پنج نوع علامت کروناویروس روی پوست

پنج نوع علامت کروناویروس روی پوست
کارشناسان آکادمی متخصص پوست و مو در اسپانیا در مورد پنج نوع تظاهرات پوستی در بیماران مبتلا به تاج جدید چینی، کروناویروس صحبت کردند.
 
به مدت دو هفته ، پزشکان داده هایی را در مورد 375 بیمار مبتلا به عفونت کروناویروس جمع آوری کردند ، بثورات پوستی از آنها بدون هیچ دلیلی ظاهر شد و پنج تصویر بالینی اصلی را شناسایی کردند. 
 
گروه اول (19٪ موارد) شامل بيماران قرمزی ، تاول و آبسه در انگشتان و انگشتان پا بود. چنین علائمی در بیماران جوان و همچنین در بیمارانی که بیماری آنها خفیف بود ظاهر شد.
 
گروه دوم 9٪ بيماران را تشكيل مي داد. آنها بر روی تنه و سایر قسمت های بدن بثورات وزیکولی (وزیکول) داشتند. راش در بیماران شدیدتر مشاهده شد.
 
در گروه سوم ، بیماران (19٪) بثوراتی شبیه به کهیر داشتند که بسیار خارش دار بودند. لکه ها در بیمارانی که به شدت بیمار بودند ، عمدتاً روی تنه ظاهر می شدند.
 
در 47٪ موارد (گروه چهارم) ، بثور ماكوپاپولار مشاهده شد - پاپولهای قرمز كوچك شبیه به گلسنگ. 
 
نادرترین تظاهرات پوستی (عروقی) در 6٪ از بیماران (گروه پنجم) مشاهده شد. آنها دارای یک الگوی مش بر روی پوست بودند. بیماران سالمند مبتلا به COVID-19 شدیدا از آن رنج می برند.
 
در اواخر سال گذشته ، مقامات چین به WHO از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در ووهان خبر دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری - نوع جدیدی از کروناویروس 2019-nCoV - را شناسایی کرده اند. WHO بعداً این بیماری را به نام رسمی خود ، Covid-19 داد و در یازدهم مارس شیوع بیماری همه گیر را تشخیص داد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید