمان ریزش مو با زردچوبه

مزایای زردچوبه
ریزش مو می تواند توسط بسیاری از عوامل مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب، وراثت، اختلال هورمونی و بیماری ایجاد شود. برخی از مطالعات نشان داده اند که رشد TGF Beta 1 (فاکتور رشد انتقالی بتا 1) به ریزش مو کمک می کند.زردچوبه در کنترل ریزش مو، به دلیل کورکومین، یک ترکیب فعال موجود در زردچوبه، که دارای توانایی جلوگیری از اثر TGF Beta 1 است، موثر است. در نتیجه، زردچوبه در جلوگیری از ریزش مو موثر است.
در اینجا دستورالعملی آورده شده است که شما می توانید برای درمان ریزش مو استفاده کنید.
مخلوطی را با ترکیب پودر زردچوبه با عسل و شیر درست کنید
این ترکیب را به پوست سر خود بزنید
آنرا به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید
آنرا با شامپوی عادی تمیز بشویید
برخلاف شامپوهای شیمیایی، مواد طبیعی از جمله زردچوبه، نتیجه را بلافاصله نشان نمی دهد. بنابراین، شما باید صبور باشید و این درمان را برای چند هفته تکرار کنید.

36. موها را بطور طبیعی رنگ کنید

می دانیم که مردم برای قرن ها از زردچوبه برای رنگ لباس و منسوجات استفاده کرده اند. اما رنگ نارنجی زرد این گیاه می تواند موهای شما را به طور طبیعی رنگ کند. بسته به میزان زردچوبه ای که استفاده می کنید و شرایط موهایتان، موهای شما به رنگ بلوند، قهوه ای یا زرد روشن تغییر خواهد کرد. علاوه بر این، بعد از استفاده از ماسک موی زردچوبه، موهای شما انعطاف پذیرتر می شود.
در اینجا روش استفاده از زردچوبه برای رنگ کردن طبیعی موهای شما آورده شده است.
زردچوبه، زعفران، و بابونه را برای استفاده آماده کنید
مقداری آب را به این مخلوط اضافه کنید
از دستکش های لاستیکی برای اعمال این مخلوط به ریشه ها و تمام سرتان استفاده کنید

37. با زردچوبه بیماری های پوست سر را درمان کنید

مزایای شگفت انگیزی زیادی از زردچوبه در درمان بیماری های مختلف پوست سر مانند اگزما و درماتیت که منجر به نازک شدن مو، خارش و التهاب پوست سر شما می شود، وجود دارند.
دلیلش این است که کورکومین، ترکیب فعال موجود در زردچوبه، دارای خواص ضدقارچ، ضدآلرژی، ضدالتهاب، ضدعفونی کننده، آنتی اکسیدان و ضدباکتری است.

38. با زردچوبه پوست چرب را کنترل کنید

زردچوبه یکی از درمان های عالی است که به شما در کنترل مشکل چربی کمک می کند.شما فقط باید مخلوطی از زردچوبه، خمیر چوب صندل خالص، و مقداری آب پرتقال را درست کنید. پس از آن، اعمال این خمیر را به پوست خود بزنید. پس از 10 دقیقه، شما می توانید آن را با آب بشویید. توصیه می شود برای گرفتن بهترین نتایج، این درمان را چندبار در هفته تکرار کنید.

39. با زردچوبه از شر ترک های بدن خلاص شوید

زردچوبه برای خلاص شدن از شر ترک های بدن موثر است. مخلوطی از آرد نخودچی، زردچوبه، و ماست را به نواحی آسیب دیده خود بزنید. هنگامیکه این مخلوط خشک شد، می توانید آن را با آب ولرم بشویید. این درمان را روزانه برای چند هفته تکرار کنید.(سیارک

40. ترک های پاشنه پا را درمان کنید

پاشنه ترک خورده، یک مشکل سلامتی است که دلایل بسیاری مانند اضافه وزن، پوست خشک، ایستادن طولانی مدت، مراقبت نامناسب از پا، استفاده از محصول سخت، دارد. شما می توانید این مشکل را با استفاده از یک کرم مرطوب کننده، نوشیدن آب آشامیدنیِ کافی و داشتن یک رژیم غذایی سالم، کنترل کنید.
زردچوبه در درمان ترک های دست و پاشنه موثر است زیرا حاوی خواص ضدالتهابی و ضدقارچی است. اگر شما می توانید این واقعیت را که استفاده از زردچوبه کمی کثیف کاری دارد، و می تواند لباس هایتان لکه دار کند، را نادیده بگیرید، زردچوبه بهترین راه حل است.
مخلوطی از روغن نارگیل و کمی پودر زردچوبه را برای ایجاد یک خمیر خوب درست کنید
آنرا به پاشنه ی پاهایتان بزنید
بعد از 30 دقیقه، آنرا با آب ولرم بشویید
ادویه و پودر زردچوبه، مزایای شگفت انگیز زیادیِ برای سلامتی، پوست و موی سر دارد. اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی، روال معمول مراقبت از پوست تان، و یا ترکیب آن با درمان های پزشکی برای بسیاری از بیماری ها، ایده ی خوبی است.

امیدوارم این پست را مفید بدانید. لطفا نظرتان را بصورت کامتنت در زیر بیان کنید. در اسرع وقت به آنها پاسخ می دهم. از شما برای خواندن این پست تشکر می کنم. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۶Ok I really wanna hear you accent now! Exlnelcet styling tho, way better than that pain in the backside Gok, and no yucky shiny fabrics either, loving it! :)

در ادامه بخوانید...

چریش (Neem)

در

چریش

 

در قرن 21 ميليون ها دلار در زمينه مبارزه با آفات و بیماری ها برای حل مشكلات جهاني سرمايه ‌گذاری می شود , به ويژه در زمينه ساخت وتوسعه تجاری آفت‌كش‌‌ها بنابر این توجه جها نيان در آینده به اين درخت معجزه‌آسا با توان تجاری بالا بیشتر معطوف شده است .

 

neem چیست

دربرخی از منابع مذهبی و تاريخی هند باستان، برای مثال, Agni-puranam(300 تا 750 قبل از ميلاد) به خواص درمانی اين گياه دارویی برای درمان جذام و نیز در padma-puranam به خواص طول عمر انسان اشاره کرده اند. در ريگ ودا Rigveda از درخت چریش Neem به عنوان عامل كنترل آفات آورده شده است . نام اين درخت در سانسكريت Sarvaroganivarini و Arishta مي‌باشد كه معنا و مفهوم آن "تسكين دهنده و يا التيام بخش هر نوع بیماری می باشد“. درخت Neem "Kalpavriksh" يا درخت برآورنده حاجات و آرزوها ناميده می شود. در محوطه بیشتر معابد و بناهای مذهبی هند حداقل یک درخت Neem یا   چریش به فارسی   دیده می شود.

چریش چیست

معنی neem به فارسی (چریش) است که البته با گیاه چریش یا سبزی چریش متفاوت است.

چریش (Neem) درختی هميشه سبز به ارتفاع 15 الي 20 متر كه گاهي به 40 مترنیز مي‌رسد. شبيه درخت بلوط ,  عمر درخت چریش حدود 100 تا 150 سال و دارای گلها خوشه‌اي است که در هر خوشه 150 تا 250 گل می روید. طول  هر برگ حدود 20 تا 40 سانتيمتر است . گلها سفيد تا زرد كم رنگ و دو جنسی.

 

درخت چریش (Neem) از سال چهارم و پنجم به گل مي‌نشیند و تا پس از صد سالگی گل می دهد. گلهای اين درخت معطّر و عطری شبيه  بوی عسل می دهند، بنابراین درختی شهدزا  می باشد و مناسب برای زنبور عسل.ميو‌ه‌ها شبيه زيتون و به طول دو سانتيمتر. رنگ ميوه ها ابتدا سبز و سپس به رنگ سبز متمايل به زرد هستند. در شرايط جنوب هند فصل گل دهی از ژانويه تا می است . فصل رسيدن ميوه‌ها از می تا اگوست می باشد .    

 

چریش         

 

خواص درخت Neem چریش

استفاده از تركيبات بيولوژيك Neem در طب سنتی

خاصيت Anticeptic :برگ درخت چریش. برخي از افراد به منظور جلوگيری از بروز بیماری‌ها برگ اين درخت را در آب خیس کرده  و صبح روز بعد عصاره آنرا می خورند.
استفاده از خمير برگ اين درخت برای درمان بیماری‌های پوستي مانند جرب.
قرار دادن برگ اين درخت در بستر بيماراني كه به بیماری ‌های آبله و سرخك مبتلا شده اند.
جوشانده برگ چریش برای درمان بیماری يرقان و مالاريا نوشیده می شود.
استفاده از برگ درخت چریش برای درمان روماتيسم، بیماری‌های قلبي و تصفيه خون.
مصرف جوشانده برگ درخت برای درمان توبركولوز، ديابت، اسهال و تهوع.
بسياري از روستائيان در فصل شروع بیماری مالاريا برای جلوگيری از ابتلاء  به مالاریا زير درخت چریش میخوابند تا از حمله پشه‌ها در امان بمانند.
در شمال و مركز شبه قاره هند از ساقه‌های نرم اين درخت برای مسواك زدن استفاده می کنند.
برای جلوگيری از حاملگی از پوست درخت به صورت خوراكی استفاده می کنند.
برگ درخت چریش به عنوان چاشنی در غذا کاربرد دارد.

neem oil چیست، روغن چریش به فارسی
روغن مغز دانه درخت چریش به عنوان نوشدارو و پادزهر در مقابل گزش مار و عقرب استفاده می شود.
برای دفع كرم‌های گرد از جوشانده گیاه درخت چریش استفاده می شود.  

 
قوی ترین ضد عفونی کننده، دارای خواص ضد قارچی، ضد التهابی، ضد باکتریایی، قابض، ترمیم کننده زخم، یک داروی بسیار موثر برای درمان طیف وسیعی از بیماری های پوستی، پاکسازی خون، افزایش ایمنی، یک ضد بارداری طبیعی بدون عوارض جانبی، یک داروی قوی مرطوب کننده پوست، سفید کننده پوست، پایه صابون، داروی موثر برای تقویت و ترمیم مو، در برابر ریزش مو، از بین بردن شوره سر و رفع شپش
 
چریش

روغن چریش چیست

روغن چریش به انگلیسی  Neem oil

روغن چریش  از دانه های چریش موجود در میوه درخت که شبیه زیتون است به دست می آید. هر میوه حاوی یک دانه است و درون آن چندین هسته وجود دارد. بهترین روغن با پرس سرد به دست می آید. دانه های میوه چریش حاوی 40 تا 50 درصد روغن چرب هستند. 
 
در حال حاضر، تمام درختان چریش در هند حدود 3.5 میلیون تن هسته در سال تولید می کنند. از این میزان می توان 700 هزار تن روغن تولید کرد در حالی که حداکثر 150 هزار تن تولید می شود، بنابراین هند پتانسیل خوبی برای افزایش تولید روغن چریش دارد. 
 
روغن چریش حاوی بیش از 140 جزء مختلف است و به دلیل دارا بودن بالاترین محتوای آزادیراکتین در آن، حتی نسبت به عصاره پوست و برگ گیاه، خواص درمانی قوی‌تری دارد . 
 
ترکیبات اصلی روغن چریش عبارتند از: اولئیک، پالمیتیک، استئاریک، لینولئیک، اسیدهای آراشیدونیک، مواد تلخ، ترکیبات حاوی گوگرد، آنتی بیوتیک های طبیعی، مس، آلکالوئید مارگوزین، استرول ها، اسیدهای آمینه، ویتامین های E، A و C، لیمونوئیدها نیمبین. ، آزادیراکتین و غیره ...
 
روغن چریش سنگین، چسبناک، تیره، سبز مایل به قهوه ای، طعم تلخی دارد که به آن لیمونوئیدهای موجود در آن می دهد.
 
روغن چریش طبیعی بوی نامطبوعی دارد که یادآور مخلوط سیر و کره بادام زمینی ترش است. این بو توسط اجزای گوگردی به او داده می شود. در این راستا، استفاده از آن عمدتا به تولید صابون محدود می شود، جایی که بوی آن اغلب توسط روغن های دیگر، به عنوان مثال، روغن شمعدانی، یلانگ یلانگ، اسطوخودوس پوشانده می شود. 
 
امروزه روغن چریش در بازار یافت می شود که عطر خوش گل رز یا چوب صندل دارد. با این حال، چنین روغن بی‌رنگ تصفیه‌شده خاصیت درمانی خود را از دست می‌دهد، زیرا این اجزایی هستند که باعث ایجاد این بوی قوی می‌شوند که ویژگی‌های معجزه آسای چریش را تعیین می‌کنند.
 
در شرایط عادی، بدون نظر پزشک، فقط می توان از آن به صورت خارجی استفاده کرد. روغن چریش نباید قبل از بچه دار شدن توسط یک زن یا مرد به صورت داخلی یا خارجی استفاده شود، زیرا این یک روش پیشگیری از بارداری بسیار موثر است. 
 
چریش
 
روغن چریش یک عامل بسیار موثر، قدرتمند و سریع الاثر است که می تواند به معنای واقعی کلمه بلافاصله مشکلاتی را که برای حل آن استفاده می شود برطرف کند. بسیاری از مشکلات به ظاهر غیرقابل حل که مردم سال ها از آن رنج می بردند، بلافاصله با استفاده از چریش برطرف شد. روغن چریش حتی از عصاره برگ، پوست، میوه و گل آن نیز موثرتر است.
  
روغن چریش در موارد زیر استفاده می شود: 
- برای کنترل آفات در باغ
- به عنوان کود
- حشرات را دفع  می کند
- برای حیوانات خانگی و حیوانات مزرعه در مبارزه با انگل های پوستی
- به عنوان یک ضد بارداری موثر
- به عنوان یک دارو در پزشکی (برای استفاده داخلی و خارجی)
- در تولید صابون
- در زیبایی برای رفع مشکلات پوست و مو
- به عنوان روغن روان کننده در صنعت و برای تولید متان استفاده می شود 
 
در چهار مورد اول استفاده از چریش بوی نامطبوع چریش مشکلی ندارد زیرا به محض خشک شدن روغن عملا از بین می رود. برای سمپاشی باغ یا محیط داخلی، روغن اغلب به صورت اسپری های مخصوص تولید می شود که استفاده از آن را راحت می کند. برای حیوانات خانگی در صابون ها، شامپوها و اسپری ها یافت می شود. 
 
 چریش

روغن چریش در پزشکی 

خواص جادویی چریش از زمان های قدیم در آیورودا استفاده می شده است . 
روغن چریش قوی ترین خواص ضد عفونی کننده، ضد باکتری، ضد التهاب، تب بر، ضد درد آنتی اکسیدانی، ضد قارچ، مرطوب کننده، نرم کننده، سفید کننده، قابض، ترمیم کننده زخم ها را دارد. 

کاربردهای دارویی روغن چریش به شرح زیر است: 

- روغن چریش داروی بسیار موثر در برابر طیف وسیعی از بیماری های پوستی، از جمله بسیار جدی (جذام، پسوریازیس، کرم حلقوی، اگزما، کهیر)، بثورات پوستی، آکنه، آبسه، تاول، کورک، عفونت های انگلی 
- تصفیه کننده قوی خون 
- سموم را از بدن دفع می کند، در پاکسازی درمانی و در صورت لزوم کاهش وزن استفاده می شود
 - قوی ترین ضد بارداری طبیعی 
- تب را کاهش می دهد، برای بیماری های التهابی، سرماخوردگی، تب، مالاریا استفاده می شود 
- به درد مفاصل و عضلات، روماتیسم، آرتریت، رگ به رگ شدن کمک می کند 
- به گوش درد کمک می کند 
- برای سردرد استفاده می شود 
- به بیماری های تنفسی و سرفه کمک می کند 
- ضد استفراغ 
- عامل ضد تومور، عامل ضد سرطان 
- در درمان دیابت استفاده می شود، قند خون را کاهش می دهد 
- به بیماری های کبدی، هپاتیت، به عنوان مقوی کبد کمک می کند 
- ایمنی بدن را افزایش می دهد 
چریش

روغن چریش به عنوان یک ضد بارداری طبیعی 

چریش یک ضد بارداری بسیار موثر است. برای این منظور از روغن چریش استفاده می شود. عوارض جانبی منفی ایجاد نمی کند و همچنین از بیماری های منتقل شده در حین مقاربت محافظت می کند. برای کشورهای در حال توسعه، این یک راه حل واقعی برای مسئله کنترل تولد است. ایمن، ارزان و به طور کلی در دسترس است.
تحقیقات در این زمینه از دهه 80 و 90 قرن بیستم آغاز شد و هنوز ادامه دارد، این امکان وجود دارد که در مقیاس جهانی برای این اهداف مورد استفاده قرار گیرد.
روغن چریش می تواند به عنوان یک ضد بارداری برای مردان و زنان استفاده شود.
خانم ها قبل و بعد از رابطه جنسی از آن استفاده می کنند. نتایج کارآزمایی‌های بالینی 100% موثر بوده است. روغن چریش اسپرم را در 20-30 ثانیه خنثی کرد.
همین نتایج در قرن اول قبل از میلاد توسط پزشک هندی چاراکا به تفصیل شرح داده شد. او می نویسد که پشم پنبه آغشته به روغن چریش را به مدت 15 دقیقه قبل از مقاربت وارد واژن می کردند و این کار اسپرم را از بین می برد.
 
تحقیقات جدید این حقایق را تایید کرده و دریافته است که اثر روغن چریش پس از آن 5 ساعت بدون ایجاد هیچ گونه تحریک یا ناراحتی باقی می ماند. علاوه بر این، روغن به عنوان یک اثر روان کننده و ضد باکتری اضافی عمل می کند. تنها نکته منفی بوی نامطبوع روغن است.
 
این خاصیت روغن چریش نه با اثر مستقیم آن بر اسپرم، بلکه با قوی ترین اثر بر روی سیستم ایمنی بدن توضیح داده می شود که به حدی بسیج می شود که اسپرم را خنثی می کند. در این مورد، یک زن می تواند برای مدتی استریل بماند - تا 10-12 ماه، پس از آن بدن بدون هیچ عواقب منفی یا عوارض جانبی به حالت عادی باز می گردد.
روغن چریش که به صورت داخلی مصرف می شود، پس از 10 روز حاملگی را خاتمه می دهد، با چرخه بعدی تمام عملکردها بازسازی می شوند.
در سال 1992 آزمایشی با 20 سرباز متاهل هندی انجام شد. مردان به طور منظم دوز کمی از روغن چریش را در یک کپسول ژلاتین در طول سال مصرف می کردند. در حال حاضر پس از 6 هفته استفاده، همه مردان، 100٪ قادر به لقاح نبودند، پس از مقاربت، حتی یک زن باردار نشد. سربازان هیچ عارضه جانبی، تغییر در قدرت یا میل جنسی را تجربه نکردند. 6 هفته پس از قطع مصرف کپسول، تمام عملکردهای قبلی بازیابی شدند.
 
متعاقباً، مطالعات نشان داده است که عصاره برگ چریش همین خواص را دارد.
کرم های ضد بارداری حاوی چریش در حال حاضر در هند تولید می شود، اما تولید و استفاده از آنها محدود است. برای اینکه بتوان آن را به یک ابزار پیشگیری از بارداری پرکاربرد تبدیل کرد، تحقیقات بسیار جدی‌تر و در مقیاس بزرگ‌تری مورد نیاز است.
 
چریش

روغن چریش در زیبایی 

روغن چریش به طور گسترده ای در زیبایی استفاده می شود. این ترکیبی از تمام ویژگی های مفید آلوئه و روغن درخت چای - مرطوب کننده طبیعی معروف و ضد عفونی کننده طبیعی معروف است. 
 
روغن چریش می تواند بخشی از لوازم آرایشی مختلف باشد - محصولات بهداشتی دهان، کرم های مراقبت از صورت و دست، روغن ها، تونیک ها، لوسیون ها، ژل های شستشو، ماسک ها، محصولات مراقبت از مو - روغن ها، شامپوها، ماسک ها  و ...  با این حال، به دلیل بوی نامطبوع روغن در آرایشی و بهداشتی آیورودا، به طور سنتی با عصاره برگ یا پوست درخت چریش جایگزین می شود. 
 
روغن چریش بیشتر در لوازم آرایشی و بهداشتی دارویی - برای رفع مشکلات پوستی - در کرم ها و پمادهای ضد عفونی کننده، روغن های دارویی، ماسک ها، پاک کننده ها، محصولات ضد ریزش مو، شوره سر، شپش و انواع قارچ ها و انگل ها استفاده می شود. علاوه بر این، روغن چریش، به جای عصاره برگ، در صابون های چریش گنجانده شده است.  
 
- قوی ترین خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی در روغن چریش 
روغن چریش  بیماری های پوستی را با موفقیت درمان می کند - پسوریازیس، اگزما، جذام، کرم حلقوی، بثورات پوستی، آکنه، تومورها، آبسه ها، جوش ها و بسیاری دیگر، خارش، قرمزی، سوزش را تسکین می دهد، خارش، قرمزی، سوزش، موثر برای اگزما، آکنه، روزاسیس، و بیماری های دیگر پوست را عمیقا تمیز می کند، چربی و آلودگی اضافی را از بین می برد، منافذ را باز می کند، فعالیت غدد چربی را تنظیم می کند. محافظت ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی به پوست سالم می دهد.
 
روغن چریش در کرم های ضد عفونی کننده آکنه، آبسه، بثورات، آکنه، اغلب در ترکیب با زردچوبه گنجانده شده است، که در این مورد اثر ضد باکتریایی چریش، پاک کننده های صورت - ژل های شستشو، شیر پاک کننده، ماسک ها و همچنین در کرم های مختلف را افزایش می دهد. به عنوان مثال، کرم های مغذی به عنوان یک جزء ضد عفونی کننده، در ژل های دوش، فوم و نمک های حمام، دهان شویه ها. 
چریش
با افزودن چند قطره روغن خالص با کیفیت بالا به کرم‌ها و سایر محصولات آرایشی، اثر آن‌ها را تقویت و افزایش دهید و اگر روغن چریش را به روغن پایه یا مخلوطی از روغن‌های پایه اضافه کنید، می‌توانید یک محصول آرایشی عالی به دست آورید، نه بدتر از آن. نسبت به کرم های شناخته شده گران قیمت 
 
خواص فوق چریش آن را به یک داروی ضروری برای مراقبت از پوست چرب و مشکل دار و همچنین یک جزء موثر در لوازم آرایشی برای جوانانی که اغلب از آکنه، بثورات پوستی و سایر مشکلات مرتبط با افزایش سن رنج می برند ، تبدیل می کند.
  
- خاصیت ضد قارچی روغن چریش 
روغن چریش به شکل خالص خود را می توان برای درمان قارچ پا و ناخن استفاده کرد، این روغن به طور کامل جایگزین مواد ضد قارچی گران قیمت به خصوص در مراحل اولیه بیماری خواهد شد. رشد قارچ را متوقف می کند و تولید سموم بیماری زا توسط آن را کاهش و متوقف می کند. 
شامل کرم های ضد قارچ، کرم های ضد عفونی کننده پا، روغن و لاک ناخن. 
 
- خاصیت قابض و ترمیم کننده زخم 
 
زخم ها، بریدگی ها، سوختگی ها، زخم ها را بهبود می بخشد، برای درمان زخم هایی که برای مدت طولانی خوب نمی شوند بسیار موثر است. منافذ را کمی سفت می کند، پوست را سفت و شاداب می کند. بخشی از ماسک ها و تونیک های لیفت کننده و تقویت کننده است.
  
- خاصیت آنتی اکسیدانی 
چریش حاوی آنتی اکسیدان ویتامین E است که به دلیل اثرات ضد پیری آن بر روی پوست شناخته شده است. رادیکال های آزاد و سموم را از بین می برد، سلول ها را بازسازی می کند، پوست را تقویت می کند، گردش خون و رنگ چهره را بهبود می بخشد، ظاهر و درخشندگی تازه و سالمی به آن می بخشد. 
- خاصیت مرطوب کنندگی 
پوست را با رطوبت اشباع می کند، چین و چروک ها را صاف می کند، تعادل رطوبت، سفتی و کشسانی پوست را باز می گرداند. خاصیت مرطوب کنندگی روغن همراه با خاصیت پاک کنندگی و ضد عفونی کنندگی آن بسیار مهم است، پس از پاکسازی، پوست هیدراته باقی می ماند و استرس ندارد.
 
مناسب برای مراقبت از پوست خشک و خیلی خشک. 
بخشی از کرم های مرطوب کننده، شیر صورت، پاک کننده های آرایش است. 
 
چریش
- خاصیت تسکین دهنده و نرم کنندگی روغن چریش
پوست خشک، ترک خورده، آسیب دیده را تسکین می دهد، آرامش می بخشد، استرس، سوزش، قرمزی، خارش را کاهش می دهد. ترک ها به خصوص در آرنج و پاشنه و کف پا را بهبود می بخشد. 
 
روغن چریش در محصولات بهداشتی مختلف کودکان - در ضد عفونی کننده، کرم های مرطوب کننده، ژل های شستشوی بدن کودکان گنجانده شده است . 
 
- خاصیت لایه برداری و سفید کنندگی روغن چریش
به دلیل اسیدهایی که دارد خاصیت لایه برداری دارد. لایه برداری و حذف ذرات مرده پوست، باز کردن منافذ مسدود شده، کمی سفید کردن پوست و لکه های تیره. این یک لایه برداری طبیعی موثر اما نسبتاً ملایم است که در بسیاری از اسکراب ها گنجانده شده است. 
 
به درمان زگیل، جذب اسکار و از بین بردن علائم کشش کمک می کند. 
روغن چریش دیواره رگ های خونی را تقویت می کند، بنابراین در درمان روزاسه استفاده می شود. 
روغن چریش برای انواع پوست مناسب است .
محافظت می کند و پوست طبیعی را سالم نگه می دارد و هیچ شانسی برای باکتری ها و میکروب ها باقی نمی گذارد.
ایده آل برای مراقبت از پوست خشک و پیر - آن را با رطوبت، ویتامین ها اشباع می کند و محافظت ضد عفونی می کند.
 
دارویی عالی برای رفع مشکلات پوست چرب - منافذ مسدود شده را پاک می کند، چربی اضافی را از بین می برد، آکنه و جوش های پوستی، آکنه و آبسه را درمان می کند. 
برای ماساژ ، روغن چریش به روغن های گیاهی دیگر به نسبت 1:10 اضافه می شود، برای درمان نواحی دردناک پوست - به نسبت 1: 1، و همچنین می تواند به شکل خالص آن استفاده شود. 
 
پس از مالیدن روغن خالص چریش به پوست، بوی نامطبوع آن برای مدت طولانی باقی می ماند. این در درمان مشکلات جدی بی ربط است، در غیر این صورت می توان آن را به لوسیون ها یا روغن های دیگری که این بو را پنهان می کنند اضافه کرد. 
 
معمولاً استفاده از روغن چریش به صورت خالص روی پوست توصیه نمی شود، به جز نواحی جداگانه آن، اگرچه در صورت استفاده خارجی سمی نیست و عوارض جانبی ایجاد نمی کند. با این وجود، ممکن است یک آلرژی فردی به آن رخ دهد، بنابراین، ابتدا باید روغن را با دقت، در ناحیه کوچکی از پوست استفاده کنید.
 
چریش

صابون روغن چریش 

80 درصد از روغن چریش تولید شده برای تولید صابون استفاده می شود . صابون چریش یک شکل بسیار ساده، راحت و در عین حال موثر برای استفاده از خواص ارزشمند چریش، یک هدیه عالی و یک سعادت واقعی برای پوست است. 
 
ویژگی خاص صابون چریش این است که روغن چریش یک روغن اضافی نیست، بلکه جزء اصلی تشکیل دهنده پایه صابون است. 
صابون چریش باید حداقل 20 درصد روغن چریش داشته باشد. هنجار صابون با کیفیت 30-40٪ محتوای روغن چریش است. اگر محتوای آن زیر 20٪ باشد، این بدان معنا نیست که صابون بد است، اما اثربخشی عمل چریش در چنین صابونی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. 
 
صابون های چریش همچنین می توانند حاوی عصاره برگ چریش و سایر مواد باشند. ترکیب کلاسیک آن با زردچوبه، دومین ضد عفونی کننده مهم آیورودا است. به طور معمول دو سوم یا سه چهارم چریش و یک سوم و یک چهارم زردچوبه در غذاهای مختلف حاوی چریش و زردچوبه استفاده می شود. 
 
هنگام حل مشکلات خاص صابون چریش، لازم است صابون باکیفیت و نه ارزان قیمت را انتخاب کنید، جایی که از روغن چریش سرد فشرده استفاده می شود، یعنی بدون مواد شیمیایی تولید شده است که می تواند در صابون باقی بماند و اثر منفی داشته باشد. 
 
بوی صابون چریش نباید خوشایند باشد ، در هر صورت رایحه پایه چریش را باید به وضوح در آن احساس کرد که اگر درصد روغن چریش را در صابون مشاهده کنید، به راحتی از بین نمی رود. با این حال، بو در این مورد مشکلی ندارد، زیرا پس از استفاده از صابون بلافاصله شسته می شود. 
 
صابون چریش را می توان هر روز برای انواع پوست به عنوان محصولی استفاده کرد که پوست را کاملا تمیز می کند، مرطوب کننده و تسکین می دهد و به ویژه در مورد پوست های چرب محافظت ضد عفونی می کند . خارش، سوزش، قرمزی، پوسته پوسته شدن را از بین می برد، زخم ها و بریدگی ها را التیام می بخشد. 
 
صابون چریش برای صورت، دست ها و بدن و همچنین موها عالی است. 
تاثیر استفاده از صابون از همان اولین استفاده مشهود است و استفاده منظم به تمیزی مداوم پوست و فراموشی قارچ ها و عفونت های احتمالی کمک می کند. 
 
استفاده مداوم از آن برای پوست مشکل دار و آسیب دیده در ترکیب با سایر محصولات حاوی آن و سایر اجزای بسیار موثر ضروری است. 
مزیت استفاده از صابون چریش این است که به عنوان یک وسیله قوی و موثر برای پاکسازی پوست، آن را خشک نمی کند، بلکه آن را نرم و مرطوب می کند و به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی قوی، به طور ایده آل از پوست بسیار خشک، کم آب و خشک مراقبت می کند. پوست خشک. 
 
صابون چریش برای درمان نواحی خاص مانند نواحی صمیمی، زیر بغل، فاصله بین انگشتان پا، پا و پاشنه پا، در طول دوره قاعدگی، با افزایش تعریق، هوای گرم، هوای گرد و غبار و کثیف ایده آل است. 
 
چنین صابونی را می توان هنگام دوش گرفتن قبل و بعد از بازدید از استخر، و همچنین همراه داشتن آن در سفر، در تعطیلات، در هتل، در استراحتگاه استفاده کرد - در برابر قارچ ها محافظت می کند، که به راحتی به دست می آیند. در مکان های عمومی و همچنین از دیگران آلوده می شود. 
 
استفاده از صابون چریش هنگام مراقبت از بیماران برای از بین بردن جوش های پوشک، استفاده از صابون چریش در بخش بیمارستان و استفاده از آن پس از ویزیت خوب است. 
 
این ماده شوینده ای عالی برای شستن یا بازسازی لباس هایی مانند جوراب، لباس زیر، تی شرت زیر بغل و پیراهن است. همچنین می توان از آن به عنوان یکی از ابزارهای درمان لباس افرادی که تحت درمان قارچ پا و ناخن هستند استفاده کرد. صابون های چریش درشت تر و ارزان تر برای این کار مناسب هستند. صابون چریش مخصوص نگهداری از حیوانات تولید می شود. 
 
چریش

روغن چریش برای مراقبت از مو 

روغن چریش یک محصول ایده آل و بسیار موثر نه تنها برای مراقبت از هر نوع مو، بلکه برای درمان و ترمیم خط مو نیز می باشد. خشکی، پوسته پوسته شدن، خارش، انواع بیماری های پوستی و قارچ ها، شوره سر را از بین می برد، اپیدرم سر و فولیکول های مو را بهبود می بخشد. هر کاری که روغن چریش با پوست صورت و بدن انجام می دهد، روی پوست سر نیز اعمال می شود.
 
روغن چریش موهای نازک، نازک و خشک، موهایی که به دلیل رنگ کردن یا تأثیرات منفی خارجی رطوبت خود را از دست داده اند را احیا می کند و از پیری زودرس جلوگیری می کند. موها را تقویت می کند، ظاهر سالم، درخشندگی و ابریشمی آن را باز می گرداند. به خصوص برای موهای نازک، خشک و شکننده و همچنین موهای چرب توصیه می شود . 
 
با این حال، هنگامی که روغن روی موها مالیده می شود، بوی نامطبوع آن کاملاً به شدت احساس می شود. در این صورت مقدار کمی روغن با بوی مطبوع به شامپوی مورد علاقه شما اضافه می شود و یا موها پس از روغن با شامپویی با بوی قوی شسته و با نرم کننده درمان می شوند. 
 
اگرچه عصاره برگ چریش به طور سنتی به بیشتر محصولات مو اضافه می شود، اما وقتی صحبت از یک مشکل جدی خاص می شود، روغن چریش به آنها اضافه می شود. این ماده ضروری، ضروری و کلیدی در محصولات ضد ریزش مو و ترمیم مو، ضد شوره سر است و بخشی از ماسک ها، روغن ها، شامپوهای دارویی و مومیایی کننده ها و آبکش ها است. 
 
روغن چریش خیلی سریع عمل می‌کند، نتیجه آن بعد از اولین استفاده احساس می‌شود و بعد از دوره مصرف، موها تغییر شکل می‌دهند و بیماری‌هایی که با روش‌های دیگر درمان نشده‌اند، درمان می‌شوند. 
 
روغن چریش یک داروی بسیار موثر و موثر برای از بین بردن شپش است، در این مورد توصیه می شود از روغن چریش به شکل خالص آن یا مخلوط کردن آن به نسبت مساوی با روغن گیاهی دیگری مانند روغن کنجد یا نارگیل استفاده کنید. در اینجا روغن چریش در عمل خود جایگزین چیزی نمی شود و بوی آن نقش بسزایی ندارد.
 
این ترکیب شامل: صابون Neem Aasha Herbals، صابون HerbalMix 24 herbs، کرم پای Veda Vedika برای پوست خشک و ترک خورده، روغن شفابخش Veda Vedika است.
 

نظرات

۱۴۰۰/۹/۲۳روغن چریش از دانه های چریش موجود در میوه درخت که شبیه زیتون است به دست می آید. هر میوه حاوی یک دانه است و درون آن چندین هسته وجود دارد. بهترین روغن با پرس سرد به دست می آید. دانه های میوه چریش حاوی 40 تا 50 درصد روغن چرب هستند.

۱۴۰۰/۹/۲۳در حال حاضر، تمام درختان چریش در هند حدود 3.5 میلیون تن هسته در سال تولید می کنند. از این میزان می توان 700 هزار تن روغن تولید کرد، در حالی که حداکثر 150 هزار تن تولید می شود، بنابراین هند پتانسیل خوبی برای افزایش تولید روغن چریش دارد.

۱۴۰۰/۹/۲۳روغن چریش حاوی بیش از 140 جزء مختلف است و به دلیل دارا بودن بالاترین میزان آزادیراکتین در آن، خواص درمانی قوی تری نسبت به عصاره پوست و برگ گیاه دارد .

۱۴۰۰/۹/۲۳ ترکیبات اصلی روغن چریش عبارتند از: اولئیک، پالمیتیک، استئاریک، لینولئیک، اسیدهای آراشیدونیک، مواد تلخ، ترکیبات حاوی گوگرد، آنتی بیوتیک های طبیعی، مس، آلکالوئید مارگوزین، استرول ها، اسیدهای آمینه، ویتامین های E، A و C، لیمونوئیدها نیمبین. ، آزادیراکتین و غیره ...

۱۴۰۰/۹/۲۳روغن چریش سنگین، چسبناک، تیره، سبز مایل به قهوه ای، طعم تلخی دارد که به آن لیمونوئیدهای موجود در آن می دهد. روغن طبیعی چریش بوی نامطبوعی دارد که یادآور مخلوط سیر و کره بادام زمینی ترش است. چنین بویی توسط اجزای سولفوریک به او داده می شود. از این نظر، استفاده از آن عمدتاً به تولید صابون‌ها محدود می‌شود، جایی که بوی آن اغلب توسط روغن‌های دیگر، به عنوان مثال، شمعدانی، یلانگ یلانگ، اسطوخودوس پوشانده می‌شود.

۱۴۰۰/۹/۲۳امروزه روغن چریش در بازار یافت می شود که بوی خوش گل رز یا چوب صندل دارد. با این حال، چنین روغن بی‌رنگ تصفیه‌شده‌ای خواص درمانی خود را از دست می‌دهد، زیرا این اجزایی هستند که باعث ایجاد این بوی قوی می‌شوند که ویژگی‌های معجزه آسای چریش را تعیین می‌کنند.

۱۴۰۰/۹/۲۳در شرایط عادی، بدون نظر پزشک، فقط می توان از آن به صورت خارجی استفاده کرد. روغن چریش نباید قبل از بچه دار شدن توسط یک زن یا مرد به صورت داخلی یا خارجی استفاده شود، زیرا این یک روش پیشگیری از بارداری بسیار موثر است.

۱۴۰۰/۹/۲۳روغن چریش یک عامل بسیار موثر، قدرتمند و سریع الاثر است که می تواند به معنای واقعی کلمه بلافاصله مشکلاتی را که برای حل آن استفاده می شود برطرف کند. بسیاری از مشکلات ظاهراً حل نشدنی که مردم سال ها از آن رنج می بردند، بلافاصله با استفاده از چریش برطرف شد. روغن چریش حتی از عصاره برگ، پوست، میوه و گل آن نیز قوی تر است.

۱۴۰۰/۹/۲۳روغن چریش در موارد زیر استفاده می شود: - برای کنترل آفات در باغ - به عنوان کود - حشرات را دور می کند و دفع می کند - برای حیوانات خانگی و حیوانات مزرعه در مبارزه با انگل های پوستی - به عنوان یک ضد بارداری موثر - به عنوان یک دارو در پزشکی (برای استفاده داخلی و خارجی) - در تولید صابون - در زیبایی برای رفع مشکلات پوست و مو - به عنوان روغن روان کننده در صنعت و برای تولید متان استفاده می شود در چهار مورد اول استفاده از چریش بوی نامطبوع چریش مشکلی ندارد زیرا به محض خشک شدن روغن عملا از بین می رود. برای سمپاشی باغ یا محیط داخلی، روغن اغلب به صورت اسپری های مخصوص تولید می شود که استفاده از آن را راحت می کند. برای حیوانات خانگی، در صابون ها، شامپوها و اسپری ها یافت می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۳خواص جادویی چریش از زمان های قدیم در آیورودا استفاده می شده است . روغن چریش دارای قوی ترین خواص ضد عفونی کننده، ضد باکتری، ضد التهاب، تب بر، ضد درد آنتی اکسیدانی، ضد قارچ، مرطوب کننده، نرم کننده، سفید کننده، قابض، ترمیم کننده زخم است.

۱۴۰۰/۹/۲۳کاربردهای دارویی روغن چریش به شرح زیر است: - یک داروی بسیار موثر در برابر طیف وسیعی از بیماری های پوستی، از جمله بسیار جدی (جذام، پسوریازیس، کرم حلقوی، اگزما، کهیر)، روغن چریش بثورات پوستی، آکنه، آبسه، تاول، کورک، عفونت های انگلی - روغن چریش تصفیه کننده قوی خون - روغن چریش سموم را از بدن دفع می کند، در پاکسازی درمانی و در صورت لزوم کاهش وزن استفاده می شود - روغن چریش قوی ترین ضد بارداری طبیعی - روغن چریش تب را کاهش می دهد، برای بیماری های التهابی، سرماخوردگی، تب، مالاریا استفاده می شود - روغن چریش به درد مفاصل و عضلات، روماتیسم، آرتریت، رگ به رگ شدن کمک می کند - روغن چریش به گوش درد کمک می کند - روغن چریش برای سردرد استفاده می شود - روغن چریش به بیماری های تنفسی و سرفه کمک می کند -روغن چریش ضد استفراغ - روغن چریش عامل ضد تومور، عامل ضد سرطان - روغن چریش در درمان دیابت استفاده می شود، قند خون را کاهش می دهد - روغن چریش به بیماری های کبدی، هپاتیت، به عنوان مقوی کبد کمک می کند - روغن چریش ایمنی بدن را افزایش می دهد

۱۴۰۰/۹/۲۳چریش یک ضد بارداری بسیار موثر است. برای این منظور از روغن چریش استفاده می شود. عوارض جانبی منفی ایجاد نمی کند و همچنین از بیماری های منتقل شده در حین مقاربت محافظت می کند. برای کشورهای در حال توسعه، این یک راه حل واقعی برای مسئله کنترل تولد است. ایمن، ارزان و به طور کلی در دسترس است. تحقیقات در این زمینه از دهه 80 و 90 قرن بیستم آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد، این امکان وجود دارد که در مقیاس جهانی برای این اهداف مورد استفاده قرار گیرد. روغن چریش می تواند به عنوان یک ضد بارداری برای مردان و زنان استفاده شود.

۱۴۰۰/۹/۲۳خانم ها قبل و بعد از رابطه جنسی از آن استفاده می کنند. نتایج کارآزمایی‌های بالینی 100% مؤثر بوده است. روغن چریش اسپرم را در 20-30 ثانیه خنثی کرد. همین نتایج در قرن اول قبل از میلاد توسط پزشک هندی چاراکا به تفصیل شرح داده شد. او می نویسد که پشم پنبه آغشته به روغن چریش را به مدت 15 دقیقه قبل از مقاربت وارد واژن می کردند و این کار اسپرم را از بین می برد.تحقیقات جدید این حقایق را تایید کرده و دریافته است که اثر روغن چریش پس از آن 5 ساعت بدون ایجاد هیچ گونه تحریک یا ناراحتی باقی می ماند. علاوه بر این، روغن به عنوان یک اثر روان کننده و ضد باکتری اضافی عمل می کند. تنها نکته منفی بوی نامطبوع روغن است.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن چریش به عنوان یک ضد بارداری طبیعی این خاصیت روغن چریش نه به دلیل تأثیر مستقیم آن بر اسپرم، بلکه به دلیل قوی ترین تأثیر آن بر روی سیستم ایمنی است که به حدی بسیج می شود که اسپرم را خنثی می کند. در این مورد، یک زن می تواند برای مدتی استریل بماند - تا 10-12 ماه، پس از آن بدن بدون هیچ عواقب منفی یا عوارض جانبی به حالت عادی باز می گردد. روغن چریش که به صورت داخلی مصرف می شود، پس از 10 روز بارداری را خاتمه می دهد، با چرخه بعدی تمام عملکردها بازسازی می شوند.

۱۴۰۰/۹/۲۴در سال 1992 آزمایشی با 20 سرباز متاهل ارتش هند انجام شد. مردان به طور منظم دوز کمی از روغن چریش را در یک کپسول ژلاتین در طول سال مصرف می کردند. پس از 6 هفته استفاده، همه مردان، 100٪ قادر به لقاح نبودند، پس از مقاربت، حتی یک زن باردار نشد. سربازان هیچ عارضه جانبی، تغییر در قدرت یا میل جنسی را تجربه نکردند. 6 هفته پس از قطع مصرف کپسول، تمام عملکردهای قبلی بازیابی شدند. متعاقباً مطالعات نشان داده است که عصاره برگ چریش نیز همین خواص را دارد. کرم های ضد بارداری حاوی چریش در حال حاضر در هند تولید می شود، اما تولید و استفاده از آنها محدود است. برای اینکه بتوان آن را به یک ابزار پیشگیری از بارداری پرکاربرد تبدیل کرد، تحقیقات بسیار جدی‌تر و در مقیاس وسیع‌تری مورد نیاز است.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن چریش در زیبایی روغن چریش به طور گسترده در زیبایی استفاده می شود. این ترکیبی از تمام ویژگی های مفید آلوئه و روغن درخت چای - مرطوب کننده طبیعی معروف و ضد عفونی کننده طبیعی معروف است. روغن چریش می تواند بخشی از لوازم آرایشی مختلف باشد - محصولات بهداشت دهان، کرم های مراقبت از صورت و دست، روغن ها، تونیک ها، لوسیون ها، ژل های شستشو، ماسک ها، محصولات مراقبت از مو - روغن ها، شامپوها، ماسک ها، موم ها و ... با این حال، به دلیل بوی نامطبوع روغن در آرایشی و بهداشتی آیورودا، به طور سنتی با عصاره برگ یا پوست درخت چریش جایگزین می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن چریش بیشتر در لوازم آرایشی و بهداشتی دارویی - برای رفع مشکلات پوستی - در کرم ها و پمادهای ضد عفونی کننده، روغن های دارویی، ماسک ها، پاک کننده ها، محصولات ضد ریزش مو، شوره سر، شپش و انواع قارچ ها و انگل ها استفاده می شود. علاوه بر این، روغن چریش، به جای عصاره برگ، در صابون های چریش یافت می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن چریش قوی ترین خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی را دارد روغن چریش با موفقیت بیماری های پوستی - پسوریازیس، اگزما، جذام، کرم حلقوی، بثورات پوستی، آکنه، تومورها، آبسه ها، جوش ها و بسیاری دیگر را درمان می کند، خارش، قرمزی، سوزش را تسکین می دهد، خارش، قرمزی، سوزش، موثر برای اگزما، آکنه، روزاسیس، و بیماری های دیگر پوست را عمیقا تمیز می کند، چربی و آلودگی اضافی را از بین می برد، منافذ را باز می کند، فعالیت غدد چربی را تنظیم می کند. محافظت ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی به پوست سالم می دهد.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن چریش در کرم های ضد عفونی کننده آکنه، آبسه، بثورات، آکنه، اغلب در ترکیب با زردچوبه گنجانده شده است، که در این مورد اثر ضد باکتریایی چریش، پاک کننده های صورت - ژل های شستشو، شیر پاک کننده، ماسک ها و همچنین در کرم های مختلف را افزایش می دهد. به عنوان مثال، کرم های مغذی به عنوان یک جزء ضد عفونی کننده، در ژل های دوش، فوم و نمک های حمام، دهان شویه ها. با افزودن چند قطره روغن خالص با کیفیت بالا به کرم ها و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی، اثر آنها را تقویت و افزایش دهید و اگر روغن چریش را به روغن پایه یا مخلوطی از روغن های پایه اضافه کنید، می توانید یک محصول آرایشی عالی، نه بدتر از آن، به دست آورید. نسبت به کرم های شناخته شده گران قیمت

۱۴۰۰/۹/۲۴خواص چریش آن را به یک داروی غیرقابل جایگزین برای مراقبت از پوست چرب و مشکل دار و همچنین جزء موثر لوازم آرایشی برای جوانانی که اغلب از آکنه، بثورات پوستی و سایر مشکلات مرتبط با افزایش سن رنج می برند تبدیل می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن چریش به شکل خالص را می توان برای درمان قارچ پا و ناخن استفاده کرد، به ویژه در مراحل اولیه بیماری کاملاً جایگزین داروهای گران قیمت ضد قارچی می شود. رشد قارچ را متوقف می کند و تولید سموم بیماری زا توسط آن را کاهش داده و متوقف می کند. شامل کرم های ضد قارچ، کرم های ضد عفونی کننده پا، روغن و لاک ناخن.

۱۴۰۰/۹/۲۴خاصیت قابض و ترمیم کننده زخم روغن چریش زخم ها، بریدگی ها، سوختگی ها، زخم ها را بهبود می بخشد، روغن چریش برای درمان زخم هایی که برای مدت طولانی خوب نمی شوند بسیار موثر است. کمی منافذ را سفت می کند، پوست را بالا می برد و رنگ می کند. بخشی از ماسک ها و تونیک های لیفت کننده و تقویت کننده است.

۱۴۰۰/۹/۲۴خاصیت آنتی اکسیدانی روغن چریش چریش حاوی آنتی اکسیدان ویتامین E است که به دلیل اثرات ضد پیری آن بر روی پوست شناخته شده است. رادیکال های آزاد و سموم را از بین می برد، سلول ها را بازسازی می کند، پوست را رنگ می کند، گردش خون و رنگ چهره را بهبود می بخشد، ظاهر و درخشندگی تازه و سالمی به آن می بخشد.

۱۴۰۰/۹/۲۴خاصیت مرطوب کنندگی روغن چریش پوست را با رطوبت اشباع می کند، چین و چروک ها را صاف می کند، تعادل رطوبت، سفتی و کشسانی پوست را باز می گرداند. خاصیت مرطوب کنندگی روغن همراه با خاصیت پاک کنندگی و ضد عفونی کنندگی آن بسیار مهم است، پس از پاکسازی، پوست هیدراته باقی می ماند و استرس ندارد. مناسب برای مراقبت از پوست خشک و خیلی خشک. بخشی از کرم های مرطوب کننده، شیر صورت، پاک کننده های آرایش است.

۱۴۰۰/۹/۲۴خاصیت تسکین دهنده و نرم کنندگی روغن چریش پوست خشک، ترک خورده، آسیب دیده را تسکین می دهد، آرامش می بخشد، استرس، سوزش، قرمزی، خارش را کاهش می دهد. ترک ها به خصوص در آرنج و پاشنه و کف پا را بهبود می بخشد. روغن چریش در انواع محصولات بهداشتی کودکان - در کرم های ضد عفونی کننده، مرطوب کننده و ژل های شستشوی بدن کودکان گنجانده شده است .

۱۴۰۰/۹/۲۴خاصیت لایه برداری و سفید کنندگی روغن چریش به دلیل اسیدهایی که دارد خاصیت لایه برداری دارد. لایه برداری می کند و ذرات مرده پوست را از بین می برد، منافذ مسدود شده را باز می کند، پوست و لکه های تیره را کمی سفید می کند. این یک لایه برداری طبیعی موثر، اما نسبتاً ملایم است؛ در بسیاری از اسکراب ها گنجانده شده است. به درمان زگیل، جذب اسکار و از بین بردن علائم کشش کمک می کند. روغن چریش دیواره رگ های خونی را تقویت می کند، بنابراین در درمان روزاسه استفاده می شود. روغن چریش برای انواع پوست مناسب است . محافظت می کند و پوست طبیعی را سالم نگه می دارد و هیچ شانسی برای باکتری ها و میکروب ها باقی نمی گذارد. ایده آل برای مراقبت از پوست خشک و پیر - آن را با رطوبت، ویتامین ها اشباع می کند، محافظت ضد عفونی می کند. یک داروی عالی برای رفع مشکلات پوست چرب - منافذ مسدود شده را پاک می کند، چربی اضافی را از بین می برد، آکنه و جوش های پوستی، آکنه و آبسه را درمان می کند. برای ماساژ ، روغن چریش به روغن های گیاهی دیگر به نسبت 1:10 اضافه می شود، برای درمان نواحی دردناک پوست - به نسبت 1: 1، و همچنین می تواند به شکل خالص آن استفاده شود. پس از مالیدن روغن خالص چریش به پوست، بوی نامطبوع آن برای مدت طولانی باقی می ماند. هنگام درمان مشکلات جدی مهم نیست، در غیر این صورت می توان آن را به لوسیون ها یا روغن های دیگر اضافه کرد تا این بو را بپوشاند. معمولاً استفاده از روغن چریش به صورت خالص روی پوست توصیه نمی شود، به جز نواحی جداگانه آن، اگرچه در صورت استفاده خارجی سمی نیست و عوارض جانبی ایجاد نمی کند. با این وجود، ممکن است یک آلرژی فردی برای آن ایجاد شود، بنابراین، ابتدا باید روغن را با دقت در ناحیه کوچکی از پوست استفاده کنید.

۱۴۰۰/۹/۲۴صابون روغن چریش 80 درصد از روغن چریش تولید شده برای تولید صابون استفاده می شود . صابون چریش یک شکل بسیار ساده، راحت و در عین حال موثر برای استفاده از خواص ارزشمند چریش، یک هدیه عالی و یک سعادت واقعی برای پوست است. ویژگی خاص صابون چریش این است که روغن چریش یک روغن اضافی نیست، بلکه جزء اصلی تشکیل دهنده پایه صابون است.

۱۴۰۰/۹/۲۴صابون چریش باید حداقل 20 درصد روغن چریش داشته باشد. هنجار صابون با کیفیت 30-40٪ محتوای روغن چریش است. اگر محتوای آن زیر 20٪ باشد، این بدان معنا نیست که صابون بد است، اما اثر چریش در چنین صابونی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. صابون چریش همچنین می تواند حاوی عصاره برگ چریش و سایر مواد باشد. ترکیب کلاسیک آن با زردچوبه، دومین ضد عفونی کننده مهم آیورودا است. به طور معمول دو سوم یا سه چهارم چریش و یک سوم و یک چهارم زردچوبه در غذاهای مختلف حاوی چریش و زردچوبه استفاده می شود. هنگام حل مشکلات خاص صابون چریش، باید صابون های باکیفیت و نه ارزان را انتخاب کرد، جایی که از روغن چریش سرد فشرده استفاده می شود، یعنی بدون مواد شیمیایی تولید می شود که می تواند در صابون باقی بماند و اثر منفی بگذارد.

۱۴۰۰/۹/۲۴بوی صابون چریش نباید خوشایند باشد ، در هر صورت رایحه پایه چریش را باید به وضوح در آن احساس کرد که اگر درصد روغن چریش را در صابون مشاهده کنید، به راحتی از بین نمی رود. با این حال، بو در این مورد مشکلی ایجاد نمی کند، زیرا بلافاصله پس از استفاده از صابون شسته می شود. صابون چریش را می توان هر روز برای انواع پوست به عنوان محصولی استفاده کرد که پوست را کاملا تمیز می کند، مرطوب کننده و تسکین می دهد و محافظت ضد عفونی کننده به خصوص در مورد پوست های چرب دارد . خارش، تحریک، قرمزی، پوسته پوسته شدن را از بین می برد، زخم ها و بریدگی ها را التیام می بخشد. صابون چریش برای صورت، دست ها و بدن و همچنین موها عالی است. تاثیر استفاده از صابون از همان اولین استفاده مشهود است و استفاده منظم به تمیزی مداوم پوست و فراموشی قارچ ها و عفونت های احتمالی کمک می کند. استفاده مداوم از آن برای پوست مشکل دار و آسیب دیده در ترکیب با سایر محصولات حاوی آن و سایر اجزای بسیار موثر ضروری است. مزیت استفاده از صابون چریش این است که به عنوان یک وسیله قوی و موثر برای پاکسازی پوست، آن را خشک نمی کند، بلکه آن را نرم و مرطوب می کند و به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی قوی، از پوست بسیار خشک، کم آب و کم آب مراقبت می کند. پوست خشک.

۱۴۰۰/۹/۲۴صابون چریش برای درمان نواحی خاص مانند نواحی صمیمی، زیر بغل، فاصله بین انگشتان پا، پا و پاشنه در طول دوره قاعدگی، با افزایش تعریق، در هوای گرم، گرد و غبار زیاد و آلودگی هوا ایده آل است. چنین صابونی را می توان هنگام دوش گرفتن قبل و بعد از استخر، و همچنین همراه داشتن آن هنگام مسافرت، در تعطیلات، در هتل یا استراحتگاه استفاده کرد - این صابون را در برابر قارچ ها محافظت می کند، که بسیار آسان است. در مکان های عمومی و همچنین از دیگران آلوده شوید.

۱۴۰۰/۹/۲۴صابون با چریش هنگام مراقبت از بیماران برای از بین بردن جوش های پوشک، استفاده از آن در بخش بیمارستان و پس از مراجعه استفاده می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۴صابون چریش یک شوینده عالی برای شستن یا تکمیل اقلام لباس مانند جوراب، لباس زیر، تی شرت زیر بغل و پیراهن است. همچنین می توان از آن به عنوان یکی از ابزارها برای درمان لباس های فردی که تحت درمان قارچ پا و ناخن است استفاده کرد. صابون‌های درشت‌تر و ارزان‌تر برای این کار مناسب هستند.

۱۴۰۰/۹/۲۴صابون چریش مخصوص نگهداری از حیوانات تولید می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن چریش برای مراقبت از مو روغن چریش یک محصول ایده آل و بسیار موثر نه تنها برای مراقبت از هر نوع مو، بلکه برای درمان و ترمیم خط مو نیز می باشد. خشکی، پوسته پوسته شدن، خارش، انواع بیماری ها و قارچ های پوستی، شوره سر را از بین می برد، اپیدرم پوست سر و فولیکول های مو را بهبود می بخشد. هر کاری که روغن چریش با پوست صورت و بدن انجام می دهد، روی پوست سر نیز اعمال می شود. روغن چریش موهای نازک، نازک و خشک، موهایی که به دلیل رنگ کردن یا تأثیرات منفی خارجی رطوبت خود را از دست داده اند را احیا می کند و از پیری زودرس جلوگیری می کند. موها را تقویت می کند، ظاهر سالم، درخشندگی و ابریشمی آن را بازیابی می کند. مخصوصا برای موهای نازک، خشک و شکننده و موهای چرب توصیه می شود .

۱۴۰۰/۹/۲۴با این حال، هنگامی که روغن چریش روی موها مالیده می شود، بوی نامطبوع آن کاملاً به شدت احساس می شود. در این صورت مقدار کمی روغن با بوی مطبوع به شامپوی مورد علاقه شما اضافه می شود و یا موها پس از روغن با شامپویی با رایحه قوی و مطبوع شسته شده و با نرم کننده درمان می شوند.

۱۴۰۰/۹/۲۴اگرچه عصاره برگ چریش به طور سنتی به اکثر محصولات مو اضافه می شود، اما وقتی صحبت از یک مشکل جدی خاص می شود، روغن چریش به آنها اضافه می شود. این ماده ضروری، ضروری و کلیدی در محصولات ضد ریزش مو و ترمیم مو، ضد شوره سر است و بخشی از ماسک ها، روغن ها، شامپوهای دارویی و مومیایی کننده ها و آبکش ها است.

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن چریش خیلی سریع عمل می کند، نتیجه آن پس از اولین استفاده احساس می شود و پس از یک دوره استفاده، موها دگرگون می شوند و بیماری هایی که با روش های دیگر درمان نشده اند، درمان می شوند

۱۴۰۰/۹/۲۴روغن چریش یک داروی بسیار مؤثر برای از بین بردن شپش است، در این مورد توصیه می‌شود از روغن چریش به شکل خالص یا مخلوط کردن آن به نسبت مساوی با روغن گیاهی دیگری مانند روغن کنجد یا نارگیل استفاده کنید. در اینجا روغن چریش در عمل خود با چیزی جایگزین نمی شود و بوی آن نقش بسزایی نخواهد داشت.

در ادامه بخوانید...

گياه Maca ماکا یا مکا

در

گیاه ماکا یا گیاه مکا (ریشه): گياه Maca به عنوان غذا و داروی گیاهی استفاده می شود و غدد درون ریز، حجم عضلات، مدیریت استرس ، عملکرد جنسی و باروری در زنان و مردان را بهبود می بخشد.

گياه Maca ( جینسینگ پرويی) ، در مناطق کوهستانی پرو کشت می شود. ريشه خوردنی اين گياه که شبيه تربچه است يکی از غذاهای اساسی مردم آن منطقه می باشد. تحقيقات روی ريشه گياه ماکا نشان داده که خوردن آن در تغذیه روزانه افزايش ميل و قدرت جنسی و ساخت موادی که در سيستم عصبی برای ارسال سيگنالها به کار می روند بسيار مفيد است. همچنين کارايی بدن را در طول عمل جنسی و باروری افزايش می دهد.

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸کسی می دونه از کجا میشه خرید؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸از کجا بخریم؟؟؟؟؟؟

۱۳۹۷/۵/۲۹فکر کنم بیشتر بصورت مکمل موجود باشد.

۱۳۹۷/۵/۲۸چطوری میشه این گیاه رو خرید از کجا؟

در ادامه بخوانید...